Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 27 i 28.05.2015 r.

Protokół

z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów

odbytego w dniu  27 i  28.05.2015 r.

 

Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów – radna Agnieszka Grzyb, wiceprzewodniczący komisji – radny Andrzej Adamczyk, członek komisji – radny Krzysztof Kleinowski, członek komisji – radny Łukasz Biernacik, członek komisji – radny Bogdan Poliwka. Lista obecności zał. Nr 1.

Przewodnicząca Komisji przedstawiła poniższy porządek posiedzenia, do którego nie wniesiono uwag i wniosków.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.
  2. Zatwierdzenie protokołów z posiedzeń z dnia 9.04.2015 r. , 29.04.2015 r. i 6.05.2015r.
  3. Zaopiniowanie projektów uchwał:
  1. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka   w obrębach Bielkowo i Motaniec – projekt nr 64/15.
  2. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Bielkowo – projekt nr 65/15.
  3. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej    w obrębie Kobylanka -  projekt nr 66/15.
  4. w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności -projekt nr 67/15.
  5. w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności – projekt  nr 68/15.
  6. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 69/15.
  7. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe  – projekt nr 70/15.
  8. w sprawie zbycia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa – projekt  nr 71/15.

 

  1. Wolne wnioski.
  2. Zamknięcie posiedzenia.                                                                                                                                                               

                                                                                                                                                  

Ad. 2

Protokół z posiedzenia KRGiF z dnia 09.04.2015 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób:za-4, przeciw-0, wstrzymał się – 1 w obecności 5 członków komisji.

Protokół z posiedzenia KRGiF z dnia 29.04.2015 r. został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.

Protokół z posiedzenia KRGiF z dnia 6.05.2015r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób:za-4, przeciw-0, wstrzymał się – 1 w obecności 5 członków komisji.

 

Ad. 3

Komisja zaopiniowała poniższe projekty uchwał:

  1. w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka  w obrębach Bielkowo i Motaniec – projekt nr 64/15.

P. Hanna Olszewska pracownik Urzędu Gminy omówiła powyższy projekt uchwały.

Komisje projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie w następujący sposób:za-4, przeciw-0, wstrzymał się -1, w obecności 5 członków komisji.

  1. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej  w obrębie Bielkowo – projekt nr 65/15.

P. Hanna Olszewska omówiła powyższy  projekt uchwały.

Radna A. Grzyb – „Dotyczy terenu oznaczonego Bi-M2 i Kb-M2 obok terenu wskazanego      w projekcie – czy tam jest plan?”

P. H. Olszewska – „Tak na terene Bi M2 jest plan a Kb-M2 na podstawie warunków zabudowy. Na terenie wskazanym w projekcie ze względu na klasę III nie można nic załatwić. Tam musi być zgoda Ministerstwa.”

Radna A. Grzyb – „Czy realizacja tej uchwały będzie w tym roku?”

P. H. Olszewska – „ Dopiero jak będą środki. Wszelkie uzgodnienia będą na piśmie, jako porozumienie czy umowa. Decyzja będzie należała do wójta.”

Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie w następujący sposób:za-4, przeciw-1, wstrzymał się – 0, w obecności 5 członków komisji.

  1. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej  w obrębie Kobylanka -  projekt nr 66/15.

P. H. Olszewska omówiła projekt powyższy uchwały.

Radna A. Grzyb – „Ile jest terenu w gminie bez planu zagospodarowania przestrzennego?”

P. H. Olszewska – „Ok. 90 % powierzchni jest bez planu, z tego 50 % lasów, to jest ok. 40%.”

 Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie w następujący sposób:za-4, przeciw-1, wstrzymał się – 0, w obecności 5 członków komisji.

  1. w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności -projekt   nr 67/15.

P. Elżbieta Sawka pracownik Urzędu Gminy omówiła powyższy projekt uchwały.

Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie  jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.

  1. w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności – projekt  nr 68/15.

P. E. Sawka omówiła powyższy projekt uchwały. Poinformowała, że wszelkie koszty ponosi ENEA, które są wycenione przez rzeczoznawcę.

Radna A. Grzyb – Radna zaproponowała, aby środki z wynagrodzenia zostały przeznaczone na postawienie nowych lamp.

Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie  jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.

  1. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 69/15.

P. E. Sawka omówiła powyższy projekt uchwały. Poinformowała, że podstawą transakcji jest cena z VAT 1,23 zł.”

Radny K. Kleinowski – „ Jaki jest koszt utrzymania oświetlenia?”

Radna A. Grzyb – „ Ile jest wybudowanych domów?”

P. E. Sawka – „Brak takiej wiedzy. ”

P. E. Sawka poinformowała, że drogi to jest zadanie  własne gminy.

Radna A. Grzyb – „ Ile jest dróg?”

P. E. Sawka – „Tyle ile jest osiedli.”

Radna A. Grzyb – „ Czy droga jest tak wybudowana aby przez nią przejeżdżały samochody ciężarowe?”

Wójt p. M. Przysiwek – „Uważam, że takich inwestorów należy  houbić, ale czy już teraz, może trzeba się zastanowić.”

Radny K. Kleinowski – „Oddanych domów jest ok. 9.”

P. J. Wróbel pracownik Urzędu Gminy – „ Tak, 9 domów jest, a w budowie ok. 12 – 13 domów.”

Radny K. Kleinowski – „Jaki jest koszt oświetlenia?”

P. I. Wróbel – „Nie wiadomo jaki jest koszt.”

Wójt p. M. Przysiwek – „ Może niech firma przyjedzie i przedstawi koszty.”

Radna A. Grzyb – „Uważam, że to nie jest pilne, są inne osiedla gdzie drogi są gminne np. 8-go Marca i są nie zrobione.”

Wójt p. M. Przysiwek – „ Uważam, że oni zrobili dobrze, a 8-go Marca to zrobili samorządowcy. Uważam, że powinniśmy dawać przykład. Dbajmy o kogoś kto przygotuje     w taki sposób swoje tereny.”

Radna A. Grzyb – „Komisja chciałaby poznać dokładne koszty utrzymania tej infrastruktury (droga, oświetlenie).”

Radny K. Kleinowski – „Brakuje oświetlenia w całej gminie, jak również w Motańcu – gdzie należy usunąć konar drzewa w celu odsłonięcia lampy oświetleniowej.”

Wójt p. M. Przysiwek – „ Czy uznajecie, żeby Państwo się pojawiło na sesji lub komisji ?”

Wójt p. M. Przysiwek – „Zwrócę się, aby podali koszty, symulację perspektywę tego terenu. Proszę, aby ich wysłuchać. Proszę aby tej sprawy nie odkładać na oddalony termin.”

Radna A. Grzyb – „ Takie informacje powinno zawierać uzasadnienie do projektu uchwały.”

Komisja z powodu braku informacji jednogłośnie podjęła decyzję, aby zaprosić na dzień 28.05.2015 r. na godz. 8.30 przedstawicieli firmy w celu uzyskania informacji dot. kosztów oświetlenia, odśnieżania, ilości sprzedanych działek, informacje dotyczące w jakim okresie mogą być działki zabudowane, symulacje perspektyw terenu, itp.”

W dniu 28.05.2015 r. o godz. 8.30 przedstawiciele firmy INLAND przedstawili następujące informacje: ilość działek -128, działki sprzedane – 52  i 1 działka w toku sprzedaży, ilość domów postawionych  lub w trakcie budowy – 15, ilość domów zakończonych – 9.

W jakim okresie będzie się odbywała budowa, trudno powiedzieć, to nabywca jest inwestorem. Tego firma nie ewidencjonuje.”

Koszt oświetlenia nie jest duży, ale nie są włączane wszystkie lampy. Łącznie za cały rok – 12 300 zł brutto (ok. 1 000 zł m-nie za rok 2014). Jest możliwość wyłączenia niektórych obwodów. Obwodów jest 3. Włączony może być co drugi obwód, co trzeci obwód lub wszystkie lampy.

Na odśnieżanie nie były ponoszone koszty, dlatego brak danych.

Ciężki sprzęt- dojazd do działek niezbudowanych.  Droga wykonana jest zgodnie  z projektem. Droga jest przygotowana pod samochody do 10 t. Aktualnie nie została droga uszkodzona. Być może jak będzie intensywny ruch samochodów ciężarowych to może się różnie zdarzyć.  W drodze jest system odwadniania (to są sączki i studnie). Gwarancja na tę drogę jest na okres 1 roku.

Koszt nabycia infrastruktury dla gminy jest 1 zł.

Komisja złożyła wniosek o wycofanie projektu uchwały z sesji.

 

  1. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe  – projekt nr 70/15.

P. E. Sawka omówiła powyższy projekt uchwały.

Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie  jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.

 

  1. w sprawie zbycia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa – projekt  nr 71/15.

P. E. Sawka omówiła powyższy projekt uchwały. Poinformował, że wszelkie koszty będą ustalane na podstawie wyceny i będą ponoszone przez GDDKiA.”

Komisja projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie  jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.

 

Ad. 4

Wolnych wniosków brak.

 

Ad. 5

Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodnicząca  KRGiF

Agnieszka Grzyb

 

        

 

 

 

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Flejszman

Data wytworzenia:
30 lip 2015

Osoba dodająca informacje

Krzysztof Flejszman

Data publikacji:
30 lip 2015, godz. 08:26

Osoba aktualizująca informacje

Krzysztof Flejszman

Data aktualizacji:
30 lip 2015, godz. 08:26