Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 10.09.2008 r.
Protokół
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów
odbytego w dniu 10.09.2008 r.
Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki, wiceprzewodnicząca komisji Teresa Czajewska, członek komisji Bogdan Poliwka, członek komisji Anna Liśkiewicz, członek komisji Marzena Kosiacka. Lista obecności zał. Nr 1.
W posiedzeniu również wzięli udział Wójt Gminy Andrzej Kaszubski oraz Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk.
Przewodniczący Komisji przedstawił poniższy porządek obrad posiedzenia do którego nie wniesiono uwag i wniosków.
Porządek obrad:
1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia w dniu 25.06.2008 r.
3. Dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu za I półrocze 2008 r.
4. Zaopiniowanie projektów uchwał:
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2008 rok /projekt nr 152/08/.
Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kobylanka/projekt nr 153/08/.
Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Kobylanka, Morzyczyn, Reptowo i Kunowo /projekt nr 154/08/.
Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych /projekt nr 160/08/.
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 156/08/.
Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia herbu i flagi Gminy Kobylanka /projekt nr 157/08/.
5. Mienie komunalne - analiza czynszów za lokale gminne i dzierżawy nieruchomości.
6. Koszty funkcjonowania Urzędu Gminy i ocena pracy urzędu po reorganizacji. Opiniowanie i dyskusja nad realizacją WPI w Gminie.
7 . Wolne wnioski.
8. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 2
Protokół z posiedzenia komisji w dniu 25.06.2008 r. został przyjęty w następujący sposób: za - 4 , wstrzymała się -1 , w obecności 5 członków komisji.
Ad. 3
Dyskusja nad wykonaniem budżetu za I półrocze 2008 r.
Radna Marzena Kosiacka - niektóre plany zostały wykonane w 0 %.
Wójt - zdarzają się takie sytuacje, są to inwestycje w trakcie realizacji. Jak wiadomo nie sa realizowane m.in. przystanki, place zabaw. To sa inwestycje rozpoczęte, nowe nie są realizowane.
Radna Teresa Czajewska - czy będą umorzenia podatku rolnego, jak się będą przedstawiać?
Wójt - umorzenia będą realizowane na podstawie złożonego wniosku. Straty sa różne 50%, 80%. Średnia strat jest 50%. Analizując to wszystko zaproponuję aby były zwolnienia z III i IV raty podatku rolnego.
Ad. 4
Zaopiniowanie projektów uchwał:
1. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2008 rok /projekt nr 152/08/ - Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały.
Po zapoznaniu się z treścią powyższego projektu uchwały projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.
2. Podjęcie uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Kobylanka/projekt nr 153/08/ - Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały.
Po zapoznaniu się z treścią powyższego projektu uchwały projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.
3. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Miejscowości Kobylanka, Morzyczyn, Reptowo i Kunowo /projekt nr 154/08/ - Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały.
Po zapoznaniu się z treścią powyższego projektu uchwały projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.
4. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych /projekt nr 160/08/ - Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały.
Po zapoznaniu się z treścią powyższego projektu uchwały projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.
5. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 156/08/ - Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały.
Po zapoznaniu się z treścią powyższego projektu uchwały projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.
6. Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia herbu i flagi Gminy Kobylanka /projekt nr 157/08/ - Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały.
Po zapoznaniu się z treścią powyższego projektu uchwały projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 5 członków komisji.
Ad. 5
Mienie komunalne - analiza czynszów za lokale gminne i dzierżawy nieruchomości.
Komisja zapoznała się z przedstawiona analizą dotyczącą czynszów za lokale gminne i dzierżawy nieruchomości do której nie wnosi uwag.
Radna Anna Liśkiewicz - dzierązwa dotycząca okresu do 3 lat, czy osoby po upływwie terminu dzierżawy będą mogły te grunty nabyć bez przetargu?
Wójt - zgodnie z ustawą sprzedaż musi się odbywać tylko w drodze przetargu.
Ad. 6
Koszty funkcjonowania Urzędu Gminy i ocena pracy urzędu po reorganizacji. Opiniowanie i dyskusja nad realizacją WPI w Gminie.
Radna Teresa Czajewska - czy stan zatrudnienia się zmienił po reorganizacji?
Wójt - przeanalizowane zostały szczegółowo każde stanowisko. Sa stanowiska, które sa przeciążone pracą. Do tej pory rozwiązywany był problem poprzez zatrudnienie stażystów. Dotyczy to stanowiska gospodarki nieruchomościami, w związku z powyższym została zatrudniona jedna osoba. Druga osoba została zatrudniona do wymiaru podatków. Trzecia osoba została zatrudniona na stanowisko bezpieczeństwo i gospodarka komunalna w drodze konkursu. Zostało zlikwidowane stanowisko kierowcy.
Wójt na następne posiedzenie komisji przygotuje szczegółowo realizację WPI w Gminie.
Ad. 7
Wolne wnioski.
Wolnych wniosków brak.
Ad. 8
Zamknięcie posiedzenia
Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.
Podpisy Komisji:
1. Przewodniczący komisji
Zbigniew Drohomirecki - …………………………
Wiceprzewodnicząca komisji
Teresa Czajewska - …………………........................
Członek komisji
Bogdan Poliwka - ………………………………….
Członek Komisji
Anna Liśkiewicz - ……………………………………
Członek Komisji
Marzena Kosiacka - ………………………………….
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Joanna Baszak Data wytworzenia:
18 lut 2009
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
18 lut 2009, godz. 09:28
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
18 lut 2009, godz. 09:28