Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XLVIII/14 z XLVIII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 13 listopada 2014 r.


PROTOKÓŁ Nr XLVIII/14

z XLVIII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 13 listopada 2014 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XLVIII sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecni: radny Krzysztof Kleinowski, radna Renata Paczwa , radny Andrzej Suchta, radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska i radny Tadeusz Wiśniewski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski , sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk i skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XLVII sesji Rady Gminy z dnia 30.10 2014 r.

Protokół z XLVII Sesji Rady Gminy z dnia 30.10.2014 r. został jednogłośnie przyjęty w obecności 10 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 2/. Protokół został przyjęty bez uwag.

Na salę posiedzeń przybył radny Krzysztof Kleinowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11.

Ad. 3

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informacja o bieżącej pracy urzędu została przedstawiona przez wójta gminy.

P. Wójt poinformował, że odbyła się kontrola w zakresie odpadów komunalnych, w wyniku której stwierdzono liczne nieprawidłowości przy obliczaniu naszych zobowiązań przez REMONDIS. W związku z tym do faktur, które były składane w Urzędzie Gminy przez firmę Remondis będzie złożona korekta.

Odbywa się aktualnie praca nad budżetem gminy na 2015 rok.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Proszę o więcej informacji o kontroli. Wynika, że faktury były wystawiane również za śmieci odbierane od przedsiębiorców.

Wójt - „ Nasza kontrola była bardzo szczegółowa. Czekamy na korekty, może nie będzie trzeba podwyższać stawki na odpady o czym informowałem wcześniej.

Zgodnie z umową Gmina płaci za śmieci złożone na składowisku na podstawie faktur. Myślę, że jak otrzymamy korekty do faktur to wtedy może gospodarka odpadami - pomimo droższych stawek za tonę wywożonych śmieci- się zbilansuje. Korekta będzie dotyczyła okresu ok. 18 miesięcy.”

Radna Marzena Kosiacka - „ Pomimo, że takie wyniki są z przeprowadzonej kontroli to i tak nie należy zapomnieć o terenach rekreacyjnych.”

Radny Waldemar Michalski - „Czy kontrola ma wnioski dotyczące wywozu odpadów segregowanych i odpadów niesegregowanych od przedsiębiorstw, gdyż one były wywożone razem?”

Wójt - „To nie dotyczyło wszystkich przedsiębiorstw. Dotyczy to tylko małych przedsiębiorstw działających przy swoich posesjach. ”

Na sale posiedzeń przybył radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Przewodnicząca Rady Gminy - „proszę o podsumowanie bieżącej sytuacji gminy. Projekt budżetu na pewno już jest. Ile brakuje środków finansowych do zamknięcia budżetu? Jakie jest wykonanie dochodów majątkowych?”

Wójt - „Na dzień 31.10.2014 r. zobowiązania wymagalne wynoszą - 209 831,05 zł, w tym: 68 712,71 zł - wywóz śmieci, 23 168,94 zł - remont dróg, 27 625,80 zł - projekty planów zagospodarowania przestrzennego, 12 843,00 zł - umowy zlecenia, 64 032,00 - odpis na ZFSS, 9 465,60 zł - przeglądy techniczne obiektów, 3 983,00 zł - składki członkowskie.

Zobowiązania niewymagalne wynoszą - 90 276,85 zł.(faktury za bieżące utrzymanie; energia, telefony, zakupy itp.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Jakie jest wykonanie dochodu z majątku?”

Wójt - „ Wykonanie dochodów na dzień 31.10.2014 r. - 15 765 797,47: w tym dochody majątkowe - 739 049,75, w tym ze sprzedaży majątku - 537 000,00 zł. „

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy dochody majątkowe będą zrealizowane?”

Wójt - „Szanse mamy marne, bo przecież miesiąc pozostał do końca roku.”

Skarbnik - „Stan rachunku bankowego na dzień 31.10.2014 r. wynosił - 1 317 772,47 zł, czyli do wykorzystania z debetu w rachunku bieżącym pozostawało 182 227,53 zł.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy oprócz tych zobowiązań wymagalnych są inne zobowiązania?”

Skarbnik - „Na dzień dzisiejszy wszystkie zobowiązania są płacone w terminie. Gmina nie posiada zobowiązań wymagalnych.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ Czy są zapłacone odsetki dla GDDKiA?”

Skarbnik - „Nie są zapłacone. Na dzień dzisiejszy brak jest na to środków w planie.”

Przewodnicząca rady Gminy - „Czy jest szansa, że spłacimy do WFOŚ ratę pożyczki w wysokości 150 000 zł?”

Skarbnik - „ Tak. Przy założeniu że będą zrealizowane dochody bieżące ratę pożyczki spłacimy zgodnie z harmonogramem spłat.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy dokonano już zwrotu nadpłaty z tyt. podatku CIT?”

Skarbnik - „Jeszcze nie. Ponieważ taki wydatek nie był planowany w budżecie na 2014r. Trudno w tej chwili dokonać zmiany budżetu w taki sposób, aby zabezpieczyć w planie zwrot nadpłaconej należność Zach.Urzędu Skarbowego. Kwotę z tego tytułu planujemy w budżecie na 2015r.”

Przewodnicząca Rady Gminy -„ 150 000 zł - spłata pożyczki, 110 000,00 zł - odsetki GDDKiA, 380 000,00 zł - podatek CIT, 340 000 - należność za prace przy inwestycji kanalizacji, które przenosimy na przyszły rok, 120 000,00 zł - wsparcie dla rolnictwa, to daje ok. 1 000 000,00 zł, i to należałoby wprowadzić do budżetu na 2015 r.

Na ostatniej sesji była mowa o programie naprawczym. Mam pytanie czy ten program naprawczy jest, czy był korygowany o kwotę 3 800 000,00 zł ?”

Wójt - „Pracujemy nad budżetem. Jedynym wyjściem, aby pracować na przekroczonych wskaźnikach jest program postępowania naprawczego. W sytuacji jak się okazało, że kwoty 3 800 000,00 zł nie musimy zwracać i że nie musimy starać się o pożyczkę z budżetu państwa, najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie programu naprawczego a w związku z tym „restrukturyzacja zadłużenia”. Należy mocno przeanalizować wydatki bieżące. Mamy świadomość, że będzie trudność zamknięcia budżetu w 2014r.. Niezależnie od tego kto zostanie wójtem będzie miał przygotowaną pełną dokumentację do tego, aby zrealizować jej założenia i zamknąć budżet roku 2014.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy projekt budżetu na 2015 rok jest przygotowywany na założeniach programu naprawczego?”

Skarbnik - „ Tak, projekt budżetu na 2015 rok jest przygotowywany na założeniach programu naprawczego.”

Ad. 4

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że:

- w dniu 29.10.2014 r. skierowała pismo nr RG.0004.72.2014.JB do p. wójta w sprawie przygotowania informacji tytułem podsumowania kadencji wg stanu na 30.10.2014 r.

- w dniu 7.11.2014 r. wpłynęła odpowiedź udzielona przez p. wójta do KRGiF /dotyczy zapytań zawartych w piśmie nr RG.0012.2.13.2014.JB z dnia 28.10.2014 r./.

- pozostawiam dla nowej Rady Gminy dwa projekty uchwał: projekt uchwały nr 312/14 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Bielkowo i projekt uchwały nr 313/14 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Kobylanka. Uważam, że najpierw powinny być zapewnione środki finansowe w budżecie, a dopiero należy podjąć decyzje o przystąpieniu do tych planów, tym bardziej, że dotyczą one prywatnych terenów. Na chwilę obecną nie wiemy czy będą zapewnione na to zadanie środki finansowe w przyszłorocznym budżecie.

- do biura rady wpłynęła skarga od P. Adama Szulc „Szulc-Efekt” Sp. z o.o. w Warszawie na Kierownika GOPS odnośnie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej. W niniejszej sprawie zostało skierowane pismo do Kierownik GOKS dotyczące zajęcia stanowiska i złożenia wyjaśnień. Do skarżącego została przekazana informacja, że niniejsza skarga zostanie rozpatrzona przez Radę Gminy Kobylanka kolejnej kadencji.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radna Anna Liśkiewicz - Radna odczytała interpelację złożoną na ręce p. wójta.

Radna Ewa Bejster - „Miał być zrobiony przegląd ścieżki rowerowej. Jak został dokonany?”

Ad. 6

Analiza oświadczeń majątkowych według stanu na dzień 31.12.2013 r. i na 2 miesiące przed upływem kadencji.

Przewodnicząca Rady Gminy odczytała:

- analizę Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim z dnia 22.10.2014 r. dotyczącą oświadczeń majątkowych radnych według stanu na dzień 31.12.2014 r. i na 2 miesiące przed upływem kadencji - zał. nr 3.

- informację Wójta Gminy Kobylanka z dnia 21.10.2014 r. o wynikach analizy złożonych oświadczeń majątkowych za 2013 rok - zał. nr 4.

- analizę Urzędu Skarbowego w Gryfinie z dnia 30.10.2014 r. dotyczącą oświadczenia majątkowego p. Grażyny Wiśniewskiej - zał. nr 5.

- analizę Drugiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie z dnia 02.10.2014 r. dotyczącą oświadczenia majątkowego p. Marzeny Sikorskiej - zał. nr 6.

- analizę Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim z dnia 22.10.2014 r. dotyczącą oświadczeń majątkowych pracowników Urzędu Gminy i jednostek podległych - zał. nr 7.

- analizę Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie z dnia 30.09.2014 r. dotyczącą p. Andrzeja Kaszubskiego - Wójta Gminy Kobylanka i p. Ireny Rybarczyk - Przewodniczącej Rady Gminy Kobylanka - zał. nr 8.

- analizę Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie z dnia 29.10.2014 r. dotyczącą p. Andrzeja Kaszubskiego - Wójta Gminy Kobylanka i p. Ireny Rybarczyk - Przewodniczącej Rady Gminy Kobylanka - zał. nr 9.

- analizę Urzędu Skarbowego w Stargardzie Szczecińskim z dnia 22.10.2014 r. dotyczącą p. Andrzeja Kaszubskiego - Wójta Gminy Kobylanka i p. Ireny Rybarczyk - Przewodniczącej Rady Gminy Kobylanka - zał. nr 10.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 r. - projekt nr 316/14.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały - zał. nr 11.

Projekt przedstawia :

  1. Zmniejszenie planu dochodów o kwotę 877 909 zł, z tego dochody bieżące o kwotę 639 909 zł i dochody majątkowe o kwotę 238 000 zł.

  2. Zwiększenie planu dochodów o kwotę 304 617 zł, z tego dochody bieżące o kwotę 34 617 zł i dochody majątkowe o kwotę 270 000 zł.

  3. Zmniejszenie planu wydatków o kwotę 580 292 zł, z tego wydatki majątkowe o kwotę 580 292 zł.

  4. Zwiększenie plan wydatków o kwotę 7 000 zł.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVIII/288/14 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - zał. Nr 12 /głosowanie imienne - zał. Nr 13/.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Niedźwiedź, obejmującego teren działki nr 822/3 - projekt nr 317/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił projekt uchwały - zał. 14.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Dotyczy załącznika nr 3 „Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu miejscowego plany zagospodarowania przestrzennego”

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że załącznik nr 3 do niniejszego projektu uchwały „Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu miejscowego plany zagospodarowania przestrzennego” przedstawia brak uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Niedźwiedź.

W związku z brakiem uwag załącznik nr 3 nie był poddany głosowaniu odrębnemu.

Dotyczy załącznika nr 4 „Rozstrzygnięcie w sprawie zasad realizacji zadań z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich funkcjonowania”.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie załącznik nr 4 „Rozstrzygnięcie w sprawie zasad realizacji zadań z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich funkcjonowania”, który został przyjęty jednogłośnie w obecności 12 radnych podczas głosowania.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVIII/289/14 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Niedźwiedź, obejmującego teren działki nr 822/3 - zał. Nr 15 /głosowanie imienne - zał. Nr 16/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla części strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Zieleniewo - projekt nr 314/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił projekt uchwały - zał. 17. Poinformował, „że zgłosił się inwestor zainteresowany budową ośrodka rehabilitacyjno-wczasowego”.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVIII/290/14 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla części strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Zieleniewo - zał. Nr 18 /głosowanie imienne - zał. Nr 19/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy Kobylanka z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na rok 2015 - projekt nr 318/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski przedstawił projekt uchwały - zał. 20. Poinformował, „że odbyły się konsultacje z organizacjami pozarządowymi, na których nie zostały zgłoszone uwagi”.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała o zmianie § 11, który otrzymuje brzmienie: „ Środki finansowe na realizację i wspieranie zadań publicznych będą przyznawane w formach określonych w § 8”

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVIII/291/14 w sprawie Programu współpracy Gminy Kobylanka z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalności pożytku publicznego na rok 2015- zał. Nr 21 /głosowanie imienne - zał. Nr 22/.

Ad. 11

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt

Radna Anna Liśkiewicz - Radna odczytała interpelację złożoną na ręce p. wójta.

Odp. „ Odpowiedź zostanie udzielona na piśmie.”

Radna Ewa Bejster - „Miał być zrobiony przegląd ścieżki rowerowej. Jak został dokonany?”

Odp. „ Odbył się przegląd, głównie dotyczył pęknięć, które powstały na ścieżce rowerowej. Aby zapobiec dalszym pęknięciom będzie dokonane uzupełnienie masą elastyczną.”

Radna E. Bejster - „ Ta metoda nie jest skuteczna, bo i tak ścieżka rowerowa pęka.”

Wójt - „Okres gwarancji się przedłuża, bo się dzieją na ścieżce różne rzeczy. Wszystkie czynności dotyczące ścieżki rowerowej są robione w obecności inspektora drogownictwa.”

Ad. 12

Wolne wnioski i informacje.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Wniosek - aby udostępnić kontakt telefoniczny do publicznej wiadomości do pracownika odpowiedzialnego za cmentarz w Kobylance. Ostatnio były dwie awarie, woda zalewała cmentarz ( było to w sobotę), i nie wiadomo gdzie zgłosić taką awarię. Na stronie www gminy Kobylanka podane są tylko telefony stacjonarne, czynne w godzinach pracy urzędu.”

Ad. 13

Podsumowanie kadencji 2010-2014

Przewodnicząca rady Gminy poinformowała, że przedstawione w materiałach sprawozdania z kadencji 2010-2014 Rady Gminy - zał.23, Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów - zał. nr 24 , Komisji ds. Społecznych - zał. nr 25, Komisji Rewizyjnej - zał. nr 26 będą uzupełnione o dane z ostatnich posiedzeń komisji i sesji.

Wójt omówił przygotowaną odpowiedź. Przedstawił stan zadłużenia:

na początku kadencji - 15 805 000,00 zł,

na dzień 31.10.2014 r. - 15 722 634,87 zł.

Do końca roku mamy do spłaty ok. 600 000 zł.

Zobowiązania z tyt. kredytów, pożyczek i wierzytelności zaciągnięte w latach 2011-2014 łącznie - 8 796 839,37 zł.

Spłata zobowiązań w latach 2011-2014 łącznie - 8 879 957,73 zł.

W tej kadencji obligacje nie były wykorzystane. Tak jak pamiętamy, były skarbnik nie złożył stosownych dokumentów , co było powodem unieruchomienia obligacji.

Wykonanie dochodów na dzień 31.10.2014 r. - 15 765 797,47 zł,

w tym majątkowe - 739 049,75 zł,

w tym ze sprzedaży majątku - 537 000,00 zł.

Wykonanie wydatków na dzień 31.10.2014 r. - 15 271 572,23 zł ,

w tym wydatki majątkowe - 1 523 016,00 zł.

W kadencji 2010-2014 gmina zrealizowała inwestycje na kwotę:

- w 2011 roku wykonano na kwotę - 5 535 668,14 zł.

- w 2012 roku wykonano na kwotę - 8 740 666,32 zł.

- w 2013 roku wykonano na kwotę - 3 672 147,16 zł

- w 2014 roku wykonano na kwotę - 3 502 567,00 zł.

Łącznie wszystkie inwestycje w latach 2010 - 2014 r. wykonano na kwotę 21 451 078,62 zł.

Przewodnicząca Rady Gminy - „przedstawione zadłużenie, czy to jest bez debetu?”

Wójt - „tak, bez debetu.”

Przewodnicząca Rady Gminy: - Szanowni Państwo, bardzo wszystkim dziękuję za współpracę. To była dla nas wszystkich bardzo trudna kadencja. Wiele udało się zrobić, ale też mamy na swoim koncie porażki: nie udał nam się doprowadzić finansów gminy do stanu równowagi oraz rozstajemy się podzieleni. Aby Rada Gminy mogła dobrze wypełniać swoją rolę musi mieć pełną wiedzę na temat tego co się w gminie dzieje i pełny dostęp do informacji, a współpraca wójta z radą musi odbywać się na zasadzie partnerstwa i współrządzenia. Podobnie jak wszyscy Państwo, starałam się jak najlepiej wypełniać powierzoną mi rolę i dobrze służyć gminie. Jeszcze raz za wszystko bardzo dziękuję.

Ad. 14

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 12.40 zamknęła obrady XLVIII Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

7


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
11 gru 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
11 gru 2014, godz. 09:03

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
11 gru 2014, godz. 09:03