Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 30.01.2013 r.
Protokół
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów
odbytego w dniu 30.01.2013 r.
Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz, członek komisji Zygmunt Gołembowski, członek komisji Tadeusz Wiśniewski. Nieobecni: członek komisji Krzysztof Kleinowski, członek komisji Bogdan Poliwka. Lista obecności zał. Nr 1.
W posiedzeniu również udział wzięli Wójt Gminy Andrzej Kaszubski, przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk oraz skarbnik gminy Bernadeta Opasińska.
Przewodniczący Komisji przedstawił poniższy porządek obrad posiedzenia do którego nie wniesiono uwag i wniosków:
Porządek posiedzenia:
-
Otwarcie i stwierdzenie quorum.
-
Przyjęcie protokołu z posiedzenia komisji z dnia 28.12.2012 r.
3. Ocena ściągalności podatków i opłat z uwzględnieniem ulg i umorzeń oraz wieloletnich zaległości.
-
Zaopiniowanie projektów uchwał:
-
w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok - projekt nr 188/13.
-
w sprawie opłaty targowej - projekt nr 187/12.
-
-
Sprawozdania komisji z działalności w 2012 r.
-
Wolne wnioski.
-
Zamknięcie posiedzenia
Ad. 2.
Przyjęcie protokołu z posiedzenia komisji z dnia 28.12.2012 r.
Protokół z posiedzenia z dnia 28.12.2012 r. został przyjęty w następujący sposób:za-2, wstrzymał się - 1, w obecności 3 członków komisji.
Ad. 3.
Ocena ściągalności podatków i opłat z uwzględnieniem ulg i umorzeń oraz wieloletnich zaległości.
Przewodnicząca komisji Anna Liśkiewicz odczytała pismo dotyczące przygotowania informacji:
- % zapłaconych podatków za 2012 r. do wystawionych decyzji (kwotowo i ilościowo)
- ulgi i umorzenia podatków za 2012 r.
- zaległości w płaceniu podatków 2012 rok, wcześniejsze (kwotowo i ilościowo)
- czy przeprowadzona była jakakolwiek kontrola w terenie odnośnie zgodności podawanych do opodatkowania wielkości z rzeczywistością?
- przychód z opłaty targowej - ile razy ją naliczano?
- przychód z opłaty za posiadanie psów, ile osób ma zarejestrowane psy w Gminie i ile jest zarejestrowanych psów?
Na powyższe pytania została udzielona pisemna odpowiedzi, które stanowią zał. nr 1 i nr 2 do protokołu.
Radny T. Wiśniewski -„jak co roku robione szczepienia, to powinna być dokonana rejestracja psów.”Przewodnicząca komisji A.Liśkiewicz - „opłata za psa to jedno, a rejestracja to drugie.”
Wójt -„wysyłać strażnika i sprawdzać czy jest zarejestrowany pies, czy jest dokonana opłata. Podczas wysyłania decyzji podatkowej mogę informacyjnie powiadamiać o przypomnieniu, że należy uiścić opłatę za psa w wysokości 10 zł.”
Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk -„czy nie można zweryfikować z aktem notarialnym złożonej deklaracji podatkowej?”
Przewodnicząca komisji A. Liśkiewicz - „ te osoby, które zalegają z podatkiem to jest duża ilość osób. Czy to są podatnicy o zaległości do 20 000 zł, czy to są osoby z małymi kwotami?”
Pracownik UG Małgorzata Hoff- „to są podatki bieżące, z dwóch, trzech lat.”
Przewodnicząca komisji A. Liśkiewicz - „w jakim terminie to się realizuje?”
M.Hoff - „mamy do półmroku wysłać egzekucję.”
Przewodnicząca komisji A.Liśkiewicz - „ 3 kontrole podatkowe były przeprowadzone i 3 kontrole wykazały nieprawidłowości. Czy jest jakiś plan na wykonanie kontroli?”
Pracownik M. Kopa - „w trakcie postępowania są realizowane kontrole doraźne.”
Ad. 4.
Komisja zaopiniowała projekty uchwał:
-
-
w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok - projekt nr 188/13.
-
Skarbnik B. Opasińska omówiła projekt uchwały wraz z autopoprawką, który został przyjęty jednogłośnie w obecności 3 członków komisji.
-
-
w sprawie opłaty targowej - projekt nr 187/12.
-
M. Kopa omówiła projekt uchwały. Poinformowała, że komis to wystawa, sprzedaż wykonywana jest w budynku.”
Przewodnicząca Rady Gminy I.Rybarczyk - „jeżeli był dzierżawcą, czy właścicielem.”
M.Kopa- „jak odbywa się sprzedaż w kontenerze to opłaty targowej ni pobieramy.”
Przewodnicząca komisji A.Liśkiewicz - „ czy osoby prowadzące komisy są zarejestrowane w Urzędzie Gminy?”
Wójt - „u nas płacą podatek od nieruchomości.”
Przewodnicząca komisji A. Liśkiewicz - „była propozycja aby zwrócić się do ochrony środowiska o opinię.”
Wójt -„nie ma podstaw aby zwrócić się do ochrony środowiska.”
Komisja wnioskuje o oddalenie projektu do ponownej analizy. Wiosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 3 członków komisji.
Ad. 5.
Sprawozdania komisji z działalności w 2012 r.
Komisja w 2012 roku odbyła 14 posiedzeń, na których zajmowała się takimi tematami jak:
-
Opiniowała projekty uchwał:
-
dotyczące zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2012 r.
-
dotyczące wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012-2021;
-
dotyczącą zmiany treści Programu Wsparcia Rolnictwa w Gminie Kobylanka;
-
dotyczącą najmu lokalu Ośrodka Zdrowia w Kobylance;
-
dotyczącą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminu Kobylanka, część obr. Niedźwiedź;
-
dotyczącą wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka;
-
dotyczące wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką;
-
dotyczącą wyodrębnienia funduszu sołeckiego na 2013 r.;
-
dotyczące zaciągnięcia zobowiązań finansowych;
-
dotyczące zaciągnięcia pożyczek z WFOŚiGW w Szczecinie;
-
dotyczące przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowych taryf za zbiorowe zaopatrzeni w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków oraz zatwierdziła taryfę za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków;
-
dotyczącą zmiany uchwały w sprawie diet dla radnych Rady Gminy Kobylanka;
-
dotyczącą wyrażenia zgody na zawarcie aneksu do porozumienia w sprawie powierzenia do realizacji zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Kobylanka;
-
dotyczące nabycia nieruchomości na mienie gminy;
-
dotyczącą udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Stargardzkiego;
-
dotyczące podatku od nieruchomości i wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych oraz podatku od środków transportowych;
-
dotyczącą przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2013 r.
-
dotyczące wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty, terminu i częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów;
-
dotyczącą wyrażenia zgody na zawarcie aneksu do umowy dotyczące przedsięwzięcia „Ochrona wód j. Miedwie poprzez budowę kanalizacji i przebudowę oczyszczalni ścieków na obszarze aglomeracji Stargard Szczeciński;
-
dotyczącą trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego.
-
Komisja zajmowała się następującymi tematami:
-
Komisja przyjęła bez uwag sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2011;
-
Komisja przyjęła bez uwag sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2011 rok;
-
Komisja wypracowała opinię dotyczącą wykonania budżetu gminy Kobylanka za 2011 rok;
-
Komisja oceniła informację z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2012 r.;
-
Komisja oceniła projekt budżetu gminy Kobylanka na 2013 rok;
-
Komisja rozpatrzyła następujące sprawy:
- pismo Pana Piekarskiego dot. sieci wodociągowej i kanalizacyjnej zlokalizowanej w obr. Kobylanka.
- pismo Pana Kwiatkowskiego w sprawie wysokości opłaty za zajecie pasa drogowego.
-
Komisja omawiała następujące sprawy:
-
Kultury fizycznej i sport w gminie Kobylanka.
-
Działalności placówek kulturalnych na terenie gminy Kobylanka.
-
Ochrony zdrowia, analiza kosztów.
-
Stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie Kobylanka.
-
Ochrony środowiska, gospodarki odpadami.
-
Oświaty w gminie Kobylanka .
Ad. 6.
Radny T. Wiśniewski - „kiedy firma wejdzie do świetlicy w Reptowie (remont, wentylacja).
Wójt - „zgodnie z umową prace mają być zakończone do 15 04.2013 r.”
Ad. 7.
Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.
Protokołowała:
Joanna Baszak Przewodnicząca Komisji
Anna Liśkiewicz
1
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Adam Hendzel Data wytworzenia:
28 lut 2013
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
28 lut 2013, godz. 18:28
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
28 lut 2013, godz. 18:29