Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XIV/15 z XIV Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 29 października 2015 r.

 

PROTOKÓŁ Nr XIV/15

z XIV Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 29 października 2015 r.

 

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 9.00 otworzył XIV sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności zał. Nr 1. Nieobecni: radny Łukasz Biernacik i radny Mariusz Ilnicki. 

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, z-ca wójta p. Lilianna Janeczek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik p. Daniel Urbańczyk, dyrektor Zespołu Szkół Publicznych    w Reptowie p. Mariusz Dubojski, dyrektor Szkoły Podstawowej w Kobylance p. Grażyna Wiśniowska, dyrektor Szkoły Podstawowej      w Kunowie p. Mariusz Nosal – lista obecności zał. nr 1.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował o autopoprawce do porządku posiedzenia zgodnie z poniższym:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.
  2. Zatwierdzenie protokołów:

- z posiedzenia XII sesji Rady Gminy  z dnia  24.09.2014 r.

- z posiedzenia Nadzwyczajnej sesji Rady Gminy z dnia 05.10.2015 r.

  1. Oświata w gminie Kobylanka:

- sprawozdanie Wójta o realizacjizadań oświatowych za rok 2014/2015

- informacja dyrektorówszkół o bieżącej pracy szkół.

  1. Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy  w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka, w tym:

- Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej.

  1.  Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.
  2. Interpelacje i zapytania.
  3. Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2015 r.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie  zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok  – projekt nr 94/15.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 95/15.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie  wyrażenia  zgody na ustanowienie  służebności – projekt nr 96/15.
  7. Podjęcie  uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka – projekt nr 97/15.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia obowiązku odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których znajdują się domki letniskowe lub są wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe położone na terenie Gminy Kobylanka – projekt nr 98/15.
  9. Podjęcie uchwały w sprawie  wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty – projekt nr 99/15.
  10. Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi – projekt nr 100/15.
  11. Podjęcie uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości  opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciel nieruchomości – projekt nr 101/15.
  12. Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości           i zagospodarowania tych  odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – projekt nr 102/15.
  13. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia diet dla sołtysów – projekt nr 103/15.
  14. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławnika na potrzeby Sądu Rejonowego                 w Stargardzie szczecińskim na kadencję 2016-2019 – projekt nr 104/15.
  15. Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.
  16. Analiza oświadczeń majątkowych na dzień 31.12.2014 r.
  17. Wolne wnioski i informacje.
  18. Zamknięcie obrad.                                                   

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołów:

- z posiedzenia XII sesji Rady Gminy  z dnia  24.09.2014 r.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 24.09.2015 r. został przyjęty bez uwag jednogłośnie         w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/.

- z posiedzenia Nadzwyczajnej sesji Rady Gminy z dnia 05.10.2015 r.

Protokół z Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy z dnia 05.10.2015 r. został przyjęty bez uwag     w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-1  w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 4/.

 

Ad. 3

Oświata w gminie Kobylanka:

- sprawozdanie Wójta o realizacji  zadań oświatowych za rok 2014/2015.

- informacja dyrektorów  szkół o bieżącej pracy szkół.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kobylance p. G. Wiśniowska przedstawiła sprawozdanie       z działalności Szkoły Podstawowej w Kobylance -zał. 5.

„Ilość uczniów w szkole: w 2015/16 – 155, 2014/15 – 145, 2013/14 – 134.

Ilość uczniów na poszczególnych etapach kształcenia:

2013/14 :  kl. 0 – 26, kl. I-III -54, kl.4-6 -53

2014/15 : kl. 0 - 23, kl. I-III -68, kl.4-6 -54,

2015/16:  kl. 0 -18, kl. I-III -84, kl. 4-6 – 53.

Kadra pedagogiczna:

Ogółem: 2013/14 -12, 2014/15 -13, 2015-16 -14,

dyplomowanych: 2013/14 -9, 2014/15 -8, 2015/16 -8,

mianowanych: 2013/14 -1, 2014/15 -4, 2015/16 -4,

kontraktowych: 2013/14 -2, 2014/15 -1, 2015/16 -1,

stażyści -0, asystent: 2015/16 -1.

Zostały przedstawione szczegółowe wyniki uczniów - sprawdzian 2015.

Średnia ocen w szkole w 2012/13 -4,42, 2013/14 -4,58, 2014/15 -4,53.

Frekwencja w szkole:

klasa I-III -92 %, w tym klasa I -93%,klasa II -93%, klasa III -90%.

Klasa IV-VI -93,3 %, w tym klasa IV -94%, klasa V -94%, klasa VI -92%.

Średnia ogólna -92,65%.

W wyniku ewaluacji szkoła uzyskała poziom spełnienia wymagania w badanym wymaganiu:

  1. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej – szkoła otrzymała poziom spełnienia wymagania-A/najwyższy/.
  2. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się – szkoła otrzymała poziom spełnienia wymagania-B/nieco niższy/.

Szkoła prowadziła wiele akcji społecznych i charytatywnych oraz prowadziła wiele programów.

W szkole pozostają do naprawy lub wymiany : drzwi do sal lekcyjnych, remont toalet uczniowskich, remont sali gimnastycznej, remont podłogi w korytarzu, modernizacja osłon na grzejniki,  remont hali sportowej od strony zewnętrznej.”

 

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kunowie p. M. Nosal przedstawił sprawozdanie                     z działalności Szkoły Podstawowej w Kunowie – zał. nr 6.

„Informacje ogólne o szkole:

  1. Liczba uczniów- stan - początek roku szkolnego -112, koniec roku szkolnego -110
  2. Liczba oddziałów - 6 + 1 oddział przedszkolny.
  3. Liczba nauczycieli -17,

- wg etatów: pełnozatrudnionych -11, niepełnozatrudnionych -1, dopełniających etat innej szkoły -2, uzupełniający etat w innej szkole -1, na zastępstwo za nauczycieli przebywających na zwolnieniu lekarskim, a potem na urlopie macierzyńskim -2,

- wg. awansu zawodowego: bez stopnia -2, stażyści –  0, kontraktowi  – 2, mianowani - 4, dyplomowani - 9,

d)  liczba pracowników i administracji i obsługi: pracownicy administracji – 3 osoby/1,75 etatu/, pracownicy obsługi- 3 osoby/2,25 etatu/.

Analiza wyników nauczania:

- Oddział przedszkolny

Z 21 osobowej grupy wychowanków oddziału przedszkolnego, 18 zostało zapisanych do klasy pierwszej.

- Klasy I-III

Z grupy 51 uczniów – 50 uczniów uzyskało pozytywną ocenę opisową.

- Klasy IV-VI

Z grupy 38 uczniów – wszyscy zostali klasyfikowani, wszyscy otrzymali promocję do klasy programowo wyższej:

  1. Średnia ocen w szkole - 4,62
  2. Średnia ocen w szkole z trzech przedmiotów(matematyka, język polski oraz język angielski) – 3,73
  3. 16 uczniów uzyskało średnią ocen powyżej 5,00, co stanowi 42,1 % ogółu uczniów klas IV-VI.

Została przedstawiona szczegółowa analiza sprawdzianu szóstoklasisty, wyniki ewaluacji zewnętrznej. Badaniem objęto 38 uczniów (ankieta i wywiad grupowy), 55 rodziców (ankieta i wywiad grupowy) i 13 nauczycieli (ankieta i wywiad grupowy). Przeprowadzono ankietę       i wywiad indywidualny z dyrektorem szkoły, wywiad grupowy z przedstawicielami samorządu  lokalnego i partnerów szkoły, a także 7 obserwacji lekcji oraz dokonano analizy danych zastanych. Na podstawie zebranych informacji został sporządzony raport, który obejmuje podstawowe 3 obszary działania szkoły:

  1. Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej – poziom spełniania wymagania jaki otrzymała szkoła, to : B,
  2. Wymagania: Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji – poziom spełniania wymagania jaki otrzymała szkoła, to: A,
  3. Wymaganie: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy  wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych – poziom spełniania wymagania, to : A.

Szkoła realizowała wiele programów i udzielała pomoc psychologiczno-pedagogiczną             w zakresie

- zajęć rewalidacyjnych – 8 godzin (4 uczniów),

- zajęć logopedycznych – 8 godzin ( 32 uczniów),

- korekcyjno-kompensacyjne – 6 godzin (27 uczniów).

Została przedstawiona wizualizacja szkoły w tym: sal lekcyjnych, korytarza szkolnego, oddziału przedszkolnego, gabinetu logopedycznego, stołówki, sali gimnastycznej.

Do remontu lub naprawy należy zaliczyć dach szkoły.”

Na salę posiedzeń przybył radny – M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14.

 

Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie p. M. Dubojski przedstawił sprawozdanie    z działalności  Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie - zał. nr 7.

„Informacje podstawowe o szkole:

- ilość uczniów – 179, w tym: oddział przedszkolny: 22 ( 5- latków-17, 6 - latków-5),  klasa I – 15, klasa II -16, klasa III -19, klasa IV -17, klasa V -23, klasa VI -10, gimnazjum klasa I -17, klasa II -17, klasa IIIa -13, klasa IIIb -11.

Ilość oddziałów – 10+1 oddział przedszkolny.

Informacje dotyczące nauczycieli:

- ilość zatrudnionych - 25, w tym: 1 os. na urlopie wychowawczym, 1 os. na urlopie dla podratowania zdrowia, 1 os. na zwolnieniu lekarskim.

Wg. etatów: pełnozatrudnionych - 21, niepełnozatrudnionych - 2, dopełniający w innej szkole- 3, dopełniający z innej szkoły - 1, nauczyciele zatrudnieni za zastępstwo w związku                  z nieobecnością nauczyciela - 1.

Ilość etatów łącznie - 23, w tym kontraktowych - 2,5 etatu, mianowanych - 7 etatów, dyplomowanych - 13,5 etatu.

Informacje dotyczące pracowników administracji i obsługi: ilość pracowników administracji -1 osoba (1,25 etatu), ilość pracowników obsługi -5 osób.

Analiza wyników nauczania:

- oddział przedszkolny: z 22 uczniów do klasy pierwszej SP zapisano 16 uczniów,

- klasy I-III SP z 50 uczniów klas I-III  wszyscy otrzymali pozytywną ocenę opisową,

- klasy IV-VI SP z 50 uczniów 49 otrzymało promocję do klasy programowo wyższej.

Średnia ocen SP – 4,2 w tym: klasa IV-4,2, klasa V-4,1, klasa VI-4,3.

Średnia ocen z j. polskiego, matematyki i j. angielskiego – 3,5.

Najlepsi uczniowie Szkoły Podstawowej w Reptowie w roku szkolnym 2014/2015:

- ilość uczniów ze średnią powyżej 4,75, w tym: klasa IV -5 uczniów, klasa V -4 uczniów, klasa VI -5 uczniów. Najwyższa średnia  SP - 5,4.

- klasy I – III Gimnazjum Publicznego w Reptowie:

Średnia ocen: klasa I -4,0, klasa 2 -3,8, klasa IIIa -4,0, klasa IIIb -3,8. Średnia ocen                  w gimnazjum – 3,9.

Wyniki ewaluacji zewnętrznej na trzech poziomach:

  1. Wymaganie: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej – poziom spełniania wymagania jaki otrzymała szkoła, to : B,
  2. Wymaganie: Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji – poziom spełniania wymagania jaki otrzymała szkoła, to: B,
  3. Wymaganie: Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy  wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych – poziom spełniania wymagania, to : B.

Szkoła realizowała różne programy w tym: „Owoce w szkole”, „szklanka mleka”, „UNPLUGGED”, „Myślę , liczę, działam”, „Poliglota”.

Liczba dzieci w szkole łącznie – 179:

- z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego – SP -4, GM -4,

w tym:

słabosłyszących- GM -1,

z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją – SP -2,

z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym – GM -1,

z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera   - SP -2,

liczba dzieci posiadających w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego zalecenie            o potrzebie zajęć rewalidacyjnych – SP -4, GM -4.

Osiągnięcia uczniów w konkursach, turniejach na szczeblu gminnym, powiatowym ,  wojewódzkim, międzynarodowym.

Została przedstawiona wizualizacja szkoły : sal lekcyjnych, korytarza.

Słabości szkoły: przeciekający dach.”

 

Informację o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Kobylanka w roku  szkolnym 2014/2015 przedstawiła p. L. Janeczek – zastępca wójta -  zał. nr 8, która zawiera m.in.:

- zadania oświatowe Gminy Kobylanka wynikające w szczególności z postanowień ustawy                   o samorządzie gminnym, o systemie oświaty, Karta Nauczyciela,

-  stan organizacji szkół i placówek,

- informacje dotyczące subwencji oświatowej, wydatków, ilości wychowanków,

- osiągnięcia w oświacie Gminy Kobylanka,

- instytucje wspierające zarządzanie oświatą,

- dane szkół na rok 2014/2015, informacje dot. ewaluacji zewnętrznych w Szkołach Gminy Kobylanka,

- wyniki Szkół Podstawowych w układzie terytorialnym – rok 2015,

- cele odbytych spotkań z Rodzicami uczniów w poszczególnych Szkołach Gminy Kobylanka.

Radna A. Grzyb - „Mówimy  o roku 2014/2015, jak teraz się przedstawiają wydatki – czy są wystarczające do końca roku 2015?”

P. G. Wiśniowska - „ Na bieżące potrzeby – tak środków wystarczy. Na cele które są do zrobienia to jest brak środków. Staramy się gospodarować  tak jak są zasoby finansowe. Pojawiają się nowe obowiązki np. zatrudnienie dodatkowych nauczycieli, co wiąże się z płacami. Chcielibyśmy, aby szkoły miały środki na np. na remont, inwestycje itp.”

P. M. Nosal - „W szkole w Kunowie zabraknie środków do końca roku 2015. Poinformował, że projekt budżetu, który był zaplanowany dla szkoły w Kunowie został obniżony o 200 000 zł. Głównie wydatki szkoły to płace, rachunki na bieżące wydatki. W szkole większość napraw jest dokonywane przez konserwatora. Wydatki dotyczyły tylko zakupów. Księgowość wyliczyła kwotę jaka brakuje , jest to  ok. 140 000 zł.”

Radna A. Grzyb - „Czy była odpowiedź od wójta i skarbnika w tej sprawie?”

Skarbnik - „Zmniejszenia budżetów szkół wynikały z autopoprawki do projektu budżetu. Wiadomo było w jakiej sytuacji finansowej Gmina się wtedy znajdowała. Następnie na przełomie kwietnia i maja dokonywane było zwiększenie na oświatę w wysokości zobowiązań każdej ze szkół z roku ubiegłego. Podział środków uzgadniany był z Państwem,   z panią księgową. Pan też wskazywał, że wystarczy szkole 40 tys.zł. Uznaję, że w tamtym czasie kwota ta była właściwa. Kwoty braków, o których Państwo mówicie wynikają                z naszych wytycznych, ponieważ księgowi dostali polecenia przygotowania zapotrzebowania na rok bieżący z uwzględnieniem spłaty zobowiązań i wypłaty nagród na Dzień Edukacji Narodowej, które nie były wypłacone w roku 2014. Są to kwoty 75 tys.zł SP Kobylanka, 140 tys.zł SP Kunowo, 120 tys. zł ZSP Reptowo.”

P. M. Dubojski - „To są  zobowiązania na wynagrodzenia i rachunki dot. eksploatacji. Przy szkole działa boisko Orlik, które dodatkowo powiększa koszty szkoły.”

Przewodniczący RG G. Kłos - „Czy będzie dokonana analiza dowozów do szkół na terenie gminy?”

P. L. Janeczek - „Tak, pracujemy nad tym. Informacja będzie przekazana do wiadomości.”

Została ogłoszona 10 min przerwa.

 

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy                                                   w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka, w tym:

Wójt p. M. Przysiwek przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy  w Kobylance, w zał. pisma – zał. 9.

  1. Przejęcie rowów melioracyjnych, utworzenie służby melioracyjnej. Będące do tej pory we władaniu Starosty nieruchomości stanowiące  rowy melioracyjne a przynależne Gminie       z racji ustawy zostały zinwentaryzowane i przystąpiono do procesu komunalizacji. Wyszczególnione nieruchomości  do tej pory skarbu państwa – rowy – przeplatając się        z rowami osób indywidualnych. Brak właściciela w osobie Gminy powodował, że rowy te nie były czyszczone co powodowało rozchwianie gospodarki
  2. Wezwanie do sądu administracyjnego  przez Dh Zagrodzkiego o:

 

Wezwanie jest skutkiem niezastosowania się wójta do wcześniejszego wezwania  do wykonania czynności prawnej które wysłał Dh Zagrodzki. Z uwagi, że organ wykonawczy uznaje niezasadność podnoszonych w wezwaniu argumentów, skierowana została odpowiedź do Sądu administracyjnego.Niezasadność dyktowana jest:

a.) rokrocznie składanym przez poszczególne OSP zapotrzebowaniem na zabezpieczenie wypłaty ekwiwalentu za udział w działaniach ratowniczych w ramach składanych wniosków o dotacje.

 

b.) Odzwierciedlenie w księgach rachunkowych urzędu istnienia pozycji wypłat ekwiwalentów za działania ratownicze. Znajduje to  swoje potwierdzenie w rozliczeniach dotacji jakie składane są do Gminy przez poszczególne OSP.

 

  1. W związku z realizacją obiektów infrastrukturalnych i  komunikacyjnych w rejonie Reptowa związanych z SOM, a nadto z uwagi na proces przekształceniowy PKP SA, wynikiem czego  są/będą  regulacja własnościowa nieruchomości z Gminami, PKP Przewozy Regionalne, PKP Polskie Linie Kolejowe odbyło się spotkanie z PKP SA Rejon Szczecin dotyczące rzeczowej oceny potencjalnego majątku do przejęcia:
  1. lokalowej będącej we władaniu PKP.  1a.) Budynek Reptowo 99 (Stasiak Genowefa, Lewandowski Eugeniusz, Olczak Teresa, Witek Marzena, Łaska Bożena)  2a.  Budynek Reptowo 100 (Piotrowska Stanisława, Parusel  Andrzej, Świeczak Bożena, Sadowski Walenty) 3a.) Budynek Reptowo 87/1 (Dubrowska, Redzisz, Jankiewicz)
  2. drogowej będącej we władaniu PKP. Trzy działki geodezyjne drogowe, obręb Reptowo nr: 483, 53, 95. Mapka.
  3. Infrastruktury technicznej – sieci wodociągowe zlokalizowane w granicy nieruchomości PKP zlokalizowanymi  za torami w Reptowie. Długość  sieci =1450 mb.
  1. Otwarcie parku pamięci w Jęczydole.  Koszt wykonania Parku jest trudny do oszacowania z powodu przeważającego  wkładu własnego mieszkańców sołectwa w postaci darowizn jakie wniosły podmioty współpracujące z Panią sołtys Alicją ORDON, darowizn lokalnej społeczności w postaci prac społecznych oraz materiału  budowlanego wniesionego przez  firmy  sponsorujące inicjatywę budowy Parku Pamięci. Inicjatywa  dofinansowana została środkami pieniężnymi  z Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa w kwocie 9 tys. zł      i zadysponowana na prace przy restauracji pomnika oraz porządkowaniu terenu dawnego cmentarza jak też wykorzystana do zakupu  pozostałych  materiałów budowlanych niż te które zostały darowane. Wniosek wraz z dokumentacją opracowany  został przez Panią  Alicję Ordon.  Umowa z Radą podpisana została za pośrednictwem  Gminy Kobylanka  jako organem nadzorującym i kontrolującym jednostki pomocnicze.
  2. MDK zgłosił akces wykonania prac remontowych obiektów będących własnością gminy zlokalizowanych w sąsiedztwie amfiteatru służących szkoleniu i nauczaniu młodzieży żeglarskiej. Gmina wyraziła taki akces włączając się zakupem materiałów budowlanych na zabezpieczenie obiektów służących młodzieży żeglarskiej w kwocie do 3 tys zł.
  3. Na zaproszenie Pana Prezesa gminnej OSP, Dh Dariusza Zagrodzkiego odbyłem spotkanie z Zarządem Gminnym OSP w Kobylance.  Zebranie  nie dotyczyło jednak najważniejszego – jak się oczekiwało– problemu zawartego  w wezwaniu do Sądu administracyjnego  czyli  dodatkowej regulacji zarządzeniem wójta treści uchwały RG o wypłacie ekwiwalentu za działania ratownicze strażaków ochotników. Cały Zarząd Gminny nie poruszył  słowem ani nie podjął wysiłku omówienia  treści  skargi skierowanej do sądu.  Dyskusja  – jak się okazało – była teoretyczną  luźną dywagacją  dotyczące wielkości kwot przyszłorocznego budżetu dla  Ochotniczej Straży Pożarnej. Żadna jednostka uczestnicząca w posiedzeniu nie przedłożyła dokumentu budżetowego nad którym można byłoby dyskutować. W zakresie spraw poruszonych w wolnych wnioskach podzieliłem się uwagami pochodzącymi z obserwacji  działalności poszczególnych jednostek oraz powstałych z osobistego  uczestnictwa   w  posiedzeniach sprawozdawczo wyborczych poszczególnych jednostek OSP. Do głównych zaliczyłem: a.) brak gotowości  bojowej i wyjazdu strażaków do pożaru (Kunowo),  b.) niewłaściwie zachowanie -  stwarzające realne niebezpieczeństwo życia  i zdrowia – członków OSP podczas pokazu  sprzętu pożarniczego (wozu bojowego) prezentowanego w ramach odbywających się festynów rodzinnych (Kobylanka).  c.)   Odstąpiłem od przysługującego,  zwyczajowo przyjętego i obowiązującego w Gminie Kobylanka prawa  zasiadania  organu wykonawczego w osobie wójta lub pełnomocnika wójta we władzach Zarządu gminnego.  d.) Zadeklarowałem zabezpieczenie kwoty 1000 zł na organizacje Zjazdu Gminnego OSP celem wyboru władz. e.)  Zadeklarowałem podpisanie listu intencyjnego o przystąpieniu Gminy Kobylanka do projektu , którego celem będzie pomoc w otrzymaniu dotacji z SP na zakup nowego wozu bojowego dla OSP Kobylanka.
  4.  Rozpisano przetarg na wykonanie inwestycji polegającej na remoncie i modernizacji  drogi o  podbudowie  z destruktu asfaltowego wraz z odtworzeniem odwodnienia  w ciągu ulicy Chrobrego w Morzyczynie.  Rozstrzygnięcie przetargu 03.XI.2015 Link BIP: http://www.bip.kobylanka.pl/zamowienia/pokaz/98.dhtml. Przedmiotem zamówienia jest 2-etapowy remont nawierzchni drogi gminnej frezem asfaltowym (destruktem asfaltowym) z uwzględnieniem istniejącej podbudowy i poprzez ułożenie dwóch warstw mieszanki mineralno-emulsyjnej w technologii cienkich warstw na zimno typu slurry seal  w ciągu drogi ul. B. Chrobrego w Morzyczynie dz. ewid. 85 obr. Morzyczyn, oraz w obrębie skrzyżowania ulic: Piastów dz. ewid. 84, ul. Długiej dz. ewid. 149/2 i ul. Szczecińskiej dz. ewid. 211 gmina Kobylanka, powiat stargardzki, z podziałem na etapy: I etap - wykonanie 2015 r., II etap - wykonanie wiosna 2016 r. W uzasadnionym przypadku, zwłaszcza przy niesprzyjających warunkach atmosferycznych, Zamawiający przewiduje możliwość wykonania I etapu zamówienia wiosną 2016 r. Nawierzchnia z destruktu asfaltowego w I etapie zamówienia obejmuje jedną lub więcej warstw nawierzchni z destruktu asfaltowego, leżących na podłożu naturalnym ulepszonym, zaklinowanych i uzdatnionych do bezpośredniego przejmowania ruchu. Całkowita powierzchnia bitumiczna stanowi 1785 m2 nawierzchni drogowej, której warstwa ścieralna jest wykonana z frezu asfaltowego utrwalona emulsją asfaltową i grysem bazaltowym oraz po okresie zimowym zamknięta mieszanką mineralno-emulsyjną typu slurry seal na odcinku dł. 357 mb, szerokości 5,0 m. Ze względu na warunki atmosferyczne zamówienie podzielono na etapy i w dalszym opisie uszczegółowiono jego zakres.

 

  1. Dokonano analizy budżetu Gminy Kobylanka za III kwartały 2015 roku pod kontem potencjalnych  wielkości  spodziewanych dochodów i przychodów  w roku 2016                 z zastosowaniem prognozowanych  stawek podatkowych oraz  spodziewanych  jak też  już określonych (dla niektórych pozycji ) pozycji dochodowych.  Dokonano wielowariantowych  symulacji  Wieloletniego Planu Finansowego w oparciu o założenia inwestycyjne prognozowane przez poszczególne sołectwa  oraz określono możliwości  Gminy co do realizacji rodzajów inwestycji z udziałem środków UE w latach 2016 – 2022. Z syntezą  prac zapoznani zostaną Państwo w miesiącu listopadzie przy okazji uchwalania budżetu gminy na 2016 rok.

 

  1. EKOWODROL. Przegraliśmy sprawę sądowa o odsetki do zapłacenia których wezwał Gminę  w roku 2014 Ekowodrol.  Gmina nie płaciła terminowo faktur w roku 2011 za wykonywane przez firmę roboty.  Kwota samych odsetek zasądzona przez sąd na rzecz firmy wynosi 13 tyś zł. Do kosztów podstawowych naliczono odsetki za okres 4 lat oraz koszty procesowe.  Toczy się jeszcze przed sądem inne postępowanie sądowe w którym stroną pozywaną jest Gmina.  Kwota roszczenia wynosi 90 tys. zł. Powodem pozwu jest jednostronne zerwanie przez Gminę zawartej z Ekowodrolem umowy na wykonywanie robót drogowych.
  2. Nie otrzymano pozytywnej odpowiedzi na złożony wniosek o odstąpienie od nałożonej kary  za naruszenie procedury przetargowej w 2011 roku. Przetarg dotyczył  wykonania inwestycji w ramach  programu „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – Internet dla mieszkańców Gminy Kobylanka”.  Kara wymierzona i naliczona Gminie wynosi  169.449 zł. Podjęto dodatkową próbę wyjaśnienia i usprawiedliwienia zapisów zastosowanych w SIWZ, jakkolwiek spodziewać się należy zapłacenia tej kary finansowej w całości.
  3. Podjęto działania związane z zaopatrzeniem podopiecznych GOPS w opał. Opałem jest drewno z cięć sanitarnych i porządkowych (złomy, wywroty) pochodzące                        z nieruchomości będących własnością gminy.
  4. Przeprowadzono  naradę związana z omówieniem  problematyki przeciwdziałania patologii. Celem spotkania był  wypracowanie systemu monitoringu i informacji na temat przepływu  poszczególnych podmiotów  osobowych „do  oraz „z” strefy zagrożeń. Podejmowany cel wynika z  ogólnego występującego poczucia, że nie posiadamy należytej wiedzy w zakresie efektów jakie osiągają poszczególne jednostki odpowiedzialne za pracę z ludźmi objętych zagrożeniami. Efekty te mierzone  powinny być poszczególnymi konkretnymi  podmiotami (osobami) które przywracane są społeczeństwu w wyniku podejmowanych działań przez GOPS, komisję przeciwalkoholowa, terapeutów, psychologów i inne podmioty, w tym  przez wolontariat.
  5. Wykonano podłączenia (incydentalnie nowe przyłącza) i przywrócono  kolejnym czterem gospodarstwom domowym wodę do mieszkań której zostali  pozbawieni poprzez odcięcie z powodu niepłacenia. Pośród rodzin znajdowało się kolejne młode małżeństwo      z małymi dziećmi zamieszkujące miejscowość Jęczydół.  Pierwsze zlokalizowano               w Kobylance w początku roku. Ta niegodziwa i uwłaczająca godności ludzkiej  praktyka stosowana w Gminie objawiająca się odcinaniem wody gospodarstwom domowym mam nadzieję, już nigdy niw wróci.  Służby odpowiedzialne za osłonę socjalną mają                   w obowiązku nie dopuścić  do takich skrajności, które objawiły się choćby podróżami 5’latka na cmentarz komunalny z kanką na rowerku, aby dowieźć mamie wodę, przy pracy tej - łamie sobie rączki. Nie można nie zwracać uwagi na fakt, że przez kilka lat (5?) schorowana kobieta nosi wiadrami wodę  ze szkoły do domu obciążając szkołę kosztami, które mogłyby równie dobrze stać się jej zapomogą  udzieloną na ten konkretny cel  przez GOPS w wysokości kosztu „podkradanej” wody. 
  6. Od Miesiąca października mogą Państwo śledzić raporty z działań podejmowanych przez Straż Gminna Kobylanki. http://kobylanka.pl/straz-gminna.
  7. Urząd Wojewody Zachodniopomorskiego wszczął w drodze postępowania nadzorczego postępowanie o słuszności podjętej przez RG uchwały  Nr XIII/88/15 z dnia   5 października 2015 roku w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej byłej drogi krajowej nr-10. Na wszczęte postępowanie udzielono odpowiedzi.
  8. Kontynuowane są roboty weryfikujące klasyfikację gruntów pod kontem zgodności       z ustawą. Prace rozpoczęto w miesiącu lipcu i obejmowały one obręby:  Motaniec, Bielkowo, Niedźwiedź, Reptowo.   Kontynuowane są roboty dla poszczególnych nieruchomości położonych w pozostałych  obrębach Gminy.   Podstawę zaliczenia gruntów do poszczególnych kategorii użytków gruntowych stanowią przepisy rozporządzenia z dnia 29 marca 2001 r. Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa   w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U. z 2015 r. poz. 542) oraz załącznik nr 6 do tego rozporządzenia z dnia 29 wrześnie 2013 r. Ministra Administracji i Cyfryzacji . Zgodnie z art. 7a. 1. ustawy o podatkach i opłatach lokalnych , dla potrzeb wymiaru             i poboru podatku od nieruchomości oraz podatku rolnego i podatku leśnego, organy podatkowe prowadzą ewidencję podatkową nieruchomości. Ewidencja ta zawiera dane         o podatnikach i przedmiotach  opodatkowania, w szczególności wynikające z informacji ewidencji gruntów i budynków oraz innych ewidencjach i rejestrach prowadzonych przez organy administracji publicznej.  Ewidencja gruntów i budynków prowadzona przez Starostę, w praktyce, jest  jedynym zbiorem dokumentacyjnym stanowiącym o rocznym wymiarze podatkowym.  Znajduje on swoje wprost proporcjonalne odwzorowanie              w decyzjach  podatku od nieruchomości. Z uwagi na odkryte niezgodności decyzje podatkowe w przeważającej większości przypadków nie korespondują ze stanem faktycznym jaki notujemy na gruncie.  Weryfikacja ma na celu doprowadzenie do takiej zgodności a tym samym urealnić pozycje budżetu która stanowią podatek i opłaty lokalne. Szacowany wzrost tej pozycji budżetowej to wielkość ok. 800 tys. zł/rok.
  9. Zakończono prace nad planem przestrzennym dla miejscowości Niedźwiedź. Projekt uchwały przewidywany jest do przedłożenia Radzie Gminy w miesiącu listopadzie.

Pełne sprawozdanie wójta znajduje się po tym adresem: http://kobylanka.pl/sprawozdanie-10-2015

Sekretarz p. J. Kazberuk przekazała do Biura Rady informację dotyczącą realizacji podjętych uchwał – zał. nr  10.

 

- Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej.

Skarbnik p. D. Urbańczyk przedstawił sytuację finansową:

Stan środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu: 1.822.000 zł.

Gmina w dalszym ciągu nie wykorzystuje debetu na rachunku bieżącym.

Zobowiązania finansowe oraz publiczno-prawne (zaliczki na podatek, świadczenia ZUS regulowane są w wymaganych terminach), jak też zobowiązania z tytułu dostaw towarów          i usług regulowane są na bieżąco.

W zakresie roszczeń, wykazanych m.in. w suplemencie do sprawozdania z wykonania budżetu, to w okresie od ostatniej informacji uregulowano zobowiązanie wobec:

  1. Zygmunt Piekarski – 42.500,00 zł.

Wyrok Sądu Rejonowego w Stargardzie Szcz. z dnia 5.10.2015 r. na kwotę 13.703,32 zł wrazz odsetkami 3.032,75 złi 3.111,00 zł kosztów procesu na rzecz Trans-Masz Stargard za nieterminowe regulowanie zobowiązań Gminy wynikających z 10 faktur wystawionychw okresie 2011-2012 (pozew 18.10.2013). (łącznie 19.846,07 zł)

W międzyczasie Wójt korzystając z ustawowych upoważnień dokonał zmian budżetu:

  1. W dniu 25 września – zarządzenie 125/2015 – 4.832,00 zł – dotacja celowa na przeprowadzenie wyborów do sejmu i senatu (751-75108-2010); 3.900,00 zł dotacja celowa na zakup książek do bibliotek szkolnych (801-80101-2030); 66.203,00 zł dotacja celowa na wypłatę świadczeń rodzinnych (852-85212-2010); 4.018,00 zł dotacja celowa na ubezpieczenia zdrowotne podopiecznych GOPS (852-85213-2010); 42.592,00 zł dotacja celowa na wypłatę zasiłków (852-85214-2030); 7.277,00 zł dotacja celowa na wypłatę zasiłków stałych (852-85216-2030).(łączne zwiększenie 128.822,00 zł)
  2. W dniu 12 października – zarządzenie 133/2015, zwiększenie 94,26 zł dotacja celowa na wypłatę dodatków mieszkaniowych (852-85215-2010).
  3. W dniu 19 października – zarządzenie 135/2015, zwiększenie 3.540,00 zł dotacja celowa na wypłatę diet członków komisji wyborczych (751-75108-2010); 160.000,00 zł dotacja celowa na wypłatę świadczeń rodzinnych (852-85212-2010); 3.899,00 zł dotacja celowa na dożywianie (852-85295-2030); 22.976,00 zł dotacja celowa na stypendia dla uczniów (854-85415-2030). Łączne zwiększenie (190.415,00 zł)

Wykonanie planów finansowych jednostek budżetowych do dnia 30 września (średnio 78%):

Wykonanie budżetu

Wyszczególnienie

30.09.2015 r.

dochody bieżące

17 326 106,80

dochody ze sprzedaży majątku

331 550,05

wydatki bieżące

12 220 346,28

wynik operacyjny

5 437 310,57

dochody ogółem

17 725 489,15

wydatki ogółem

14 889 811,96

wynik budżetu

2 835 677,19

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos przedstawił informacje dotyczące bieżącej działalności Rady Gminy:

- dotyczy ekwiwalentu dla OSP, sprawa została pozostawiona do rozpatrzenia przez wójta,

- zostało złożone pismo dot.  wniosku Państwa Jaszczerskich w sprawie zajęcia stanowiska. Przewodniczący poinformował, że odbyło się spotkanie z mieszkańcami Cisewa, będzie proponował aby drogę udrożnić,

- wpłynęła skarga p. Marzeny Sikorskiej na postępowanie i działalność pana Mariusza Dubojskiego dyrektora ZSP w Reptowie, która zostanie przekazana do Komisji Rewizyjnej    w celu rozpatrzenia,

- wpłynęło pismo  z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie dotyczące udzielenia informacji dotyczącej powiadomienia Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego o zamiarze  pozbawienia kategorii drogi gminnej odcinka byłej drogi krajowej nr 10 obr. Motaniec, obr. Kobylanka, obr. Morzyczyn i obr. Zieleniewo,

- wpłynęło z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego zawiadomienie o wszczęciu postępowania nadzorczego w odniesieniu do uchwały Nr XIII/88/15 Rady Gminy Kobylanka z dnia 5 października 2015 r. w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej,

- została złożona odpowiedź dotycząca wniosku złożonego przez Radnego P. A. Adamczyka na sesji RG w dniu 24.IX.2015 r.

- wpłynęły analizy oświadczeń majątkowych: radnych, pracowników UG, kierowników jednostek organizacyjnych,

- wpłynęły informacje dotyczące organizacji szkoleń przez Regionalna Izbę Obrachunkową       w Szczecinie i Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum szkoleniowe w Szczecinie,

- wpłynęło pismo dotyczące uchwalenia Rocznego Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i uchwały budżetowej,

- wpłynęło zaproszenie z Klubu Sportowego „WICHER” Reptowo zaproszenie na spotkanie dotyczące utworzenia Gminnego Klubu Sportowego,

- przewodniczący poinformował, że będzie wnioskował, aby w ramach Karty Dużej Rodziny podjąć działania np. dot. zakupów w dużych marketach itp.,

Wszystkie dokumenty są do wglądu w biurze rady.

 

 

 

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna A. Grzyb - „Ukazało się obwieszczenie dot. przedsięwzięcia dot. budowy                       i uruchomienie fermy drobiu - proszę o wyjaśnienie , czy to jest zakończenie całego postępowania?”

Od Klubu Sportowego ZNICZ Niedźwiedź wpłynęła oferta na kwotę 8 000 zł – jak p. wójt się zapatruje?”

Radny K. Kleinowski - „Czy Gmina powinna wydawać publiczne pieniądze na reklamę posła do Sejmu?”

Radna A. Adamczyk- „ Kiedy będą wykonane przyłącza po lewej i prawej stronie miejscowości?”

Radny M. Walkowiak - „Kiedy zostaną wyrównane drogi dot. Os. Kwiatowego i Oś. Sosnowego?”

Czy będą wycinane drzewa, jeśli tak to kiedy? Są osoby zainteresowane pozyskaniem drewna na opał.”

Radny Z. Gołembowski - „Jak wygląda sytuacja z gałęziami. Czy można wywozić na GPZO w Morzyczynie?”

Radna Cz. Grabowska - „W jakim terminie będą wyrównane drogi? dot. Cisewo-Wielichówko.”

Radna A. Grzyb - „Czy zostało coś zrobione z wystającą studzienką dot. drogi przy lesie wzdłuż ogrodzenia szkoły w Kobylance?”

Radny B. Poliwka - „Czy jest możliwość wyrównania ul. Sosnowej i ul. Bocznej jeszcze         w tym roku?”

Radny M. Walkowiak - „Na ul. B. Chrobrego są zalewane grunty, czy coś można zrobić?”

Radny K. Kleinowski - „Pozyskania frezu z drogi Płonia – Kobylanka , na połatanie dziur, czy jest możliwość pozyskania?”

Wójt zgłosił interpelacje - „Wyrażam zapytanie i interpelację, że jak to się stało, że chcę przypomnieć, że treść wniosku jest jasna. Czy sprzedać czy nie sprzedać. Kiedy otrzymałem informację zgodnie z wnioskiem. Wniosek nie dotyczy przejezdności drogi. Tylko dotyczy sprzedać czy nie sprzedać.”

 

Ad. 7

Informacja o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2015 r.

Skarbnik p. D. Urbańczyk przedstawił informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2015 r. - zał. nr 11:

Wójt Gminy Kobylanka na podstawie art. 266 ust. 1 pkt 1 ustawy o finansach publicznych złożył “Informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2015 r.”, w terminie do 31 sierpnia, do Rady Gminy oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej w

Szczecinie. Informacja została sporządzona na podstawie uchwały nr XLVI/312/10

Rady Gminy Kobylanka z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie określenia zakresu i formy informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze, o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz sprawozdania/informacji o przebiegu wykonania planu

finansowego samorządowych instytucji kultury. Informacja podlega opinii Składu Orzekającego RIO oraz służy wyjaśnieniom składanym organowi stanowiącemu Gminy.

Budżet Gminy Kobylanka na rok 2015 uchwalony w dniu 30 grudnia 2014 r. (uchwała Rady Gminy Kobylanka nr IV/7/14), ustalony został w wysokości dochodów w kwocie 19.390.952,00 zł i wydatków w kwocie 17.426.436,00 zł. Kolejne zmiany budżetu spowodowały ustalenie planu dochodów budżetu na poziomie 23.311.607,05 zł i wydatków na poziomie 21.223.244,95 zł. Plan dochodów ogółem w trakcie I półrocza zwiększono o

3.920.655,05 zł, a plan wydatków zwiększono o 3.796.808,95 zł. Plan przychodów zwiększono o 329.507,39 zł. Plan rozchodów zwiększono o 453.353,49 zł (do stanu 2.417.869,49 zł). Nadwyżka budżetowa pierwotnie planowana na 1.964.516,00 zł, została ustalona na poziomie 2.088.362,10 zł.

Wykonanie budżetu w I półroczu: Dochody – 13.247.498,17 zł, wydatki - 10.429.667,61 zł, przychody – 329.507,39 zł, rozchody – 1.370.611,49 zł.

Dochody wykonane zostały w 56,83% planu, z tego dochody własne – 9.878.967,84 zł, subwencje – 2.095.056,00 zł, dotacje celowe na zadania zlecone – 603.449,76 zł, dotacje celowe na zadania własne – 395.586,00 zł, dotacje rozwojowe i inne – 274.438,57 zł.

Najważniejszymi dochodami z grupy dochodów własnych były: podatek od nieruchomości – 3.176.349,77 zł, podatek od czynności cywilnoprawnych – 3.138.241,00 zł, udziały we wpływach z PIT – 1.754.698,00 zł, odsetki od nieterminowych płatności – 622.921,24 zł, dochody z majątku – 330.519,05 zł, opłaty śmieciowe – 157.369,52 zł, inne – 147.463,88 zł.

W strukturze dochodów największe były dochody własne – 74,57%.

W zestawieniu według działów klasyfikacji budżetowej największą grupę stanowiły dochody   w działach 756 i 758.

 

Wydatki wykonane zostały w 49,14% planu, z tego: wynagrodzenia i pochodne – 3.531.941,72 zł, dotacje na zadania bieżące – 822.165,67 zł, świadczenia – 1.013.238,14 zł, obsługa długu – 356.669,28 zł, wydatki na programy z udziałem UE – 215.312,82 zł, wydatki bieżące – 2.876.392,81 zł, inwestycje – 1.613.947,17 zł.

W zestawieniu działów budżetu największą grupę stanowiły wydatki na oświatę, gospodarkę komunalna i ochronę środowiska i administrację publiczną.

W strukturze wydatków w I półroczu największą grupę stanowiły wydatki płacowe 33,87% oraz wydatki bieżące 27,58%.

Adekwatność finansowania wybranych zadań była następująca: zadania wojewody                 w rozdziale 75011 – dopłata 6.890,17 zł; zadania oświatowe w dziale 801 – dopłata 819.241,66 zł; pomoc społeczna – dopłata 223.058,27 zł; gospodarka odpadami – dopłata 113.281,42 zł.

W zakresie zarządzania finansami, oszczędność na subrogacji pożyczki z Magellan S.A. wyniosła od 23.04. do końca I półrocza – 25.023,49 zł.

Dług Gminy w I półroczu zmniejszył się o 1.331.821,27 zł i wynosił na dzień 30.06.2015 r. 14.712.564,91 zł, z tego kredyty, pożyczki, obligacje – 12.494.404,48 zł; umowy nienazwane – 1.358.632,41 zł; zobowiązania wymagalne – 859.528,02 zł.

W I półroczu spłacono zobowiązania z roku ubiegłego, w tym wynikające z wcześniej nieujawnionych roszczeń oraz inne zaległości związane z rozliczeniami z lat ubiegłych           w łącznej wysokości 3.305.236,43 zł, co miało wpływ na wykonanie wydatków i rozchodów w I półroczu. Były to:

1. Zobowiązania z tytułu nieuregulowanych w roku ubiegłym płatności z różnych tytułów (płace, świadczenia, ubezpieczenia społeczne, zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, zakupy towarów i usług, dotacje dla przedszkoli) – 2.027.607,53 zł.

2. Przeterminowane raty kredytów, pożyczek, wykup obligacji z roku 2014 – 453.353,49 zł.

3. Karne odsetki z tytułu nieuregulowanych pożyczek i kredytów – 60.801,10 zł.

4. Odsetki za zwłokę w spłacie odszkodowania dla GDDKiA Szczecin tytułem wyroku SN I ACa 661/12 za koszty oświetlenia węzła DK 10 w Motańcu – 100.000,00 zł.

5. Ujawnione w toku rozliczenia roku 2014, wcześniej nieujęte w budżecie roszczenia, wynegocjowane w I półroczu tego roku i usankcjonowane porozumieniami i ugodami (nominalnie 2.100.111,21 zł) – 307.124,59 zł.

6. Potrącona kwota podatku dochodowego od osób prawnych – 356.349,72 zł.

Spłacone zaległości z 2014 r. stanowiły 27,34% wydatków poniesionych w I półroczu                i 33,07% rozchodów.

Wynik budżetu w I półroczu był dodatni, a nadwyżka budżetowa wyniosła 2.817.830,56 zł.

Wynik operacyjny również był dodatni, a nadwyżka operacyjna wyniosła 4.413.286,73 zł          i stanowiła 33,31% dochodów ogółem.

Wynik budżetu i wynik operacyjny skorygowany o wyjątkowe w roku bieżącym wpływy w wysokości 3.610.795,00 zł również są dodatnie i kształtują się odpowiednio: +2.058.918,50 zł (budżetu) i +2.447.181,92 zł (operacyjny). Ten ostatni nawet bez tych wyjątkowych wpływów ukształtowałby wskaźnik w stosunku do dochodów ogółem w półrocznej wysokości 18,47%       i byłby wyższy niż roczny wskaźnik w 2014 r. (12,13%).

Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie pozytywnie zaopiniowała przebieg wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2015 r.”

Uchwała Nr CCLIX.445.2015 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej            w Szczecinie z dnia 18 września 2015 r. w sprawie wydania  pozytywnej opinii o informacji    o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za pierwsze półrocze 2015 r.  - zał. nr 12.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie  zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok  – projekt nr 94/15.

 Skarbnik p. D. Urbańczyk omówił projekt uchwały – zał. nr 13.

 

Zmiany w planie dochodów budżetu Gminy Kobylanka na rok 2015 wynikają z wykonania wpływów pochodzących z refundacji nagród przyznanych przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty z okazji Dnia Edukacji Narodowej dla nauczycieli ze szkół w Kobylance       i Kunowie.

 

Dział

Rozdz.

§

Dochody

Uzasadnienie

 
 

Zwiększenie

Zmniejszenie

 

801

80101

0970

4 184,25

 

Nagroda Kuratora Zachodniopomorskiego dla nauczyciela z okazji Dnia Edukacji Narodowej, SP Kobylanka

 

801

80101

0970

4 184,25

 

Nagroda Kuratora Zachodniopomorskiego dla nauczyciela z okazji Dnia Edukacji Narodowej, SP Kunowo

 

Ogółem

8 368,50

0,00

 

 
 

 

Proponowanie zmiany po stronie wydatkowej budżetu na rok bieżący przedstawia poniższa tabela (przesunięcia w ramach planów finansowych szkół między działami budżetu odbyły się bez zwiększeń):

 

Dział

Rozdz.

§

Wydatki

Uzasadnienie

 
 

Zwiększenie

Zmniejszenie

 

600

60016

4300

40 000,00

 

Zimowe utrzymanie dróg

 

600

60016

4270

10 000,00

 

Remonty dróg gminnych

 

700

70005

6050

 

41 631,50

Zmiana realizacji zadania w zakresie budownictwa socjalnego

 

801

80101

4010

12 300,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kobylanka

 

801

80149

3020

 

100,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kunowo

 

801

80149

4010

 

15 500,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kunowo

 

801

80149

4110

 

800,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kunowo

 

801

80149

4120

 

500,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kunowo

 

801

80150

4010

 

2 125,00

Przesunięcia między działami w jednostce - ZSP Reptowo

 

801

80150

4110

 

1 600,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kunowo

 

854

85401

3020

 

500,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kobylanka

 

854

85401

3020

1 000,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce  - SP Kunowo

 

854

85401

3020

700,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce  - ZSP Reptowo

 

854

85401

4010

 

11 000,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kobylanka

 

854

85401

4010

13 000,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce – SP Kunowo

 

854

85401

4010

4 600,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce  - ZSP Reptowo

 

854

85401

4040

 

4 246,00

Przesunięcia między działami w jednostce - ZSP Reptowo

 

854

85401

4110

 

800,00

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kobylanka

 

854

85401

4110

3 800,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce - SP Kunowo

 

854

85401

4110

1 171,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce - ZSP Reptowo

 

854

85401

4120

700,00

 

Przesunięcia między działami w jednostce – SP Kunowo

 

854

85401

4120

 

 100,00

Przesunięcia między działami w jednostce - ZSP Reptowo

 

Ogółem

87 271,00

78 902,50

 

 
 

 

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XIV/89/15 w sprawie   zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok  – zał. nr 14 /głosowanie imienne – zał. nr 15/. Uchwała została podjęta. 

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 95/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 16.

Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym nabycie  każdej nieruchomości na własność Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad nabycia -  wymaga zgody Rady Gminy.

Przedmiotem nabycia od Skarbu Państwa na rzecz Gminy Kobylanka jest nieruchomość oznaczona w ewidencji gruntów  działką nr 221/1 w obrębie Morzyczyn, której Gmina Kobylanka jest wieczystym użytkownikiem do dnia 5 grudnia 2089r. Z tego tytułu Gmina Kobylanka zobowiązana jest do uiszczania do Skarbu Państwa rocznych opłat w wysokości 1%  wartości nieruchomości. W 2015 roku opłata została ustalona w wysokości 76,88 zł.

Mając na względzie, że wszystkie działki nabyte pod ścieżkę rowerową stanowią własność Gminy Kobylanka złożono do Starosty Stargardzkiego wniosek o nieodpłatne nabycie przedmiotowej nieruchomości. Zgodnie z obowiązującymi przepisami przekazanie     w drodze darowizny nieruchomości Skarbu Państwa wymaga zgody wojewody, która została wyrażona w Zarządzeniu Wojewody Zachodniopomorskiego Nr 425/2015 z dnia   13 lipca 2015r. Koszty związane z nabyciem prawa własności poniesie Gmina Kobylanka.

Wobec powyższego zasadnym jest podjęcie proponowanej uchwały.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XIV/90/15 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – zał. nr 17 /głosowanie imienne – zał. nr 18/. Uchwała została podjęta. 

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie  wyrażenia  zgody na ustanowienie  służebności – projekt   nr 96/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 19.

W dniu 21 września  2015r. wpłynął   wniosek  od Oddziału Terenowego Agencji Nieruchomości Rolnej w Szczecinie - Sekcja Zamiejscowa Gospodarowania Zasobem            w Stargardzie Szczecińskim o wyrażenie zgody na korzystanie z przejazdu przez przepust na działce nr 139 w obrębie Motaniec stanowiącej rów melioracyjny.

Wnioskodawca poinformował o planowanej sprzedaży w ramach pierwszeństwa nabycia między innymi działek nr 116 i 145 w obrębie Motaniec,  pomiędzy  którymi  przebiega rów melioracyjny oznaczony geodezyjnie nr 139, stanowiący własność Gminy Kobylanka.   W tej sytuacji nabywca pozbawiony byłby dojazdu do nieruchomości po drugiej stronie rowu.

Wszelkie koszty związane z ustanowieniem służebności przejazdu i przechodu  poniesie nabywca przedmiotowych gruntów.

Uznano, że ustanowienie  proponowanej służebności nie koliduje z zagospodarowaniem wskazanego terenu i dlatego zasadne jest zagwarantowanie możliwości korzystania z tego terenu dla właściciela sąsiednich nieruchomości.

Wobec powyższego podjęcie proponowanej uchwały uważa się za celowe.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XIV/91/15 w sprawie     wyrażenia  zgody na ustanowienie  służebności – zał. nr 20 /głosowanie imienne – zał. nr 21/. Uchwała została podjęta. 

 

Ad. 11

Podjęcie  uchwały w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka – projekt nr 97/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 22.

  Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j.t. Dz.U.       z 2013 r. poz. 1399 z ze zm.) art. 4 ust. 1 zobowiązuje radę gminy, do określenia w drodze uchwały stanowiącej akt prawa  miejscowego, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy, po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.  Dnia 1 lutego 2015 roku weszła w życie zmiana ustawy o utrzymaniu czystości i porządku powodująca konieczność zmiany niektórych zapisów obowiązującego Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Kobylanka. Ponadto Gmina Kobylanka dokonała analizy funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami od 1.07.2013 roku, zrekapitulowała dotychczasowe doświadczenia i wprowadzanymi zmianami reguluje i porządkuje zapisy Regulaminu. Doprecyzowano min zapisy dotyczące :  miejsca wystawiania przez właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne, obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku, wymagań odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych   z produkcji rolniczej.

Określono wymagania wobec właścicieli nieruchomości lub części nieruchomości (za wyjątkiem obsługi biurowej działalności gospodarczej), na których nie zamieszkują mieszkańcy, lecz odpady komunalne są wytwarzane w zakresie wyposażenia nieruchomości     w pojemniki, określono min. pojemność pojemników.

Projekt Regulaminu utrzymania czystości i porządku w terenie Gminy Kobylanka  został pozytywnie zaopiniowany przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego                w Stargardzie Szczecińskim.

Z uwagi na przejrzystość i czytelność regulaminu proponuje się uchwalenie tekstu jednolitego

zamiast wprowadzenia pojedynczych zmian w paragrafach.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XIV/92/15 w sprawie      Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka  – zał. nr 23 /głosowanie imienne – zał. nr 24/. Uchwała została podjęta. 

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie przejęcia obowiązku odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których znajdują się domki letniskowe lub są wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe położone na terenie Gminy Kobylanka – projekt nr 98/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 25.

 Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która weszła                             w życie z dniem 01 lutego 2015 roku w art. 6j ust. 3 b  umożliwiła Radzie Gminy podjęcie uchwały w spawie ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego lub od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno – wypoczynkowe.

Z uwagi na to, iż dotychczas Gmina objęła systemem gospodarowania odpadami tylko nieruchomości zamieszkałe, koniecznym jest ustalenie  sposobu gospodarowania odpadami  wytwarzanymi w domkach letniskowych lub od innych nieruchomościach wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe.

Powyższe  usprawni  odbieranie odpadów  od nieruchomości, które  wykorzystywane są  jedynie przez część roku, jak również regulowanie przez właścicieli stosownej opłaty.

Mając na uwadze powyższe podjęcie niniejszej uchwały uważam za zasadne.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XIV/93/15 w sprawie przejęcia obowiązku odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których znajdują się domki letniskowe lub są wykorzystywane na cele rekreacyjno- wypoczynkowe położone na terenie Gminy Kobylanka  – zał. nr 26 /głosowanie imienne – zał. nr 27/. Uchwała została podjęta. 

Została  ogłoszona 10 min przerwa.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie  wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty – projekt nr 99/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 28.

 

 

Zgodnie z art. 6r. ustawy z dnia 13 września 1996r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm.) opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi dochód gminy. Z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują koszty :

  1. Odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych;
  2. Tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych
  3. Obsługi administracyjnej tego systemu;
  4. Edukacji ekologicznej w zakresie prawidłowego postepowania z odpadami komunalnymi.

Kwota jaką można przeznaczyć na finansowanie zamówienia polegającego na usłudze odbioru i zagospodarowania odpadów jest mniejsza od cen oferowanych przez wykonawców w kolejnych przetargach. Oferty przetargowe są wyższe od możliwości jakie dają wpływy z opłat od właścicieli nieruchomości, pomniejszone o pozostałe koszty systemu, a których nie można wyeliminować z uwagi na konieczność realizacji zadań wymaganych ustawą. Jednocześnie nie można zrezygnować z korzystania z usługi odbioru i zagospodarowania odpadów mimo, że powoduje to niedobór w obecnych kosztach systemu. Aby wypełnić zapisy ww. art. 6r ust. 2 ustawy i zbilansować system gospodarki odpadami komunalnymi konieczne jest zwiększenie stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi o 4,5 zł, tj. do kwoty 14,50 zł miesięcznie/mieszkańca w przypadku, gdy odpady są zbierane w sposób selektywny i o 14 zł, tj. do kwoty 29,00 zł miesięcznie w przypadku, gdy odpady nie są w sposób selektywny zbierane i odbierane.

Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 28 listopada 2014 r. ( Dz.U. z 2015 r. poz. 87) wskazała, że zgodnie z art. 6j ust. 3b z dniem 1 lutego 2015 r.           – w przypadku nieruchomości na których znajdują się domki letniskowe, lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno-wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku, raga gminy uchwala ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za rok od domku letniskowego lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.

 W świetle powyższego podjęcie przedmiotowej uchwały jest uzasadnione.

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów  A. Grzyb poinformowała, że komisja nie zajęła stanowiska dot. opłat za wywóz śmieci i wnioskuje,  aby projekt poddać do ponownego rozpatrzenia.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke poinformowała, że komisja nie zajęła stanowiska dot. opłat za wywóz śmieci.

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „Rozmawiałem z pracownikiem, zgodnie z ustawą                 o zamówieniach publicznych nie ma możliwości prowadzenia rozmów.”

Radna A. Grzyb - „Ewidentnie z umowy wynika, że stawka za 1 t wzrosła o 100%. Stawka jest taka sama jak za komunalne zmieszane. Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów sugerowała może zmienić metodę ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Dlaczego wzrosła stawka   o 100%?”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - „Poprosiłem p. wójta o przygotowanie analizy, dotyczy rodzin wielodzietnych. Czy gmina jest w stanie dokonać analizę?”

Radna A. Grzyb - „Jest bardzo duża rozbieżność: odpady komunalne zmieszane – 1050 t          a odpady segregowane – 210 t.”

Przewodniczący Rady Gminy  p. G. Kłos - „Jakie możliwości ma gmina, aby stawki zmniejszyć?”

Wójt - „Czy do wyliczenia komisje zgłaszają uwagi? Czy jest podważana zasadność wyliczenia? Do kosztów wliczone jest nie tylko faktury, ale pracownicy, koszt utylizacji, koszty związane z promocją i edukacją. Koszty z utrzymaniem punktu zbiórki odpadów. Wcześniej były tylko wliczane faktury, a teraz musi być cały koszt w tym faktury i wszystkie koszty m.in.: pracownicy, pkt. zbiórki.”

Radna A. Grzyb - „W przypadku tak wysokiej kwoty za niesegregowane odpady to na pewno mieszkańców zmusi do złożenia deklaracji, aby odpady segregować. Wtedy będzie brak środków finansowych.”

Wójt - „ Firma z gminy musi otrzymać kwotę ok. 906 000 zł.

Radna A. Grzyb - „Ile jest w stanie gmina dopłacić?”

Skarbnik - „Zgodnie z ustawą dopłaty nie może być.”

Wójt - „Takiego mechanizmu nie można wprowadzić. Jest to niemożliwe. Z pobranej opłaty gmina pokrywa wszystkie koszty związane z funkcjonowaniem systemu. Nie zaproponuję innej zasady, np. na bazie wody.

Cztery warianty dane zostały pod rozwagę – zał. nr 29.

Jak będzie potrzeba to dopłacę rodzinie wielodzietnej. Wariat zaproponowany uważam, że jest najlepszy, tj. : 14,5 zł - zbieranie i odbieranie w sposób selektywny, 29 zł - zbieranie           i odbieranie w sposób nieselektywny.

Radna A. Grzyb - „Proponuję, aby rozważyć jeszcze inne warianty.”

Wójt - „Jak przetrzymamy projekt uchwały, ja i tak stawek nie zmienię. Nie będzie innego wyliczenia.”

Radna A. Grzyb – poinformowała, że pozostałe projekty, tj.: 100/15 - zał. Nr 30, 101/15 - zał. Nr 31 i 102/15 - zał. Nr 32 nie były opiniowane przez Komisję Rozwoju Gospodarczego           i Finansów.

Wójt - „To państwa decyzja i państwa wola.”

Radna A. Nelke - „To my reprezentujemy mieszkańców. Wcześniej były ścieki a teraz śmieci. Przecież są różni mieszkańcy ubodzy i bogaci.”

Wójt - „Ja zapłacę za tych ubogich.”

Przewodniczący RG - „My występujemy za mieszkańców. Nie należy mówić, że wyliczenia są złe, czy pobieżne. Są one dobre.”

Radny D. Szczęsny - „Składam wniosek, aby projekt uchwały nr 99/15, 100/15, 101/15 i 102/15 wycofać z porządku posiedzenia do ponownego rozpatrzenia przez komisje.”

Przewodniczący RG - „Należałoby poszukać innego wariantu.”

Wniosek radnego D. Szczęsnego został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych.

Projekty nr 99/15, 100/15, 101/15, 102/15 zostały wycofane do ponownego rozpatrzenia przez komisje.

 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi – projekt nr 100/15.

Projekt wycofany do ponownego rozpatrzenia.

 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie wzoru deklaracji o wysokości  opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciel nieruchomości – projekt nr 101/15.

Projekt wycofany do ponownego rozpatrzenia.

 

 

 

 

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości               i zagospodarowania tych  odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – projekt nr 102/15.

Projekt wycofany do ponownego rozpatrzenia.

 

 

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia diet dla sołtysów – projekt nr 103/15.

Skarbnik p. D. Urbańczyk omówił projekt uchwały – zał. nr 33.

W związku z pełnieniem funkcji sołtysa, przysługują im diety na zasadach

ustalonych przez Radę Gminy, zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym z dnia    8 marca1990 r.

Wysokość miesięcznych diet sołtysów gminy Kobylanka, przy podziale na budżety sołeckie, utrzymywała się na tym samym poziomie od 2009 r.

W przedłożonym projekcie uchwały proponuje się podwyższenie wysokości diety dla wszystkich sołtysów. Proponowana kwota diety wynosi 500 zł.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący sposób uchwałę : za-13, przeciw-0, wstrzymał się-1 -  uchwałę nr XIV/94/15 w sprawie ustalenia diet dla sołtysów   – zał. nr 34 /głosowanie imienne – zał. nr 35/. Uchwała została podjęta. 

 

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie wyboru ławnika na potrzeby Sądu Rejonowego                        w Stargardzie Szczecińskim na kadencję 2016-2019 – projekt nr 104/15 – zał. nr 36.

Uzasadnienie do projektu uchwały - Projekt uchwały związany jest z koniecznością wyboru ławników sądowych dla Sądu Rejonowego w Stargardzie Szczecińskim na kadencję 2016-2019. W ustawowym terminie do Urzędu Gminy  w Kobylance wpłynęła jedna  kandydatura, która została zaopiniowana  przez powołany  w tym celu przez Radę Gminy Kobylanka  Zespół. Wybory ławnika przeprowadzone zostaną w głosowaniu tajnym  zgodnie z art. 160 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo o ustroju sądów powszechnych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 133,poz.509).

Przewodnicząca Zespołu ds. wyboru ławników sądowych na kadencję 2016-2019 z dnia 21.10.2015 r.  radna J. Kisielewska odczytała protokół z posiedzenia w sprawie czy zgłoszenia kandydatów na ławników wpłynęły w terminie oraz czy spełniają wymagania formalne  - zał. nr 38.

Przewodniczący Rady Gminy   p. G. Kłos  poprosił o składanie kandydatur do komisji skrutacyjnej do przeprowadzenia wyboru ławnika sądowego na kadencję lat 2016-2019 na potrzeby Sądu Rejonowego w Stargardzie Szczecińskim.

Zostały zgłoszone następujące kandydatury:

- radna Jolanta Kisielewska, która wyraziła zgodę,

- radny Daniel Szczęsny, który wyraził zgodę,

- radny Zbigniew Drohomirecki, który wyraził zgodę.                                     

Salę posiedzeń opuścił radny A. Adamczyk. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 13.

Komisja skrutacyjna w  składzie:

- radny Daniel Szczęsny

- radna Jolanta Kisielewska

- radny Zbigniew Drohomirecki

została przyjęta jednogłośnie w obecności 13 radnych podczas głosowania.

Przewodniczący Komisja  Skrutacyjnej Daniel Szczęsny odczytał protokół komisji stwierdzający, że  w wyniku tajnego głosowania  ławnikiem sądowym na kadencję lat 2016-2019 na potrzeby Sądu Rejonowego w Stargardzie Szczecińskim został wybrany Józef Bronisław Wojtkiewicz w następujący sposób: za- 13 głosów, przeciw-0 głosów, wstrzymał się – 0 głosów, przy 13 radnych biorących udział w głosowaniu.

Uchwała w sprawie wyboru ławnika na potrzeby Sądu Rejonowego w Stargardzie Szczecińskim na kadencję 2016-2019 została podjęta – zał. nr 38.

Została  ogłoszona 5 min przerwa.

 

Ad. 19

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Na złożone interpelacje i zapytania odpowiedzi udzielił wójt p. M. Przysiwek:

Radna A. Grzyb - - „Ukazało się obwieszczenie dot. przedsięwzięcia dot. budowy                       i uruchomienie fermy drobiu - proszę o wyjaśnienie , czy to jest zakończenie całego postępowania?”

Odp. „Przedsięwzięcie bez zagrożenia dla innych osób.”

Od Klubu Sportowego „ZNICZ” Niedźwiedź wpłynęła oferta na kwotę 8 000 zł – jak p. wójt się zapatruje?”

Odp. : „Procedura trwa i klub otrzyma środki.”

Radna A. Grzyb - „ To nie są mieszkańcy z naszego terenu, środki finansowe powinny  być tylko dla naszych mieszkańców.”

Wójt - „ Namawiam kluby aby połączyły się. Aby  środki przeliczyć na naszego mieszkańca. Były już dwa spotkania, teraz będzie trzeci spotkanie na które jesteście państwo zaproszeni.”

Radny K. Kleinowski - „Czy Gmina powinna wydawać publiczne pieniądze na reklamę posła do Sejmu?”

Odp. : „Nasz obowiązek, aby pokazywać  ludzi, którzy chcą nas reprezentować. Zwróciłem się do innych kandydatów, ale jeden się tylko zgłosił.”

Radna A. Adamczyk- „ Kiedy będą wykonane przyłącza po lewej i prawej stronie miejscowości?”

Odp. : „Ktoś jak był z projektem może coś źle zrobił. Nie wiem kiedy będzie zrobione.”

Radny M. Walkowiak - „Kiedy zostaną wyrównane drogi dot. Os. Kwiatowego                                  i Oś. Sosnowego?”

Odp. : „Będę robił drobne naprawy, będę równał drogi.”

Czy będą wycinane drzewa, jeśli tak to kiedy? Są osoby zainteresowane pozyskaniem drewna na opał.”

Odp. : „Drogę przejmuje Zarząd Wojewódzki. Szkoda, że drzewa  oddają, bo można tym sposobem pomóc ubogim ludziom.”.”

Radny Z. Gołembowski - „Jak wygląda sytuacja z gałęziami. Czy można wywozić na GPZO w Morzyczynie?”

Odp. : „Nie wiem, że nie można wywozić do punktu zbiórki.”

Radna Cz. Grabowska - „W jakim terminie będą wyrównane drogi? dot. drogi Cisewo-Wielichówko.”

Odp. : „Droga jest nie najgorsza. W kilku miejscach wymaga naprawy. Postaram się to zrobić. Wiem gdzie są drogi do naprawy. Muszę ustalić, która pierwsza będzie naprawiana.  ”

Radna A. Grzyb - „Czy zostało coś zrobione z wystającą studzienką dot. drogi przy lesie wzdłuż ogrodzenia szkoły w Kobylance?”

Odp. : „Sprawę wyjaśnię.”

Radny B. Poliwka - „Czy jest możliwość wyrównania ul. Sosnowej i ul. Bocznej jeszcze        w tym roku?”

Odp. : „Chcę teraz zrobić w technologii lepszej. Na pewno frez będę kupowała.”

Radny M. Walkowiak - „Na ul. B. Chrobrego są zalewane grunty, czy coś można zrobić?”

Odp. : „Trzeba rolnikowi umożliwić.”

Radny K. Kleinowski - „Pozyskania frezu z drogi Płonia – Kobylanka , na połatanie dziur, czy jest możliwość pozyskania?”

Odp. : „Nie ma możliwości pozyskania frezu.”

Wójt zgłosił interpelacje - „Wyrażam zapytanie i interpelację, że jak to się stało, że chcę przypomnieć, że treść wniosku jest jasna. Czy sprzedać czy nie sprzedać. Kiedy otrzymałem informację zgodnie z wnioskiem. Wniosek nie dotyczy przejezdności drogi. Tylko dotyczy sprzedać czy nie sprzedać.”

Przewodniczący Rady Gminy - „Odpowiedź w sprawie wniosku Państwa Jaszczerskich będzie przedstawiona pisemnie.”

Wójt - „Dopóki nie będzie opinii, to nie przygotuję projektu uchwały.”

Radny D. Szczęsny – do przewodniczącego RG „Jakie było uzasadnienie, że Pan wycofał wniosek z porządku posiedzenia?”

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „W związku, że była nowa sytuacja  dlatego oddaliłem wniosek.”

 

Ad. 20

Analiza oświadczeń majątkowych na dzień 31.12.2014 r.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że:

- została złożona  informacja Wójta Gminy Kobylanka  o wynikach analizy oświadczeń  majątkowych złożonych przez pracowników Urzędu Gminy    i kierowników jednostek organizacyjnych gminy za 2014 rok;

- wpłynęła z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego analiza oświadczeń majątkowych wójta i przewodniczącego w której stwierdzono nieprawidłowości;

- wpłynęła z Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie analiza oświadczenia majątkowego p. Marzeny Sikorskiej – kierownika jednostki organizacyjnej w której nie stwierdzono nieprawidłowości;

- wpłynęła z Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim analiza oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych – 13 pracowników w której nie stwierdzono nieprawidłowości – 7 pracowników, stwierdzono nieprawidłowości - 6;

- wpłynęła z Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim analiza oświadczeń majątkowych na rozpoczęcie kadencji i wg stanu na dzień 31.12.2014 r. wójta                            i przewodniczącego RG w której stwierdzono nieprawidłowości;

- wpłynęła z Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim analiza oświadczeń majątkowych  na rozpoczęcie kadencji i wg stanu na dzień 31.12.2014 r. radnych Gminy Kobylanka w której stwierdzono nieprawidłowości - 13 radnych , nie stwierdzono nieprawidłowości – 1 radny.

Wszyscy radni złożyli oświadczenia majątkowe w   ustawowym terminie. Oświadczenia majątkowe  zostały przekazane  w oryginale wraz z kopią zeznania podatkowego PIT do Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim w celu dokonania analizy. Oświadczenia majątkowe zostały opublikowane na BIP Kobylanka.

 

Ad. 21

Wolne wnioski i informacje.

Radna J. Kisielewska – była uroczystość dwa tygodnie temu w Jęczydole, nikt z radnych nic nie wiedział.

Przewodniczący RG - „Było zaproszenie nie tylko dla przewodniczącego RG ale też dla wszystkich radnych. Osobiście błędnie odczytałem.”

Radna A. Grzyb – wnioskuje o zorganizowanie spotkania w sprawie stawek za śmieci – proszę o zorganizowanie spotkania.”

Radna A. Nelke – poinformowała o wizji lokalnej jaką odbyła  u podopiecznej, która korzysta z naszego lokalu. Poinformowała, że jest wszystko pozytywnie wykonane.”

Przewodniczący RG – „W spotkaniu też chcemy aby udział wziął wójt.”

Radny K. Kleinowski - „Prośba, aby projekty uchwała w sprawie podatków aby były wcześniej przekazane do analizy.”

 

Ad. 22

Zamknięcie obrad.                                                   

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 14.40 zamknął obrady XIV sesji Rady Gminy Kobylanka.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodniczący Rady Gminy

Grzegorz Kłos

 

 

 


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Joanna Baszak

Data wytworzenia:
04 gru 2015

Osoba dodająca informacje

Krzysztof Flejszman

Data publikacji:
04 gru 2015, godz. 09:17

Osoba aktualizująca informacje

Krzysztof Flejszman

Data aktualizacji:
04 gru 2015, godz. 09:30