Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

ZARZĄDZENIE NR 16/10 w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.


ZARZĄDZENIE NR 16/10

Wójta Gminy Kobylanka

z dnia 18 lutego 2010 r.

w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

Na podstawie art.19 ust. 4, 5, 6, 7 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu

kryzysowym (Dz. U. Nr 89 poz. 590; z 2009r. z późn. zm.) zarządza się, co następuje:

§1

Powołuje się Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, zwany dalej Zespołem, w składzie:

1. Szef Zespołu - Wójt Gminy Kobylanka,

2. Zastępca Szefa Zespołu - Sekretarz Gminy,

3. Sekretarz zespołu - pracownik ds. ZK, OC i spraw obronnych oraz spraw gospodarki komunalnej,

4. Członkowie Zespołu:

  1. Skarbnik Gminy,

  2. Pracownik ds. organizacyjno - administracyjnych,

  3. Pracownik ds. Ochrony Środowiska i Rolnictwa,

  4. Pracownik ds. Inwestycji,

  5. Pracownik ds. Spraw Obywatelskich i Społecznych,

  6. Pracownik ds. konserwacji na promenadzie w Morzyczynie,

  7. Komendant Straży Gminnej,

  8. Komendant Gminny ZOSP RP,

  9. Kierownik III Rewiru Dzielnicowych KP Policji w Stargardzie Szczecińskim,

  10. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance,

  11. Kierownik Niepublicznego Ośrodka Zdrowia w Kobylance,

§2

Wójt Gminy, w miarę potrzeb i w zależności od rodzaju zagrożenia, może poszerzać skład

Zespołu o inne osoby.

§3

W szczególnie uzasadnionych przypadkach członek Zespołu może, za zgodą Szefa Zespołu,

wyznaczyć swego zastępcę do udziału w pracach Zespołu.

§4

Organizację i tryb pracy Zespołu określa regulamin stanowiący załącznik do zarządzenia.

§5

Siedzibą Zespołu jest budynek Urzędu Gminy w Kobylance.

§6

Funkcjonowanie Zespołu finansowane jest z budżetu gminy. Członkowie zespołu nie otrzymują dodatkowego wynagrodzenia za udział w jego pracach.

§7

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy

Andrzej Kaszubski


Załącznik do zarządzenia Nr 16/10

Wójta Gminy Kobylanka

z dnia 18 lutego 2010 r.

REGULAMIN

Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego

                • rozdział i

                • postanowienia ogólne

§1. Regulamin Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, zwanego dalej „Regulaminem”, określa organizację i tryb pracy Zespołu.

§2. Zespół działa na podstawie:

1. Ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (Dz. U. Nr 89, poz. 590 z późn. zm.).

2. Zarządzenia Nr 16/10 Wójta Gminy Kobylanka z dnia 18 lutego 2010 r. w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

3. Rocznego Planu Zespołu.

                • rozdział ii

                • zadania zespołu i jego członków

§3. Do zadań Zespołu należy:

  1. ocena występujących i potencjalnych zagrożeń mogących mieć wpływ na bezpieczeństwo publiczne i prognozowanie tych zagrożeń;

  2. przygotowywanie propozycji działań i przedstawianie Wójtowi wniosków dotyczących wykonania, zmiany lub zaniechania działań ujętych w planie reagowania kryzysowego;

  3. przekazywanie do wiadomości publicznej informacji związanych z zagrożeniami;

  4. opiniowanie gminnego planu reagowania kryzysowego;

  5. organizacja współdziałania z gminami oraz podmiotami gospodarczymi w zakresie wykorzystania ich sił i środków w działaniach.

  6. organizacja i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń oraz treningów mających na celu integrację i koordynację działań;

  7. włączanie organizacji społecznych i charytatywnych oraz wolontariatu do realizacji podjętych działań.

§4. Zadania członków Zespołu.

    1. Pracami Zespołu kieruje Szef Zespołu.

    2. W przypadku zaistnienia okoliczności uniemożliwiających Szefowi Zespołu sprawowanie jego funkcji, powierza on kierowanie pracami Zespołu - Skarbnikowi Gminy,

    3. W szczególnych sytuacjach, Szef Zespołu może wyznaczyć spośród członków Zespołu osobę pełniącą obowiązki Zastępcy Szefa Zespołu.

    4. Posiedzenie Zespołu zwołuje Sekretarz Gminy na polecenie Szefa Zespołu w składzie adekwatnym do występującego zagrożenia kryzysowego, ustalając jego termin oraz osoby odpowiedzialne za przygotowanie i zreferowanie poszczególnych punktów posiedzenia.

§5. Do zadań Szefa Zespołu należy:

1. zatwierdzanie rocznego planu pracy Zespołu;

2. wyznaczanie ze składu Zespołu koordynatora działań w przypadku wystąpienia symptomów lub klęski żywiołowej;

3. osobiste kierowanie ćwiczeniami i grami decyzyjnymi z udziałem Zespołu.

§6. Do zadań Zastępcy Szefa Zespołu należy.

1. zastępowanie Przewodniczącego Zespołu w razie jego nieobecności;

2. koordynacja bieżących prac Zespołu;

3. stwarzanie warunków do realizacji podjętych decyzji;

§7. Do zadań Sekretarza Zespołu należy.

1. opracowanie rocznego planu pracy Zespołu na podstawie propozycji zgłaszanych przez członków Zespołu;

2. kierowanie opracowywaniem dokumentów decyzyjnych;

3. nadzorowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z ewakuacją ludności oraz jej ostrzeganiem, powiadamianiem i alarmowaniem;

4. kierowanie opracowaniem Gminnego Planu Reagowania Kryzysowego i jego aktualizacjami;

5. nadzór nad monitoringiem zagrożeń oraz ich dokumentowaniem;

6. nadzór nad opracowaniem prognoz i analiz zagrożeń;

7). nadzór nad opracowaniem dokumentacji gier decyzyjnych i ćwiczeń.

§8. Zadania członków zespołu:

  1. członkowie Zespołu realizują zadania wynikające ze specyfiki dotychczasowego wykonywania obowiązków, realizacja tych zadań ma zapewnić bezkolizyjne i efektywne współdziałanie wszystkich jednostek organizacyjnych w zakresie zapobiegania, przygotowania oraz reagowania i odbudowy w sytuacjach kryzysowych;

  2. każdy członek Zespołu zobowiązany jest przedkładać Szefowi Zespołu propozycje działań zgodnie z kompetencjami;

  3. brać czynny udział w opracowaniu Planu Reagowania Kryzysowego i jego aktualizacji;

  4. utrzymywać w gotowości siły i środki, będące w jego gestii, przewidywane do działania;

  5. prowadzić dokumentowanie działań;

  6. zgłaszać propozycje do rocznego planu pracy Zespołu;

  7. przygotować i przedstawić wystąpienia zgodnie z porządkiem posiedzenia;

  8. przygotować opracowywanie raportu z działań;

  9. na polecenie Przewodniczącego prezentować analizy i wnioski dotyczące ochrony ludności, jej mienia i środowiska naturalnego;

  10. przedstawiać wnioski i propozycje dotyczące podejmowanych działań;

  11. zapewnić udział ekspertów i specjalistów z danej dziedziny działania;

  12. prowadzić nadzór merytoryczny działalności zapobiegawczej i odbudowy;

  13. obecność członków Zespołu zaproszonych na posiedzenie Zespołu jest obowiązkowa.

ROZDZIAŁ III

ORGANIZACJA PRACY ZESPOŁU

§ 9. Zakres działania Zespołu.

1. Zespół pracuje w fazach zapobiegania, przygotowania, reagowania i odbudowy:

  1. w fazie zapobiegania Zespół podejmuje działania, które redukują lub eliminują prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji kryzysowych albo w znacznym stopniu ograniczają ich skutki;

  2. W fazie przygotowania Zespół podejmuje działania planistyczne dotyczące sposobów reagowania na czas wystąpienia sytuacji kryzysowych, a także działania mające na celu powiększenie zasobów sił i środków niezbędnych do efektywnego reagowania.

  3. W fazie reagowania Zespół podejmuje działania polegające na zapewnieniu pomocy poszkodowanym, zahamowaniu rozwoju występujących zagrożeń oraz ograniczeniu strat i zniszczeń.

  4. W fazie odbudowy Zespół podejmuje działania mające na celu przywrócenie zdolności reagowania, odbudowę zapasu służb ratowniczych oraz odtworzenie kluczowej dla funkcjonowania miasta infrastruktury.

§ 10. Tryb pracy Zespołu.

    1. Roczny plan pracy Zespołu, opracowuje się corocznie na kolejny rok kalendarzowy. Propozycje tematów do planu przedkładają członkowie Zespołu na wniosek Przewodniczącego.

    2. Posiedzenia Zespołu zwołuje i przewodniczy jego obradom Przewodniczący Zespołu, zgodnie z rocznym planem pracy.

    3. W sytuacjach wymagających podjęcia natychmiastowych działań Zespołu, jego Przewodniczący, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Zespołu może zwoływać posiedzenia Zespołu poza rocznym planem.

    4. Posiedzenia Zespołu, o których mowa w ust. 1-3, w zależności od potrzeb, mogą być zwoływane w jego niepełnym składzie.

    5. Ze względu na wagę podejmowanych decyzji, mających znaczenie dla prowadzenia działań, Przewodniczący obrad, może wprowadzić tajność tych obrad.

    6. Decyzje w sprawach będących przedmiotem działania Zespołu jednoosobowo podejmuje Przewodniczący obrad, w oparciu o przeprowadzoną przez Zespół analizę i ocenę zagrożenia oraz wypracowaną koncepcję działania.

ROZDZIAŁ IV

SPOSÓB DOKUMENTOWANIA PRACY ZESPOŁU

        1. Dokumentami prac bieżących Zespołu są:

1. Gminny Plan Reagowania Kryzysowego;

2. Roczny plan pracy Zespołu;

3. Plany treningów i ćwiczeń;

4. Protokóły posiedzeń Zespołu wraz z załącznikami w postaci:

1) porządku obrad,

2) wykazu osób uczestniczących w posiedzeniu,

3) treści ustaleń podjętych na posiedzeniu,

4) dokumentów i materiałów przygotowanych przed i w trakcie posiedzenia;

5. Analizy, oceny i opinie;

6. Raporty bieżące i okresowe;

1) karty zdarzeń, które zawierają chronologiczny opis przebiegu zdarzeń, wypracowanych decyzji i wdrażanych kolejno działań podejmowanych w celu likwidacji zagrożeń, pomocy poszkodowanym i ograniczenia strat;

7. polecenia, zarządzenia, decyzje;

8. inne niezbędne dokumenty.

        1. Dokumentowanie prac Zespołu zapewnia referent ds. ZK, OC i spraw obronnych oraz spraw gospodarki komunalnej.

Rozdzielnik
do ZARZĄDZENIE NR 16/10

Wójta Gminy Kobylanka

z dnia 18 lutego 2010 r.

w sprawie powołania Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

Otrzymują:

1. Zastępca Szefa Zespołu - Sekretarz Gminy,

2. Sekretarz zespołu - pracownik ds. ZK, OC i spraw obronnych oraz spraw gospodarki komunalnej,

3. Skarbnik Gminy,

4. Pracownik ds. organizacyjno - administracyjnych,

5. Pracownik ds. Ochrony Środowiska i Rolnictwa,

6. Pracownik ds. Inwestycji,

7. Pracownik ds. Spraw Obywatelskich i Społecznych,

8. Pracownik ds. konserwacji na promenadzie w Morzyczynie,

9. Komendant Staży Gminnej,

10. Komendant Gminny ZOSP RP,

11. Kierownik Rewiru Dzielnicowych KP Policji w Stargardzie Szczecińskim,

12. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance,

13. Kierownik Niepublicznego Ośrodka Zdrowia w Kobylance,


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
01 mar 2010

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
01 mar 2010, godz. 07:30

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
01 mar 2010, godz. 07:30