Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ nr VIII/2011 z sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej 05 maja 2011 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Kobylance


PROTOKÓŁ nr VIII/2011

z sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej 05 maja 2011 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Kobylance

Przewodnicząca Rady Gminy Kobylanka Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczyła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności radnych stanowi załącznik nr 1 , lista obecności zaproszonych gości stanowi załącznik nr 2 do nin. protokołu.

W posiedzeniu udział wzięli przedstawiciele urzędu: Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski, zastępca wójta p. Tadeusz Lubert, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołów:

1) z VI Sesji Rady Gminy z dnia 31.03.2011 r.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski zgłosił poprawkę do protokołu dotyczącą jego sprawozdania na temat kultury fizycznej i sportu w Gminie Kobylanka i przedłożył ją Radzie w formie pisemnej.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk ogłosiła 5 minutową przerwę w celu zapoznania się z propozycją poprawki do projektu protokołu.

Zgłoszona poprawka przez wójta gminy w projekcie protokołu w pkt. 3 została przyjęta jednogłośnie w obecności 15 radnych.

Protokół z VI sesji Rady Gminy z dnia 31.03.2011 r. uwzględniający zgłoszoną przez Wójta poprawkę został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3 do nin. protokołu/.

2) z Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy z dnia 20.04.2011 r.

Protokół z Nadzwyczajnej sesji Rady Gminy z dnia 20.04.2011 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3 do nin. protokołu/.

 

Ad. 3

Debata nt. „Działalność placówek kulturalnych na terenie gminy Kobylanka”.

Kierownik Gminnej Bibliotek Publicznej w Kobylance p. Beata Radziszewska przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance za 2010 r. / załącznik nr 5/.

 

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga przedstawił sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance za 2010 r. /załącznik nr 6./

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Ireneusz Siwiec odczytał protokół Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli dotyczącej wykorzystania dotacji przez GOK w Kobylance /załącznik nr 7/.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk - ze względu na brak uwag i pytań podziękowała za złożone sprawozdania.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk ogłosiła 10 min. przerwę.

 

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalnośćci Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 31 marca 2011 roku do 5 maja 2011 roku:

Informacja o podejmowanych działaniach i stanie wody na jeziorze Miedwie:

Poziom wody w Miedwiu:

26.08.2010 r. / 14.18 m (całkowite otwarcie jazu na rzece P?oni)

18.02.2011 r. / 15.08 m (poziom maksymalny)

01.03.2011 r. / 14.98 m

01.04.2011 r. / 14,90 m

02.05.2011 r. / 14,68 m

Ponieważ pogotowie przeciwpowodziowe ogłasza się w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa i życia mieszkańców, dlatego w związku z opadającym poziomem wody wójt Gminy Kobylanka zarządzeniem w dniu 4 kwietnia o godzinie 13.00 odwołać pogotowie przeciwpowodziowe dla miejscowości położonych nad jeziorem Miedwie na terenie Gminy Kobylanka.

Jednak Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego, informuje mieszkańców, że w związku ze zniszczeniem części nawierzchni Promenady nadal jest utrzymany zakaz dla ruchu pojazdów całą Promenadę. Wyłączone są nadal z ruchu kołowego następujące ulice:

  • odcinek drogi między ul. Jeziorną, a ul. Nad Miedwinką (ul. Nadwodna, Szuwarowa, Trzcinowa i Tatarakowa),

  • ul. Kormorana, Perkoza, Rybołowa,

  • zachowuje się zakaz ruchu pieszego na Promenadzie w następujących  miejscach:

  • molo główne przy plaży,

  • pomost nr 1 przy ul. Jeziornej,  

Rozpoczęły się działania związane z wyceną  strat powstałych nad jeziorem Miedwie w związku z zalaniem przez powódź części Promenady. Dodatkowo prowadzone są ekspertyzy techniczne dotyczące możliwości korzystania z tych części Promenady, które zostały już odsłonięte przez wodę i wizualnie wyglądają dobrze.

Wstępne szacunki wykazują straty spowodowane podtopieniami na całym terenie Zieleniewa i Morzyczyna w wysokości około 161 000 zł. Tyle będzie kosztowało odtworzenie uszkodzonej infrastruktury. Po zakończeniu prac związanych z wyceną uszkodzeń wystosujemy odpowiednie zgłoszenie do ubezpieczyciela i rozpoczniemy usuwanie szkód, aby w możliwie jak największym zakresie udostępnić infrastrukturę Promenady dla turystów.

W związku z wysokim poziomem wody odwołane są wszystkie imprezy zaplanowane na miesiąc maj w amfiteatrze nad jeziorem. Sam amfiteatr nie uległ podtopieniu ani uszkodzeniu. Jednak do organizacji imprez potrzebny jest prąd. Aby z niego skorzystać trzeba poruszać się po podmokłym terenie. Dlatego ze względu na bezpieczeństwo dodatkowe zasilanie elektryczne potrzebne do organizacji imprez w amfiteatrze nie zostało włączone. Dopiero jak pomiary elektryczne wykażą właściwe wskazania, prąd zostanie włączony. Według przewidywań nastąpi to dopiero na początku czerwca br.

W związku z zaistniałą sytuacją do dnia dzisiejszego nie został opublikowany kalendarz imprez „Miedwiańskiego Lata 2011”. Część koncertów została już bezpowrotnie odwołana, kolejne zostały przełożone na nowe terminy. Dopiero po udostępnieniu muszli poinformujemy wszystkich o koncertach i imprezach, które odbędą się do końca obecnego sezonu letniego.

8 kwietnia wójt uczestniczył w X Zachodniopomorskim Konwencie Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów. Konwent odbywał się w Kołobrzegu. Wśród gości i prelegentów Konwentu, pojawili się m.in. Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego - Olgierd Geblewicz, który przedstawił aktualny stan wdrożenia i realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego oraz udzielił informacji dotyczącej nowej perspektywy finansowej UE na lata 2014-2020. Wicewojewoda Zachodniopomorski poinformował wszystkich zebranych o działaniach podejmowanych przez rząd w sprawie dalszej kontynuacji Narodowego Programu Budowy Dróg (popularne schetynówki ). Prezes Regionalnej Izby Obrachunkowej Józef Chodarcewicz odniósł się do nowej ustawy o finansach publicznych oraz do rozporządzenia Ministra finansów dotyczącego sposobu obliczania zadłużenia gmin. Pocieszające było stwierdzenie Pana Prezesa, że gmina Kobylanka sobie poradzi z zaistniałą sytuacją. Na Konwencie jego przewodniczącym, na kolejną kadencję został wybrany burmistrz Karlina - Waldemar Miśko.

Odbyła się kolejna wizja lokalna z udziałem przedstawicieli Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska związana ze zmianami wprowadzonymi do projektu Studium Zagospodarowania Przestrzennego gminy po ostatnim publicznym wyłożeniu. Zmiany wprowadzone do Studium obecnie są w uzgodnieniach z instytucjami zewnętrznymi i po tej procedurze Studium ponownie zostanie wyłożone do wglądu w Urzędzie Gminy. Zgodnie z ustaleniami podjętymi na debacie publicznej wszyscy wnioskodawcy zostaną pisemnie poinformowani o sposobie realizacji ich wniosków do zmian w Studium.

Dnia 2 maja odbyły się obchody Gminnego Dnia Strażaka i 65. lecia OSP Kobylanka. Uroczystości rozpoczęły się Mszą Świętą w kościele parafialnym. Następnie przed Gminnym Ośrodkiem Kultury odbył się uroczysty apel, na którym odznaczono najlepszych strażaków ochotników i podziękowano za dotychczasową służbę na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców gminy

7. Cały czas pracujemy nad finansowaniem budżetu na 2011 rok.

Na podstawie art. 37 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych podaję informację o wykonaniu budżetu Gminy Kobylanka , za okres od 01 stycznia 2011 r. do 31 marca 2011 r.:

- wykonanie dochodów - 3 801 928,99 zł

- wykonanie wydatków - 3 913 200,14 zł

- deficyt - 111 271,15 zł

- udzielone umorzenia niepodatkowych należności budżetowych , o których mowa w art. 60 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - 0 zł.

Wójt przedłożył Radzie Gminy wniosek w formie projektu uchwały o odwołanie obecnego skarbnika gminy i powołanie nowego. Wójt skorzystał z obowiązującego prawa i nie złożył pisemnego uzasadnienia do projektu uchwały. Jako powód tej decyzji podał utratę zaufania i brak możliwości dalszej współpracy.

 

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk wniosek Wójta poddała pod głosowanie: „kto jest za przyjęciem do porządku obrad dwóch projektów uchwał:

1) w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Kobylanka

2) w sprawie powołania Skarbnika Gminy Kobylanka.”

W wyniku głosowania, wniosek w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Kobylanka został przyjęty w następujący sposób: za- 12, wstrzymało się-3, przeciw-0 w obecności 15 radnych.

Projekt uchwały został przyjęty do porządku obrad jako pkt. 7.

Wniosek w sprawie wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Kobylanka został przyjęty w następujący sposób: za -11, wstrzymało się - 4, przeciw - 0 w obecności 15 radnych.

Projekt uchwały został przyjęty do porządku obrad jako pkt. 8.

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała o następujących sprawach:

1) Do Biura Rady wpłynęło pismo w sprawie wprowadzenia nowych zasad przyłączania do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz naliczania za to wyższych stawek przez Wodociągi Zachodniopomorskie w Goleniowie. Pismo to zostało skierowane do Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów. Komisja zawnioskowała, aby zwrócić się do Wodociągów o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji.

2) Zapytania do sprawozdania Wójta z wykonania budżetu gminy za 2010 r. można składać do końca maja.

3) Oświadczenia majątkowe zostały złożone przez wszystkich radnych w ustawowym terminie.

4) Kolejna debata zaplanowana została nt. bezpieczeństwa w gminie. Zostali na nią zaproszeni przedstawiciele Policji i Powiatowej Straży Pożarnej. Zapytania do tej debaty można składać zgodnie z planem pracy Rady Gminy.

5) Przewodnicząca Rady zaproponowała zabranie głosu przybyłemu na sesję radnemu powiatowemu p. Dariuszowi Zagrodzkiemu. Radny Zagrodzki podziękował za zaproszenie na sesję i poprosił radnych o ewentualne pytania.

 

Radna Renata Krzysztanowicz skierowała pytanie do radnego powiatu stargardzkiego p. Dariusza Zagrodzkiego „ Korzystając z tego, że radny tutaj jest, mam takie zapytanie: jak się ma działalność społeczna jako radnego powiatowego, jako prezesa OSP sytuacja jaka się dzieje w Bielkowie. Pytanie moje takie: dlaczego, tak mi się wydaje, że powierzone mienie, które zagarnął z Bielkowa dlaczego teraz jest traktowane na wyłączność straży, dlaczego utrudnione jest wypożyczenie tego mienia przez mieszkańców. Nie wiem czy to jest za niepowodzenie wyborcze… . Chciałabym, aby pan radny to wyjaśnił.”

Radny Powiatu Stargardzkiego p. Dariusz Zagrodzki : „proszę o zwracanie się z pytaniem dotyczącym mojej działalności jako radny powiatu stargardzkiego.”

 

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk zaproponowała wspólne spotkanie w celu rozwiązania konfliktu w Bielkowie.

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radny Andrzej Suchta - „Co się dzieje ze ścieżką rowerową i drogą Motaniec - Reptowo? Ścieżka rowerowa ma się zakończyć pod koniec czerwca, czy jest w umowie zawarta klauzula o karach za nieterminowe wykonanie ?”.

Skutki powodzi na promenadzie - elementy na molo, pręty są połamane, powyginane , belki spróchniałe, czy ktoś to monitoruje?”.

Radna Ewa Bejster - „ jak wygląda sprawa bieżących napraw dróg w naszym sołectwie ?”

Radna Renata Krzysztanowicz - „ na maje zapytania złożone na wcześniejszych sesjach w sprawie Kółka Rolniczego w Bielkowie oraz zapytania zgłoszone na sesji 31.03.2011 r. nie otrzymałam odpowiedzi i proszę o ich udzielenie , czy jeżeli zgłaszam na sesji problem np. naprawy drogi , to czy jest to równoważne ze zgłaszaniem jako mieszkaniec ?”

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk ogłosiła 10 minutową przerwę.

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Kobylanka /projekt nr 50/11/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił projekt uchwały, który stanowi załącznik nr 8 do nin. protokołu/.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się - 4 /głosowanie imienne zał. nr 9 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/43/11 w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Kobylanka /zał. nr 10 do nin. protokołu/.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Kobylanka /projekt nr 51/11/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił projekt uchwały /zał. nr 11 do nin. protokołu/.

Wójt Gminy wnioskuje, aby na stanowisko skarbnika gminy powołać p. Bernadetę Opasińską.

Kandydatka na skarbnika gminy p. Bernadeta Opasińska zabrała głos przedstawiając się. Poinformowała, że posiada wykształcenie wyższe magistra ekonomii. Od 1999 r. była zatrudniona w Starostwie Powiatowym w Stargardzie na stanowisku dyrektora i zastępcy dyrektora Wydziału Planowania i Budżetu.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 11 , przeciw-0, wstrzymał się - 4 /głosowanie imienne zał. nr 12 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/44/11 w sprawie powołania Skarbnika Gminy Kobylanka /zał. nr 13 do nin. protokołu/.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021 /projekt nr 43/11/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 14 do nin. protokołu/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Do nin. projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 15 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/45/11 w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021 /zał. nr 16 do nin. protokołu/.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 rok /projekt nr 44/11/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 17 do nin. protokołu/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska : „czym jest podyktowany zakup komputera przenośnego dla Straży Gminnej ?”

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski - „ uzasadnione jest to tym , że Straż Gminna nie ma komputera. Ten co był nie nadaje się do pracy.”

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 18 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/46/11 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 /zał. nr 19 do nin. protokołu/.

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr VI/36/11 Rady Gminy Kobylanka z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Stargardzkiego /projekt nr 45/11/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 20 do nin. protokołu/. Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Do nin. projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 21 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/47/11 w sprawie zmiany uchwały nr VI/36/11 Rady Gminy Kobylanka z dnia 31 marca 2011 r. w sprawie udzielenia pomocy rzeczowej dla Powiatu Stargardzkiego /zał. nr 22 do nin. protokołu/.

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej /projekt nr 46/11/.

Zastępca wójta gminy p. Tadeusz Lubert omówił projekt uchwały /zał. nr 23 do nin. protokołu/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Do nin. projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 24 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/48/11 w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej /zał. nr 25 do nin. protokołu/.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Kobylanka /projekt nr 47/11/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 26 do nin. protokołu/.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Do nin. projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 27 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/49/11 w sprawie ustalenia sieci oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Kobylanka /zał. nr 28 do nin. protokołu/.

 

 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kobylanka /projekt nr 48/11/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 29 do nin. protokołu/. Poinformował, że powstanie uchwały spowodowała rosnąca liczba dzieci w Szkole Podstawowej w Kobylance, natomiast w szkole w Kunowie są wolne miejsca dla dzieci . Chcemy to zrestrukturyzować poprzez utworzenie rejonizacji. Gmina ma obowiązek przyjęcia każdego dziecka. Rejonizacja to jest wskazanie sposobu dowożenia do szkół. Za rok to może wyglądać inaczej. Do Szkoły Podstawowej w Kunowie dowozi MZK.

Od nowego roku szkolnego będzie zmiana dowozów.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła do powyższego projektu uchwały niejednogłośną pozytywną opinię komisji.

Do nin. projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 14, przeciw-1, wstrzymał się - 0 /głosowanie imienne zał. nr 30 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/50/11 w sprawie określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kobylanka/zał. nr 31 do nin. protokołu/.

Radna Ewa Barełkowska - „uważam, że rejonizacja ogranicza swobodę dla rodziców i dzieci. Przymuszamy rodziców do oddania dziecka do konkretnej szkoły. Jestem przeciwna wszelkiej rejonizacji ”

 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie Gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie na lata 2011-2016 /projekt nr 49/11/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały /zał. nr 32 do nin. protokołu/.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Do nin. projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 33 do nin. protokołu/ - uchwałę nr VIII/51/11 w sprawie Gminnego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie na lata 2011-2016 /zał. nr 34 do nin. protokołu/.

 

Ad. 16

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt gminy Andrzej Kaszubski.

Radny Andrzej Suchta - „Co się dzieje ze ścieżką rowerową i drogą Motaniec - Reptowo. Ścieżka rowerowa ma się zakończyć pod koniec czerwca, czy jest w umowie zawarta klauzula o karach za nieterminowe wykonanie.

Wójt gminy -„Termin zakończenia budowy ścieżki rowerowej przewidziany jest na koniec lipca. Każda umowa inwestycyjna zawiera klauzulę dotyczącą nieterminowego wykonania zadania inwestycyjnego.”

Skutki powodzi na promenadzie - elementy molo, pręty są połamane, powyginane , belki spróchniałe”.

Wójt gminy - „Nie wszystkie uszkodzenia na molo są uszkodzeniami po zalaniu. Są też uszkodzenia powstałe na skutek dewastacji i zniszczenia. Do czasu usunięcia usterek na molo jest zakaz wejścia. Sprawa została zgłoszona do ubezpieczyciela.”

Radna Ewa Bejster - „sprawa bieżącego utrzymania dróg w naszym sołectwie.”

Wójt gminy - „ Jest kłopot, który polega na tym, że do końca kwietnia miało być to zrobione. Jeżeli chodzi o pozostałe drogi, to np. ul. Długa nie będzie robiona do chwili zrobienia inwestycji kanalizacyjnej. Na drogi nie będzie sypany żużel, chyba że będzie na to zgoda wszystkich w sąsiedztwie mieszkańców.”

Radna Renata Krzysztanowicz - „na moje zapytania złożone na wcześniejszych sesjach w sprawie Kółka Rolniczego w Bielkowie oraz zapytania zgłoszone na sesji 31.03.2011 r. nie otrzymałam odpowiedzi i proszę o ich udzielenie , czy jeżeli zgłaszam na sesji problem np. naprawy drogi , to czy jest to równoważne ze zgłaszaniem jako mieszkaniec ?”

Wójt gminy - „w sprawie Kółka Rolniczego, było wystąpienie do Sądu. Nie ma jeszcze postanowienia. I dlatego jeszcze go Pani nie otrzymała”

- droga do Rekowa (pobocze) - „została podpisana umowa na wycięcie drzew, uporządkowanie poboczy, zostanie to wykonane w m-u maju.

- świetlica w Rekowie - aktualnie pozostało wykonanie przyłącza energetycznego oraz jest kompletowana dokumentacja do dokonania odbioru.

- żużel na drogi - tam gdzie w pobliżu są tereny zamieszkałe nie będzie tam żużlu. Jak będzie taka potrzeba to będziemy naprawiać dziury w drogach, ale w bardzo okrojonym zakresie.

- sprawy dotyczące drogi powiatowej zgłaszamy do Rejonu Dróg Powiatowych , natomiast sprawy dotyczące drogi wojewódzkiej zgłaszamy do zarządu Dróg Wojewódzkich.

- sprawa przepustu w Bielkowie - przepust ma trzech zarządców: powiat, województwo i gminę. Doraźnie nawet teraz się nic nie zrobi.

Radna Renata Krzysztanowicz - poinformowała, że chodzi o wykonanie barierki.”

Wójt gminy - przyjmuję do wiadomości. Jest trzech zarządców i sprawę należy rozpatrzeć wspólnie.”

 

Ad. 17

Wolne wnioski i informacje.

Radna Anna Liśkiewicz - zgłosiła wniosek dotyczący usunięcia żużlu na odcinku drogi przy stacji kolejowej w Reptowie, gdyż w drodze robią się wyrwy.

 

Ad. 18

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.00 zamknęła obrady VIII Sesji Rady Gminy Kobylanka.

 

Protokołowała;

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

 

Irena Rybarczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zaA nr 5 (PDF, 2.66Mb) 2011-06-09 12:44:18 86
zaA nr 5 Biblioteka plus (PDF, 1.89Mb) 2011-06-09 12:42:24 35
zaA nr 5 Prezentacja1 (PDF, 1.55Mb) 2011-06-09 12:42:24 20
zaA . nr 5 - sprawozdanie opisowe Biblioteka (PDF, 2.61Mb) 2011-06-09 12:44:19 75
zaA . nr 6 sprawozdanie GOK (PDF, 2.55Mb) 2011-06-09 12:44:20 63
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
09 cze 2011

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
09 cze 2011, godz. 12:41

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
10 cze 2011, godz. 09:29