Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 6.05.2015 r.


Protokół

z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów

odbytego w dniu 6.05.2015 r.

Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów - radna Agnieszka Grzyb, wiceprzewodniczący komisji - radny Andrzej Adamczyk, członek komisji - radny Krzysztof Kleinowski, członek komisji - radny Bogdan Poliwka, członek komisji - radny Łukasz Biernacik. Lista obecności zał. Nr 1.

W posiedzeniu uczestniczył skarbnik gminy p. Daniel Urbańczyk.

Przewodnicząca Komisji przedstawiła poniższy porządek posiedzenia, do którego nie wniesiono uwag i wniosków.

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Zaopiniowanie projektów uchwał:

  1. w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 r. - projekt nr 61/15.

  2. w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023 - projekt nr 62/15.

  1. Zamknięcie posiedzenia.

Ad. 2

Komisja zaopiniowała poniższe projekty uchwał:

  1. w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 r. - projekt nr 61/15.

Skarbnik gminy p. D. Urbańczyk omówił projekt uchwały.

Poinformował, że

Zmiany dochodów budżetu Gminy Kobylanka wynikają z wykonania poszczególnych tytułów wpływów, a przede wszystkim dotyczą wykonania dochodów z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych - 3.000.165,00 zł i towarzyszących im odsetek za zwłokę w przekazaniu na rachunek budżetu Gminy w wysokości 610.630,00 zł. Na obniżenie dochodów wpływa ustalenie ostatecznej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy Kobylanka w wysokości 3.404.462,00 zł, co spowodowało jej obniżenie na 2015 rok o kwotę 174.243,00 zł.

Poza tym dodatkowymi wpływami dochodowymi są wpływy z mandatów w kwocie 33.500,00 zł (z windykacji mandatów za przekroczenie prędkości na drogach) oraz przewidywane dochody ze sprzedaży drewna pochodzącego z wycinki drzew.

 

Zwiększenie kwoty przychodów wynika z rozliczenia wolnych środków za rok 2014 w kwocie 329.507,39 zł.

 

Zwiększenie kwoty rozchodów wynika z rat kredytów oraz wykupu obligacji na łączną kwotę 453.353,49 zł, która nie została dokonana w 2014 r., ze skutkiem ujęcia budżecie w roku bieżącym.

Zmiany po stronie wydatkowej budżetu przedstawia poniższa tabela: 

Rozdział klasyfikacji

Uzasadnienie

Zwiększenie

Zmniejszenie

01095

Pozostała działalność (w Rolnictwie i łowiectwie)

Realizacja Programu Wsparcia Rolnictwa w Zakresie Ochrony Środowiska za rok 2014

120 000,00 zł

60016

Drogi publiczne gminne

Naprawy i remonty dróg gminnych.

35 227,00

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

Uzupełnienie planu wydatków z przeznaczeniem na usługi geodezyjne w związku z podziałami nieruchomości (25.000,00 zł), operaty szacunkowe celem naliczenia opłaty adiacenckiej (15.000,00 zł) oraz spłaty zobowiązań z roku 2014 z tytułu wykupu wierzytelności (7.054,00 zł).

72 054,00 zł

75011

Urzędy wojewódzkie

Uzupełnienie planu wydatków w związku ze spłata zobowiązań z roku 2014 (16.699,00 zł) oraz regulacja płacz pochodnymi od miesiąca maja 2015 r. (6.690,00 zł).

23 389,00 zł

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

Zwiększenia spowodowane koniecznością uzupełnia planu w tym: obsługa Urzędu 23.800,00 zł, spłata wierzytelności (budynek Urzędu) 29.824,00 zł, zobowiązania płacowe za rok 2014 oraz uzupełnienie planu na rok 2015 -236.630,00 zł, regulacja wynagrodzeń wraz z pochodnymi od maja 2015 r. - 123.713,00 zł.

413 967,00 zł

75412

Ochotnicze straże pożarne

Wydatki na profilaktyczne obowiązkowe badania lekarskie członków OSP 3.000,00 zł oraz szkolenie Komendanta OSP 200,00 zł.

3 200,00 zł

75416

Straż gminna (miejska)

Utrzymanie strażnicy 1.200,00 zł oraz zapewnienie planu wydatków na zobowiązania wobec firmy Avis 51.000,00 zł, regulacja wynagrodzeń wraz z pochodnymi od maja 2015 r. - 11.485,00 zł.

63 685,00 zł

80101

Szkoły podstawowe

Uzupełnienie środków na utrzymanie trzech jednostek oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

344 062,00 zł

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

Uzupełnienie środków na utrzymanie trzech jednostek oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

23 834,00 zł

80104

Przedszkola

Uzupełnienie planu wydatków na dotacje dla przedszkoli niepublicznych.

100 000,00 zł

80110

Gimnazja

Uzupełnienie środków na utrzymanie Gimnazjum w wysokości zobowiązań z roku 2014.

98 351,00 zł

80113

Dowożenie uczniów do szkół

Regulacja wynagrodzeń obsługi dowozów od miesiąca maja 2015 r. w wraz z pochodnymi.

4 781,00 zł

85219

Ośrodki pomocy społecznej

Uzupełnienie planu wydatków w związku ze spłata zobowiązań z roku 2014 - 54.999,00 zł, regulacja wynagrodzeń od maja 2015 r. wraz z pochodnymi - 30.016,00 zł.

85 015,00 zł

85401

Świetlice szkolne

Uzupełnienie środków na świetlice w trzech jednostkach oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

24 270,00 zł

90002

Gospodarka odpadami

Zmniejszenie kosztów obsługi gospodarki odpadami w związku ze zmiana organizacji egzekucji (rezygnacja z zatrudnienia egzekutora i przekazanie egzekucji do Urzędu Skarbowego). Kwotę zwiększeń stanowi uzupełnienie planu wydatków na pochodnych od wynagrodzeń w związku z regulacją płac od miesiąca maja 2015 r.

1 104,00 zł

34 384,00 zł

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

Zapewnienie planu wydatków na spłatę not obciążeniowych GDDKiA Oddział w Szczecinie, tytułem kosztów oświetlenia węzła Motaniec 766.965,36 zł + część odsetek 64.089,44 zł),

831 054,80 zł

90095

Pozostała działalność (w Gospodarce komunalnej i ochronie środowiska)

Uzupełnienie planu w związku ze spłatą wierzytelności (kanalizacja) - 8.759,00 zł, na pokrycie dotacji dla schroniska dla zwierząt w Kiczarowie, wydatki związane z działaniami ze zwierzętami bezdomnymi, wycinka i pielęgnacja drzew - 20.400,00 zł, regulacja wynagrodzeń robotników komunalnych od maja 2015 wraz z pochodnymi 6.891,00 zł, pokrycie zobowiązań z lat poprzednich w związku z roszczeniami osób fizycznych i prawnych wobec Gminy Kobylanka (946.560,10 zł*).

982 610,10 zł

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

Dotacja dla Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance - 108.000,00 zł, uzupełnienie planu wydatków na spłatę wierzytelności (świetlica w Reptowie) -10.986,00 zł

118 986,00 zł

92120

Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

Udział w projekcie udział finansowy Gminy Kobylanka w projekcie dotyczącym zachowania i promowania historycznego dziedzictwa w postaci zabytkowych organów piszczałkowych w kościele parafialnym w Reptowie. Projekt ten zakładał naprawienie instrumentu i przywrócenie ich użyteczności. Organy mają wzbogacić wyposażenie kościoła i nadać mu nową funkcję kulturalną tj. możliwość odbywania kameralnych koncertów organowych. Parafia uzyskała dofinansowanie w ramach Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenia „WIR”- Wiejska Inicjatywa Rozwoju w ramach działania ”Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013 w kwocie 50.000,00 zł. Wkład Gminy Kobylanka ma dopełnić jego finansowanie.

20 000,00 zł

92695

Pozostała działalność(w Kulturze fizycznej)

Zwiększenie dotacji dla klubów sportowych 15.000,00 zł, a także organizacja imprez pn."Europejski tydzień sportu" i "Cała Polska biega"(łącznie 5.000,00 zł)

20 000,00 zł

Razem

3 385 589,90 zł

34 384,00 zł

*Dział 900, rozdział 90095

Wierzyciel

Tytuł

Kwota

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt drogi Kobylanka - Jęczydół, łączna wartość 65.196,80 zł, zapłacono 55.417,28 zł.

10 116,00 zł

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt ścieżki rowerowej Motaniec - Zieleniewo, łączna wartość 49.040,00 zł, zapłacono 41.684,00 zł.

7 356,00 zł

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt rozbudowy szkoły w Kunowie, łączna wartość 65.880,00 zł, zapłacono 26.352,00 zł.

39 528,00 zł

Maria Wowk-Kozakowska, Anna Manteufel, ul. Szymanowskiego 46, 73-110 Stargard Szczeciński

Aneks do umowy IK.7021.53.2011.ZS z dnia 19.07.2011 r. w sprawie budowy sieci kanalizacyjnej, kanalizacyjnej tłocznej, przepompowni ścieków i sieci wodociągowej w Kobylance na kwotę 80.000,00 zł.

80 000,00 zł

Halina i Eugeniusz Świstowie, ul. Somosierry 39, 71-206 Szczecin

Umowa 43/2013/IK z dnia 04.04.2013 r. w sprawie budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i sieci wodociągowej w Kobylance o wartości 111.920,00 zł (zapłacono 43.000,00 zł).

68 920,00 zł

Halina i Eugeniusz Świstowie, ul. Somosierry 39, 71-206 Szczecin

Zajęcie działki 467/48 przy ul. Jeziornej w Kobylance na cele drogowe, wartość szacunkowa.

35 000,00 zł

Zygmunt Piekarski, ul. Księdza Prymasa Hlonda 6/13, 41-933 Bytom; Nina Anna Winiarek, ul. Prusa 8, 44-335 Jastrzębie Zdrój

Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na Osiedlu Zielonym w Kobylance.

85 000,00 zł

Zbigniew Bałdyga, Morzyczyn ul. Długa 60, 73-108 Kobylanka

Zobowiązania wynikające z zamiany gruntów (Akt notarialny 1646/2013 z dnia 11.03.2013 r. oraz porozumienia z dnia 09.11.2012 r. na budowę sieci wodociągowej.

50 000,00 zł

Inland Sporniak-Czerkas Sp.j., ul. Gorlicka 2, 71-042 Szczecin; Domy nad Miedwiem Sp. z o.o. ul. Lotników 51, 73-110 Stargard Szczeciński

Umowa o współfinansowaniu budowy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych z dnia 21.07.2009 r., łączna wartość odebranych sieci 686.640,10 zł.

316 302,60 zł

Inland Sporniak-Czerkas Sp.j., ul. Gorlicka 2, 71-042 Szczecin; Domy nad Miedwiem Sp. z o.o. ul. Lotników 51, 73-110 Stargard Szczeciński

Umowa o współfinansowaniu budowy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych z dnia 21.07.2009 r.- następny odebrany zakres sieci.

150 000,00 zł

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., ul. Golisza 10, 71-682 Szczecin

Umowa z dnia 29.12.2008 r. w zakresie zlecenia dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej urządzeń wodociągowych umożliwiających dostawę wody pitnej dla odbiorców z terenu Gminy Kobylanka.

75 337,50 zł

Jerzy Gryboś

Odszkodowanie z tytułu kosztów inwestora poniesionych na na podziały geodezyjne.

25 000,00 zł

Andrzej Kołodziejczak, Morzyczyn ul. Mickiewicza 3, 73-108 Kobylanka

Budowa sieci kanalizacyjnej w działce 336/1.

4 000,00 zł

Łącznie

946 560,10 zł

 Projekt uchwały zawiera również upoważnienie do zakładania lokat środków pieniężnych na rachunkach w innych bankach, celem efektywnego wykorzystania nadwyżek i pozyskania dodatkowych dochodów.

 Podjęta w ten sposób uchwała uchyli obowiązywanie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok podjętej w dniu 30 kwietnia 2015 r. bez skorelowania jej podstawowych wartości z Wieloletnią Prognozą Finansową Gminy Kobylanka.

Radna A. Grzyb - poprosiła o wyjaśnienie dotyczy rozdziału 75011 - Urzędy Wojewódzki kwoty 16 699,00 zł.

Skarbnik D. Urbańczyk - „Kwota dotyczy płac i funduszu płac. Kwota związana jest z niedoszacowaniem.”

Radna A, Grzyb - poprosiła o wyjaśnienie jaka to jest różnica dotyczy kwoty 4 000 zł a 12 000 zł.

Skarbnik D. Urbańczyk - „Kwota 16 700 zł dotyczy 4 000 zł za 2014 rok, ok. 12 700 zł brak w planie płac - dotyczy 2015 r.”

Radny K. Kleinowski - „W WPF ogółem jest wykaz przedsięwzięć na kwotę 3 808 000 zł, w 2015-2023 jest różnica 3 100 000 zł. W prognozie na 2016 r. jest 3 026 847 zł. a wydatki majątkowe na kwotę 946 183 zł - dlaczego jest taka różnica?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „W wydatkach nie muszą być przedsięwzięcia. To są tylko przedstawione najważniejsze zadania, które zgodnie z zapisami ustawowymi zapisuje się na dwa lata.”

Radny K. Kleinowski - „W 2015 roku mamy więcej, a w kolejnych latach mamy mniej. Różnica jest ok. 800 000 zł.”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Różnica taka może być. RIO to zaopiniuje pozytywnie.”

Radny K. Kleinowski poprosił o wgląd do umowy z INLAND na kwotę 686 640.10 zł. wraz z aneksami.

Radny A. Adamczyk poprosił o wgląd do umowy dotyczącej rozbudowy szkoły w Kunowie.

Powyższe umowy zostały udostępnione przez skarbnika D. Urbańczyka.

Radna A. Grzyb - „Czy przydział środków dla sportu będzie realizowany w formie grantu, konkursu?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Tak, będzie rozpisany konkurs.”

Radny Ł. Biernacik -„Dlaczego w projekcie uchwały nie został ujęty wniosek dotyczący Państwowej Straży Pożarnej?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Projekt został przygotowany na podstawie danych p. wójta.”

Radny Ł. Biernacik - „Może dokonać zmniejszenia z ochotniczej straży wodnej, aby zabezpieczyć centrum wodne?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Proszę składać wnioski.”

Radna A, Grzyb - skierowała pytanie do pracownika urzędu p. I. Wróbel- czy były złożone wszystkie dokumenty (dot. SP Kunowo - rozbudowa)?”

Pracownik UG J. Wróbel - „Brakuje kosztorysu, ale jak tylko będą środki zostanie wykonany protokół na podstawie którego będzie dokonana zapłata.”

Radny K. Kleinowski - „W 2014 roku była zaplanowana kwota w wysokości 50 000 zł na zakup komputerów, jak zostało to zrealizowane. Wiem, że kwota ta nie została zwrócona.”

Skarbnik D. Urbańczyk - „O tę kwotę została zwiększona dotacja. To był zakup nie dokonany z powodu braku środków w 2014 roku. Najprawdopodobniej nie grożą żadne sankcje z tego tytułu.”

Radny K. Kleinowski - „Na koniec 31.12.2014 r. zobowiązania wymagalne 2 580 000 zł a jest 400 000 zł.”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Wymagalne i niewymagalne + niespłacone raty kredytów i pożyczek to jest ok. 2 580 000 zł.”

Komisja powyższy projekt uchwały zaopiniowała w następujący sposób: za- 3, przeciw-0, wstrzymał się - 2, w obecności 5 członków komisji.

b) w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023 - projekt nr 62/15.

Skarbnik d. Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały.

Uzasadnił: „Przedkłada się zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2013, które wynikają z dotychczasowej dynamiki budżetu w zakresie dochodów, wydatków, limitów na przedsięwzięcia inwestycyjne oraz ustalenia aktualnych kwot przychodów i limitów rozchodów.

W zakresie kwot przychodów i rozchodów zmiana prognozy finansowej dotyczy uaktualnienia budżetu w zakresie kwoty wolnych środków, wynikających z zamknięcia roku 2014 oraz konieczności uzupełnienia limitów rozchodów, w związku z nie dokonaniem wymaganych spłat rat kredytów, pożyczek i wykupu obligacji komunalnych w grudniu ubiegłego roku, w konsekwencji czego, spłaty zobowiązań dokonano w roku bieżącym.

W sposób analogiczny uległy zmianie limity wydatków na przedsięwzięcia ujęte w załączniku nr 3 WPF.”

Radny K. Kleinowski - „Jak to była kwota dot. wykupu wierzytelności i przedsięwzięć?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „ Wykup wierzytelności i przedsięwzięć dotyczy kwoty 453 000 zł.”

Radna A. Grzyb - „ Czy zwiększenia nie muszą być ujęte w WPF na 2016?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Nie jesteśmy zobowiązani, aby to ujmować.”

Komisja powyższy projekt uchwały zaopiniowała w następujący sposób: za- 3, przeciw-0, wstrzymał się - 2, w obecności 5 członków komisji.

Ad. 3

Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodnicząca KRGiF

Agnieszka Grzyb

7


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
07 cze 2015

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
07 cze 2015, godz. 18:22

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
07 cze 2015, godz. 18:22