Protokół z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbytego w dniu 11.12.2013 r.
Protokół
z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów
odbytego w dniu 11.12.2013 r.
Komisja odbyła posiedzenie w składzie: Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Bogdan Poliwka, członek komisji Zygmunt Gołembowski, członek komisji Krzysztof Kleinowski. Nieobecni: Przewodnicząca komisji Anna Liskiewicz i członek komisji Tadeusz Wiśniewski. Lista obecności zał. Nr 1.
W posiedzeniu udział wzięli Wiceprzewodniczący Rady Gminy Waldemar Michalski i Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka / lista obecności zał. nr 2/ oraz Wójt Gminy Andrzej Kaszubski i Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk.
Głównym tematem Komisji było przyjęcie opinii komisji stałych i wniosków do przedłożonego projektu budżetu na rok 2014 oraz wypracowanie jednolitego stanowiska Komisji RGiF do projektu budżetu.
Komisja stwierdziła co następuje:
1. Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i nie zgłosiła żadnego wniosku
2. Komisja ds. społecznych pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i zgłosiła jeden wniosek
3. Komisja RGiF pozytywnie zaopiniowała projekt budżetu i zgłosiła 2 wnioski, takie same jak Komisja ds. społecznych
4. Klub Radnych „Nowa Jakość” zgłosił do budżetu 6 wniosków
Po krótkiej dyskusji Komisja trzema głosami „za” przyjęła stanowisko:
Stanowisko Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów do projektu budżetu gminy Kobylanka na 2014 rok.
Komisja na posiedzeniu w dniu 11 grudnia 2013 roku, po zapoznaniu się z projektem budżetu na 2014 rok oraz z opiniami i wnioskami pozostałych komisji stałych rady i Klubu Radnych „Nowa Jakość”, pozytywnie opiniuje projekt budżetu i przedstawia Wójtowi Gminy wnioski do tego projektu:
Wniosek 1
801 Oświata
80110 - gimnazjum ZSP Reptowo zmniejszenie wydatków o 200 000 zł Uzasadnienie: wbrew wnioskom Rady Gminy, dotyczących wprowadzenia oszczędności przy planowaniu budżetu w oświacie, pani Dyrektor ZSP w Reptowie nie zastosowała się do powyższego, dalej planując dwie klasy pierwsze gimnazjalne w kolejnym roku szkolnym. Wniosek 2 Zmniejszenie dochodów o 200 000,-
Wniosek 3
600 Transport i łączność
60016 Drogi publiczne : wynagrodzenie inspektora nadzoru drogowego
Zmniejszenie wydatków o 10 000,-
Wniosek 4
750 Administracja – zmniejszenie wydatków łącznie o 63 000,- w tym;
75023 Urzędy gmin:
Wynagrodzenia 30 000,-
Podróże służbowe 5 000,-
Szkolenia 5 000,-
Sekretariat 5 000,-
Umowy zlecenia 5 000,-
75075 Promocja :
Plener SAIE 3 000,-
Folder 10 000,-
Wniosek 5
754 Bezpieczeństwo publ. i ochrona p.-poż.
75495 Miedwiańskie Centrum Wodne
Zmniejszenie wydatków o 5 000,-
Wniosek 6
801 Oświata
80195 Pozostała działalność
Zmniejszenie wydatków o 15 000,-
Wniosek 7
900 Gospodarka komunalna – zmniejszenie wydatków o 60 000,- w tym:
90002 Gospodarka odpadami:
Wynagrodzenia 40 000,-
90095 Pozostała działalność
Zakupy materiałów na Promenadzie 10 000,-
Umowy zlecenia (Promenada) 5 000,-
Remonty 5 000,-
Wniosek 8
710 Działalność usługowa
71004 Plany zagospodarowania
Zwiększenie wydatków o kwotę 153 000,- z przeznaczeniem na plan zagospodarowania dla terenów oznaczonych w Studium jako Bi-P (strefa przemysłowo-bazowo-składowa)
i Bi-UP (strefa usług produkcyjnych) i przygotowanie terenów inwestycyjnych
Protokołowała:
Joanna Baszak Wiceprzewodniczący Komisji
Bogdan Poliwka
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Sielicki Data wytworzenia:
27 sty 2014
Osoba dodająca informacje
Łukasz Sielicki Data publikacji:
27 sty 2014, godz. 11:41
Osoba aktualizująca informacje
Łukasz Sielicki Data aktualizacji:
27 sty 2014, godz. 11:41