Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z XXVI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 20 listopada 2008 r.


Protokół

z XXVI Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 20 listopada 2008 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXVI Sesję Rady Gminy witając wszystkich radnych. Oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. Nr 1.

Nieobecny: radny Andrzej Suchta.

W posiedzeniu uczestniczył Wójt Gminy - p. Andrzej Kaszubski, Sekretarz Gminy - p. Jolanta Kazberuk, Skarbnik Gminy - p. Daniel Urbańczyk.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołów z XXIV sesji Rady Gminy z dnia 09.10.2008 r. i z Nadzwyczajnej Sesji Rady z dnia 05.11.2008 r.

Protokół Nr XXIV z sesji Rady Gminy z dnia 09.10.2008 r. został zatwierdzony w następujący sposób: za- 13, wstrzymał się - 1, przeciw - 0 w obecności 14 radnych. Protokół został zatwierdzony /głosowanie imienne zał. Nr 2/

Na salę posiedzeń przybył radnych Andrzej Suchta. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 15.

Protokół Nr XXV z Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy z dnia 05.11.2008 r. został zatwierdzony w następujący sposób: za- 13, wstrzymał się - 2, przeciw - 0 w obecności 15 radnych. Protokół został zatwierdzony /głosowanie imienne zał. Nr 3/.

Ad. 3.

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę.

Informację przedstawił Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski:

  1. Termin zakończenia kontroli NIK przewidywany jest na 9.12.2008 r.

  2. Zakończyły się prace związane z przygotowaniem projektu budżetu na 2009 rok.

  3. Jest zaplanowane przedsięwzięcie realizowane przez 7 gmin dotyczące budowy kanalizacji. Realizacja dotyczy również złożenia wniosku o pozyskanie środków finansowych, który musi być złożony najpóźniej do końca stycznia 2009 roku. Całe przedsięwzięcie będzie realizowane przez Związek Gmin Zlewni j. Miedwie.

  4. Odbyło się spotkanie ze Starostą Stargardzkim w sprawie remontu dróg na terenie Gminy.

  5. Odbyła się kontrola, która dotyczyła zasadności wniosku na budowę drogi z Niedźwiedzia do Motańca.

  6. W realizacji zadania gazyfikacja gminy (Cisewo, Kunowo, Jęczydół) wystąpiły problemy na etapie projektowania, co wiąże się z 1,5 miesięcznym opóźnieniem. Zakończenie inwestycji planowane jest do końca 2009 roku.

  7. W związku z pożarami jakie mały miejsce na terenie naszej gminy w dniu dzisiejszym odbędzie się spotkanie mieszkańców z przedstawicielami policji, straży pożarnej dotyczące ochrony przeciwpożarowej.

  8. Drogi gminne - zostaną przekazane kolejne środki na remont dróg gminnych. Będzie dokonane uzupełnienie planu i naprawa dróg gminnych.

  9. Zostanie podpisana umowa z Firmą ENEOS z Poznania, która dotyczy uzupełnienia oświetlenia. Termin realizacji umowy - koniec roku.

  10. Został ogłoszony przetarg na zakup busa. W związku z nie złożeniem żadnej oferty przetarg został unieważniony. Zgodnie z procedurą o zamówieniach publicznych został zastosowany inny tryb zakupu.

  11. Aktualnie jest prowadzona kontrola w jednostkach organizacyjnych (szkoły, GOK i Biblioteka).

Ad. 4

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

  1. Została przekazana dla radnych propozycja harmonogramu pracy Rady Gminy na 2009 rok. Do 15.12.2008 r. radni zostali zobowiązani do składania na piśmie uwag, i propozycji zmian.

  2. Został przekazany dla wszystkich radnych projekt budżetu na 2009 r. Do 1.12.2008 r. radni zostali zobowiązani do składania na piśmie swoich, uwag i propozycji.

  3. W dniu 5.12.2008 r. zostało zaplanowane posiedzenie wszystkich komisji.

  4. Każda komisja została zobowiązana do przedłożenia projektu planu pracy komisji do dnia 5.12.2008 r.

  5. W sprawie przekazywania informacji, materiałów na sesje drogą elektroniczną radni zostali zobowiązani do złożenia oświadczenia w sprawie wyrażenia zgody na powyższą czynność. Wzór oświadczenia jest dostępny w Biurze Rady.

  6. Przewodnicząca Rady Gminy zgłosiła wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad projektu uchwały Nr 180/08 w sprawie przyznania nagrody jubileuszowej dla Wójta Gminy Kobylanka.

Powyższy projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych i został ujęty jako 19 punkt porządku obrad.

  1. Odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej, na którym odbyła się kontrola wydatków z budżetu gminy na podróże służbowe i szkolenia za rok 2007 i I półrocze roku 2008.

Powyższy protokół został odczytany przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Ireneusza Siwca i stanowi załącznik nr 4.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Bejster - w jakim terminie zostaną naprawione drogi w Morzyczynie?

Radny Krzysztof Kleinowski - w jakim terminie będzie dokonany odbiór świetlicy w Motańcu?

Radny Janusz Kowaliński -

  1. na jakim etapie jest realizacja świetlicy w Cisewie?

  2. czy Cisewo jest w planach dotyczących wykonania oświetlenia?

Radna Maria Szyndlarewicz - czy w romowach ze Starostem brana jest pod uwagę dalsza budowa chodnika w Reptowie?

Radna Jolanta Mitura - w jakim terminie zostanie dokonana naprawa komina w świetlicy w Rekowie?

Radna Maria Szyndlarewicz - zgłosiła interwencję dotyczącą wydostających się odorów z kanalizacji w Reptowie.

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2008 rok /projekt nr 169/08/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką /zał. Nr 5/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Radna Maria Szyndlarewicz poprosiła o informację dotyczącą zwiększenia wydatków w dziele 754.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski poinformował, że zwiększenie nastąpiła między innymi na wniosek Prezesa OSP została zgłoszona prośba o dotację na zakup łodzi ratowniczej w wysokości 10.000 zł., kwota w wysokości 12.000 zł została przydzielona na naprawę samochodu bojowego w OSP Kobylanka.

Rada Gminy w Kobylance w obecności 15 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-14, przeciw- 1, wstrzymała się - 0 /głosowanie imienne zał. Nr 6/ uchwałę Nr XXVI/165/08 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2008 rok /zał. Nr 6/.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości /projekt nr 170/08/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką /zał. Nr 8/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 9/ - uchwałę Nr XXVI/166/08 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości /zał. Nr 10/.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia miejscowości, w których pobiera się opłatę miejscową /projekt nr 171/08/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką /zał. Nr 11/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 12/ - uchwałę Nr XXVI/167/08 w sprawie ustalenia miejscowości, w których pobiera się opłatę miejscową /zał. Nr 13/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski zgłosił wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad projektu uchwały Nr 182/08 w sprawie opłaty miejscowej.

Wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad powyższego projektu uchwały został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.

Projekt uchwały Nr 182/08 został przyjęty do porządku obrad jako pkt. 9.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie opłaty miejscowej /projekt nr 182/08/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 14/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 15/ - uchwałę Nr XXVI/168/08 w sprawie opłaty miejscowej /zał. Nr 16/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych /projekt nr 172/08/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką /zał. Nr 17/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 18/ - uchwałę Nr XXVI/169/08 w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych /zał. Nr 19/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad nabywania nieruchomości stanowiących drogi osiedlowe na mienie Gminy oraz uchylenia Uchwały Nr XVII/110/08 z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie Gminy /projekt nr 173/08/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /autopoprawka /zał. Nr 20/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 21/ - uchwałę Nr XXVI/170/08 w sprawie ustalenia zasad nabywania nieruchomości stanowiących drogi osiedlowe na mienie Gminy oraz uchylenia Uchwały Nr XVII/110/08 z dnia 28 lutego 2008 r. w sprawie nabycia nieruchomości na mienie Gminy /zał. Nr 22/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie Gminy od Skarbu Państwa /projekt nr 174/08/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 23/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 24/ - uchwałę Nr XXVI/171/08 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie Gminy od Skarbu Państwa /zał. Nr 25/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /projekt nr 175/08/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 26/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 27/ - uchwałę Nr XXVI/172/08 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /zał. Nr 28/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /projekt nr 176/08/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 29/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 30/ - uchwałę Nr XXVI/173/08 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /zał. Nr 31/.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /projekt nr 177/08/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 32/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 33/ - uchwałę Nr XXVI/174/08 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie Gminy /zał. Nr 34/.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawki ekwiwalentu pieniężnego za udział członków OSP w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż lub Gminę /projekt nr 178/08/.

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 35/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 36/ - uchwałę Nr XXVI/175/08 w sprawie ustalenia wysokości stawki ekwiwalentu pieniężnego za udział członków OSP w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż lub Gminę /zał. Nr 37/.

Wójt Gminy - p. Andrzej Kaszubski poinformował, że została podjęta uchwała Zgromadzenia Ogólnego Związku Gmin Zlewni Jeziora Miedwie w sprawie zlecenia przygotowania Studium Wykonalności i wniosku o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013 dla projektu pod nazwą: „Rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w zlewni jeziora Miedwie” i w związku z tym zgłosił wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad projektu uchwały Nr 181/08 w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „Rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w zlewni jeziora Miedwie”.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych. Projekt uchwały Nr 181/08 w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „Rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w zlewni jeziora Miedwie” został przyjęty do porządku obrad jako pkt. 17.

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „Rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w zlewni jeziora Miedwie” /projekt nr 181/08/.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 38/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 39/ - uchwałę Nr XXVI/176/08 w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „Rozbudowa i modernizacja sieci kanalizacyjnej w zlewni jeziora Miedwie” /zał. Nr 40/.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2009 /projekt nr 179/08/.

Pełnomocnik ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii p. Robert Bartosik omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 41/.

Przewodniczący Komisji ds. Społecznych p. Bronisław Tomoń przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 42/ - uchwałę Nr XXVI/177/08 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2009 /zał. Nr 43/.

Ad. 19

Podjęcie uchwały w sprawie przyznania nagrody jubileuszowej dla Wójta Gminy Kobylanka /projekt nr 180/08.

Projekt powyższej uchwały stanowi zał. Nr 44.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. Nr 45/ - uchwałę Nr XXVI/178/08 w sprawie przyznania nagrody jubileuszowej dla Wójta Gminy Kobylanka /zał. Nr 46/.

Ad. 20

Urząd Gminy po reorganizacji. Informacja, analiza i ocena.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił zmiany Urząd Gminy po reorganizacji:

  1. Powstał Punkt Obsługi Interesanta w którym została zatrudniona nowa osoba oraz pomocą służy jedna osoba będąca na stażu. Ideą powstania POI jest pomoc i ułatwienia w załatwieniu spraw przez osoby zainteresowane .

  2. Nastąpiła zmiana Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy.

  3. Odbyła się ocena pracowników.

  4. Zostały przeanalizowane niektóre stanowiska pracy, m.in. stanowisko do podatków, gdzie została podjęta decyzja zatrudnienia dodatkowo jednej osoby. Stanowisko ds. planowania przestrzennego wspomagane jest przez dwa biura urbanistyczne i jedną osobę będącą na stażu.

  5. Został wprowadzony program E-URZĄD, który służy do przesyłania dokumentów drogą elektroniczną. Na etapie testowania okazało się, że program nie jest do końca zgodny z instrukcją kancelaryjną dlatego też nastąpiła chwilowa przerwa, w której część dokumentów jest przesyłana drogą elektroniczną a część metodą zwyczajną. Od 1.01.2009 r. powinien program działać bez usterek.

  6. Urząd Gminy przymierza się do zdobycia Certyfikatu ISO 9001.

  7. Od 1.01.2009 r. w ramach nowej ustawy o pracownikach samorządowych będzie można dokonywać przesunięcia na stanowiskach pracy bez organizowania konkursów.

  8. System pracy kierownictwa - został ustalony jeden dzień w tygodniu w którym odbywa się spotkanie robocze w celu ustalenia zakresu prac na cały tydzień.

Przewodniczący Komisji ds. Społecznych p. Bronisław Tomoń przedstawił pozytywną ocenę pracy urzędu. Jak również poruszył problem wydawania warunków zabudowy przez Urząd Gminy, natomiast wydawanie pozwoleń na budowę odbywa się przez Starostwo. Czy nie można doprowadzić do tego, aby warunki zabudowy i pozwolenia na budowę były wydawane w Urzędzie Gminy?

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski poinformowała, że wydawanie warunków zabudowy jest to kompetencja Urzędu Gminy natomiast wydawanie pozwoleń na budowę jest to kompetencja Starostwa.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Zbigniew Drohomirecki przedstawił pozytywną ocenę pracy urzędu.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski poinformował, że najprawdopodobniej nastąpi problem z funkcjonowanie kasy, która jest prowadzona przez Ajenta PKO BP. Ajent, który prowadzi działalność poinformował, że wycofuje się z działalności na terenie Urzędu Gminy. Może nastąpić decyzja rozwiązania umowy z bankiem. W tym przypadku może zaistnieć potrzeba uruchomienia kasy urzędowej. Jest to decyzja do rozpatrzenia.

Ad. 21

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski:

1) dla radnej Marzeny Kosiackiej została udzielona odpowiedź na temat funkcjonowania sal gimnastycznych przy szkołach na terenie Gminy Kobylanka :

- sala gimnastyczna przy szkole podstawowej w Kunowie jest wykorzystywana przez uczniów w ramach zajęć lekcyjnych, w ramach zajęć organizowanych przez stowarzyszenie STOKROTKA i ministrantów.

- sala gimnastyczna przy ZSP Reptowo - wykorzystanie sali poza strukturami zajęć lekcyjnych i zajęć w ramach stowarzyszenia STOKROTKA jest następujące: ogółem 19 godz. w tym 2 godz. Klub Sportowy WICHER Reptowo, 2 godz. ksiądź, 15 godz. osoby prywatne i wynajem płatny.

- sala gimnastyczna przy SP Kobylanka - wykorzystanie sali poza strukturami zajęć lekcyjnych i zajęć w ramach stowarzyszenia STOKROTKA jest następujące: 6 godz. tygodniowo tj. czwartek, piątek i niedziela od 18.00 do 20.00.

2) dla radnej Ewy Bejster:

- dotyczy naprawy dróg w Morzyczynie - „informacja już była przedstawiona we wcześniejszym wystąpieniu”.

3) dla radnego Krzysztofa Kleinowskiego -

- dotyczy terminu odbioru świetlicy w Motańcu - „aktualnie trwają wykończeniowe prace wykonywane przez mieszkańców Motańca. Dotyczy to chodnika, podjazdu i ogrodzenia. Przybliżony termin zakończenia tych prac to ok.2 tygodnie.

4) dla radnego Janusza Kowalińskiego -

- na jakim etapie jest realizacja świetlicy w Cisewie ? - „część mieszkańców wyraża chęć na postawienie świetlicy a część wyraża chęć na zrobienie boiska /zagospodarowanie, ogrodzenie/. W związku z powyższym zostanie przedstawiona koncepcja zagospodarowania terenu na boisko i na świetlicę pod rozwagę i wybór przez mieszkańców. Na podstawie decyzji, którą podejmą będzie realizacja określonego zadania.

- sprawa oświetlenia w Cisewie - „jeśli ten projekt /35 lamp/ obejmuje Cisewo, to będą wykonane lampy, a jeśli w innym projekcie Cisewo zostało ujęte to na pewno realizacja w tym roku nie nastąpi.

5) dla radnej Marii Szyndlarewicz -

- sprawa chodnika w Reptowie - „ harmonogram prac ma być przedstawiony przez Starostwo, w związku z tym informację przedstawię na następnej sesji”.

6) dla radnej Jolanty Mitury -

- dotyczy naprawy komina w świetlicy w Rekowie - „komin jest już naprwiony,będzie naprawiany dach, pozostanie remont wewnątrz świetlicy”.

7) dla radnej Marii Szyndlarewicz -

- dotyczy wydalania się nieprzyjemnych odorów z kanalizacji w Reptowie -„sytuacja na oczyszczalni jest tragiczna. Ze względu na podające deszcze kanalizacja się napełnia szybciej i ponad miarę i dochodzi do takich właśnie sytuacji”.

Ad. 22

Wolne wnioski.

  1. Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że termin posiedzenia wszystkich komisji został ustalony na 5.12.2008 r. na który każdy przewodniczący komisji został zobowiązany do przedstawienia planu pracy komisji na 2009 rok.

  2. Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił wniosek zakupu dobrego ekspresu do kawy.

  3. Radna Anna Liśkiewicz zgłosiła wniosek dotyczący zamontowania progu spowalniającego na drodze powiatowej na odcinku drogi w stronę Niedźwiedzia - w Reptowie.

  4. Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk zgłosiła wniosek o podjęcie działań dotyczących zakazu jazdy kładami po ul. Głogowskiego.

  5. Radna Maria Szyndlarewicz zgłosiła wniosek w sprawie braku przejścia na wysokości hurtowni „FRUIT” w Kobylance.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski poinformował, że działania Gminy już nic nie pomogą. Jedynym ratunkiem jest zorganizowanie spotkania mieszkańców z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Ad. 23.

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 12.55 zamknęła obrady XXVI sesji Rady Gminy.

Protokołowała: Przewodnicząca Rady Gminy

Joanna Baszak

Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Joanna Baszak

Data wytworzenia:
22 gru 2008

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
22 gru 2008, godz. 15:06

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
22 gru 2008, godz. 15:06