Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXIII/12 z XXIII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 28 czerwca 2012 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka


PROTOKÓŁ Nr XXIII/12

z XXIII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 28 czerwca 2012 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 900 otworzyła XXIII Sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. nr 1. Nieobecni: radna Anna Liśkiewicz i radny Tadeusz Wiśniewski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski i skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XXII sesji Rady Gminy z dnia 31 maja 2012 r.

Protokół z XXII Sesji Rady Gminy z dnia 31 maja 2012 r. został przyjęty w następujący sposób: za-12, przeciw-0,wstrzymał się-1, w obecności 13 radnych podczas głosowania /głosowanie imienne - zał. Nr 2.

Ad. 3

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2011 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2011 rok /projekt nr 133/12.

  1. rozpatrzenie sprawozdania Wójta z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2011 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego,

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za rok 2011 oraz przedstawił informację o stanie mienia komunalnego Gminy Kobylanka - zał. nr 3.

Na salę posiedzeń przybył radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 14.

  1. rozpatrzenie sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2011 rok,

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego i jednostki budżetowej za 2011 r. - zał. nr 4, na które składa się:

- bilans wykonania budżetu jednostki

- rachunek zysków i strat - wariant porównawczy

- zestawienie zmian w funduszu jednostki.

  1. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o sprawozdaniu Wójta Gminy z wykonania budżetu Gminy za 2011 rok,

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk odczytała Uchwałę Nr LIX/212/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 27 kwietnia 2012 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2011 rok przedłożonym przez Wójta Gminy Kobylanka - zał. nr 5.

Do złożonego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka i informacji o stanie mienia komunalnego Gminy Kobylanka brak pytań.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2011 rok.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji do sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2011 r.

Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2011 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2011 rok /projekt nr 133/12 - zał. nr 6.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXIII/128/12 /głosowanie imienne - zał. nr 7/ w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2011 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2011 rok - zał. nr 8.

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za rok 2011 /projekt nr 134/12.

    1. wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2011 roku,

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Ireneusz Siwiec odczytał Uchwałę Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka z dnia 06.06.2012 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za 2011 rok wraz z opinią - zał. nr 9.

    1. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk odczytała Uchwałę Nr LXXXIX/317/2012 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w szczecinie z dnia 19 czerwca 2012 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok - zał. nr 10.

Do przedstawionego wniosku Komisji Rewizyjnej i Uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie brak pytań.

Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za rok 2011 /projekt nr 134/12 - zał. nr 11.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXIII/129/12 /głosowanie imienne - zał. nr 12/ w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za rok 2011 - zał. nr 13.

Wójt Gminy p. A. Kaszubski podziękował wszystkim radnym za udzielenie absolutorium za 2011 rok.

Została ogłoszona przerwa 10 min.

Ad. 5

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 31.05.2012 r. do 28 czerwca 2012 r. przedstawił wójt gminy p. A. Kaszubski:

  1. Przebieg postępowania od ostatniej sesji do dnia dzisiejszego w sprawie wydania tzw. decyzji środowiskowej dla biogazowni po przesłaniu raportu do zaopiniowania do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego (sanepid) są kolejne wezwania do d inwestora w celu uzupełnienia raportu. W związku z powyższym czekamy na kolejne uzupełnienia inwestora i ewentualnie na wezwania o kolejne uzupełnienia raportu z inicjatywy stron postępowania.

  2. Zakończyła się trwająca blisko trzy miesiące kompleksowa kontrola działalności finansowej Gminy przez Regionalną Izbę Obrachunkowa ze Szczecina. Czekamy obecnie na wystąpienie pokontrolne i wnioski.

  3. Najwyższa Izba Kontroli również zakończyła swoje czynności i podobnie jak wyżej czekamy na wystąpienia pokontrolne.

  4. Po odmowie przez Bank Ochrony Środowiska w Szczecinie udzielenia kredytu na prefinansowanie zadania „Ochrona wód jeziora Miedwie”. W dalszym ciągu mamy kłopot z końcową zapłatą za wykonane prace kanalizacyjne. W związku z tym podjęte zostały rozmowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Szczecinie w sprawie udzielenia pożyczki na zamknięcie tego zadania inwestycyjnego. Dlatego też konieczne będzie zwołanie sesji Rady Gminy w miesiącu lipcu w celu uruchomienia stosownych procedur, które być może pozwolą na zakończenie finansowania budowy kanalizacji na terenie naszej Gminy.

  5. W miesiącu lipcu zaplanowana jest kontrola z Urzędu Marszałkowskiego inwestycji drogowych z ubiegłego roku. Dlatego spodziewamy się, że jeszcze w okresie wakacji otrzymamy zwrot dotacji z końcowego rozliczenia inwestycji w wysokości 450 tys. złotych.

  6. Podpisana została umowa na okres 5 lat z dyrektorem Szkoły Podstawowej w Kunowie. Dyrektorem został Pan Mariusz Nosal.

  7. Osiągnięte zostało porozumienie w sprawie umowy na dzierżawę Ośrodka Zdrowia w Kobylance. Stosowna umowa na wieloletnią dzierżawę zostanie podpisana w najbliższym czasie.

  8. Od 1 września poszerzona będzie komunikacja publiczna na terenie Gminy Kobylanka świadczona przez MZK Stargard. Komunikacją objęte będą następujące miejscowości Gminy: Kunowo, Zieleniewo, Morzyczyn, Jęczydół, Bielkowo, Kobylanka, Motaniec, Niedźwiedź, Reptowo. W związku z powyższym dojazd dzieci do szkół będzie odbywał się w przeważającej części z wykorzystaniem autobusów komunikacji publicznej. Przed zakończeniem roku szkolnego wszystkie zasady dojazdu łącznie z rozkładami jazdy zostaną rozpowszechnione w naszych placówkach oświatowych.

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała o następujących sprawach:

1. W dniu 29.05.2012 r. wpłynęło pismo od p. Kwiatkowskiego dotyczące problemu zajmowania pasa drogowego na przyłącze wodno-kanalizacyjne.

„Sprawa była rozpatrywana na Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów. Komisja wnioskuje aby dokonać zmiany w regulaminie dotyczące przekazania przez inwestorów sieci.”

2. W dniu 22.06.2012 r. wpłynął fax oraz w dniu 25.06.2012 r. wpłynęło pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie zbadania uchwał Rady Gminy z dnia 31 maja 2012 r. Nr XXII/122/12 w sprawie zaciągnięcia zobowiązania finansowego oraz Nr XXII/123/12 w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.

3. Przewodnicząca Rady Gminy zgodnie z § 74 ust. 4 Statutu Gminy Kobylanka przedstawiła zalecenia pokontrolne Komisji Rewizyjnej dotyczące Ochotniczych Straży Pożarnych oraz poinformowała, że zalecenia pokontrolne zostały przekazane Wójtowi.

4. Podczas sesji został przekazany projekt programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobylanka w celu zapoznania się.

Program ten będzie przyjmowany na następnej sesji.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że w Biurze Rady znajdują sią tylko do wglądu załączniki nr 1 i nr 2 do niniejszego programu ( inwentaryzacja fotograficzna ).

5. Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że zgodnie z harmonogramem w okresie wakacji nie jest zaplanowana sesja, ale być może będzie konieczność zwołania sesji.

Ad. 7

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Barełkowska -

- „czy nie można wynegocjować z MZK, aby na terenie gminy obowiązywała jedna strefa? Obecnie na terenie naszej gminy obowiązują dwie strefy, koszt - 3,80 zł. Inny środek transportu np. BUS jest tańszy..

- sprawa złego stanu drogi do Miedwiecka. Jest już m-c czerwiec. Kiedy będziemy coś robić z tą drogą?

- dotyczy przetargu na utrzymanie terenów komunalnych/koszenia traw, na jaką kwotę opiewa umowa?, jak często firma ma kosić?, czy nie korzystniej by było, aby wynajmować pracowników wtedy kiedy będzie potrzeba?

- czy gmina zapłaciła za kanalizację na ul. Długiej. Czy będzie coś robione w okresie letnim dot. I etapu kanalizacji, czy II etap będzie robiony.

- sprawa dotyczy promenady, w jakiej wysokości zostało otrzymane odszkodowanie za poniesione szkody podczas zalania terenów przy jeziorze?

Została ogłoszona przerwa 3 min.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2012 rok /projekt nr 135/12.

Salę posiedzeń opuściła radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska. Ilość biorących udział w posiedzeniu - 13.

Skarbnik Gminy p. B. Opasińska omówiła projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. nr 14.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do powyższego projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXIII/130/12 /głosowanie imienne - zał. nr 15/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2012 rok - zał. nr 16.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012 - 2021 /projekt nr 136/12 - zał. n r 17.

Skarbnik Gminy p. B. Opasińska - „w związku z pismem w sprawie rozpatrzenia na kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie uchwał wcześniej podjętych nr XXII/122/12 i nr XXII/123/12 poddaje wniosek w sprawie wycofania w/w projektu uchwały.

Wniosek został przegłosowany jednogłośnie w obecności 13 radnych. Projekt uchwały nr 136/12 w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012 - 2021 został wycofany.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy od Skarbu Państwa /projekt nr 137/12.

Wójt Gminy p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. nr 18/.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do powyższego projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXIII/131/12 /głosowanie imienne zał. nr 19/ w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy od Skarbu Państwa /zał. nr 20/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności /projekt nr 138/12.

Wójt Gminy p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. nr 21/.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do powyższego projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXIII/132/12 /głosowanie imienne zał. nr 22/ w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności /zał. nr 23/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności /projekt nr 139/12.

Wójt Gminy p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. nr 24/.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do powyższego projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXIII/133/12 /głosowanie imienne zał. nr 25/ w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności /zał. nr 26/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia umów dzierżaw /projekt nr 140/12.

Wójt Gminy p. A. Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. nr 27/.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak pytań do powyższego projektu uchwały.

Radny Krzysztof Kleinowski nie brał udziału w głosowaniu.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XXIII/134/12 /głosowanie imienne zał. nr 28/ w sprawie przedłużenia umów dzierżaw zał. nr 29/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XVI/103/11 w sprawie diet dla radnych Rady Gminy Kobylanka /projekt nr 141/12.

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk omówiła projekt uchwały /zał. nr 30/ mówiący o zmianie § 5, który po zmianie otrzymuje brzmienie: „Wysokość miesięcznej diety ryczałtowej, o której mowa w § 2 ulega, obniżeniu o 100,00 zł za każdą nieobecność radnego na sesji lub komisji zgodnie z listą obecności potwierdzoną przez prowadzącego posiedzenie, z zastrzeżeniem ust. 2.”

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił wniosek komisji dotyczący zmiany kwoty 100,00 zł na kwotę 50,00 zł.

Wniosek został przyjęty w następujący sposób: za-8, przeciw - 1, wstrzymał się- 4, w obecności 13 radnych.

Wniosek został przyjęty.

Brak pytań do powyższego projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 12, przeciw-0, wstrzymał się - 1 - uchwałę Nr XXIII/135/12 /głosowanie imienne zał. nr 31/ w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XVI/103/11 w sprawie diet dla radnych Rady Gminy Kobylanka zał. nr 32/.

Ad. 15

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi udzielił wójt p. A. Kaszubski:

Radna Ewa Barełkowska -

- „czy nie można wynegocjować z MZK, aby na terenie gminy obowiązywała jedna strefa? Obecnie na terenie naszej gminy obowiązują dwie strefy, koszt - 3,80 zł. Inny środek transportu np. BUS jest tańszy.

Odp. Sprawa została zgłoszona do MZK, ale stawki zostały uchwalone przez Radę Miasta. Strefy zostały przyjęte niedawno. Dla dzieci szkolnych jest jedna strefa na podstawie legitymacji.

- sprawa złego stanu drogi do Miedwiecka. Jest już m-c czerwiec. Kiedy będziemy coś robić z tą drogą.

Odp.: Drogę trzeba poprawić doraźnie, w razie potrzeby.

- dotyczy przetargu na utrzymanie terenów komunalnych/koszenia traw, na jaką kwotę opiewa umowa?, jak często firma ma kosić?, czy nie korzystniej by było, aby wynajmować pracowników wtedy kiedy będzie potrzeba?

Odp.: Została podpisana umowa ryczałtowa, na kwotę ok. 28 000 zł, m.in. na odśnieżanie, koszenie traw, naprawa dróg gruntowych. Jest określona wysokość trawy jaka już powinna być koszona. Pracownik merytoryczny jest odpowiedzialny za to zadanie.

Radna E. Barełkowska - proponuję, aby zastanowić się nad tym, zawarcie umowy to koszt roczny ok. 300 000 zł, może lepiej zastanowić się i kupić kosiarkę do koszenia trawy, opłacić pracownika, może to by było korzystniejsze.

- czy gmina zapłaciła za kanalizację na ul. Długiej. Czy będzie coś robione w okresie letnim dot. I etapu kanalizacji, czy II etap będzie robiony.

Odp.: Już trwa rozruch nowej części. Finansowanie: 50 % zapłacone a 50 % to kredyt , o który się staramy. Benificientem jest w umowach MPGK Stargard. Nadzór będzie prowadzony przez Wodociągi Zachodniopomorskie.

- sprawa dotyczy promenady, w jakiej wysokości zostało otrzymane odszkodowanie za poniesione szkody podczas zalania?

Odp.: Generalnie odszkodowania otrzymaliśmy ok. 45 000 zł. Prace muszą być udokumentowane i wykonane.

Radna E. Barełkowska - „ sprawa dotyczy sceny na muszli koncertowej- likwidacja zacieków poprzez odmalowanie.”

Radny Józef Tarnawski - „kiedy będzie zamknięta oczyszczalnia?”

Wójt - „ma to nastąpić już teraz.”

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że na ubiegłej sesji w imieniu Klubu Radnych „Niezależni” została złożona interpelacja, która została skierowana do p. wójta w celu udzielenia odpowiedzi.

Odpowiedź została złożona do Biura Rady w statutowym terminie 21 dni, którą otrzymał Klub Radnych „Niezależni”. Zainteresowani radni mogą zapoznać się z niniejszą odpowiedzią, która się znajduje w Biurze Rady.

Ad. 16

Wolne wnioski i informacje.

Radny Zygmunt Gołembowski - „jak zostało załatwione przejście do promenady (sprawa dotyczy p. Bałdygi).”

Wójt - „jest protokół sporządzony w p. Bałdygą. Nie podpisaliśmy aktu notarialnego bo jest tam komis. Była prośba skierowana do p. Bałdygi o uporządkowanie spraw ze swoimi dzierżawcami. We wrześniu kończy się umowa z dzierżawcą komisu. Sprawa zostanie załatwiona we wrześniu.”

Ad. 17

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 12.20 zamknęła obrady XXIII Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
03 paź 2012

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
03 paź 2012, godz. 16:44

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
03 paź 2012, godz. 16:44