Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 29.04.2015 r.


Protokół

z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów

odbytego w dniu 29.04.2015 r.

Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów - radna Agnieszka Grzyb, wiceprzewodniczący komisji - radny Andrzej Adamczyk, członek komisji - radny Krzysztof Kleinowski, członek komisji - radny Łukasz Biernacik. Nieobecny członek komisji - radny Bogdan Poliwka. Lista obecności zał. Nr 1.

W posiedzeniu uczestniczyli: wójt p. Mirosław Przysiwek i skarbnik gminy p. Daniel Urbańczyk.

Przewodnicząca Komisji przedstawiła poniższy porządek posiedzenia, do którego nie wniesiono uwag i wniosków.

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia z dnia 25.03.2015 r.

  3. Zaopiniowanie projektów uchwał:

  1. w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023 - projekt nr 49/15.

  2. w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok - projekt nr 50/15.

  3. w sprawie ustalenia zasad nabywania nieruchomości stanowiących drogi osiedlowe na mienie gminy oraz uchylenie Uchwały Nr XXVI/170/08 z dnia 20 listopada 2008 r. - projekt nr 54/15.

  4. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 55/15.

  5. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 56/15.

  6. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/146/12 Rady Gminy Kobylanka w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobylanka na lata 2011-2032 - projekt nr 58/15.

  1. Wolne wnioski.

  2. Zamknięcie posiedzenia.

Ad. 2

Protokół z posiedzenia KRGiF z dnia 25.03.2015 r. został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 4 członków komisji.

Ad. 3

Komisja zaopiniowała poniższe projekty uchwał:

  1. w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023 - projekt nr 49/15.

Skarbnik D. Urbańczyk omówił projekt uchwały.

Uzasadnił : „Wieloletnia prognoza finansowa przedstawia perspektywę finansową, możliwości inwestycyjne i ocenę zdolności kredytowej w przyszłych latach na podstawie planowanych wielkości dochodów i wydatków budżetu gminy, wykazu przedsięwzięć i prognozy długu jednostki samorządu terytorialnego.

Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Kobylanka na lata 2015-2023 (WPF) została opracowana zgodnie z przepisem art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Zawiera wykaz przedsięwzięć inwestycyjnych, wydatków bieżących i majątkowych na lata 2015-2023, w którym określona jest kwota limitu zobowiązań jakie organ wykonawczy może zaciągnąć w okresie objętym prognozą w celu realizacji określonego przedsięwzięcia.

Wartości przyjęte w WPF dla roku 2015 są zgodne z planem budżetu na 2015 rok, a podstawową zasadą ich przyjęcia była ocena realnych potrzeb jednostek organizacyjnych gminy.

Wykaz przedsięwzięć to odrębne informacje dla każdego przedsięwzięcia zawierające nazwę i cel, jednostkę organizacyjną odpowiedzialną za wykonanie zadania, okres realizacji i łączną kwotę nakładów finansowych, źródła finansowania oraz limity wydatków i zobowiązań w poszczególnych latach objętych prognozą.

Danymi bazowymi dla opracowania WPF Gminy Kobylanka począwszy od 2015 roku były dane sprawozdawcze z wykonania budżetu gminy za lata 2012-2013 oraz wartości planowane na dzień 30.09.2014. Do planowania wysokości dotacji, subwencji i udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych na rok 2015, wykorzystano dane z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego, Ministerstwa Finansów, Krajowego Biura Wyborczego. Prognozę dochodów i wydatków bieżących prognozy finansowej opracowano uwzględniając wskaźniki makroekonomiczne, zaś wartości w ten sposób uzyskane korygowano w odniesieniu do danych historycznych, celem ich urealnienia. Kwoty przychodów i rozchodów budżetu w prognozowanym okresie do 2023 roku wynikają z zawartych umów. Na podstawie kwot zobowiązań na koniec każdego roku budżetowego prognozowano kwoty kosztów obsługi zobowiązań finansowych.

Wykaz przedsięwzięć, w tym inwestycyjnych, zakłada kontynuację wcześniej rozpoczętych zadań, wśród których większość wynika z zawartych umów wykupu wierzytelności, jak również planowane zadania w realnej perspektywie finansowej.

W każdym roku WPF Gminy Kobylanka w latach 2015-2013 spełnione zostały warunki, o których mowa w art.243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, co w obecnym stanie prawnym jest warunkiem koniecznym dla zapewnienia prawidłowego rozwoju jednostki samorządu terytorialnego.”

Radna A. Grzyb - „Z czego wynikają wolne środki?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Dotyczy środków pozostałych na rachunku Gminy na koniec 2014 r. z uwzględnieniem subwencji na rok 2015 oraz środków dotacji do zwrotu.”

Radna A. Grzyb - „Wydatki bieżące na wynagrodzenia, czy konsekwencją nie powinny być następne lata?”

Wójt - „Skorygujemy, teraz mamy dwa a nawet trzy etaty za które płacimy. To są kwoty, które w tym roku są większe. W następnym roku tego nie będzie. To wszystko wynika z dodatkowych etatów. W tym roku trzeba zabezpieczyć na odprawy, w tym roku są równoległe płace np. dotyczy skarbnika.”

Radna A. Grzyb - „ To jest różnica 1 000 000 zł. W następnym roku jest mniejsza.”

Wójt - „Tak należy to przyjąć. Jeśli będzie potrzeba to skorygujemy.”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Dotyczy poz. 11.1 - to dotyczy całej Gminy, łącznie z oświatą.”

  1. w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok - projekt nr 50/15.

Skarbnik D. Urbańczyk omówił projekt uchwały.

Uzasadnił: : „Zmiany dochodów budżetu Gminy Kobylanka wynikają z wykonania poszczególnych tytułów wpływów, a przede wszystkim dotyczą wykonania dochodów z tytułu podatku od czynności cywilnoprawnych - 3.000.165,00 zł i towarzyszących im odsetek za zwłokę w przekazaniu na rachunek budżetu Gminy w wysokości 610.630,00 zł. Na obniżenie dochodów wpływa ustalenie ostatecznej kwoty części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy Kobylanka w wysokości 3.404.462,00 zł, co spowodowało jej obniżenie na 2015 rok o kwotę 174.243,00 zł.

Poza tym dodatkowymi wpływami dochodowymi są wpływy z mandatów w kwocie 33.500,00 zł (z windykacji mandatów za przekroczenie prędkości na drogach) oraz przewidywane dochody ze sprzedaży drewna pochodzącego z wycinki drzew.

Zwiększenie kwoty przychodów wynika z rozliczenia wolnych środków za rok 2014 w kwocie 329.507,39 zł.

Zwiększenie kwoty rozchodów wynika z rat kredytów oraz wykupu obligacji na łączną kwotę 453.353,49 zł, która nie została dokonana w 2014 r., ze skutkiem ujęcia budżecie w roku bieżącym.

Zmiany po stronie wydatkowej budżetu przedstawia poniższa tabela:

Rozdział klasyfikacji

Uzasadnienie

Zwiększenie

Zmniejszenie

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

Uzupełnienie planu wydatków z przeznaczeniem na usługi geodezyjne w związku z podziałami nieruchomości (25.000,00 zł), operaty szacunkowe celem naliczenia opłaty adiacenckiej (15.000,00 zł) oraz spłaty zobowiązań z roku 2014 z tytułu wykupu wierzytelności (7.054,00 zł).

72 054,00 zł

 

75011

Urzędy wojewódzkie

Uzupełnienie planu wydatków w związku ze spłata zobowiązań z roku 2014 (16.699,00 zł) oraz regulacja płacz pochodnymi od miesiąca maja 2015 r. (6.690,00 zł).

23 389,00 zł

 

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

Zwiększenia spowodowane koniecznością uzupełnia planu w tym: obsługa Urzędu 23.800,00 zł, spłata wierzytelności (budynek Urzędu) 29.824,00 zł, zobowiązania płacowe za rok 2014 oraz uzupełnienie planu na rok 2015 -236.630,00 zł, regulacja wynagrodzeń wraz z pochodnymi od maja 2015 r. - 123.713,00 zł.

413 967,00 zł

 

75412

Ochotnicze straże pożarne

Wydatki na profilaktyczne obowiązkowe badania lekarskie członków OSP 3.000,00 zł oraz szkolenie Komendanta OSP 200,00 zł.

3 200,00 zł

 

75416

Straż gminna (miejska)

Utrzymanie strażnicy 1.200,00 zł oraz zapewnienie planu wydatków na zobowiązania wobec firmy Avis 51.000,00 zł, regulacja wynagrodzeń wraz z pochodnymi od maja 2015 r. - 11.485,00 zł.

63 685,00 zł

 

75818

Rezerwy ogólne i celowe

Uzupełnienie rezerwy Wójta.

35 227,00 zł

 

80101

Szkoły podstawowe

Uzupełnienie środków na utrzymanie trzech jednostek oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

344 062,00 zł

 

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

Uzupełnienie środków na utrzymanie trzech jednostek oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

23 834,00 zł

 

80104

Przedszkola

Uzupełnienie planu wydatków na dotacje dla przedszkoli niepublicznych.

100 000,00 zł

 

80110

Gimnazja

Uzupełnienie środków na utrzymanie Gimnazjum w wysokości zobowiązań z roku 2014.

98 351,00 zł

 

80113

Dowożenie uczniów do szkół

Regulacja wynagrodzeń obsługi dowozów od miesiąca maja 2015 r. w wraz z pochodnymi.

4 781,00 zł

 

85219

Ośrodki pomocy społecznej

Uzupełnienie planu wydatków w związku ze spłata zobowiązań z roku 2014 - 54.999,00 zł, regulacja wynagrodzeń od maja 2015 r. wraz z pochodnymi - 30.016,00 zł.

85 015,00 zł

 

85401

Świetlice szkolne

Uzupełnienie środków na świetlice w trzech jednostkach oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

24 270,00 zł

 

90002

Gospodarka odpadami

Zmniejszenie kosztów obsługi gospodarki odpadami w związku ze zmiana organizacji egzekucji (rezygnacja z zatrudnienia egzekutora i przekazanie egzekucji do Urzędu Skarbowego). Kwotę zwiększeń stanowi uzupełnienie planu wydatków na pochodnych od wynagrodzeń w związku z regulacją płac od miesiąca maja 2015 r.

1 104,00 zł

34 384,00 zł

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

Zapewnienie planu wydatków na spłatę not obciążeniowych GDDKiA Oddział w Szczecinie, tytułem kosztów oświetlenia węzła Motaniec 766.965,36 zł + część odsetek 64.089,44 zł),

831 054,80 zł

 

90095

Pozostała działalność (w Gospodarce komunalnej i ochronie środowiska)

Uzupełnienie planu w związku ze spłatą wierzytelności (kanalizacja) - 8.759,00 zł, na pokrycie dotacji dla schroniska dla zwierząt w Kiczarowie, wydatki związane z działaniami ze zwierzętami bezdomnymi, wycinka i pielęgnacja drzew - 20.400,00 zł, regulacja wynagrodzeń robotników komunalnych od maja 2015 wraz z pochodnymi 6.891,00 zł, pokrycie zobowiązań z lat poprzednich w związku z roszczeniami osób fizycznych i prawnych wobec Gminy Kobylanka (1.066.560,10 zł).

1 102 610,10 zł

 

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

Dotacja dla Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance - 108.000,00 zł, uzupełnienie planu wydatków na spłatę wierzytelności (świetlica w Reptowie) -10.986,00 zł

118 986,00 zł

 

92120

Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

Udział w projekcie udział finansowy Gminy Kobylanka w projekcie dotyczącym zachowania i promowania historycznego dziedzictwa w postaci zabytkowych organów piszczałkowych w kościele parafialnym w Reptowie. Projekt ten zakładał naprawienie instrumentu i przywrócenie ich użyteczności. Organy mają wzbogacić wyposażenie kościoła i nadać mu nową funkcję kulturalną tj. możliwość odbywania kameralnych koncertów organowych. Parafia uzyskała dofinansowanie w ramach Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenia „WIR”- Wiejska Inicjatywa Rozwoju w ramach działania ”Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013 w kwocie 50.000,00 zł. Wkład Gminy Kobylanka ma dopełnić jego finansowanie.

20 000,00 zł

 

92695

Pozostała działalność(w Kulturze fizycznej)

Zwiększenie dotacji dla klubów sportowych 15.000,00 zł, a także organizacja imprez pn."Europejski tydzień sportu" i "Cała Polska biega"(łącznie 5.000,00 zł)

20 000,00 zł

 

Razem

3 385 589,90 zł

34 384,00 zł

Radna A. Grzyb - „Proszę o wyjaśnienie w rozdziale 70005 kwota 15 000 zł - czego to dotyczy, jakich dziełek to dotyczy?”

Pracownik UG p. E. Sawka - „Kwota 15 000 zł została zaplanowana na wykonanie operatów szacunkowych celem naliczenia opłaty adiacenckiej.”

Radna A. Grzyb - „Rozdział 75011 - czy to dotyczy tego roku? Czy to jest podwyżka dla pracownika?”

Wójt - „Nie do końca, np. dla pracowników GOPS są środki przekazywane z Urzędu Wojewódzkiego. Ta kwota może być zmieniona w następnym roku z powodu zmiany organizacji pracy GOPS. Urząd Wojewódzki może dać środki ale może też i nie dać.”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Obligatoryjnie muszą być zgodne z budżetem na lata kolejne.”

Radna A. Grzyb - „Jeśli chodzi o rozdział 75023 - podwyżki, czy nie powinno być wzrostu w WPF w kolejnych latach? Czy to jest dla wszystkich pracowników?”

Wójt - „Struktura w płacach będzie inna, bo nie będzie tylu pracowników jak w 2015 r. Przecież już nie ma pracowników (4 etaty). Zakładam kompensaty. Będą dodatkowe etaty powołane. Np. dla SOM. To są kwestie założeniowe. Będzie korekta i aktualizacja jak będą dane od 2016 r. Utrzymujemy to co zrobiła Rada wcześniej. Dla nas jest rok 2015. WPF będzie uwiarygodniony dopiero jak będą dane. To jest na podstawie wskaźników.”

Radna A. Grzyb - „Uważam, że może być niebezpieczeństwo, czy te wynagrodzenia mają wpływ na wskaźniki?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „ Wskaźnik jest spełniony. Nie ma zagrożenia.”

Radna A. Grzyb- „Dotyczy rozdziału 75416 - czy to jest już ostatnie zobowiązanie wobec firmy Avis?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Tak, ale to jest kwota sporna. Faktura jest, która nie będzie zapłacona w całości.”

Radna A. Grzyb - „Dotyczy rozdziału 75818 - na co została przeznczona rezerwa w wysokości 35 227,00 zł?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „ Rezerwa został przeznaczona na zasiłek dla pogorzelców - kwota 4 000 zł, radary (zobowiązanie wobec firmy Avis) - 27 213 zł, GCI - ok. 1 014 zł., kwota 3 000 zł. - pracownik ds. ochrony środowiska (słupki, tabliczki z nazwami ulic).

Radna A. Grzyb - „Dotyczy rozdziałów 80101,80103, 80110, - czy wystarczy środków w tym roku?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „W Reptowie środków nie wystarczy, w Kobylance i Kunowie powinno środków wystarczyć.”

Wójt M. Przysiwek - „ Oczekuję na arkusze organizacyjne do 30.04.2015 r. Na chwilę obecną zabezpieczamy środki do września 2015 r.

Radna A. Grzyb - „Czy nie powinny być zabezpieczone środki już do końca roku?”

Wójt M. Przysiwek - „Uważam, że będzie mniejsza liczba dzieci, na pewno będzie redukcja etatów w szkole. Jest wizja do zakupu autobusu. Muszę mieć arkusze organizacyjne szkół, aby podjąć decyzje. Dzisiaj jest jeszcze za wcześnie, aby podjąć decyzje.”

Wójt poinformował, że z GDDKiA jest nota obciążeniowa. Jest to prawnie do oddania.

Radny Ł. Biernacik - „ Na obwodnicy w dzień świecą się lampy, czy to nie ma z tego tyt. dodatkowych opłat?”

Wójt M. Przysiwek - „Były robione analizy, dotyczy to przeglądów i konserwacji lamp. Z tego tytułu nie ma zwyżki za energię.”

Radny Ł. Biernacik - „Czy jest możliwość, aby znaleźć środki na lampę w okręgu 13 przy obwodnicy?”

Wójt M. Przysiwek - „ Jest przygotowywany dokument projekt organizacji ruchu, w którym będą wskazane miejsca, które powinny być doświetlone - dotyczy to całej gminy. Dokument ten dotyczy również znaków poziomych i pionowych. Czas wykonania do dwóch miesięcy + uzgodnienia. Osobami do dyskusji będą sołtysi z terenu Gminy.”

Salę posiedzeń opuścił radny K. Kleinowski. Ilość radnych biorących udział -3.

Radny Ł. Biernacik - „ Dotyczy zbiornika do kanalizacji - dot. Reptowa. Chciałbym, aby ta sprawa została załatwiona.”

Wójt M. Przysiwek -„ Ustalone zostało, że szamb nie ma (brak lokalizacji). Będę dążył, aby skierować kanalizację do Reptowa. Postaram się w następnym roku. Zapewniam, że Reptowo będzie skanalizowane.”

Radny A. Adamczyk - „Czy jest kalendarz imprez?”

Wójt M. Przysiwek - „Tak.”

Radna A. Grzyb - „Jakie środki wcześniej były przekazane na działalność GOK?”

Wójt M. Przysiwek - „Wcześniej były środki z Urzędu a nie z GOK. Teraz będą przekazane środki do GOK i będzie GOK rozliczany z działań. Wcześnie nie były żadne środki przekazane do GOK-u.”

Wójt M. Przysiwek - poinformował, o dofinansowaniu Klubu sportowego ZNICZ Niedźwiedź. Uważa, że imprezy, jakie mają miejsce w Niedźwiedziu to jest integracja całej społeczności.

Radny Ł. Biernacik - „W Niedźwiedziu to są zawodnicy z zewnątrz a nie z miejscowości.”

Radna A. Grzyb - poruszyła sprawę dotyczącą boiska w Kobylance. Była inicjatywa społeczna dot. doprowadzenia boiska do stanu w jakim jest obecnie. Kobylanka nie ma boiska piłkarskiego.

Wójt M. Przysiwek - „Kobylanka nie ma klubu, boisko jest niewymiarowe, nigdy Kobylanka nie rozegra meczu. Nikt nie wykupił terenu. Można wykupić, ale jak będzie potrzeba, zainteresowanie. W aktualnym stanie nic nie przeszkadza, aby aktywność lokalna się odbywała. Nie ma wymiarów, aby rozgrywać ligowe mecze. Aktywność może już być.”

Radna A. Grzyb - „Na GOK przekazuje się kwotę 108 000 zł na co? Co z pomieszczeniem po GCI”

Wójt M. Przysiwek - „To pomieszczenie będzie tylko odświeżone, pomalowane. To pomieszczenie będzie biurowe z aktywnością lokalną. Kuchni nie zrobimy nigdy, gdyż jest problem od strony technicznej. Uważam, że działanie 40 kobiet i 15 mężczyzn to jest już działanie lokalne.”

Wójt M. Przysiwek poinformował o opracowaniu analizy dotyczącej działalności GOKu, świetlic, działaniach sportowych, które zostanie przedstawione radnym na sesji.

Radna A. Grzyb - „ Czy właściciele punktów gastronomicznych przy promenadzie wychodzą z inicjatywą udziału w kosztach organizowanych tam imprez?”

Wójt M. Przysiwek - „ Nie będę zabiegał o jakąkolwiek pomoc. Myślę, że sprawa powinna być załatwiona przez urząd. Najpierw wzmocnijmy partnerów biznesowych a później można współpracować. GOK musi pozyskać sponsorów w 50 %, nie musi być gotówka, może być organizacja imprez.”

Skarbnik D. Urbańczyk omówił uzupełnienie do uzasadnienia projektu nr 50/15, który przedstawia wierzycieli wraz z kwotami wobec, których są należności do zapłaty przez Urząd Gminy na kwotę 1 066 560,10 zł.

Dział 900, rozdział 90095

Wierzyciel

Tytuł

Kwota

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt drogi Kobylanka - Jęczydół, łączna wartość 65.196,80 zł, zaplacono 55.417,28 zł.

10 116,00 zł

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt ścieżki rowerowej Motaniec - Zieleniewo, łączna wartość 49.040,00 zł, zapłacono 41.684,00 zł.

7 356,00 zł

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt rozbudowy szkoły w Kunowie, łaczna wartość 65.880,00 zł, zapłacono 26.352,00 zł.

39 528,00 zł

Maria Wowk-Kozakowska, Anna Manteufel, ul. Szymanowskiego 46, 73-110 Stargard Szczeciński

Aneks do umowy IK.7021.53.2011.ZS z dnia 19.07.2011 r. w sprawie budowy sieci kanalizacyjnej, kanalizacyjnej tłocznej, przepompowni ścieków i sieci wodociągowej w Kobylance na kwotę 80.000,00 zł.

80 000,00 zł

Halina i Eugeniusz Świstowie, ul. Somosierry 39, 71-206 Szczecin

Umowa 43/2013/IK z dnia 04.04.2013 r. w sprawie budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i sieci wodociągowej w Kobylance o wartości 111.920,00 zł (zapłacono 43.000,00 zł).

68 920,00 zł

Halina i Eugeniusz Świstowie, ul. Somosierry 39, 71-206 Szczecin

Zajęcie działki 467/48 przy ul. Jeziornej w Kobylance na cele drogowe, wartość szacunkowa.

35 000,00 zł

Zygmunt Piekarski, ul. Księdza Prymasa Hlonda 6/13, 41-933 Bytom; Nina Anna Winiarek, ul. Prusa 8, 44-335 Jastrzębie Zdrój

Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na Osiedlu Zielonym w Kobylance.

85 000,00 zł

Zbigniew Bałdyga, Morzyczyn ul. Długa 60, 73-108 Kobylanka

Zobowiązania wynikające z zamiany gruntów (Akt notarialny 1646/2013 z dnia 11.03.2013 r. oraz porozumienia z dnia 09.11.2012 r. na budowę sieci wodociągowej.

50 000,00 zł

Inland Sporniak-Czerkas Sp.j., ul. Gorlicka 2, 71-042 Szczecin; Domy nad Miedwiem Sp. z o.o. ul. Lotników 51, 73-110 Stargard Szczeciński

Umowa o współfinansowaniu budowy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych z dnia 21.07.2009 r., łączna wartość odebranych sieci 686.640,10 zł.

686 640,10 zł

Andrzej Kołodziejczak, Morzyczyn ul. Mickiewicza 3, 73-108 Kobylanka

Budowa sieci kanalizacyjnej w działce 336/1.

4 000,00 zł

Łącznie

1 066 560,10 zł

Wójt M. Przysiwek poinformował, że na sesję przygotuje autopoprawkę.

Radna A. Grzyb - „Czy przedstawione kwoty to są kwoty ostateczne?”

Wójt M. Przysiwek - „Tak, to są kwoty ostateczne.”

Radna A. Grzyb - „ Czy są już wymagalne? Jakie koszty ponosimy z tytułu kanalizacji?”

Wójt M. Przysiwek - „Nie będzie żadnej opłaty, to będzie mienie gminy.”

Radna A. Grzyb - „Może trzeba by było ustalić inną kolejność zapłaty. Czy ponosimy koszty amortyzacji?”

Wójt M. Przysiwek - „Jest spisane porozumienie. Kosztów amortyzacji nie ma.”

Autopoprawka będzie zawierała następujące zmiany:

- 120 000 zł z przeznaczeniem na wsparcie dla rolników,

- ok. 25 000 zł - dotyczy planu zagospodarowania podziału geodezyjnego /p. Gryboś/,

- 75 000 zł - ZWIK dotyczy umowy z 2009 r. zobowiązanie współpartnerstwa,

Radna A. Grzyb - „Jakie możemy mieć wolne środki do lokowania? Czy debet jest uruchomiony?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Jeżeli mogą przynieść dochód to lepiej aby były na lokacie, będzie z tego korzyść. Debet nie jest uruchomiony. Opłaty są ponoszone z tego tytułu.”

Radna A. Grzyb - zgłosiła, aby następne zmiany do budżetu były uzupełnione o dodatkową kolumnę (plan wg. uchwały).

Komisja wnioskuje o informację dotyczącą lokowania wolnych środków - jakie są pożytki z tego tytułu.

Komisja wnioskuje o zmniejszenie rozdziału 75818 - rezerwy ogólne i celowe - 35 227 zł z przeznaczeniem na rozdział 60016 - drogi publiczne gminne - 35 227 zł.

Komisja opiniuje projekt uchwały wraz z powyższym wnioskiem pozytywnie jednogłośnie w obecności 3 członków komisji.

  1. w sprawie ustalenia zasad nabywania nieruchomości stanowiących drogi osiedlowe na mienie gminy oraz uchylenie Uchwały Nr XXVI/170/08 z dnia 20 listopada 2008 r. - projekt nr 54/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały.

Radna A. Grzyb - „Co z kosztami np. odśnieżanie, utrzymanie dróg.”

Wójt p. M. Przysiwek - „To gmina będzie płaciła, przecież mieszkańcy płacą podatki.”

Radna A. Grzyb - „Czym Pan będzie się kierował, czy to powinna być darowizna czy sprzedaż? Czy nie będzie trzeba przejąć wszystkich dróg osiedlowych? Zasady powinny być ujednolicone.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Kierował będę się interesem publicznym, nie musi być droga utwardzona. Zasady będą wypracowane w negocjacjach. Każde nabycie będzie dokonane oddzielną uchwałą Rady Gminy.”

Radna A. Grzyb - „Czy na pewno Rada Gminy decyduje o nabyciu?”

Pracownik UG p. E. Sawka - „Nie, po przyjęciu tej uchwały przez Radę Gminy to Wójt podejmuje już decyzję o nabyciu dróg osiedlowych.”

Wójt po szczegółowym omówieniu projektu uchwały wycofuje powyższy projekt uchwały.

  1. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 55/15.

Pracownik UG p. E. Sawka omówiła projekt uchwały

Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie jednogłośnie w obecności 3 członków komisji.

  1. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 56/15.

Pracownik UG p. E. Sawka omówiła projekt uchwały.

Radna A. Grzyb - „Czy to jest wycena aktualna?”

Pracownik UG p. E. Sawka - „Tak, jest aktualna.”

Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie jednogłośnie w obecności 3 członków komisji.

  1. w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/146/12 Rady Gminy Kobylanka w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobylanka na lata 2011-2032 - projekt nr 58/15.

Salę posiedzeń opuścił radny A. Adamczyk. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 2.

Pracownik UG. K. Pikulik szczegółowo omówiła projekt uchwały. Poinformowała, że warunkiem ubiegania się o środki z WFOŚiGW jest przedstawienie aktualnego programu wraz z załącznikami. Poinformowała, że Gmina z tego tytułu nie ponosi kosztów.

Komisja projekt uchwały przyjęła jako informację.

Komisja projekt uchwały nr 49/15 nie opiniowała z powodu braku quorum.

Ad. 3

Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodnicząca KRGiF

Agnieszka Grzyb

11


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
07 cze 2015

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
07 cze 2015, godz. 18:21

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
07 cze 2015, godz. 18:21