Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXX/13 z XXX Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 28 lutego 2013 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

PROTOKÓŁ Nr XXX/13

z XXX Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 28 lutego  2013 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

     Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 900 otworzyła XXX  Sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy  11 radnych,  co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności  - zał. nr 1. Nieobecni: radna Renata Krzysztanowicz, radny Ireneusz Siwiec, radna Katarzyna Synówka - Kozdrowska i radny Tadeusz Wiśniewski. W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz urzędu p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz w posiedzeniu uczestniczyli: Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance p. Helena Kimon i Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga oraz Radny Powiatu Stargardzkiego p. Dariusz Zagrodzki – lista obecności zał. nr 2.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XXIX sesji Rady Gminy  z dnia   31 stycznia   2013 r. Protokół z XXIX Sesji Rady Gminy z dnia 31 stycznia    2013 r. został przyjęty w następujący sposób: za- 9, wstrzymało się – 2 w obecności 11 radnych /głosowanie imienne   - zał. Nr 3/. Protokół został przyjęty.

 

Ad. 3

Debata:

- Działalność placówek kulturalnych na terenie gminy Kobylanka,

Sprawozdanie dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury i kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej.  „Miedwiańskie Lato”2012 i plany na rok 2013.

Na posiedzenie przybył radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących w posiedzeniu – 12.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że w materiałach na sesję zostały przekazane sprawozdania z działalności  Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance i Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance. Działalnością placówek kulturalnychzajmowały się trzy komisje Rady Gminy.

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance -  p. Maciej Szeliga przedstawił sprawozdanie  z działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance za 2012 r. i założenia na 2013 rok – zał. nr 4.

Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance -  p. Helena Kimon przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance za 2012 rok – zał. nr 5.

Radna M. Kosiacka – „jakiego rodzaju książki zostały wycofane z księgozbioru .”

P. H.Kimon – „ to są z reguły książki  przestarzałe, techniczne.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ księgozbiór, który przyjęty jest z jednostki wojskowej znajduje się   w magazynie. To się przyda, zostanie wykorzystane, czy to jest raczej kłopot?”

P. H. Kimon – „ to jest kłopot dla biblioteki, jest  ok. 4 000 książek. To wszystko nadaje się   na makulaturę.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „czy cały księgozbiór został wprowadzony do programu MAK+?”

P. H. Kimon – „ wszystkie książki są wprowadzone do programu MAK+.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ czy jest potrzeba uzupełnienia książek, podręczników dla studentów, którzy mają szeroki dostęp do bibliotek uniwersyteckich ?.”

P. H.Kimon – „ tak , jest potrzeba chociaż po jednym egzemplarzu.”

Przewodnicząca Rady Gminy –„z jakiego powodu została wstrzymana dotacja na zakup książek  z MKiDN ?.”

P. H. Kimon – „jest to dwuletnia kara za nierozliczenie poprzedniej dotacji z MKiDN.”

Radna E. Barełkowska – „w dniu 8.06.2013 r. zostały zaplanowane 4 imprezy. Czy nie można  zaplanować tak, aby w jednym dniu była jedna impreza, gdyż to chyba za dużo w jednym dniu.”

P. M. Szeliga – „to są imprezy przemyślane, ustalone wcześniej.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ było takie niepisane ustalenie, aby każda miejscowość miała swoją imprezę, np. Dzień Kobylanki w Kobylance, Dzień Dziecka w Reptowie, Dzień Matki w Motańcu.

Ja jako mieszkanka i radna Kobylanki nie zgadzam się aby Dni Kobylanki były w Reptowie.

Wnioskuję, aby Dni Kobylanki były w Kobylance, Dzień Dziecka w Reptowie.”

P.M. Szeliga – „ zmiana  terminu to będzie strata ok. 30 000 zł, bo trzeba będzie przełożyć terminy akcji „Jedz ryby będziesz zdrów”. Są to ustalenia pomiędzy Gminnym Ośrodkiem Kultury   w Kobylance a szkołami z terenu Gminy.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „frekwencja w Reptowie i Kobylance jest zawsze bardzo duża. Wnioskuję, aby tego nie zmieniać , niech  będzie osobny festyn   w Reptowie i Dni Kobylanki w Kobylance.”

P. M. Szeliga – „w tej chwili nie mogę podjąć decyzji.”

Radna A. Liskiewicz – „ może niektórzy by chcieli uczestniczyć  np. w żeglarskiej imprezie nad Miedwiem. Zależy nam , aby promować sporty wodne, żeglarstwo. Niech to nie będzie   w jednym czasie. Jest tyle terminów, festyn w Reptowie był zawsze ok. 1.06, to było zawsze Dzień Dziecka, niech  tak zostanie.”

Radna E. Barełkowska – „część pieniędzy została przekazana do GOK za Stokrotkę. Jaka to kwota?”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ zwiększenia dokonano o kwotę 50 000 zł.”

P. M. Szeliga – „ zostały zwiększone zadania, których w budżecie GOK nie było w roku ubiegłym”

Radna A. Liśkiewicz – „w świetlicach  wiejskich do tej pory odbywały się  zajęcia pod patronatem „Stokrotki”, co Pan zaproponował w zamian  ? Z planu pracy GOK na rok 2013 wynika, że w Niedźwiedziu będą odbywały się  płatne zajęcia młodzieżowej drużyny strażackiej.  Prowadzeniem tych zajęć powinno zająć się OSP, które ma to w Statucie,  a nie GOK. Co Pan zrobił, żeby włączyć w prcę GOK zajęcia we wszystkich świetlicach. Jakie propozycje.?”

P. M. Szeliga – „budżet GOK został zwiększony o 50 000 zł, a tak naprawdę to jest 13 000 zł.

Co zrobiłem? Zaproponowałem zajęcia plastyczne, zaproponowałem tyle zajęć na ile stać było GOK. Jakbym miał przeznaczyć więcej środków na świetlice, to nie byłoby pieniędzy na działalność GOK”.

Radna A. Liśkiewicz –„ czy poczynił Pan jakieś starania, dotyczące restrukturyzacji zatrudnienia?   Czy planuje Pan wprowadzić oszczędności?  Co jest z instruktorami? Czy prowadzi Pan zajęcia?”

P. M. Szeliga – „ nie prowadzę żadnych zajęć. Prowadziłem je wcześniej.

Oszczędności są. Ograniczyć etat sprzątaczki: obowiązki sprzątaczki są wpisane w sprawozdaniu. W jej zakres obowiązków wchodzi nie tylko sprzątanie, ale  obowiązek uczestniczenia w organizacji imprez jak również wykonuje prace porządkowe podczas zajęć. Przygotowanie sali do zajęć zgodnie z planem zajęć, np. ustawienie krzeseł.  Oszczędności nie można dokonywać, gdyż struktura zatrudnienia jest zbyt mała. My sobie radzimy. Organizacja zajęć to też dokonanie zakupów art. spożywczych własnym środkiem transportu.

Jaka jest forma zatrudnienia. Obowiązki są zawarte w przedstawionym sprawozdaniu. Np. konserwator m.in. zajmuje się koszeniem, dozorem alarmu, opieką nad boiskiem itp.

Instruktorzy są zatrudnienie na umowę o dzieło.”

Radna E. Barełkowska – „obowiązki konserwatora pokrywają się z obowiązkami sprzątaczki.. Dlaczego obowiązki się pokrywają, to może zrobić jedna osoba.”

Radny T. Wiśniewski – „ do końca kwietnia będzie naprawa gwarancyjna świetlicy w Reptowie. Jakie zajęcia będą w świetlicy  w Reptowie? ”

P.M. Szeliga – „przecież świetlica w Reptowie jest w sąsiedztwie ze szkołą w Reptowie.Nie przewiduję zajęć w świetlicy w Reptowie.  Brak środków finansowych. Jak „Stokrotka” finansowała to zajęcia były w Reptowie.”

Radny T. Wiśniewski –„na jakich warunkach są prowadzone zajęcia w Niedźwiedziu?”

P. M. Szeliga – „jest zawarta umowa – zlecenie z p. Drohomireckim.”

Radny A. Suchta -  „od godz. 17.00 do godz. 21.00 powinna funkcjonować świetlica w Reptowie. Przecież  jak dzieci  cały dzień przebywają w szkole to po południu nie chcą już iść na zajęcia  do szkoły.

Czy projekt Złota Dynia został rozliczony?”

P. M. Szeliga – projekt „Złota Dynia 2012” – czekamy na podpisanie umowy.

Za 2012 rok  środki jeszcze nie wpłynęły.”

Radna M. Kosiacka – „co to jest koło dyskusyjne?”

P. M. Szeliga – „ GOK jest udostępniany na spotkania młodzieży, tzw. Wieczór Klubowy.Te dwie nazwy dotyczą tego samego.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ czy jest możliwość przedłużenia działalności „Wieczorów klubowych” tak jak to się aktualnie odbywa w wieczorowych godzinach na okres wiosenno-letni?”

P. M. Szeliga – „tak, jest możliwość.”

Radna E. Barełkowska – „co z innymi miejscowościami?”

P. M. Szeliga – „ nie ma możliwości, brak pracowników i środków finansowych.”

Radna A. Liśkiewicz – „Czy nie ma już Pan czasu i możliwości, aby osobiście prowadzić chociaż jedne zajęcia ?

P. M. Szeliga – „ w ubiegłych latach prowadziłem zajęcia z zespołem „Kaliny”, mogę prowadzić zajęcia, ale instruktor musi poświęcać czas na wyjazdy z zespołem, których w roku jest ok. 30”. 

Radna A. Liśkiewicz – „chodzi mi  o zajęcia dla dzieci.”

Radna A. Liśkiewicz – „ czy opłaca Pan abonament za Internet,  przecież  we wszystkich jednostkach powinien być za darmo  z programu unijnego ?”

P. M. Szeliga – „ w GOK jest Internet, nie wiem czy opłacamy abonament i w jakiej wysokości. \zajmuje się tym księgowa. Jesteśmy obciążani przez Urząd Gminy za Internet.”

Radna E. Bejster – „czy nie myślał Pan o wykorzystaniu muszli koncertowej, chodzi o współpracę   z  innymi organizacjami  i domami kultury w organizacji małych imprez.”

P. M. Szeliga – „ ciężko jest cokolwiek zorganizować  mając małe  możliwości finansowe i trudno jest pozyskać środki finansowe.”

Przewodnicząca Rady Gminy zgłosiła następujące wnioski:

1.      Aby Dzień Kobylanki odbył się w Kobylance , natomiast Festyn Rodzinny w Reptowie.

2.      Aby akcja „Jedź ryby będziesz zdrów” odbyła się na dożynkach w Kunowie

3.      Aby dokonać aktualizacji Statutów Gminnej Biblioteki Publicznej   w Kobylance i Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance.

4.      Aby w miarę możliwości  przeznaczyć kwotę w wysokości ok. 5 000 zł na zakup książek do Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance.

Radny A. Suchta odczytał wnioski Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w Gminnym Ośrodku Kultury w Kobylance.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że Komisja ds. Społecznych dokonała objazdu wszystkich świetlic wiejskich.

Przewodnicząca Komisji Społecznej  M. Kosiacka – przedstawiła relację z dokonanego objazdu świetlic wiejskich:

Świetlica w Morzyczynie – oględziny dokonano w obecności sołtysa sołectwa p. Zygmunta Gołembowskiego.

1.      Budynek do częściowego remontu /toalety, kuchnia/.  Ogólnie – zaniedbany, niemiły odór z toalet oraz palenia tytoniu w pomieszczeniach świetlicy. Ze środków sołeckich wyremontowano 2 okna i drzwi wejściowe. Na dzień dzisiejszy uważamy, iż nie ma potrzeby rozbudowy obiektu.

2.      Od marca mają być prowadzone zajęcia rękodzieła artystycznego – inicjatywa KGW, instruktor ma działać społecznie?

3.      Obecnie Rada Sołecka nie zezwala na wynajem świetlicy poprzez młodzież                     /np. na 18-tki/ Młodzież bez dorosłego opiekuna nie może wynająć obiektu. Propozycja Sołtysa – osoba wynajmująca winna wpłacić kaucję w razie rekompensaty za potencjalne straty.

Świetlica w Niedźwiedziu – oględzin dokonano w obecności sołtysa sołectwa p. Zbigniewa Drohomireckiego.

1.      Budynek – nowy, zadbany /poddasze, piętro  niedokończone/. Ogólnie estetyczny widok.

2.      Zajęcia obecnie prowadzone:

- KGW – spotkania 2 razy w miesiącu – prowadzi p. Prądzyńska

- zajęcia strażackie 3 godz. w soboty   - Z. Drohomirecki /um. zlec. z GOK/

- zajęcia plastyczne 3 godz. w środy – p. Dołęga  /um. zlec. Z GOK/

Co roku w sierpniu są organizowane przez sołectwo Dni Niedźwiedzia – impreza wiejska.

3.      Oczekiwania mieszkańców:

- zajęcia językowe /angielski/

- planowane są zajęcia pierwszej pomocy przedmedycznej, zakończone certyfikatem

- zajęcia świetlicowe – m.in. pomoc dzieciom w nauce.

Propozycja sołectwa – jest zakupiona blacha na zadaszenie wiaty za 4500 zł, prośba o zrobienie projektu i więźby stalowej przez gminę, zamiast wiaty przystankowej.

 Świetlica w Jęczydole – oględzin dokonano w obecności sołtysa p. Anety Nelke.

1.      Budynek kontenerowy – nie spełnia oczekiwań mieszkańców. Jest zimno, toaleta zimą nieczynna, latem panuje upał. Poza tym obiekt jest za mały.

2.      Zajęcia – 1 raz w tygodniu prowadzi próby zespół muzyczny.

3.      Oczekiwania mieszkańców:

- świetlica większa, inna konstrukcja /blaszany – niepraktyczny /

Młodzieży i dzieciom brakuje miejsca do spotkań np. komputerowych /Internet/, plastycznych.

Świetlica w Bielkowie – oględzin dokonano w obecności sołtysa sołectwa p. Ewy Statecznej.

1.      Budynek do remontu

     Z uzyskanych informacji:

-  na dużej sali – brak ogrzewania,

-  mała świetlica – podłączona do pieca gazowego /stare żeliwne grzejniki – dlaczego nie wymieniono ich na nowe, bardziej ekonomiczne?/

- kuchnia – ogrzewanie gazowe /nowy grzejnik/

- toalety – ogrzewane elektrycznie – w toalecie i korytarzyku po 1 elektrycznym grzejniku

- podłogi do remontu. W świetlicy jest zamontowany nowy piec gazowy dwubiegowy o mocy 21 kW.

2.      Nie ma żadnych zajęć w świetlicy

3.      Oczekiwania mieszkańców:

-  zajęcia dla dzieci i młodzieży /jest komputer, Internet – nikt nie korzysta/

     Brakuje osoby, która zajmie się otwieraniem, sprzątaniem. Zgłoszono prośbę  zainstalowania monitoringu /kradzież instalacji z mieszkania komunalnego/ - brak reakcji.

Świetlica w Reptowie – oględzin dokonano w obecności sołtysa sołectwa p. Zofii Dąbkowskiej.

1.      Budynek  z zewnątrz estetyczny, w 2010 r. oddany do użytku po przebudowie. Wchodząc do środka wyczuwa się wilgoć, stęchliznę. Widoczne zacieki na suficie, uszkodzenia sufitu w sali, kuchni i na korytarzu.

2.      Zajęcia:

      -  w czwartki spotyka się KGW /wcześniej z inicjatywy koła odbywały się zajęcia kulinarne/

      -  w środy 2 razy w miesiącu – spotkania księdza z mieszkańcami

3. Oczekiwania:

      -  2 razy w tygodniu zajęcia plastyczne dla dzieci i młodzieży

      -  zajęcia klubowe dla młodzieży

Brak osoby odpowiedzialnej za wynajem i sprzątanie świetlicy.

Mieszkaniec Reptowa jest zainteresowany prowadzeniem zajęć muzycznych dla dzieci /Pan Tkaczyk/.

Świetlica w Rekowie  - oględzin dokonano w obecności sołtysa sołectwa p. Henryka Andrzejczaka.

1.      Budynek wyremontowany, estetyczny wygląd.       

      Uwagi sołtysa: czy jest odbiór techniczny, brak szamba, grzejniki za małe /temperatury

       zimą podczas ciągłego ogrzewania w sali nie przekraczają +10 stopni/.

2.      Nie ma zajęć dla dzieci – nie ma potrzeby.

Świetlica jest udostępniana dla młodzieży w razie potrzeby, jest Internet, stół tenisowy.

Nie ma problemów z otwieraniem, sprzątaniem świetlicy.

Świetlica w Motańcu – oględzin dokonano w obecności sołtysa sołectwa p. Danuty Głodały.

1.      Budynek nowy, zadbany, estetyczny, atmosfera domowa.

2.      Zajęcia obecnie:

- plastyczne 2 godz. w piątki – um. zlec. z GOK p. Dołęga

- wynajem świetlicy na komunie, przyjęcia okolicznościowe dla dorosłych, młodzieży /18-tki, sylwester, andrzejki/ - nie ma problemów ze sprzątaniem, otwieraniem.

- mieszkańcy korzystają z Internetu, ksero

Widać duże zaangażowanie Pani Sołtys w działalność  obiektu.

3.      Oczekiwania:

   -  zajęcia sportowe – popularne wcześniej, prowadzone przez p. Wites

  -   zajęcia językowe

   -  zezwolenie na grillowanie, palenie ogniska na terenie przy świetlicy w przygotowanym

      do tego miejscu

  -  od lat prośby o przeniesienie linii wysokiego napięcia /planowane boisko/

 

Z powodu braku osoby odpowiedzialnej nie było dostępu do świetlicy w Kunowie.

 

Następnie głos w dyskusji zabrał Wójt Gminy Kobylanka.

Wójt – odniósł się do GOK. „Czy  są dobrze wydatkowane środki z budżetu  GOK czy źle ? Nie można zrealizować wszystkich oczekiwań, bo środków  jest za mało. Jeśli chcemy organizować imprezy to musimy znaleźć na to pieniądze .  W latach ubiegłych z budżetu wydawaliśmy  200 000 zł  na „Miedwiańskie Lato”, a wartość imprez wynosiła  800 000 zł. Dziś cały budżet GOK to 300 tyś. zł.

Nie jesteśmy w stanie zrobić wszystkiego  za 50 000 zł  wszystkich imprez.  Wnioski będą wzięte pod uwagę i będą skoordynowane.

Świetlice wiejskie – stan, wszyscy wiemy jaki jest. To nie jest nic nowego. Jak była kwota 100 000 zł na działalność zajęć w świetlicach to zajęcia się odbywały. Przecież jak są chętni to proszę realizować zajęcia. Jak są chętni do pracy  za pieniądze to proszę przekazać na tę działalność środki z dyspozycji sołectw. 

Co do uwag dotyczących świetlic.

- świetlica wiejska w Bielkowie – Sołectwo posiada środki finansowe m.in. na doposażenie świetlic, na infrastrukturę i na utrzymanie świetlicy. Jeżeli została spuszczona woda z grzejników i jest nieogrzewane, to należy wyjaśnić z sołtysem.

- świetlica wiejska w Reptowie – wilgoć i stęchlizna.

Jestem zdziwiony tym spostrzeżeniem. Przecież trwają tam roboty. Do końca kwietnia 2013 r. , ma być poprawiona wentylacja i dach w ramach gwarancji. Spadają kasetony to wszyscy wiemy o tym. To też będzie poprawione w ramach gwarancji.”

Radny A. Suchta – „kto dokonał odbioru świetlicy w Reptowie?” 

Wójt – „odbiór był dokonany przez inspektora nadzoru. Po to jest gwarancja, aby to naprawić w ramach usterek.

-sprawa za małej ilości grzejników w świetlicy w Rekowie. Wykonane to  zostało zgodnie z projektem. Może problemem jest to, że świetlica nie jest systematycznie ogrzewana?

- Przewodnicząca Rady Gminy – po przedstawionej informacji dotyczącej świetlicy                       w Jęczydole należy się zastanowić nad sensem budowy podobnych  świetlic kontenerowych  dla Cisewa  i Wielichówka, gdyż zabudowa kontenerowa nie spełnia swojego zadania.”

Wójt – „realizacja świetlic kontenerowych została wycofana z budżetu”.

- świetlica w Niedźwiedziu -  wiata dla sołectwa Niedźwiedź ze względu na jej rozmiary, zgodnie z najtańszą ofertą to koszt ok. 9 000 zł.  za sam projekt.

- świetlica w Motańcu - co do przeniesienia linii energetycznej przy świetlicy w Motańcu,  jeżeli będzie zgoda Rady, to zadanie wykonamy. Koszt przeniesienia tej linii  – 200 000 zł.”

 – do tej pory działamy  na podstawie statutu sołectwa. Funkcjonowanie świetlic w niektórych sołectwach  odbywa się bez żadnego problemu. Są osoby które otwierają, zamykają i dbają                   o pomieszczenia.”

P. D. Zagrodzki – „kto jest odpowiedzialny za otwieranie i zamykanie świetlic?”

Wójt – za mienie odpowiedzialny jest sołtys w swoim sołectwie, a świetlica jest mieniem komunalnym oddanym sołectwom w użytkowanie.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „te sprawy powinny być załatwione w sołectwie, kto to ma wykonywać czy sołtys, czy osoba upoważniona bądź wynajęta przez sołtysa.”

Przewodnicząca Rady Gminy podziękowała za złożone sprawozdania.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Po przerwie przewodnicząca udzieliła głosu p. Dariuszowi Zagrodzkiemu -  radnemu powiatowemu

Radny Powiatu Stargardzkiego p. D. Zagrodzki – skierował pytanie do radnych czy chcą drogę do Kunowa”

Radni – „tak chcemy”

P. Zagrodzki poinformował, że powiat nie może zaciągnąć kredytu do 3 000 000 zł.

Droga do Kunowa będzie robiona  w ramach środków jakimi dysponuje Starostwo.                      Po rozstrzygnięciu przetargu okaże się, na jaki odcinek drogi wystarczy funduszy.

P. Zagrodzki udzielił odpowiedzi na pytanie zadane na   poprzedniej sesji dotyczące melioracji.

„Sprawa będzie robiona:  dotyczy to Morzyczyna, Zieleniewa i Reptowa.  Co do przepustu – droga Reptowo – będzie to  wykonane.”

P. Zagrodzki poinformował, że jest możliwość brania udziału w debatach przez przedstawicieli Starostwa.  Prosi o decyzję w tym temacie. Radny poinformował, że pełni dyżur  w Urzędzie Gminy w środy od godz. 16.00 – 17.00. Najbliższy termin 13.03.2013 r.

Radna E. Bejster zaproponowała: może Powiat weźmie udział w niektórych imprezach organizowanych na terenie Gminy.

P. Zagrodzki – powiat był współorganizatorem festiwalu piosenki ekologicznej, jednak ze względu na wysokie koszty organizacji ok. 12 tyś, zł  wycofaliśmy się z tej imprezy.

Przewodnicząca Rady Gminy - w kontekście kredytu na remont drogi do Kunowa należy zauważyć, że przez Kunowa jeżdżą samochody ciężarowe do Cargotechu i Brigstona i tę drogę niszczą. Swego czasu było zawarte porozumienie między Starostwem, miastem Stargard i tymi firmami o budowie tej drogi. Mieszkańcy naszej gminy tj. Kunowa ponoszą skutki  nadmiernego ruchu.  Teraz pojawia się oczekiwanie wobec  gminy Kobylanka o większej partycypacji w kosztach budowy tej powiatowej  drogi. Uważam, że to  strony tego porozumienia powinny wywiązać się z umowy. 

P. Zagrodzki – „pomysły się pojawiają, przecież droga jest do firm, do których dojazd muszą mieć samochody ciężarowe. Uważam, że firmie trzeba coś dać, przecież zatrudnia ok. 1000 osób. ”

Radna A. Liśkiewicz – „ korzystając z Pana obecności chcę zapytać jak wygląda sprawa wyjazdu do pożaru w OSP, ile osób powinno być minimum?”

P. Zagrodzki – „była dyskusja w sprawie wyjazdu w Reptowie, Komenda Główna PSP podjęła decyzję, że podczas wyjazdu musi być dowódca sekcji, pomimo, że było 6 osób. Ilość nie jest istotna, ale minimum 3 osoby w tym dowódca sekcji.”

Wójt – „porozumienie było podpisane, droga do Kunowabędzie zrobiona w tym roku. Będzie udział Gminy w kwocie 50 000 zł. Na remont drogi do Kunowa  ma zarezerwowaną kwotę 2 000 000 zł. Okaże się po przetargu na  jakim odcinku będzie wykonana. Zgodnie z dokumentacją przetargową okaże się czy do samego Kunowa i wraz z poboczami. Wykonanie będzie uzależnione od środków finansowych. Bardzo dużą część stanowi wykonanie deszczówki. Na całej miejscowości w Kunowie należy zrobić odwodnienie.”

Poruszałem w Starostwie temat naprawy drogi w Reptowie.

Propozycja wykonania „zasmarkania dziur” na drodze od krzyżówki do Enterprice   jest  nie do przyjęcia, gdyż tą drogą przejeżdżają ciężkie samochody.  Ten odcinek został oszacowany na  ponad 400 000 zł.

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy                                                   w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka przedstawił wójt p. A. Kaszubski  za okres  od 31 stycznia 2013 roku do 28 lutego 2013 roku:

I 20 lutego odbyła się w Gminnym Ośrodku Kultury w Kobylance rozprawa administracyjna  w związku z postępowaniem dotyczącym oceny oddziaływania na środowisko przeprowadzanym przez Urząd Gminy w Kobylance w związku z wnioskiem z dnia 26 października 2011. inwestora tj. GB Paliwa Sp. z o. o. z siedzibą w Motańcu w sprawie: wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn.:„Budowa biogazowi o mocy do 6 MW na działce nr 3/2 w Motańcu”.

1        Uczestnicy rozprawy:

a         Andrzej Kaszubski – wójt Gminy Kobylanka

b        Jolanta Kazberuk – sekretarz Gminy Kobylanka

c         Marcin Lewicki – prowadzący rozprawę, inspektor ds. ochrony środowiska i rolnictwa Urzędu Gminy w Kobylance

d        Elżbieta Sznycer – inspektor Urzędu Gminy w Kobylance

e         Katarzyna Zielińska – protokolant

2        Strony postępowania obecne na rozprawie:

a         GB Paliwa Sp. z o. o., Motaniec 5A, 73-108 Kobylanka – Henryk Wolski autor raportu.

b        Stowarzyszenie „Kobylanka – gminą dla swoich mieszkańców”, Morzyczyn,        os. Północne 35, 73-108 Kobylanka­– przedstawiciel Krzysztof Żyto.

c         Stowarzyszenie „Medue”, Morzyczyn, os. Północne 36, 73-108 Kobylanka­– przedstawiciel Ewa Bejster.

d        Stowarzyszenie „Parkowa Dolina”, Bielkowo 20, 73-108 Kobylanka– przedstawiciele Wiktoria Bałaban, Andrzej Świąder, Monika Żurek, Renata Krzysztanowicz.

3        Organy opiniujące obecne na rozprawie:

a         Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny, ul. Czarnieckiego 34, 73-110 Stargard Szczeciński – przedstawiciel Danuta Arczyńska.

4        Pozostali uczestnicy rozprawy – mieszkańcy Gminy Kobylanka w liczbie 210 osób.

Z rozprawy został sporządzony protokół. który jest umieszczony na BIP Kobylanka. Wszystkie wnioski złożone w trakcie jej trwania przez uczestników zostały uwzględnione   i skierowane do inwestora w celu uzupełnienia raportu.

 

II      Dotychczas do Urzędu Gminy wpłynęło ponad 991 deklaracji na odpady komunalne        w związku z przejęciem przez Gminę odpowiedzialności za gospodarkę odpadami. Odbiór odpadów zadeklarowało 2.999 osób na 4.528 zameldowanych na terenie Gminy. Proszę przypominać mieszkańcom, że termin składania deklaracji upłynął dnia 31 stycznia br. Obecnie analizowane są nowe rozwiązania, które zostały wprowadzone do ustawy              o gospodarce odpadami pod kątem możliwości ich wprowadzenia do systemu przygotowanego przez Gminę. Aby nie wprowadzać niepotrzebnego zamieszania prace ukierunkowane są tylko na rozwiązania mające ulżyć finansowo rodzinom wielodzietnym.

 

III   Dziękuję wszystkim radnym za uwagi wniesione do wstępnego opracowaniaStrategii Rozwoju Społeczno - Gospodarczego Gminy Kobylanka do roku 2022. Przypominam, że udostępniając państwu projekt nie był on przeznaczony do publicznej dyskusji. Wszystkie uwagi i spostrzeżenia zostały skierowane do poprawek i aktualizacji. Materiał, który powstał został sporządzony na podstawie istniejących opracowań z różnych dziedzin społeczno - gospodarczych, które są w posiadaniu Gminy. Została rozpowszechniona ankieta włączająca mieszkańców Gminy  w tworzenie strategii. Będzie to dokument pokazujący priorytety rozwoju Gminy, dlatego ważne jest aby wszyscy się zaangażowali w jego tworzenie. Niestety minęły już ponad dwa miesiące od jej opublikowania a do Urzędu wypełnionych ankiet wpłynęło niewiele. Na bazie zebranego materiału zostanie zrobiona analiza i na jej podstawie wyciągnięte wnioski do Strategii. Kolejnym elementem pracy nad tym dokumentem będą konsultacje społeczne. O terminie i miejscu zostaną wszyscy poinformowani.

 

IV   Odbyły się zebrania z mieszkańcami Kunowa, Jęczydołu i Reptowa w sprawie programu ogłoszonego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska na realizację podłączeń do sieci kanalizacyjnej. Gmina pomoże w podłączeniu się wszystkim mieszkańcom, którzy mają swoje gospodarstwa przy istniejącej sieci kanalizacyjnej i dotychczas nie włączyli się do kanalizacji. Dotacja na to zadanie pokrywa 45% kosztów każdego przyłącza.         Do poniedziałku wyłoniony zostanie projektant. Akces do udziału w programie złożyło 80 gospodarstw.

 

V      Po skierowaniu przez Sąd Najwyższy do ponownego rozpatrzenia przez Sąd Okręgowy     w sprawie oświetlenia węzła „Motaniec” (GDDKiA) ogłoszony został nowy wyrok tym razem niekorzystny dla Gminy. Obecnie tezy wyroku są analizowane pod względem prawnym i na pewno Gmina wniesie wniosek o kasację wyroku do Sądu Najwyższego.

 

VI   DROGI - Po nastąpieniu sprzyjających warunków atmosferycznych zostaną niezwłocznie rozpoczęte prace na drogach gruntowych, które po okresie zimowym są w fatalnym stanie.

 

Zał. nr 6  stanowi informacja o wykonaniu uchwał.

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że  na kolejnej sesji odbędzie się debata nt. Kultura fizyczna i sport w gminie Kobylanka”,  na którą można składać pytania.

Do biura Rady Gminy w ostatnim miesiącu nie wpłynęła żadna korespondencja.

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radny B. Poliwka – „  w swoim sprawozdaniu Pan Wójt poinformował, że wchodzi ekipa i będzie czyścić rowy  przy ul .Popiełuszki i  ul. Bocznej. Nie było mowy o drodze do Miedwiecka.

Jaka jest kwota z mandatów przekazana na położenie asfaltu na drodze do Miedwiecka?”

Czy też jest przewidziane wyrównanie ul. Bocznej?”

Radna E. Barełkowska –

1)„ dotyczy  projektu strategii, na str. 96 jest zapis dotyczący przygotowania terenów pod  odnawialne źródła energii , czy to tak ma być ?

2) czy w zastępstwie za p. Luberta  ktoś został powołany. Do kogo zwracać się w sprawach inwestycyjnych? Dlaczego został odwołany?

3) sprawa dotyczy biogazowni – ukazały się obwieszczenia o uzupełnienie raportu. Na krótkie informacje i uzupełnienia raportu  pan wójt udzielił 90 dni. Dlaczego tak długo?”

Radny Z. Gołembowski – „doraźnie już została ul. Boczna naprawiona. Wymaga jeszcze poszerzenia, aby była do użytku.”

P. D. Zagrodzki –

1) co z kanalizacją w Bielkowie? Były robione projekty wcześniej, czy już są do wyrzucenia?”

2)  Od nowego roku zmieni się  sposób obliczania zadłużenia jst . jak będzie wyglądała sytuacja finansowa gminy w odniesieniu do zapisów w par. 242 i 243 ustawy o finansach publicznych?

3) sprawa ankiet nie do końca jest taka jak powinna być

4) jak wygląda realizacja programu  „Przejrzysta Polska”?

5) czy nie dokonać zmiany zapisu w statucie gminy o możliwości zabrania głosu przez mieszkańców.

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 190/13.

Wójt  omówił projekt uchwały  - zał. nr 7 .

  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Sale posiedzeń opuściła radna M. Kosiacka. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 11.

Radna E. Barełkowska – „ dlaczego Gmina nie domagała się naprawy tej drogi przed jej  przejęciem?”

Wójt – „droga została przejęta na wniosek mieszkańców. Nie mogliśmy wcześniej jej naprawić, bo nie była nasza.”

 

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXX/178/13/ w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy -  zał. nr 8, / głosowanie imienne - zał. nr 9 /. 

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Kobylanka – projekt nr 191/13.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 10 .

  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie  uchwałę Nr XXX/179/13             w sprawie zbycia lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Kobylanka -  zał. nr 11 /głosowanie imienne - zał. nr 12/. 

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 192/13.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 13 .

  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Radna E. Barełkowska złożyła wniosek w sprawie wycofania dwóch uchwał.

  Radna E. Barełkowska -  „ czy w projekcie uchwały ujęte  są wszystkie działki,  jaka jest ich wartość, uchwała jest niedokładnie opracowana. Jaka to kwota?”

Wójt – „kwota dopiero będzie wiadoma jak będzie zgoda Rady Gminy.  Zamiana odbywa się  według zasady  wartość za wartość, a nie metr za metr. Wycena dopiero zostanie wykonana po wyrażeniu zgody przez Radę Gminy uregulowanie zobowiązań gminy wobec właścicieli gruntu . Wartość gruntów pod drogi jest taka sama jak wartość pod zabudowę.  Samych działek nie możemy sprzedać.”

Radna E. Barełkowska – „ czy te porozumienia były zawarte na etapie realizacji inwestycji?”

Wójt – „tak, na etapie budowy ścieżki rowerowej były spisane porozumienia.”

Radna E. Barełkowska – złożyła wniosek w sprawie wycofania  z porządku obrad dwóch projektów uchwał w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 192/13 i w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej – projekt nr 193/13 do czasu ustalenia wartości tych działek.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie złożony wniosek przez radną E. Barełkowską w imieniu Klubu Radnych „NIEZALEŻNI” dotyczący wycofania dwóch projektów uchwał w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 192/13 i  w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej – projekt nr 193/13, który został przegłosowany w następujący sposób: za – 2, przeciw-9, w obecności 11 radnych.

Wniosek Klubu Radnych  „NIEZALEŻNI” w wyniku głosowania został oddalony. 

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła   uchwałę w następujący sposób: za- 9, przeciw-2, wstrzymał się – 0 - uchwałę  Nr XXX/180/13 w sprawie  nabycia nieruchomości na mienie gminy -  zał. nr 14 / głosowanie imienne - zał. nr 15/. 

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej – projekt nr 193/13.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 16 .

  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła   uchwałę w następujący sposób: za – 9, przeciw – 2, wstrzymała się – 0- uchwałę  Nr XXX/181/13 w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka  na grunt stanowiący własność osoby fizycznej -  zał. nr 17 /głosowanie imienne - zał. nr 18/. 

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności – projekt nr 194/13.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 19 .

  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych jednogłośnie podjęła   uchwałę Nr XXX/182/13 w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności -  zał. nr 20 /głosowanie imienne - zał. nr 21/ . 

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Powiatem Stargardzkim                                                           a Gminą Kobylanka w sprawie powierzenia Gminie wykonania zadania publicznego                                      pn. „Zarządzanie przystankami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w ciągu dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Kobylanka” – projekt nr 195/13.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 22 .

  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę Nr XXX/183/13 w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Powiatem Stargardzkim a Gminą Kobylanka w sprawie powierzenia Gminie wykonania zadania publicznego pn. „Zarządzanie przystankami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w ciągu dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Kobylanka” -  zał. nr 23 /głosowanie imienne - zał. nr 24/   . 

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

 

Ad. 13

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Salę posiedzeń opuścili radni A. Suchta i T. Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 8.

Odpowiedzi na zadane zapytania udzielił Wójt Gminy :

Radny B. Poliwka – „  w swoim sprawozdaniu Pan Wójt poinformował, że wchodzi ekipa i będzie czyścić rowy  przy ul .Popiełuszki i  ul. Bocznej. Nie było mowy o drodze do Miedwiecka.

Jaka jest kwota z mandatów przekazana na położenie asfaltu na drodze do Miedwiecka?”

Czy też jest przewidziane wyrównanie ul. Bocznej?”

Wójt – „ ul. Popiełuszki robiona jest w ramach środków finansowych.  Na remonty i utrzymanie dróg wydano 2 500 000 zł. Remonty dróg uzależnione są od warunków pogodowych.”

Radny Z. Gołembowski – „doraźnie już została ul. Boczna naprawiona. Wymaga jeszcze poszerzenia, aby była do użytku.”

Radna E. Barełkowska –

1)„ dotyczy  projektu strategii, na str. 96 jest zapis dotyczący przygotowania terenów pod  odnawialne źródła energii , czy to tak ma być ?

Wójt – „zwrócę uwagę na zapisy dokonane w projekcie strategii”

2) czy w zastępstwie za p. Luberta  ktoś został powołany. Do kogo zwracać się w sprawach inwestycyjnych? Dlaczego został odwołany?

Wójt – „inwestycje w dalszym ciągu istnieją i tam należy się zwracać w drobniejszych sprawach. Problemy ważniejsze należy zgłaszać bezpośrednio do mnie. Dlaczego odwołałem z funkcji  swojego zastępcę?. Nie mam obowiązku  tłumaczenia dlaczego  odwołałem zastępcę. ”

3) sprawa dotyczy biogazowni – ukazały się obwieszczenia o uzupełnienie raportu. Na krótkie informacje i uzupełnienia raportu  pan wójt udzielił 90 dni. Dlaczego tak długo?”

Wójt – „ mogłem dać krótki termin, ale przy odwołaniu mogą się pojawić problemy.”

Radna E. Barełkowska – „ chodzą informacje, że Pan faworyzuje inwestora.”

Wójt – „mogę zweryfikować ten termin. Dla jednych 90 dni to jest długo, a  dla innych jest to krótko. Z moich informacji wynika, że aby takie badanie  wykonać trzeba mieć minimum tyle czasu. Nie chcę narażać się na zarzut, że badania nie mogły być rzetelnie wykonane, bo wyznaczyłem za krótki termin.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „ może podzielić to na dwie decyzje:   wyznaczyć termin 30 dni  na tekst jednolity, a na  badania  90 dni.”

Wójt – „ co to mi da, to były wnioski uczestników rozprawy. Wniosek dotyczy wykonania badań do 90 dni. Przeanalizuję dni, mam informacje , żeby zrobić w miarę wiarygodne badania to nie da się tego zrobić w ciągu 2 tygodni.”

Radna A. Liśkiewicz – „to powinno być zrobione badanie przez stację meteorologiczną przez okres  1 roku. Takie informacje są dostępne.”

Wójt -  „zostało  wskazane, aby badania meteorologiczne  były wykonane dla Kobylanki,     na terenie ewentualnej biogazowni. Robię to dla nas, żeby ktoś nie zarzucił, że był krótki termin wykonania stosownych dokumentów.”

P. D. Zagrodzki –

1) co z kanalizacją w Bielkowie? Były robione projekty wcześniej, czy już są do wyrzucenia?”

Wójt – „ kanalizacja będzie robiona w ramach ochrony wód jeziora Miedwie. Wszystko wskazuje na to, że przetarg będzie ogłaszany w przyszłym m-u. Z tą inwestycją będą  równolegle wykonywane przyłącza z 45 % dofinansowaniem za przyłącza.  Stare projekty na kanalizację, które były wykonane w 2006 roku są już nieaktualne, gdyż są ważne tylko 3 lata.”

2)  Od nowego roku zmieni się  sposób obliczania zadłużenia jst . jak będzie wyglądała sytuacja finansowa gminy w odniesieniu do zapisów w par. 242 i 243 ustawy o finansach publicznych?

Wójt – „wskaźniki mamy spełnione, wskaźniki są liczone na 3 lata do tyłu.”

3) sprawa ankiet nie do końca jest taka jak powinna być

4) jak wygląda realizacja programu  „Przejrzysta Polska”?

Przewodnicząca Rady Gminy – „realizacja programu jest następująca: jest realizowane głosowanie imienne,  jest Kodeks etyczny radnego, mieszkańcy gminy mają zapewnioną        w Statucie gminy  możliwość inicjatywy uchwałodawczej”.

5) czy nie dokonać zmiany zapisu w statucie gminy o możliwości zabrania głosu przez mieszkańców.

Przewodnicząca Rady Gminy skierowała pytanie do p. Zagrodzkiego – czy w statucie powiatu jest zapis o zabieraniu głosu przez mieszkańców?”

P. D. Zagrodzki – „tak nawet dwa razy mogą mieszkańcy zabrać głos.”

Przewodnicząca Rady Gminy -  „nie jest to praktykowane w samorządach gminnych, jeżeli  będzie taka wola Rady, to się tym zajmiemy.”

Wójt –  „ zakres działania powiatu jest inny niż zakres działania gminy. W związku z tym  nie dotyka tak bezpośrednio spraw pojedynczych mieszkańców jak w gminie.  To wy jesteście wybrańcami mieszkańców, to Radni reprezentują mieszkańców i ich problemy.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „zgadzam się z p. Wójtem.”

 

Ad. 14

Wolne wnioski i informacje.

Radna E. Barełkowska –

1) „ zgłaszam wniosek, aby na tablicach ogłoszeń w sołectwach wywieszane były ogłoszenia o sprzedaży działek przez gminę.  Brak jest aktualnych informacji o sprzedaży działek natablicach ogłoszeń w Zieleniewie.”

2) „ zgłaszam wniosek w imieniu Komisji Społecznej o zorganizowanie  imprezy- podziękowania za współpracę dla  doktora Greleckiego przy udziale mieszkańców”

Radna A. Liśkiewicz – „ proszę  o zwrócenie się do Dyrektora GOK, aby  w ramach posiadanych środków zorganizował zajęcia w świetlicach na terenie gminy.  Mogą to być zajęcia płatne. Potrzeba jest taka, aby to ktoś koordynował. Oczekuję inicjatywy od Dyrektora GOK.”

Radna E. Bejster –

 1)„ ponawiam  prośbę o  remont drogi wzdłuż płotu Wandaleksu w Morzyczynie, przecież tam będą przewożone odpady  do naszego gminnego punktu.”

2) „ proszę, aby zmienić linię energetyczna napowietrzną  na kablową na odcinku od przystanku w Morzyczynie do Zieleniewa ok. 400 m – aleja lip.”

Przewodnicząca Rady Gminy – „zgłaszam wniosek o zmianę obwieszczenia w sprawie biogazowni w ten sposób, aby na przygotowanie  jednolitego tekstu raportu wyznaczyć termin  30 dni,  a na badania  – 90 dni.”

Radna A. Liśkiewicz – odczytała wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów w sprawie zaopatrzenia w wodę , który zobowiązuje Wójta do przeprowadzenia wnikliwej analizy kosztów w celu wygenerowania ceny 1m3 wody jaką będzie musiał zapłacić odbiorca tj. mieszkaniec Gminy Kobylanka.

 

Ad. 15

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz.  13.55 zamknęła obrady XXX Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodnicząca Rady Gminy

                                                                                                               Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
08 kwi 2013

Osoba dodająca informacje

Łukasz Sielicki

Data publikacji:
08 kwi 2013, godz. 18:46

Osoba aktualizująca informacje

Łukasz Sielicki

Data aktualizacji:
08 kwi 2013, godz. 18:48