Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ z I Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 02 grudnia 2010 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

PROTOKÓŁ

z I Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 02 grudnia 2010 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

Ad. 1

Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad - prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji (art. 20 p.2c ustawy o samorządzie gminnym).

Zgodnie z art. 20 pkt. 2 c ustawy o samorządzie gminnym I Sesję Rady Gminy Kobylanka VI kadencji otworzył o godz. 10.00 najstarszy wiekiem radny obecny na sesji, radny Zygmunt Gołembowski w obecności wszystkich radnych. Poinformował, że skład rady wynosi 15 radnych. Stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 radnych, co stanowi quorum niezbędne do prowadzenia obrad rady gminy, umożliwia przeprowadzenie ważnych wyborów oraz podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności /zał. nr 1/ oraz lista obecności przybyłych gości /zał. nr 2/. W posiedzeniu również udział wzięli: Wójt Gminy Pan Andrzej Kaszubski, Zastępca Wójta - Pan Tadeusz Lubert.

 

Ad. 2

Ukonstytuowanie Rady Gminy

a) Wręczenie zaświadczeń o wyborze radnego przez Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej

Wszyscy obecni na sali obrad w postawie stojącej wysłuchali hymnu Polski.

Wiceprzewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Joanna Baszak wręczyła wszystkim radnym zaświadczenia o wyborze na radnego Gminy Kobylanka.

b) Ślubowanie radnych

Radny Zygmunt Gołembowski poinformował wszystkich radnych o sposobie ślubowania. Po odczytaniu roty przez radnego Zygmunta Gołembowskiego radna Katarzyna Synówka - Kozdrowska odczytała z listy obecności kolejno imiona i nazwiska radnych w celu złożenia ślubowania. Wszyscy radni złożyli ślubowanie zgodnie z art. 23 a ustawy o samorządzie gminnym o następującej treści: „Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.

 

Ad. 3

Wybór przewodniczącego Rady Gminy

a) zgłaszanie kandydatur na funkcję przewodniczącego Rady Gminy

Radny Zygmunt Gołembowski poprosił wszystkich radnych o zgłaszanie kandydatur na funkcję przewodniczącego Rady Gminy.

Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił kandydaturę radnej Ireny Rybarczyk, która wyraziła zgodę.

Więcej kandydatur nie zgłoszono.

b) powołanie Komisji Skrutacyjnej

Radny Zygmunt Gołembowski poprosił wszystkich radnych o zgłaszanie kandydatur do komisji skrutacyjnej, której zadaniem jest przeprowadzenie tajnych wyborów na Przewodniczącego Rady Gminy.

Radna Marzena Kosiacka zgłosiła kandydaturę do komisji skrutacyjnej radnego Krzysztofa Kleinowskiego, który wyraził zgodę.

Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił do komisji skrutacyjnej kandydaturę radnej Katarzyny Synówki-Kozdrowskiej, która wyraziła zgodę.

Radna Marzena Kosiacka zgłosiła do komisji skrutacyjnej kandydaturę radnej Ewy Bejster, która wyraziła zgodę.

W skład komisji skrutacyjnej weszli następujący radni:

Krzysztof Kleinowski

Katarzyna Synówka-Kozdrowska

Ewa Bejster.

Radny Zygmunt Gołembowski zwrócił się z pytaniem do wszystkich radnych czy nie ma uwag do powyższego składu komisji skrutacyjnej.

Uwag do składu komisji skrutacyjnej nie było.

W głosowaniu jawnym skład komisji skrutacyjnej został przyjęty w następujący sposób: za- 14, przeciw-0, wstrzymał się - 1, przy 15 radnych obecnych podczas głosowania.

Powyższy skład komisji skrutacyjnej został przyjęty bez uwag.

Radny Zygmunt Gołembowski ogłosił 10 min. przerwę w celu ukonstytuowania się komisji skrutacyjnej, która została utworzona w celu przeprowadzenia wyborów na przewodniczącego Rady Gminy.

Komisja skrutacyjna ukonstytuowała się w następujący sposób:

1. Przewodniczący Komisji - Krzysztof Kleinowski

2. Członek Komisji - Ewa Bejster

3. Członek Komisji - Katarzyna Synówka-Kozdrowaka.

c) przeprowadzenie tajnego głosowania

Komisja skrutacyjna przystąpiła do rozdania kart do głosowania. Po dokonaniu głosowania Komisja Skrutacyjna zebrała do urny karty do głosowania.

Została ogłoszona 10 min. przerwa w celu przeliczenia głosów i sporządzenia protokołu z głosowania przez Komisję Skrutacyjną.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Krzysztof Kleinowski odczytał protokół z głosowania o wyborze przewodniczącego Rady Gminy. W wyniku głosowania 13 głosami „za” w obecności 15 radnych, przewodniczącą Rady Gminy została wybrana Pani Irena Rybarczyk.

Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi zał. nr 3.

Radny Zygmunt Gołembowski złożył gratulacje nowowybranej przewodniczącej Rady Gminy Pani Irenie Rybarczyk i życzył owocnej pracy.

d) podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 1/10/- zał. nr 4.

Radny Zygmunt Gołembowski odczytał uchwałę w sprawie wyboru przewodniczącej Rady Gminy. Uchwała Nr I/1/10 stanowi zał. nr 5.

 

Ad. 4

Przejęcie przez przewodniczącego Rady Gminy prowadzenia sesji od Radnego seniora

Radny Zygmunt Gołembowski w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku złożył podziękowanie radzie i poprosił przewodniczącą Rady Gminy - Panią Irenę Rybarczyk o dalsze prowadzenie obrad.

Radna Irena Rybarczyk podziękowała za zaufanie i dokonany wybór.

 

 

 

 

Ad. 5

Zatwierdzenie protokołu z L sesji Rady Gminy Kobylanka z dnia 04 listopada 2010 r.

Protokół z sesji Rady Gminy z dnia 04 listopada 2010 r. został przyjęty w następujący sposób: za- 12, przeciw-0, wstrzymało się - 3, przy 15 biorących udział w głosowaniu. Protokół został przyjęty /głosowanie imienne zał. nr 6/.

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Brak interpelacji i zapytań.

 

Ad. 7

Wybór wiceprzewodniczącego Rady Gminy

a) zgłaszanie kandydatur na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Gminy

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poprosiła wszystkich radnych o zgłaszanie kandydatur na funkcję wiceprzewodniczącego Rady Gminy.

Radny Ireneusz Siwiec zgłosił kandydaturę radnego Waldemara Michalskiego, który wyraził zgodę.

Radna Ewa Barełkowska zgłosiła kandydaturę radnego Tadeusz Wiśniewskiego, który nie wyraził zgody.

Więcej kandydatur nie było zgłoszonych.

b) powołanie Komisji Skrutacyjnej

Radna Anna Liśkiewicz wnioskuje, aby Komisja Skrutacyjna pozostała w składzie:

1. Przewodniczący Komisji - Krzysztof Kleinowski

2. Członek Komisji - Ewa Bejster

3. Członek Komisji - Katarzyna Synówka-Kozdrowska.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk skierowała pytanie do wszystkich radnych, „kto jest za tym, aby komisja skrutacyjna pozostała w tym samym składzie tj. jak wyżej.

W wyniku głosowania: za- 13, przeciw-0, wstrzymał się - 2. W głosowaniu brało udział 15 radnych. Wniosek został przyjęty.

Została ogłoszona 10 min. przerwa w celu przygotowania kart do głosowania.

c) przeprowadzenie tajnego głosowania

Komisja skrutacyjna przystąpiła do rozdania kart do głosowania. Po dokonaniu głosowania Komisja Skrutacyjna zebrała do urny karty do głosowania.

Została ogłoszona 10 min przerwa w celu przeliczenia głosów i sporządzenia protokołu z głosowania przez Komisję Skrutacyjną.

Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Krzysztof Kleinowski odczytał protokół z głosowania wyborze wiceprzewodniczącego Rady Gminy. W wyniku głosowania 15 głosami „za” w obecności 15 radnych, wiceprzewodniczącym Rady Gminy został wybrany Pan Waldemar Michalski.

Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi zał. nr 7.

Przewodnicząca złożyła gratulacje nowowybranemu wiceprzewodniczącemu Rady Gminy Panu Waldemarowi Michalskiemu i życzyła wiele sukcesów..

d) podjęcie uchwały w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 2/10/ - zał. nr 8.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk odczytała uchwałę w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Uchwała Nr I/2/10 stanowi zał. nr 9.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 3/10/ - zał. nr 10.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że głosowanie będzie jawne.

Jak również zgodnie z art. 70 Statutu Gminy w skład Komisji Skrutacyjnej wchodzi 4 radnych.

Przystąpiono do składania kandydatur do Komisji Skrutacyjnej.

Radny Bogdan Poliwka zgłosił kandydatury radnych:

- Radnego Ireneusza Siwca, który wyraził zgodę.

- Radnego Andrzeja Suchtę, który wyraził zgodę.

- Radnego Józefa Tarnawskiego, który wyraził zgodę.

- Radnego Krzysztofa Kleinowskiego, który wyraził zgodę.

Radna Renata Krzysztanowicz zgłosiła kandydaturę radnej Katarzyny Synówki-Kozdrowskiej, która wyraziła zgodę.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przystąpiła do głosowania w sprawie wyboru kandydatów do Komisji Rewizyjnej. Poszczególni kandydaci w wyniku głosowania otrzymali następującą ilość głosów:

Radny Ireneusz Siwiec: za-11, przeciw-0, wstrzymał się -4, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Andrzej Suchta: za- 14, przeciw-0, wstrzymał się - 1, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Józef Tarnawski: za- 13, przeciw-0, wstrzymał się- 2, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Krzysztof Kleinowski :za-12, przeciw-0, wstrzymał się - 3., przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska: za-4, przeciw-7, wstrzymał się - 4, przy 15 obecnych podczas głosowania.

W wyniku głosowania w skład Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka weszły następujące osoby:

1. Ireneusz Siwiec

2. Andrzej Suchta

3. Józef Tarnawski

4. Krzysztof Kleinowski.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr I/3/10 -/głosowanie imienne zał. nr 11/ w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka /zał. nr 12/.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji ds. społecznych Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 4/10/- zał. nr 13.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że Rada Gminy ustala ilość członków komisji ds. społecznych.

W związku z powyższym przewodnicząca poprosiła o składanie wniosków w sprawie ilości osób w komisji.

Radna Anna Liśkiwicz wnioskuje, aby w skład komisji ds. społecznych wchodziło 6 osób.

Innych wniosków nie zgłoszono.

Wniosek w sprawie 6 osobowego składu komisji ds. społecznych został przegłosowany następująco: za-14, przeciw-0, wstrzymał się - 1. W głosowaniu brało udział 15 radych.

Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił kandydaturę - radną Katarzynę Synówkę-Kozdrowską, która wyraziła zgodę.

Radna Renata Krzysztanowicz zgłosiła kandydatury:

- radną Ewę Barełkowską, która wyraziła zgodę

- radną Marzenę Kosiacką, która wyraziła zgodę

Radna Anna Liśkiewicz zgłosiła kandydatury:

- radną Ewę Bejster, która wyraziła zgodę

- radnego Waldemara Michalskiego, który wyraził zgodę

- radną Renatę Krzysztanowicz, która nie wyraziła zgody na kandydowanie do Komisji Społecznej.

Radna Ewa Barełkowska zgłosiła kandydaturę radnego Zygmunta Gołembowskiego, który wyraził zgodę.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przystąpiła do głosowania w sprawie wyboru kandydatów do Komisji ds. Społecznych. Poszczególni kandydaci w wyniku głosowania otrzymali następującą ilość głosów:

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska: za-15, przeciw-0, wstrzymał się - 0, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radna Ewa Barełkowska: za- 15, przeciw-0, wstrzymał się-0, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radna Marzena Kosiacka: za - 13, przeciw-0, wstrzymał się - 2, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radna Ewa Bejster : za- 14, przeciw-0, wstrzymał się- 1, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Waldemar Michalski: za- 14, przeciw-0, wstrzymał się- 1, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Zygmunt Gołembowski: za- 15, przeciw-0, wstrzymał się - 0, przy 15 obecnych podczas głosowania.

W wyniku głosowania w skład Komisji ds. Społecznych weszły następujące osoby:

1. Katarzyna Synówka-Kozdrowska

2. Ewa Barełkowska

3. Marzena Kosiacka

4. Ewa Bejster

5. Waldemar Michalski

6. Zygmunt Gołembowski

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr I/4/10 -/głosowanie imienne zał. nr 14/ w sprawie powołania składu osobowego Komisji ds. Społecznych Rady Gminy Kobylanka /zał. nr 15/.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 5/10/ - zał. nr 16.

Radny Andrzej Suchta wnioskuje, aby w skład Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów wchodziło 5 osób.

Wniosek w sprawie 5 osobowego składu komisji został jednogłośnie przyjęty. W głosowaniu brało udział 15 radych.

Radna Ewa Barełkowska zgłosiła kandydatury:

- radną Renatę Krzysztanowicz, która wyraziła zgodę

- radnego Bogdana Poliwkę, który wyraził zgodę

Radny Andrzej Suchta zgłosił kandydatury:

- radną Annę Liśkiewicz, która wyraziła zgodę

- radnego Tadeusza Wiśniewskiego, który wyraził zgodę

- radnego Krzysztofa Kleinowskiego, który wyraził zgodę

Radna Anna Liśniewska zgłosiła kandydaturę radnego Zygmunta Gołembowskiego, który wyraził zgodę.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przystąpiła do głosowania w sprawie wyboru kandydatów do Komisji Rozwoju Gospodarczego i Fiannsów . Poszczególni kandydaci w wyniku głosowania otrzymali następującą ilość głosów:

Radna Renata Krzysztanowicz: za- 5, przeciw-9, wstrzymał się - 1, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Bogdan Poliwka: za- 12, przeciw-0, wstrzymał się - 3, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radna Anna Liśkiewicz: za- 13, przeciw-0, wstrzymał się - 2, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Tadeusz Wiśniewski: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się - 4, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Krzysztof Kleinowski: za- 12, przeciw-0, wstrzymał się-3, przy 15 obecnych podczas głosowania.

Radny Zygmunt Gołembowski: za- 9, przeciw-1, wstrzymał się 5, przy 15 obecnych podczas głosowania.

W wyniku głosowania w skład Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów weszły następujące osoby:

1. Bogdan Poliwka

2. Anna Liśkiewicz

3. Tadeusz Wiśniewski

4. Krzysztof Kleinowski

5. Zygmunt Gołembowski.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła w następujący sposób: za- 14, przeciw-0, wstrzymał się- 1 uchwałę Nr I/5/10 -/głosowanie imienne zał. nr 17/ w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka /zał. nr 18/.

Została ogłoszona 10 min przerwa.

Po przerwie zostały odczytane protokoły dotyczące ukonstytuowania się komisji Rady Gminy:

1. Radny Ireneusz Siwiec odczytał protokół Komisji Rewizyjnej Rady Gminy /zał. nr 19/:

- Przewodniczącym komisji został wybrany radny Ireneusz Siwiec

- Wiceprzewodniczącym komisji został wybrany radny Andrzej Suchta

2. Radna Marzena Kosiacka odczytała protokół Komisji ds. Społecznych Rady Gminy /zał. nr 20/:

- Przewodniczącą komisji została wybrana radna Marzena Kosiacka

- Wiceprzewodniczącą komisji została wybrana radna Ewa Barełkowska.

3. Radna Anna Liśkiewicz odczytała protokół Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów /zał. nr 21/:

- Przewodniczącą komisji została wybrana radna Anna Liśkiewicz

- Wiceprzewodniczącym komisji został wybrany radny Bogdan Poliwka.

 

 

 

Ad. 11

Wolne wnioski i informacje

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że w dokumentach na sesję zostały przekazane dokumenty, które należy wypełnić i dostarczyć do Biura Rady:

1) dotyczy to kwestionariusza osobowego (dane są niezbędne do księgowości, statystyki, kontaktów)

2) został przekazany druk w sprawie wyrażenia zgody na przekazywanie materiałów na sesję w wersji elektronicznej. To jest dobrowolne wyrażenie zgody.

3) druk oświadczenia majątkowego radnego należy złożyć w terminie 30 dni od dnia ślubowania, tj. 31.12.2010 lub 02.01.2011 r.- najpóźniej. Informacje w oświadczeniu należy podać wg stanu na dzień złożenia oświadczenia.

Zgodnie z art. 24i ustawy o samorządzie gminnym informacje zawarte w oświadczeniu majątkowym są jawne, z wyłączeniem informacji o adresie zamieszkania składającego oświadczenie oraz o miejscu położenia nieruchomości.

Jawne informacje zawarte w oświadczeniu majątkowym są udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej oraz kompletne oświadczenie jest przekazywane do Urzędu Skarbowego.

Zgodnie z art. 24 h pkt. 4 do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat.

4) do 14.12.2010 r. można składać propozycje do harmonogramu Rady Gminy.

5) sesję, na której odbędzie się ślubowanie wójta gminy zwołuje nowowybrany przewodniczący, w związku tym zostały przekazane materiały na sesję, która została zaplanowana na 6.12.2010 r.

6) na sesji został przekazany projekt budżetu gminy Kobylanka na 2011 r. do którego do dnia 14.12.2010 r. można składać na piśmie pytania, wnioski, propozycje zmian.

 

Ad. 12

Zamknięcie obrad

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 12.40 zamknęła obrady I sesji Rady Gminy Kobylanka.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
10 sty 2011

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
10 sty 2011, godz. 07:40

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
10 sty 2011, godz. 07:43