Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 22.05.2013 r.

Protokół

z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów

odbytego w dniu 22.05.2013 r.

 

 

   Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz,  członek komisji Zygmunt Gołembowski, członek komisji Tadeusz Wiśniewski, członek komisji Krzysztof Kleinowski. Nieobecny  członek komisji Bogdan Poliwka.  Lista obecności zał. Nr 1.

W posiedzeniu również  udział wzięli  Wójt Gminy Andrzej Kaszubski, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska i  przewodnicząca  Rady Gminy Irena Rybarczyk.

Przewodniczący Komisji przedstawił poniższy porządek obrad posiedzenia do którego nie wniesiono uwag  i wniosków:

 

Porządek posiedzenia:

 

1.     Otwarcie i stwierdzenie quorum.

2.     Przyjęcie protokołu  z posiedzenia  komisji z dnia  24.04.2012 r.

3.      Zaopiniowanie projektów uchwał:

a)     w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – projekt  nr 213/13;

b)     w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych – projekt  nr 214/13;

c)     w sprawie zbycia udziału w nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka – projekt nr 215/13.

4.     Wolne wnioski.

     5.   Zamknięcie posiedzenia

 

Ad. 2.

Przyjęcie protokołu  z posiedzenia  komisji z dnia  24.04.2013 r.

Protokół z posiedzenia z dnia  24.04.2013 r. został jednogłośnie przyjęty w obecności 4 członków komisji.

 

Ad. 3.

Zaopiniowanie projektów uchwał:

 

a)              w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – projekt  nr 213/13 –

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały.

Komisja projekt uchwały  jednogłośnie przyjęła w obecności  4 członków komisji.

 

b)              w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych – projekt  nr 214/13 –

 Wójt omówił projekt uchwały:

       „W dniu 12 kwietnia 2013 r zawarte zostało porozumienie między Gminą Kobylanka        a Gminą – Miastem Stargard Szczeciński i Gminą Stargard Szczeciński w sprawie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez realizację inwestycji pn. „ Budowa drogi łączącej centrum miasta w Stargardzie Szczecińskim z terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii”.

Zgodnie z zapisami powyższego porozumienia Gmina Kobylanka zobowiązała się do zaliczenia do kategorii dróg gminnych działkę drogową nr 354/2  o pow.0,51ha położną          w obrębie Kunowo Gmina Kobylanka, dla której Sąd Rejonowy w Stargardzie Szczecińskim prowadzi księgę wieczystą Nr SZ1T/00115857/4 (zgodnie z załącznikiem nr 1). W tym celu w oparciu  o ustawę o drogach publicznych (Dz. U. z 2013r Nr 260 z późniejszymi zmianami) wszczęto procedury mające na celu zaliczenie tych dróg do kategorii dróg gminnych.

Do dróg gminnych zalicza się drogi o znaczeniu lokalnym nie zaliczone do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących miejscowym potrzebom  z wyłączeniem dróg wewnętrznych. Zaliczenie do kategorii dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy po zasięgnięciu opinii właściwego zarządu powiatu. W związku z powyższym podjęcie uchwały jest zasadne.”

Komisja projekt uchwały jednogłośnie przyjęła w obecności 4 członków komisji.

 

c)              w sprawie zbycia udziału w nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka – projekt nr 215/13.

Wójt omówił projekt uchwały:

„Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym dokonanie sprzedaży każdej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad zbycia -  wymaga zgody Rady Gminy.

Nabyciem udziału 1/10 w ramach posiadanego udziału 1/2 Gminy Kobylanka  w działce  nr 899/80 w obrębie Kobylanka  jest zainteresowany właściciel sąsiedniej nieruchomości   w związku  z umożliwieniem bezpośredniego dojazdu. Zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami zbycie udziału w ww. nieruchomości  może nastąpić jedynie w drodze przetargu.

Z punku widzenia interesu gospodarczego gminy nie ma przeszkód aby sprzedać przedmiotowy udział w nieruchomości.

W związku z powyższym podjęcie proponowanej uchwały jest zasadne.”

Komisja projekt uchwały jednogłośnie przyjęła w obecności 4 członków komisji.

 

Ad. 4

Wolne wnioski.

Radna A. Liśkiewicz –„proszę o uporządkowanie przepływu informacji. Aby informacje dotyczące wydatków sołeckich były bardziej sprecyzowane. Aby fundusze były rozparcelowane w miarę. Jak to zrobić?”

Wójt – „funduszy brak.”

Skarbnik – „realizujemy najpotrzebniejsze wydatki, np. środki czystości, wydatki związane     z utrzymaniem terenów komunalnych (zakup paliwa, żyłki, części do kosiarki itp.).

 

Komisja wnioskuje o dokonanie weryfikacji stawek za wynajem świetlic z uwzględnieniem rodzaju imprezy, czasu trwania imprezy, wykorzystaniem mediów (energia, woda, śmieci).

 

Ad. 5

Zamknięcie posiedzenia

Po zrealizowaniu porządku obrad  posiedzenie  zostało zakończone.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak        

                                                                                                        Przewodnicząca Komisji

                                                                                                             Anna Liśkiewicz


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Sielicki

Data wytworzenia:
09 lip 2013

Osoba dodająca informacje

Łukasz Sielicki

Data publikacji:
09 lip 2013, godz. 12:43

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Sielicki

Data aktualizacji:
09 lip 2013, godz. 12:51