Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z XXXI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 19 lutego 2009 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka


Protokół

z XXXI Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 19 lutego 2009 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXXI Sesję Rady Gminy witając wszystkich radnych oraz zaproszonych gości.

Oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. Nr 1 oraz lista obecności zaproszonych gości nr 2.

Nieobecny radny: radny Waldemar Michalski.

W posiedzeniu uczestniczyli zaproszeni goście Komendant Powiatowy Policji w Stargardzie Szczecińskim - inspektor Jacek Wolf , Kierownik III Rewiru Dzielnicowych Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie Szczecińskim - st. aspirant Sławomir Siwiec, Prezes ZG OSP RP w Kobylance p. Dariusz Zagrodzki, przedstawiciel Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej Stargard Szczeciński - st. Aspirant Maciej Onycher, Komendant Straży Gminnej p. Grzegorz Pietrek , Radny Powiatu Stargardzkiego p. Józef Grelecki oraz Wójt Gminy - p. Andrzej Kaszubski, Sekretarz Gminy p. Jolanta Kazberuk, Za-ca Wójta p. Tadeusz Lubert.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała zebranych, że 14 lutego br. odbył się 8. finał konkursu ogłoszonego przez Redakcję Audycji Rolnych TP na najlepszego Wójta 2008 roku. Wśród wyłonionych 10 laureatów znalazł się Wójt naszej gminy i jednocześnie jedyny kandydat z województwa zachodniopomorskiego - p. Andrzej Kaszubski. Najważniejszym kryterium przy wyborze laureatów były dokonania w 2008 roku, efektywność i osiągnięcia na rzecz swojej gminy. Z tej okazji przewodnicząca Rady Gminy złożyła gratulacje Wójtowi zaznaczając, że takie wyróżnienie ma także niebagatelny walor promocyjny dla całej gminy. Wójt Gminy Andrzej Kaszubski podziękował wszystkim za oddanie na niego głosów, za wsparcie i za wspólpracę.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołów z Sesji Rady Gminy z dnia 22.02.2009 r. i 26.01.2009 r.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 22.02.2009 r. został przyjęty w następujący sposób: za-11, przeciw - 0, wstrzymał się -3 w obecności 14 radnych /głosowanie zał. Nr 3/.

Protokół z Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy z dnia 26.01.2009 r. został przyjęty w następujący sposób: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się- 3 w obecności 14 radnych /głosowanie zał. nr 4/.

Ad. 3

Debata - stan bezpieczeństwa i porządku publicznego w Gminie Kobylanka.

Kierownik Rewiru III Dzielnicowych Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie p. Sławomir Siwiec przedstawił sprawozdanie dotyczące stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Gminy Kobylanka za rok 2008 /zał. Nr 5/.

Na posiedzenie przybył radny Waldemar Michalski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 15.

Komendant KPP p. Jacek Wolf zwrócił się do Prezesa ZG OSP p. Dariusza Zagrodzkiego o pomoc w ratownictwie wodnym. Poinformował, że wspólne patrole policji i straży pożarnej na wodzie przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa. Podziękował za wsparcie, które otrzymała policja w 2008 r od gminy Kobylanka. Bez wsparcia nie byłoby zapewnienia bezpieczeństwa dla mieszkańców i turystów w sezonie letnim.

Przedstawiciel Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej p. Maciej Onycher przedstawił sprawozdanie z działalności PSP w Stargardzie za 2008 r. /zał. Nr 6/.

Prezes ZG OSP RP p. Dariusz Zagrodzki uzupełnił sprawozdanie przedstawiciela Powiatowej Straży Pożarnej : „W 2008 roku powstały dwa Centra Komputerowe w Kobylance i Reptowie. Projekt ten został zakończony w październiku 2008 r. Po zakończeniu tego projektu sprzęt komputerowy został przekazany dla dwóch jednostek OSP Kobylanka i Reptowo. Wspólnie z firmą STHIL został zorganizowany konkurs, który odbył się w ramach Miedwiańskiego Lata 2008. Został dokonany zakup łodzi motorowej. W związku z tym prowadzone są rozmowy z policją dotyczące współpracy w zakresie ratownictwa wodnego na j. Miedwie.

Gmina Kobylanka jest jedyną gminą, która przekazuje dofinansowanie na zakup środka owadobójczego do likwidacji gniazd szerszeni.

Doktor Józef Grelecki zaproponował, aby strażackie wozy bojowe były wyposażone w defibrylatory, aby każda miejscowość miała łączność przez radio CB oraz aby w miejscowościach były własne ujęcia wody.

Radna Maria Szyndlarewicz : Dlaczego przestały działać te centra? Być może zachęciłyby młodzież do udziału w strażackich drużynach młodzieżowych.

Prezes ZG OSP RP p. Dariusz Zagrodzki : środki na działalność były zapewnione na okres 6 m-cy. Sprzęt komputerowy pozostał w jednostkach OSP Kobylanka i Reptowo. Zarząd Gminny OSP dąży do tego, aby dalej te centra działały. Jest baza, sprzęt, osoby wykwalifikowane, tylko jest brak środków finansowych na ich działalność. Sprawa funkcjonowania drużyn młodzieżowych jest dużym problemem, gdyż jest brak chętnej młodzieży do podejmowania takich działań.

Radny Andrzej Suchta : sprawa łodzi, jak będą zorganizowane patrole?

Prezes ZG OSP p. Dariusz Zagrodzki : wszystko zależy od środków finansowych. Odbyły się rozmowy ze Starostą Stargardzkim w sprawie pozyskania środków na utrzymanie łodzi. Jednak na dzień dzisiejszy w budżecie Starostwa nie są zapewnione na ten cel żadne środki finansowe. W 2008 roku już była używana łódź. Zgłosilośmy 4 osoby na szkolenie płetwonurków w Bornym Sulinowie.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski: zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym zadaniem Gminy jest zaspakajanie zbiorowych potrzeb w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej.

W miesiącu styczniu został przekazany dla Komendy Powiatowej Policji w Stargardzie samochód osobowy. Bardzo dobrze układa się współpraca z Policją w sezonie letnim. Gmina Kobylanka przeznacza na to specjalne środki w budżecie. Odbywają się rozmowy z firmą ochroniarską dotyczące usprawnienia monitoringu na promenadzie.

Członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych to profesjonaliści, są to osoby posiadające specjalistyczne szkolenia, kursy ratownika medycznego. Profesjonalne jest też wyposażenie w samochodach strażackich. Czynnych strażaków, na których możemy liczyć bezpośrednio w działaniach ratowniczych jest 60, a razem z osobami wspierającymi i współpracującymi ok. 150 osób.

Gmina jest przygotowana do zarządzania kryzysowego, posiadamy agregat, jest łączność ze Starostwem Powiatowym i Województwem. W rozmowie ze Starostwem uznano, że OSP Bielkowo będzie centrum straży wodnej we współpracy z policją.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Komendant Straży Gminnej p. Grzegorz Pietrek przedstawił sprawozdanie z działalności w roku 2008 /zał. Nr 7/.

Radna Anna Liśkiewicz : poinformowała, że problemem na drodze do Reptowa są rowerzyści pracujący w hurtowni warzywnej. Są to rowerzyści jadący nocą bez należytego oświetlenia i oznakowania.

Komendant Straży Gminnej G. Pietrek: „jeżeli otrzymam w porę zgłoszenie to napewno zareaguję”.

Radna Ewa Bejster : jakie są obowiązki mieszkańców odnośnie porządkowania terenów wokół swoich posesji?

Wójt Gminy A. Kaszubski - wykaszanie w pasie drogowym należy do właściciela drogi. Jeżeli chodzi o wykaszanie przy byłej drodze nr 10 jest to wykonywane przez gminę.

Radna Ewa Bajster: a co z prywatnymi działkami, na których zarasta wysoka trawa, czy nie stanowi to zagrożenia pożarowego?

Wójt Gminy A. Kaszubski: należy udowodnić, że stwarza to zagrożenie dla bezpieczeństwa, wówczas strażnik i gmina może reagować.

Wójt Gminy stwierdził, że jednoosobowa straż gminna nie spełnia swoich zadań i oczekiwań mieszkańców. Są urlopy, są różne godziny pracy, jest 8 godzinny dzień pracy, są pracujące soboty i niedziele, za które należy się pracownikowi dzień wolny. Przy zatrudnieniu jednej osoby jest problem z wystąpieniem z wnioskiem do Sądu. Podjęte będą działania, aby zatrudnić drugą osobę do straży gminnej. Wójt Gminy z pełną odpowiedzialnością poinformował, że jedna osoba jest niewystarczająca. Poinformował, że będzie postawiony na próbę fotoradar.

Z przedstawicielami policji odbyły się rozmowy w sprawie przejęcia przez gminę budynku, w którym znajduje się posterunek policji w Morzyczynie, ale jest problem gdyż zamieszkuje tam lokator. Planuje się, aby w tym budynku znalazła się straż gminna i monitoring promenady. Decyzja musi być rozstrzygnięta jeszcze przed sezonem letnim. Przejęcie może być dokonane, ale oczywiście nastąpi to tylko za zgodą Rady Gminy.

Radna Anna Liśkiewicz: jakie są orientacyjne koszty zamontowania świateł spowalniających zamiast ewentualnego zakupienia radaru. Myślę, że takie światła lepiej spełnią swoją rolę niż fotoradar.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk: na razie został przedstawiony temat zakupienia fotoradaru, wójt dokona analizy takiego wydatku i podda pod rozwagę Radzie Gminy. Na razie żadna decyzja nie zostanie podjęta.

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę.

Informację przedstawił Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski:

1. Aby Gmina otrzymała dofinansowanie na modernizację i budowę systemu odprowadzania ścieków musi znajdować się w Krajowym Programie Oczyszczalni Ścieków. Po wizycie i rozmowach w Ministerstwie w Warszawie jest nadzieja, że wszystko będzie pozytywnie załatwione. Ze względów formalnych nie ma szans, aby w lutym złożyć wniosek. Następne rozdanie planowane jest na m-c maj br.

2. Odbyło się spotkanie ze Starostą Stargardzkim w kwestii wspólnego finansowania bezpieczeństwa publicznego min. ratownictwa wodnego.

3. Odbyło się spotkanie z nowopowołanym dyrektorem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie zjazdu w okolicy Motańca (dot. to inwestycji budowy młyna).

4. Gościliśmy gości z Francji w sprawie dzielenia się doświadczeniami w zakresie ochrony środowiska. Była to wizyta zorganizowana przez Urząd Marszałkowski.

5. Została zakończona gazyfikacja Cisewa.

6. W związku z tym, że najemca działki nie wywiązał się z kolejnego terminu uruchomienia apteki, została rozwiązana z nim umowa najmu, wpłacone wadium zasiliło budżet gminy. Do projektu powstania apteki na terenie Kobylanki przystępujemy od nowa.

7. Do końca m-ca marca na terenie Gminy pojawią się sondażowo dwie lampy, które zasilane są energią wiatrową. Do końca czerwca zostanie podjęta decyzja o ich ewentualnym zakupieniu.

8. W najbliższym czasie zostanie uruchomiony do eksploatacji bus do przewozu dzieci do szkoły specjalnej w Stargardzie.

9. Trwają prace nad zmianami w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Po ich zakończeniu zostanie przedstawiony Państwu do dyskusji.

10. Podjęto decyzje o ogłoszeniu przetargów na budowę dróg ( dot. to ulicy Głogowskiego w Kobylance oraz ul. Słonecznej, 3 Maja, i Jana Pawła II w Morzyczynie ). Pozostałe przetargi będą ogłaszane w miarę pozyskiwania dotacji unijnych.

11. Otrzymaliśmy środki finansowe na budowę Euroboiska Orlik 2012. W najbliższym czasie zostanie podpisana umowa dotacji i przystąpimy do jego realizacji. Boisko powstanie przy szkole w Reptowie.

12. Zakończyła się kontrola NIK wybranych zagadnień gospodarki finansowej. W związku z tym, na ręce przewodniczącej Rady, przekazuję „Wystąpienie pokontrolne” . Będzie można zapoznać się z jego treścią w biurze Rady.

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Odbyły się posiedzenia Komisji Rewizyjnej, na których była przeprowadzona kontrola wykorzystania dotacji z budżetu gminy na bezpieczeństwo przeciwpożarowe oraz na kulturę fizyczną w roku 2008. Protokoły z kontroli zostaną przedstawione Radnym na następnej sesji.

Tematem debaty na następnej sesji będzie kultura fizyczna i sport w gminie Kobylanka. Proszę więc p. Wójta o przedstawienie Radzie sprawozdania z realizacji tego zadania w minionym roku.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna Marzena Kosiacka :

1) Kiedy zacznie się remont ulicy Głogowskiego w Kobylance?

2) czy mamy informację o środkach finansowych na drogi powiatowe przyznanych przez Starostwo w ramach rekompensaty strat poniesionych przez gminę w ubiegłym roku?

3) czy jest już wykonana ekspertyza na drogę Bielkowo - Jęczydół?

4) na jakim etapie jest proces szczepień przeciwko rakowi szyjki macicy dla dziewcząt z gimnazjum?

Radny Bogdan Poliwka:

1) dotyczy przycinania drzew przy OSiR - drzewa zostały przycięte i pozostawione bez uprzątnięcia

2) dotyczy ścieżki rowerowej Kobylanka - Morzyczyn - wcześniej były tam kładzione rury i do tej pory nawierzchnia nie jest doprowadzona do stanu pierwotnego.

Radna Maria Szyndlarewicz:

1)dotyczy regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie, w którym jest zapis dotyczący wywozu nieczystości „nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie i pojemnik 120 l”.

Wnioskuję, aby przygotować zmiany korzystne dla mieszkańców, nie wskazując wielkości pojemników.

Radna Ewa Bejster - poprosiła o więcej informacji dotyczących modernizacji oświetlenia.

Radny Ireneusz Siwiec - dotyczy terminu rozbiórki budynku znajdującego się obok świetlicy w Kunowie.

Radny Zbigniew Drohomirecki:

1) plac zabaw dla Niedźwiedzia

2) droga do Motańca, do węzła (droga Niedźwiedź - Motaniec).

Radna Jolanta Mitura:

1) co z programem utylizacji azbestu?

2) jak zakończona jest sprawa wywozu drewna z Rekowa i niszczenia drogi?.

3) plac zabaw w Rekowie.

Radny Janusz Kowaliński - jak się przedstawia sprawa modernizacji oświetlenia w Cisewie?

Rady Andrzej Suchta - na jakim etapie jest remont świetlicy w Reptowie?

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2009 rok /projekt nr 203/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 8/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę /głosowanie imienne zał. Nr 9/ Nr XXXI/199/09 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2009 rok /zał. Nr 10/.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2009 rok /projekt nr 204/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 11/.

Posiedzenie opuścił radny Janusz Kowaliński. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 14.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę /głosowanie imienne zał. Nr 12/ Nr XXXI/200/09 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2009 rok /zał. Nr 13/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia umów dzierżaw /projekt nr 205/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką /zał. Nr 14/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę /głosowanie imienne zał. Nr 15/ Nr XXXI/201/09 w sprawie przedłużenia umów dzierżaw /zał. Nr 16/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie Gminy /projekt nr 206/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 17/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę /głosowanie imienne zał. Nr 18/ Nr XXXI/202/09 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie Gminy /zał. Nr 19/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia umów najmu na pomieszczenia w budynku Ośrodka Zdrowia /projekt nr 207/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 20/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę /głosowanie imienne zał. Nr 21/ Nr XXXI/203/09 w sprawie przedłużenia umów najmu na pomieszczenia w budynku Ośrodka zdrowia /zał. Nr 22/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie określenia, w drodze regulaminu niektórych składników wynagradzania nauczycieli oraz wysokości i warunków przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Kobylanka /projekt nr 208/09/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 23/.

Przewodniczący Komisji ds. Społecznych P. Bronisław Tomoń przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę /głosowanie imienne zał. Nr 24/ Nr XXXI/204/09 w sprawie określenia, w drodze regulaminu niektórych składników wynagradzania nauczycieli oraz wysokości i warunków przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Kobylanka /zał. Nr 25/.

Ad. 13

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy Andrzej Kaszubski:

1. Radna Marzena Kosiacka :

- wykonanie ekspertyzy na drogę - „ zostało zlecone wykonanie ekspertyzy na drogę, szukamy eksperta, który będzie zdecydowany wejść w spór z Urzędem Marszałkowskim. Na razie nikt nie chce podjąć się podpisania pod taką ekspertyzą.”

- dot. ul. Głogowskiego w Kobylance - „na remont ul.Głogowskiego w Kobylance będzie ogłoszony przetarg w przeciągu dwóch tygodni, być może razem z przetargiem na remont ulic w Morzyczynie”

- realizacja szczepień profilaktycznych na terenie Gminy - „została przeprowadzona pogadanka na terenie szkoły dla dziewcząt i rodziców. Szczepienia będą realizowane przez nasz ośrodek zdrowia. Pierwsze szczepienie już się odbędzie w m-cu marcu. Rozważaliśmy, aby jednej grupie dziewcząt z klas I gimnazjum zrobić szczepienie za darmo a drugie za odpłatnością 50%. Ten temat jest do rozważenia”. Jednak, po analizie poprzestaniemy na pierwotnym projekcie, aby co roku szczepić bezpłatnie dziewczęta z I klas gimnazjum. Łączny koszt jednej szczepionki wynosi ok.1.200 zł.

2. Radny Bogdan Poliwka:

- przycinka drzew przy OSiR -„sprawa zostanie wyjaśniona dlaczego gałęzie są jeszcze nieuprzątnięte”

- nawierzchnia ścieżki rowerowej - „kanalizacja jest jeszcze nieskończona, wykonawca ma obowiązek po inwestycji teren uporządkować i doprowadzić do pierwotnego stanu”

3. Radna Ewa Bejster radny Janusz Kowaliński- sprawa oświetlenia - „ w sprawie oświetlenia zostanie podjęta decyzja pod koniec czerwca. Na razie lampy będą tylko dowieszane tam, gdzie to możliwe, zgodnie z planem Zostaną także postawione sondażowo dwie lampy zasilane energią wiatrową w celu przeprowadzenia analizy. Lampy będą postawione w Motańcu i przy Urzędzie Gminy”.

4. Radny Ireneusz Siwiec - rozbiórka budynku w Kunowie -„ rozbiórka budynku odbędzie się w ramach Planu odnowy Miejscowości. Przygotowywane są dokumenty niezbędne do uzyskania zezwolenia na rozbiórkę.”

5. Radny Zbigniew Drohomirecki

- place zabaw - „ na zebraniach wiejskich została przekazana informacja, że na razie nowych placów zabaw nie będzie. Aktualnie są ważniejsze rzeczy do realizacji”.

- droga Niedźwiedź - Motaniec - „w listopadzie został złożony wniosek na drogę Niedźwiedź - Motaniec i Motaniec - Reptowo. Jeśli otrzymamy dotacje, to będą one realizowane.”

6. Radna Jolanta Mitura:

- utylizacja azbestu - „przygotowywany jest program na utylizację azbestu. Jest zrobiona analiza jaka ilość azbestu jest przeznaczona do utylizacji. W pierwszej kolejności będzie utylizacja tego materiału, który już jest zdemontowany. Szukamy także funduszy unijnych lub innych przeznaczonych na ten cel. Z problemem azbestu należy się uporać do roku 2035”

- place zabaw - „ na zebraniach wiejskich została przekazana informacja, że na razie nowych placów zabaw nie będzie. Aktualnie są ważniejsze rzeczy do realizacji”.

- wywóz drewna z Rekowa - „ sprawa wywozu drewna była rozpatrywana. Po rozmowach jakie zostały przeprowadzone z Nadleśnictwem wynika, że nie było żadnych wycinek i wywozu drewna”

7. Radny Andrzej Suchta - realizacja prac w świetlicy w Reptowie - „na ostatniej sesji była przekazana informacja, że w trakcie remontu okazało się, że dach świetlicy wymagał przeprojektowania. Teraz okazało się, że nie ma fundamentów pod nośną ścianą. W tej chwili skończyły się prace z dachem, rozpoczynają się prace związane z opracowaniem kosztorysu. Do tematu wrócimy kiedy będą opracowane kosztorysy”.

8. Radna Maria Szyndlarewicz - zmiana w regulaminie utrzymania czystości -„ problem korzystania z pojemników na śmieci o mniejszej pojemności niż 120 l dotyczy małej ilości mieszkańców. Na terenie gminy działają trzy firmy wywożące odpady, może należy po prostu dokonać zmiany firmy. Poza tym stworzenie takiego precedensu może mieć odwrotny skutek - ze względu na mniejsze koszty wielu mieszkańców zmieni pojemniki na mniejsze. Należy to dokładnie przeanalizować”.

Ad. 14

Wolne wnioski i informacje.

Radna Anna Liśkiewicz - zgłosiła wniosek, aby sołtysi posiadali agregaty prądotwórcze - przydatne w sytuacjach kryzysowych. Można zobligować sołtysów, aby zakupili agregaty w ramach środków sołeckich.

Ad. 15.

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 14.15 zamknęła obrady XXXI Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Joanna Baszak

Data wytworzenia:
03 kwi 2009

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
03 kwi 2009, godz. 07:45

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
03 kwi 2009, godz. 07:45