Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXI/12 z XXI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 10 maja 2012 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

 

PROTOKÓŁ Nr XXI/12 z XXI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 10 maja 2012 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka     Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XXI Sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy  15 radnych,  co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności  zał. nr 1. W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, zastępca wójta p. Tadeusz Lubert, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz zaproszeni gości: dr. Zbigniew Grelecki  z Niepublicznego Ośrodka zdrowia w Kobylance,            p. Romana Karpińska -  kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,                           p. Irena Staniszewska  - pracownik Gminnego Centrum Informacji– lista obecności zał. Nr 2. Ad. 2 Zatwierdzenie protokołów: a) z  posiedzenia XIX Sesji Rady Gminy z dnia 29 marca 2012 r. Protokół z XIX Sesji Rady Gminy z dnia 29 marca 2012 r. został przyjęty w następujący sposób: za- 14, przeciw-0, wstrzymało się- 1, przy 15 obecnych podczas głosowania /głosowanie imienne zał. Nr 3/. b) z  posiedzenia Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy z dnia 29 marca 2012 r. Protokół z Nadzwyczajnej  Sesji Rady Gminy z dnia 29 marca 2012 r. został przyjęty              w następujący sposób: za- 13, przeciw-0, wstrzymało się- 2, przy 15 obecnych podczas głosowania /głosowanie imienne zał. Nr 4/. Ad. 3 Debata: Pomoc społeczna w gminie, stan bezrobocia oraz ochrona zdrowia. Doktor Zbigniew Grelecki przedstawił sprawozdanie z działalności Niepublicznego Ośrodka Zdrowia w Kobylance w 2011 r. : „ Niepubliczny Ośrodek Zdrowia w Kobylance świadczy usługi z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej w ramach umowy zawartej z Narodowym Funduszem Zdrowia.                                       W roku 2011 usługi medyczne były świadczone przez dwóch lekarzy i dwie pielęgniarki. Porady udzielone ogółem przez lekarzy – 14 697 w tym – wizyty domowe – 343 - porady dla dzieci chorych do 18 roku życia – 1 624 - porady dla osób powyżej 65 roku życia – 4 741 - pozostałe porady – 7 746 - badań EKG – 369 Porady udzielone przez pielęgniarkę środowiskową – 454 W tym: - u dzieci od 6 tygodnia życia do 1 roku – 26 - u przewlekle i obłożnie chorych – 428.   Pod stałą opieką lekarz POZ pozostają osoby u których stwierdzono schorzenia przewlekle, wymagające  stałego nadzoru medycznego zarówno w okresie sprawozdawczym jak i w latach ubiegłych. Do najczęściej występujących chorób przewlekłych należą: - choroby układu krążenia - cukrzyca - nowotwory. W 2011 roku zarejestrowano: - ogółem przewlekle chorych – 612 - nowo rozpoznanych przypadków – 54 Najczęściej występujące choroby to: - nadciśnienie tętnicze – 221 osób, w tym nowo rozpoznanych – 36 - choroba niedokrwienna serca – 64 osób, w tym nowo rozpoznanych – 7 - cukrzyca – 86 osób, w tym nowo rozpoznane – 13 - choroby tarczycy – 53 osoby, w tym nowo rozpoznane – 4  - niedokrwistości – 30 osób, w tym nowe rozpoznane – 2 - choroby obwodowego układu nerwowego – 48 osób, w tym nowo rozpoznane – 7 - choroby układu oddechowego, astma oskrzelowa – 12 - choroby układu kostnego i tkanki łącznej – 27 - choroby układu trawiennego – 14 Aktualnie największy, problemem jest stan techniczny budynku, w którym znajduje się ośrodek. Od bardzo wielu lat w obiekcie nie były przeprowadzane remonty. W chwili obecnej obiekt ma trzech właścicieli. Dwóch z nich to osoby prywatne, a właścicielem części, w której znajduje się przychodnia, jest Gmina Kobylanka. Aby ośrodek mógł działać w dłuższej perspektywie, musi spełniać wymogi, jakie stawia przed nim rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 2 lutego 2011 roku w sprawie wymagań, jakim powinny odpowiadać pod względem fachowym i sanitarnym pomieszczenia i urządzenia zakładu opieki zdrowotnej, jestem zobowiązany do przedstawienia programu dostosowawczego do wymagań określonych                  w przepisach rozporządzenia, zaopiniowany przez właściwego  państwowego inspektora sanitarnego do dnia 30 czerwca 2012 r. Natomiast realizacja tego programu ma się zakończyć do  dnia 31.12.2016 r. W ubiegłym roku wymieniliśmy okna w gabinetach lekarskich oraz w poczekalni. Przed nami kolejne wyzwania, np. oddzielenie poczekalni                   i gabinetu dla dzieci  zdrowych i chorych, modernizacja pozostałych toalet, poszerzenie korytarzy, wydzielenie pomieszczenia na prowadzenie rejestracji pacjentów. To tylko kilka                  i wielu  niezbędnych zmian, jakie musimy wprowadzić.  Poza tym obiekt wymaga modernizacji ze względu na jego coraz gorszy stan techniczny. Zaproponowane  zmiany, które jak wcześniej wspomniałem są niezbędne, wiążą się z dużymi kosztami na ich realizację. W porozumieniu z wójtem gminy Andrzejem Kaszubskim podjąłem działania w celu zaprojektowania obiektu w  nowym kształcie. W chwili obecnej jest gotowy projekt przyszłej  apteki oraz projekt przychodni. Średnia roczna płatność za czynsz do Urzędu Gminy to 7 200 zł. Wysokość czynszu w okresie 20 lat dzierżawy to 144 000 zł Roczne koszty związane z utrzymaniem Ośrodka Zdrowia przejęte od Urzędu Gminy to 15 600 zł.” Pan Zbigniew Grelecki przedstawił i omówił projekt techniczny  modernizacji ośrodka zdrowia, jak również projekt techniczny apteki przy ośrodku zdrowia. Poinformował, że  rok temu niniejszy projekt techniczny był przedstawiony Radzie Gminy. Radna Renata Krzysztanowicz – minął rok i dalej jesteśmy w punkcie wyjścia. Rok jest stracony. Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk –nie jest to czas stracony, ośrodek zdrowia funkcjonuje  i  zapewnia wszystkim mieszkańcom niezbędną opiekę.  Z. Grelecki –budynek nie był przez 30 lat remontowany. Architekt zrobił wycenę, koszt remontu to 280 000 z z apteką . Sam nie wyłożę pieniędzy. Ja bez pomocy wójta i wsparcia Rady Gminy nie dam rady. Musimy coś zrobić. Będę rozmawiał z architektem, aby zrobić to wymagane  minimum. Koszt remontu instalacji elektrycznej to 50 000 zł., roboty budowlane – 160 000 zł. Tak jes,t bo nie było remontu przez 30 lat. Radna R. Krzysztanowicz – wszystko rozbija się o pieniądze.  Z. Grelecki – tak, rozbija się o pieniądze. Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk –  szanowni Państwo! Dzisiejsza debata dotyczy ochrony zdrowia  w naszej gminie i bardzo proszę , aby skupić się na tej kwestii. Sprawa dotycząca warunków umowy dzierżawy  ośrodka zdrowia nie należy do kompetencja Rady, to jest kompetencja wójta. Rada wyraziła zgodę na  bezprzetargową  dzierżawę  do20 lat podejmując w tej sprawie wcześniej uchwałę. Wójt zna opinię radnych w tej sprawie, wczoraj było to omawiane na posiedzeniu Komisji .  Proszę o pytania dotyczące oceny zdrowia, opieki medycznej na terenie gminy. Pozostałe sprawy są do rozstrzygnięcia pomiędzy najemcą           a wynajmującym. Radna Anna Liśkiewicz – czy mógłby się pan doktor odnieść co do chorób, jaki jest stan zdrowia mieszkańców gminy Kobylanka.  Z. Grelecki – na początku mojej pracy w Kobylance zrobiłem prelekcje na temat cukrzycy, palenia papierosów. Na terenie gminy występują choroby nadciśnienia tętniczego. Są prowadzone działania profilaktyczne, wykonywane są badania m.in.  poziomu cukru. Radna Marzena Kosiacka – czy są pacjenci kierowani na badania  w kierunku profilaktyki chorób prostaty? Z. Grelecki – jest wykonywane badanie wstępne i pacjent jest kierowany na badanie PSA. Jest podpisana umowa gdzie są wykonywane badania (USG). Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk –sugeruję, aby rozważyć  sposób rejestrowania na określoną godzinę. Osoby niepracujące -  renciści i emeryci nie zwracają na to uwagi , natomiast dla pracujących długie oczekiwanie na wizytę  jest problemowe.  Z. Grelecki – przyjąłem do wiadomości, jest problem bo ja chcę zbadać dokładnie, ja chcę leczyć dobrze. Wójt A. Kaszubski – to nie jest tak, że nic nie zrobiliśmy. Sprawę uruchomienia apteki załatwiamy już od 6 lat. Były podejmowane odpowiednie uchwały i nic z tego  nie wyszło. Aby zrobić jakieś przedsięwzięcie przy Ośrodku zdrowia to musi być zgoda wszystkich mieszkańców. Sprawa jest w Sądzie Administracyjnym ponieważ zgłoszone zostały protesty.. Ośrodek zdrowia – została podjęta  stosowna uchwała, trwają  negocjacje z Panem  doktorem. Musimy nadal mieć zgodę wszystkich mieszkańców. Jak tylko będą jakieś informacje to wszyscy radni  zostaną poinformowani o  naszych działaniach. Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk podziękowała Panu Z. Greleckiemu  za przybycie. Poinformowała, że opieka jest potrzebna, uzasadniona i wszyscy są zadowoleni. Proszę,  aby pomimo tego, że nie rozmawialiśmy o szczegółach umowy dzierżawy,  doktor wyszedł            z przeświadczeniem, że sprawa dalszego funkcjonowania Ośrodka Zdrowia wszystkim leży na sercu. Jestem przekonana że to idzie w dobrym kierunku. Problem zostanie rozwiązany w niedługim czasie. Brak uwag do pracy Ośrodka Zdrowia świadczy o tym, że wszystko dobrze funkcjonuje.  Dr. Z. Grelecki – jestem żeglarzem, są organizowane regaty lekarzy, na które zapraszam do kibicowania.. Kto chce popływać zapraszam w dniu 16.06.2012 r. Jestem członkiem Izby Lekarskiej –  nie  chciałbym, aby mówiono Urząd-piękny, a ośrodek …. taki sobie. Została ogłoszona przerwa 5 min. Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk  poinformowała, że w materiałach na sesję zostały przekazane sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnego Centrum Informacji za rok 2011,  oraz że w dniu 30.04.2012 r. w Biurze Rady została złożona „Ocena zasobów pomocy społecznej”, z którą można się zapoznać. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej p. Romana Karpińska przedstawiła sprawozdanie z działalności GOPS za 2011 rok, które stanowi zał. Nr 5. Pani Irena Staniszewska przedstawiła sprawozdanie z pracy  Gminnego Centrum Informacji, które stanowi zał. Nr 6. Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię dotyczącą funkcjonowania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Radna A. Liśkiewicz – 213 bezrobotnych a 114 kobiet. Jaka jest faktycznie liczba bezrobotnych. Czy to są na pewno bezrobotni, czy szukający pracy? I.Staniszewska – częściowo są to  ludzie, którzy nigdy nie pracowali, oni nigdy nie podejmą pracy. Są tu także  osoby uzależnione od alkoholu. Radny I. Siwiec – str. 10 sprawozdania z GOPS, dot. Tabeli zasiłki stałe proszę                       o wyjaśnienie. R. Karpińska – w tabeli wykazane są osoby samotne i w rodzinie, a ilość wypłaconych zasiłków dotyczy całego roku chociaż nie zawsze każdy otrzymuje zasiłek przez cały rok. Radny A. Suchta – na terenie gminy są osoby z wyrokami, kto je kieruje do pracy? W szkole pracowała pani, która nie powinna być tam. Radna E. Barełkowska – kto kieruje pracą tych osób? R. Karpińska – sołtys w danej miejscowości ma kontrolę nad tymi osobami. Wójt – GCI jak powstawało to miało za zadanie poszukiwanie pracy i współpracę z GOPS , co się sprawdza w gminie. Z mojej analizy wynika, że  GOPS ma coraz więcej zadań, za którymi nie do końca idą pieniądze. Refundacja jest zbyt  mała w stosunku do nałożonych do  realizacji zadań. Radna R. Krzysztanowicz – ile jest osób skazanych? I.Staniszewska- jest 14 osób z wyrokami. Przewodnicząca Rady Gminy podsumowała dyskusję stwierdzając, że brak uwag  do pracy GOPS i GCI  skłania do pozytywnej oceny ich pracy. Ad. 4 Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka. - Informacja o wydanych decyzjach o ustaleniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Informacja o wydanych decyzjach o ustaleniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego została przedstawiona przez wójta, (zał. Nr 7).   Informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 29 marca 2012 roku do 10 maja 2012 roku przedstawił wójt gminy p. A.Kaszubski:   I. Zgodnie z zapisem art. 37 ust. 8 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu                        i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. nr 80, poz. 717 z późn. zmianami), dotyczącym przedkładania Radzie Gminy informacji o wydanych decyzjach o ustaleniu opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego informuję, że w okresie od 4 listopada 2010r. do                           16 kwietnia 2012r. nie zaistniały okoliczności do wydania ww. decyzji. Wobec powyższego nie została wydana żadna decyzja o ustaleniu opłaty planistycznej.   II. Do dnia dzisiejszego w ramach postępowania w sprawie wydania tzw. decyzji środowiskowej dla biogazowni  po przesłaniu raportu do zaopiniowania do RDOŚ i PPIS (sanepid): a. zarówno RDOŚ jak i PPIS  wezwały dwukrotnie wnioskodawcę do uzupełnienia danych zawartych w raporcie b. wnioskodawca do dnia dzisiejszego uzupełnił informacje wymagane                 w pierwszym wezwaniu, c. w wyniku złożenia przez wnioskodawcę uzupełnień "leci" kolejny 21 - dniowy termin składania uwag przez społeczeństwo, po złożeniu kolejnych uzupełnień "uruchomi" się kolejny 21 - dniowy termin na składanie uwag przez społeczeństwo, d. społeczeństwo składa na bieżąco uwagi do wyjaśnień wnioskodawcy, e. w toku postępowania wydano postanowienia o dopuszczeniu do postępowania na prawach strony stowarzyszeń: Parkowa Dolina w Bielkowie, Medue            w Morzyczynie i Kobylanka - gminą dla mieszkańców w Morzyczynie oraz postanowienia o niedopuszczeniu do postępowania na prawach strony następujących osób: Tomasz Lew, Leszek Gąsiorowski, Marzena Kosiacka, Irena Rybarczyk. Za strony postępowania - zgodnie z wytycznymi zawartymi w piśmie Departamentu Ocen Oddziaływania na Środowisko Ministerstwa Środowiska - uznano właścicieli działek sąsiadujących bezpośrednio z działką 3/2 w Motańcu. Stronami postępowania są więc: a. Instytut Zootechniki Zakład Doświadczalny w Kołbaczu, b. Nadleśnictwo Kliniska, c. Starostwo Powiatowe jako reprezentant Skarbu Państwa, d. Jerzy Młodziejewski z Motańca, e. Elżbieta Jurska ze Szczecina. Zgodnie z przywołanymi wyżej wytycznymi za strony postępowania powinno się uznać także właścicieli działek objętych obszarem ograniczonego oddziaływania. W raporcie wnioskodawca nie wskazał takowego obszaru, a do tut. organu nie wpłynęły opinia RDOŚ o konieczności ustanowienia takowego obszaru.   III. Na terenie Urzędu Gminy w dalszym ciągu prowadzona jest kompleksowa kontrola działalności finansowej Gminy przez Regionalną Izbę Obrachunkowa ze Szczecina. Planowane zakończenie kontroli 1 czerwca br.  IV. Dodatkowo rozpoczęła się również kontrola Najwyższej Izby Kontroli, która potrwa do połowy czerwca br.   V. Po dwumiesięcznych negocjacjach podpisaliśmy umowę z Bankiem PKO BP obsługującym Gminę na kredyt w rachunku obrotowym. Umowa ta pozwoliła na częściowe uporządkowanie płynności finansowej Gminy w kontekście jej działalności bieżącej.   VI. Już blisko cztery miesiące trwają negocjacje z Bankiem Ochrony Środowiska                    w Szczecinie w sprawie kredytu na prefinansowanie zadania „Ochrona wód jeziora Miedwie” i dalej mamy kłopot z końcową zapłatą za wykonane prace kanalizacyjne. Cały czas ponosimy konsekwencje zmiany  Rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego sposób liczenia długu publicznego. Fakt ten stanowi olbrzymi problem w rozmowach         z bankami ze względu na przekroczony wskaźnik, który za ubiegły rok według nowego sposobu liczenia wynosi 62,9%. Zostaliśmy jednak postawieni przed faktem dokonanym      i w konsekwencji nie mogąc przerwać rozpoczętych procesów inwestycyjnych ponosimy niepotrzebnie dodatkowe koszty finansowe związane z obsługą zadłużenia i tym samym załamania  w płynności i wiarygodności finansowej Gminy. Obecnie rozważane są inne możliwości inżynierii finansowej poprzez sprzedaż wierzytelności związane ze spłatą tego zobowiązania w celu zaprzestania naliczania odsetek.   VII. Dodatkowym utrudnieniem w bieżącej działalności jest niezrealizowane do dnia dzisiejszego końcowe rozliczenie z Urzędem Marszałkowskim inwestycji drogowych            z ubiegłego roku na kwotę ponad 450 tys. złotych. Już trzykrotnie korygowaliśmy wniosek płatniczy i staraliśmy się uzgodnić wszystkie uwagi i niejasności. Niestety zawsze dopiero po ustawowym terminie 30 dni dostajemy kolejne zupełnie nieprzewidywalne uwagi, co     w konsekwencji cały czas odsuwa otrzymanie tej refundacji.   VIII. Po przeanalizowaniu uwag i wniosków z drugiego wyłożenia Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy oraz po pojawieniu się dodatkowych wniosków dotyczących uszczegółowienia lub też zmian zapisów dotyczących terenów inwestycyjnych (Przewodnicząca RG) i Zieleniewo tereny nad Jeziorem Miedwie (WFOŚiGW) oraz parku w Bielkowie (Stowarzyszenie Parkowa Dolina) już na etapie studium podjęto decyzję              o dalszych pracach. Konsekwencją niektórych zmian jest uaktualnienie raportu i ponowne uzgodnienia z Regionalną Dyrekcja Ochrony Środowiska w Szczecinie i Lasami Państwowymi. Spowoduje to przedłużenie prac o kolejne trzy – cztery miesiące                    i wstrzymuje przyjęcie Miejscowych Planów Zagospodarowania przestrzennego                    w Jęczydole i Niedźwiedziu. Mając na uwadze ważkość podnoszonych uwag warto uzbroić się w cierpliwość i zamknąć prace nad studium w wymiarze, który będzie pokazywał rozwój Gminy w długiej perspektywie czasowej.   IX. W związku z nie podjęciem Uchwały RG w sprawie zamiany gruntów z Firmą Enterprise pojawiło się kilka wniosków rolników o wydzierżawienie tej działki. Zgodnie                           z obowiązującym prawem przy kilku chętnych przystąpiono do procedur związanych           z  przetargiem w celu wyłonienia przyszłego dzierżawcy.   X. ZWiK Szczecin ponowił propozycję prefinansowania budowy wodociągu z Zelewa do Kobylanki przez Bielkowo. Zaproponował przedstawienie naszych warunków przyszłej umowy. Obecnie analizowana jest perspektywa uwzględnienia tej inwestycji w nowych wskaźnikach zadłużenia, które będą obowiązywały od 2013 roku. O wynikach tych prac zostaną państwo poinformowani przed najbliższą sesją RG. Dodatkowo robiona jest analiza  dotycząca wydolności ujęcia wody w Lipniku oraz potrzeb Gminy w najbliższych latach. Wówczas po dyskusji zdecydujemy o dalszych działaniach związanych z tą inwestycją.   XI. Odbyło się spotkanie z przedstawicielami Nadleśnictwa Kliniska, podczas którego ustalono zasady i warunki zamiany gruntów z Gminą pod inwestycję budowy Kościoła      w Niedźwiedziu i Parku w Bielkowie. Rozpoczęto procedury, których finałem będzie podjęcie stosownych uchwał przez Radę Gminy.   XII. Odbyły się rozmowy z firmą Solar energi w sprawie budowy na terenach inwestycyjnych wzdłuż obwodnicy Kobylanki elektrowni słonecznej na powierzchni około 50 hektarów.   XIII. W Świnoujściu odbyło się walne Zgromadzenie Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. Podczas spotkania omówiono miedzy innymi a. Transport na obszarze metropolitalnym w kontekście jednego biletu oraz połączenia Kobylanki ze Szczecinem autobusem podmiejskim. b. Nowa perspektywa finansowania z budżetu UE na lata 2014 - 2021   XIV. Przygotowując się do nowego wyzwania jakim będzie od nowego roku prowadzenie przez Gminę zgodnie z nowa ustawą gospodarki odpadami, ogłoszono konkurs na nowe stanowisko pracy. Osoba wyłoniona w konkursie będzie odpowiedzialna za wdrożenie          i prowadzenie na terenie Gminy zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w przyszłym tygodniu.   XV. Wznowiła pracę Gminna Biblioteka Publiczna. Obecnie czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 11.oo do 18.oo W najbliższym czasie po zbadaniu oczekiwań czytelników przewiduje się możliwość otwarcia biblioteki również w sobotę w godzinach od 10.oo do 14.oo.   XVI. W Urzędzie Gminy przeprowadzono audit zewnętrzny przez przedstawiciela Polskiej Izby Handlu Zagranicznego Certyfikacja z Gdyni dotyczący spełnienia wymagań Normy        PN-EN ISO 9001:2009 świadczenia usług administracji samorządowej w zakresie realizacji zadań własnych i zleconych, służących zaspokajaniu potrzeb i oczekiwań wspólnoty lokalnej. Wynik auditu jest pozytywny i Gmina na kolejny rok utrzymała posiadanie certyfikatu zarządzania jakością.     XVII. Gmina Kobylanka w gronie samorządowych menedżerów regionu. Wójt Andrzej Kaszubski został wyróżniony w rankingu "Samorządowy Menedżer Regionu 2011"           w województwie zachodniopomorskim w plebiscycie "Filary Polskiej Gospodarki" zorganizowanym przez dziennik „Puls Biznesu” i agencję badawczą TNS Pentor. Tytuły "Samorządowego Menedżera Regionu" przyznano w tym roku po raz pierwszy. TNS Pentor zwrócił się do wszystkich gmin w Polsce z prośbą o wskazanie samorządów,            o których można powiedzieć, że są liderami w regionie. Samorządowcy spośród gmin        w danym województwie wybierali jedną – w ich ocenie lidera w regionie. Dokonując wyboru nie mogli wskazać własnej gminy. W drugim kroku również spośród wszystkich gmin w danym województwie poproszono respondentów o wskazanie samorządów gminnych z ich województwa, które są liderem pod względem takich kryteriów jak: tempo rozwoju, pozyskanie pieniędzy unijnych, wspieranie przedsiębiorców, działających na terenie danej gminy i konsolidację społeczności lokalnej.  Tytuł "Samorządowego Menedżera Regionu" w każdym województwie uzyskało po 10 gmin. Gala Finałowa dla naszego województwa odbyła się 28 marca 2012 r. w Teatrze Polskim w Poznaniu. W imieniu Wójta, dyplom odebrał Tadeusz Lubert.  Ranking „Filary Polskiej Gospodarki” ma na celu wyróżnienie firm stabilnych                   i znacząco wpływających na rozwój regionów, w których prowadzą działalność,                    a jednocześnie utożsamiających się z tymi regionami. To ranking firm, które są ważnymi pracodawcami, wspierającymi i promującymi zatrudnienie, które umożliwiają rozwój przedsiębiorczości, a także angażują się w działania na rzecz rozwoju społeczności lokalnych. Samorządy terytorialne jako organy władzy zlokalizowane zarówno najbliżej lokalnych przedsiębiorców, jak i społeczności, poprzez swoje głosy zdecydowały                  o wyborze zwycięzców plebiscytu w poszczególnych województwach.                                     W zachodniopomorskim zwyciężyła firma SWEDWOOD Sp. z o.o. z siedzibą                   w Goleniowie.   XVIII. Powiatowy Tydzień Walki z Rakiem.  Joanna Baszak przedstawiła działania na terenie gminy Kobylanka w ramach VIII Powiatowego Tygodnia Walki z Rakiem i Promocji Zdrowia:  odbyły się prelekcje                 w szkołach na terenie gminy Kobylanka. Jak również odbyły się wyjazdowe prelekcje , które zostały zorganizowane na terenie stargardzkiego szpitala dla młodzieży z gimnazjum               w Reptowie. Tematyką prelekcji m.in. było: „Zdrowe odżywianie”, „Profilaktyka wad cewy nerwowej”, „Pierwsza wizyta u ginekologa”, „Dopalacze i narkotyki”.  Również zostały przeprowadzone w ośrodku zdrowia w Kobylance  bezpłatne badania mammograficzne dla kobiet  w wieku 50 – 69 lat, bezpłatne badania słuchu. Była możliwość wykonania badań cytologicznych na terenie szpitala w Stargardzie.     XIX. Dzisiaj rano została podjęta trudna decyzja o zamknięciu  Forum Gminy Kobylanka. Na Forum Gminy Kobylanka zamieszczane były informacje, naruszające przepisy art. 6 ust. 1 oraz art. 7 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, które wskazują, iż przez przetwarzanie danych rozumie się m.in. ich przechowywanie - czyli przyjęcie przez Wójta Gminy obowiązków administratora danych i tym samym odpowiedzialności karnej za ich pojawianie się na forum. Wójt Gminy nie ma możliwości technicznych i administracyjnych ciągłego monitoringu forum pod względem jego zgodności z obowiązującym prawem. Dlatego konieczne stało się zamknięcie forum           w obecnym kształcie. Co dalej z forum ? Dopiero po analizach prawnych zostaną podjęte stosowne decyzje.    Zał. Nr  8  - Informacje o realizacji podjętych uchwał. Ad. 5 Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy. Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała o następujących sprawach: -  kolejna sesja odbędzie się 31 maja 2012 r. na której dobędzie się debata nt. bezpieczeństwa w gminie Kobylanka. W związku z tym zostały wysłane zaproszenia na sesję do Policji            i Powiatowej Straży Pożarnej.  Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie pytań przed  złożeniem  przez Wójta sprawozdania o bezpieczeństwie na terenie gminy Kobylanka. - Oświadczenia majątkowe zostały złożone przez wszystkich radnych w ustawowym  terminie. - Do Biura Rady wpłynęły następujące pisma: ? w dniu 26.03.2012 r. wpłynęło pismo z RIO w Szczecinie w sprawie ostatecznego zbadania uchwały Nr XVIII/110/12 Rady Gminy Kobylanka z dnia 1 marca 2012 r.     w sprawie zmiany treści Programu Wsparcia Rolnictwa w Gminie Kobylanka             w Zakresie Ochrony Środowiska, które uznało przedmiotową uchwałę za zgodną         z prawem; ? w dniu 30.03.2012 r. wpłynęło pismo z RIO w Szczecinie w sprawie doprowadzenia do zgodności wskazanych załączników w uchwale Nr XVIII/108/12 z dnia 1 marca 2012 r.  w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012-2021; ? w dniu 10.04.2012 r. wpłynęło pismo do wiadomości od Pana Zbigniewa Piekarskiego w sprawie przejęcia sieci kanalizacyjnej. Pismo było rozpatrywane na posiedzeniu Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów, które odbyło się 9.05.2012 r. ? w dniu 24.04.2012 r. wpłynęło pismo z RIO w Szczecinie  w sprawie powstałych błędów w uchwale  Nr XX/117/12 z dnia 29 marca 2012 r.  w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012-2021. W tej sprawie zostało wysłane pismo do RIO  z informacją              o odbyciu najbliższej sesji: ? w dniu 25.04.2012 r. odbyło się forum metropolitarne transportu publicznego              w  Szczecińskim Obszarze Metropolitarnym, na którym została zaprezentowana Koncepcja rozwoju transportu publicznego w Szczecińskim Obszarze Metropolitarnym. W Biurze Rady są materiały, z którymi można się zapoznać; ? w dniu 30.04.2012 r. wpłynął wniosek z Wodociągów Zachodniopomorskich               w Goleniowie – wniosek o przedłużenie czasu obowiązywania taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków do końca roku 2012; - W materiałach została przekazana propozycja  dotycząca terminarza procedury  udzielenia absolutorium. Termin 11.06.2012 r. dla Komisji Rewizyjnej jest to termin obligatoryjny. - Do 15.05.2012 r. proszę składać pytania do sprawozdania z wykonania budżetu gminy Kobylanka za 2011 rok.  Ad.  6 Interpelacje i zapytania. Radna E. Barełkowska –  1) 400 000 zł oczekujemy na zwrot z Urzędu Marszałkowskiego na bieżące utrzymanie gminy i to miało być na drogę Miedwiecko-Zieleniewo, proszę o wyjaśnienie,  2) Studium – czy został zgłoszony zapis, że nie chcemy żadnej działalności przemysłowej? 3) Regaty żeglarskie – bałagan na Promenadzie i na terenie Morzyczyna. Radna R. Krzysztanowicz –  1) Proszę, składam ukłon do sołtysa Morzyczyna o należyte utrzymanie terenów komunalnych w Morzyczynie; 2) Kiedyś było zlecane wykonanie pomiaru do ustalenia podatku  terenu Kółka Rolniczego w Bielkowie, do tej pory nic nie wiadomo. 3) Parkowa Dolina –   jest jakaś odpowiedź z lasów,  jest to informacja ustna od              p. Lewickiego. Nie mamy do tej pory odpowiedzi na piśmie, a już minęły dwa miesiące jak pismo wpłynęło do Urzędu. Proszę o wyjaśnienie. Ad. 7 Przyjęcie sprawozdania z realizacji programu współpracy  z organizacjami pozarządowymi na 2011 rok. Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Kosiacka  oraz przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów – P. Anna Liśkiewicz przedstawiły pozytywną opinię do niniejszego sprawozdania. Wójt zgłosił niezgodność w zapisie dotyczącym udzielenia dotacji „Razem dla dobra dzieci” powinno być nazwa programu „STOKROTKA”.   Radna Ewa Bejster zgłosiła uzupełnienie sprawozdania o  informację dotyczącą udzielenia dotacji dla Stowarzyszenia MEDUE            w wysokości 1 900 zł.  Rada Gminy w obecności 15 radnych przyjęła sprawozdanie z realizacji programu współpracy  z organizacjami pozarządowymi na 2011 rok bez uwag.  Ad. 8 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2012  rok /projekt    nr  120/12/. Skarbnik omówiła projekt uchwały /zał. nr 9/.  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały z uwagą, aby w przyszłości uszczegóławiać informacje na temat wydatków. Radna Renata Krzysztanowicz -  „czy to do wszystkich szkół będzie zakupiony program?” Skarbnik - „ tak, do wszystkich szkół, do tej pory nie było programu. Wynikła potrzeba, aby ten program w części był w szkołach. Też będzie w GOPS w m-cu maju. W kwocie 14 000 zł jest również  ogrzewanie w ZS w  Reptowie.” Wójt – „ zimą zaistniała nieprzewidziana sytuacja w szkole w Reptowie. W czasie silnych mrozów w szkole było bardzo zimno, gdy  będą niskie temperatury to szkoła zawsze będzie wyziębiona. Trzeba było uruchomić dmuchawy elektryczne. Koszt prądu ok. 9 000 zł. Jak widomo w dniach najbardziej mroźnych szkoła w Reptowie była zamknięta. Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę                        Nr XXI/118/12 /głosowanie imienne zał. nr 10/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2012  rok /zał. nr 11/. Ad. 9 Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012 – 2021 /projekt nr 121/12/. Skarbnik omówiła projekt uchwały i poinformowała o dokonaniu korekty zgodnie z pismem     z Regionalnej Izby Obrachunkowej, które wpłynęło do Urzędu Gminy w dniu 24.04.2012 r./zał. nr 12/.  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.  Do powyższego projektu uchwały brak pytań. Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę                        Nr XXI/119/12 /głosowanie imienne zał. nr 13/ w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2012 – 2021 /zał. nr 14/. Ad. 10 Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka, części obrębu Niedźwiedź /projekt nr 122/12/. Wójt omówił projekt uchwały /zał. nr 15/.  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.  Do powyższego projektu uchwały brak pytań. Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę                        Nr XXI/120/12 /głosowanie imienne zał. nr 16/ w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka, części obrębu Niedźwiedź /zał. nr 17/. Została ogłoszona 10 min. przerwa. Ad. 11 Podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka na 2012 rok /projekt nr 123/12/. Wójt omówił projekt uchwały /zał. nr 18/.  Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.  Do powyższego projektu uchwały brak pytań. Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę                        Nr XXI/121/12 /głosowanie imienne zał. nr 19/ w sprawie wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka na 2012 rok /zał. nr 20/. Ad. 12 Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.  Odpowiedzi udzielił wójt p. A. Kaszubski: Radna E. Barełkowska –  1) „400 000 zł oczekujemy na zwrotz Urzędu Marszałkowskiego na bieżące utrzymanie gminy i to miało być na drogę Miedwiecko-Zieleniewo, proszę o wyjaśnienie”- Na pewno nie mówiłem o zwrocie 450 000 zł, i przeznaczeniu na drogę do Miedwiecka. Ten zwrot dotyczy rozliczenia dotacji za drogę Reptowo-Motaniec. Pieniądze przyznane przez Marszałka na drogę do Miedwiecka będą opochodzić z innego funduszu, z FOGR. W związku z powyższym, refundacja za drogę w wysokości 450 000 zł  przeznaczona zostanie na bieżące potrzeby.     2) Radna E. Barełkowska –„jaki jest plan?”  – wójt – jeżeli ogłosimy przetarg to czerwiec. Wrzesień – koniec prac. 3) „Studium – czy został zgłoszony zapis, że nie chcemy żadnej działalności przemysłowej?” – informowałem, że jak będą opracowania to się spotkamy, aby zamknąć temat zapisów. 4) „Regaty żeglarskie – bałagan na Promenadzie i na terenie Morzyczyna” – Odpowiedzi udzielił z-ca wójta p. T. Lubert –  właśnie wracam z Promenady , gdzie stwierdziłem, że nie ma miejsc gdzie znajduje się bałagan, nieporządek.   Radna E. Barełkowska –„kto wyraził zgodę na postawienie szopy w miejscu spalonej kawiarni, która wygląda jak  dla bydła?” Z-ca wójta – odpowiedź jest udzielana na złożoną interpelację. Nie naszą kompetencją jest, aby ustalać warunki na plaży OSiR. Zarządcą plaży jest OSiR. Radna A. Liśkiewicz – „  chyba  jednak właściciel ma coś do powiedzenia”. Wójt – teraz trudno powiedzieć. Jeżeli chodzi o „Plażową” to się zainteresuję                i wyjaśnię. Radna E. Barełkowska – „ na ścieżce pieszo-rowerowej odbywa się koszenie trawy    1 m od ulicy. Czy to tylko 1 m będzie zrobione, czy będzie cały pas zieleni wykoszony?” Z-ca wójta – wykonawca ma za zadanie wykonać zadanie - utrzymanie czystości całego pasa od Zieleniewa aż do Kobylanki. Radna R. Krzysztanowicz –  1) „Proszę, składam ukłon do sołtysa Morzyczyna o utrzymanie terenów komunalnych    w Morzyczynie” – odpowiedź jak wyżej. 2) „Kiedyś było zlecane wykonanie pomiaru dotyczy podatku Koła Rolniczego, do tej pory nic nie wiadomo”  - wójt – obmiar jest zrobiony, w przeciągu tygodnia decyzja zostanie zrobiona. 3) „Parkowa Dolina – jest jakaś odpowiedź z lasów  jest to informacja ustna od               p. Lewickiego. Nie mam do tej pory odpowiedzi na piśmie, a już minęły dwa miesiące jak pismo wpłynęło do Urzędu. Proszę o wyjaśnienie” -  sprawa zostanie wyjaśniona. Ad. 13 Wolne wnioski i informacje. Radna A. Liśkiewicz – jest niepokojąca rzecz - ogrzewanie szkoły w Reptowie. Audyt był zrobiony  dwa lata temu. Chodzi o dogrzewanie ok. 10 000 zł.  Wniosek – czy nie warto zastanowić się doraźnie nad dowieszeniem tam grzejników. Może zwiększyć wydajność tego ogrzewania. Wójt – wiemy, które klasy są niedogrzane. Jest to w trakcie rozpatrywania.  Największym problemem  jest korytarz. Wójt – informację o zamknięciu forum podjąłem 5 min. przed rozpoczęciem sesji. Na jutro będzie przygotowany komunikat o zamknięciu forum. Jest problem. Każdy pokrzywdzony może się ubiegać       o swoje prawa. Zarządca tzn. wójt powinien usuwać informacje niezgodne z prawem. Ad. 14 Zamknięcie obrad. Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz.  12.30  zamknęła obrady XXI Sesji Rady Gminy.   Protokołowała: Joanna Baszak     Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk                                          

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
16 lip 2012

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
16 lip 2012, godz. 08:32

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
16 lip 2012, godz. 08:35