Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXVIII/12 z XXVIII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 29 grudnia 2012 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka


 

PROTOKÓŁ Nr XXVIII/12

z XXVIII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 29 grudnia 2012 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 900 otworzyła XXVIII Sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. nr 1. Nieobecny: radny Krzysztof Kleinowski, radny Ireneusz Siwiec, radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz w posiedzeniu uczestniczył pełnomocnik Wójta ds. Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii p. Robert Bartosik oraz Radna Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego p. Beata Radziszewska- lista obecności zał. nr 2.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XXVII sesji Rady Gminy z dnia 29 listopada 2012 r.

Protokół z XXVII Sesji Rady Gminy z dnia 29 listopada 2012 r. został przyjęty w następujący sposób: za-11, przeciw- 0, wstrzymał się -1, w obecności 12 radnych /głosowanie imienne - zał. Nr 3.

Ad. 3

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka przedstawił wójt p. A. Kaszubski za okres od 29 listopada 2012 roku do 29 grudnia 2012 roku

  1. Zamykamy trudny rok budżetowy 2012. W związku z problemami dotyczącymi wykonania dochodów i brakiem zwrotów środków pochodzących z UE na realizację programu ochrony wód Jeziora Miedwie bardzo mocno zostały ograniczone wydatki z bieżącymi włącznie. Dzięki tej rygorystycznej polityce finansowej udało się zminimalizować deficyt budżetowy. Tak oto z blisko 3 600 000 zł zobowiązań wymagalnych na zamknięcie półrocza 2012 roku zamkniemy rok prawdopodobnie z 80 000 zł zobowiązań wymagalnych. Niestety część wydatków z bieżącego roku na pewno przejdzie na rok przyszły i trochę utrudni nam realizację budżetu w roku 2013. Nie mniej jednak sytuacja wydaje się opanowana i wszystko wskazuje na to, że od początku przyszłego roku odzyskamy płynność finansową. Jest to warunek konieczny potrzebny do odbudowy finansów gminy w zgodzie z nowym sposobem liczenia długu publicznego.

  2. Informuję, że z dniem 10 grudnia br. odwołałem z zajmowanego stanowiska zastępcę wójta Gminy Kobylanka.

  3. W związku z tym, że od pierwszego stycznia odchodzą z Urzędu zmieniając dotychczasowe miejsce pracy dwie osoby, dotyczy to stanowiska podatków lokalnych i gospodarki odpadami. Dlatego został ogłoszony nabór w formie konkursu na zwalniające się stanowiska pracy w Urzędzie.

  4. W sprawie biogazowi wpłynęła opinia do Raportu Oddziaływania na Środowisko złożonego przez inwestora od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie. Opinia jest pozytywna z uwagami. Czekamy jeszcze na opinię do Raportu od Państwowej Powiatowej Inspekcji Sanitarnej w Stargardzie Szczecińskim. Obie te opinie zostaną umieszczone na stronie internetowej Gminy. W przypadku pozytywnej opinii od SANEPIDU ogłoszony zostanie również termin i miejsce rozprawy administracyjnej z udziałem społeczeństwa.

  5. Wojewódzki Sztab Wojskowy poinformował Gminę, ze rozważa wyłączenia ze strefy ochronnej działki zabudowanej w pobliżu jednostki wojskowej w Bielkowie. Ze względu na czas potrzebny do analizy i ewentualnego wyznaczenia nowej proponowanej strefy obronnej do Studium ostateczna propozycja zostanie złożona przez wojsko do końca lutego br.

  6. Trwają prace nad przygotowaniem decyzji o warunkach zabudowy dla dwóch ferm Fotovoltaicznych mających powstać na terenie Gminy w rejonie byłej oczyszczalni ścieków w Morzyczynie.

  7. W Urzędzie Gminy zakończyła się kolejna kontrola tym razem z ZUS. W roku 2012 łącznie przez blisko 10 miesięcy mieliśmy kontrolę prowadzona przez różne instytucje (RIO, NIK, Urząd Wojewódzki i Marszałkowski). Kontrole te niestety odrywały część pracowników od codziennych obowiązków. Dlatego tez chciałbym przeprosić za pewne opóźnienia w realizacji zadań bieżących.

  8. W związku ze wzrostem cen za ścieki spowodowanym głównie tym, że ilość ścieków odprowadzanych do oczyszczalni w Stargardzie Szczecińskim przewyższa ilość ścieków wynikającą z opłat od mieszkańców za ich odprowadzanie rozpoczęliśmy szczegółową kontrolę wspólnie z operatorem Wodociągami Zachodniopomorskimi. Kontrola obejmie wszystkie posesje na terenie Gminy. Już w pierwszych dniach stwierdzono dziesięć przypadków włączenia do sieci kanalizacyjnej deszczówki z prywatnych posesji. Za takie naruszenie prawa grozi grzywna do wysokości 10 tys. zł. Oczywistym jest, że część ścieków odprowadzana jest bezumownie do gminnej sieci kanalizacyjnej za którą muszą zapłacić uczciwi mieszkańcy Gminy.

  9. Spływają deklaracje od mieszkańców na odpady komunalne w związku z przejęciem przez Gminę odpowiedzialności za gospodarkę odpadami. Proszę przypominać mieszkańcom, że termin składania deklaracji upływa z dniem 31 stycznia br.

  10. W związku z dodatkowymi zadaniami wynikającymi z konieczności uporządkowania gospodarki wodno ściekowej i należytej realizacji gospodarki odpadami rozważam zatrudnienie strażnika gminnego.

  11. Pojawił się inwestor, który chce uruchomić na jeziorze Miedwie wyciąg do nart wodnych oraz zwodować statek wycieczkowy. Ze względu na specyfikę jeziora przedsięwzięcie to jest bardzo trudne proceduralnie do realizacji. Nie mniej jednak podjęto działania mające na celu umożliwienie realizacji propozycji złożonej przez inwestora.

  12. Trwają prace związane z opracowaniem Strategii Rozwoju Społeczno - Gospodarczego Gminy Kobylanka do roku 2022. Została rozpowszechniona ankieta włączająca mieszkańców Gminy w tworzenie strategii. Będzie to dokument pokazujący priorytety rozwoju Gminy, dlatego ważne jest aby wszyscy się zaangażowali w jego tworzenie. Zwracam się do radnych aby w swoich środowiskach zachęcali mieszkańców do jej wypełniania.

  13. Zapraszam wszystkich Radnych na spotkanie świąteczno noworoczne - 9 stycznia godz. 17.00

  14. Zapraszam wszystkich radnych na Mszę Św w intencji Gminy i jej mieszkańców - 13 stycznia godz. 11.30

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do Biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

  1. W dniu 10.12.2012 r. wpłynęło od Wojewody Zachodniopomorskiego rozstrzygnięcie nadzorcze dotyczące unieważnienia niektórych zapisów regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka.

  2. W dniu 27.12.2012 r. wpłynęło z Regionalnej Izby Obrachunkowej pismo w sprawie publikacji tekstów jednolitych uchwał jako obwieszczeń.

  3. Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała komisje o przygotowaniu na następną sesję sprawozdań z pracy komisji w 2012 roku.

  4. Przewodnicząca Rady Gminy skierowała prośbę do Wójta o przygotowanie informacji o wykonaniu uchwał, wniosków i zaleceń za 2012 rok

Na posiedzenie przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13 radnych.

Głos zabrała radna Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego p. Beata Radziszewska, przedstawiając pobieżnie prace Sejmiku i Komisji Rolnictwa, której przewodniczy. Podziękowała za współpracę zarówno obecnie jak i w czasie , gdy pracowała na terenie gminy Kobylanka oraz złożyła radnym, wójtowi i całej gminie Kobylanka życzenia noworoczne.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radna Anna Liskiewicz -

1) „ czy będą wyciągane konsekwencje wobec osób, którym udowodniono nielegalne podłączenie się do kanalizacji?

2)Na poprzedniej sesji zgłaszałam wniosek o zrobienie organizacji ruchu przy FRAMBUDZIE, czy to zostało już zrobione?

Radna Marzena Kosiacka -

1) „dotyczy zatrudnienia dodatkowego pracownika do straży gminnej: jaki jest wpływ z mandatów i jaki jest koszt w ciągu roku utrzymania jednego pracownika w straży gminnej?

Radna Renata Krzysztanowicz -

1) „dotyczy firmy utrzymującej drogi i tereny komunalne: czy jest możliwość rozwiązania umowy z tą firmą? Firma ta nie wywiązuje się należycie z umowy, już latem były zastrzeżenia do jej pracy.

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2013 - projekt nr 175/12.

Wójt omówił projekt budżetu na rok 2013 wraz z autopoprawką - zał. nr 4 .

Przewodnicząca Rady poinformowała, że zgodnie z zapisami Art.238 p.3 Ustawy o finansach publicznych, przed uchwaleniem budżetu wójt jest obowiązany przedstawić organowi stanowiącemu opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej.

Pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dotyczącą projektu uchwały budżetowej Gminy Kobylanka na 2013 rok radni otrzymali w materiałach na sesję - zał. nr 5.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały wraz z autopoprawką, którą odczytała:

„Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów na podstawie zebranych opinii oraz propozycji zmian w budżecie przedstawionych przez Komisję Społeczną i Komisję Rewizyjną proponuje dokonanie następujących zmian w projekcie Budżetu Gminy Kobylanka na 2013 rok :

  1. Dział 926-Kultura fizyczna i sport - zwiększenie o 10 000zł z przeznaczeniem na dotacje dla stowarzyszeń sportowych w Gminie Kobylanka.

Zmniejszenie - Dział 801- Oświata i wychowanie o 10 000zł.

  1. Dział 750 Rozdział 75095 - zwiększenie o niewydatkowane środki z funduszy sołeckich za 2012 rok z przyczyn niezależnych od sołtysów, do wykorzystania w I kwartale 2013 roku.

Zmniejszenie - Dział 750 Rozdział 75023-Urzędy gmin.

  1. Czytelne przedstawienie wysokości funduszy sołeckich w rozbiciu na poszczególne wioski.

  2. Dział 90095 Pozostała działalność - zwiększenie o 3 000zł z przeznaczeniem na opiekę nad bezdomnymi zwierzętami - sterylizacja dzikich kotów.

Zmniejszenie - Dział 75023 o 3 000zł.

  1. Wniosek o dopłatę przez Urząd Gminy Kobylanka do ścieków- 1zł do 1 m3 ścieków w związku z nieuzasadnioną podwyżką opłat wygenerowaną przez Wodociągi Zachodniopomorskie.

W dniu 28.12.2012 r. Wójt Gminy Kobylanka p. Andrzej Kaszubski wraz z p. Skarbnik przedstawił autopoprawkę do projektu uchwały nr 175/12 która z wyjątkiem punktu 4 uwzględnia proponowane zmiany, aczkolwiek zmniejszenia środków następują w jednym dziale - Oświata i wychowanie, a nie jak wnioskowała komisja również w Dziale 750 rozdział 75023 Urzędy gminy. Dokonane zostały również zmiany jakie w swojej opinii ustaliła Regionalna Izba Obrachunkowa w Szczecinie, która projekt uchwały budżetowej Gminy Kobylanka na 2013 rok zaopiniowała pozytywnie.”

Radny Andrzej Suchta - poinformował, że w załączniku nr 8 nie został uwzględniony wniosek komisji dotyczący zwiększenia na kulturę fizyczną i sport. Wniosek dotyczył zwiększenia działu kultura fizyczna o kwotę 10 000 zł.

Skarbnik - „zwiększenie zostało dokonane w dziale 92695, pozostała działalność- kwota 48 150 zł została zwiększona o 10.000zł na kwotę 58 150 zł.”

Wobec braku pytań, uwag i wniosków do przedłożonego projektu uchwały budżetowej przystąpiono do uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/165/12 /głosowanie imienne - zał. nr 6/ w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2013 - zał. nr 7.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2013 - 2022 - projekt nr 176/12.

Skarbnik gminy - Pani Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały - zał. nr 8 .

Pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowe w Szczecinie dotyczącą projektu uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2013 - 2022, radni otrzymali w materiałach na sesję - zał. nr 9.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Radna Ewa Barełkowska - „mam tylko taką wzmiankę, że droga do Miedwiecka już się pojawi.” Poza tym nie zgłoszono żadnych pytań i uwag do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/166/12 /głosowanie imienne - zał. nr 10/ w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2013 - 2022 - zał. nr 11.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na rok 2012 - projekt nr 178/12.

Pani Skarbnik omówiła projekt uchwały - zał. nr 12 .

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że radni otrzymali projekt uchwały z uzupełnioną podstawa prawną o zapis: „Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz.777,Nr 149,poz.887 i Nr 217,poz.1281, z 2012 r. poz. 567” .

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/167/12 /głosowanie imienne - zał. nr 13/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na rok 2012 - zał. nr 14.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012-2021 - projekt nr 179/12.

Skarbnik gminy omówiła projekt uchwały - zał. nr 15 .

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że radni otrzymali projekt uchwały z uzupełnionym zapisem w paragrafie 1 :”w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012-2021”.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Salę posiedzeń opuścił radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12 radnych.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/168/12 /głosowanie imienne - zał. nr 16/ w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012-2021 - zał. nr 17.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką - projekt nr 180/12.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że radni otrzymali nową wersję projektu uchwały - zał. nr 18.

Wójt omówił powyższy projekt uchwały

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały z sugestią przygotowania innej działki pod zastaw hipoteczny , aby działka wymieniona w projekcie uchwały była wolna od obciążeń, do dyspozycji ewentualnych inwestorów.

Brak pytań do projektu uchwały.

Na salę posiedzeń przybył radnych Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13 radnych.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/169/12 /głosowanie imienne - zał. nr 19/ w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką - zał. nr 20.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2013 - projekt nr 181/12.

Pełnomocnik Wójta p. Robert Bartosik przedstawił projekt uchwały - zał. nr 21.

Radna A. Liśkiewicz - „czy są przewidziane punkty internetowe w Kobylance i Reptowie?”

Pełnomocnik Wójta - „nie są ujęte, nie przewidujemy utrzymywania kawiarenek internetowych.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „dotyczy działu IV, dofinansowanie działalności SSKA „ALA”, czy uczestniczą tam mieszkańcy z gminy?”

Pełnomocnik Wójta - „to z reguły przewidziane jest na nagrody w konkursach, w których udział biorą nasze szkoły.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „czego dotyczą wydatki działu II, pkt 4?”

Pełnomocnik Wójta - „”kwota 3 000 zł przeznaczone jest na „Zielona szkołę”, kwota 7 000 zł na działania lokalne(szkoły, sołectwa). „

Przewodnicząca Rady Gminy - „ile dzieci korzysta z tego?”

Pełnomocnik Wójta -„od 5 do 7 dzieci, zapotrzebowanie jest większe.”

Radna Renata Krzysztanowicz - „jak docieracie do dzieci?”

Pełnomocnik Wójta - „ dobór dzieci do programu odbywa się na podstawie opinii nauczycieli. Dobór dzieci na obozy letnie jest tworzony z dzieci z rodzin patologicznych. Poprzez współpracę z Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej jest dobór dzieci.

Radny Andrzej Suchta - „ czy już gdzieś było praktykowane, aby dzieci były z rodzicami na obozach. Czy to jest dobrze, że dzieci w czasie odpoczynku nie zmieniają swojego środowiska?.”

Pełnomocnik Wójta - „są to sprawdzone zajęcia terapeutyczne dla dzieci i ich rodzin, które niosą za sobą dobre konsekwencje .”

Wójt - „wyjazdy wspólne mają same dobre strony. Na wyjeździe będzie współpraca z terapeutami dzieci i ich rodzin.”

Radna Ewa Barełkowska - „działania wykazane w dziale III, może lepiej przenieść na okres letni.”

Pełnomocnik Wójta - „w okresie zimowym jest to działanie w szkole podstawowej Kunowo dla wszystkich dzieci z całej gminy. Natomiast imprezy letnie są na bazie lokalnej.”

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/170/12 /głosowanie imienne - zał. nr 22/ w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2013 - zał. nr 23.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków - projekt nr 182/12.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 24 zaznaczając, że w drodze negocjacji z „Wodociągami” stawki zostały znacznie obniżone, szczególnie abonament. Mimo tego, szczególnie stawki za ścieki są wysokie, dlatego zdecydowaliśmy się w tym roku dopłacać do 1 m3 ścieków po 1,04 zł.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/171/12 /głosowanie imienne - zał. nr 25/ w sprawie zatwierdzenia taryf dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków - zał. nr 26.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi - projekt nr 183/12.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 27 .

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Wójt zgłosił wniosek w sprawie ogłoszenie przerwy 5 min.

Wniosek został przyjęty w obecności 13 radnych.

Została ogłoszona przerwa 5 min.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/172/12 /głosowanie imienne - zał. nr 28/ w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi - zał. nr 29.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Kobylance - projekt nr 184/12.

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Romana Karpińska omówił projekt uchwały - zał. nr 30 .

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Salę posiedzeń opuściły: radna Ewa Bejster i radna Ewa Barełkowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11 radnych.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/173/12 /głosowanie imienne - zał. nr 31/ w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Kobylance - zał. nr 32.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - projekt nr 185/12.

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Romana Karpińska omówił projekt uchwały - zał. nr 33 .

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Na salę posiedzeń przybyły: radna Ewa Bejster i radna Ewa Barełkowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13 radnych.

Przewodnicząca Rady Gminy - „czego dotyczy ten projekt ?”

Kierownik GOPS - „to jest dla wszystkich, jeśli osoba pobiera zasiłek . Jako Ośrodek Pomocy Społecznej zobowiązani jesteśmy do płacenia za usługi opiekuńcze osobom, którym dochód nie przekracza kryterium dochodowego.”

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/174/12 /głosowanie imienne - zał. nr 34/ w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - zał. nr 35.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/282/09 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego działających na terenie Gminy Kobylanka - projekt nr 186/12.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 36 .

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Radna R. Krzysztanowicz - „jak to jest kwota dopłaty?”

Wójt „to jest różnie, może być ok. 400 zł.”

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXVIII/175/12 /głosowanie imienne - zał. nr 37/ w sprawie zmiany Uchwały Nr XLI/282/09 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego działających na terenie Gminy Kobylanka - zał. nr 38.

Ad. 17

Zatwierdzenie planu pracy na 2013 rok:

    1. Rady Gminy Kobylanka

Rada Gminy w obecności 13 radnych przyjęła bez uwag jednogłośnie proponowany plan pracy Rady Gminy - zał. nr 39.

    1. Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zgłosił wniosek dotyczący dopisania do projektu planu pracy w kwartale I „Kontrola wykorzystania dotacji przez Gminny Ośrodek Kultury w Kobylance”

Rada Gminy w obecności 13 radnych przyjęła jednogłośnie proponowany plan pracy z uwzględnieniem zgłoszonego wniosku - zał. nr 40

    1. Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka

Rada Gminy w obecności 13 radnych przyjęła bez uwag jednogłośnie proponowany plan pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów - zał. nr 41.

    1. Komisji ds. Społecznych Rady Gminy Kobylanka.

Rada Gminy w obecności 13 radnych przyjęła bez uwag jednogłośnie proponowany plan pracy Komisji ds. Społecznych - zał. nr 42.

Ad. 18

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na zadane zapytanie udzielił wójt :

Radna Anna Liskiewicz -

  1. „ czy będą wyciągane konsekwencje wobec osób, którym udowodniono nielegalne podłączenie się do kanalizacji?

Odp. „Wodociągi Zachodniopomorskie przygotowały pisma, że kara jest w wysokości 10 000 zł. Urząd nie otrzymał żadnego pisma w tej sprawie. Czekamy na raport oficjalny z przeprowadzonej kontroli kanalizacji ściekowej.”

  1. „na poprzedniej sesji był wniosek o zrobienie organizacji ruchu przy FRAMBUDZIE, czy to zostało już zrobione?”

Odp. „ Organizacja ruchu w Jęczydole jest bardzo podobna jak w pozostałym terenie. Pracownik dopiero będzie pracował nad tym.”

Radna Marzena Kosiacka -„dotyczy zatrudnienia dodatkowego pracownika do straży gminnej, jaki jest wpływ z mandatów i jaki jest koszt w ciągu roku utrzymania jednego pracownika w straży gminnej?”

Odp. „Koszty w skali roku zatrudnienia strażnika to ok. 45 000 zł. Dochody z mandatów powinny wpłynąć w wysokości 848 000 zł, a wpłynęła kwota o 185 000 zł. mniejsza, ponieważ jeszcze nie dokonano wpłat”

Radna Renata Krzysztanowicz - „dotyczy firmy utrzymującej drogi i tereny komunalne: czy jest możliwość rozwiązania umowy z tą firmą? Firma ta nie wywiązuje się należycie z umowy, już latem były zastrzeżenia do jej pracy.

Odp. „ Odbyły się trudne rozmowy z firmą TRANSMASZ. Za te utrudnienia ponosi koszty TRANSMASZ. To jest trudna umowa. Transmasz ma wszędzie podpisane umowy, na drogi powiatowe, wojewódzkie i krajowe. Ten system jest bez sensu. System się ten nie sprawdza. Szukamy nowych rozwiązań. Jest inny pomysł, będziemy chcieli podpisać umowy z rolnikami, którzy będą mogli takie zadania wykonać. Może to 4 lub 5 rolników wykona, którzy dysponują odpowiednim sprzętem. Może do dróg główniejszych umowę zawrzemy z p. Sygułą, a na drogi boczne, osiedlowe może umowy podpiszemy z rolnikami. Myślę, że przez takie rozwiązanie będą drogi na bieżąco oczyszczone ze śniegu. Na utrzymanie dróg gruntowych będziemy szukać rozwiązania wśród lokalnych osób, firm.”

Radna R. Krzysztanowicz- „czy nie poniesiemy dodatkowych kosztów związanych z rozwiązaniem umowy?”

Wójt -„myślę, że nie. Chyba zostanie podpisane porozumienie w sprawie rozwiązania umowy.”

Ad. 19

Wolne wnioski i informacje.

Radna E. Barełkowska -

1) „ul. Długa -boczna od 28-32 od wigilii świeci się światło.”

2) „aby wysłać Strażnika Gminnego do ośrodka ALBATROS, na tej posesji jest bardzo brudno, betony zalegają, płot zerwany.”

Wójt - „takie drobne sprawy należy zgłaszać bezpośrednio do pracownika a nie czekać do sesji.”

Przewodnicząca rady Gminy - „ wnioskuję, aby „Wodociągi Zachodniopomorskie” składały raz na kwartał sprawozdania/informacje o swoich działaniach kontrolnych prowadzonych na terenie gminy oraz o działaniach gminy w tym temacie”

Radna R. Krzysztanowicz - „kara jaką naliczają Wodociągi Zachodniopomorskie może jest za wysoka. Na jakiej podstawie jest ona ustalana?”

Wójt - „o wysokości kary ustawa mówi.”

Radny Waldemar Michalski - „ może przejść się do takich osób z informacją o obowiązku podłączenia się do kanalizacji.”

Wójt - „do czerwca będę chciał sprawdzić czy są wszędzie podłączenia do kanalizacji. Później będziemy sprawdzać tych co mają zbiorniki na nieczystości. Jeśli chcemy zrobić coś, sprawdzić to musi być zatrudniona 1 osoba do sprawdzania. Sprawdzenie musi być w obecności pracownika Wodociągów Zachodniopomorskich i strażnika gminnego. Sprawa musi być jak najszybciej sprawdzona.”

Przewodnicząca Rady Gminy - poinformowała o spotkaniu świąteczno-noworocznym w dniu 9.01.2013 r. i Mszy św. w Kościele w Kobylance w dniu 13.01.2013 r. jak również złożyła życzenia noworoczne na 2013 rok.

Ad. 20

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 12.40 zamknęła obrady XXVIII Sesji Rady Gminy.

 

 

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

 

Irena Rybarczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
07 lut 2013

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
07 lut 2013, godz. 20:54

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
07 lut 2013, godz. 20:55