Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z XXXIV Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 30 kwietnia 2009 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka


Protokół

z XXXIV Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 30 kwietnia 2009 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXXIV Sesję Rady Gminy.

Oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. Nr 1.

Nieobecni radni: Janusz Kowaliński i Jolanta Mitura.

W posiedzeniu udział wzięli zaproszeni goście: p. Beata Radziszewska - Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance i p. Macieja Szeliga - Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance /lista obecności zał. Nr 2/ oraz Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski, Sekretarza Gminy p. Jolanta Kazberuk i Skarbnik Gminy p. Daniele Urbańczyk.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z sesji Rady Gminy z dnia 26.03.2009 r.

Protokół z XXXIII sesji Rady Gminy z dnia 26.03.2009 r. został jednogłośnie przyjęty w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/.

Ad. 3

Debata - „Działalność placówek kulturalnych na terenie Gminy Kobylanka. Miedwiańskie lato 2009 r.”

P. Beata Radziszewska - Kierownik GBP w Kobylance przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance za 2008 rok /zał. Nr 4/.

Na salę posiedzeń przybyła radna Jolanta Mitura. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 14.

P. Maciej Szeliga - Dyrektor GOK w Kobylance przedstawił sprawozdanie z działalności GOK w Kobylance za 2008 oraz kalendarz imprez „Miedwiańskie Lato 2009” /zał. Nr 5/.

Radna Maria Szyndlarewicz - „ile średnio tygodniowo uczestniczy dzieci w zajęciach, z czego korzystają i co realizują ?”

P. Maciej Szeliga - „ jak wiadomo, w GOK jest tylko do użytku jedna sala, na której odbywają się m.in. próby. Aktualnie są ograniczenia lokalowe, a co za tym idzie ograniczenie frekwencyjne. Średnio uczestników tygodniowo jest od 80-100.”

Radny Andrzej Suchta - „ ile będzie kosztowało „Miedwiańskie Lato 2009 ?”

P. Maciej Szeliga - „koszt „Miedwiańskiego Lata” w obecnym roku zaplanowany jest na 180.360,00 zł. Wspólnie z biblioteką został napisany wniosek o zakupu sprzętu nagłaśniającego na ok. 400 000 zł. Projekt został przyjęty, ale niestety środki nie zostały przydzielone.”

Radny Ireneusz Siwiec - odczytał protokół Komisji Rewizyjnej z dnia 31.03.2009 r. z kontroli wykorzystania dotacji udzielonej w roku 2008 z budżetu Gminy dla GOK w Kobylance i GBP w Kobylance /zał. Nr 6/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski - „ warunki lokalowe - biblioteka jest za mała, aby pełnić prawidłowo swoje funkcje, podobnie dotyczy to GOK, gdyż część obiektu jest wyłączona przez nadzór budowlany. Aby dobrze działać i rozszerzyć ofertę programową należy polepszyć warunki lokalowe. Mamy przygotowany projekt budowlany, w związku z tym odbędą się rozmowy w ramach obszaru metropolitarnego w celu pozyskania środków finansowych na rozbudowę gminnych placówek kulturalnych.

Pani Beata Radziszewska zadania w GOK realizowała do tej pory na umowę zlecenie, a teraz jest zatrudniona na ? etatu w Urzędzie Gminy na stanowisku ds. rozwoju, turystyki i promocji gminy.

GOK ma tworzyć kulturę na wyższym profesjonalnym poziomie.

GOK realizuje działania statutowe oraz działania dotyczące Miedwiańskiego Lata .”

Radna Maria Szyndlarewicz -„może rozważyć sprawę działalności GOK-u w poszczególnych świetlicach wiejskich - wykorzystać lokale, które już istnieją i które powstaną.”

P. Maciej Szeliga - „instruktorzy pracują w GOK-u w wymiarze od 2 - 3 godz. tygodniowo. Zwiększenie ilości godzin wiąże się ze zwiększeniem środków finansowych . Jedyną przeszkodą są środki finansowe i rozważenie czy GOK jest uprawniony do prowadzenia działalności w świetlicach wiejskich”.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że sugestia p. Szyndlarwicz może być rozważana przy konstruowaniu budżetu Gminy na 2010 rok.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski - „GOK ma realizować profesjonalną działalność”.

Radny Andrzej Suchta - „GOK powinien działać na terenie całej Gminy poprzez działalność w świetlicach 1 raz w tygodniu bądź 2 razy w tygodniu”.

P. Maciej Szeliga - poinformował, że GOK nigdy nie odmawia współpracy ze świetlicami wiejskimi, ale ma to charakter okazjonalny. Stała współpraca wymaga zwiększenia nakładów finansowych .

Radna Anna Liśkiewicz - „GOK jest w Kobylance, a nie we wszystkich miejscowościach”.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk - „ już w poprzedniej kadencji zostało ustalone, że świetlice i GOK działają na innych zasadach. GOK ma prowadzić zajęcia ma na profesjonalnym poziomie W świetlicach działalność prowadzi „Stokrotka, można też wykorzystać do tego fundusze sołeckie.”. Jeśli jest wola, aby GOK prowadził działalność w innych świetlicach należy to rozważyć przy konstruowaniu budżetu na 2010 rok.

Radny Zbigniew Drohomirecki - trzeba rozważyć sprawę prowadzenia działalności GOK-u w świetlicach i należałoby zwiększyć budżet.

Radna Maria Szyndlarewicz - kwota 500 000 zł to naprawdę duża kwota na prowadzenie działalności GOK-u.

Wójt p. Andrzej Kaszubski - kwota 500 000 zł obejmuje nie tylko koszty GOK-u, to również koszty m.in. utrzymania GOK-u, biblioteki, świetlic wiejskich, koszty inwestycyjne, bieżące naprawy .

Ogłoszona został 10 min. przerwa.

Ad. 4

Absolutorium z wykonania budżetu za rok 2008:

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2008 rok /zał. Nr 7/.

Przewodniczący Komisji ds. Społecznych p. Bronisław Tomoń - przedstawił pozytywną ocenę komisji z wykonania przez wójta budżetu za rok 2008.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Zbigniew Drohomirecki - przedstawił również pozytywną ocenę komisji.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk odczytała Uchwałę Nr XL/156/2009 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 20 kwietnia 2009 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii dotyczącej sprawozdania Wójt Gminy Kobylanka z wykonania budżetu za 2008 rok /zał. Nr 8/.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Ireneusz Siwiec odczytał Wniosek Komisji Rewizyjnej wraz z uzasadnieniem w sprawie udzielenia Panu Andrzejowi Kaszubskiemu - Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z wykonania budżetu za 2008 rok /zał. Nr 9/.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk odczytała Uchwałę Nr XXXIV/107/2009 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 16 kwietnia 2009 roku w sprawie wydania pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Kobylance w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylance z tytułu wykonania budżetu za 2008 rok /zał. Nr 10/ oraz projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za rok 2008 /zał. Nr 11/.

Rada Gminy w obecności 14 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. Nr 12/ - Uchwałę Nr XXXIV/216/09 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za rok 2008 /zał. Nr 13/.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Salę posiedzeń opuścili radni: Krzysztof Kleinowski i Waldemar Michalski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Ad. 5

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę.

Informacje przedstawił Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski:

1. Wójt podziękował za udzielenie absolutorium za 2008 rok oraz za współpracę.

2. Poinformował, że na bieżąco analizowane są gminne finanse w odniesieniu do panującego kryzysu. Pewne negatywne skutki już odnotowujemy. W lipcu bądź sierpniu będą podejmowane decyzje o dalszych działaniach w gminie. W związku z tym, w tych miesiącach może będzie potrzeba zwołania sesji Rady Gminy.

- odbyła się pilotażowa sprzedaż działek w marcu - niestety nie udało się sprzedać ani jednej.

Jest to pewien symptom kryzysu. Zobaczymy, jak będzie dalej.

3. Wywóz odpadów wielkogabarytowych spowodował duży problem. Na terenie Gminy pojawiły się pojazdy z okolicznych gmin w celu pozostawiania swoich śmieci. Dlatego ilości tych odpadów są takie ogromne i oczywiście rosną też koszty ich wywozu. Zastanawiamy się, w jaki sposób będzie realizowana następna zbiórka odpadów wielkogabarytowych. Na pewno ulegnie to zmianie.

4. Zostanie zakupione urządzenie do monitorowania miejsc, w których są łamane przepisy lub też pojawiają się jakieś niepokojące zjawiska.

5. Na promenadzie od 01 maja będą egzekwowane przepisy regulaminu, zgodnie z podjętą uchwałą. Na terenie promenady będą odbywały się wspólne patrole policji ze strażnikiem gminnym. W ramach dofinansowania policji będzie patrol tylko na promenadzie, w weekendy.

6. Na ukończeniu jest plan organizacji ruchu na terenie gminy. W pierwszej kolejności będzie oznakowany teren Morzyczyna i Zieleniewa. Usprawni to poruszanie się po gminie.

Mamy też przygotowaną Koncepcję zagospodarowania terenów komunalnych w Morzyczanie pod kątem przygotowania parkingów w ramach konsorcjum PPP. Chcemy, aby zaczęł to funkcjonować jeszcze przed sezonem.

7. Przygotowywane są wnioski do programu RPO, który będzie otwarty w m-u grudniu.

8. Rozstrzygnięty został przetarg ogłoszony przez WFOŚiGW na sprzedaż terenu przy OSiR w Zielenienie. W tej sprawie odbędą się spotkania z inwestorem. Gmina ma już swoją koncepcję na wykorzystanie naszego terenu. W tej sprawie odbyły się już pierwsze spotkania z prezydentem Stargardu w sprawie wygaszania ich zarządu na tym terenie. Nie jest to jednak prosta sprawa. Rozmowy z prezydentem Stargardu dotyczyły również zrzutu ścieków z naszej gminy do Stargardu.

9. Zostały zakończone naprawy dróg gminnych. Pochłonęły jednak wszystkie środki przewidziane w budżecie na naprawy i remonty dróg gminnych w bieżącym roku.

10. Dokonano wiosennego przeglądu placów zabaw na terenie Gminy.

11. Odbyło się spotkanie ze Starostem w sprawie m.in. budowy chodnika i naprawy nawierzchni ul.B. Chrobrego w Kobylance i ustalenia zakresu robót i podziału kosztów.

12. W Urzędzie Gminy zostały rozpoczęte działania dotyczące rozpoczęcia procedury wdrażania systemu ISO 9001 i w konsekwencji certyfikowanie urzędu.

13. W dniu 05.05.2009 r. zostanie rozstrzygnięty konkurs na strażnika gminnego - dodatkowy etat.

14. Odbył się przegląd gwarancyjny Promenady. Szukamy także wykonawcy na odnowienie starej części.

15. Powstał problem dachu na budynku ośrodku zdrowia - wymaga przeprowadzenia kapitalnego remontu.

16. Powstał problem z komunalnym lokalem zajmowanym przez lokatora p. K.Pietruszkę.

Mamy decyzję nadzoru budowlanego, że lokal w takim stanie (do jakiego doprowadził go sam lokator) nie nadaje się do użytku. Chcemy, do czasu wybudowania lokali socjalnych, umieścić p. Pietruszkę w mieszkaniu służbowym, w ośrodku zdrowia.

17. Na BIP zostało umieszczone ogłoszenie w sprawie przetargu na dzierżawę terenu pod aptekę.

18. Zostały rozpoczęte działania w sprawie wyczyszczenia terenu wokół stawku na ul. B. Chrobrego w Kobylance. Wykona to dzierżawca tego terenu - p. Rumocki.

19. Ogłosiliśmy przetarg na euroboisko Orlik 2012.

20. Złożyliśmy wniosek w ramach Planu Odnowy Miejscowości na boisko wielofunkcyjne przy szkole w Kobylance.

21. Odbyło się posiedzenie komisji urbanistycznej dotyczące studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego.

22. Rozstrzygnięto przetarg na budowę ul. Głogowskiego w Kobylance. Niebawem rozpoczną się prace.

23.Podjęto ustalenia z Wodociągami Zachodniopomorskimi w sprawie podłączenia Osiedla Zielonego do kanalizacji oraz współfinansowania kanalizacji gminy.

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

1. Do Biura Rady wpłynęło pismo w sprawie zmiany nazwy osiedla w Kobylance.

2. W materiałach na sesję został przekazany projekt uchwały nr 230/09 w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Kobylanka w celu zapoznania się i przedyskutowania na komisjach.

Ad. 7

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Bejster :

1) przy ul. B. Chrobrego w Morzyczynie - teren przy przepompowni /pobite lampy/

2) ul. Łabędzia - dotyczy wjazdu od ul. Szczecińskiej

3) droga powiatowa w kierunku Jęczydołu przy Frambudzie - dziury w nawierzchni.

4) przy ul. Szczecińskiej (teren pomiędzy p. Bałdygą a Wojskowym ośrodkiem) jest bardzo duży bałagan.

Radna Teresa Czajewska:

kiedy zostanie rozebrany budynek znajdujący się przy świetlicy w Kunowie?

Radna Marzena Kosiacka:

1) czy na Osiedlu Zielonym będzie naprawiana droga?

2) jak wpłynął na koszty zakup pojazdu Mercedes?

Radny Andrzej Suchta :

1) świetlica w Reptowie-w jakim terminie będzie zakończona?

2) widoczność na krzyżówce w Kobylance (zagraża bezpieczeństwu)

Radny Zbigniew Drohomirecki:

na drodze Niedźwiedź - Reptowo są dziury, proszę o interwencję.

Radny Ireneusz Siwiec:

na drodze powiatowej do Kunowa są dziury

Radna Anna Liśkwieicz : droga w Cisewie.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk:

1) brama wjazdowa na cmentarz została uszkodzona

2) w ogrodzeniu cmentarza zostało wycięte jedno przęsło, które wymaga naprawienia.

Radna Maria Szyndlerewicz:

Jaka inwestycja zostanie wykonania przez starostwo?

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2009 rok /projekt nr 222/09/.

Skarbnik Gminy p. Daniele Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 14/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 11 radnych /nieobecni radni: Waldemar Michalski, Krzysztof Kleinowski, Janusz Kowaliński i Bogdan Poliwka/ podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/217/09 /głosowanie imienne zał. Nr 15/ w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2009 rok /zał. Nr 16/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2009 rok /projekt nr 223/09.

Skarbnik Gminy p. Daniele Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 17/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/218/09 /głosowanie imienne zał. Nr 18/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2009 rok /zał. Nr 19/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie udzielania pomocy finansowej dla Miasta i Gminy Kamień Pomorski /projekt nr 224/09/.

Skarbnik Gminy p. Daniele Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 20/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/219/09 /głosowanie imienne zał. Nr 21/ w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Miasta i Gminy Kamień Pomorski /zał. Nr 22/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych /projekt nr 225/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 23/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/220/09 /głosowanie imienne zał. Nr 24/ w sprawie zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych /zał. Nr 25/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /projekt nr 226/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 26/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Na posiedzenie przybył radny Waldemar Michalski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu -12.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/221/09 /głosowanie imienne zał. Nr 27/ w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /zał. Nr 28/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka dla obszaru położonego w obrębie Niedźwiedź i Rentowo /projekt nr 227/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 29/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/222/09 /głosowanie imienne zał. Nr 30/ w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka dla obszaru położonego w obrębie Niedźwiedź i Reptowo /zał. Nr 31/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka dla obszaru położonego w obrębie Morzyczyn i Zieleniewo /projekt nr 228/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 32/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Salę obrad opuścił radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu-11.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/223/09 /głosowanie imienne zał. Nr 33/ w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka dla obszaru położonego w obrębie Morzyczyn i Zieleniewo /zał. Nr 34/.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka dla obszaru położonego w obrębie Zieleniewo /projekt nr 229/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 35/.

Do powyższego projektu uchwały opinię pozytywną Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawił przewodniczący komisji Zbigniew Drohomirecki.

Na salę obrad przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu -12.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/223/09 /głosowanie imienne zał. Nr 36/ w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka dla obszaru położonego w obrębie Zieleniewo /zał. Nr 37/.

Ad. 16

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi udzielił Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski:

1) dla radnej Ewy Bejster -

- przy ul. B. Chrobrego - teren przy przepompowni/pobite lampy/-„ jest to teren Wodociągów zachodniopomorskich i z nimi należy się skontaktować, być może oni nie widzą potrzeby, aby tam lampy były”

- ul. Łabędzia - dotyczy wjazdu od ul. Szczecińskiej -„w okresie miesiąca powinno to zadanie być zrobione”

- droga w kierunku Jęczydołu przy Frambudzie - dziury w nawierzchni - „ odpowiedź dotyczy wszystkich interpelacji dotyczących dróg powiatowych - w sprawie wszystkich dróg powiatowych na terenie gminy, cały czas ze starostwem powiatowym odbywają rozmowy i prośby w sprawie napraw ”

- przy ul. Szczecińskiej (teren pomiędzy p. Bałdygą a Wojskowym Ośrodkiem) jest bardzo duży bałagan - „brak kontaktu z osobą, która użytkuje ten budynek jest to teren dzierżawiony, a dzierżawaca wyjechał i jest nieuchwytny. ”

2) dla radnej Teresy Czajewskiej- dotyczy terminu rozbiórki budynku przy świetlicy w Kunowie - „decyzja z urzędu w sprawie rozbiórki zapadła, czekamy na uzyskanie pozwolenia na rozbiórkę”

3) dla radnej Marzeny Kosiackiej - jak wpłynął na koszty zakup Mercedesa -„nie ma jeszcze analizy kosztów, analiza kosztów będzie zrobiona po zakończeniu roku szkolnego”

„droga na Osiedlu Zielonym” - ta droga tylko w części jest własnością gminy. Podejmiemy rozmowy z współwłaścicielem.

4) dla radnego Andrzeja Suchtę-

- termin zakończenia budowy świetlicy w Reptowie - „ termin zakończenia inwestycji to koniec lipca „

- widoczność na krzyżówce przy ul. Szczecińskiej zagraża bezpieczeństwu -„barierka ze względu na brak widoczności w ramach obowiązujących przepisów zostanie przerobiona przez gminę”

5) dla przewodniczącej Rady Gminy Ireny Rybarczyk - sprawy dotyczące np. naprawy ogrodzenia, bramy wjazdowej na cmentarzu została przekazana prośba, aby sprawy zgłaszać na bieżąco odpowiedzialnemu pracownikowi.

6) dla radnej Marii Szyndlarewicz -dotyczy wykonania inwestycji przez starostwo - „ starostwo wykona drogę, która ma kosztować 800 000 zł. Była sugestia, aby gmina dołożyła się na chodnik zgodnie z wyceną 250 000 zł”.

Ad. 17

Wolne wnioski i informacje.

Wolnych wniosków i informacji brak.

Ad. 18

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.20 zamknęła obrady XXXIV sesji rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Joanna Baszak

Data wytworzenia:
13 cze 2009

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
13 cze 2009, godz. 10:35

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
13 cze 2009, godz. 10:35