Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z posiedzeń Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Kobylance z dnia 23.05.2014 i 02.06.2014 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2013 i udzielenia Wójtowi absolutorium


Protokół z posiedzeń Komisji Rewizyjnej

Rady Gminy w Kobylance z dnia 23.05.2014 i 02.06.2014 r.

w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2013 i udzielenia Wójtowi absolutorium

W posiedzeniu Komisji udział wzięli:

w dniu 23.05.2014 r.

1. Krzysztof Kleinowski

2. Józef Tarnawski

oraz Wójt gminy - p. Andrzej Kaszubski, skarbnik gminy - p. Bernadeta Opasińska, przewodnicząca Rady - Irena Rybarczyk

W dniu 02.06.2014 r.

1. Ireneusz Siwiec - przewodniczący Komisji

2. Krzysztof Kleinowski

3. Andrzej Suchta

4. Józef Tarnawski

oraz Wójt gminy - p. Andrzej Kaszubski.

W dniu 23.05.2014 r. posiedzenie przebiegało wg następującego porządku:

1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

2. Wspólne posiedzenie wszystkich Komisji Rady Gminy z udziałem p. Wójta i p. Skarbnik:

a) omówienie Sprawozdania z wykonania budżetu 2013 r.

b) omówienie Sprawozdania finansowego za 2013 r.

c) udzielenie odpowiedzi na pytania radnych

3. Wolne wnioski.

4. Zamknięcie posiedzenia.

W dniu 23.05.2014 r. Komisja Rewizyjna uczestniczyła we wspólnym posiedzeniu wszystkich komisji Rady Gminy, na którym Wójt gminy i pani Skarbnik omówili sprawozdanie finansowe i sprawozdanie z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia za rok 2013. Wójt udzielił odpowiedzi i wyjaśnień do pytań złożonych przez radnych do Sprawozdania z wykonania budżetu 2013 r.

Pytania do Sprawozdania z wykonania budżetu za rok 2013 wraz z odpowiedziami udzielonymi przez wójta p. Andrzeja Kaszubskiego.

Dochody

  1. Czego dotyczą dochody i jakie są powody ich niskiego wykonania w poniższych rozdziałach:

Rozdział 70005 0760 Wpływy z tyt. przekształcenia użytkowania

- wykonanie 8,10 %

Rozdział 70005 0770 Wpływy z tyt. odpłatnego nabycia…

- wykonanie 39,80 %

Rozdział 75416 0570 Grzywny, mandaty - wykonanie 60 %

Rozdział 75618 0440 Wpływy z opłaty miejscowej - wykonanie 34,28%

0490 Wpływy z innych lokalnych opłat - wykonanie 69,48 %

Rozdział 80104 Przedszkola - wykonanie 40,60 %

Rozdział 90019 0580 Grzywny i inne kary - wykonanie 22,14 %

  1. Czego dotyczą dochody: str. 38 sprawozdania

- odszkodowanie PZU - kwota 4573,80

- darowizna na imprezy sportowe - 3 737,90 - dla kogo ta darowizna, na jakie imprezy sportowe?

3. - dział 900, rozdz. 90002- wykonanie 68,05% planu, skąd to się bierze takie wykonanie planu? Czy ci, którzy płacą, muszę ponosić wszystkie koszty związane z odpadami, za całą gminę?

Wydatki

  1. Proszę o wyjaśnienie, omówienie i uzasadnienie poniższych kwot wydatków:

Rozdział 60016 21697,20 projekt przebudowy drogi gminnej Reptowo-Morzyczyn

Rozdział 60016 11 208,31 zakup klińca, masy asfaltowej ( czego dotyczy ten

wydatek i dlaczego nie jest to ujęte w kwocie

202 645,13 - remonty dróg gminnych)

Rozdział 60016 12 238,50 projekt stałej organizacji ruchu

Rozdział 70005 180 172,18 odszkodowania za grunty zajęte pod drogę ( kto i ile)

Rozdział 70005 4 000,00 czynsz za lok. komunalny

851 483,77 zakup działek w wyniku zamiany ( kto i ile)

Rozdział 75023 13 983,00 koszty postępowania sądowego

5 535,00 usługi doradcze

Rozdział 75075 9 424,96 usługi promocyjne

Rozdział 75416 ile wyniósł dochód z radarów, jakie są koszty obsługi radaru oraz ile wyniósł dochód „na czysto” z radarów

Rozdział 75495 10 000,00 rozbudowa zestawu nagłośnieniowego ( gdzie ta

rozbudowa i z jakich funduszy)

Rozdział 80103 - w SP Kobylanka koszty funkcjonowania klas "0" 80.318,51, w tym wynagrodzenia i pochodne 66.205,23, w szkole w Reptowie 102.880,55, w tym na wynagrodz. i pochodne 69.497,09 - pytanie: dlaczego takie różne proporcje między szkołami? Na co wydane zostały w Reptowie środki poza wynagrodzeniami? Ile dzieci w klasie "0" było w Kobylance, a ile w Reptowie?

Rozdział 80113 88 550,00 koszty usług PKS - czy korzystamy jeszcze z PKS ?

Rozdział 80146 19 018,00 dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - szczegółowe

wydatki na poszczególne formy kształcenia w rozbiciu

na poszczególne szkoły

Rozdział 90002 jak bilansuje się gospodarka odpadami za rok 2013,

jakie koszty pokrywane są z opłat za śmieci, a jakie z

pozostałych dochodów budżetu ?

Rozdział 90095 18 512,04 kary i odszkodowania

29 520,00 zarzadzanie nieruchomościami ( czego dotyczy

wydatek i czym spowodowany jest wzrost o ponad 17

tyś. zł w stosunku do roku 2012 )

16 486,29 przyłącza elektr. ( przepompownia, tłocznia ścieków

oraz przeprogramowanie sterowników na tłoczni

ścieków w Kunowie - 2 5 83,00) - czy wydatki te nie

powinny być uwzględnione w projekcie na „Ochronę

wód…” ?

7 000,00 transport pomostów - kto wykonał to zlecenie ?

5 100,00 prace porządkowe

1 370,22 zabezpieczenie kabli przy amfiteatrze w Morzyczynie

( dlaczego nie wykonał tego elektryk w ramach umowy

zlecenia, które wyniosło 7920 zł ?)

Rozdział 92109 proszę o podanie kosztów funkcjonowania

poszczególnych świetlic wiejskich

  1. Czy firma obsługująca radar, która urzęduje w pomieszczeniach budynku urzędu gminy płaci czynsz? Jeśli tak, to w jakiej wysokości?

  2. str. 48 - nadwyżka budżetowa - różnica między przychodami, a rozchodami została pokryta ze środków subwencji oświatowej na m-c styczeń. Skąd w takim razie wójt weźmie na oświatę za styczeń, czy z subwencji za luty?, a co z grudniem 2014?

  3. Jakie skutki dla budżetu , oprócz mniejszych dochodów, ma umorzenie podatku od nieruchomości ?

Informacja o stanie mienia

1. Proszę o wyjaśnienie wzrostu wartości majątku trwałego, a w szczególności :

- aktywa trwałe - wzrost wartości o 2 062 600,00 zł

- zwiększenie stanu gruntów

- sprzedaż garażu i zakupienie przez gminę budynku biurowego i mieszkalnego - czego to

dotyczy ?

2. „Inwestycje w toku” konto 080 - poz. 4 „pozostałe inwestycje” - czego to dotyczy, jaka inwestycja jest w toku na kwotę 394 298,25 zł ?

3. W związku z jawnością i przejrzystością finansów publicznych (art. 33 ustawy o finansach publicznych) zwracam się o podanie do publicznej wiadomości - wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w roku 2013 udzielono ulg, odroczeń, umorzeń podatku lub opłat lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia (art. 37. 1.pkt.2 f) oraz wykazu osób prawnych i fizycznych, oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej. Nadmienić pragnę, że jeżeli udzielona pomoc publiczna dotyczy ulg, odroczeń, umorzeń podatku lub opłat lub rozłożenia spłaty na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, podlega pod art.. 37 . 1. Pkt 2f ustawy o finansach. W związku z tym, podmioty którym jej udzielono (wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej) powinny podane być do publicznej wiadomości wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia.

Odpowiedzi na pytania dotyczące sprawozdania z wykonania budżetu 2013r. udzielił wójt gminy - p. Andrzej Kaszubski.

DOCHODY:

Ad.1.

Pyt. : 1. Czego dotyczą dochody i jakie są powody ich niskiego wykonania w poniższych rozdziałach:

Rozdział 70005 § 0760 Wpływy z tyt. przekształcenia użytkowania

- wykonanie 8,10 %

Odp. : Rozdział 70005 § 0760 - dochody z tyt. przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności zaplanowano na podstawie wykonania tych dochodów za 2012r., które zostały zaplanowane w wysokości 323.260 zł. Wykonanie tych dochodów było większe niż zaplanowano, stąd podstawa do zbliżonego planu w roku 2013.

Rozdział 70005 § 0770 Wpływy z tyt. odpłatnego nabycia…

- wykonanie 39,80 %

Odp. : Rozdział 70005 § 0770 - wpływy z tyt. odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości nie zostały osiągnięte ze względu na brak zainteresowania

ogłaszanymi przez Gminę przetargami na sprzedaż nieruchomości. Wykonanie tych dochodów w stosunku do zaplanowanych wyniosło blisko 40%, co głównie stanowiło wartość zamiany działek z konieczności ich nabycia przez Gminę pod ścieżkę rowerową jak również na dojazd do muszli koncertowej.

Rozdział 75416 § 0570 Grzywny, mandaty - wykonanie 60 %

Odp. : Rozdział 75416 § 0570 - wpływy z tyt. grzywien i mandatów zaplanowano na podstawie wykonania tych dochodów w roku 2012, w wysokości blisko 700.000 zł.

Rozdział 75618 § 0440 Wpływy z opłaty miejscowej - wykonanie 34,28%

Odp. : Rozdział 75618 § 0440 - wpływy z opłaty miejscowej - plan utworzono na poziomie roku 2012r.

Rozdział 75618 § 0490 Wpływy z innych lokalnych opłat - wykonanie 69,48 %

Odp. : Rozdział 75618 § 0490 - w paragrafie klasyfikuje się opłaty „śmieciowe” oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego, których wykonanie było niższe niż planowano.

Rozdział 80104 § Przedszkola - wykonanie 40,60 %

Odp. : Rozdział 80104 § 0970 - wpływy z tyt. uczęszczania dzieci z terenu innych gmin do przedszkoli na terenie Gminy Kobylanka, zaplanowano na podstawie otrzymanej informacji z tych gmin odnośnie planowanej ilości dzieci a także informacji z przedszkola ”Młode talenty” o uruchomieniu działalności od początku 2013r oraz planowanej przez to przedszkole ilości dzieci „obcych”. Wykonanie dochodów w wysokości 40% planowanych jest korektą tych informacji zarówno w części dotyczącej ilości dzieci i jak i rozpoczęcia działalności przedszkola „Młode talenty”.

Rozdział 90019 § 0580 Grzywny i inne kary - wykonanie 22,14 %

Odp. : Rozdział 90019 § 0580 - grzywny i inne kary pieniężne z zakresu ochrony środowiska zaplanowano na podstawie wykonania w roku 2012, gdzie kwota ta wyniosła blisko 20.000 zł. Są to przekazywane wpłaty przez Województwo Zachodniopomorskie w związku z karami, które stanowią dochód Funduszu Ochrony Środowiska.

Pyt. 2. Czego dotyczą dochody: str. 38 sprawozdania

- odszkodowanie PZU - kwota 4573,80

Odp. : Kwota 4.573,80 - jest to wypłata odszkodowania PZU z tyt. uszkodzenia pojazdu Straży Gminnej.

Gmina poniosła koszty naprawy pojazdu w wysokości 4.573,80 zł.

- darowizna na imprezy sportowe - 3 737,90 - dla kogo ta darowizna, na jakie imprezy sportowe?

Odp. : z kwoty 3.737,90 ogółem dotyczącej działalności sportowej , z tyt. darowizny wpłynęło 2.300,00 zł. Były to darowizny innych podmiotów gospodarczych na imprezy sportowe „Polska Biega”, „XIX Sportowy Turniej Miast i Gmin”, „VI Europejski Tydzień Sportu dla Wszystkich”, natomiast pozostała kwota 1.437.90 ,00 to kwota, która wpłynęła to zwrot kosztów za transport zawodników WICHER Reptowo.

Pyt. 3

- dział 900, rozdz. 90002- wykonanie 68,05% planu, skąd to się bierze takie wykonanie planu? Czy ci, którzy płacą, muszę ponosić wszystkie koszty związane z odpadami, za całą gminę?

Odp. : Dotyczy wydatków, które są opisane w części dotyczącej wydatków.

WYDATKI:

Ad.1. Wyjaśnienie odnośnie wydatkowania kwot:

Rozdział 60016 § 21 697,20 projekt przebudowy drogi gminnej Reptowo-Morzyczyn

Odp. : Rozdział 60016

- 21.697,20 - koszt materiałów wykonanych ( zgodnie z protokołem zaawansowania robót z dnia 22.10.2012r. ) do czasu zawarcia porozumienia na rozwiązanie umowy na przebudowę drogi gminnej Reptowo-Morzyczyn

Rozdział 60016 § 11 208,31 zakup klińca, masy asfaltowej ( czego dotyczy ten

wydatek i dlaczego nie jest to ujęte w kwocie

Odp. : 11.208,31 - 1. Zakup klińca drogowego (55 ton) dla:

- Rekowa - do wykorzystania przez sołtysa - 13 ton

- Morzyczyna - do wykorzystania przez sołtysa - 13 ton

- Urząd Gminy - do wykorzystania przez pracowników komunalnych - 29 ton

Razem: 5.412,00 zł

2. Zakup masy asfaltowej (500kg) dla:

- Urząd Gminy - do wykorzystania przez pracowników komunalnych

Razem: 356,70 zł

3. Zakup przemiału budowlanego do utwardzenia dróg :

- ul. Paprociowa, Morzyczyn

- os. Zielone, Kobylanka

- ul. Łabędzia

Razem: 5.535,00 zł

W.w. kwoty nie ujęto w remontach dróg, ponieważ do zakupu tych materiałów stosuje się odpowiednią klasyfikację budżetową, którą stanowi § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia.

Rozdział 60016 - 12 238,50 projekt stałej organizacji ruchu

Odp. : 12.238,50 - 1. Organizacja ruchu ul. Szkolna - 1.537,50 zł

2. Organizacja ruchu ul. Szczecińska - 9.717,00 zł

3. Organizacja ruchu os. Kryształowe - 984,00 zł

Rozdział 70005 - 180 172,18 odszkodowania za grunty zajęte pod drogę ( kto i ile)

Odp. : Rozdział 70005

- 180.172,18 - dotyczy wypłaty odszkodowań na podstawie decyzji Starosty Stargardzkiego z tytułu utraty prawa własności nieruchomości gruntowych oraz ich przejścia z mocy prawa na rzecz Gminy Kobylanka w związku rozbudową i przebudową drogi gminnej Motaniec - Reptowo.

Wykaz osób i wypłaconych indywidualnie kwot odszkodowań podlega ochronie danych osobowych na podstawie art. 23 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych /tj. Dz.U. z 2002r. Nr 101, poz.926 z późn.zm./

Rozdział 70005 § 4 000,00 czynsz za lok. komunalny

Odp. : 4.000,00 - czynsz lokal komunalny Kobylanka ul. Szczecińska

Rozdział 70005 § 851 483,77 zakup działek w wyniku zamiany ( kto i ile)

Odp. : 851.483,77 - dotyczy nabycia nieruchomości pod ścieżkę rowerową i na dojazd do muszli koncertowej w tym nabycie w drodze zamiany na kwotę 807.328,00 zł. Wartość nabywanych nieruchomości została ustalona na podstawie operatów szacunkowych sporządzonych przez rzeczoznawców majątkowych a zobowiązania zostały uregulowane na podstawie aktów notarialnych przeniesienia własności.

Ww. nieruchomości zostały nabyte na podstawie następujących uchwał:

Nr XXX/181/13 z dnia 28 lutego 2013r. - działki nr: 631/1, 647/5, 648/3, 649/4 w obrębie Morzyczyn,

Nr XXX/180/13 z dnia 28 lutego 2013r. - działka nr 454/108 w obrębie Morzyczyn

Nr XI/69/11 z dnia 20 lipca 2011r. - działka nr 212/1 w obrębie Morzyczyn

Rozdział 75023 13 983,00 koszty postępowania sądowego

Odp. : Rozdział 75023

- 13.983,00 - koszty postępowania sądowego - opłata sądowa od skargi kasacyjnej w sprawie oświetlenia na węźle Motaniec.

Rozdział 75023 § 5 535,00 usługi doradcze

Odp. : 5.535,00 - w tym usługi doradcze m.in. w zakresie przygotowanie dokumentacji przetargowej na odbiór i zagospodarowanie odpadów z terenu Gminy Kobylanka.

Rozdział 75075 § 9 424,96 usługi promocyjne

Odp. : Rozdział 75075

- 9.424,96 - umowy promocyjne: zakup strojów z herbem gminy dla rowerzystów , reprezentacja podczas ME w karate WUKF w Sheffield, usługi gastronomiczno - hotelarskie dla delegacji zagranicznych, druki zaproszeń, pomoc w organizacji obchodów jubileuszu Związku Inwalidów Wojennych, usługi grawerskie na statuetkach.

Rozdział 75416 ile wyniósł dochód z radarów, jakie są koszty obsługi radaru oraz ile wyniósł dochód „na czysto” z radarów

Odp. : Rozdział 75416

- dochód całkowity z radarów- 429.300,02

całkowite Koszty - 200.125,78

w tym: obsługa firmy - 143.932,14

opłaty pocztowe - 49.751,05

postępowanie egzekucyjne - 4.989,15

materiały biurowe - 1.453,44

dochód na czysto- 229.174,24

Rozdział 75495 § 10 000,00 rozbudowa zestawu nagłośnieniowego ( gdzie ta

rozbudowa i z jakich funduszy)

Odp. : Rozdział 75495

- 10.000,00 - zadanie pn.”Rozbudowa zestawu nagłośnieniowego (radiowęzeł) wraz z jego uruchomieniem na promenadzie j. Miedwie”. Zakup sfinansowany ze środków dotacji Powiatu Stargardzkiego, zgodnie z umową z dnia 05.07.2013r.

Rozdział 80103 - w SP Kobylanka koszty funkcjonowania klas "0" 80.318,51, w tym wynagrodzenia i pochodne 66.205,23, w szkole w Reptowie 102.880,55, w tym na wynagrodz. i pochodne 69.497,09 - pytanie: dlaczego takie różne proporcje między szkołami? Na co wydane zostały w Reptowie środki poza wynagrodzeniami? Ile dzieci w klasie "0" było w Kobylance, a ile w Reptowie?

Odp. : Rozdział 80103

Zestawienie wydatków oddziałów przedszkolnych za 2013 r.

Szkoła Podstawowa w Kobylance

Rozdział

Paragraf

Tytułem

Kwota

80103

3020

Dodatki wiejskie i mieszkaniowe

5 739,81

4010

Wynagrodzenia

52 309,98

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

2 778,34

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

9 723,74

4120

Składki na FP

1 393,17

4210

Zakup materiałów i wyposażenia, w tym:

1 216,05

- szatnia

679,60

- wykładzina

357,65

- regał

159,00

- pozostałe materiały

19,80

4240

Zakup pomocy dydaktycznych, w tym:

3 327,14

- pomoce dydaktyczne

1 247,54

- zabawki

2 079,60

4440

Odpis na ZFŚS

3 830,28

80 318,51

Szkoła Podstawowa w Kunowie

Rozdział

Paragraf

Tytułem

Kwota

80103

3020

Dodatki wiejskie i mieszkaniowe

8 773,66

4010

Wynagrodzenia

79 283,86

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

5 970,39

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

16 154,03

4120

Składki na FP

2 314,46

4210

Zakup materiałów i wyposażenia, w tym:

1 367,45

- skrzynia na zabawki

132,45

- gabloty na prace dzieci

620,00

- wizualizer do tablicy interaktywnej

615,00

4240

Zakup pomocy dydaktycznych, w tym:

9 528,70

- pomoce dydaktyczne

450,93

- tablica interaktywna

3 358,27

- projektor

3 444,00

- półka interaktywna

553,50

- uchwyt do tablicy interaktywnej

1 722,00

4270

Zakup usług remontowych - remont podłogi w kl.0

9 079,00

4440

Odpis na ZFŚS

4 995,42

137 466,97

Zespół Szkół Publicznych w Reptowie

Rozdział

Paragraf

Tytułem

Kwota

80103

3020

Dodatki wiejskie i mieszkaniowe

4 972,45

4010

Wynagrodzenia

53 214,47

4040

Dodatkowe wynagrodzenie roczne

4 294,46

4110

Składki na ubezpieczenie społeczne

10 482,23

4120

Składki na FP

1 505,93

4240

Zakup pomocy dydaktycznych, w tym:

12 355,84

- pomoce dydaktyczne

2 133,70

- zestawy interaktywne

9 480,84

- stoliki dla dzieci

741,30

4300

Zakup usług pozostałych (m.in.wywóz śmieci, basen, usługi informatyczne, usługi ksero, usł.kominiarska i inne

13 177,17

4440

Odpis na ZFŚS

2 878,00

102 880,55

Rozdział 80113 § 88 550,00 koszty usług PKS - czy korzystamy jeszcze z PKS ?

Odp. : Rozdział 80113

- 88.550,00 - kwota dotyczy umowy z MZK.

Rozdział 80146 § 19 018,00 dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - szczegółowe

wydatki na poszczególne formy kształcenia w rozbiciu

na poszczególne szkoły

Odp. : Rozdział 80146

- 19.018,00 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

Formy kształcenia i doskonalenia

Kierunek / tematyka

Liczba nauczycieli

Koszt

SP w KOBYLANCE

Studia podyplomowe umożliwiające uzyskanie kwalifikacji zawodowych

technika i plastyka

1

1 320,00

Kursy doskonalące ( szkolenia, warsztaty, konferencje w tym dyrektorzy )

Projektowanie nadzoru pedagogicznego w zakresie podstawy programowej

1

150,00

Ruch kadrowy 2013

1

360,00

Kurs dla kierowników wycieczek i obozów wędrownych

2

200,00

Kryteria oceny pracy nauczyciela

1

400,00

Tworzenie i wdrażanie systemu jakości pracy szkoły

Rada Pedagogiczna

450,00

Projektowanie pracy szkoły

Rada Pedagogiczna

450,00

Standardy jakości pracy szkoły

1

425,00

Warsztaty metodyczne i przedmiotowe oraz inne formy doskonalenia zawodowego wynikające z potrzeb edukacyjnych na danym terenie

Warsztaty z decaupage

10

500,00

Szkolenie z wykorzystania tablicy interaktywnej

Rada Pedagogiczna

965,00

SUMA:

5 220,00

SP w KUNOWIE

Studia podyplomowe umożliwiające uzyskanie kwalifikacji zawodowych

Oligofrenopedagogika

2

1 200,00

Kursy doskonalące ( szkolenia, warsztaty, konferencje w tym dyrektorzy )

Szkolenie Rady Pedagogicznej z zakresu bezpieczeństwa i komunikacji

Rada Pedagogiczna

360,00

Tworzenie i wdrażanie systemu jakości pracy szkoły

Rada Pedagogiczna

450,00

Jak sobie radzić z dzieckiem

Rada Pedagogiczna

450,00

Kształtowanie pojęć matematycznych w edukacji dziecka poprzez zabawy i gry

Rada Pedagogiczna

500,00

Edukacja przyrodnicza w podstawie programowej kształcenia ogólnego

Rada Pedagogiczna

500,00

Warsztaty metodyczne i przedmiotowe oraz inne formy doskonalenia zawodowego wynikające z potrzeb edukacyjnych na danym terenie

Szkolenie w zakresie obsługi tablicy interaktywnej, tworzenia strony www, obsługi programu graficznego

Rada Pedagogiczna

1 353,00

SUMA:

4 813,00

ZS w REPTOWIE

Szkolenie

Ruch kadrowy 2013 kryteria wyboru nauczyciela do zwolnienia lub zmiany warunków pracy. Związki zawodowe w zakładzie pracy. Skutki zmian ustawy o emeryturach i rentach

1

360,00

Szkolenie

Tworzenie i wdrażanie systemu jakości pracy szkoły

Rada Pedagogiczna

450,00

Szkolenie

Stres w pracy nauczyciela

Rada Pedagogiczna

500,00

Studia podyplomowe

Fizyka z astronomią

1

2 000,00

Kurs

Nauczycielska Akademia Internetowa

5

1 200,00

Studia podyplomowe

Oligofrenopedagogika z rewalidacją osób upośledzonych

1

675,00

Szkolenie

Warsztaty SUS "Profil szkoły "

Rada Pedagogiczna

1 600,00

Szkolenie

Warsztaty przygotowujące do realizacji programu zajęć wychowawczo-profilaktycznych "Spójrz inaczej" dla nauczycieli klas IV-VI SP i Gim.

Rada Pedagogiczna

2 200,00

SUMA:

8 985,00

Ogółem doskonalenie zawodowe nauczycieli

19 018,00

Rozdział 90002 jak bilansuje się gospodarka odpadami za rok 2013,

jakie koszty pokrywane są z opłat za śmieci, a jakie z

pozostałych dochodów budżetu ?

Odp. : Rozdział 90002

Dochody z tyt. odpadów komunalnych w 2013r. przypis należności 293.984,- ; wykonanie 256.912,60

Wydatki j.w. ogółem w klasyfikacji budżetowej 90002 - Gospodarka odpadami - 210.955, 49;

I. Przygotowanie Gminnego Punktu Zbiórki Odpadów -

1. zamówienie map w celu opracowania Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia GPZO - 314,13 zł

2. opracowanie Koncepcji przedsięwzięcia oraz Karty Informacyjnej Przedsięwzięcia GPZO Morzyczyn w celu uzyskania decyzji środowiskowej - firma zewnętrzna - 9.840 zł

3. opracowanie wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów w GPZO - 1414,50 zł

4. wykonanie dokumentacji technicznej związanej ze zmianą sposobu użytkowania budynku byłej oczyszczalni na GPZO - 1.845 zł

5. Zakup apteczki pierwszej pomocy do GPZO- 86 zł

6. Wynagrodzenie dla pracownika zatrudnionego w GPZO - 4.904,83 zł

II. Wydrukowanie książeczek opłat za odpady dla mieszkańców - 3 023,96 zł

III . Zakup nagród dla dzieci za udział w Akcji edukacyjnej Listy dla ziemi - 347,95 zł

IV. uprzątnięcie i zagospodarowanie odpadów biodegradowalnych wytworzonych przez mieszkańców ul. Polnej w Zieleniewie - 1.340 zł

V. Opłaty do Remondis za odpady od mieszkańców za :

Lipiec -

Odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych- 32. 618,17 zł

Odbiór odpadów selektywnych - 3.059,94 zł

Sierpień -

Odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych - 36.277,42 zł

Odbiór odpadów selektywnych - 4.787,94 zł

wrzesień -

Odbiór odpadów komunalnych razem z selektywnymi - 45.446,85 zł

Październik-

Odbiór odpadów komunalnych razem z selektywnymi - 59.792,81 zł

Prowizja Bankowa - 5.796 zł.

Poza kwotą wydatkowaną w wysokości 210.955,49 Gmina poniosła koszty w wysokości 43.356,83 , ujęte w innej klasyfikacji budżetowej:

- 75023 - koszty przeprowadzenia przetargów - 11.070 zł

- 75023 - wynagrodzenie stanowiska d.s. gospodarki odpadami - 31.198,28

- 90095 - tablice informacyjne GPZO - 1.088,55.

Natomiast do kosztów roku 2013 należałoby doliczyć f-ry REMONDIS za m-c listopad i grudzień 2013r. na łączną kwotę 100.789,90, które zapłacono w m-cu styczniu 2014r.

Ogółem rozliczenie kosztów;

Dochody - przypis należności 293.984 wykonanie 256.912,60

Wydatki - 355.102,22

Różnica do przypisu - 61.118,22

Różnica do wykonania - 98.189,62

Rozdział 90095 § 18 512,04 kary i odszkodowania

Odp. : Rozdział 90095

- 18.512,04 - kary i odszkodowania - wypłata na rzecz MODECH POLMO z tyt. Ograniczenia możliwości pobierania pożytku z j. Miedwie.

Rozdział 90095 § 29 520,00 zarzadzanie nieruchomościami ( czego dotyczy

wydatek i czym spowodowany jest wzrost o ponad 17

tyś. zł w stosunku do roku 2012 )

Odp. : 29.520,00 - zarządzanie nieruchomościami z tego 14.760,00 OSIR; 14.760,00- Wodociągi Zachodniopomorskie za zarządzanie (tłocznia ścieków i studnia rozprężna) obręb Morzyczyn - umowa zawarta od dnia 1 listopada 2012r.

Rozdział 90095 § 16 486,29 przyłącza elektr. ( przepompownia, tłocznia ścieków

oraz przeprogramowanie sterowników na tłoczni

ścieków w Kunowie - 2 5 83,00) - czy wydatki te nie

powinny być uwzględnione w projekcie na „Ochronę

wód…” ?

Odp. : 16.486,20 + 2.583,00

  1. Kwota 5213,53 zł dotyczy docelowego przyłącza do tłoczni ścieków PM w Morzyczynie. Aktualnie dostawa energii elektrycznej odbywa się kablem z naszego transformatora znajdującego się na działce prywatnej. Musimy ten transformator usunąć. Docelowe przyłącze elektryczne, wybudowane przez ENEA, jest zasilane z transformatora posadowionego na terenie publicznym. Ponadto w nowej instalacji pomiarowej musi być dokonany rozdział energii elektrycznej na Gminny Punkt Zbiórki Odpadów-opłacaną przez gminę i tłocznię PM - opłacaną przez Wodociągi Zachodniopomorskie Sp. z o.o.- eksploatatora sieci. Zadanie nie było zawarte we wniosku na dofinansowanie projektu „Ochrona wód ………”. Problem pojawił się w późniejszym czasie.

  2. Kwota 5870,15 dotyczy przyłącza elektrycznego do przepompowni ścieków w Bielkowie - kanalizacja sanitarna w Bielkowie, która miała być realizowana od roku 2005. Wskutek braku pieniędzy nie została zrealizowana. Opłacona dla ENEA zaliczka została zwrócona. Opłata dotyczy nowej umowy, która już nie mogła być ujęta we wniosku o dofinansowanie .Pierwsza opłata za zadanie była za wcześnie poniesiona dlatego nie można tego zaliczyć do projektu „Ochrona wód …………..”.

  3. Kwota 5402,61 dotyczy wykonania przyłączy elektroenergetycznych do działek przy ulicy Fieldorfa i Pileckiego. Zadanie wynikało z zobowiązania gminy - akty notarialne. Zadanie nie dotyczy projektu „Ochrona wód ……….”.

  4. Kwota 2.583,00 zł dotyczy przeprogramowania sterowników tłoczni ścieków na wysyłanie SMS do firmy ochroniarskiej SOLID w celu monitorowania włamań do tłoczni ścieków. Podczas budowy były włamania i koszty napraw pokrywał wykonawca. Po wybudowaniu, celem uniknięcia strat zapadła decyzja o monitoringu tłoczni przez SOLID. Pozwoliło to uniknąć znacznych strat. Projekt „Ochrona wód……” nie obejmuje tego zadania.

Rozdział 90095 § 7 000,00 transport pomostów - kto wykonał to zlecenie ?

Odp. : 7.000,00 - transport pomostów- kwota 7000.00 zł obejmuje montaż i demontaż pontonów na promenadzie nad jeziorem Miedwie. Zadania wykonywało Stowarzyszenie OSP Bielkowo.

Rozdział 90095 § 5 100,00 prace porządkowe

Odp. : 5.100,00 - prace porządkowe - prace porządkowe na terenie gminy Kobylanka - Maxpol Dariusz Sałata (porządkowanie przystanków, ścieżki rowerowej, zbieranie śmieci z terenu gminy, odśnieżanie przystanków, sprzątanie zabitych zwierząt, drobne naprawy dróg gruntowych, montaż i konserwacja znaków drogowych), umowa w zamian za pracownika komunalnego

Rozdział 90095 § 1 370,22 zabezpieczenie kabli przy amfiteatrze w Morzyczynie

( dlaczego nie wykonał tego elektryk w ramach umowy

zlecenia, które wyniosło 7920 zł ?)

Odp. : 1.370,22 - zlecenie wykonania zabezpieczenia kabli przed dewastacją pokrywami stalowymi perforowanymi na ścianie muszli koncertowej (zabudowa kabli korytkami). Zadanie nie należy do bieżących prac związanych z konserwacją i dozorem oświetlenia na promenadzie.

Rozdział 92109 proszę o podanie kosztów funkcjonowania

poszczególnych świetlic wiejskich

Odp. : Rozdział 92109

Koszty utrzymania świetlic wiejskich:

  1. Świetlica wiejska w Bielkowie - 13.402,49 zł,

  2. Świetlica wiejska w Jęczydole - 1.199,16 zł,

  3. Świetlica wiejska w Morzyczynie - 8.282,89 zł,

  4. Świetlica wiejska w Motańcu - 9.436,55 zł,

  5. Świetlica w Niedźwiedziu - 11.951,62 zł,

  6. Świetlica wiejska w Rekowie - 3.274,10 zł,

  7. Świetlica wiejska w Reptowie - 22.570,26 zł,

  8. Świetlica wiejska w Kunowie - 1.514,11 zł

Razem świetlice - 73.107,18 zł

2.Czy firma obsługująca radar, która urzęduje w pomieszczeniach budynku urzędu gminy płaci czynsz? Jeśli tak, to w jakiej wysokości?

Odp. : Firma AVIS obsługująca fotoradar jest zobowiązana do ponoszenia kosztów dzierżawy pomieszczenia w wysokości 302,70 zł. miesięcznie.

3. str. 48 - nadwyżka budżetowa - różnica między przychodami, a rozchodami została pokryta ze środków subwencji oświatowej na m-c styczeń. Skąd w takim razie wójt weźmie na oświatę za styczeń, czy z subwencji za luty?, a co z grudniem 2014?

Odp. : Finansowanie szkół gminnych z subwencji oświatowej wynosi ok. 64%. Natomiast 36% dofinansowane jest z dochodów własnych gminy. Wynagrodzenia w m-cu styczniu 2014r, zabezpieczone zostały i wypłacone zgodnie z zawartymi umowami o pracę.

4.Jakie skutki dla budżetu , oprócz mniejszych dochodów, ma umorzenie podatku od nieruchomości ?

Odp. : Umorzenie podatku od nieruchomości - poza uszczupleniem dochodów będzie koniecznością ograniczenia wydatków do wysokości kwoty umorzenia.

Informacja o stanie mienia

1. Proszę o wyjaśnienie wzrostu wartości majątku trwałego, a w szczególności :

- aktywa trwałe - wzrost wartości o 2 062 600,00 zł

- zwiększenie stanu gruntów

- sprzedaż garażu i zakupienie przez gminę budynku biurowego i mieszkalnego - czego to

dotyczy ?

2. „Inwestycje w toku” konto 080 - poz. 4 „pozostałe inwestycje” - czego to dotyczy, jaka inwestycja jest w toku na kwotę 394 298,25 zł ?

3. W związku z jawnością i przejrzystością finansów publicznych (art. 33 ustawy o finansach publicznych) zwracam się o podanie do publicznej wiadomości - wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w roku 2013 udzielono ulg, odroczeń, umorzeń podatku lub opłat lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia (art. 37. 1.pkt.2 f) oraz wykazu osób prawnych i fizycznych, oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym udzielono pomocy publicznej. Nadmienić pragnę, że jeżeli udzielona pomoc publiczna dotyczy ulg, odroczeń, umorzeń podatku lub opłat lub rozłożenia spłaty na raty w kwocie przewyższającej łącznie 500 zł, podlega pod art.. 37 . 1. Pkt 2f ustawy o finansach. W związku z tym, podmioty którym jej udzielono (wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej) powinny podane być do publicznej wiadomości wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia.

Odp. : Informacja o stanie mienia

1. Wzrost wartości aktywów trwałych o kwotę 2.062.000 stanowiło głównie zwiększenie wartości:

- gruntów o kwotę 490.186 - Gmina Kobylanka nabyła grunty o pow.1,2197 ha pod ścieżkę rowerową, na dojazd do muszli koncertowej oraz rowy melioracyjne.

- budynków i lokali komunalnych - Gmina Kobylanka w wyniku zamiany nieruchomości zbyła budynek usytuowany na działce nr 464 w Morzyczynie natomiast nabyła budynki: biurowy i mieszkalny usytuowane na działce 212/1w Morzyczynie

- obiektów inżynierii lądowej (drogi gruntowe, sieci wodno-kanalizacyjne, plac zabaw w Niedźwiedziu - łącznie na kwotę 654.941 zł.

- pozostałych środków trwałych na kwotę 115.983 w szkołach ( meble, komputery, TV, drukarki, tablice interaktywne).

- inwestycje rozpoczęte na kwotę 855.688 - „Ochrona wód j.Miedwie….”

Zmniejszenia wartości środków trwałych w wysokości 145.192 zł dokonano głównie w ramach zamiany gruntów i budynków lokalnych.

2. Inwestycje w toku - kwota 394.298,25 dotyczy wartości wykonania projektów poniesionych na :

  1. Droga Kobylanka- Jęczydół 73.881,44

  2. Budowa infrastruktury turystycznej nad jez. Miedwie II etap 3.904,-

  3. Przebudowa SP w Kunowie 32.452,-

  4. Wodociąg I etap Żelewo - Kobylanka - Jęczydół 75.337,-

  5. Rozbudowa, przebudowa świetlica Morzyczyn 22.570,-

  6. Przebudowa świetlica Rekowo 61.700,-

  7. Przebudowa GOK 73.200,-

  8. Modernizacja świetlica Kunowo 13,81

  9. Boisko Reptowo 51.240,-

Załącznik do protokołu: opinia prawna z dnia 27 stycznia 2014 r. radcy p. Jerzego Adamiec i opinia prawna z dnia 16 maja 2014 r. adwokat p. Agnieszki Aleksandruk-Dutkiewicz.

W dniu 02.06.2014 r. posiedzenie przebiegało wg następującego porządku:

1. Otwarcie i stwierdzenie quorum.

2. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za rok 2013, informacji o stanie mienia komunalnego oraz sprawozdania finansowego za rok 2013.

3. Wypracowanie opinii dotyczącej wykonania budżetu Gminy Kobylanka za rok 2013 oraz wniosku w sprawie absolutorium.

4. Wolne wnioski.

5. Zamknięcie posiedzenia.

Ad.1.

Przewodniczący stwierdził quorum i prawomocność obrad.

Ad. 2.

Po rozpatrzeniu sprawozdania Wójta Gminy Kobylanka , Komisja dokonała porównania uchwalonego budżetu z jego rzeczywistym wykonaniem i stwierdziła co następuje.

  1. Podstawą sformułowania wniosku są dane zawarte w złożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu w roku 2013. Plan dochodów i wydatków zgodny jest ze zmianami wprowadzonymi w ciągu roku budżetowego, zarówno przez Radę Gminy - w formie uchwał, jak i przez Wójta gminy - w formie Zarządzeń.

  1. Stwierdzono prawidłowość w zakresie korzystania przez Wójta gminy z uprawnień do dokonywania zmian w budżecie gminy na rok 2013.

3. Uchwalony przez Radę Gminy budżet, po uwzględnieniu zmian w ciągu roku, przewidywał realizację dochodów w kwocie 22 941 556,98 zł . Dochody wykonano w kwocie 20 184 871,67 zł, co stanowiło 87,98 % planu, w tym planowane dochody własne na kwotę 15 710 440,70 zł, wykonano w kwocie 13 050 940,71 zł, co stanowi 83,07 % planu.

4. Uchwalony przez Radę Gminy plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku przewidywał kwotę 22 527 895,98 zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 19 823 836,72 zł, co stanowi 87,99 % ogółu planu.

5. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie Gminy kwotę 4 501 859,00 zł. Wydatkowano kwotę 3 801 182,51 zł, co stanowi 84,43 % planowanych wydatków na inwestycje.

6. Na wydatki bieżące budżetu zaplanowano kwotę 8 827 100,80 zł, zrealizowano wydatki w kwocie 7 384 453,26 zł, co stanowi 83,66 % planu.

7. Budżet Gminy w roku 2013 zamknął się wynikiem finansowym w wysokości 361 034,95  zł.

8. Rozchody w postaci spłat rat kapitałowych kredytów oraz wykupu papierów wartościowych wykonano w 2013 roku w wysokości 1 594 516,00 zł ( 99,99 % planu).

9. Zadłużenie Gminy na koniec 2013 roku z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów i emisji obligacji komunalnych wyniosło kwotę 17 851 172,01 zł w tym 2 578 389,59 wynikające z umów na wykup wierzytelności.

10. Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2013 rok wyniosły 427 680,00 zł.

11. Wójt Gminy, realizując zadania związane z wykonaniem budżetu, kierował się zasadą celowości, legalności i rzetelności w gospodarowaniu środkami publicznymi.

12.Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie wyraziła pozytywną opinię o sprawozdaniu Wójta Gminy Kobylanka z wykonania budżetu za 2013 rok.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów oraz Komisja Społeczna Rady Gminy wydały pozytywne opinie w sprawie wykonania budżetu za 2013 r.

Radny Andrzej Suchta -„proszę o wyjaśnienie stwierdzenia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie odnośnie pokrycia ujemnej różnicy między przychodami i rozchodami budżetu z części subwencji oświatowej.”

Wójt - udzielił wyjaśnienia do powyższego zapytania.

Zdaniem Komisji Rewizyjnej, powyższe daje podstawę do wyrażenia pozytywnej opinii o realizacji budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok i wystąpienia do Rady z wnioskiem o udzielenie absolutorium Wójtowi.

Ad. 3

W głosowaniu jawnym : 4 głosy za, 0 przeciw, 0 wstrzymało się - Komisja pozytywnie zaopiniowała wykonanie przez Wójta Gminy budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok. Następnie Komisja przystąpiła do podjęcia uchwały w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za 2013 rok oraz jego uzasadnienia. Po przygotowaniu tych dokumentów nastąpiło ich odczytanie i głosowanie. W głosowaniu jawnym : 4 głosy za, 0 przeciw, 0 wstrzymało się - Komisja Rewizyjna jednogłośnie przyjęła wniosek w sprawie udzielenia p. Andrzejowi Kaszubskiemu Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z wykonania budżetu za rok 2013.

Uchwała Komisji Rewizyjnej w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium wraz z uzasadnieniem stanowią załącznik nr 1 do niniejszego protokołu.

Przewodniczącego Komisji zobligowano do niezwłocznego przekazania wniosku wraz z uzasadnieniem do Biura Rady Gminy

Ad. 4

Brak wniosków.

Ad.5Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący zamknął posiedzenie Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Kobylance.

Podpisy Członków Komisji :

Przewodniczący - Ireneusz Siwiec -..........................................

Krzysztof Kleinowski -................................................................

Andrzej Suchta - …………………………………………………

Józef Tarnawski -........................................................................ .

UCHWAŁA KOMISJI REWIZYJNEJ

Rady Gminy Kobylanka z dnia 02.06.2014 r.

w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za 2013 rok

Komisja w składzie:

1. Ireneusz Siwiec - przewodniczący

2. Krzysztof Kleinowski

3. Andrzej Suchta

4. Józef Tarnawski

Działając na podstawie art. 18 a ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 zm. poz. 645, poz. 1318, z 2014 r. poz. 379) oraz § 72 ust. 2 Statutu Gminy Kobylanka, Komisja Rewizyjna pozytywnie opiniuje wykonanie budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok oraz wnosi do Rady Gminy Kobylanka o udzielenie Panu Andrzejowi Kaszubskiemu - Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium za rok 2013.

Uzasadnienie:

Po rozpatrzeniu sprawozdania Wójta Gminy z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za rok 2013 , sprawozdania finansowego , informacji o stanie mienia komunalnego i zapoznaniu się z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o sprawozdaniu z wykonania budżetu, a także pozytywnej opinii Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów i Komisji ds. Społecznych , Komisja Rewizyjna pozytywnie oceniła wykonanie budżetu. Opinia Komisji o wykonaniu budżetu stanowi załącznik do niniejszej uchwały. Wobec powyższego Komisja wnioskuje o udzielenie Panu Andrzejowi Kaszubskiemu - Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium za rok 2013. Wniosek przyjęto w głosowaniu jawnym, następującym stosunkiem głosów:

za udzieleniem absolutorium - 4 głosy,

przeciwko udzieleniu absolutorium - 0 głosów,

wstrzymujących się - 0 głosów.

Niezwłoczne przekazanie niniejszej uchwały do Rady Gminy powierza się Przewodniczącemu Komisji.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

.......................................................

(podpis)

ZAŁĄCZNIK: Opinia Komisji Rewizyjnej

Załącznik Nr 1

do Uchwały Komisji Rewizyjnej

Rady Gminy Kobylanka

z dnia 02.06.2014 r.

Opinia

Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka o wykonaniu budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok

Komisja Rewizyjna Rady Gminy Kobylanka na posiedzeniu w dniu 02.06.2014 r. :

- rozpatrzyła sprawozdanie Wójta Gminy Kobylanka z wykonania budżetu Gminy za 2013 rok,

- zapoznała się z informacją o stanie mienia komunalnego gminy Kobylanka

- rozpatrzyła sprawozdanie finansowe

- wysłuchała ustnych wyjaśnień Wójta,

a następnie stwierdziła, co następuje:

1. Uchwalony przez Radę Gminy budżet, po uwzględnieniu zmian w ciągu roku, przewidywał realizację dochodów w kwocie 22 941 556,98 zł . Dochody wykonano w kwocie 20 184 871,67 zł, co stanowiło 87,98 % planu, w tym planowane dochody własne na kwotę 15 710 440,70 zł, wykonano w kwocie 13 050 940,71 zł, co stanowi 83,07 % planu.

2. Uchwalony przez Radę Gminy plan wydatków budżetowych po zmianach dokonanych w ciągu roku przewidywał kwotę 22 527 895,98 zł. Wydatki zrealizowano w kwocie 19 823 836,72 zł, co stanowi 87,99 % ogółu planu.

3. Na realizację inwestycji zaplanowano w budżecie Gminy kwotę 4 501 859,00 zł. Wydatkowano kwotę 3 801 182,51 zł, co stanowi 84,43 % planowanych wydatków na inwestycje.

4. Na wydatki bieżące budżetu zaplanowano kwotę 8 827 100,80 zł, zrealizowano wydatki w kwocie 7 384 453,26zł, co stanowi 83,66 % planu.

5. Budżet Gminy w roku 2013 zamknął się wynikiem finansowym w wysokości 361 034,95 zł.

6. Skutki obniżenia górnych stawek podatków za 2013 rok wyniosły 427 680,00 zł.

7. Rozchody w postaci spłat rat kapitałowych kredytów oraz wykupu papierów wartościowych wykonano w 2013 roku w wysokości 1 594 516,00 zł ( 99,99 % planu).

8. Zadłużenie Gminy na koniec 2013 roku z tytułu zaciągniętych pożyczek, kredytów i emisji obligacji komunalnych wyniosło kwotę 17 851 172,01 zł w tym 2 578 389,59 zł wynikające z umów na wykup wierzytelności.

Należy zauważyć, że stan zadłużenia Gminy jest nadal wysoki a jednak po odliczeniu kredytów i pożyczek wykorzystanych na realizacje inwestycji z udziałem środków UE wynosi 58,09 % i spełnia wymóg art.. 170 ust. 1, 3 i 4 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych z późn. zmianami.

9. Wójt Gminy, realizując zadania związane z wykonaniem budżetu, kierował się zasadą celowości, legalności i rzetelności w gospodarowaniu środkami publicznymi.

10. Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie wyraziła pozytywną opinię o sprawozdaniu Wójta Gminy Kobylanka z wykonania budżetu za 2013 rok jak również pozytywną opinię wyraziła Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów i Komisja ds. Społecznych.

Zdaniem Komisji Rewizyjnej wyrażonym w przyjętej uchwale, powyższe daje podstawę do wyrażenia pozytywnej opinii o realizacji budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok i wystąpienia do Rady z wnioskiem o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka.

Podpisy :

1. Ireneusz Siwiec - ……………………………………………….

2. Krzysztof Kleinowski - ……………………………………………….

3. Andrzej Suchta - ……………………………………………….

4. Józef Tarnawski - ……………………………………………..


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
30 06 2014 12 50 025 (PDF, 343.56Kb) 2014-06-30 12:50:02 30
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
30 cze 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
30 cze 2014, godz. 12:50

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
30 cze 2014, godz. 12:50