Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/13 z XXXVIII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 28 listopada 2013 r.

 

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/13

z XXXVIII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 28 listopada 2013 r.

   Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXXVIII sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności – zał. Nr 1.

Nieobecni: radna Renata Krzysztanowicz i  radny Ireneusz Siwiec.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu  z posiedzenia  XXXVII Sesji Rady Gminy z dnia  31 października 2013 r.

Protokół z XXXVII  Sesji Rady Gminy z dnia 31 października 2013 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się – 2 w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 2/. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 3

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Wójt p. Andrzej Kaszubski przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 31 października 2013 roku do 28 listopada 2013 roku.

I       Zakończyliśmy prace nad przygotowaniem projektu budżetu na rok 2014. Wstępna wersja projektu wykazywała deficyt w wysokości ponad trzech milionów złotych. Dlatego też konieczne były kolejne cięcia. Spowodowało to wydłużenie terminu przekazania ostatecznej wersji budżetu Radzie Gminy. Szczegółowe omówienie nastąpi na wspólnym posiedzeniu Komisji Rady. Kończąc w 2014 roku realizację inwestycji z wykorzystaniem środków zewnętrznych mamy szansę przy dalszym ograniczeniu wydatków bieżących        i nie podejmowaniu nowych inwestycji na odzyskanie w przyszłym roku płynności finansowej po 3 latach zmagań z rozporządzeniem Ministra Finansów.

 

II     Kolejnym etapem wprowadzenia ustawy o gospodarce odpadami na terenie gminy jest prowadzenie postępowań administracyjnych w stosunku do mieszkańców, którzy dotychczas nie złożyli deklaracji w Urzędzie Gminy. Przypominam, że opłata za odpady jest obowiązkowa. Nie należy jej traktować jako opłatę indywidualną uzależnioną od ilości wytwarzanych odpadów. Jest to opłata wnoszona przez każdego mieszkańca gminy na pokrycie kosztów całego systemu gospodarki odpadami wynikającego z Regulaminu Utrzymania Czystości i Porządku na terenie Gminy Kobylanka. Każdy odpad komunalny wytworzony przez mieszkańca niezależnie od ilości musi być przez gminę odebrany             i zagospodarowany.

 

III   Wodociągi Zachodniopomorskie złożyły wniosek o przesunięcie terminu na wskazanie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków na terenie Gminy Kobylanka do czarwca 2014 roku. Uchwała w tej sprawie zostanie przygotowana na sesję Rady Gminy, która odbędzie się w dniu 30 grudnia br. Projekt nowego budżetu nie przewiduje dopłat do ścieków w związku z tym nawet przy niezmienionych taryfach wzrosną opłaty za ścieki dla mieszkańców gminy.

 

IV   Podpisana została umowa z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie na 45% dotację do przyłączy kanalizacyjnych dla mieszkańców Kunowa oraz niepodłączonych jeszcze gospodarstw z Reptowa i Jęczydołu. Do końca roku planujemy ogłoszenie przetargu na realizacje tej inwestycji. Termin zakończenia                  i rozliczenia tego zadania planowany jest maksymalnie do września 2014 roku.

 

V     W gminie złożono trzy wnioski dotyczące budowy farm fotowoltaicznych. Dwa z nich dotyczą działek w Morzyczynie i Zieleniewie w bezpośrednim sąsiedztwie obwodnicy Kobylanki (drogi krajowej nr 10) oraz jeden działki w obrębie Rekowo na granicy             z Gminą Stare Czarnowo. Ze względu na brak obecnie jednoznacznych przepisów w tej materii oraz z uwagi na przedłużające się prace w Sejmie RP nad ustawą o OZE lokalizacje potencjalnych inwestycji są szczegółowo analizowane. Po dyskusjach w Gminnej Komisji Urbanistycznej zadecydowano, że warunki zabudowy dla fotowoltaiki wydawane będą tylko dla działek znajdujących się w znacznej odległości od terenów zabudowanych. W pozostałych przypadkach konieczne będzie tworzenie Miejscowych Planów Zagospodarowania Przestrzennego.

 

VI    Informacja o zimowym utrzymaniu dróg zostanie przekazana na stronę internetową. Za zimowe utrzymanie dróg na terenie gminy Kobylanka odpowiedzialne są dwie firmy: firma „Maxpol” z Kobylanka i firma „Ambroziak” ze Starego Czarnowa. Od dwóch dni rozpoczęły się prace związane z poprawą stanu przejezdności dróg gruntowych na terenie gminy. Rozpoczęcie prac planowane było dużo wcześniej jednak warunki pogodowe (opady deszczu) nie pozwalały na rozpoczęcie prac ziemnych. Wszyscy mamy świadomość, że trwałość tych dróg jest uzależniona od pogody.  Poprawiana jest              ul. Popiełuszki, ul. Jeziorna w Kobylance, ul. Chrobrego, ul. Długa. Wszystkie wnioski, które były złożone na sesjach, komisjach przez radnych, wnioski przedstawione indywidualnie przez mieszkańców w newralgicznych miejscach zostały uwzględnione.

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do Biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

-  informacja w sprawie podatku rolnego, podatku leśnego i opłaty miejscowej, która została przekazana w materiałach na sesję, zał. nr 3;

- radni otrzymali projekt budżetu gminy Kobylanka na 2014 r. wraz z informacją o trybie prac nad projektem budżetu i posiedzeniach komisji;

- został przekazany projekt planu pracy rady gminy w 2014 r. do listopada 2014 r. z prośbą do wykorzystania przez komisje;

- sesja budżetowa zaplanowana została na 30.12.2013 r., natomiast posiedzenia komisji na 27.12.2013 r.

 

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Barełkowska – „ dotyczy dróg, czy nie uważa Pan, że dotychczasowy sposób doraźnego  powierzchownego naprawiania dróg nie sprawdza się ? Czy  nie lepiej i taniej jest  zrobić raz, tak jak się należy zamiast co jakiś czas łatać dziury. Dotyczy  to drogi do Miedwiecka. Były w budżecie środki na tę drogę, były z fotoradaru, ale nic nie zostało zrobione.  Uważam, że jeśli nie ma pieniędzy na całą drogę, to  żeby zrobić odcinkami. Wstępnie projekt budżetu przejrzałam, może nie remontować świetlicy w Bielkowie, placu zabaw, tylko zrobić tę drogę do Miedwiecka. Czy zamierza Pan wójt poczynić konkretne kroki?”

Radna Anna Liśkiewicz –

1.     „Dotyczy dwóch firm, które będą zajmować się zimowym utrzymaniem dróg. Czy to jest podział prac między te firmy , jak to ma zafunkcjonować?

2.     Kto będzie naprawiał drogi, kto jest z Urzędu Gminy przy tych  naprawach dróg?”

Radny Zygmunt Gołembowski – „ Dotyczy ul. Wilgi w Morzyczynie – mieszkańcy nie są zadowoleni z  wykonanych robót, złe wyrównanie, droga wąska, samochody nie mogą się wyminąć. Remont należy poprawić. W niektórych miejscach stoi woda. Czy będzie coś robione w tej sprawie?”

 

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok  - projekt nr 239/13.

Skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały wraz z uzasadnieniem – zał. Nr 4.

Na posiedzenie przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział – 14 .

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVIII/225/13         w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – zał. Nr 5 /głosowanie imienne – zał. Nr 6.

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę                         i zbiorowe odprowadzanie ścieków – projekt nr  240/13.

Wójt p. Andrzej Kaszubski złożył wniosek w sprawie wycofania projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę  i zbiorowe odprowadzanie ścieków – projekt nr  240/13- zał. nr 7.

Wniosek został pozytywnie  jednogłośnie przegłosowany w obecności 14 radnych.

Uchwała została wycofana z porządku obrad.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych – projekt nr  241/13.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały wraz z autopoprawką – zał. Nr 8.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały wraz                         z autopoprawką.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVIII/226/13         w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych– zał. Nr 9 /głosowanie imienne – zał. Nr 10.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia uchwały w sprawie opłaty od posiadania psa – projekt nr  242/13.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały – zał. Nr 11.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVIII/227/13         w sprawie wygaśnięcia uchwały w sprawie opłaty od posiadania psa – zał. Nr 12 /głosowanie imienne – zał. Nr 13.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności  – projekt nr 243/13.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały – zał. Nr 14.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVIII/228/13         w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności  – zał. Nr 15 /głosowanie imienne – zał. Nr 16.

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi – projekt nr 244/13.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały – zał. Nr 17.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka  przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVIII/229/13         w sprawie przyjęcia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi – zał. Nr 18 /głosowanie imienne – zał. Nr 19.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

 

Ad. 12

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Wójt gminy p. Andrzej Kaszubski udzielił odpowiedzi na zadane interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Barełkowska – „dotyczy dróg, czy nie uważa Pan, że dotychczasowy sposób doraźnego  powierzchownego naprawiania dróg nie sprawdza się ? Czy  nie lepiej i taniej jest  zrobić raz, tak jak się należy zamiast co jakiś czas łatać dziury. Dotyczy  to drogi do Miedwiecka. Były w budżecie środki na tę drogę, były z fotoradaru, ale nic nie zostało zrobione.  Uważam, że jeśli nie ma pieniędzy na całą drogę, to  żeby zrobić odcinkami. Wstępnie projekt budżetu przejrzałam, może nie remontować świetlicy w Bielkowie, placu zabaw, tylko zrobić tę drogę do Miedwiecka. Czy zamierza Pan wójt poczynić konkretne kroki?”

Odp. : Odnośnie drogi dokładnie odniosę się na następnej sesji. Są  jeszcze inne drogi gruntowe w całej gminie. Proszę o pomysły na naprawę dróg gruntowych. Z drogami będziemy działać we własnym zakresie. Po zerwaniu umowy z TRANS MASZ będziemy podejmować decyzję, czy będziemy ogłaszać przetarg czy sami zakupimy sprzęt i sami będziemy remontować drogi.  Aktualnie drogi naprawia firma AMBROZIAK ze Starego Czarnowa. Na umowę zlecenie zatrudniliśmy specjalistę od dróg, który dokonuje odbioru         i pełni nadzór nad nimi.

 

Radna Anna Liśkiewicz –

1.     „Dotyczy dwóch firm, czy to jest rozdział prac, jak to ma zafunkcjonować?

2.     Kto będzie naprawiał, kto jest z Urzędu Gminy przy tych  naprawach dróg?”

Odp. : To jest jedna umowa, jest to konsorcjum.

 

Radny Zygmunt Gołembowski – „ Dotyczy ul. Wilgi w Morzyczynie – mieszkańcy nie są zadowoleni z  wykonanych robót, złe wyrównanie, droga wąska, samochody nie mogą się wyminąć. Remont należy poprawić. W niektórych miejscach stoi woda. Czy będzie coś robione w tej sprawie?”

Odp. : W ramach wykonanych prac są zalecenia, aby  prace poprawić i uzupełnić. Odnośnie szerokości drogi – drogi już zostały wcześniej podzielone i tego już nie zmienimy. To jest      ok. 4 m.

Radny Zygmunt Gołembowski – „Drzewo tam rośnie należałoby je wyciąć, bo zagraża bezpieczeństwu.”

 

Ad. 13

Wolne wnioski i informacje.

Radna Marzena Kosiacka – „ Aby dzielnicowy z policji pełnił  dyżury  po kolei w każdej miejscowości, a nie tylko     w świetlicy w Reptowie.

 

Ad. 14

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy  o godz. 11.05 zamknęła obrady XXXVIII Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

 

                                                                                             Przewodnicząca Rady Gminy  
Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Sielicki

Data wytworzenia:
17 sty 2014

Osoba dodająca informacje

Łukasz Sielicki

Data publikacji:
17 sty 2014, godz. 15:38

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Sielicki

Data aktualizacji:
17 sty 2014, godz. 15:38