Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 9.04.2015 r.
Protokół
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 9.04.2015 r.
Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów - radna Agnieszka Grzyb, wiceprzewodniczący komisji - radny Andrzej Adamczyk, członek komisji - radny Krzysztof Kleinowski, członek komisji - radny Łukasz Biernacik, członek komisji - radny Bogdan Poliwka. Lista obecności zał. Nr 1.
Jak również w posiedzeniu uczestniczyli: przewodniczący RG G. Kłos, radny Z. Gołembowski, radna Cz. Grabowska , radny Ł. Biernacik.
W posiedzeniu uczestniczyli: wójt p. Mirosław Przysiwek i dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych p. Lucyna Walawska.
Przewodnicząca Komisji przedstawiła poniższy porządek posiedzenia, do którego nie wniesiono uwag i wniosków.
Porządek posiedzenia:
Otwarcie posiedzenia.
Dyskusja w sprawie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.
Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 2
Wójt p. M. Przysiwek szczegółowo przedstawił analizę stawek wody i ścieków zawartych we wniosku Wodociągów Zachodniopomorskich w Goleniowie z dnia 19.02.2015 r.
Dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych p. L. Walawska poinformowała o wspólnym zadaniu realizowanym z Gminą Kobylanka dotyczącym kanalizacji. Poinformowała, że jest to inwestycja realizowana ze środków unijnych. Poinformował, że środki należy rozliczyć tak, aby było dokonane dofinansowanie. Poinformowała o terminie trwałości projektu, tj. 5 lat. Poinformowała, że były rozmowy przeprowadzone co do ceny za ścieki. Jest realizacja zadania zgodnie z zawartym porozumieniem.
Wójt p. M. Przysiwek omówił szczegółowo tabelę przedstawiającą zestawienie cen i stawek brutto za wodę i odebrane ścieki na rok 2014 i 2015 dla gospodarstw domowych.
Wójt przedstawił porównanie Gminy Kobylanka w stosunku do innych Gmin.
P. L. Walawska poinformowała o kosztach, które są brane z kosztów, które są w całej spółce. To jest wyliczenie %.
Wójt p. M. Przysiwek - poinformował, żę na bazie zrobionej analizy zdolności wynika, że cena w 2015 r. powinna być w wysokości 8,90 zł , a w 2019 r. dopiero cena w wysokości 11,77 zł . Gmina dostała już teraz stawki takie, które powinna otrzymać dopiero w 2019 r.
P. L. Walawska -„Gmina powinna płacić zgodnie z załącznikiem 12,71 zł. Cena został wypracowana na podstawie danych otrzymanych z Urzędu Gminy. Informacja podana dotyczy tylko kanalizacji.”
Radna A. Grzyb - „Co jest w kwocie przesyłu ?”
P. L. Walawska - „Amortyzacja, wynagrodzenia, energia, bieżące remonty, np. zajęcie pasa drogowego. Koszty są badane, które są uwzględnione w opłatach.”
Wójt p. M. Przysiwek poinformował, że kalkulacja jest źle zrobiona. Nie godzimy się na mechanizmy, które zostały przedstawione.”
P. L. Walawska - „Wyliczenia zostały przygotowane na podstawie danych z dokumentów z gminy Kobylanka.”
Wójt p. M. Przysiwek - „Stawka przedstawiona jest nie do przyjęcia. Ile jest inwestycji w Stargardzie, gdzie by wchodziła cena amortyzacji.”
P. L. Walawska - „Jeżeli jest przepompownia, jest to urządzenie, też jest różna stawka. Była założona marża 110%, ale nie stosujemy tego w Gminie Kobylanka.”
Radny K. Kleinowski - „Jaki jest koszt całego projektu?”
P. L. Walawska - „ „Koszt całego projektu dofinansowanie - 30 495 000 zł, w tym dofinansowanie dla Gminy Kobylanka 3 760 680 zł, koszt całości projektu - 85 000 000 zł.”
Wójt p. M. Przysiwek - „Bardzo się zastanawiam nad odtworzeniem naszej oczyszczalni. Wójt zaproponował za przesył roczny kwotę 50 000 zł.”
P. L. Walawska - „Nie odpowiadam za koszty. Dokument był podpisany. Jest to umowa cywilno-prawna.”
Radna A. Grzyb - „Czy widzi Pani możliwość zejścia z kosztów?”
P. L. Walawska - „Spółka może się zamknąć stratą.”
Wójt p. M. Przysiwek - „Gmina nie chce inwestycji takiej aby mieszkaniec miał płacić tak drogo. Proponuję, ryczałtowa opłatę za przesył w wysokości 50 000 rocznie. W tej sprawie wystosuję pismo do Państwa. Będę zmuszony odtworzyć oczyszczalnię. Nie wiem kto będzie ponosił kary umowne. Nie mogę zaproponować mieszkańcom takich stawek.”
Radna A. Grzyb - „cCzy w przyszłym roku będzie wzrost za ścieki?”
P. L. Walawska - „Taryfa jest opracowana na podstawie dokumentów - wzrost energii, materiały, wynagrodzenie do rzeczywistych kosztów. Jeżeli koszty będą mniejsze (jeżeli nie będzie wzrostu energii, wynagrodzenia, innych kosztów np. związanych z inwestycjami) to spółka nie będzie miała podstaw dokonania wzrostu.
P. L. Walawska - „Ta działalność to jets inwestycja ekologiczna a nie inwestycja produkcyjna.”
Przewodniczący RG p. Kłos - „Jeżeli chodzi o % oszczędności. Ta modernizacja została zrobiona aby zaoszczędzić koszty. To chyba ta modernizacja nie został zrobiona.”
Wójt p. M. Przysiwek -„ Przekazuje propozycję 50 000 z ł opłaty ryczałtowej. Prosimy o obniżenie stawki i obserwowanie następnego roku.”
Wójt p. M. Przysiwek poinformował, że brak w dokumentach bilansu, dlatego brak danych co jest w przesyle.”
P L. Walawska - „Amortyzacja.”
Wójt p. M. Przysiwek - „Od Kobylanki nie ma naszych rur. Proponujemy, nie udział %, tylko wyliczenie ilości rur. Tam nie powinno być amortyzacji, tylko powinna być inwestycja.”
Przewodniczący RG p. G. Kłos - „ Czym jest obligowane, że jest to termin do 1.03.2015 r.?”
P. L. Walawska - „Wniosek powinien być złożony do 19.02.2015 r., tak aby uwzględnić stawki od dnia 1.05.2015 r. Termin musi być zachowany. Jest to 1.03.2015 r.”
Radna A. Grzyb - „Ile płaci Gmina Stargard Szczeciński?”
P. L. Walawska - „ Wcześniej płaciła 3,77 zł a teraz płaci 4,80 zł.”
Wójt p. M. Przysiwek - „Nie przyjmujemy przedstawionej wersji. Stała się rzecz nie do przyjęcia dla mieszkańców. Czy pismem Panią poinformować o zamiarze ryczałtu w wysokości 50 000 zł.?”
P. L. Walawska - „Na pismo będzie odpowiedź zarządu.”
Wójt p. M. Przysiwek - poinformował, że nie chce takiej unii, aby mieszkaniec nie płacił ok. 12,00 zł a płacił przyzwoita kwotę ok. 6,50 zł.”
Wójt p. M. Przsiwek - „Proponuję, aby wspólnie szukać rezerw. Proszę, aby na takich inwestycjach był umieszczony herb Gminy Kobylanka jako benificjent 100 %.”
P. L. Walawska - „Sprawa będzie wyjaśniana przez pracownika, czy zostało wykonane zgodnie z wytycznymi jakie są wobec spółki.”
Na tym dyskusja została zakończona.
Ad. 3
Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.
Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodnicząca KRGiF
Agnieszka Grzyb
3
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Adam Hendzel Data wytworzenia:
07 cze 2015
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
07 cze 2015, godz. 18:16
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
07 cze 2015, godz. 18:16