Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/13 z XXXIV Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 27 czerwca 2013 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/13

z XXXIV Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 27 czerwca 2013 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 900 otworzyła XXXIV Sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności - zał. nr 1. Nieobecna radna Katarzyna Synówka – Kozdrowska i radny Krzysztof Kleinowski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska. W posiedzeniu uczestniczył radny Powiatu Stargardzkiego p. Dariusz Zagrodzki – lista obecności – zał. nr 2.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XXXIII sesji Rady Gminy z dnia 23 maja 2013 r.

Protokół z XXXIII Sesji Rady Gminy z dnia 23 maja 2013 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób: za- 12, przeciw- 0, wstrzymał się – 1 w obecności 13 radnych /głosowanie imienne - zał. Nr 3/. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 3

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2012 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2012 rok - projekt nr 216/13 – zał. 4.

    1. rozpatrzenie sprawozdania Wójta z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2012 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego ,

Wójt Gminy Kobylanka p. Andrzej Kaszubski przedstawił i omówił szczegółowo sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2012 r. – zał. nr 5.

Na posiedzenie przybył radny Krzysztof Kleinowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14.

    1. rozpatrzenie sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2012 rok,

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska przedstawiła sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego i jednostek budżetowych za 2012 rok – zał. nr 6.

    1. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o sprawozdaniu Wójta Gminy z wykonania budżetu Gminy za 2012 rok,

Przewodnicząca Rady poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa wydała pozytywną opinię o sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Kobylanka za 2012 rok.

Do materiałów na sesję została dołączona uchwała nr LXX.196.2013 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 24 kwietnia 2013 r, w sprawie wydania pozytywnej opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2012 rok przedłożonym przez Wójta Gminy Kobylanka – zał. nr 7.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała także, że odbyło się wspólne posiedzenie wszystkich komisji w sprawie zaopiniowania wykonania budżetu gminy Kobylanka za 2012 rok.

Komisje wykonanie budżetu Gminy Kobylanka za 2012 r. zaopiniowały pozytywnie.

 

Nie zgłoszono żadnych pytań do złożonego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2012 rok

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę Nr XXXIV/203/13 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2012 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2012 rok w następujący sposób: za- 11, przeciw-2, wstrzymał się – 1 zał. nr 8 /głosowanie imienne - zał. nr 9/.

 

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka z tytułu wykonania budżetu za rok 2012 - projekt nr 217/13 – zał. nr 10.

    1. wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2012 roku,

Przewodnicząca Rady Gminy: uchwała o udzieleniu absolutorium jest konsekwencją przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Ireneusz Siwiec odczytał wniosek komisji wraz z uzasadnieniem dotyczący udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2012 – zał. 11.

    1. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka.

Przewodnicząca Rady poinformowała, że Regionalna Izba Obrachunkowa wydała pozytywną opinię o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała także, że do materiałów na sesję została dołączona uchwała Nr CIII.284.2013 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 14 czerwca 2013 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2012 – zał. nr 12.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący sposób uchwałę Nr XXXIV/204/13 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka z tytułu wykonania budżetu za rok 2012 - zał. nr 13: za- 12, przeciw-2, wstrzymał się – 0 - /głosowanie imienne - zał. nr 14/.

Przewodnicząca Rady Gminy złożyła gratulacje na ręce Wójta gminy i Pani Skarbnik gminy z tytułu udzielonego absolutorium i wykonania budżetu.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Wójt Gminy podziękował wszystkim radnym oraz Pani Skarbnik za współpracę oraz za udzielenie absolutorium za rok 2012 r.

 

Informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 25 maja 2013 roku do 27 czerwca 2013 roku przedstawił Wójt p. A. Kaszubski:

  1. Rozstrzygnięto drugi przetarg na wywóz odpadów komunalnych zgodnie z nowa ustawą. Wpłynęły dwie oferty. Wygrała firma Remondis z ofertą 479.175 zł. Gmina ma przeznaczone na ten cel 600.000 zł. W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wyłączono prowadzenie przez firmę zewnętrzną GPZOK oraz odbiór z posesji trawy i liści.

Przygotowując się do wprowadzenia od 1 lipca na terenie gminy ustawy o gospodarce odpadami komunalnymi informuję, ze dotychczas wpłynęło ponad 1.400 deklaracji od mieszkańców, w których zadeklarowanych jest ponad 4. 100 mieszkańców. Stanowi to ogólnie 90% mieszkańców Gminy. Deklaracje cały czas spływają i liczymy, że w dniu rozpoczęcia funkcjonowania nowego systemu procent mieszkańców niezdeklarowanych będzie jeszcze mniejszy. Obecnie trwa ustalanie harmonogramu odbiorów. Jak tylko zostanie ustalony wydane zostaną Wieści Gminne, w których jeszcze raz szczegółowo omówione zostaną zasady gospodarki odpadami na terenie Gminy. Tym razem biuletyn kolportowany będzie przez Pocztę Polską i dotrze do każdego adresu. Dodatkowo przesyłka zawierała będzie książeczki opłat, na podstawie których będzie można dokonywać wpłaty na gminny program gospodarki odpadami.

 

  1. W tym tygodniu zamknięta zostanie procedura wyłonienia firmy realizującej projekt kanalizacji Bielkowa. Po dokładnej analizie nie stwierdzono wystąpienia rażąco niskiej ceny i prawdopodobnie zostanie wybrana najtańsza oferta na kwotę 995.763 zł. Przy takim rozstrzygnięciu przetargu zmniejszając wydatki o ponad milion złotych poprawimy ogólne wskaźniki budżetu w przyszłym roku. Zaraz po zakończeniu procedury przetargowej rozpoczniemy przygotowywanie do złożenia wniosku do NFOŚiGW na indywidualne przyłącza do kanalizacji dla mieszkańców Bielkowa.


 

  1. W miesiącu czerwcu 2013 r. przeprowadzono kontrolę linii brzegowej Jeziora Miedwie w granicach obrębów Morzyczyn i Jęczydół. Kontrolę przeprowadzili: Komendant Straży Gminnej w Kobylance oraz inspektor ds. ochrony środowiska i rolnictwa UG w Kobylance. Nie stwierdzono przypadków łamania przepisu art. 27 ust. 1 Prawa wodnego, który zabrania grodzenia nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód publicznych w odległości mniejszej niż 1,5 m od linii brzegu. W myśl art. 15 ust. 1 Prawa wodnego linię brzegu dla cieków naturalnych, jezior oraz innych naturalnych zbiorników wodnych stanowi krawędź brzegu lub linia stałego porostu traw albo linia, którą ustala się według średniego stanu wody ustalonego przez państwową służbę hydrologiczno-meteorologiczną z okresu co najmniej ostatnich 10 lat. Jeżeli krawędź brzegu jest wyraźna, linia brzegu biegnie tą krawędzią (art. 15 ust. 5). W trakcie kontroli stwierdzono, że w myśl ww. przepisów najbliższa odległość ogrodzenia posesji, znajdujących się nad j. Miedwie od linii brzegowej, wynosi ok. 3 m.

 

  1. Analiza urbanistów wskazała, ze nie na możliwości budowy sklepu o powierzchni 700 m2 na działce wskazanej przez inwestora w Morzyczynie ze względu na zbyt małą powierzchnię działki w stosunku do powierzchni zabudowy. Dlatego decyzja o warunkach zabudowy nie może być pozytywna. W związku z powyższym inwestor rozpatruje trzy możliwe rozwiązania: zmiana lokalizacji na działkę o większej powierzchni, powiększenie obecnej działki poprzez dokupienie gruntu lub zmniejszenie powierzchni sklepu.

 

  1. Przeprowadzona została kontrola instalacji kanalizacyjnej przez Wodociągi Zachodniopomorskie. W dziesięciu przypadkach stwierdzono podłączenie do kanalizacji ściekowej instalacji z wód opadowych. Cztery przypadki w Zieleniewie, cztery w Kobylance oraz dwa w Morzyczynie. Dodatkowo przeprowadzona została kontrola przez Straż Gminną w Kobylance. Kontroli podlegały wszystkie posesje w ciągu istniejących sieci kanalizacyjnych. Skontrolowano 682 nieruchomości. W trakcie kontroli ustalono:

    1. Przydomowe oczyszczalnie ścieków – 12 nieruchomości

    2. Zbiorniki nieczystości płynnych (szamba) – 67 nieruchomości

    3. Podłączone do sieci kanalizacyjnej – 603 nieruchomości

W sześciu przypadkach stwierdzono deszczówkę podłączona do sieci kanalizacyjnej. Kobylanka trzy przypadki, Zieleniewo dwa oraz Morzyczyn jeden. Natychmiast podjęto stosowne działania w celu usunięcia nieprawidłowości i skierowano sprawy do dalszego postępowania.

 

  1. Zakończyła się umowa na radarowy pomiar prędkości na terenie Gminy Kobylanka. Dlatego został ogłoszony przetarg na realizacje tego przedsięwzięcia przez kolejne półtora roku. Pod koniec lipca zamkniemy procedury związane z organizacją ruchu na ul. Szczecińskiej w Kobylance i będzie to kolejna miejscowość objęta pomiarem prędkości.

 

  1. Z informacji otrzymanych od Komendanta Powiatowego Policji wynika, że nastąpi zmiana organizacji pracy dzielnicowych. Na posterunku w Morzyczynie będą tylko dyżury dzielnicowych w określonych dniach i godzinach. Natomiast na terenie Gminy będzie pracował w systemie trzyzmianowym patrol interwencyjny policji. Wszystkie zgłoszenia na policję trzeba więc kierować do dyżurnego KPP w Stargardzie lub w nagłych przypadkach na telefon alarmowy. Dodatkowo w porozumieniu z Policją wprowadzone zostaną dyżury dzielnicowych w świetlicach wiejskich na terenie Gminy. O szczegółach poinformujemy po ustaleniu harmonogramu.

 

Zał. nr 15 – informacja z realizacji uchwał Rady Gminy.

 

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

- do wiadomości wpłynęło pismo od Rady Rodziców Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie z dnia 10.05.2013 r. w sprawie wypowiedzenia umów nauczycielom,

- w dniu 12.06.2013 r. wpłynęło pismo drogą elektroniczną od Stowarzyszenia Kobylanka Gminą dla swoich mieszkańców dotyczące uwag do projektu strategii,

- w dniu 06.06.2013 r. wpłynęło pismo od Pana Radosława Ożoga Bielkowo 22 b dotyczące uwag do projektu studium,

- w dniu 20.06.2013 r. wpłynęło pismo dotyczące ewidencji pomników przyrody na terenie gminy Kobylanka,

- w dniu 11.07.2013 r. odbędzie się sesja , na której zostanie przyjęta strategia i studium. Projekty Studium i Strategii wraz z załącznikami zostaną przekazane w poniedziałek natomiast zawiadomienie o sesji w ustawowym terminie. Oba dokumenty będą na sesji szczegółowo omówione. Ze względu na ich ważność jest prośba, aby wszyscy radni uczestniczyli w posiedzeniu sesji. Komisje będą musiały zaplanować posiedzenia, aby zaopiniować szczegółowo i wnikliwie projekty uchwał.

- odbyły się posiedzenia: Komisji Społecznej, w której uczestniczyła p. Marzena Sikorska Dyrektor ZSP w Reptowie oraz posiedzenie Komisji Rewizyjnej w sprawie kontroli dotacji dla OSP. Protokoły z posiedzeń tych komisji będą dostępne na BIP-ie do zapoznania się.

Głos zabrał Radny Powiatu Stargardzkiego p. Dariusz Zagrodzki – pogratulował p. Wójtowi i p. Skarbnik wszystkim radnym wykonania budżetu i udzielonego absolutorium.

Radny powiatu poinformował, że na wczorajszej sesji Powiatu Stargardzkiego został poruszony temat Miedwiańskiego Centrum Wodnego, na które Gmina otrzyma dotację w formie pomocowej w wysokości 10 000 zł oraz drugie 10 000 zł na zakup sprzętu łącznościowego, które służyć będzie do działań na j. Miedwie. Brakować będzie kwota 2 000 zł , która ma być dofinansowana z Zarządu Wojewódzkiego. Takie wsparcie będziemy mieli. Po sezonie sprzęt wróci do jednostki OSP Bielkowo. Sprzęt do selektywnego wywoływania, jaki posiada jednostka OSP Bielkowo przekaże do jednostki OSP Niedźwiedź. Brakująca kwota pochodzić będzie z dotacji z budżetu dla OSP. Niedźwiedź na to posiada środki finansowe.

Przewodnicząca Rady Gminy – „dlaczego Niedźwiedź to otrzyma, czy ta jednostka jest przystosowana i czy jest taka potrzeba, przecież jest brak szkoleń w tej jednostce. Nie widzę potrzeby selektywnego wywoływania w Niedźwiedziu, który w roku ubiegłym nie miał ani jednego wyjazdu do zdarzenia. W trudnej sytuacji finansowej gminy ten wydatek zdaje się zbędny”

Radny D. Zagrodzki – „o tym nie ja decyduję. To wójt decyduje o tym. Uważam, że środki finansowe w strażach pożarnych są wydawane w sposób celowy.”

Przewodnicząca Rady Gminy – dotacja ze Starostwa na Miedwiańskie Centrum Wodne jest wydatkiem celowym przydzielonym na zakup sprzętu. Koszty utrzymania tego sprzętu, jego konserwacji, ubezpieczenia ( teraz i w przyszłości) ponosi nasza Gmina. Czy w obecnej sytuacji to musimy realizować, czy te środki nie powinny iść na bieżącą działalność MCW?. Idea funkcjonowania Miedwiańskiego Centrum Wodnego jest słuszna , bardzo słuszna, jednakże założeniem było, że w jego finansowaniu będzie uczestniczyć więcej podmiotów. W efekcie realizujemy to sami.”

Radny Ireneusz Siwiec – „zaczęły się prace na drodze do Kunowa - ok. 1 300 m, miały być dodatkowo przewidziane środki, aby z remontem dojechać za znak „Kunowo”.

P. D. Zagrodzki – „z przetargu ile wyszło tyle wyszło, 1 750 000 zł pochodzi z własnych dochodów powiatu. Czy dalszy etap będzie realizowany do kwoty powyżej 2 000 000 trudno powiedzieć, Starostwo nie ma środków, jest zastój w sprzedaży nieruchomości?

Radny Zygmunt Gołembowski – „ czy przy budowie drogi jest inspektor nadzoru? Tam jest za mała warstwa.

P. D. Zagrodzki – „ na pewno jest inspektor nadzoru, droga jest wykonana pod kątem przejazdu ciężkiego sprzętu, bo przecież tam ma być przejazd do dużej firmy.”

Wójt – „ może jest taka technologia wykonania tej drogi.”

 

Ad. 7

Interpelacje i zapytania.

Radny Waldemar Michalski:

Droga do Jęczydołu została dopiero naprawiona i już się psuje, jeszcze nie została zapłacona i odebrana. Zostało to zrobione źle i niedbale.

Komis, który ma wjazd od strony drogi do Jęczydołu tak podniósł poziom tego wjazdu, że woda nie znajduje ujścia i na jezdni tworzy się wielka kałuża. Czy Gmina wydała na to zgodę?

Radna Ewa Barełkowska:

  1. Jaka jest obecna sytuacja finansowa Gminy ? Czy jest aż tak zła, że nie wpłynęły diety za maj?

  2. Pan Wójt w swoim sprawozdaniu wspomniał o przeprowadzonych kontrolach odnośnie podłączeń do kanalizacji. W Morzyczynie i Zieleniewie mają swoje posiadłości osoby, które przebywają w nich tylko w weekendy. Czy one też zostaną skontrolowane i w jaki sposób?

  3. Jaki jest harmonogram pracy pracowników interwencyjnych. Co robią w lecie i zimą, czy pracują tylko przy promenadzie ? czy nie można wykorzystać ich do prac porządkowych w innych częściach wsi np. w Morzyczynie i Zieleniewie wzdłuż ulicy Szczecińskiej ? Pierwsze wrażenie jest właśnie od ulicy Szczecińskiej.

Radna Marzena Kosiacka:

  1. Na jakim etapie jest sprawa biogazowni ?

Radna Ewa Barełkowska:

  1. 27 lutego ukazało się obwieszczenie o wezwaniu do przedstawienia jednolitej wersji raportu w sprawie biogazowni, a 27 maja minął termin, co dalej ?

Radna Anna Liśkiewicz:

  1. Proszę o informacje na temat umowy z firmą Trans Masz: jak zostały sformułowane zadania do wykonania przez tę firmę , czy to są konkretnie wymienione czynności, jak to wygląda ? Jakie są koszty ryczałtowe ? Firma nie wywiązuje się z umowy, umowa miała być już dawno zerwana. Zimą inna firma odśnieżała drogi gminne. Kiedy ta sprawa zostanie definitywnie zakończona?

  2. Na jakim etapie jest remont świetlicy w Reptowie ?

  3. Trawnik przy parkingu przy Urzędzie Gminy jest od dawna zarośnięty chwastami. Czy nikt tego nie widzi i nie reaguje ? Kto za to odpowiada ?

Radny Tadeusz Wiśniewski:

  1. Na jakim etapie jest odbiór eternitu w roku 2013 ?

  2. Proszę również o informację na temat remontu świetlicy w Reptowie.

  3. Czy zostały podjęte jakieś działania w sprawie oświetlenia na stacji kolejowej w Reptowie. Było to już dawno zgłaszane.

Radny Bogdan Poliwka;

  1. Czy do projektu kanalizacji Bielkowa nie można podłączyć również kanalizacji ul Brzozowej w Miedwiecku?

  2. Parking vis a vis Werandy, czy można pobierać opłatę za parkowanie?

  3. Czy będzie kursował statek spacerowy po Miedwiu ?

Radna Ewa Bejster:

  1. Jak przebiega przegląd i naprawa gwarancyjna ścieżki rowerowej?

Radna Ewa Barełkowska;

  1. Działki na OSiR obciążone są hipoteką, która miała się skończyć do końca roku. Jak to wygląda na chwilę obecną? Czy nie ma zagrożenia, że bank przejmie od nas tę działkę i sprzeda?

Radna Renata Krzysztanowicz:

  1. Teren przy sklepie z wannami przy ul. Szczecińskiej w Kobylance jest bardzo zarośnięty i zaniedbany, czy Straż Gminna nie powinna podjąć interwencji w tej sprawie?

Radna Ewa Bejster – przy promenadzie duże chaszcze, należałoby coś z tym zrobić.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVIII/165/12 Rady Gminy Kobylanka z dnia 29 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2013 – projekt nr 218/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały (zał. nr 16.)

Wójt – „ obecnie, ze względu na brak środków nie regulujemy na bieżąco wielu zobowiązań, aby popłacić kredyty, wynagrodzenia i najważniejsze rzeczy. Do dnia dzisiejszego płacimy kredyty, obciążenia, wynagrodzenia w miarę na bieżąco. W takiej sytuacji będzie trzeba ciąć wydatki do końca roku. Na półrocze będzie korekta budżetu. Dochodów ze sprzedaży majątku na pewno nam się nie uda zrealizować. Mandaty – nie chodzi o pozyskanie środków, ważniejsze jest bezpieczeństwo. Od lipca z pomiarem prędkości wchodzimy na teren Kobylanki. Z tego tytułu nie będzie dużego wpływu. Są możliwości pozyskania środków na kanalizację, pozyskamy zwrot VAT za gaz ok. 700 000 zł. za 2012 rok.

W tym roku z faktur, które mamy do rozliczenia z EKO-WODROLU ok. 400 000 – 500 000 zł. Jak nie wykonamy dochodu to nie wystarczy debetu. Zwiększenie debetu na dzień dzisiejszy wydaje się konieczne.”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię projektu uchwały przyjętą w następujący sposób: za- 4, wstrzymał się – 1 w obecności 5 członków komisji.

Radna R. Krzysztanowicz – „ na jak długo nam wystarczy ten debet?”

Wójt – „na te płatności, które już trzeba zrealizować. Na teraz.”

Radna E. Barełkowska – „ prawie 900 000 zł brakuje? Czy 600 000 wystarczy, uważam, że nie.”

Wójt – „ na pewno nie wystarczy, to już wiemy. Zobaczymy jak będzie wyglądało wykonanie dochodów: sprzedaż działek, mandaty, zwrot VAT. Będzie realizowane tylko to , co jest niezbędne do funkcjonowania Gminy. Zmniejszyły się wpływy z podatku z PIT i CIT, a tego nie byliśmy w stanie przewidzieć. Cel - bezpieczeństwo został osiągnięty, zyski z mandatów są bardzo małe.”

Radny A. Suchta – „ustawa śmieciowa wchodzi, co będzie jeżeli mieszkańcy nie będą płacili, to co wtedy zrobimy?”

Wójt – „ trudno przewidzieć co będzie. Już pojawiły się oferty na odbieranie śmieci. Dzisiaj wiemy, że ma być opłata i windykacja prowadzona przez Gminę. Wszystkie mechanizmy musimy my jako Gmina prowadzić i ponosić koszty.

Jeżeli podatek nie zostanie wpłacony, w Gminie jest prowadzona windykacja, która jest realizowana w 100 %. Natomiast jeżeli chodzi o śmieci to jest inna sprawa. Gmina będzie musiała mieć egzekutora należności i sama ich dochodzić.

Przewodnicząca Rady Gminy – „wniosek jest jeden: zaciskamy pasa. Wykonujemy tylko te wydatki, które są koniecznie niezbędne.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący sposób uchwałę: za- 11, przeciw- 0, wstrzymał się – 3 - uchwałę Nr XXXIV/205/13 w sprawie zmiany uchwały Nr XXVIII/165/12 Rady Gminy Kobylanka z dnia 29 grudnia 2012 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2013 - zał. nr 17 /głosowanie imienne - zał. nr 18/.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – projekt nr 219/13.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, o zmianie § 4, który otrzymuje brzmienie: „ Zmniejsza się plan wydatków o kwotę 18.496 zł, z tego: ”

Skarbnik omówiła projekt uchwały – zał. nr 19.

Salę opuściła radna R. Krzysztanowicz. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13 .

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Salę posiedzeń opuścił radny A. Suchta. Ilość radnych biorących udział – 12.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/206/13 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok - zał. nr 20 /głosowanie imienne - zał. nr 21/.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2013 – 2023 – projekt nr 220/13.

Skarbnik omówiła projekt uchwały – zał. nr 22.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/207/13 w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2013 – 2023 - zał. nr 23 /głosowanie imienne - zał. nr 24/.

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą – Miastem Stargard Szczeciński i Gminą Kobylanka, dotyczącego przekazania zarządzania drogą publiczną zlokalizowaną na odcinku łączącym Park Przemysłowy Nowoczesnych Technologii z centrum miasta Stargard Szczec. – projekt nr 221/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały – zał. nr 25.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/208/13 w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą – Miastem Stargard Szczeciński i Gminą Kobylanka, dotyczącego przekazania zarządzania drogą publiczną zlokalizowaną na odcinku łączącym Park Przemysłowy Nowoczesnych Technologii z centrum miasta Stargard Szczec. - zał. nr 26 /głosowanie imienne - zał. nr 27/.

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Kobylanka – projekt nr 222/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały – zał. nr 28.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/209/13 w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Kobylanka - zał. nr 29 /głosowanie imienne - zał. nr 30/.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Motaniec – projekt nr 223/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały – zał. nr 31.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/210/13 w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Motaniec - zał. nr 32 /głosowanie imienne - zał. nr 33/.

 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały nr IV/25/11 Rady Gminy Kobylanka z dnia 27 stycznia 2011 r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Niedźwiedź gmina Kobylanka – projekt nr 224/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały – zał. nr 34.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/211/13 w sprawie zmiany uchwały nr IV/25/11 Rady Gminy Kobylanka z dnia 27 stycznia 2011 r. o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Niedźwiedź gmina Kobylanka - zał. nr 35 /głosowanie imienne - zał. nr 36/.

 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicy w miejscowości Jęczydół – projekt nr 225/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały – zał. nr 37.

Przewodnicząca Komisji Społecznej p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/212/13 w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicy w miejscowości Jęczydół - zał. nr 38 /głosowanie imienne - zał. nr 39/.

 

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Kobylanka – projekt nr 226/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały – zał. nr 40.

Przewodnicząca Komisji Społecznej p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/213/13 w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Kobylanka - zał. nr 41 /głosowanie imienne - zał. nr 42/.

 

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Bielkowo – projekt nr 227/13.

Wójt Gminy omówił projekt uchwały – zał. nr 43.

Przewodnicząca Komisji Społecznej p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XXXIV/214/13 w sprawie nadania nazw urzędowych ulicom w miejscowości Bielkowo - zał. nr 44 /głosowanie imienne - zał. nr 45/.

 

Ad. 18

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Interpelacje i zapytania

Radny Waldemar Michalski:

Droga do Jęczydołu została dopiero naprawiona i już się psuje, jeszcze nie została zapłacona i odebrana. Zostało to zrobione źle i niedbale.

Odp. :Droga została rzeczywiście źle zrobiona i zgłoszona została do poprawienia. Dopiero po naprawieniu wszystkich usterek zostanie po raz drugi odebrana.

  1. Komis, który ma wjazd od strony drogi do Jęczydołu tak podniósł poziom tego wjazdu, że woda nie znajduje ujścia i na jezdni tworzy się wielka kałuża. Czy Gmina wydała na to zgodę?

Odp. : Pracownik odpowiedzialny za drogi gminne sprawdzi ten problem. Sprawdzimy czy wjazd został źle zrobiony, czy też kałuże są z innego powodu.

Radna Ewa Barełkowska:

1. Jaka jest obecna sytuacja finansowa Gminy ? Czy jest aż tak zła, że nie wpłynęły diety za maj?

Odp.: Potwierdzam, że obecnie sytuacja finansowa zmusiła nas do podjęcia decyzji o wstrzymaniu wszelkich wypływów finansowych w miesiącu czerwcu. Na koniec czerwca przypadają największe kwoty spłaty obligacji i kredytów w związku z powyższym zbieraliśmy środki finansowe na te zobowiązania. Spowodowane jest to przez obniżenie wpływów z podatku CIT i PIT, który ma miejsce od kwietnia br. Prawdopodobnie będziemy mieli korekty dochodów ze strony Ministerstwa Finansów.

O ile można przewidywać ryzyko zwiększenia ze sprzedaży majątku i realizować niektóre wydatki w równowadze z dochodami , to brak stałych i dotychczas pewnych wpływów z podatków zaburzył płynność finansową Gminy. Jeżeli ta tendencja się utrzyma się utrzyma do końca roku można zablokować nam z tych wpływów ponad 1 mln. zł. Dlatego też ograniczany wydatek do niezbędnego minimum.

2. Pan Wójt w swoim sprawozdaniu wspomniał o przeprowadzonych kontrolach odnośnie podłączeń do kanalizacji. W Morzyczynie i Zieleniewie mają swoje posiadłości osoby, które przebywają w nich tylko w weekendy. Czy one też zostaną skontrolowane i w jaki sposób?

Odp.: Z moich informacji wynika, że skontrolowane zostały wszystkie posiadłości znajdujące się wzdłuż istniejącej sieci kanalizacyjnej. Ale sprawdzę to jeszcze raz , po numerach domów.

3. Jaki jest harmonogram pracy pracowników interwencyjnych. Co robią w lecie i zimą, czy pracują tylko przy promenadzie ? czy nie można wykorzystać ich do prac porządkowych w innych częściach wsi np. w Morzyczynie i Zieleniewie wzdłuż ulicy Szczecińskiej ? Pierwsze wrażenie jest właśnie od ulicy Szczecińskiej.

Odp.: Pracownicy interwencyjni pracują przy promenadzie oraz zostali przydzieleni poszczególnym sołtysom do ich dyspozycji. Ich wymiar zatrudnienia wynosi 10 godzin tygodniowo, niestety takie są przepisy i nie możemy tego zmienić. Często są to ludzie przypadkowi, którzy nie do końca solidnie wykonują swoją pracę.

Radna Marzena Kosiacka:

1. Na jakim etapie jest sprawa biogazowni ?

Odp.: Proces dobiega końca , mamy już opinie Sanepidu i RDOŚ do tekstu jednolitego, są one pozytywne. Myślę, że do około 22 lipca powinna zostać wydana ostateczna decyzja.

Radna Ewa Barełkowska:

1. 27 lutego ukazało się obwieszczenie o wezwaniu do przedstawienia jednolitej wersji raportu w sprawie biogazowni, a 27 maja minął termin, co dalej ?

Odp.: Odpowiedzi na to pytanie udzielono powyżej.

Radna Anna Liśkiewicz:

1. Proszę o informacje na temat umowy z firmą Trans Masz: jak zostały sformułowane zadania do wykonania przez tę firmę , czy to są konkretnie wymienione czynności, jak to wygląda ? Jakie są koszty ryczałtowe ? Firma nie wywiązuje się z umowy, umowa miała być już dawno zerwana. Zimą inna firma odśnieżała drogi gminne. Kiedy ta sprawa zostanie definitywnie zakończona?

Odp.: Jutro spotykam się z dyrektorem Trans Maszu i sądzę ,że jutro zapadnie ostateczna decyzja czy umowa zostanie przez nas zerwana, czy też rozwiązana polubownie przez dwie strony. Mamy wystarczająco dużo udokumentowanych dowodów potwierdzających nierzetelne i niedbałe wykonanie umowy bądź też zupełnie brak wywiązania się z warunków umowy. Jestem zdecydowany oddać sprawę do sądu.

2. Na jakim etapie jest remont świetlicy w Reptowie ?

Odp.: Dach jest już zrobiony, nie zgłosiła się jeszcze firma, która zajmuje się wentylacją.

3. Trawnik przy parkingu przy Urzędzie Gminy jest od dawna zarośnięty chwastami. Czy nikt tego nie widzi i nie reaguje ? Kto za to odpowiada ?

Odp.: Zostanie to wykonane.

Radny Tadeusz Wiśniewski:

1. Na jakim etapie jest odbiór eternitu w roku 2013 ?

Odp. : Prace nad odbiorem eternitu przebiegają zgodnie z harmonogramem. Do końca czerwca można składać wnioski o jego utylizację. Na dniach zostanie złożony wniosek do WFOŚiGW o refundację kosztów. We wrześniu już elementy będą usuwane. Pracownik p. Lewicki poinformował, że jeszcze znajduje się dodatkowa ilość eternitu. Ten temat będzie zamknięty w tym roku.

2. Proszę również o informację na temat remontu świetlicy w Reptowie.

Odp.: Odpowiedź została udzielona na zapytanie radnej Anny Liśkiewicz

3. Czy zostały podjęte jakieś działania w sprawie oświetlenia na stacji kolejowej w Reptowie. Było to już dawno zgłaszane.

Odp. Pracownica zajmująca się tą sprawą jest na urlopie, trudno mi dokładnie opowiedzieć. Odpowiedzi udzielę na następnej sesji. Wiem pisma już w tej sprawie są wysłane.

Radny Bogdan Poliwka;

1. Czy do projektu kanalizacji Bielkowa nie można podłączyć również kanalizacji ul Brzozowej w Miedwiecku?

Odp.: Kanalizacja Bielkowa jest ujęta w jednym dużym wniosku na „Ochronę wód…” razem z kanalizacją Kunowa. Jest to wniosek dofinansowany ze środków unijnych nie można go zmieniać. Nie jest to możliwe.

2. Parking vis a vis Werandy, czy można pobierać opłatę za parkowanie?

Odp. : Brak przystosowanych miejsc parkingowych za które można by pobierać opłaty.

3. Czy będzie kursował statek spacerowy po Miedwiu ?

Odp. : Były firmy zaineresowane prowadzeniem takiej działalności na jeziorze, ale to jest duża procedura prawna, którą należy przejść.

Radna Ewa Bejster:

1. Jak przebiega przegląd i naprawa gwarancyjna ścieżki rowerowej?

Odp.: Zgodnie z umową dokonany jest przegląd i naprawa powstałych usterek na ścieżce rowerowej wskazanych dla inwestora. Będzie kolejny odbiór po naprawie (pęknięć, załamań bocznych). Jest to w trakcie usuwania pęknięć.

Radna Ewa Barełkowska;

1. Działki na OSiR obciążone są hipoteką, która miała się skończyć do końca roku. Jak to wygląda na chwilę obecną? Czy nie ma zagrożenia, że bank przejmie od nas tę działkę i sprzeda?

Odp.: Teren OSiR obciążony jest hipoteką z tytułu pożyczki debetowej w rachunku bieżącym i z tytułu pożyczki na prefinansowanie inwestycji kanalizacji. Pożyczka z WFOŚ , ze względu na powstałe problemy finansowe, ma zostać spłacona w przyszłym roku. Nie ma zagrożenia nad tymi terenami.

Radna Renata Krzysztanowicz:

1. Teren przy sklepie z wannami przy ul. Szczecińskiej w Kobylance jest bardzo zarośnięty i zaniedbany, czy Straż Gminna nie powinna podjąć interwencji w tej sprawie?

Odp.: Sprawa zostanie przekazana do Straży Gminnej

Radna Ewa Bejster – przy promenadzie duże chaszcze, należałoby coś z tym zrobić.

Odp. : Sprawa zostanie przekazana do Straży Gminnej.

 

Ad. 19

Wolne wnioski i informacje.

Brak wolnych wniosków i informacji

 

Ad. 20

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.55 zamknęła obrady XXXIV Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:
Joanna Baszak

 

Przewodnicząca Rady Gminy
Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Sielicki

Data wytworzenia:
11 paź 2013

Osoba dodająca informacje

Łukasz Sielicki

Data publikacji:
11 paź 2013, godz. 08:40

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Sielicki

Data aktualizacji:
11 paź 2013, godz. 08:40