Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXVII/13 z XXXVII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 31 października 2013 r.

PROTOKÓŁ Nr XXXVII/13

z XXXVII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 31 października 2013 r.

   Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXXVII sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności – zał. Nr 1.

Nieobecni: radna Renata Krzysztanowicz, radny Tadeusz Wiśniewski, radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska, radna Anna Liśkiewicz i radny Andrzej Suchta.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz zaproszeni goście dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie P. Marzena Sikorska i dyrektor Szkoły Podstawowej  w Kunowie P. Mariusz Nosal – lista obecności – zał. nr 2.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu  z posiedzenia  XXXVI Sesji Rady Gminy z dnia  3 października 2013 r.

Na posiedzenie przybył radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział  w posiedzeniu – 11.

Protokół z XXXVI  Sesji Rady Gminy z dnia 3 października 2013 r. został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 11 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 3

Oświata w Gminie Kobylanka.

a)    Sprawozdanie Wójta o realizacji zadań oświatowych za rok 2012/13;

b)    Informacja dyrektorów szkół.

a)    Sprawozdanie Wójta o realizacji zadań oświatowych za rok 2012/13;

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że sprawozdanie o stanie realizacji zdań oświatowych Gminy Kobylanka w roku szkolnym 2012/2013 zostało przekazane                    w materiałach na sesję.

Wójt Gminy A. Kaszubski omówił powyższe sprawozdanie, które stanowi zał. nr 4.

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Kunowie p. Mariusz Nosal przedstawił sprawozdanie  z działalności szkoły za rok szkolny 2012/2013:

„W Szkole Podstawowej w Kunowie liczba uczniów przedstawia się następująco:

1.     Oddział przedszkolny – stan na początku roku-25,na koniec roku-24,

- klasy I-III – stan na początku roku – 37, na koniec roku – 35,

- klasy IV/VI – stan na początku roku – 30, na koniec roku 28.

Razem wszystkich dzieci-na początku roku – 92, na koniec roku 87.

2.     Liczba oddziałów – 6 + 1 oddział przedszkolny.

3.     Liczba nauczycieli – 17,

- w tym wg. etatów: 11 pełnozatrudnionych, 2 niepełnozatrudnionych, 3 dopełniających etat innej szkoły, 1 osoba przebywała na urlopie macierzyńskim,

- w tym, wg. stopnia awansu zawodowego: stażyści – 0, kontraktowi – 5, mianowani – 4, dyplomowani – 8.

      4. Liczba pracowników administracji i obsługi:

- pracownicy administracji – 3 osoby(1,75 etatu),

- pracownicy obsługi – 3 osoby 93 etaty).

       5. Analiza wyników nauczania:

- oddział przedszkolny- z 24 osobowej grupy wychowanków oddziału przedszkolnego, 15 zostało zapisanych do klasy pierwszej;

- klasy I-III – z grupy 35 uczniów – wszyscy uzyskali pozytywna ocenę opisową,

- klasy IV-VI – z grupy 35 uczniów – wszyscy zostali sklasyfikowani i otrzymali promocję do klasy programowo wyższej. 1

       6. Średnia ocen w szkole:

- 2010/2011 – 3,93,

- 2011/2012 – 4,00,

- 2012/2013 – 4,58.

        7.Osiągnięcia uczniów -  udział uczniów w olimpiadach, konkursach , zawodach sportowych na szczeblu wojewódzkim, ogólnopolskim, gminnym, powiatowym.

         8. Analiza sprawdzianu szóstoklasisty:

- szkoła w Kunowie  otrzymała średni wynik – 26,62,  średni wynik w gminie – 26,04, średni wynik powiatu – 22,59, średni wynik kraju – 24,03.

         9. Działalność wychowawcza i opiekuńcza szkoły:

- szkołą realizuje różne programy, m.in.  zdrowotne, dotyczące bezpieczeństwa.

         10. Szkoła organizuje wycieczki, wyjazdy do kina, teatru.

      11. W roku szkolnym 2012/2013 uczniowie uczestniczyli w licznych, edukacyjnych koncertach muzycznych oraz przedstawieniach teatralnych.

      12. Zajęcia na basenie – uczniowie klasy III  uczestniczyli w zajęciach na basenie.

      13. Szkoła brała udział  w uroczystościach i imprezach, m.in. Dożynki Gminne, Mikołajki, Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Festyn dla dzieci i rodziców z okazji Dnia Dziecka.

       14. Akcje organizowane w szkole, m.in.: sprzątanie świata, Cała Polska Biega, Zbiórka żywności dla zwierząt ze schroniska, Dzień Ziemi.

       15. Mocne strony szkoły:

- kadra  pedagogiczna z pełnymi kwalifikacjami do nauczanych przedmiotów;

- bardzo wysoki wynik w sprawdzianach szóstoklasisty;

- dobra baza lokalowa;

- system jednozmianowy;

- dobre wyposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i sprzęt komputerowy;

- nowoczesna hala sportowa;

- dobre warunki świetlicowe i opieka nad dziećmi dojeżdżającymi  i dziećmi dochodzącymi do szkoły;

- niezła oferta szkoły w zajęcia pozalekcyjne, w tym zajęcia wyrównujące braki w nauce;

- liczne sukcesy w konkursach przedmiotowych i artystycznych;

- bogate kalendarium imprez i uroczystości szkolnych;

- opieka specjalistów – pedagoga, logopedy, psychologa, terapeuty;

- osiągnięcia sportowe uczniów;

- duża liczba uczniów otrzymujących stypendia za naukę i za osiągnięcia sportowe.

         16. Słabe strony szkoły:

- niski poziom zainteresowanie niektórych rodziców wynikami w nauce swoich dzieci;

- zbyt duża ilość imprez i uroczystości szkolnych, które odbywały się w piątki;

- źle ułożony plan lekcji (większość zajęć pozalekcyjnych zaplanowana była na piątek);

- brak boiska ze sztuczną nawierzchnią.”

 

Dyrektor Zespołu Szkół Publicznych p. Marzena Sikorska przedstawiła sprawozdanie   z działalności szkoły w roku szkolnym 2012/2013.

„Egzamin gimnazjalny trwa przez trzy dni. Pierwszy dzień -  z j. polskiego, historii i WOSu,   drugi dzień - z przedmiotów przyrodniczych: biologii, fizyki, chemii, geografii oraz matematyki,  trzeci dzień: z wybranego przez ucznia języka angielskiego lub j. niemieckiego    w zakresie podstawowym lub rozszerzonym. Nasi uczniowie w ubiegłym roku uzyskali najlepszy wynik z historii i WOSu, I miejsce wśród gmin powiatu oraz wśród gmin całego województwa. Z  j. polskiego uczniowie uzyskali III miejsce wśród gmin powiatu i VI wśród gmin całego województwa. Z matematyki uczniowie uzyskali II miejsce wśród gmin powiatu    i VI miejsce wśród gmin całego województwa.

Cały czas pracujemy, cały czas musimy pracować nad uzyskaniem wyników z j. angielskiego   i j. niemieckiego. Do tego służą różne programy i zajęcia pozalekcyjne. W ubiegłym roku uczestniczyli uczniowie w różnych programach. Realizujemy projekt „Myślę, liczę i działam”. Szkoła współpracuje ze szkołą w Boizenburgu.  Ne terenie szkoły zostało zorganizowanych 60 imprez. 22 uczniów otrzymało stypendium, w tym 10 uczniów ze szkoły podstawowej - stypendium dyrektora, 10 uczniów z gimnazjum – stypendium dyrektora i 2 uczniów stypendium wójta gminy.

Udzielamy różnorodnej pomocy dla uczniów, od zajęć logopedycznych, terapii, socjoterapii, zajęć wyrównawczych, pracujemy na różnych poziomach z naszymi uczniami.

18 uczniów osiągnęło sukces na poziomie powiatu, województwa. Szkoła współpracuje ze środowiskiem lokalnym. Organizujemy różne akcje, imprezy i tak największą imprezą zorganizowaną było Dzień Dziecka.

Szkoła została wyposażona w drewniane, ładne  szafki  z przeznaczeniem dla każdego ucznia od IV klasy  do III gimnazjum.

Zapraszam do obejrzenia naszej szkoły.”

Radna Ewa Barełkowska – „jaka jest ilość komputerów na 1 ucznia. Czy w ramach programu „Myślę, liczę i działam” są zaplanowane nowe  komputery? Czy każdy uczeń ma stanowisko do pracy na komputerze?”

Dyrektor ZSP w Reptowie p. M. Sikorska –„komputery, na których obecnie pracujemy zostały zakupione w ramach programu „Myślę, liczę i działam”. Każdy uczeń ma stanowisko przy komputerze.”

Radna E. Barełkowska – „czy są uczniowie zadowoleni z posiłków, które otrzymują               w szkole?”

P.M. Sikorska – „ja nie pełnię żadnego nadzoru nad kuchnią, która jest w szkole. Te wszystkie informacje są przekazywane do sanepidu  lub do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance. Ja nie mama żadnego nadzoru.”

Wójt – „ nie mamy  żadnego wpływu na to  kto wygra przetarg, jak będzie funkcjonowała kuchnia. Kuchnia funkcjonuje tak, aby wypełnić zadanie gminy poprzez dożywianie dzieci. Z Panią kierownik GOPS wysłani zostali pracownicy GOPSu, aby zbadać wielkość porcji, jaka jest wydawana dla dzieci. Nie ma podstaw , aby uznać, że firma się nie wywiązuje z umowy. Za 4 zł. to nie ma opcji, aby było to co rodzice chcą. Dlatego nie ma wołowiny, cielęciny. Takie pytanie były od rodziców dzieci korzystających z posiłków.

Mamy wnioski, umowa się kończy, mamy doświadczenie, wypracujemy zasady tak aby poprawić ewentualne niedociągnięcia.

Stołówka funkcjonuje niezależnie od szkoły. Stołówka jest dla dzieci, którym te posiłki przysługują.

Przez okres 1 tygodnia były kontrolowane posiłki przez pracowników GOPS. W wyniku badania jakość posiłków mieści się w normie.”

Radna E. Barełkowska – „odnośnie dachu w szkole w Reptowie, czy to zostało załatane, zalepione?”

Wójt – „jest ocena techniczna – dach jest położony niezgodnie ze sztuką budowlaną. Należy dach przerobić. Należy go od nowa położyć. Trzeba cały dach zrobić, wtedy nie będzie zalewało. Dach jest do przebudowy.”

Radna E. Barełkowska – „jaka jest promocja szkoły na przyszły rok. Czy szkoła robi działania, aby zachęcić  dzieci  do wyboru naszego gimnazjum?”

Dyrektor ZSP w Reptowie – „7.11.2013 r. organizujemy spotkanie dla 6 klas, tzw. Dzień Ziemniaka. W planie jest zorganizowanie klasy dwujęzycznej a także klasy sportowej. Cały czas się odbywa promocja szkoły.”

Wójt – „Nie ma takiej opcji, nie ma szans na dwie klasy, bo wszystkich uczniów klas szóstych z całej gminy jest 32 lub 34. Klasy szóste nie są liczne. Promocję trzeba wypracować. Trzeba nad tym pracować. Młodsze klasy są już bardziej liczne. Szkoła powinna  uzyskiwać pozytywną opinię.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „odnośnie frekwencji na  egzaminie kl. szóstej,  w sprawozdaniu wykazano, że udział w nim wzięło 13 uczniów, a klasa liczy 14. Skąd ta rozbieżność ?

Dyrektor ZSP  - „udział wzięli wszyscy uczniowie, tylko w informacji jest podana ilość uczniów w rozbiciu 13 + 1, ponieważ 1 uczeń   słabo słyszący wykazywany jest oddzielnie”

Przewodnicząca Rady Gminy – „jak się przedstawia wykonanie budżetu w Państwa szkołach do końca tego roku ?”

Dyrektor SP Kunowo p. M. Nosal – „ informację mogę podać na dzień 30 września, za   I półrocze, budżet został wykonany w 45 %. Z przykrością mogę stwierdzić, że prac dużych, remontowych nie było.  Oszczędzam na ogrzewaniu, pozyskuję materiał do opału - zaoszczędzone zostało ok.  15 000 zł - 20 000 zł. Ale mogę stwierdzić, że budżet wystarczy mi do końca roku”

Dyrektor ZSP Reptowo p. M. Sikorska – „pani księgowa oblicza jak będzie  sytuacja wyglądać. Robimy wszystko, aby się zmieścić w ramach swojego budżetu.”

Przewodnicząca Rady Gminy podziękowała za złożone sprawozdania ustne i w wersji pisemnej, które dotyczy  Szkoły Podstawowej w Kobylance – zał. Nr 5, które zostały przyjęte bez uwag.

Wójt – „jest w szkołach projekt realizowany „Myślę, liczę i działam”, dzięki któremu jest zakupione wyposażenie do szkół.”

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

 

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy

w Kobylance w okresie od 3 października 2013 roku do 31 października 2013 roku.

 

I       Przez cały miesiąc październik trwały intensywne prace w zespołach prowadzonych przez SSOM nad projektem Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla obszaru funkcjonalnego na lata 2014 – 2020. W pracach tych uczestniczą przedstawiciele Urzędu Gminy Kobylanka, którzy dokładają wszelkich starań, aby w tym projekcie znalazło się jak najwięcej zadań wynikających ze Strategii Rozwoju Gminy Kobylanka na lata 2013 – 2023. Tworzenie tego dokumentu ma bardzo dynamiczny przebieg i wprowadzane na bieżąco zmiany dotyczące również nowych koncepcji kierunkowych. Dodatkowo przygotowujemy karty wszystkich przedsięwzięć, które Gmina chciałaby zrealizować z udziałem środków unijnych w ramach RPO WZ w nowym okresie akcesyjnym 2014 – 2020.  Dlatego też przedkładamy do dyskusji projekt WPF Gminy Kobylanka, który uwzględnia wszystkie elementy zawarte w Strategii Rozwoju dostosowane do możliwości finansowych Gminy oraz możliwości starania się o środki unijne w poszczególnych latach okresu akcesyjnego w zestawieniu z planem dla województwa. W najbliższym czasie zaproponuję spotkanie    z KRGiF RG w celu ostatecznego zaopiniowania dokumentu. Do tego czasu czekamy na uwagi i propozycje przesunięć w realizacji przedsięwzięć  w poszczególnych latach pod warunkiem nie przekraczania kwot na wydatki inwestycyjne w danym roku.

 

II     Trwają prace nad przygotowaniem projektu budżetu na rok 2014. Ważną informacją jest to, że we wstępnej analizie zapotrzebowanie na wydatki w stosunku do realnych dochodów przekracza możliwości finansowe gminy o blisko 6 mln. złotych. Nieuniknione więc są drastyczne cięcia wydatków zarówno tych bieżących jak i inwestycyjnych. Chcemy przygotować taki projekt, który pozwoliłby na odzyskanie płynności finansowej po 3 latach zmagań z rozporządzeniem Ministra Finansów.

 

III   25 października byłem w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie na negocjacjach dotyczących umowy na dotowanie przyłączy dla mieszkańców Kunowa. Mam dobre wiadomości. Otrzymamy środki na realizacje tego przedsięwzięcia. Trochę to wszystko trwało, ale jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na wykonanie inwestycji. Po rozstrzygnięciu przetargu aneksujemy wszystkie umowy z mieszkańcami podając ostateczne kwoty realizacji. Ostateczny termin zakończenia inwestycji proponowany jest na czerwiec 2014 roku, jednak jeżeli pogoda pozwoli prace mogą rozpocząć się jeszcze szybciej.

 

IV   5 listopada odbędzie się spotkanie z mieszkańcami Bielkowa dotyczące również przyłączy indywidualnych. Otrzymałem zapewnienie podczas spotkania w Warszawie, że jeżeli Gmina złoży wniosek na dofinansowanie przyłączy jeszcze w tym roku to otrzyma pieniądze na realizację tej inwestycji. Jest to ostatnia szansa dla wszystkich tych mieszkańców, którzy zamieszkują w ciągu sieci kanalizacyjnej i jeszcze się do niej nie włączyli na otrzymanie dotacji w wysokości 45% wartości inwestycji. Dlatego podczas rozmów z mieszkańcami proszę o informowanie o takiej możliwości.

 

I       Zgodnie z wnioskiem złożonym na Sesji Rady Gminy przedkładam dane                                z przepływomierza ścieków w m3, które odprowadzone zostały do oczyszczalni ścieków w Stargardzie Szczecińskim.

 

Miesiąc

2012

2013

Styczeń

X

13.809

Luty

X

16.383

Marzec

X

15.252

Kwiecień

X

15.804

Maj

X

13.606

Czerwiec

x

15.945

Lipiec

15.191

14.799

Sierpień

13.517

13.704

Wrzesień

11.741

11.137

Październik

11.454

X

Listopad

11.036

X

Grudzień

11.337

x

 

 

Zrzut ścieków do oczyszczalni w Stargardzie w okresie od stycznia do 31 sierpnia 2013 roku 118.302 m3. Odczyt z liczników w analogicznym okresie 71.344 m3, różnica wynosi około 40%.

Zrzut ścieków do oczyszczalni w Stargardzie w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia 2013 roku 28.503 m3. Odczyt z liczników w analogicznym okresie 21.022 m3, różnica wynosi około 27%.

Zestawienie wyników kontroli przeprowadzonej w miesiącu czerwcu br. przez Straż Gminną w ciągu istniejących sieci kanalizacyjnych na terenie Gminy.

1      Przydomowe oczyszczalnie ścieków – 12 nieruchomości

2      Zbiorniki nieczystości płynnych (szamba) – 67 nieruchomości

3      Podłączone do sieci kanalizacyjnej – 603 nieruchomości

W sześciu przypadkach stwierdzono deszczówkę podłączona do sieci kanalizacyjnej. Kobylanka trzy przypadki, Zieleniewo dwa oraz Morzyczyn jeden. Natychmiast podjęto stosowne działania w celu usunięcia nieprawidłowości i skierowano sprawy do dalszego postępowania.

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do Biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

-  w dniu 30.09.2013 r. wpłynęło pismo od Uczniowskiego Klubu Sportowego „Spartakus” Kobylanka dotyczące dofinansowania działalności klubu w roku 2014 w wysokości 5 000 zł;

- w dniu 23.10.2013 r. wpłynęło pismo do wiadomości , które zostało przekazane do Pana Tadeusza Sroki dotyczące prowadzenia działalności w zakresie wypożyczania rowerów;

- w dniu 28.10.2013 r. wpłynęło pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dotyczące przeprowadzenia kontroli doraźnej gospodarki finansowej Gminy Kobylanka   w przedmiocie zwrotu na rzecz jednego z podatników (osoby prawnej) nadpłaty w podatku od nieruchomości za lata 2006-2007 wraz z należnym oprocentowaniem;

- w dniu 28.10.2013 r. z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie wpłynęło pismo dotyczące podania informacji o skargach, które wpłynęły do Rady Gminy  w latach 2012 i 2013;

- w dniu 25.10.2013 r. z Urzędu Skarbowego w Stargardzie wpłynęła analiza złożonych oświadczeń majątkowych radnych Gminy Kobylanka;

- w dniu 11.10.2013 r. z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie wpłynęła analiza oświadczeń majątkowych Wójta Gminy Kobylanka i Przewodniczącej Rady Gminy;

- w dniu 17.10.2013 r. z Urzędu Skarbowego w Gryfinie wpłynęła analiza oświadczenia majątkowego kierownika jednostki organizacyjnej gminy;

- w dniu 23.10.2013 r. z Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie wpłynęła analiza oświadczenia majątkowego kierownika jednostki organizacyjnej gminy;

- w dniu 24.10.2013 r. z Urzędu Skarbowego w  Stargardzie Szczecińskim wpłynęła analiza oświadczeń majątkowych Wójta Gminy i Przewodniczącej Rady Gminy;

- w dniu 25.10.2013 r. z Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim wpłynęła analiza oświadczeń majątkowych  pracowników Urzędu Gminy;

- w dniu 30.10.2013 r. zostało wysłane do Wodociągów Zachodniopomorskich w Goleniowie zaproszenie na posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów dotyczące opłaty za wodę i ścieki;

- od przyszłej sesji załącznik do uchwały budżetowej będzie przedstawiony w programie BESTIA.

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna Marzena Kosiacka –

-„ na ostatniej sesji pytałam w jakim celu zostało wydane zarządzenie Wójta nr 73/2012  ?  Wczoraj na BIP ukazało się oświadczenie majątkowe Pani Adamczak, która została zatrudniona  od 02.wrześnis br. na stanowisku asystenta wójta.   Jaki jest zakres obowiązków na tym stanowisku, jaki jest wymiar zatrudnienia, ile nas będzie to  zatrudnienie kosztowało?

- jaka była pula wszystkich nagród wypłaconych dla nauczycieli w związku  z Dniem Nauczyciela ?”

Radna Ewa Barełkowska – „proszę o odpowiedź na piśmie dotyczącą mojej interpelacji założonej na ostatniej sesji w sprawie działalności straży gminnej.”

Radna Ewa Bejster – „ czy jest planowany remont dróg, tj. ul. Długa, ul. B. Chrobrego  ?.”

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok - projekt  nr  235/13.

Skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały wraz z uzasadnieniem – zał. Nr 6.

Radna Ewa Barełkowska – „ projekt uchwały przewiduje zapłacenie częścią działki za transport  zrealizowany dla naszej gminy przez Stargard. Nie było zapłacone za określony okres. Czy to jest realizacja uchwały wcześniej podjętej?”

Wójt – „tak, to jest realizacja uchwały wcześniej podjętej. Tamta uchwała dotyczyła tylko wyrażenia zgody na sprzedaż udziału w działce ”

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/221/13   w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – zał. Nr 7 /głosowanie imienne – zał. Nr 8.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości – projekt nr 236/13.

Wójt  p. Andrzej Kaszubski omówił  projekt uchwały wraz z autopoprawką  z uzasadnieniem – zał. Nr 9.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/222/13  w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości – zał. Nr 10 /głosowanie imienne – zał. Nr 11.

 

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych – projekt nr 237/13.

Wójt  p. Andrzej Kaszubski omówił  projekt uchwały wraz z uzasadnieniem – zał. Nr 12.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/223/13 w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych – zał. Nr 13 /głosowanie imienne – zał. Nr 14.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie aneksu nr 5, do umowy współpracy w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „Ochrona wód jeziora Miedwie poprzez budowę kanalizacji i przebudowę oczyszczalni  ścieków na obszarze aglomeracji Stargard Szczeciński” – projekt nr 238/13.

Wójt  p. Andrzej Kaszubski omówił  projekt uchwały wraz z uzasadnieniem – zał. Nr 15.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Salę posiedzeń opuściła radna Marzena Kosiacka. Ilość radnych biorących udział                    w posiedzeniu – 10.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXVII/224/13   w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie aneksu nr 5, do umowy współpracy w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „Ochrona wód jeziora Miedwie poprzez budowę kanalizacji i przebudowę oczyszczalni  ścieków na obszarze aglomeracji Stargard Szczeciński”– zał.  Nr 16 /głosowanie imienne – zał. Nr 17.

 

Ad. 11

Analiza oświadczeń majątkowych  za rok 2012.

Przewodnicząca Rady Gminy odczytała złożoną informację Wójta Gminy Kobylanka  o wynikach analizy oświadczeń  majątkowych złożonych przez pracowników Urzędu Gminy    i kierowników jednostek organizacyjnych gminy za 2012 rok;

W wyniku  dokonanej przez Drugi Urząd Skarbowy w Szczecinie analizy oświadczenia majątkowego p. M. Sikorskiej nie stwierdzono nieprawidłowości.

W wyniku dokonanej przez Urząd Skarbowy w Gryfinie analizy oświadczenia majątkowego p. G. Wiśniowskiej nie stwierdzono nieprawidłowości.

Przewodnicząca Rady Gminy odczytała analizę oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy złożoną przez Urząd Skarbowy  w Stargardzie Szczecińskim oraz analizy oświadczeń majątkowych Wójta Gminy  i Przewodniczącej Rady Gminy  złożone przez Urząd Skarbowy w Stargardzie Szczecińskim oraz przez Wojewodę Zachodniopomorskiego w Szczecinie.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że wszyscy radni złożyli oświadczenia majątkowe w   ustawowym terminie. Oświadczenia majątkowe  zostały przekazane  w oryginale wraz z kopią zeznania podatkowego PIT do Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim w celu dokonania analizy. Oświadczenia majątkowe zostały opublikowane na BIP Kobylanka. Analiza oświadczeń majątkowych radnych została odczytana.

 

Ad. 12

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Wójt gminy p. Andrzej Kaszubski udzielił odpowiedzi na zadane interpelacje i zapytania.

Radna Marzena Kosiacka –

-„ na ostatniej sesji pytałam w jakim celu zostało wydane zarządzenie Wójta nr 73/2012  ?  Wczoraj na BIP ukazało się oświadczenie majątkowe Pani Adamczak, która została zatrudniona  od 02.wrześnis br. na stanowisku asystenta wójta.   Jaki jest zakres obowiązków na tym stanowisku, jaki jest wymiar zatrudnienia, ile nas będzie to  zatrudnienie kosztowało?

Odp. : W jakim celu zostało wydane zarządzenie?  Przez Wojewodę Zachodniopomorskiego nie wskazane jest  łączenie zadań z obrony cywilnej z innymi zadaniami wynikającymi z zadań gminy. Więc należało to wyodrębnić z obowiązków. W związku z powyższym  zdecydowałem się zatrudnić asystenta na czas oznaczony na ½ etatu. Zatrudnienie zostało dokonane w celu uporządkowania spraw w zakresie zarządzania kryzysowego.

- „jaka była pula wszystkich nagród wypłaconych dla nauczycieli w związku  z Dniem Nauczyciela ?”

Odp.: Została wypłacona łączna pula nagród dla dyrektorów i nauczycieli w wysokości 15 000 zł.

 

Radna Ewa Barełkowska – „proszę o odpowiedź na piśmie dotyczy interpelacji założonej na ostatniej sesji w sprawie działalności straży gminnej.”

Wójt odczytał informację przygotowaną przez Komendanta Straży Gminnej.

Straż Gminna w okresie letnim :

- skontrolowała 682 posesje na terenie gminy pod względem przyłącz kanalizacyjnych

 i odprowadzenie deszczówki;

- skontrolowała ponad 130 działek na terenie gminy, w tym wysłano 34 nakazy usunięcia zaniedbań;

- przyjęła interwencji – 144;

- wykonała własnych interwencji – 500;

- nałożyła mandaty  w ilości 210 , na kwotę 43 650 zł;

- sporządziła wnioski o ukaranie do sądu – 69;

- wylegitymowała osób  - 450;

- wykonała asysty w czynnościach na rzecz pracowników urzędu gminy – 12;

- wystosowała pisma, wystąpienia, powiadomienia itp. – 370;

- wykonała wspólne służby z policjantami – 21;

- ujawniła nielegalne wysypiska śmieci – 9;

- spowodowała usunięcia nieczystości  z okolic posesji – 24;

- usunęła padłe zwierzęcia – 19.

 

Radna Ewa Bejster – „ czy jest planowany remont dróg, tj. ul. Długa, ul. B. Chrobrego.”

Odp. :Podjąłem decyzję, że część dróg będziemy naprawiać. Innego zdania jest inspektor nadzoru. Odnośnie drogi przy komisie i Frambudzie w Morzyczynie należy pobocze utwardzić. Są podjęte rozmowy , aby coś zrobić.

 

Ad. 13

Wolne wnioski i informacje.

Radny Zygmunt Gołembowski – „aby pozyskać gruz, następnie go skruszyć i wykorzystać do napraw dróg.”

Wójt – „gruz już  był wykorzystywany do naprawy dróg. Były z tego tytułu awantury.”

 

 

Ad. 14

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy  o godz. 12.05 zamknęła obrady XXXVII Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

 

Przewodnicząca Rady Gminy   
Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Sielicki

Data wytworzenia:
29 lis 2013

Osoba dodająca informacje

Łukasz Sielicki

Data publikacji:
29 lis 2013, godz. 11:31

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Sielicki

Data aktualizacji:
29 lis 2013, godz. 11:31