Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 30.01.2013 r.


 

Protokół

z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów

odbytego w dniu 30.01.2013 r.

Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz, członek komisji Zygmunt Gołembowski, członek komisji Tadeusz Wiśniewski. Nieobecni: członek komisji Krzysztof Kleinowski, członek komisji Bogdan Poliwka. Lista obecności zał. Nr 1.

W posiedzeniu również udział wzięli Wójt Gminy Andrzej Kaszubski, przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk oraz skarbnik gminy Bernadeta Opasińska.

Przewodniczący Komisji przedstawił poniższy porządek obrad posiedzenia do którego nie wniesiono uwag i wniosków:

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

  2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia komisji z dnia 28.12.2012 r.

3. Ocena ściągalności podatków i opłat z uwzględnieniem ulg i umorzeń oraz wieloletnich zaległości.

  1. Zaopiniowanie projektów uchwał:

    1. w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok - projekt nr 188/13.

    2. w sprawie opłaty targowej - projekt nr 187/12.

  2. Sprawozdania komisji z działalności w 2012 r.

  3. Wolne wnioski.

  4. Zamknięcie posiedzenia

Ad. 2.

Przyjęcie protokołu z posiedzenia komisji z dnia 28.12.2012 r.

Protokół z posiedzenia z dnia 28.12.2012 r. został przyjęty w następujący sposób:za-2, wstrzymał się - 1, w obecności 3 członków komisji.

Ad. 3.

Ocena ściągalności podatków i opłat z uwzględnieniem ulg i umorzeń oraz wieloletnich zaległości.

Przewodnicząca komisji Anna Liśkiewicz odczytała pismo dotyczące przygotowania informacji:

- % zapłaconych podatków za 2012 r. do wystawionych decyzji (kwotowo i ilościowo)

- ulgi i umorzenia podatków za 2012 r.

- zaległości w płaceniu podatków 2012 rok, wcześniejsze (kwotowo i ilościowo)

- czy przeprowadzona była jakakolwiek kontrola w terenie odnośnie zgodności podawanych do opodatkowania wielkości z rzeczywistością?

- przychód z opłaty targowej - ile razy ją naliczano?

- przychód z opłaty za posiadanie psów, ile osób ma zarejestrowane psy w Gminie i ile jest zarejestrowanych psów?

Na powyższe pytania została udzielona pisemna odpowiedzi, które stanowią zał. nr 1 i nr 2 do protokołu.

Radny T. Wiśniewski -„jak co roku robione szczepienia, to powinna być dokonana rejestracja psów.”Przewodnicząca komisji A.Liśkiewicz - „opłata za psa to jedno, a rejestracja to drugie.”

Wójt -„wysyłać strażnika i sprawdzać czy jest zarejestrowany pies, czy jest dokonana opłata. Podczas wysyłania decyzji podatkowej mogę informacyjnie powiadamiać o przypomnieniu, że należy uiścić opłatę za psa w wysokości 10 zł.”

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk -„czy nie można zweryfikować z aktem notarialnym złożonej deklaracji podatkowej?”

Przewodnicząca komisji A. Liśkiewicz - „ te osoby, które zalegają z podatkiem to jest duża ilość osób. Czy to są podatnicy o zaległości do 20 000 zł, czy to są osoby z małymi kwotami?”

Pracownik UG Małgorzata Hoff- „to są podatki bieżące, z dwóch, trzech lat.”

Przewodnicząca komisji A. Liśkiewicz - „w jakim terminie to się realizuje?”

M.Hoff - „mamy do półmroku wysłać egzekucję.”

Przewodnicząca komisji A.Liśkiewicz - „ 3 kontrole podatkowe były przeprowadzone i 3 kontrole wykazały nieprawidłowości. Czy jest jakiś plan na wykonanie kontroli?”

Pracownik M. Kopa - „w trakcie postępowania są realizowane kontrole doraźne.”

Ad. 4.

Komisja zaopiniowała projekty uchwał:

    1. w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok - projekt nr 188/13.

Skarbnik B. Opasińska omówiła projekt uchwały wraz z autopoprawką, który został przyjęty jednogłośnie w obecności 3 członków komisji.

    1. w sprawie opłaty targowej - projekt nr 187/12.

M. Kopa omówiła projekt uchwały. Poinformowała, że komis to wystawa, sprzedaż wykonywana jest w budynku.”

Przewodnicząca Rady Gminy I.Rybarczyk - „jeżeli był dzierżawcą, czy właścicielem.”

M.Kopa- „jak odbywa się sprzedaż w kontenerze to opłaty targowej ni pobieramy.”

Przewodnicząca komisji A.Liśkiewicz - „ czy osoby prowadzące komisy są zarejestrowane w Urzędzie Gminy?”

Wójt - „u nas płacą podatek od nieruchomości.”

Przewodnicząca komisji A. Liśkiewicz - „była propozycja aby zwrócić się do ochrony środowiska o opinię.”

Wójt -„nie ma podstaw aby zwrócić się do ochrony środowiska.”

Komisja wnioskuje o oddalenie projektu do ponownej analizy. Wiosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 3 członków komisji.

Ad. 5.

Sprawozdania komisji z działalności w 2012 r.

Komisja w 2012 roku odbyła 14 posiedzeń, na których zajmowała się takimi tematami jak:

  1. Opiniowała projekty uchwał:

  1. dotyczące zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2012 r.

  2. dotyczące wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012-2021;

  3. dotyczącą zmiany treści Programu Wsparcia Rolnictwa w Gminie Kobylanka;

  4. dotyczącą najmu lokalu Ośrodka Zdrowia w Kobylance;

  5. dotyczącą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminu Kobylanka, część obr. Niedźwiedź;

  6. dotyczącą wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka;

  7. dotyczące wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką;

  8. dotyczącą wyodrębnienia funduszu sołeckiego na 2013 r.;

  9. dotyczące zaciągnięcia zobowiązań finansowych;

  10. dotyczące zaciągnięcia pożyczek z WFOŚiGW w Szczecinie;

  11. dotyczące przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzeni w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz zatwierdziła taryfę za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków;

  12. dotyczącą zmiany uchwały w sprawie diet dla radnych Rady Gminy Kobylanka;

  13. dotyczącą wyrażenia zgody na zawarcie aneksu do porozumienia w sprawie powierzenia do realizacji zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Kobylanka;

  14. dotyczące nabycia nieruchomości na mienie gminy;

  15. dotyczącą udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Stargardzkiego;

  16. dotyczące podatku od nieruchomości i wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych oraz podatku od środków transportowych;

  17. dotyczącą przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2013 r.

  18. dotyczące wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty, terminu i częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów;

  19. dotyczącą wyrażenia zgody na zawarcie aneksu do umowy dotyczące przedsięwzięcia „Ochrona wód j. Miedwie poprzez budowę kanalizacji i przebudowę oczyszczalni ścieków na obszarze aglomeracji Stargard Szczeciński;

  20. dotyczącą trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego.

  1. Komisja zajmowała się następującymi tematami:

  1. Komisja przyjęła bez uwag sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2011;

  2. Komisja przyjęła bez uwag sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2011 rok;

  3. Komisja wypracowała opinię dotyczącą wykonania budżetu gminy Kobylanka za 2011 rok;

  4. Komisja oceniła informację z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2012 r.;

  5. Komisja oceniła projekt budżetu gminy Kobylanka na 2013 rok;

  1. Komisja rozpatrzyła następujące sprawy:

- pismo Pana Piekarskiego dot. sieci wodociągowej i kanalizacyjnej zlokalizowanej w obr. Kobylanka.

- pismo Pana Kwiatkowskiego w sprawie wysokości opłaty za zajecie pasa drogowego.

  1. Komisja omawiała następujące sprawy:

  1. Kultury fizycznej i sport w gminie Kobylanka.

  2. Działalności placówek kulturalnych na terenie gminy Kobylanka.

  3. Ochrony zdrowia, analiza kosztów.

  4. Stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie Kobylanka.

  5. Ochrony środowiska, gospodarki odpadami.

  6. Oświaty w gminie Kobylanka .

Ad. 6.

Radny T. Wiśniewski - „kiedy firma wejdzie do świetlicy w Reptowie (remont, wentylacja).

Wójt - „zgodnie z umową prace mają być zakończone do 15 04.2013 r.”

Ad. 7.

Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Komisji

 

Anna Liśkiewicz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
28 lut 2013

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
28 lut 2013, godz. 18:28

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
28 lut 2013, godz. 18:29