Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXII/13 z XXXII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 25 kwietnia 2013 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

PROTOKÓŁ Nr XXXII/13

z XXXII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 25 kwietnia  2013 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

     Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 900 otworzyła XXXII  Sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie                          w posiedzeniu uczestniczy  14 radnych,  co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności  - zał. nr 1. Nieobecna radna Renata Krzysztanowicz.  

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska. W posiedzeniu uczestniczyli także :                     p. Zbigniew Grelecki – lekarz Niepublicznego Ośrodka Zdrowia w Kobylance, p. Romana Karpińska – Kierownik GOPS w Kobylance i p. Irena Staniszewska – podinspektor GCI – lista obecności zał. nr 2.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XXXI sesji Rady Gminy  z dnia   28 marca   2013 r. 

Protokół z XXXI Sesji Rady Gminy z dnia 28 marca 2013 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób: za- 12-do wyjaśnienia, wstrzymało się – 2 w obecności 14 radnych /głosowanie imienne   - zał. Nr 3/. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 3

Ochrona zdrowia, pomoc społeczna  i  stan bezrobocia w gminie Kobylanka za rok 2012.

P. Zbigniew Grelecki przedstawił sprawozdanie z działalności w podstawowej opiece zdrowotnej NOZ Kobylanka za 2012 rok:

Niepubliczny Ośrodek Zdrowia w Kobylance świadczy usługi z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej  tylko w ramach umowy zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia . W roku 2012 usługi medyczne świadczone były przez 2 lekarzy internistów oraz 2 pielęgniarki.

 

Porady udzielone przez lekarzy ogółem- 13 487

W tym:

Wizyty domowe – 194

Porady dla dzieci chorych do 18 roku życia – 1 443

Porady dla dzieci zdrowych do 18 roku życia – 286

Porady dla osób powyżej 65 roku życia – 4 106

Pozostałe porady – 7 458

Badań EKG - 296

 

Porady udzielone przez pielęgniarkę środowiskową – 456

W tym:

U dzieci od 6 tygodnia do 1 roku życia – 21

Przewlekle i obłożnie chorym – 435

Pod stałą opieką lekarza poz. pozostają osoby u których stwierdzono schorzenia przewlekłe wymagające stałego nadzoru medycznego zarówno w okresie sprawozdawczym , jak                 i w latach ubiegłych. Do najczęściej występujących chorób przewlekłych należą choroby układu krążenia, cukrzycy, hyperlipidemia, osteoporoza i nowotwory.

 

W 2012 roku zarejestrowano:

Ogółem przewlekle chorych – 749

Nowo rozpoznanych – 84

 

Najczęściej występujące choroby przewlekłe to:

Nadciśnienie tętnicze - 254 osoby w tym nowo rozpoznane – 37

Choroby niedokrwienna serca – 61 w tym nowo rozpoznanych – 3

Cukrzyca – 100 w tym nowo rozpoznanych – 14

Nowotwory – 44 w tym nowo rozpoznanych – 11

Choroby tarczycy – 55 w tym nowo rozpoznanych – 3

Niedokrwistości – 36 w tym nowo rozpoznanych – 11

Choroby obwodowego układu nerwowego – 39 w tym nowo rozpoznanych – 5

Choroby układu oddechowego, astma oskrzelowa – 35

Choroby układu kostnego i tkanki łącznej – 40

Choroby układu trawiennego – 26.

 

W trakcie jest realizowany remont ośrodka i powstaje punkt apteczny. Lekarz przyjmuje do godz. 14.00 w niektóre dni do godz. 18.00.

Przewodnicząca Rady Gminy –„jak Pan by widział współpracę z Gminą na płaszczyźnie dotyczącej  bezpośrednio zdrowia mieszkańców?”

P. Z. Grelecki – głównie w zakresie  profilaktyki leczenia nadciśnienia, cukrzycy, palenia tytoniu, osteoporoza- profilaktyka i leczenie. W dniu 18.05.2013 r. odbędzie się prelekcja        w GOK na temat osteoporozy. Udział w takich prelekcjach Pana Wójta i radnych  jest mile widziany.

Przewodnicząca Rady Gminy –„w związku z tym , że jesteśmy rozwojową gminą czy ośrodek zdrowia jest przygotowany na przyjęcie wszystkich chętnych z terenu gminy, którzy właśnie tu zechcą mieć swojego lekarza rodzinnego?”

P. Z. Grelecki – wszyscy chętni będą mogli z terenu Gminy się zadeklarować do leczenia         w ośrodku zdrowia w Kobylance i na pewno zostaną przyjęci . Na terenie ośrodka nie ma praktyki prywatnej.

Przewodnicząca Rady Gminy – „czy tworzony punkt apteczny zaspokoi zaopatrzenie              w zakresie recept wystawianych przez naszych lekarzy?”

P. Z. Grelecki – to jest punkt apteczny. Będzie zaopatrywany na bieżąco. Będzie dowóz            w szczególnych przypadkach dla pacjentów np.  z oddalonych miejscowości Wielichówek, Cisewo. Apteka będzie otwarta też w soboty.

Wójt – „jest koncepcja likwidacji płotu przed ośrodkiem zdrowia, zrobienie parkingu na ok. 10 pojazdów. Aktualnie są załatwiane sprawy związane ze zniesieniem współwłasności”

 

P. Romana Karpińska –Kierownik GOPS w Kobylance przedstawiła sprawozdanie                  z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance za 2012 rok – zał. nr 4.

Radny Andrzej Suchta – „kursy i szkolenia – ile osób wzięło udział w kursach i szkoleniach?”

P. R. Karpińska – „były osoby , które korzystały z dwóch a nawet trzech kursów. Jeżeli był to droższy kurs to osoba mogła skorzystać z jednego kursu.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „czy korzystanie z  pomocy i opieki GOPS przez mieszkańców  ma tendencję wzrostową , czy też spadkową  w stosunku do roku poprzedniego?”

P. R. Karpińska – „na chwilę obecną zwiększyły się zasiłki okresowe. Powodem jest brak pracy. Ten okres jest od dwóch do trzech miesięcy. Są to osoby młode.”

 

P. Irena Staniszewska – podinspektor GCI przedstawiła sprawozdanie z Gminnego Centrum Informacji w Kobylance za rok 2012 – zał. nr 5.

Wójt – „województwo zachodniopomorskie jest na II miejscu pod względem bezrobocia. Patrząc na Gminę Kobylanka jest to 6,8 %, jest to bardzo dobry wskaźnik. Są sąsiednie gminy, w których jest wskaźnik bezrobocia w wysokości 30 %. Mamy parki przemysłowe                w których znajdują się miejsca pracy.  Są to zakłady z wysokimi technologiami, gdzie jest zapotrzebowanie pracowników z odpowiednim przygotowaniem zawodowym, wykształceniem. Z inwestorami są podejmowane rozmowy na temat zatrudnienia pracowników z terenu gminy.”

Na posiedzenie przybyła radna Renata Krzysztanowicz. Ilość radnych biorących udział            w posiedzeniu – 15.

Przewodnicząca Rady Gminy – „kto organizuje szkolenia, czy są dostosowane do ofert pracy?”

P. R. Karpińska – „ośrodek typuje osoby, a doradca zawodowy typuje na odpowiednie szkolenie, odpowiedni kurs.”

Radna Ewa Barełkowska – „kto to jest?”

P. R. Karpińska _ „to muszą być osoby zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy            w Stargardzie i  korzystające z pomocy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej                      w Kobylance.”

Przewodnicząca Rady Gminy – pytanie skierowane do p. Staniszewskiej -„czy Pani nawiązuje kontakt z inwestorami z terenu naszej gminy ?”

P. I. Staniszewska – „tak, kontakt nawiązuję z inwestorami osobiście.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ czy inwestorzy chętnie zatrudniają pracowników  z terenu naszej gminy, ile osób z terenu naszej gminy znalazło zatrudnienie w poszczególnych zakładach pracy ?”

P. I. Staniszewska – „ w firmach na terenie Gminy Kobylanka zatrudnionych jest znacząca ilość osób z terenu gminy, w tym: Firma papiernicza PARTNER zatrudnia  3 osoby, Firma CEKO  zatrudnia ok. 3 osoby, Firma AURA zatrudnia 3 osoby, NETTO  zatrudnia ok. 20 osób, nowo powstająca firma zajmująca się zbijaniem palet planuje zatrudnić 2 osoby.”

Radny Ireneusz Siwiec – „gdzie jest największe bezrobocie?”

P. I. Staniszewska – „największe bezrobocie jest w miejscowościach Kobylanka, Reptowo        i Kunowo.”

Przewodnicząca Rady Gminy  podziękowała za przybycie i złożone sprawozdania dla           dr. Z. Greleckiego, p. R.Kapińskiej oraz p.I.Staniszewskiej.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy                                                   w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance              w okresie od  28 marca 2013 roku do 25 kwietnia 2013 roku przedstawił wójt                          p. A. Kaszubski:

 

I       W związku z dyskusją jaka wytworzyła się wśród mieszkańców Gminy w sprawie budowy sklepu Netto na terenie Morzyczyna informuję, że w ubiegłym tygodniu wpłynął do Urzędu Gminy wniosek złożony przez Studio Architektury ze Szczecina w sprawie budowy sklepu o powierzchni 700 m2. We wniosku nie ma wskazanej firmy, która by miała ten sklep prowadzić. Jednocześnie jest za wcześnie na stanowisko w sprawie czy zaproponowana lokalizacja jest możliwa do przyjęcia. Postępowanie w sprawie trwa

II     Wpłynął również wniosek z Firmy Enterprise w sprawie budowy parkingu dla 40 samochodów ciężarowych w Reptowie na działce sąsiadującej z działką na której obecnie funkcjonuje firma. Ze strony Urzędu złożone zostało stosowne pismo, które ma wyjaśnić czy do tej decyzji nie potrzebna będzie decyzja środowiskowa. Dopiero po tej odpowiedzi podjęte będą działania wyznaczające tryb postępowania w sprawie.

III   Zgodnie z wnioskiem złożonym na Sesji Rady Gminy przedkładam dane                                z przepływomierza ścieków w pierwszym kwartale br., które odprowadzone zostały do oczyszczalni ścieków w Stargardzie Szczecińskim.

1      III kwartał 2012         – 40 450 m3

2      IV kwartał 2012         – 33 827 m3

3      Styczeń 2013               – 13 809 m3

4      Luty 2013                    – 16 383 m3

5      Marzec                        – 15 252 m3

6      I kwartał 2013             – 45 444 m3

IV   Dotychczas do Urzędu Gminy wpłynęło ponad 1.052 (991- do 28 lutego) deklaracji na odpady komunalne w związku z przejęciem przez Gminę odpowiedzialności za gospodarkę odpadami. Odbiór odpadów zadeklarowało 3.559 osób na 4.528 zameldowanych na terenie Gminy. Pomimo zmiany ustawy w części  pozwalającej na różne sposoby wyliczania opłaty za odpady, jednak ze względu na niewielki czas pozostały do wprowadzenia ustawy w życie nie przewiduje się do końca bieżącego roku zmian w zasadach przyjętych przez Gminę. Rozważane są tylko dopłaty dla rodzin wielodzietnych w ramach pomocy z Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Zał. nr 6 – informacja z realizacji uchwał Rady Gminy.

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

- w dniu 02.04.2013 r. wpłynęło do wiadomości pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej       w Szczecinie dotyczące wskaźników zadłużenia;

- w dniu 08.04.2013 r. wpłynęło do wiadomości pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej     w Szczecinie dotyczące zmiany stanowiska w sprawie określenia Wojewody jako organu nadzoru właściwego do badania wszystkich uchwał podejmowanych przez organy stanowiące  jednostek samorządu terytorialnego;

- w dniu 18.05.2013 r. wpłynęło sprawozdanie z realizacji programu współpracy                      z organizacjami pozarządowymi za rok 2012, które zostało przekazane Radnym w dniu sesji-zał.nr 7;

-  W materiałach na sesję zostało przekazane sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Kobylanka  za 2012 rok wraz z propozycją planu pracy nad jego przyjęciem i udzieleniem absolutorium. W związku z tym do 14.05.2013 r. proszę składać zapytania w wersji papierowej lub elektronicznej;

- W dniu 30.04.2013 r. upływa termin składania oświadczam majątkowych radnych w 2 egz. oryginały wraz z zeznaniem podatkowym PIT;

- Na najbliższą sesję  zaplanowany jest  temat sesji „Stan bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie Kobylanka’.  W związku z tym jeżeli są pytania proszę jak najszybciej składać. Na sesję zostanie zaproszony Komendant Powiatowej Policji, Komendant PPSP, Komendant Straży Gminnej oraz Prezes Zarządu Gminnego ZOSP RP.

Pan Wójt został poproszony o przygotowanie informacji o działaniach gminnych dotyczących bezpieczeństwa.

W biurze Rady Gminy znajduje się sprawozdanie z działalności Komendanta PPSP                w Stargardzie Szczecińskim za 2012 rok oraz informacja o stanie bezpieczeństwa, ochrony przeciwpożarowej i zagrożeniach pożarowych Powiatu Stargardzkiego na koniec 2012 r.         z którym można się zapoznać.

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Berełkowska -    „czy zostały zakończone prace melioracyjne przy rowach do Miedwiecka?”

Radny Ireneusz Siwiec -  - „ czy drogowcy nie popełnili błędu klejąc dziury poza miejscowością Kunowo, na odcinku który ma być niedługo remontowany?”

Radna Anna Liśkiewicz – „jak wyglądają prace dotyczące remontu dachu w świetlicy            w Reptowie?”

Radna Renata Krzysztanowicz – „plan organizacyjny szkół na nowy rok szkolny, jak to będzie wyglądało? Czy dla komisji ds. społecznych będzie go można udostępnić?”

Radny Bogdan Poliwka – „czy jest przewidziane przycięcie lip na ścieżce rowerowej?”

Radna Ewa Barełkowska – „czy nie można na ścieżce rowerowej zrobić inf. uwaga pieszy!, gdyż rowerzyści bardzo szybko jeżdżą rowerami, jest dużo wjazdów na posesje i ośrodki, które są nieoznaczone i stwarza to zagrożenie”

Radna Renata Krzysztanowicz – „dotyczy przejazdu na skrzyżowaniu ul. Szkolna                    z ul. Szczecińską w Kobylance, jest bardzo niebezpiecznie dla rowerów i samochodów”

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Wsparcia Rodziny na lata 2013 – 2016  – projekt 206/13.

Kierownik GOPS p. Romana Karpińska  omówiła  projekt uchwały - zał. nr 8 .

  Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji.

Przewodnicząca Rady Gminy – „dotyczy pkt. 3 diagnoza społeczna, dlaczego jest różnica      w liczbie rodzin?”

P. R. Karpińska – „bo nie są objęte wszystkie rodziny.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „co to jest super wizja?, dot. pkt. 7 harmonogramu”

P. R. Karpińska – „dotyczy to pracy specjalisty z terapeutą i osobami, rodzinami, które mają problemy społeczne.”

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXXII/193/13             w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Wsparcia Rodziny na lata 2013 – 2016   -  zał. nr 9  /głosowanie imienne - zał. nr 10/.

 

Ad. 8 

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok – projekt 207/13.

Skarbnik p. Bernadeta Opasińska omówiła  projekt uchwały wraz z autopoprawką -zał. nr 11 .

  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały wraz                         z autopoprawką.

Radna Ewa Barełkowska – „na jakie rozpowszechnianie kultury zostały przekazane środki finansowe?”

Radny Andrzej Suchta – „kwota jest przeznaczona na sport, czy ma jakieś konkretne przeznaczenie?”

Wójt – „tak,  na wniosek z ostatniej sesji, przeznaczenie na grant dla Stowarzyszenia KAMIKAZE i dla  Klubu Sportowego  z Niedźwiedzia.”

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXXII/194/13             w sprawie   zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok -  zał. nr 12  /głosowanie imienne - zał. nr 13/. 

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka   – projekt nr 208/13.

Wójt omówił projekt uchwały – zał. nr 14 uzasadniając:

Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym zbycie  każdej nieruchomości  Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad zbycia -  wymaga zgody Rady Gminy.

            W myśl art.37 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami Rada Gminy w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność jednostki samorządu terytorialnego w drodze uchwały może zwolnić z obowiązku zbycia          w drodze przetargu nieruchomości przeznaczone na realizację urządzeń infrastruktury technicznej.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Enea Operator  z siedzibą w Poznaniu  złożyła wniosek o wyrażenie zgody na wydzielenie terenu z działki oznaczonej geodezyjnie nr 217/44 w obrębie Zieleniewo  pod budowę kompaktowej stacji transformatorowej w celu zasilania w energię elektryczną działek budowlanych w miejscowościach Zieleniewo i Lipnik. 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Radna R. Krzysztanowicz – „mapy są beznadziejne, skąd my mamy wiedzieć, w którym to jest miejscu. Proszę o dokładny opis z zaznaczeniem np. nazw ulic, kierunku Stargard , Szczecin.”

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXXII/195/13             w sprawie  zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka     -  zał. nr 15  /głosowanie imienne - zał. nr 16/. 

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia udziału w nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka    – projekt nr 209/13.

Wójt omówił projekt uchwały – zał. nr 17 uzasadniając:

Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym zbycie  każdej nieruchomości  Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad zbycia -  wymaga zgody Rady Gminy.

Zgodnie z art.37 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r.  ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami, nieruchomość jest zbywana w drodze bezprzetargowej, jeżeli zbycie następuje między Skarbem Państwa a jednostką samorządu terytorialnego oraz między tymi jednostkami.

Przedmiotem zbycia dla Miasta Stargardu Szczecińskiego jest udział 664/10000              w nieruchomości oznaczonej geodezyjnie nr 232/104 w obrębie Zieleniewo, o powierzchni 4,3119 ha, zabudowanej 8 budynkami użytkowymi przeznaczonymi do obsługi rekreacji zbiorowej. Przedmiotowa nieruchomość położona jest w obszarze terenów o funkcji rekreacji w części stanowiąc park i plażę publiczną.

Ww. nieruchomość tworzy zaplecze turystyczne Gminy Kobylanka, z którego korzystają także między innymi mieszkańcy Stargardu Szczecińskiego. Stanowi ona ogólnodostępny teren sportowo – rekreacyjny wraz z niezbędną infrastrukturą a w szczególności zaspokaja zbiorowe potrzeby wspólnoty w zakresie turystyki i kultury.

Wartość zbywanego udziału stanowić będzie  rozliczenie zobowiązania Gminy Kobylanka wobec  Miasta Stargardu Szczecińskiego za lokalny transport zbiorowy.

W związku z powyższym podjęcie proponowanej uchwały jest zasadne.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Radna R. Krzysztanowicz – „proszę o bardziej szczegółowe uzasadnienia do projektów uchwał. Uzasadnienia są mało wyczerpujące.”

Wójt – „myślę, że uzasadnienie niniejsze zostało w miarę szczegółowo załączone pisemnie do projektu uchwały.”

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXXII/196/13             w sprawie  zbycia udziału w nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka     -  zał. nr 18  /głosowanie imienne - zał. nr 19/. 

 

Ad. 11.

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej mienie gminy – projekt               nr 210/13.

Wójt omówił projekt uchwały – zał. nr 20 uzasadniając:

Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym dokonanie sprzedaży każdej nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad zbycia -  wymaga zgody Rady Gminy.

W związku z zaplanowanymi w budżecie gminy dochodami z tytułu sprzedaży nieruchomości podjęcie proponowanej uchwały jest niezbędne.

Działka nr 279/5 w obrębie Kobylanka usytuowana jest na obszarze, dla którego brak jest obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z zapisami Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Kobylanka przedmiotowa nieruchomość usytuowana jest w obszarze o funkcji osadniczej                            – mieszkalnictwo.  

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXXII/197/13             w sprawie  zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka     -  zał. nr 21  /głosowanie imienne - zał. nr 22/. 

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie opłaty targowej – projekt nr 211/13.

Wójt omówił projekt uchwały – zał. nr 23 .

Wójt zgłosił  zmianę w  § 3 ust. 3, który po zmianach  otrzymuje brzmienie : „Stawki wymienione     w § 3 ust. 1 upoważniają do zajęcia powierzchni sprzedaży  do obszaru nie przekraczającego 12,00 m².”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła wniosek komisji dotyczący zmiany w § 3 ust. 1  /tabela/ poz. 13 – Sprzedaż artykułów i wyrobów z drewna - zmiana  dotyczy opłaty targowej z kwoty 20 zł na 10 zł.” a pozostałą część komisja pozytywnie opiniuje.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego         i Finansów dotyczący zmiany w poz. 13 – Sprzedaż artykułów i wyrobów z drewna - opłata targowa - 10 zł.”

Rada Gminy wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów jednogłośnie przyjęła w obecności 15 radnych.

Salę posiedzeń opuściła radna Anna Liśkiewicz. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXXII/198/13             w sprawie  opłaty targowej -  zał. nr 24  /głosowanie imienne - zał. nr 25/.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały  w sprawie wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka na 2013 rok        – projekt nr 212/13.

Wójt omówił projekt uchwały – zał. nr 26 .

Na salę posiedzeń przybyła radna Anna Liśkiewicz. Ilość radnych biorących udział                 w posiedzeniu – 15.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Sale posiedzeń opuściła radna Marzena Kosiacka . Ilość radnych biorących udział                   w posiedzeniu – 14.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXXII/199/13             w sprawie  wykazu kąpieliska na terenie gminy Kobylanka na 2013 rok  -  zał. nr 27  /głosowanie imienne - zał. nr 28/.

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

 

 

Ad. 14

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na zadane zapytania udzielił Wójt Gminy :

Radna Ewa Berełkowska -    „czy zostały zakończone prace przy rowach do Miedwiecka?”

Odp.: Prace są w toku, nie są zakończone. Będzie profilowana droga, aby woda mogła spływać.

Radny Ireneusz Siwiec   - „czy drogowcy nie popełnili błędu klejąc dziury poza miejscowością Kunowo, na odcinku który ma być niedługo remontowany?”

Odp. To jest droga powiatowa. Dlaczego łatają dziury poza miejscowością, a nie w środku miejscowości? Nie wiem. Środki na remont tej drogi zostały już przeznaczone – to będzie decyzja o długości wykonanej drogi. Będę chciał uzyskać informację od osób do tego upoważnionych.

Radna Anna Liśkiewicz – „jak wyglądają prace dotyczące remontu dachu w świetlicy            w Reptowie?”

Odp. : We wtorek ma się spotkać komisja. Prac nie można było wykonać ze względu na warunki pogodowe. Cały dach jest do wymiany. Tak ustalono. To zadanie ma być wykonane w ramach gwarancji. To jest trudne zadanie, gdyż całe urządzenia zamontowane na dachu należy przełożyć na bok. W tym spotkaniu będę chciał uczestniczyć. W ramach gwarancji wszystkie firmy , które  wykonywały to zadanie dyskutują ze sobą.

Przewodnicząca Rady Gminy – „jaka jest odpowiedzialność inspektora nadzoru?”

Wójt – po roku zaczęły pojawiać się przecieki. Naprawy były robione co jakiś czas. Zostało stwierdzone, że coś jest źle zainstalowane. Pojawiły się spory pomiędzy firmami-wykonawcami.

Radna A. Liśkiewicz – „czy tu nie powinien odpowiedzialności ponieść inspektor nadzoru? Kto go zatrudniał?”

Wójt – inspektor nadzoru był zatrudniony przez Gminę. Na etapie realizacji inwestycji było wszystko zgodnie wykonane. Decyzja inspektora nadzoru jest taka, że musi być zerwany cały dach.

Radna Renata Krzysztanowicz – „plan organizacyjny szkół na nowy rok szkolny, jak to będzie wyglądało? Czy dla komisji ds. społecznych będzie go można udostępnić?”

Odp. :Było przygotowane zarządzenie dotyczące wytycznych na rok 2013/2014, aby dyrektorzy mogli przygotować plany organizacyjne szkół. Zatwierdzenie planów organizacyjnych szkół odbędzie się do końca maja. Arkusz organizacyjny nie jest informacją publiczną, gdyż są to dane osobowe.

Przewodnicząca Rady Gminy – „ sądzę, że  arkusz organizacyjny szkół jest do wglądu przez Radę Gminy.”

Wójt – to jest dokument wewnętrzny. Nie opiniują go ani związki ani rada pedagogiczna.  Zarządzenie odnośnie funkcjonowania szkół, dotyczy wytycznych funkcjonowania szkół, wg tych wytycznych dyrektorzy mają przygotować arkusze organizacyjne.

Radna R. Krzysztanowicz – „jak my mamy to opiniować?”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ jest zarządzenie dot. wytycznych do tworzenia arkuszy organizacyjnych. W m-c maju lub czerwcu pan wójt przedstawi Radzie informację dotyczącą oświaty, m.in. arkusze organizacyjne.”

Radny Bogdan Poliwka – „czy jest przewidziane przycięcie lip na ścieżce rowerowej?”

Odp. : Wycinka drzew przewidziana jest na okres jesienny. Na razie będą przycięte te, które zagrażają.

Radna A. Liśkiewicz – „ lipy powinny być przycięte do określonej wysokości, wszystkie jednakowo - do pnia.”

Radna Ewa Barełkowska – „czy nie można na ścieżce rowerowej zrobić inf. uwaga pieszy!, gdyż rowerzyści bardzo szybko jeżdżą rowerami, jest dużo wjazdów na posesje i ośrodki, które są nieoznaczone i stwarza to zagrożenie”

Radna Renata Krzysztanowicz – „dotyczy przejazdu na skrzyżowaniu ul. Szkolna z ul. Szczecińską w Kobylance, jest bardzo niebezpiecznie dla rowerów i samochodów”

Odp. : Przejazd przez drogę wojewódzką to sprawa Zarządu Dróg Wojewódzkich. Będzie pismo z Gminy o namalowaniu pasów. Odnośnie rowerzystów zmieniło się prawo drogowe, które mówi, że rowerzysta ma pierwszeństwo.

Radna A. Liśkiewicz – „postawienie lustra na skrzyżowaniu ulic, to może będzie rozwiązanie problemu.”

Wójt –może wystąpimy o znak STOP do Zarządu Dróg Wojewódzkich.

Radna E. Bejster – „ proszę o namalowanie znaku „roweru” na ścieżce rowerowej np. przy wyjeździe      z Werandy, na przystanku.”

Radna R. Krzysztanowicz – „czy jest problem, żeby to wykonać, dostarczę szablon                   i pracownik to wykona.”

Wójt – to wszystko musi być zgodne z prawem zgodne z przepisami i normami, a nie samowolka.

 

Ad. 15

Wolne wnioski i informacje.

Radny Bogdan Poliwka – „ proponuję, aby w przyszłości wzdłuż ścieżki rowerowej zlikwidować lipy a posadzić żywopłot.”

Radny A. Suchta – „na parkingu stoi samochód, który zajmuje miejsce i szpeci. Czy straż Gminna o tym jest poinformowana?”

Radna A. Liśkiewicz –

1.„ aby uruchomić fundusze sołeckie na te wydatki, które już zostały złożone”

2. „droga rowerowa  powinna zostać oznaczona  „rowerem” i o to wnoszę”

Wójt – to wszystko było wykonane zgodnie z zasadami i odebrane zgodnie z organizacją ruchu. Wszystkie oznakowania były wykonane zgodnie z przepisami i projektem.

Przewodnicząca Rady Gminy –

1.„podobna sytuacja jak dach w świetlicy w Reptowie, na etapie korzystania z obiektu pojawiają się problemy, stąd wniosek , aby dodatkowo oznakować ścieżkę rowerową.”

2. w sprawozdaniu Pana Wójta podana została ilość ścieków przyjętych przez oczyszczalnię w Stargardzie. Poprosiłam o analizę. Proszę przed przerwą urlopową o przygotowanie analizy (na koniec czerwca):

- jak się przedstawia sytuacja, czy ścieków jest więcej czy mniej, ile osób skanalizowanych jest, kiedy się podłączą osoby, które nie są podłączone, jakie działanie Wodociągi podjęły, aby nie spływała deszczówka do kanalizacji.”

Radna A. Liskiewicz – „otrzymaliśmy informację o ściekach , ale proszę o podanie ilości zużycia wody.”

Wójt – na czerwiec przygotuję dokładna analizę.

Salę posiedzeń opuścił radny Waldemar Michalski. Ilość radnych biorących udział                 w posiedzeniu – 13.

Przewodnicząca Rady Gminy – poinformowała, o spotkaniu dotyczącym zakończenia pracy dr. P. Józefa Greleckiego.

Wójt – proszę o informację odnośnie przedstawionej koncepcji zagospodarowania terenu po MDK w Morzyczynie.

Przewodnicząca Rady Gminy – poddała pod głosowanie, wniosek dotyczący podjęcia działań dotyczących  rozpoczęcia rozmów w sprawie zagospodarowania terenu po MDK                   w Morzyczynie.

W obecności 13 radnych niniejszy wniosek został jednogłośnie przyjęty.

 

Ad. 16

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz.  13.10 zamknęła obrady XXXII Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:
Joanna Baszak                                                                         

Przewodnicząca Rady Gminy

                                                                                                               Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Łukasz Sielicki

Data wytworzenia:
02 cze 2013

Osoba dodająca informacje

Łukasz Sielicki

Data publikacji:
02 cze 2013, godz. 21:11

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Sielicki

Data aktualizacji:
02 cze 2013, godz. 21:11