Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XLVII/14 z XLVII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 30 października 2014 r.


PROTOKÓŁ Nr XLVII/14

z XLVII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 30 października 2014 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XLVII sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecni: radny Krzysztof Kleinowski, radna Renata Paczwa , radny Ireneusz Siwiec, radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska i radny Tadeusz Wiśniewski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski , sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk i skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz zaproszeni goście: p. Marzena Sikorska - dyrektor Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie i p. Grażyna Wiśniowska - dyrektor Szkoły Podstawowej w Kobylance - lista obecności zał. nr 2.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XLVI sesji Rady Gminy z dnia 25.09 2014 r.

Na salę posiedzeń przybyła radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11.

Protokół z XLVI Sesji Rady Gminy z dnia 25.09.2014 r. został przyjęty w następujący sposób: za - 10, przeciw-0, wstrzymał się - 1 w obecności 11 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/. Protokół został przyjęty bez uwag.

Ad. 3

Oświata w gminie Kobylanka

- Sprawozdanie Wójta o realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2013/2014

- Informacja dyrektorów szkół o bieżącej pracy szkół.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że w materiałach na sesję została przekazana do wszystkich radnych „Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych gminy Kobylanka w roku szkolnym 2013/2014”- zał. nr 4.

Na salę posiedzeń przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Wójt poinformował, że informacje dotyczące funkcjonowania szkół zostały przedstawione w „Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych gminy Kobylanka w roku szkolnym 2013/2014”natomiast kwestie do wyjaśnień p. wójt poprosił aby kierować do dyrektorów szkół.

P. wójt poinformował, że nieobecność p. Mariusza Nosala - dyrektora Szkoły Podstawowej w Kunowie spowodowane jest odbywającą się kontrolą ewaluacyjną w szkole w Kunowie.

P. Grażyna Wiśniowska - dyrektor SP Kobylanka poinformowała o działaniach w szkole w roku szkolnym 2013/2014: ilości uczniów - 134, ilość oddziałów - 8. Szkoła zmuszona była utworzyć bibliotekę szkolną w kontenerze, przeznaczając dotychczasowe pomieszczenie biblioteki na oddział przedszkolny. P. dyrektor poinformowała, że aktualnie oddział klasy I liczy maksymalną ilość uczniów tj. 25. W oddziale zerowym już nie ma miejsc. Poinformowała o prowadzonych zajęciach w szkole, i ilości uczniów z orzeczeniami. Poinformowała o osiągnięciach uczniów w konkursach, olimpiadach na różnych szczeblach-gmina, powiat, województwo oraz o bardzo dobrych wynikach egzaminu klas VI.

Na salę posiedzeń przybył radny Tadeusz Wiśniewski oraz radny Krzysztof Kleinowski. . Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu- 14.

Dyrektor SP Kobylanka p. G. Wiśniowska poinformowała, że świetlica jest czynna od godz. 7.00, gdyż takie były potrzeby zgłaszane przez rodziców uczniów uczęszczających do szkoły. W szkole są dzieci, które nie uczęszczają na lekcje religii, a tym samych należy zapewnić im opiekę przez dodatkowego nauczyciela. Na zewnątrz szkoły szerzy się wandalizm, jest niszczone ogrodzenie boiska, niszczone jest mienie szkoły. W związku z tym planuję zakup monitoringu zewnętrznego, który będzie chronił obiekt szkoły z zewnątrz. Planuję również modernizację toalet w szkole.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Dotyczy orzeczeń lekarskich w SP Kobylanka: p. dyrektor poinformowała o 4 uczniach z orzeczeniami a w informacji przedstawionej o stanie oświaty dane mówią o 8 uczniach.”

Dyrektor SP Kobylanka p. G. Wiśniewska - „Orzeczenia są 4. Informacja zawiera dane błędne, gdyż osobiście błędnie podałam ilość orzeczeń - 8.”

Dyrektor ZSP Reptowo p. Marzena Sikorska poinformowała o działaniach w szkole. Świetlica dla uczniów jest czynna od godz. 7.30 do godz. 16.30. o sukcesach jakie zdobywają dzieci szkoły podstawowej i gimnazjalnej, o wynikach egzaminu klasy VI i gimnazjum.

Przewodnicząca Rady Gminy - „ Ile szkoła ma obecnie uczniów? Ilu jest nauczycieli?”

Dyrektor ZSP Reptowo p. M. Sikorska- „ W szkole jest uczniów wszystkich 186 tj. szkoła podstawowa i gimnazjum.. Nauczycieli w roku szkolnym 2013/2014 było 25, a w roku szkolnym 2014/2015 jest 23.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „W jakim zakresie szkoła musi zapewnić opiekę dzieciom z orzeczeniami , a w jakim zakresie może i powinna zapewnić opiekę poprzez prowadzenie dodatkowych zajęć?”

Dyrektor SP Kobylanka p. G. Wiśniowska - „Zależy to od zaleceń i wskazań w danym orzeczeniu. Są jeszcze takie przypadki, że np. rodzic nie wyraża zgody na przedstawienie orzeczenia w szkole. Natomiast jakąś dysfunkcję szkoła wykrywa u danego dziecka. Wtedy takie dziecko jest objęte opieką , ale nie na podstawie orzeczenia tylko na podstawie swojej własnej obserwacji dziecka. Dla dzieci z orzeczeniami godziny są zawarte w arkuszu organizacyjnym, a gdzie nie ma orzeczeń to szkoła tworzy grupy dzieci z zaburzeniami, aby opieką objąć również te dzieci.”

Dyrektor ZSP Reptowo p. M. Sikorska- „ Szkoła musi zapewnić opiekę dla dzieci z dysfunkcjami jak i również dla dzieci zdolnych.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Jest już końcówka roku budżetowego, jak przedstawia się budżet szkół - czy wystarczy środków finansowych do końca roku?”

Dyrektor SP Kobylanka p. G. Wiśniowska - „ Szkoła w Kobylance o zwiększenie do końca roku nie będzie się starała. Jedynie będziemy się starać o pozyskanie środków na monitoring, który jest bardzo niezbędny wokół szkoły. Niniejszy monitoring zapobiegłby wandalizmowi, który pojawia się w mniejszym lub większym stopniu na obiekcie szkoły.”

Wójt - „Na razie jest robiony sondaż potrzeb monitoringu w naszych szkołach - w związku z deklaracjami p. Premier E. Kopacz o dofinansowaniu monitoringu w szkołach.”

Dyrektor ZSP Reptowo p. M. Sikorska - „Odnośnie finansów w szkole - wyrażam opinię rodziców oraz wszystkich pracowników, że jest nam bardzo przykro, że mimo złożonego zapotrzebowania na środki finansowe szkoła w Reptowie została potraktowana inaczej. Dlaczego nasze środki zostały ucięte? Do końca roku budżetowego zabraknie 45 000 zł na funkcjonowanie szkoły w Reptowie na opłaty, na rachunki.

Przewodnicząca Rady Gminy - „W zapotrzebowaniu do budżetu na rok 2014 Pani uwzględniła koszt funkcjonowania dwóch sprofilowanych pierwszych klas gimnazjum, a wszystko wskazywało na to, że nie będzie wystarczającej ilości uczniów na dwie pierwsze klasy gimnazjalne. Dlatego właśnie Rada Gminy zmniejszyła środki na funkcjonowanie jednej a nie dwóch klas pierwszych. Prognozy Rady Gminy się sprawdziły, bo obecnie jest jedna klasa gimnazjum i liczy 16 uczniów. Pani zadaniem, jako menadżera i dyrektora szkoły, jest dostosowanie pracy szkoły do jej możliwości finansowych. Wytyczne do arkuszy organizacyjnych wyraźnie wskazują, że do 32 uczniów może być jeden oddział. Aktualna liczba dzieci w klasach trzecich przedstawia się następująco: 12 uczniów i 13 uczniów. Co daje 25 uczniów w dwóch klasach. Czy nie należało utworzyć jednej klasy trzeciej ? Przecież 25 uczniów w jednej klasie to nie jest nic nadzwyczajnego. Może wówczas budżet szkoły byłby wystarczający?

Mimo tego, Rada Gminy we wrześniu br. dokonała zwiększenia o kwotę 120 000 zł na wynagrodzenia dla szkoły w Reptowie. To Rada Gminy wzięła na siebie odpowiedzialność.

Ponadto, na Pani wniosek pod koniec sierpnia zostały środki zdjęte w wysokości ok. 24 000 zł z „Energii”, a teraz się okazuje , że zabraknie około 45.000 zł. Uważam ,że Rada Gminy odpowiedzialnie się zachowała. Jestem skłonna spotkać się z rodzicami i przedstawić całą sytuację.”

Dyrektor ZSP Reptowo - p. M. Sikorska - „ Zmniejszenia dokonano na kwotę 200 000 zł, a nie na kwotę 120 000 zł. Nie mogłam planować inaczej, bo arkusze organizacyjne były już zatwierdzone. We wrześniu, kiedy okazało się, że jest inaczej nie mogłam żadnych ruchów już zrobić.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „. W maju mogły być podjęte decyzje kadrowe o redukcji zatrudnienia. Gdyby we wrześniu okazało się, że liczba dzieci jest większa to zawsze można nauczyciela zatrudnić - i na to środki musiałyby się znaleźć. Jeżeli zdarzą się sytuacje nieprzewidziane, to wtedy środki finansowe muszą się znaleźć.

W tej chwili Rada Gminy już nic nie może zrobić. Uchwaliła dla szkoły w Reptowie kwotę 120 000 zł. Pieniądze zostały zmniejszone, bo Pani zaplanowała dwie klasy pierwsze a jest jednak jedna klasa pierwsza. Energia została zmniejszona, a teraz się okazuje, że środków finansowych brakuje.

Szanowni Państwo, Rada Gminy zawsze była dumna z funkcjonowania wszystkich szkół działających na naszym terenie. Nigdy na komisjach i sesjach nie było dyskusji o zamknięciu lub likwidacji jakiejkolwiek ze szkół działających na naszym terenie. Ale, aby taki stan utrzymać szkoły muszą racjonalnie i oszczędnie gospodarować swoimi budżetami i dostosować je do możliwości budżetu gminy.

Sytuacja finansowa gminy jest trudna. W razie konieczności przystąpienia do programu naprawczego do analizy pierwsza pójdzie oświata, bo to jest największy wydatek w budżecie gminy.”

Wójt - „Środki finansowe z „Energii” zmniejszone zostały na mój wniosek, aby się rozliczyć z p. Modlibowskim. O tej sprawie informowałem już wcześniej na sesji.”

Radna Anna Liśkiewicz - „Czy w szkole jest instrukcja dotycząca pieczęci. Czy można zapoznać się z takim dokumentem?”

Dyrektor ZSP Reptowo p. M. Sikorska - „Tak, jest instrukcja. Oczywiście można mieć wgląd do instrukcji”

Przewodnicząca Rady Gminy złożyła podziękowanie wszystkim dyrektorom szkół za uzyskane osiągnięcia i życzyła dalszych sukcesów.”

Została ogłoszona przerwa 5 min.

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

- Informacja o bieżącej sytuacji finansowej Gminy Kobylanka.

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy

w Kobylance w okresie od 26 września do 30 października 2014 roku

  1. INFORMACJA dotycząca stopnia realizacji Uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XL/238/14 z dnia 30.01.2014r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy przemysłowo- bazowo-składowej oraz strefy zabudowy usługowej w obrębie Bielkowo i Motaniec

    1. Poprawiony wniosek o zmianę przeznaczenia gruntów kl. III został przekazany pismem z dnia 24.09.2014r. do zaopiniowania przez Urząd Marszałkowski .

    2. W dniu 20.10.2014r. wpłynęło postanowienie pozytywnie opiniujące nasz wniosek o zmianę przeznaczenia gruntów kl. III na cele nie rolne.

    3. Wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia tych gruntów należy do kompetencji Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

    4. Po otrzymaniu niniejszej zgody projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko zostanie wyłożony do publicznego wglądu.

  2.  Realizacja  pozostałych uchwał o przystąpieniu do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego

    1. Plan dla dz. 822/3 w Niedźwiedziu (kościół)

    2. do 30.10.2014r. termin składania uwag

    3. 21 dni na rozpatrzenie uwag

    4. jak brak uwag to możliwe  wcześniejsze   przedłożenie projektu planu do uchwalenia

  3. Plan na obszar w obrębie Niedźwiedź i Reptowo

    1. do 30.10.2014r. termin składania uwag

    2. 21 dni na rozpatrzenie uwag

    3. Plan na Kobylankę  (Kowalskiego) po wprowadzeniu korekt w projekcie planu  po uwagach  komisji urbanistycznej w przygotowaniu  do zaopiniowania przez GKUiA na najbliższym posiedzeniu.

  4. Przydomowe oczyszczalnie ścieków. Zebrano ponad 50 deklaracji od mieszkańców Gminy Kobylanka chcących wziąć udział w programie. Niebawem odbędzie się spotkania z zainteresowanymi w celu omówienia szczegółów przedsięwzięcia i po ostatecznej weryfikacji rozpocznie się badanie gruntu w celu ustalenia rodzaju oczyszczalni do zadeklarowanych posesji. Na tej podstawie przygotowana zostanie uchwała Rady Gminy i przystąpimy do realizacji projektu.

  5. Trwa realizacja wniosku na doposażenie szkół w pomoce naukowe, place zabaw, wyposażenie komputerowe itp. Wartość przedsięwzięcia około 300 tys. zł. Realizacja do końca listopada.

  6. Koszenie poboczy dróg - ostatnie koszenie wykonano pod koniec września.

  7. Przegląd ścieżki rowerowej -wykonawca w trakcie usuwania usterek gwarancyjnych.

  8. Przegląd drogi Motaniec - Reptowo:

    1. Poziom osiadania przepustu w porównaniu do poprzedniego przeglądu pozostaje na tym samym poziomie, nie wykazuje większego zaniżenia,

    2. Kolejne kontrolne pomiary zaplanowano na wiosnę.

    3. Protokół z przeglądu drogi z dnia 26.09.2014r. - profil podłużny nie uległ zmianie, nawierzchnia nie wymaga naprawy.

  9. Ochrona wód jeziora Miedwie - Kunowo:

    1. W eksploatacji.

    2. Wydano świadectwo wykonania - z dniem 16.10.2014 r. Wykonawca wywiązał się ze wszystkich zobowiązań wynikających z Kontraktu (przejście w okres gwarancyjny).

  10. Ochrona wód jeziora Miedwie - Bielkowo:

    1. W trakcie realizacji (zwiększono liczbę ekip, przyśpieszono tępo prac).

  11. Wykonanie podłączeń do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowościach: Bielkowo, Kunowo, Kobylanka, Morzyczyn i Reptowo

    1. umowa na dofinansowanie podpisana, trwa projektowanie, wniosek o pozwolenie na budowę jeszcze nie złożony,

    2. organizacja zamówienia publicznego i rozpoczęcia inwestycji uzależnione od terminu zakończenia budowy sieci w Bielkowie,

    3. złożono wniosek do NFOŚiGW o przesunięcie terminu realizacji inwestycji do połowy 2015 r.

  12. Modernizacja i doposażenie placu zabaw w miejscowości Kobylanka

    1. wniosek o przyznanie pomocy przeszedł pozytywną ocenę,

    2. brak wprowadzonych środków do budżetu, zaplanowano w budżecie na 2015 r.

  1. Ekspertyza muszli koncertowej: W trakcie realizacji, termin wykonania ekspertyzy 31 października 2014r. na tej podstawie zostaną określone prace konserwatorskie, które należy wykonać dla zachowania bezpieczeństwa muszli koncertowej.

Informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy - zał. nr 5.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska przedstawiła bieżącą sytuację finansową Gminy Kobylanka.

„Na dzień dzisiejszy stan środków finansowych to kwota 551 129 zł do wykorzystania z debetu w rachunku bieżącym. Na dzień 31.10 powinno być zabezpieczenie środków w wysokości - 308 000 zł na spłaty kredytów i pożyczek, 55 000 zł akcyza dla rolników, 9 400 zł wyprawka szkolna. Łącznie 372 400 zł.

Natomiast nie zostaną zapłacone zobowiązania wymagalne w wysokości 184 246 zł tj. z tyt. naprawy dróg, projektów, planów zagospodarowania a także wywozu nieczystości, ponieważ na dzień 03.11 należy zabezpieczyć środki na wypłatę wynagrodzeń w szkołach w wysokości 160 000 zł a także na dzień 05.11 - płatność z tyt. składek ZUS.

Pochwalić się należy ściągalnością podatków i opłat a to z powodu wystawianych tytułów wykonawczych i wpłat komorniczych, gdzie mamy ją na poziomie 93 % - całego poziomu egzekucji.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy tytuły wykonawcze za śmieci są sporządzane?”

Wójt - „Ustawa jest już w Senacie. W nowej ustawie jest zapis dotyczący tytułów wykonawczych, że to będzie zadanie Urzędu Skarbowego.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Był rozstrzygnięty przetarg. Jeśli chodzi o opłaty „śmieciowe” - czy brakuje planu wydatków?”

Skarbnik Gminy - „Tak. Jest to kwota w wysokości 33 000 zł.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Proszę o informację dotyczącą spłaty do Urzędu Skarbowego kwoty 378 000 zł tytułem podatku CIT ?”

Skarbnik Gminy - „Wpłynęło pismo z Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie. Kwota spłaty zmniejszyła się do kwoty 378 000 zł, którą musimy spłacić w okresie 6 miesięcy. Spłata musi być w 6 równych ratach po 66 000 zł.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Jak wygląda wykonanie dochodów?”

Wójt - „Cały czas pracuję nad zamknięciem budżetu. Myślę, że 13.11.2014 r. poinformuję o tym.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Na 30.10.2014 r. mamy spłatę pożyczki Magellan? Czy ta zapłata będzie dokonana?”

Skarbnik Gminy - „W kwocie 308 000 zł jako spłata kredytów i pożyczek mieści się spłata pożyczki do Magellan.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „W tym stanie rzeczy zamknięcie roku budżetowego nie jest możliwe. Co należy zrobić? Czy jest zabezpieczony plan na wydatki w szkołach?”

Skarbnik -Gminy - „Na chwilę obecna brakuje 44 000 zł w szkole w Reptowie, 33 000 zł na zapłatę za wywóz nieczystości.”

Przewodnicząca Rady Gminy: „ Kończy się kadencja, czy nie powinniśmy zostawić budżetu, który będzie zgodny ze stanem faktycznym. Sądzę, że należy uporządkować budżet i naszym następcom pozostawić prawdziwą sytuację. Czy nie należy tak uporządkować budżetu, żeby był zgodny z rzeczywistością, jednocześnie zmniejszając kwotę dochodów z tyt. CIT o 800 000 zł? Czy jest to możliwe do wykonania?”

Skarbnik Gminy - „Jeżeli chodzi o uporządkowanie planu budżetu to on jest uporządkowany. Budżet jest niewykonany po stronie dochodów. Obecnie przy praktycznie wykonanym planie wydatków - brak jest możliwości do zmniejszenia planu dochodów o 800 000 zł z tyt. CIT.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Jeżeli dochody majątkowe nie są wykonane, jeżeli nie wykonane będą o 800 000 zł wpływy z tyt. podatku dochodowego od osób prawnych - to jak p. Wójt zamierza zamknąć rok budżetowy? Czy jest na to pomysł? W czerwcu - po sprawozdaniu z wykonania za 2013 . proponowałam uchwalenie programu naprawczego dla gminy. Dlaczego nic w tym względzie nie zostało zrobione? Wójt obiecał już w styczniu, że zajmie się stroną dochodową budżetu. Rada nie chciała uchwalać budżetu z taką wysokością dochodów majątkowych. To p. Wójt przedłożył Radzie taki projekt budżetu i to p. Wójt odpowiada za jego realizację. Jaki p. Wójt ma w tej chwili pomysł na uporządkowanie budżetu?

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do biura rady wpłynęły następujące pisma

  1. W dniu 7.10.2014 r. wpłynęła informacja od wójta o przekazaniu uchwały nr XLVI/276/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 25 września 2014 r. w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego komisów samochodowych na terenie miejscowości Morzyczyn i Zieleniewo w gminie Kobylanka do Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. Z o.o. w Szczecinie i do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Szczecinie.

  2. W dniu 21.10.2014 r. wpłynęła odpowiedź z Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie w sprawie zajęcia stanowiska dotyczącego komisów, które zostało przekazane do wójta w celu zajęcia stanowiska.

  3. W dniu 29.10.2014 r. została udzielona odpowiedź przez wójta w sprawie komisów.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że oczekiwała na odpowiedź, że gmina nie ma wpływu na powstawanie komisów.

  1. W dniu 8.10.2014 r. wpłynęło pismo z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie w sprawie sposobu załatwiania skarg.

  2. W dniu 13.10.2014 r. wpłynęło pismo z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie w zakresie przekazania informacji nt. ilości skarg i wniosków wniesionych od 1.01.2013 r.

  3. W dniu 14.10.2014 r. wpłynęło pismo z Urzędu Gminy Kobylanka w sprawie Państwa Jaszczerskich dotyczące działki nr 22 w Cisewie.

  4. W dniu 8.10.2014 r. wpłynęło pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie , które zostało skierowane do wszystkich jst w sprawie uchwalania wieloletniej prognozy finansowej. Niniejsze pismo zostało odczytane.

  5. W dniu 9.10.2014 r. wpłynął fax i w dniu 13.10.2014 r. wpłynęło pismo z Regionalnej Izby Rachunkowej w Szczecinie w sprawie wszczęcia postępowania w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały nr XLVI/271/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 25 września 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej gminy Kobylanka na lata 2014-2023. Niniejsze pismo zostało odczytane.

  6. W dniu 29.10.2014 r. wpłynęło pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie stwierdzenia nieważności uchwały nr XLVI/271/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 25 września 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany wieloletniej prognozy finansowej gminy Kobylanka na lata 2014 - 2023. Niniejsze pismo zostało odczytane.

Przewodnicząca Rady Gminy po odczytaniu niniejszego pisma w sprawie unieważnienia uchwały zwróciła się do p. wójta o zajęcie stanowiska w tej sprawie

Wójt- „ Moja wypowiedź na kolegium w RIO w Szczecinie była generalnie taka jak została odczytana.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „w czerwcu, na sesji absolutoryjnej poddałam pod rozwagę możliwość przystąpienia do programu naprawczego, dzięki któremu gmina może uzyskać pożyczkę z budżetu państwa, restrukturyzować dług i powoli wychodzić na prostą. Uważam, że gdybyśmy to zrobili, to dziś powoli wychodzilibyśmy na prostą i nie byłoby takiego problemu z zamknięciem budżetu”.

Przewodnicząca Rady Gminy - „ Do zamknięcia budżetu brakuje nam około 1 700 00 zł.

Co się dzieje w sytuacji, gdy nie spłacimy debetu?

Skarbnik Gminy - „Domniewam w styczniu będzie komornik. Debet jak nie będzie uruchomiony to będzie komornik”.

Radna Ewa Bejster - „co możemy teraz jeszcze zrobić ?”

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - „ proszę, aby każdy z radnych zabrał głos i podjął decyzję. Co się stanie jak zdejmiemy z dochodów kwotę 800 000 zł.”

Skarbnik Gminy - „Nie ma fizycznej możliwości zdjęcia kwoty 800 000 zł., gdyż wydatki zostały wykonane. Jeżeli zdejmiemy 800 000 zł z dochodów powstaje większa przepaść.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Proszę pana wójta, aby się odniósł do zamknięcia roku budżetowego”.

Wójt - „Wszystko zależy od budżetu na rok 2015, jeśli wskaźniki wskoczą na właściwe tory to problemu nie będzie. Jeżeli będzie wskazywało, że nie ma takiej opcji to będzie program naprawczy. Program naprawczy już jest, ale robiona jest korekta dotycząca kwoty 3 800 000 zwrotu podatku CIT”.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Proszę o wyjaśnienie.”

Radna Anna Liśkiewicz - Proszę o informację czy to jest możliwe uchwalenie budżetu na rok 2015, czy nie jest możliwe?

Skarbnik Gminy - „Wszystko jest możliwe, jeżeli wywindujemy sobie dochody aby pokryć wydatki, to damy radę zamknąć budżet”.

Wójt - „13 listopada 2014 r. odpowiem na to pytanie”.

Przewodnicząca Rady Gminy :- „ Dlaczego o programie naprawczym pan nas nie poinformował. Czy jest do końca roku możliwość zamknięcia budżetu, aby wziąć pożyczkę od państwa.

Stoję na stanowisku, gdybyśmy nawet we wrześniu przystąpili do programu naprawczego to już by była możliwość zamknięcia budżetu”.

Salę posiedzeń opuścił radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych uczestniczących w posiedzeniu - 13.

Przewodnicząca Rady Gminy - zgłosiła prośbę, aby z powodu nieumieszczenia w „Wieściach Gminnych” sprawozdania z pracy Rady Gminy z kadencji 2010-2014 aby niniejsze sprawozdanie było umieszczone na stronie internetowej Gminy przez okres jednego miesiąca.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że ma żal, że nie została poinformowała o możliwości druku sprawozdania w „Wieściach Gminnych”.

Przewodnicząca Rady Gminy zgłosiła wniosek o wprowadzenie projektu uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego jako pkt. 16 porządku obrad.

Za wprowadzeniem do porządku obrad projektu uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego - projekt nr 315/14 jako pkt. 16 porządku obrad głosowało 13 radnych w obecności 13 radnych. Projekt uchwały nr 315/14 został przyjęty do porządku obrad.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Barełkowska - W związku z pismem ze Z WiK w sprawie komisów, proszę pana wójta o doprecyzowanie odpowiedzi na to pismo o informację, że Gmina nie wydaje warunków zabudowy dla komisów i nie ma żadnego wpływu na ich powstawanie.

Radny Tadeusz Wiśniewski - Zwróciła się do mnie p. sołtys, że od lipca system ochronny jest nieaktywny. Wobec tego nie bierze odpowiedzialności za sprzęt, który jest w świetlicy w Reptowie.

Radna Anna Liśkiewicz - Ponieważ p. wójt nie dostarczył dokumentów dotyczących stołówki w szkole w Reptowie przekazuję pismo osobiście.

Niniejsze pismo zostało odczytane.

Przewodnicząca Rady Gminy -

  1. Na ostatniej sesji była informacja o przeprowadzeniu kontroli w Remondisie, jakie są wyniki przeprowadzonej kontroli, proszę o odczytanie protokołu.

  2. Zgłosił się do mnie mieszkaniec zaniepokojony wydanymi warunkami zabudowy dot. Terenu obok Ośrodka \Zdrowia - dotyczy zabudowy o dł. 20 m i wysokości 7,5 m. Proszę o wyjaśnienie tej sprawy.

Wójt - wyjaśnię, czy zostały wydane warunki zabudowy.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 304/14.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasiańska omówiła projekt uchwały - zał. nr 6.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/278/14 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - zał. Nr 7 /głosowanie imienne - zał. Nr 8/.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - projekt nr 305/14.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasiańska omówiła projekt uchwały - zał. nr 9.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska przedstawiła informację o nie podejmowaniu uchwał w sprawie podatku rolnego, w sprawie podatku leśnego, dotyczącą opłaty miejscowej, podatku od środków transportowych, podatku od nieruchomości - zał. nr 10.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/279/14 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości - zał. Nr 11 /głosowanie imienne - zał. Nr 12/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania

- projekt nr 306/14.

Wójt uzasadnił projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. 13.

Salę posiedzeń opuścił radny Andrzej Suchta. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/280/14 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania- zał. Nr 14 /głosowanie imienne - zał. Nr 15/.

Została ogłoszona przerwa 5 min.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla obszaru położonego pomiędzy drogą powiatową nr 1705Z, granicą obrębu Morzyczyn a jeziorem Miedwie w obrębach Morzyczyn i Jęczydół - projekt nr 307/14.

Salę posiedzeń opuścił radny Waldemar Michalski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11.

Pracownik Urzędu Gminy p. Hanna Olszewska omówiła projekt uchwały wraz z załącznikami nr 1, nr 2 i nr 3 - zał. Nr 16.

Przewodnicząca Rady Gminy - co nowego wnosi ten plan

P.H. Olszewska - plan przedstawia kształtowanie się układu komunikacyjnego.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag, które zostały zgłoszone w trakcie sporządzania planu, a których wójt postanowił nie uwzględnić. Powyższe uwagi zostały przedstawione w załączniku nr 2 do projektu uchwały.

  1. Uwaga nr 1 o treści - Uwaga dotycząca powiększenia obszaru oznaczonego symbolem 51MN

- uwaga została nieuwzględniona jednogłośnie w obecności 11 radnych.

  1. Uwaga nr 2 o treści - Uwaga o przeniesieniu ciągu pieszego przebiegającego wzdłuż działki 109/3 o 200 - 300 m na północ lub likwidację tego ciągu

- uwaga została nieuwzględniona jednogłośnie w obecności 11 radnych.

  1. Uwaga nr 3 o treści - Uwaga o wykreślenie zapisu zakazu budowy pomostu przy działce nr 109/3

- uwaga została nieuwzględniona jednogłośnie w obecności 11 radnych.

  1. Uwaga nr 4 o treści - Uwaga o możliwość wydzielania dróg wewnętrznych poprzez zapis w planie bez oznaczania takiego terenu na rysunku

- uwaga została nieuwzględniona jednogłośnie w obecności 11 radnych.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie załącznik nr 3 Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji, zapisanych w planie, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej , które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania - załącznik nr 3 został przyjęty jednogłośnie w obecności 11 radnych.

Następnie Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/281/14 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla obszaru położonego pomiędzy drogą powiatową nr 1705Z, granicą obrębu Morzyczyn a jeziorem Miedwie w obrębach Morzyczyn i Jęczydół - zał. Nr 17 /głosowanie imienne - zał. Nr 18/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze Gminy Kobylanka - projekt nr 308/14.

Pracownik Urzędu Gminy p. Hanna Olszewska omówiła projekt uchwały- zał. Nr 19.

Salę posiedzeń opuściła radna A. Liśkiewicz. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu -10.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji.

Na salę posiedzeń przybyła radna A. Liśkiewicz. Ilość radnych biorących udział w posiedzenie - 11.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/282/14 w sprawie uchylenia uchwał w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego na obszarze Gminy Kobylanka - zał. Nr 20 /głosowanie imienne - zał. Nr 21/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na obszarze Gminy Kobylanka - projekt nr 309/14.

Pracownik Urzędu Gminy p. Hanna Olszewska omówiła projekt uchwały- zał. Nr 22.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/283/14 w sprawie aktualności miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na obszarze Gminy Kobylanka - zał. Nr 23 /głosowanie imienne - zał. Nr 24/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka - projekt nr 310/14.

Pracownik Urzędu Gminy p. Hanna Olszewska omówiła projekt uchwały- zał. Nr 25.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/284/14 w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka - zał. Nr 26 /głosowanie imienne - zał. Nr 27/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 278/14.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. Nr 28.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Radna Ewa Barełkowska - czy ta działka pokryje długi p. Tomas ?

Wójt - działka pokryje w całości zaległości podatkowe p. Tomas.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/285/14 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - zał. Nr 29 /głosowanie imienne - zał. Nr 30/.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie aneksu nr 6, do umowy współpracy w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „ Ochrona wód jeziora Miedwie poprzez budowę kanalizacji i przebudowę oczyszczalni ścieków na obszarze aglomeracji Stargard Szczeciński - projekt nr 311/14.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. Nr 31.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię komisji.

Przewodnicząca Rady Gminy - rozumiem , że sieć zostanie przekazana w zarząd do Wodociągów Zachodniopomorskich ?

Radna Ewa Barełkowska - w opłacie za ścieki mamy wliczoną konserwację. \Czy przejęcie to nie spowoduje podwyżki stawek za wodę i ścieki

Wójt : Przecież mieszkańcy się włączają dzięki temu powinny być mniejsze opłaty. Jak więcej osób się włączy to eksploatacja nie powinna wzrosnąć.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/286/14 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie aneksu nr 6, do umowy współpracy w sprawie udziału w przedsięwzięciu pod nazwą „ Ochrona wód jeziora Miedwie poprzez budowę kanalizacji i przebudowę oczyszczalni ścieków na obszarze aglomeracji Stargard Szczeciński - zał. Nr 32 /głosowanie imienne - zał. Nr 33/.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego - projekt nr 315/14.

Przewodnicząca Rady Gminy przedstawiła projekt uchwały - zał. Nr 34.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVII/287/14 w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego - zał. Nr 35 /głosowanie imienne - zał. Nr 36/.

Ad.17

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt

Radna Ewa Barełkowska - W związku z pismem z WIK proszę o dopisanie informacji, że Gmina nie wydaje warunków zabudowy.

Odp. Pismo zostanie uzupełnione, że Gmina nie ma wpływu na powstawanie komisów.

Przewodnicząca Rady Gminy - My nie mamy wpływu w jaki sposób to się odbywa -dotyczy komisów.

Radny Tadeusz Wiśniewski - Zwróciła się do mnie p. sołtys, że od lipca system ochronny jest nieaktywny. Wobec tego nie bierze odpowiedzialności za sprzęt, który jest w świetlicy.

Odp. Firma była czterokrotnie w celu dokonania napraw. Aktualnie wiemy , że jest nadal problem, który cały czas wyjaśniamy.

Salę posiedzeń opuściła radna Katarzyna Synówka - Kozdrowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 10.

Radna Anna Liśkiewicz - Ponieważ p. wójt nie dostarczył dokumentów dotyczących stołówki w Reptowie przekazuję pismo osobiście.

Niniejsze pismo zostało odczytane.

Przewodnicząca Rady Gminy -

Na ostatniej sesji była informacja o przeprowadzeniu kontroli w Remondisie, jakie są wyniki przeprowadzonej kontroli, proszę o odczytanie protokołu.

Odp. „Kontrola została przeprowadzona i protokół został przesłany do Remondisu w celu podpisania”.

Zgłosiła się do mnie mieszkanka Kobylanki zaniepokojona wydanymi warunkami zabudowy dot. terenu obok Ośrodka Zdrowia - dotyczy zabudowy o dł. 20 m i wysokości 7,5 m. Proszę o wyjaśnienie tej sprawy.

Odp. Warunki zabudowy nie zostały wydane. Jest to na etapie uzgodnień. Wpłynęły uwagi. Sprawa jest w trakcie wyjaśnień.

Przewodnicząca Rady Gminy - Na jakiej podstawie wydawane są warunki na tak duży budynek o powierzchni około 120 m2 i wysokości do 7,5 m przy tak gęstej zabudowie. Nawet doktor - najemca ośrodka nic o tym nie wiedział.

Wójt - Osobiście go o tym informowałem.

Salę posiedzeń opuścił radny Józef Tarnawski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 9.

Ad. 18

Wolne wnioski i informacje.

Radna Marzena Kosiacka -

  1. Brakuje przystanku z ławką przy ośrodku zdrowia, wniosek - jaki byłby to koszt aby zaplanować na 2015 r.?

  2. Nie było informacji o wpływie z pozyskiwanego drewna, czy są jakieś procedury dotyczące pozyskanego drewna

Przewodnicząca Rady Gminy -

  1. Proszę o uzupełnienie uzasadnień do projektów uchwał nr 312/14, 313/14, 314/14.

  2. Proszę o przygotowanie projektu budżetu - wstępnego na sesję, która odbędzie się 13.11.2014 r. - czy jest realna szansa zamknięcia budżetu.

Radna Anna Liśkiewicz - kontaktowałam się z OSP w Reptowie w sprawie banerów na ogrodzeniu, proszę aby były jednakowe zasady w zarządzeniu w sprawie umieszczania banerów, ogłoszeń.

Ad. 19

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.30 zamknęła obrady XLVII Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

13


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
24 lis 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
24 lis 2014, godz. 09:08

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
24 lis 2014, godz. 09:08