ZARZĄDZENIE NR 20/2012 w sprawie przeprowadzenia skontrum zbiorów bibliotecznych Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance oraz powołanie komisji skontrowej.
ZARZĄDZENIE NR 20/2012
Wójta Gminy Kobylanka
z dnia 12 marca 2012r.
w sprawie przeprowadzenia skontrum zbiorów bibliotecznych Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance oraz powołanie komisji skontrowej.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 z póź.zm.), w związku z § 30 Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 pażdziernika 2008r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. Nr 205 poz. 1283) zarządzam, co następuje:
§ 1. Powołuję komisję do przeprowadzenia skontrum zbiorów Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance.
§ 2. Przeprowadzenie skontrum zbiorów biblioteki w terminie od 19 marca 2012r. do 30 marca 2012 roku,
§ 3. 1. W skład Komisji skontrowej wchodzą:
1) Helena Kimon Przewodnicząca Komisji
2) Małgorzata Dziwińska Członek Komisji
3) Piotr Malinowski Członek Komisji
§ 4. Skontrum, o którym mowa w § 1 i § 2 należy przeprowadzić na podstawie Regulaminu Działania Komisji Skontrowej stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
Andrzej Kaszubski
Załącznik do Zarządzenie Nr20/2012
z dnia 12 marca 2012r.
REGULAMIN
KOMISJI SKONTROWEJ W GMINNEJ BIBLIOTECE PUBLICZNEJ W KOBYLANCE
1. Zadaniem komisji jest przeprowadzenie kontroli całości materiałów bibliotecznych w terminie od 19 marca 2012r. do 30 marca 2012r..
2. Skontrum obejmuje materiały biblioteczne znajdujące się w bibliotece oraz wypożyczone czytelnikom.
3. Podczas skontrum należy:
1) porównać zapisy inwentarzowe ze stanem faktycznym materiałów;
2) ustalić i wyjaśnić zaistniałe różnice między zapisami inwentarzowymi a stanem faktycznym zbiorów;
3) ustalić ewentualne braki.
4. Podstawę przeprowadzenia skontrum stanowią zapisy dokonane w :
1) księgach inwentarzowych;
2) katalogu topograficznego.
a dla materiałów wypożyczonych:
1) karty czytelników;
2) karty książki
5. Czynności związane z porównaniem zapisów inwentarzowych ze stanem faktycznym zbiorów należy zakończyć do dnia 30 marca 2012r.
6. Po zakończeniu kontroli Komisja Skontrowa sporządza w dwóch egzemplarzach protokół, który powinien zawierać:
1) Ustalenia dotyczące stanu ewidencji i stanu faktycznego materiałów bibliotecznych;
2) Stwierdzenie liczby ewentualnych braków i ich wartości;
3) Wnioski wraz z uzasadnieniem w sprawie nieodnalezionych braków materiałów.
7. Do protokołu należy dołączyć:
1) wykaz braków względnych;
2) wykaz braków bezwzględnych;
3) niniejsze zarządzenie wraz z regulaminem.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Andrzej Kaszubski Data wytworzenia:
15 mar 2012
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
15 mar 2012, godz. 20:40
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
15 mar 2012, godz. 20:41