Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ z dnia 01.12.2006 r.

PROTOKÓŁ
z I Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dwóch częściach:
I część Sesji odbyła się w dniu 27 listopada 2006 r.
II część Sesji Odbyła się w dniu 01 grudnia 2006 r.

Ad. I

Otwarcie posiedzenia.
Zgodnie z art. 20 pkt. 2c ustawy o samorządzie gminnym I Sesję Rady Gminy V kadencji otworzył o godz. 12.00 najstarszy wiekiem radny obecny na sesji, radny Bronisław Tomoń w obecności wszystkich radnych - lista obecności /zał. nr 1/ oraz lista obecności przybyłych gości /zał. nr 2/.

Ad. II.1

Wręczenie zaświadczenia o wyborze radnego przez Przewodniczącą Gminnej Komisji Wyborczej.
Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Łucja Klińska wręczyła wszystkim radnym zaświadczenia o wyborze na radnego Gminy Kobylanka.

Ad. II. 2

Ślubowanie radnych przed przystąpieniem wykonywania mandatu radnego.Radny Bronisław Tomoń poinformował wszystkich radnych o sposobie ślubowania. Po odczytaniu roty przez radnego Bronisława Tomonia radny Ireneusz Siwiec odczytał kolejno zgodnie z listą obecności nazwiska i imiona wszystkich radnych w celu złożenia ślubowania.
Wszyscy radni złożyli ślubowanie zgodnie z Art. 23 a Ustawy o samorządzie gminnym.
Radna Maria Szyndlarewicz poprosiła wszystkich radnych o krótką prezentację swojej osoby.
Radny Waldemar Michalski –„kandydowałem z okręgu wyborczego Nr 4 Kobylanka, jest to moja czwarta kadencja”
Radny Ireneusz Siwiec –„startowałem z okręgu wyborczego Nr 5 Kunowo, jestem rolnikiem, prowadzę gospodarstwo rolne w Kunowie, troje dzieci, mieszkam na stałe w Kunowie’
Radny Bogdan Poliwka –„kandydowałem z okręgu wyborczego Nr 3 Morzyczyn-Zieleniewo, pracuję w Stargardzie Szczec, żonaty, dwoje dzieci”
Radna Ewa Bejster –„kandydowałam z okręgu wyborczego Nr 3 Morzyczyn-Zieleniewo, pracuję w Stargardzie Szczec. jako nauczyciel, w Morzyczynie mieszkam ok. 6 lat, należę do Kołą Gospodyń Wiejskich”
Radna Jolanta Mitura-„startowałam z okręgu wyborczego Nr 1 Bielkowo- Rekowo, nie pracuję, obecnie pełnię funkcje sołtysa, jestem radną po raz pierwszy”
Radny Stanisław Karpiński –„startowałem z okręgu wyborczego Nr 4 Kobylanka, nie mam doświadczenia w samorządzie, jestem radnym po raz pierwszy”
Radny Krzysztof Kleinowski –„okręg wyborczy Nr 6 Motaniec, żonaty, jedno dziecko, radny drugą kadencję”
Radna Maria Szyndlarewicz –„okręg wyborczy Nr 8 Reptowo, nauczyciel ZSP w Reptowie, w samorządzie pracuję trzecią kadencję, w latach 1998-2002 pełniłam funkcję Przewodniczącej Rady Gminy, w latach 2002-2006 pełniłam funkcję Przewodniczącej Komisji ds. Społecznych”
Radna Anna Liśkiewicz-„okręg wyborczy Nr 8 Reptowo, pierwsza kadencja, pracuję w Nadleśnictwie Kliniska, od 12 lat pracuję i mieszkam w Reptowie”
Radny Andrzej Suchta-„okręg wyborczy Nr 8 Reptowo, jestem mieszkańcem Reptowa, pierwszy raz jestem radnym, pracuję w firmie motoryzacyjnej w Szczecinie, żonaty, troje dzieci”
Radny Janusz Kowaliński –„okręg wyborczy Nr 2 Cisewo, jestem radnym drugą kadencję, żonaty, dwie córki, zajmuję się nieruchomościami w Szczecinie”
Radna Irena Rybarczyk-„okręg wyborczy Nr 4 Kobylanka, mieszkam w Kobylance, jestem radną drugą kadencję, w pierwszej kadencji pełniłam funkcję Przewodniczącej Klubu Radnych, pracuję w Biurze Projektowym w Szczecinie od ponad 20 lat”
Radna Teresa Czajewska-„okręg wyborczy Nr 5 Kunowo, jest to moja pierwsza kadencja, pracuję w Muzeum w Stargardzie Szczec. jako główna księgowa”
Radny Zbigniew Drohomirecki –„okręg wyborczy Nr 7 Niedźwiedź, od 1999 r. zajmuję się pracą społęczną w Straży Pożarnej, jestem radnym drugą kadencję, w pierwszej kadencji zostałem wybrany w wyborach uzupełniających”
Radny Bronisław Tomoń- „ okręg wyborczy Nr 3 Morzyczyn –Zieleniewo, jestem mieszkańcem Zieleniowa, emeryt, wcześniej pracowałem w Państwowej Straży Pożarnej w Stargardzie Szczec. , jest to moja szósta kadencja”.

Ad. II. 3

Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy /projekt nr 1/06/.
Powyższy projekt stanowi zał. nr 3.
Radny Bronisław Tomoń poprosił wszystkich radnych o zgłaszanie kandydatur do komisji skrutacyjnej, której zadaniem jest przeprowadzenie wyborów na Przewodniczącego Rady Gminy.
Radny Andrzej Suchta zgłosił na kandydata do komisji skrutacyjnej radną Marię Szyndlarewicz, która wyraziła zgodę.
Radny Waldemar Michalski zgłosił kandydata do komisji skrutacyjnej radnego Stanisława Karpińskiego, który wyraził zgodę.
Radna Irena Rybarczyk zgłosiła kandydata do komisji skrutacyjnej radnego Zbigniewa Drohomireckiego, który wyraził zgodę.
Radny Bronisław Tomoń ogłosił 5 min. przerwę w celu ukonstytuowania się komisji skrutacyjnej, która została utworzona w celu przeprowadzenia wyborów na Przewodniczącego Rady Gminy.
Komisja skrutacyjna ukonstytuowała się w następujący sposób:
  1. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej – Zbigniew Drohomirecki
  2. Członek Komisji – Maria Szyndlarewicz
  3. Członek Komisji – Stanisław Karpiński.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zbigniew Drohomirecki poprosił wszystkich radnych o zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Rady Gminy.
Radny Ireneusz Siwiec jako kandydata na Przewodniczącego Rady Gminy zgłosił radną Irenę Rybarczyk, która wyraziła zgodę.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił kandydata na Przewodniczącego Rady Gminy radnego Waldemara Michalskiego, który nie wyraził zgody.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił kandydata na Przewodniczącego Rady Gminy radnego Janusza Kowalińskiego, który nie wyraził zgody.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił kandydata na Przewodniczącego Rady Gminy radną Annę Liśkiewicz, która nie wyraziła zgody.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił kandydata na Przewodniczącego Rady Gminy radnego Bronisława Tomonia, który nie wyraził zgody.
Radny Bronisław Tomoń ogłosił 5 min. przerwę w celu przygotowania wzoru karty do głosowania. Po przerwie Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zbigniew Drohomirecki przedstawił przygotowany wzór karty do głosowania, który został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych. Radny Bronisław Tomoń ogłosił 5 min. przerwę w celu przygotowania odpowiedniej ilości kart do głosowania zgodnie z zatwierdzonym wzorem. Po przerwie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do rozdania kart do głosowania. Po dokonaniu głosowania Komisja Skrutacyjna zebrała do urny karty do głosowania. Została ogłoszona 5 min. przerwa. Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeliczenia głosów oraz sporządzenia protokołu z przeprowadzonego głosowania. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zbigniew Drohomirecki odczytał protokół z głosowania o wyborze Przewodniczącego Rady Gminy. W wyniku głosowania Przewodniczącą Rady Gminy Kobylanka została wybrana Pani Irena Rybarczyk.
Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi zał. nr 4.
Radny Bronisław Tomoń odczytał uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy. Uchwała Nr I/1/06 stanowi zał. nr 5.
Radna Irena Rybarczyk podziękowała za zaufanie i dokonany wybór.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk oddała głos Wójtowi Gminy Mirosławowi Przysiwkowi.
Wójt Gminy Mirosław Przysiwek podczas sesji przekazał wszystkim radnym projekt budżetu Gminy Kobylanka na rok 2007. Wójt Gminy Mirosław Przysiwek zgłosił wniosek w sprawie wprowadzenia do porządku obrad dwóch projektów uchwał podatkowych: projekt nr 5/06 w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru oraz projekt uchwały nr 4/06 w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości. Do powyższych projektów uchwał został przekazany informator o podatkach i opłatach lokalnych w 2007 roku.
Wniosek w/w został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk zgłosiła wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad następujących projektów uchwał: projekt nr 6/06 w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy , projekt nr 7/06 w sprawie powołania Komisji ds. Społecznych oraz projekt nr 3/06 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
Wniosek w/w został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.
Aby umożliwić radnym zapoznanie się z przyjętymi do porządku obrad projektami uchwał podatkowych Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała, aby ogłosić przerwę w obradach.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że aby podatki mogły zacząć obowiązywać od 01.01.2007 r. sesja musi się najpóźniej odbyć w poniedziałek 04.12.2006 r. Wniosek w sprawie odbycia się II części sesji w dniu 01 grudnia 2006 r. o godz. 9.00 został przyjęty 9 głosami.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przedstawiła porządek obrad II części sesji Rady Gminy ustalonej na dzień 1 grudnia 2006 r. w następującej kolejności:
pkt. III. 2. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy /projekt nr 3/06/.
Pkt. III. 3. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 2/06/.
Pkt. III. 4. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 6/06/.
Pkt. III. 5. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji ds. Społecznych /projekt nr 7/06/.
Pkt. III. 6. Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru /projekt nr 5/06.
Pkt. III. 7. Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości /projekt nr 4/06/.
Po przerwie od dnia 27.11.2006 r. godz. 13.50 do dnia 1.12.2006 r. godz. 9.00 Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk ogłosiła przystąpienie do II części sesji Rady Gminy. Oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności zał. nr 6, oraz lista obecności przybyłych gości zał. nr 7.

Ad. 1

Zatwierdzenie protokołu z sesji Rady Gminy z dnia 26 października 2006 r.
Powyższy protokół został przyjęty w następujący sposób: za- 10, przeciw-0, wstrzymał się-5 w obecności 15 radnych /głosowanie imienne zał. nr 8/.. Protokół został przyjęty.

Ad. 2

Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy /projekt nr 3/06/.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że zgodnie ze statutem gminy wybór na wiceprzewodniczącego jest wyborem tajnym.
Zaproponowała, aby komisja skrutacyjna była 3 osobowa.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił wniosek w sprawie pozostawienia takiego składu komisji skrutacyjnej jaki został zatwierdzony do przeprowadzenia wyboru Przewodniczącego Rady Gminy.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk skierowała pytanie do radnych: „czy wśród członków komisji skrutacyjnej są osoby chcące kandydować na stanowisko wiceprzewodniczącego Rady Gminy?” Radna Maria Szyndlarewicz potwierdziła, że chce kandydować.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk zgłosiła kandydata do uzupełnienia komisji skrutacyjnej radnego Waldemara Michalskiego, który wyraził zgodę.
Wniosek w sprawie uzupełnienia składu komisji skrutacyjnej o radnego Waldemara Michalskiego został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.
Została ogłoszona 15 min przerwa.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zbigniew Drohomirecki poprosił o składanie kandydatur na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy.
Radny Bogdan Poliwka zgłosił radnego Bronisława Tomonia, który wyraził zgodę.
Radny Andrzej Suchta zgłosił radną Marię Szyndlarewicz, która wyraziła zgodę.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk ogłosiła 10 min. przerwę w celu przygotowania kart do głosowania. Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zbigniew Drohomirecki przedstawił wzór kart do głosowania Nr 1 zał. nr 9, które zostały odrzucone jednogłośnie. Ogłoszoną 5 min. przerwę w celu przygotowania kart do głosowania. Wzór kart do głosowania Nr 2 został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.
Została ogłoszona 15 min. przerwa w celu przygotowania kompletu kart do głosowania.
Po przerwie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do rozdania kart do głosowania. Po dokonaniu głosowania Komisja Skrutacyjna zebrała do urny karty do głosowania.
Została ogłoszona 5 min. przerwa.
Następnie Komisja Skrutacyjna przystąpiła do przeliczenia głosów oraz sporządzenia protokołu z przeprowadzonego głosowania.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Zbigniew Drohomirecki odczytał protokół z głosowania o wyborze Wiceprzewodniczącego Rady Gminy. W wyniku głosowania Wiceprzewodniczącą Rady Gminy Kobylanka została wybrana Pani Maria Szyndlarewicz.
Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi zał. nr 10.

Ad. 3

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 2/06/.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk zgłosiła wniosek w sprawie jawnego głosowania . Wniosek powyższy został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.
Poinformowała, że zgodnie z art. 70 Statutu Gminy w skład Komisji Rewizyjnej wchodzi 4 radnych.
Przystąpiono do składania kandydatur do Komisji Rewizyjnej.
Radny Zbigniew Drohomirecki zgłosił radnego Waldemara Michalskiego, który wyraził zgodę.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił radną Teresę Czajewską, która nie wyraziła zgody. Radny Waldemar Michalski zgłosił radnego Ireneusza Siwca, który wyraził zgodę.
Radny Bronisław Tomoń zgłosił radną Ewę Bejster, która nie wyraziła zgody. Radny Stanisław Karpiński zgłosił radnego Krzysztofa Kleinowskiego, który wyraził zgodę. Radna Maria Szyndlarewicz zgłosiła radnego Andrzeja Suchtę, który wyraził zgodę.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił radnego Stanisława Karpińskiego, który wyraził zgodę.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przystąpiła do głosowania w sprawie wyboru kandydatów do Komisji Rewizyjnej. Poszczególni kandydaci w wyniku głosowania otrzymali następującą ilość głosów:
Radny Waldemar Michalski: za-13, przeciw-0, wstrzymał-2, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Ireneusz Siwiec: za-12, przeciw-0, wstrzymał się- 3, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Krzysztof Kleinowski: za-13, przeciw-0, wstrzymał się-2, przy 15 obecnych podczas głosowania; Radny Andrzej Suchta: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-3, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Stanisław Karpiński: za- 3, przeciw-0, wstrzymał się-12, przy 15 obecnych podczas głosowania.
W wyniku głosowania w skład Komisji Rewizyjnej weszli następujący radni:
Radny Waldemar Michalski, radny Ireneusz Siwiec, radny Krzysztof Kleinowski, radny Andrzej Suchta. Projekt powyższej uchwały stanowi zał. nr 11.
Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 12/ - uchwałę Nr I/3/06 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Kobylance zał. nr 13.

Ad. 4

Podjęcie uchwał w sprawie powołania Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy w Kobylance.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk zgłosiła wniosek o czteroosobowy skład w/w komisji. Wniosek został przyjęty w następujący sposób: za-10, przeciw-0, wstrzymał się-5, przy 15 obecnych podczas głosowania.
Przystąpiono do składania kandydatur do Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów. Radna Maria Szyndlarewicz zgłosiła radną Annę Liśkiewicz, która wyraziła zgodę;
Radny Waldemar Michalski zgłosił radnego Zbigniewa Drohomireckiego, który wyraził zgodę;
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił radną Teresę Czajewską, która wyraziła zgodę;
Radny Andrzej Suchta zgłosił radnego Bogdana Poliwkę, który wyraził zgodę;
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił radną Ewę Bejster, która wyraziła zgodę.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przystąpiła do głosowania w sprawie wyboru kandydatów do Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów. Poszczególni kandydaci w wyniku głosowania otrzymali następującą ilość głosów:
Radna Anna Liśkiewicz: za-10. przeciw-0, wstrzymał się-5, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Zbigniew Drohomirecki: za-11, przeciw-0, wstrzymał się- 4, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radna Teresa Czajewska: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-3, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Bogdan Poliwka: za- 14, przeciw-0, wstrzymał się-1, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radna Ewa Bejster: za- 5, przeciw-0, wstrzymał się- 10, przy 15 obecnych podczas głosowania.
W wyniku głosowania w skład Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów wchodzą: radna Anna Liśkiewicz, radny Zbigniew Drohomirecki, radna Teresa Czajewska, radny Bogdan Poliwka. Projekt uchwały stanowi zał. nr 14.
Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 15/ - uchwałę Nr I/4/06 w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy w Kobylance /zał. nr 16./.

Ad. 5

Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji ds. Społecznych /projekt nr 7/06/.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk zgłosiła wniosek o czteroosobowy skład w/w komisji. Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych.
Przystąpiono do składania kandydatur do Komisji ds. Społecznych.
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił radną Jolantę Miturę, która wyraziła zgodę;
Radny Bogdan Poliwka zgłosił radną Ewę Bejster, która wyraziła zgodę;
Radny Zbigniew Drohomirecki zgłosił radnego Bronisława Tomonia, który wyraził zgodę;
Radna Anna Liśkiewicz zgłosiła radnego Janusza Kowalińskiego, który wyraził zgodę;
Radny Krzysztof Kleinowski zgłosił radnego Stanisława Karpińskiego, który wyraził zgodę;
Radny Zbigniew Drohomirecki zgłosił radnego Waldemara Michalskiego, który wyraził zgodę.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przystąpiła do głosowania w sprawie wyboru kandydatów do Komisji ds. Społecznych. Poszczególni kandydaci w wyniku głosowania otrzymali następującą ilość głosów:
Radna Jolanta Mitura: za-14, przeciw-0, wstrzymał się-1, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radna Ewa Bejster: za-7, przeciw- 0, wstrzymał się – 8, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Bronisław Tomoń: za-13, przeciw-0, wstrzymał się-2, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Janusz Kowaliński: za-11, przeciw-0, wstrzymał się- 4, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Stanisław Karpiński: za-4, przeciw-0, wstrzymał się- 11, przy 15 obecnych podczas głosowania;
Radny Waldemar Michalski: za- 10, przeciw-0, wstrzymał się-5, przy 15 obecnych podczas głosowania.
W wyniku głosowania w skład Komisji ds. Społecznych wchodzą następujący radni: radna Jolanta Mitura, radny Bronisław Tomoń, radny Janusz Kowaliński, radny Waldemar Michalski. Projekt uchwały stanowi zał. nr 17.
Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 18/- uchwałę Nr I/5/06 w sprawie powołania składu osobowego Komisji ds. Społecznych Rady Gminy w Kobylance zał. nr 19.
Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk ogłosiła 5 min. przerwę w celu ukonstytuowania się nowo wybranych komisji stałych.
Protokół Komisji Rewizyjnej w sprawie ukonstytuowania się komisji odczytał radny Ireneusz Siwiec informując, że Przewodniczącym Komisji został Ireneusz Siwiec, Wiceprzewodniczącym Komisji-Waldemar Michalski, Członek Komisji-Andrzej Suchta, Członek Komisji Krzysztof Kleinowski / zał. nr 20/.
Protokół Komisji ds. Społecznych w sprawie ukonstytuowania się komisji odczytał radny Bronisław Tomoń informując, że Przewodniczącym Komisji został wybrany Bronisław Tomoń, Wiceprzewodniczącym Komisji- Waldemar Michalski, Członek Komisji- Jolanta Mitura, Członek Komisji- Janusz Kowaliński /zał. nr 21/.
Protokół Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów w sprawie ukonstytuowania się odczytał radny Zbigniew Drohomirecki informując, że Przewodniczącym Komisji został wybrany Zbigniew Drohomirecki, Wiceprzewodniczącym Komisji-Teresa Czajewska, Członek Komisji-Bogdan Poliwka, Członek Komisji-Anna Liśkiewicz /zał. nr 22/ Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poprosiła wszystkie komisje o przygotowanie planów pracy komisji.

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru /projekt nr 5/06/.
Wójt Gminy Mirosław Przysiwek przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem /zał. nr 23/.
O godz. 10.30 salę posiedzeń opuścił radny Janusz Kowaliński. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 14. Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę /głosowanie imienne zał. nr 24/ - uchwałę Nr I/6/06 w sprawie określenia wysokości stawek opłaty targowej oraz zasad jej poboru zał. nr 25.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości /projekt nr 4/06/.
Wójt Gminy Mirosław Przysiwek poinformował o zmianie w § 1,pkt.2, który otrzymuje brzmienie:
”2.Ustala się roczną stawkę podatku od nieruchomości od budynków lub ich części wymienionych w ust. 1 pkt 2 lit.e, stanowiących własność (współwłasność) emerytów i rencistów, którzy przekazali swoje gospodarstwo rolne (odpłatnie lub nieodpłatnie), o ile budynki te wchodziły w skład gospodarstwa rolnego w wysokości 2,06 zł od 1 m2 pow. użytkowej”. Projekt uchwały stanowi zał. nr 26.
Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. nr 27/ - uchwałę Nr I/7/06 w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości /zał. nr 28/ .

Ad. 8

Wolne wnioski.
Wójt Gminy Mirosław Przysiwek odczytał informację z dnia 30.11.2006 r. o wydanych decyzjach w sprawie ustalenia opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego /zał. nr 29/.

Podczas sesji Przewodnicząca Klubu Radnych Anna Liśkiewicz przekazała pismo z dnia 25.11.2006 r. w sprawie zawiązania się Klubu Radnych „Nowa Jakość” /zał. nr 30/.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk przekazała wszystkim radnym zaproszenie wraz z materiałami na sesję Rady Gminy, która została zaplanowana na dzień 06 grudnia 2006 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk poinformowała, że zgodnie z art. 24 ustawy o samorządzie gminnym należy składać oświadczenia majątkowe.

Ad. 9

Zamknięcie obrad.
Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 11.10 zamknęła I Sesję Rady Gminy.


Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodnicząca Rady Gminy
Irena Rybarczyk

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:49

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:49