Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ z X Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 30 czerwca 2011 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka


PROTOKÓŁ

z X Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 30 czerwca 2011 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła X Sesję Rady Gminy Kobylanka.

Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. nr 1 . Nieobecni radni: Krzysztof Kleinowski i radny Ireneusz Siwiec.

W posiedzeniu udział wzięli zaproszeni gości: Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej p. Romana Karpińska, pracownik Gminnego Centrum Informacji p. Irena Staniszewska, lekarz z Ośrodka Zdrowia w Kobylance p. Zbigniew Grelecki /lista obecności zał. nr 2/ oraz wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, z-ca wójta p. Tadeusz Lubert oraz skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z IX Sesji Rady Gminy z dnia 26.05.2011 r.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 26.05.2011 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3/.

Ad. 3

Debata nt. Pomoc społeczna, stan bezrobocia oraz ochrona zdrowia w gminie Kobylanka”.

Debata przebiegała wg następującego porządku obrad:

a) ochrona zdrowia

b) pomoc społeczna

c) stan bezrobocia

d) dyskusja

Doktor Z. Grelecki przedstawił informację o zakresie i formach funkcjonowania Ośrodka Zdrowia w Kobylance oraz przedstawił plan rozwoju i rozbudowy budynku Ośrodka Zdrowia. Poinformował także, że problemem jest brak pediatry w Ośrodku Zdrowia oraz wspólne wejście do ośrodka zdrowia dla dzieci zdrowych i chorych. Informacja ta stanowi zał nr 4.

Radna Ewa Barełkowska poinformowała, że dodatkowo została przedstawiona informacja o pracy pielęgniarki środowiskowej w Niepublicznym Ośrodku Zdrowia w Kobylance/zał. nr 5/.

Radna Renata Krzysztanowicz -„czy prowadzone są rozmowy na temat uruchomienia apteki i uregulowania spraw wlasnościowych?”

P. Z. Grelecki -„ Jest trzech właścicieli, musimy się dogadać wspólnie.”

Wójt p. A. Kaszubski - „Problem apteki jest znany od wielu lat. Wcześniej był zamysł podpisania umowy dzierżawy. Była już lokalizacja przy Urzędzie Gminy, a teraz jest wyznaczony teren przy Ośrodku Zdrowia w Kobylance. W przetargach starują osoby zainteresowane prowadzeniem apteki , oferują wysoką stawkę za 1 m2 dzierżawy, a potem wycofują się z jej realizacji. Nosi to znamiona blokowania procesu uruchomienia apteki. W rezultacie nie dochodzi do podpisania umowy.

Sprawa dotycząca prowadzenia inwestycji musi być prowadzona za zgodą wszystkich właścicieli. Konsekwencją jest uchwała w dzisiejszym porządku obrad.

Apteka będzie oddzielnym budynkiem, ale przedstawiony projekt przedstawia tak jakby był to jeden budynek.

Aktualnie na posiedzenie przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział - 14.

Wnętrze powinno być dostosowane do obecnych obowiązujących przepisów. W tym roku są środki przeznaczone na ten cel, ale tylko na rozpoczęcie tego przedsięwzięcia. Są rozmowy prowadzone w sprawie przejęcia Ośrodka Zdrowia przez lekarza prowadzącego na zasadach długoletniej dzierżawy.

Nastepnie Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance p. Romana Karpińska przedstawiła sprawozdanie z działalności GOPS za 2010 r. /zał. nr 6/.

Radna Anna Liśkiewicz - „Jakie formy wypoczynku są proponowane dla dzieci i młodzieży”.

P. R. Karpińska - „Od 3 lat dzieci jeżdżą z Kuratorium Oświaty do Zakopanego. Jest zgłaszane zapotrzebowanie. Dzieci są brane pod uwagę pod względem sytuacji rodzinnej, nie tylko z problemem alkoholowym.”

Radna A. Liśkiewicz - „Czy to są wspólne kolonie?”

P. R. Karpińska - „ Nie ma rozbicia na dzieci z różnych rodzin. Są to wspólne kolonie dla wszystkich dzieci. Dzieci jadą do ośrodka ZHP.”

Radna A. Liśkiewicz - „Czy nie byłoby celowe znaleźć inne formy wypoczynku, w inne miejsca. Może dzieci zainteresować sportem.”

P. R. Karpińska - „ Koszt takiego wyjazdu to ok. 330-360 zł/osobę. Inne ośrodki oferują znacznie droższe formy wypoczynku. Będziemy się starali w przyszłym roku to urozmaicić”

Pracownik Gminnego Centrum Informacji p. Irena Staniszewska przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnego Centrum Informacji /zał. nr 7/.

Radna R. Krzysztanowicz -„Czy mamy informacje ile osób jest zatrudnionych w nowych zakładach w naszej gminie? Czy na etapie budowy zakładów rozmawiamy z właścicielami, aby zatrudnić osoby z terenu gminy.”

P. I. Staniszewska - „Tak, na etapie budowy sama osobiście spotykam się z właścicielami inwestycji. Są rozmowy o miejscach pracy. Ale nowe firmy przychodzą ze swoimi pracownikami i tylko z terenu gminy np. potrzebują 2 lub trzech pracowników.”

Wójt p. A. Kaszubski - „Są prowadzone rozmowy z inwestorami o miejscach pracy. Jest problem, bo to wiąże się ze specjalizacją, wykształceniem.”

Radna A. Liśkiewicz - „ Czy osoby korzystające z pomocy społecznej to są osoby z zewnątrz?”

P. R. Karpińska - „Zgodnie z przepisami pomoc społeczną otrzymują osoby zgodnie z miejscem przebywania, wcześniej przepis mówił, że zgodnie z zameldowaniem.”

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk „ Jaka jest różnica między pracami publicznymi a robotami interwencyjnymi?”

P. I. Staniszewska - „ Roboty interwencyjne - Urząd Pracy refunduje pracodawcy, który zatrudnił pracowników na okres do 6 m-y część kosztów poniesionych na wynagrodzenia wraz z pochodnymi, natomiast prace publiczne - Urząd Pracy zwraca 50% wynagrodzenia przy zatrudnieniu pracowników nie dłużej niż 6 m-cy, a przy zatrudnieniu do 12 m-y Urząd Pracy refunduje 100 % kosztów poniesionych za co drugi m-c.”

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk - „ W odniesieniu do sprawozdania pielęgniarki środowiskowej dot. pomocy nad osobami starszymi i chorymi, czy nie można by było przeprowadzić szkolenia w zakresie opieki nad osobą starszą, niedołężną i powierzyć to osobom bezrobotnym z terenu naszej gminy?”

Radna R. Krzysztanowicz - „Czy te osoby w OPS są osobami bezdomnymi?”

P. R. Karpińska - „ To są osoby bezdomne, które nie mają nikogo.”

Wobec braku innych pytań i uwag zakończono debatę. Nie zgłoszono też żadnych wniosków.

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk podziękowała za złożone sprawozdania.

Została ogłoszona przerwa 5 min.

 

 

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 rok /projekt nr 57/11/ - zał. nr 8/.

a) rozpatrzenie sprawozdania Wójta z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2010 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk poinformowała, że do końca maja można było składać zapytania. Do Biura Rady w/w terminie nie wpłynęło żadne zapytanie.

Wójt p. A. Kaszubski omówił sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za rok 2010 /zał. nr 9/.

Nie zgłoszono żadnych uwag i zapytań

b) rozpatrzenie sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2010 rok /zał. nr 10/.

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk poinformowała, że skarbnik p. Bernadeta Opasińska na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów omówiła sprawozdanie finansowe za rok 2010.

Przewodnicząca Rady - „Czy są pytania do przedłożonego sprawozdania ?”.

Brak pytań do niniejszego sprawozdania.

Następnie poszczególne komisje zaopiniowały sprawozdanie z wykonania budżetu i finansowe za rok 2010.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. I. Siwiec przedstawił pozytywną opinię komisji.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. M. Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk odczytała Uchwałę nr LXIII/230/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii dotyczącej sprawozdania Wójta Gminy Kobylanka z wykonania budżetu za 2010 r. /zał. nr 11/.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/57/11 /głosowanie imienne zał. nr 12/ w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2010 rok /zał. nr 13/.

 

Ad. 5

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za rok 2010 /projekt nr 58/11/ -zał. nr 14.

a) wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2010 rok

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. I. Siwiec odczytał wniosek wraz z uzasadnieniem Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy p. A. Kaszubskiemu za 2010 rok /zał. nr 15/.

b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk odczytała Uchwałę Nr CLXI/344/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 17 czerwca 2011 r. w sprawie pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowie Gminy Kobylanka z tytułu wykonania budżetu za 2010 rok /zał. nr 16/.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/58/11 /głosowanie imienne zał. nr 17/ w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za rok 2010 /zał. nr 18/.

Wójt p. A. Kaszubski podziękował wszystkim radnym za udzielenie absolutorium za 2010 rok.

 

Ad. 6

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informację z pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance przedstawił wójt p. A. Kaszubski:

  1. Praca nad budżetem + Bilans

    1. Nieterminowe działania

    2. Niewłaściwe prowadzenie księgowości budżetowej

    3. Niezrealizowanie uchwał okołobudżetowych

  2. Odbyło się spotkanie z Panem Wicewojewodą w sprawie przejęcia przez Gminę Kobylanka nowopowstałych terenów od Skarbu Państwa po zmianie linii brzegowej jeziora Miedwie.

  3. Odbyło się spotkanie ze z Panem Starostą Stargardzkim

    1. W sprawie funkcjonowania Miedwiańskiego Centrum Wodnego mającego na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa osób przebywających nad jeziorem korzystających z niego. Omówiono też zasady finansowania tego przedsięwzięcia.

    2. Ustalono przebieg i harmonogram czynności związanych z zakończeniem procesu przejęcia części dróg powiatowych na majątek Gminy zgodnie z wcześniej podjętą uchwałą Rady Gminy.

  4. Odbyło się spotkanie ze Starostą Powiatowym i Panią Dyrektor Wydziału Infrastruktury Drogowej Urzędu Wojewódzkiego w sprawie zaległości związanych z przejęciem przez gminę starej drogi nr 10 polegających na nieuregulowaniu przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad sprawy własności gruntów znajdujących się w pasie drogowym, a należących do prywatnych właścicieli.

  5. Odbyło się spotkanie z inwestorami zainteresowanymi inwestycją w Zieleniewie nad jeziorem Miedwie, zgodnie z kierunkami zawartymi w projekcie Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy.

  6. W ramach funkcjonowania Miedwiańskiego Centrum Wodnego odbyło się spotkanie w sprawie zasad współdziałania i zapewnienia bezpieczeństwa nad jeziorem w trakcie sezonu letniego z przedstawicielami - Ośrodka Sportu i Rekreacji w Stargardzie Szczecińskim i Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Została również podpisana umowa na prowadzenie kąpieliska wodnego przez OSiR.

  7. Przeprowadzono konsultację i analizę projektu drogi Stargard - Skalin -Kunowo - Morzyczyn z projektantami i sołtysem Kunowa.

  8. W sobotę  5 czerwca w Zespole Szkół Publicznych w Reptowie  spotkali się druhowie z całej gminy, by podsumować dotychczasową działalność oraz wybrać nowy zarząd  Gminnego Oddziału  Związku  OSP w Kobylance . Na spotkaniu obecni byli przedstawiciele zarządu Powiatowej Straży Pożarnej w Stargardzie  Szczecińskim, delegacja OSP z Niemiec z Burmistrzem Boizenburga ,  władze samorządowe gminy, przedstawiciel sejmiku województwa zachodniopomorskiego. Podczas obrad podsumowano i oceniono 5 letnią , statutową działalność Kobylańskiej  OSP oraz przyjęto program działania na nową kadencję, czyli lata 2011 - 2015. Podczas zjazdu wybrano nowy Zarząd ZOSP RP Kobylanka. Prezesem Zarządu Gminnej OSP i Komendantem gminnym został druh Dariusz Zagrodzki 

  9. Kolejna edycja Międzynarodowego Forum Samorządowego odbyła się w dniach 20-21 czerwca w Szczecinie. Patronat honorowy nad wydarzeniem objął prof. Jerzy Buzek - Przewodniczący Parlamentu Europejskiego. Gościem honorowym spotkania był Janusz Lewandowski - Komisarz UE ds. budżetu i programowania finansowego. Tematem przewodnim były "Wyzwania dla samorządu terytorialnego w nowej perspektywie europejskiej". Tematyka VII Forum Samorządowego dotyczyła m.in.:

  • nowej perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020

  • finansów jednostek samorządu terytorialnego

  • partnerstwa publiczno-prywatnego

  • roli samorządów w stymulowaniu innowacyjności i budowaniu płaszczyzn współpracy gospodarczej

  • nauki i jej roli dla jednostek samorządu terytorialnego

  • Partnerstwa Wschodniego

Celem Forum Samorządowego 2011 była wymiana cennych doświadczeń i opinii pomiędzy polskimi i  zagranicznymi reprezentantami administracji rządowej, samorządowej, środowiska naukowego i gospodarczego na temat efektywności struktur samorządowych, możliwości rozwoju i umacniania międzynarodowej współpracy samorządowej oraz określenia jej warunków i obszarów.

Odbył się VII Powiatowy Tydzień Walki z Rakiem i Promocji Zdrowia na terenie Gminy Kobylanka w dniach 16-20.05.2011 r. z którego sprawozdanie przedstawił pracownik UG Joanna Baszak /zał. nr 19/.

 

Ad. 7

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do Biura Rady wpłynęły pisma:

  1. RIO w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu jednostki samorządu terytorialnego z dnia 24.05.2011 r.

  2. uchwała RIO w sprawie wydania opinii o długu publicznym, która została opublikowana w BIP.

  3. w sprawie wyborów ławników. Do 30.06 dokumenty można składać. Na kolejnej sesji zostanie powołany zespół do spraw wyboru ławników . Do 31.10 należy zamknąć procedurę wyboru ławników.

  4. od radnej E. Barełkowskiej i radnej R. Krzysztanowicz dotyczące łącznie funkcji sołtysa i przewodniczącego Komisji Rewizyjnej przez radnego I. Siwca. Na pismo została udzielona odpowiedź. Jest to opinia poparta opinią radcy prawnego.

  5. w sprawie przeprowadzenia szkoleń przez RIO.

  6. w sprawie zakłócenia porządku na stacji LPG przy ul. Szczecińskiej w Kobylance.

  7. w sprawie gruntu w Cisewie /pismo państwa Jaszczerskich/.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że być może będzie taka potrzeba, to do 20.07.2011 r. odbędzie się sesja.

Do końca sierpnia należy składać zapytania dotyczące ochrony środowiska.

Dobyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej, na którym były rozpatrzone zalecenia co do wydatków p.poż.

 

 

 

 

Ad. 8

Interpelacje i zapytania.

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - „Dlaczego nie zostałam poinformowana o posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów i Komisji Rewizyjnej?

Czy terminowo są dostarczane materiały na sesję?”

Radna Ewa Barełkowska -„Chcę poznać szczegółową informację przebiegu kontroli dotyczącej funduszy sołeckich. Dlaczego p. Siwiec nie został wykluczony z przeprowadzenia kontroli w sołectwach?”

Radna Renata Krzysztanowicz - „Czy nie powinniśmy wcześniej otrzymać opinię RIO?

Dzisiaj miałam wgląd do umowy dotyczącej remontu świetlicy w Rekowie, nie wiem co to jest : 47 000 zł wydatek w 2010 r. a umowa z lutego 2011 r.? Jak to rozumieć”

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021 /projekt nr 59/11/.

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 20/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Radna Ewa Barełkowska - „Czy będą nowe zobowiązania?”

Wójt p. A. Kaszubski - „Już wcześniej Rada wyraziła zgodę na zaciągniecie zobowiązań. Przyjęte zostały w budżecie na 2011 r. i zaopiniowane przez RIO.”

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/59/11 /głosowanie imienne zał. nr 21/ w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021 /zał. nr 22/.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 rok /projekt nr 60/11/.

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 23/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/60/11 /głosowanie imienne zał. nr 24/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 rok /zał. nr 25/.

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka obejmującego obszar ewidencyjny w części obrębu Kobylanka

o nazwie „Duży plan przy GPZ-cie” /projekt nr 61/11/.

Wójt p. A. Kaszubski zgłosił wniosek w sprawie wycofania niniejszego projektu uchwały.

Projekt uchwały nr 61/11 został wycofany jednogłośnie w obecności 14 radnych.

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż trzy lata /projekt nr 62/11/.

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 26/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Radna K. Synówka-Kozdrowska -„W projekcie było przedstawione, że apteka i Ośrodek Zdrowia wyglądały jak jeden budynek. Tu jest osobna działka pod aptekę ?”

Wójt - poinformował, że to będą oddzielne budynki, tylko będą „arkadami” połączone.

Salę posiedzeń opuścił radny Andrzej Suchta. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu-13.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/61/11 /głosowanie imienne zał. nr 27/ w sprawie odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy na okres dłuższy niż trzy lata /zał. nr 28/.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 63/11/.

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 29/.

Przewodnicząca Rady poprosiła o dokonanie w tytule uchwały zmiany zapisu „ Zbycia nieruchomości stanowiących własność gminy ”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/62/11 /głosowanie imienne zał. nr 30/ w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie gminy /zał. nr 31/.

 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 64/11/.

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 32/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/63/11 /głosowanie imienne zał. nr 33/ w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /zał. nr 34/.

 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych na terenie Gminy Kobylanka /projekt nr 65/11/.

Wójt p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 35/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/64/11 /głosowanie imienne zał. nr 36/ w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonych na terenie Gminy Kobylanka /zał. nr 37/.

 

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XIV/75/07 Rady Gminy w Kobylance z dnia 29 listopada 2007 r. w sprawie opłaty targowej /projekt nr 66/11/.

Wójt p. A. Kaszubski zgłosił wniosek w sprawie wycofania niniejszego projektu uchwały.

Projekt uchwały nr 66/11 /zał . nr 38/ został wycofany jednogłośnie w obecności 14 radnych.

 

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego w sprawie likwidacji Portowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przy ul. Energetyków 2 w Szczecinie /projekt nt 67/11/.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że sesja Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego już się odbyła i uchwała została przyjęta /zał. nr 39/. Niemniej jednak, zgodnie z intencją NFZ i Zarządu Sejmiku Woj. Zachodniopomorskiego zasadne jest podjęcie niniejszej uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. M. Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr X/65/11 /głosowanie imienne zał. nr 40/ w sprawie zaopiniowania projektu uchwały Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego w sprawie likwidacji Portowego Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej przy ul. Energetyków 2 w Szczecinie /zał. nr 41/.

 

Ad. 18

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Na zadane zapytanie przez radną K. Synówkę-Kozdrowską odpowiedzi dotyczącej zawiadamiania o posiedzeniach komisji udzieliła Przewodnicząca Rady: „Sprawa informowania o posiedzeniach została przekazana przewodniczącym poszczególnych komisji.”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz - „Posiedzenie komisji było wspólne, ( razem z Komisją Społeczną, której jest pani członkiem), dlatego Pani K. Synówka-Kozdrowska nie została zawiadomiona oddzielnie.”

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej I. Siwiec - „ Rzeczywiście , przewodnicząca Rady poleciła mi zawiadamiać Panią Synówkę-Kozdrowską ,ale zapomniałem, obiecuję poprawę.”

Przewodnicząca Rady - „Materiały dla radnych są dostarczane w terminie 7 dni przed sesją- zgodnie ze Statutem. Ale dla pewności zostanie to jeszcze sprawdzone i zostanie Pani o tym poinformowana.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że odpowiedź na zapytanie złożone przez radną Ewę Barełkowską zostanie udzielona na następnej sesji - po sprawdzeniu materiałów z pracy Komisji Rewizyjnej.

Na zadanie zapytanie przez radną Renatę Krzysztanowicz odpowiedzi dotyczącej otrzymywania opinii przewodnicząca rady poinformowała, że jej obowiązkiem jest zapoznanie Radnych z opiniami RIO i formalność ta została dopełniona poprzez odczytanie ich na posiedzeniu sesji.

Wójt p. A. Kaszubski udzielił odpowiedzi na zadanie pytanie przez radną R. Krzysztanowicz : - „Umowa dotycząca wykonania dachu i okien w świetlicy w Rekowie dotyczy ubiegłego roku. Dlatego wydatek ten znalazł się w sprawozdaniu za rok 2010. Natomiast umowa z 2011 r. dotyczy wykonania robót w wewnątrz budynku, za którą zapłata jest we wrześniu 2011 r.”

 

Ad. 19

Wolne wnioski.

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - „Po ścieżce rowerowej jeżdżą skutery, motorowery, samochody, a tam chodzą dzieci.”

Wójt - „Podczas budowy pełną odpowiedzialność za plac budowy ponosi wykonawca. Z chwilą dokonania odbioru Gmina będzie odpowiedzialna za ścieżkę rowerową. Sprawa zostanie zgłoszona wykonawcy, aby zwrócił uwagę na bezpieczeństwo na ścieżce rowerowej.”

Radna Ewa Barełkowska - „Dotyczy kwoty 40 000 zł, przewidzianych w budżecie na organizację imprez gminnych w 2011 roku, aby z tych pieniędzy były nie tylko występy naszych zespołów, może poszerzyć o inny wachlarz zespołów.”

Wójt -„ Gminne zespoły występują bez zapłaty. Za kwotę w wysokości 40 000 zł są organizowane np. dożynki gminne, Plener Malarski, Dzień Matki, Złota Dynia”

Ad. 20

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.55 zamknęła obrady X Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

 

Irena Rybarczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
opinia rio za 2010 (PDF, 749.14Kb) 2011-10-12 14:24:36 97
sprawozd z wykonania budzetu 2011 i czesc (PDF, 5.68Mb) 2011-10-12 14:25:56 37
sprawozd z wykonania budzetu 2011 ii czesc (PDF, 14.45Mb) 2011-10-12 14:29:16 58
informacja pielegniarki (PDF, 602.68Kb) 2011-10-12 14:24:11 37
opinia rio absolutorium (PDF, 975.01Kb) 2011-10-12 14:24:25 32
sprawozdanie finansowe (PDF, 8.60Mb) 2011-10-12 14:31:15 16
sprawozdanie gci (PDF, 917.03Kb) 2011-10-12 14:31:27 63
sprawozdanie gops (PDF, 2.27Mb) 2011-10-12 14:31:58 51
sprawozdanie osrodka zdrowia (PDF, 608.47Kb) 2011-10-12 14:32:06 92
sprawozdanie zdrowie (PDF, 618.45Kb) 2011-10-12 14:32:15 98
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
12 paź 2011

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
12 paź 2011, godz. 14:20

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
12 paź 2011, godz. 14:32