Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 22.05.2013 r.
Protokół
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów
odbytego w dniu 22.05.2013 r.
Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz, członek komisji Zygmunt Gołembowski, członek komisji Tadeusz Wiśniewski, członek komisji Krzysztof Kleinowski. Nieobecny członek komisji Bogdan Poliwka. Lista obecności zał. Nr 1.
W posiedzeniu również udział wzięli Wójt Gminy Andrzej Kaszubski, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska i przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk.
Przewodniczący Komisji przedstawił poniższy porządek obrad posiedzenia do którego nie wniesiono uwag i wniosków:
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia komisji z dnia 24.04.2012 r.
3. Zaopiniowanie projektów uchwał:
a) w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – projekt nr 213/13;
b) w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych – projekt nr 214/13;
c) w sprawie zbycia udziału w nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka – projekt nr 215/13.
4. Wolne wnioski.
5. Zamknięcie posiedzenia
Ad. 2.
Przyjęcie protokołu z posiedzenia komisji z dnia 24.04.2013 r.
Protokół z posiedzenia z dnia 24.04.2013 r. został jednogłośnie przyjęty w obecności 4 członków komisji.
Ad. 3.
Zaopiniowanie projektów uchwał:
a) w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – projekt nr 213/13 –
Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały.
Komisja projekt uchwały jednogłośnie przyjęła w obecności 4 członków komisji.
b) w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych – projekt nr 214/13 –
Wójt omówił projekt uchwały:
„W dniu 12 kwietnia 2013 r zawarte zostało porozumienie między Gminą Kobylanka a Gminą – Miastem Stargard Szczeciński i Gminą Stargard Szczeciński w sprawie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez realizację inwestycji pn. „ Budowa drogi łączącej centrum miasta w Stargardzie Szczecińskim z terenami Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii”.
Zgodnie z zapisami powyższego porozumienia Gmina Kobylanka zobowiązała się do zaliczenia do kategorii dróg gminnych działkę drogową nr 354/2 o pow.0,51ha położną w obrębie Kunowo Gmina Kobylanka, dla której Sąd Rejonowy w Stargardzie Szczecińskim prowadzi księgę wieczystą Nr SZ1T/00115857/4 (zgodnie z załącznikiem nr 1). W tym celu w oparciu o ustawę o drogach publicznych (Dz. U. z 2013r Nr 260 z późniejszymi zmianami) wszczęto procedury mające na celu zaliczenie tych dróg do kategorii dróg gminnych.
Do dróg gminnych zalicza się drogi o znaczeniu lokalnym nie zaliczone do innych kategorii, stanowiące uzupełniającą sieć dróg służących miejscowym potrzebom z wyłączeniem dróg wewnętrznych. Zaliczenie do kategorii dróg gminnych następuje w drodze uchwały rady gminy po zasięgnięciu opinii właściwego zarządu powiatu. W związku z powyższym podjęcie uchwały jest zasadne.”
Komisja projekt uchwały jednogłośnie przyjęła w obecności 4 członków komisji.
c) w sprawie zbycia udziału w nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka – projekt nr 215/13.
Wójt omówił projekt uchwały:
„Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym dokonanie sprzedaży każdej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad zbycia - wymaga zgody Rady Gminy.
Nabyciem udziału 1/10 w ramach posiadanego udziału 1/2 Gminy Kobylanka w działce nr 899/80 w obrębie Kobylanka jest zainteresowany właściciel sąsiedniej nieruchomości w związku z umożliwieniem bezpośredniego dojazdu. Zgodnie z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami zbycie udziału w ww. nieruchomości może nastąpić jedynie w drodze przetargu.
Z punku widzenia interesu gospodarczego gminy nie ma przeszkód aby sprzedać przedmiotowy udział w nieruchomości.
W związku z powyższym podjęcie proponowanej uchwały jest zasadne.”
Komisja projekt uchwały jednogłośnie przyjęła w obecności 4 członków komisji.
Ad. 4
Wolne wnioski.
Radna A. Liśkiewicz –„proszę o uporządkowanie przepływu informacji. Aby informacje dotyczące wydatków sołeckich były bardziej sprecyzowane. Aby fundusze były rozparcelowane w miarę. Jak to zrobić?”
Wójt – „funduszy brak.”
Skarbnik – „realizujemy najpotrzebniejsze wydatki, np. środki czystości, wydatki związane z utrzymaniem terenów komunalnych (zakup paliwa, żyłki, części do kosiarki itp.).
Komisja wnioskuje o dokonanie weryfikacji stawek za wynajem świetlic z uwzględnieniem rodzaju imprezy, czasu trwania imprezy, wykorzystaniem mediów (energia, woda, śmieci).
Ad. 5
Zamknięcie posiedzenia
Po zrealizowaniu porządku obrad posiedzenie zostało zakończone.
Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodnicząca Komisji
Anna Liśkiewicz
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Sielicki Data wytworzenia:
09 lip 2013
Osoba dodająca informacje
Łukasz Sielicki Data publikacji:
09 lip 2013, godz. 12:43
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Sielicki Data aktualizacji:
09 lip 2013, godz. 12:51