Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ z XXXVII sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 24 września 2009 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka


PROTOKÓŁ

z XXXVII sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 24 września 2009 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXXVII Sesję Rady Gminy.

Oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. Nr 1.

Nieobecna radna Marzena Kosiacka.

W posiedzeniu uczestniczyli zaproszenie goście: Pani Grażyna Wiśniowska Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kobylance, Pani Lilianna Janeczek Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie, Pan Mariusz Nosal Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kunowie /lista obecności zał. Nr 2/ oraz Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski, Sekretarz Gminy p. Jolanta Kazberuk i Skarbnik gminy p. Daniel Urbańczyk.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z sesji Rady Gminy z dnia 25.06.2009 r.

Protokół z posiedzenia sesji z dnia 25.06.2009 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/.

Na salę posiedzeń przybyła radna Marzena Kosiacka. Ilość radnych obecnych na posiedzeniu 15

Ad. 3

Debata - Oświata w Gminy Kobylanka.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że zgodnie z art. 5a ust.4 ustawy o oświacie jest wymóg składania organowi wykonawczemu jednostki samorządu terytorialnego przez dyrektorów szkół informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów. Raporty będą pokazywać mieszkańcom, czy następuje postęp, czy też regres osiągnięć uczniów danej gminy. Podanie do publicznej wiadomości osiągnięć szkół ma motywować dyrektorów szkół i nauczycieli, a radnym pomóc w decydowaniu o budżetach na oświatę.

Złożone raporty zostały przekazane wszystkim radnym z materiałami na sesję w celu zapoznania się i przygotowania do dyskusji /sprawozdanie z działalności Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie zał. Nr 4, sprawozdanie z działalności Szkoły Podstawowej w Kobylance zał. Nr 5, sprawozdanie z działalności Szkoły Podstawowej w Kunowie zał. Nr 6/.

Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie p. Lilianna Janeczek przedstawiła sprawozdanie z działalności szkoły, m.in.:

1) ilość dzieci uczęszczających do szkoły:

- w roku szkolnym 2009/2010 : SP-136 uczniów, gimnazjum-124 uczniów,

- w roku szkolnym 2008/2009 : SP-106 uczniów, oddział przedszkolny 17 uczniów, gimnazjum - 135 uczniów,

- w roku szkolnym 2007/2008 : SP-139 uczniów, gimnazjum - 131 uczniów,

2) ilość dzieci dojeżdżających do szkoły:

- w roku szkolnym 2009/2010 - SP - 62 uczniów, gimnazjum - 95 uczniów,

- w roku szkolnym 2008/2009 - SP - 55 uczniów, gimnazjum - 109 uczniów,

3) dzieci korzystające z picia mleka i herbaty:

- dzieci korzystające bezpłatnie /koszt ponosi GOPS/ - 58 uczniów,

- dzieci korzystające płatnie - 62 uczniów,

4) w szkole obowiązuje strój jednolity dla wszystkich uczniów,

5)ilość zatrudnionych pracowników: nauczyciele - 25, pracownicy obsługi - 5, pracownicy administracyjni - 1,

6)baza ZSP: sale lekcyjne-10, pracownie komputerowe-2, świetlica szkolna-1, biblioteka/czytelnia-1, sala gimnastyczna-1, aula-1, boisko sportowe-3, plac zabaw-1,

7)osiągnięcia uczniów szkoły w różnych konkursach, olimpiadach oraz zawodach i rozgrywkach sportowych,

8)pozyskanie funduszy z POMERANII, w ramach PO KL,

9)remonty i naprawy wykonane w szkole: malowanie płotu, remont placu zabaw we współpracy z Radą Sołecką wsi Reptowo, malowanie i remont pomieszczeń szkoły, zakup mebli,

10)potrzeby szkoły: remont nawierzchni sportowej, naprawa podbitek i rynien, dalsza konserwacja i malowanie płotu, nagłośnienie na auli, zakup komputerów szt. 2/świetlica i pokój nauczycielski/, wymiana drzwi wejściowych do budynku szkolnego, modernizacja boisk szkolnych, remont sal lekcyjnych, naprawa i remont dachu, wymiana łatek i krzeseł,

11)współpraca szkoły ze szkołami na terenie Gminy, szkołą w Boitzenburgu, ze szkołą specjalną, z leśnictwem w Cisewie i Nadleśnictwie Kliniska, z Sołtysem i Radą Sołecką Wsi Reptowo, ze Stowarzyszeniem na Rzecz Rozwoju Wsi Reptowo, z GOK i Gminną Biblioteką z Kobylanka, OSP Reptowo, Klubem Sportowym „WICHER” Reptowo i wieloma instytucjami wspierającymi pracę szkoły.

Ilość uczniów, którzy przystąpili do sprawdzianu klasy VI - 100%, wynik szkoły uzyskany w sprawdzianie zewnętrznym - 49 %, uczniowie, którzy uzyskali 100% pkt. - 0, najwyższy wynik uzyskany przez uczniów klasy VI na 40 pkt możliwych - 26 pkt - 65%, najniższy wynik, uzyskany przez uczniów klasy VI na 40 pkt możliwych - 22,5 %, uczniowie klasy VI z końcową średnią ocen poniżej 3 - 21,4 %, uczniowie promowani w szkole ogółem-93%.

Ilość uczniów, którzy przystąpili do egzaminu część humanistyczna i matematyczno-przyrodnicza - 100%, wynik szkoły uzyskany w egzaminie cz.humanistycza-69,8%, cz.matematyczo-przyrodnicza-56%, uczniowie, którzy uzyskali 100% pkt. w cz. humanistycznej i cz. matematyczno - przyrodniczej - 0, najwyższy wynik, uzyskany przez uczniów klas III na 50 pkt możliwych: cz. humanistyczna-95%, cz. matematyczo-przyrodnicza-92%, najniższy wynik, uzyskany przez uczniów klas III na 50 pkt możliwych: cz. humanistyczna-35%, cz. matematyczo-przyrodnicza-14%, uczniowie promowani w szkole ogółem-100%.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kobylance p. Grażyna Wiśniowska przedstawiła sprawozdanie z działalności szkoły, m.in.:

1) ilość dzieci uczęszczających do szkoły-oddział 0 - 17 uczniów, oddziały I-VI - 87 uczniów,

2) zostały wyremontowane pomieszczenia szkoły: świetlica szkolna, pomieszczenie administracji szkół,

3)zakupione zostały szafki dla uczniów klasy pierwszej, meble szkolne/krzesła, ławki/,

4)uzupełniony został księgozbiór w szkolnej bibliotece

5)zostały zakupione pomoce edukacyjne ze środków unijnych,

6)trudności szkoły:

- brak odpowiedniego pomieszczenia na gabinet wspólny dla pedagoga, logopedy, psychologa, pielęgniarki,

- brak miejsca i środków na utworzenie kącika zabaw dla dzieci,

- zapotrzebowanie na szafki dla dzieci klas II i III oraz na szafki metalowe dla starszych dzieci,

- klasy stają się liczniejsze, co powoduje brak przestrzeni, dotyczy to również klasy „0”,

-potrzeba gruntowego wyremontowania szkoły, poprzez wygładzenie ścian, wymiana stolarki drzwiowej, nawierzchni podłogowej.

Ilość uczniów, którzy przystąpili do egzaminu-14 uczniów. Wynik najniższy (0-9) i bardzo niski (10-12) nie otrzymał żaden uczeń, wynik niski (13-16) otrzymało 2 uczniów, wynik niżej średni (17-20) - 3 uczniów, wynik średni (21-24) - 4 uczniów, wynik wyżej średni (25-28) - 2 uczniów, wynik wysoki (29-32) - 3 uczniów, wynik bardzo wysoki (33-35) i wynik najwyższy (36-40) nie otrzymał żaden uczeń.

Wynik sprawdzianu przedstawia się następująco ,

jako szkoła: czytanie -0,82 %, pisanie- 0,52 %, rozumowanie - 044 %, wykorzystanie wiedzy w praktyce - 0,68 %, korzystanie z informacji - 0,42%, cały arkusz - 0,58%,

jako Gmina: czytanie-0,78%, pisanie-0,44%, rozumowanie-0,48%,wykorzystaniue wiedzy w praktyce-0,58%, korzystanie z informacji-0,43%, cały arkusz-0,55%,

jako Powiat: czytanie 0,74%, pisanie-0,45%, rozumowanie-0,47%,wykorzystanie wiedzy w praktyce-0,59%,korzystanie z informacji-0,47%, cały arkusz-0,55%.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kunowie p. Mariusz Nosal przedstawił sprawozdanie z działalności szkoły, m.in.:

1) ilość dzieci uczęszczających do szkoły - oddział 0 - 5 uczniów, oddziały I-VI - 56 uczniów,

2)baza szkoły: klas lekcyjnych-6,pracownia komputerowa-1, aula zaadoptowania na potrzeby oddziału przedszkolnego, stołówka zaadoptowana na potrzeby świetlicy, sala gimnastyczna, plac zabaw-1,

3)z dożywiania korzysta 16 uczniów w ramach programu „Szklanka mleka”,

4) szkoła realizowała 3 projekty unijne,

5)remonty , inwestycje i zakupy:

- odnowienie stołówki i zaadaptowanie jej na potrzeby świetlicy,

- odremontowanie niektórych pomieszczeń szkoły,

- zakup mebli szkolnych /ławki, krzesła, szafki/,

- renowacja starych ławek i krzeseł,

- zakup komputera oraz szafek do pokoju nauczycielskiego,

6) potrzeby szkoły:

- remont dachu,

- rozbudowa i termomodernizacja szkoły,

- zakup pomocy dydaktycznych do oddziału przedszkolnego i świetlicy,

- biblioteka multimedialna.

Ilość uczniów, którzy przystąpili do sprawdzianu - 14 uczniów, którzy stanowią 100 % ogółu uczniów klas VI. Wynik szkoły uzyskany na sprawdzianie zewnętrznym - 23,64. Uczniowie, którzy uzyskali maksymalną (40) liczbę punktów - 0. Najwyższy wynik, uzyskany przez uczniów klasy VI - 36 pkt, był to 1 uczeń. Uczniowie klasy VI z końcową średnią ocen - 13 uczniów.

Radna Maria Szyndlarewicz- złożyła wniosek dotyczący uruchomienia jeszcze jednego kierowcy w celu zapewnienia organizacji wyjazdów z dziećmi np. do teatru.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski - zatrudnienie drugiego kierowcy nie ma uzasadnienia, gdyż nie ma dla takiej osoby pracy. Wszystkie wyjazdy, które będą realizowane mają się odbywać w ramach zajęć edukacyjnych, między dowozami i odwozami w dni nauki szkolnej.

Pan Wójt po wysłuchaniu sprawozdań z działalności szkół złożył podziękowanie za współpracę i za osiągnięte wyniki wszystkim pracownikom szkół.

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę.

Informację z działalności przedstawił Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski:

1)odczytane zostało złożone przez Prezydenta Kamienia Pomorskiego podziękowanie za udzielone wsparcie przez Gminę dla pogorzelców budynku socjalnego,

2)został ogłoszony ranking sołtysów w „7 Dni Stargardu”, gdzie III miejsce uzyskał sołtys Morzyczyna i Zieleniewa p. Zygmunt Gołembowski,

3)sołectwo Morzyczyn-Zieleniewo otrzymało III miejsce w konkursie wojewódzkim„Wieś z inicjatywą”

4)odbyły się prace nad zmianami w budżecie,

5)odbyło się wizyta Arcybiskupa w sprawie budowy domu pielgrzyma w Niedźwiedziu, jak również pojawił się prywatny inwestor budowy kościoła w Niedźwiedziu,

6)odbyło się spotkanie w Starostwie w sprawie ustalenia zasad wprowadzania zmian w ewidencji gruntów, sprawa najprawdopodobniej ma być już wyjaśniona do końca września,

7)23.09.2009 r. odbyło się spotkanie z prezesem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w sprawie programu utylizacji azbestu ( finansowanie przedsięwzięcia w 100 %, możliwość kredytu z BOŚ na zakup nowego pokrycia dachowego w wysokości 1%)

8)koncepcja zagospodarowania terenu OSiR zostanie przedstawiona z chwilą podpisania umowy sprzedaży WFOŚ z inwestorem,

9)została podjęta decyzja w sprawie przystąpienia do programu „darmowy Internet dla mieszkańców całej gminy” oraz pozyskania środków finansowych na założenie Internetu. Programem ma być objęte 51 osób niepełnosprawnych lub wykluczonych społecznie ze względu na sytuację materialną, które otrzymają całe wyposażenie do korzystania z Internetu. Koszt całego zadania 2 000 000 zł, z czego dofinansowanie jest 80%. Program będzie realizowany przez 2 lata. Koszt Gminy w wysokości 300 000 zł będzie rozłożony w ratach przez okres 2 lat. Po upływie 2 lat, Gmina będzie ponosić koszty roczne ok. 60 000 zł. Rozpoczęcie programu jest przewidziane w II kwartale 2010 r.

10)komunikacja:

- koszt dowozu dzieci został zmniejszony, w drodze przetargu została przedstawiona niższa cena za 1 km przewozu,

- transport lokalny - trwają prace nad rozwiązaniem tego problemu i rozszerzeniem transportu lokalnego o inne miejscowości, z zachowaniem przywilejów i zniżek dla emerytów i uczniów. Czekamy na decyzję Prezydenta Stargardu i Dyrektora MZK. Porozumienie będzie ustalane na nowych warunkach. Stawka za wozokilometr będzie ustalona pomiędzy Gminą a MZK. Po dokonaniu analizy koszty za wozokilometr są bardzo wysokie.

11) zakupiony defibrylator jest skutecznie wykorzystywany w ośrodku zdrowia, już dwukrotnie był wykorzystywany do bezpośredniego ratowania życia pacjentów ,

12)dobiega końca przygotowanie wniosku dotyczącego pozyskania środków na kanalizację, który należy złożyć do 16.11.2009 r.

13)odbyła się robocza wizyta w Boizenburgu, która dotyczyła przygotowania wspólnego wniosku na pozyskanie środków finansowych w zakresie turystyki - w ramach programu INTERREG IVa)oraz odbyło się spotkanie również z przedstawicielami stowarzyszeń sportowych. Wcześniej dobyło się spotkanie strażaków. W październiku planowana jest rewizyta Burmistrza Boizenburga.

14)gościliśmy delegację z Ukrainy,

15) podjęto decyzję w sprawie uaktualnienia planu rozwoju lokalnego,

16)zostały wykonane następujące inwestycje: ul. Głogowskiego w Kobylance, ul. 3 Maja, ul. Słoneczna, ul. Jana Pawła II w Morzyczynie, zakończona została inwestycja - montaż lamp oświetleniowych w ilości 35 szt.

17) będziemy składać wnioski o pozyskanie funduszy zewnętrznych na:

- budowę drogi Motaniec - Reptowo ( RPO)

- budowa drogi Motaniec - Niedźwiedź ( „schetynówki”)

- budowa ścieżki rowerowej i ciągu pieszego Motaniec - Zieleniewo (SOM)

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że do Biura Rady wpłynęły następujące pisma: w sprawie utworzenia Stowarzyszenia na Osiedlu Zielonym w Kobylance,

w sprawie zmniejszenia podatków dla mieszkańców zamieszkujących tereny rekreacyjne w Morzyczynie. Z treścią tych pism radni mogą zapoznać się w biurze Rady. Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że w materiałach na sesję zostały przekazane ,informacje dotyczące Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz wykaz kompetencji wójta dotyczący ochrony środowiska /zał. Nr 7/.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że do 5.10.2009 r. do Biura Rady można składać pytania, wnioski dotyczące ochrony środowiska w gminie w celu przygotowania się do sesji, na której odbędzie się debata na ten temat.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radny Bronisław Tomoń - w Zieleniewie należy zrobić zmianę organizacji ruchu, np. ul. Popiełuszki jest bardzo wąska na której należy może zrobić ruch jednokierunkowy. Jak się przedstawia sprawa z parkingami w Morzyczynie?

- mieszkańcy ul. Brzozowej, ul. Popiełuszki i ul. Wyszyńskiego są zainteresowani wykonaniem kanalizacji. Czy jest przewidziana taka inwestycja?

Radna Ewa Bajster - również w sprawie organizacji ruchu na ul Szczecińskiej i Chrobrego w Morzyczanie - należy tam przewidzieć bezpieczne przejścia dla pieszych

Radny Janusz Kowaliński - remont drogi od krzyża w stronę Reptowa (mieszkańcy zgłaszają, aby środki finansowe przeznaczone na budowę świetlicy przeznaczyć na remont drogi) w przeciwnym przypadku radny zgłasza, aby tę inwestycję zaplanować do realizacji w budżecie na rok 2010.

Radna Maria Szyndlarewicz - jak się przedstawia sprawa apteki na terenie Gminy?

- czy jesienią będzie przeprowadzona akcja zbiórki odpadów wielkogabarytowych?.

Radny Waldemar Michalski - czy MZK będzie realizował transport również do innych miejscowości w przypadku wygrania przetargu?

Radna Jolanta Mitura - w jakim terminie zostanie rozpoczęta działalność świetlic środowiskowych,

- dlaczego został wycofany remont dachu w świetlicy w Rekowie?

Radny Ireneusz Siwiec - jakie są losy wniosku o udostępnienie terenu pod trafostację, aby umożliwić rodzinie z Kunowa zasilenie domu w prąd. Do tej pory korzystają z agregatu.

- Irena Rybarczyk - czy coś wiadomo na temat organizacji przedszkola na terenie gminy?

Ad. 7

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2009 r. oraz informacja o realizacji przewidzianych w budżecie inwestycji na rok 2009:

a)Omówienie sprawozdania;

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2009 r. /zał. Nr 8/.

b)Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie;

Przewodnicząca Rady Gminy - Irena Rybarczyk odczytała Uchwałę Nr CVIII/282/2009 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 15 września 2009 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Kobylanka informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2009 r. /zał. Nr 9/.

c)Opinia Komisji Rewizyjnej;

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Ireneusz Siwiec odczytał protokół z posiedzenia komisji, które odbyło się w dniu 15.09.2009 r. i przedmiotem kontroli była ocena przebiegu wykonania budżetu Gminy za I półrocze 2009 r. /zał. Nr 10/. Komisja Rewizyjna wydała pozytywną opinię w sprawie wykonania budżetu gminy za I półrocze 2009 r.

d)Dyskusja.

Przewodnicząca Rady Gminy p. Irena Rybarczyk poinformowała, że do Biura Rady nie wpłynęło żadne zapytanie ani wniosek do przedłożonej informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2009 r. Wobec pozytywnych opinii RIO i Komisji Rewizyjnej sprawozdanie Wójta z realizacji budżetu gminy Kobylanka za I półrocze 2009 r. zostało przyjęte bez uwag.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2009 rok /projekt nr 262/09.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały wraz ze zgłoszonymi autopoprawkami nr 1 i nr 2 /zał. Nr 11/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/245/09 /głosowanie imienne zał. Nr 12/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2009 rok /zał. Nr 13/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania finansowego /projekt nr 253/09/.

Skarbnik Gminy p. Daniel Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 14/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/246/09 /głosowanie imienne zał. Nr15/ w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania finansowego /zał. Nr 16/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania finansowego /projekt nr 254/09/.

Skarbnik Gminy p. Daniel Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 17/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/247/09 /głosowanie imienne zał. Nr18/ w sprawie zaciągnięcia długoterminowego zobowiązania finansowego /zał. Nr 19/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Kobylanka do zaciągnięcia zobowiązań /projekt nr 255/09/.

Skarbnik Gminy p. Daniel Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 20/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/248/09 /głosowanie imienne zał. Nr21/ w sprawie zmiany uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Kobylanka do zaciągnięcia zobowiązań /zał. Nr 22/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn. „Remont chodnika w miejscowości Reptowo” /projekt nr 256/09/.

Skarbnik Gminy p. Daniel Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 23/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/249/09 /głosowanie imienne zał. Nr24/ w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn. Remont chodnika w miejscowości Reptowo /zał. Nr 25/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski zgłosił wniosek w kwestii formalnej w sprawie włączenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn. Remont drogi od węzła Motaniec do miejscowości Niedźwiedź na odcinku Motaniec - Niedźwiedź” wraz z autopoprawką, która dotyczy zmiany tytułu uchwały, według następującego brzmienia: „w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn. „ Przebudowa drogi od węzła Motaniec do miejscowości Niedźwiedź na odcinku Motaniec - Niedźwiedź”.

Wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad powyższego projektu uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych - jako punkt 13 porządku obrad.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn.”Przebudowa drogi od węzła Motaniec do miejscowości Niedźwiedź na odcinku Motaniec - Niedźwiedź” /projekt nr 263/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 26/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/250/09 /głosowanie imienne zał. Nr27/ w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn. „Przebudowa drogi od węzła Motaniec do miejscowości Niedźwiedź na odcinku Motaniec - Niedźwiedź” /zał. Nr 28/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych /projekt nr 257/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 29/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 13 radnych /nieobecny radny Bronisław Tomoń i radny Andrzej Suchta/ podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/251/09 /głosowanie imienne zał. Nr30/ w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych /zał. Nr 31/.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 258/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 32/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 13 radnych /nieobecny radny Ireneusz Siwiec i radny Andrzej Suchta/ podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/252/09 /głosowanie imienne zał. Nr33/ w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /zał. Nr 33/.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie gminy /projekt nr 259/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 35/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 14 radnych /nieobecny radny Andrzej Suchta/ w następujący sposób podjęła uchwałę: za- 13, wstrzymał się 1 - Nr XXXVII/253/09 /głosowanie imienne zał. Nr36/ w sprawie nabycia nieruchomości stanowiących mienie gminy /zał. Nr 37/.

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicy w miejscowości Bielkowo /projekt nr 261/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 38/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji ds. Społecznych przedstawił przewodniczący komisji Bronisław Tomoń.

Rada Gminy w obecności 14 radnych /nieobecny radny Andrzej Suchta/ jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/254/09 /głosowanie imienne zał. Nr39/ w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicy w miejscowości Bielkowo /zał. Nr 40/.

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie opinii dotyczącej projektu planu rozszerzenia aglomeracji Stargard Szczeciński o Gminę Kobylanka /projekt nr 252/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 41/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 14 radnych /nieobecny radny Andrzej Suchta/ jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/255/09 /głosowanie imienne zał. Nr42/ w sprawie opinii dotyczącej projektu planu rozszerzenia aglomeracji Stargard Szczeciński o Gminę Kobylanka /zał. Nr 43/.

Ad. 19

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Kobylanka /projekt nr 260/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 44/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji ds. Społecznych przedstawił przewodniczący komisji Bronisław Tomoń.

Rada Gminy w obecności 14 radnych /nieobecny radny Andrzej Suchta/ jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXXVII/256/09 /głosowanie imienne zał. Nr45/ w sprawie przyjęcia Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Kobylanka /zał. Nr 46/.

Ad. 20

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski:

1)radny Bronisław Tomom i Ewa Bejster:

- „ problem Morzyczyna jest problemem złożonym. W dni wolne przyjeżdża bardzo duża ilość turystów. Jest koncepcja utworzenia miejsc parkingowych przez firmę, która będzie pobierała opłaty. Miejsc parkingowych zaplanowano ok. 750. W chwili obecnej zakazy na ul. Popiełuszki są nie możliwe. Przygotowywany jest plan organizacji ruchu dla Morzyczyna i Zieleniowa.

- „ na ul. Brzozowej, Popiełuszki i Wyszyńskiego kanalizacja zostanie wykonana w przyszłym roku”

2)radna Maria Szyndlarewicz :

- „przetarg na dzierżawę terenu pod aptekę już się odbył, stawka z 2 zł wzrosła do 60 zł / m2. Umowa ma być podpisana na dniach”

- „wywóz odpadów wielkogabarytowych jest planowany po 15.10.2009 r.”

3)radny Waldemar Michalski -„ma być przedstawiona propozycja przez Dyrektora MZK, co do wozokilometra. O trasie na razie nie było mowy.”

4)radna Jolanta Mitura:

-„świetlice środowiskowe rozpoczynają działalność 1.10 lub 2.10. 2009 r.”

- „aktualnie są realizowane zadania inwestycyjne zgodnie z wcześniej podpisanymi umowami, natomiast remont dachu w świetlicy w Rekowie został oddalony na inny termin z powodu braku środków finansowych”.

5) Irena Rybarczyk - „aktualnie zostały złożone 3 oferty na prowadzenie przedszkola. Do końca września mają być złożone wnioski o dofinansowanie z Urzędu Gminy. Jest deklaracja, że planowane jest utworzenie przedszkola na 60 dzieci, w Morzyczynie - 30 dzieci i w Kobylance - 30 dzieci”.

6)radny Janusz Kowaliński - „na drogę na razie żadnych środków finansowych nie znajdziemy. Może trochę naprawimy. To zadanie będzie pilne jako propozycja do budżetu na 2010 rok”.

7)radny Ireneusz Siwiec - z powodu braku informacji p. Wójt poinformował, że odpowiedź zostanie udzielona w późniejszym czasie.

Ad. 21

Wolne wnioski i informacje.

Radna Anna Liśkiewicz zgłosiła wniosek aby poinformować Radę Gminy o konsekwencjach w stosunku do pracownika który zaniedbał swoje obowiązki i w rezultacie wniosek o pozyskanie środków finansowych na remont ulicy Jeziornej w Kobylance nie został przygotowany w odpowiednim czasie.

Ad. 22

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 14.10 zamknęła obrady XXXVII sesji Rady Gminy.

Protokołowała: Przewodnicząca Rady Gminy

Joanna Baszak Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
18 lis 2009

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
18 lis 2009, godz. 14:51

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
18 lis 2009, godz. 14:51