Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XLVI/14 z XLVI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 25 września 2014 r.


PROTOKÓŁ Nr XLVI/14

z XLVI Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 25 września 2014 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XLVI sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecni: radna Renata Paczwa ,radny Bogdan Poliwka, radny Ireneusz Siwiec, radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska i radny Tadeusz Wiśniewski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski , sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk i skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XLV sesji Rady Gminy z dnia 26 czerwca 2014 r.

Na posiedzenie przybył radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11.

Protokół z XLV Sesji Rady Gminy z dnia 26.06.2014 r. został przyjęty w następujący sposób: za - 10, przeciw-0, wstrzymał się - 1 w obecności 11 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 2/. Protokół został przyjęty bez uwag.

Ad.3

Ochrona środowiska, gospodarka odpadami w gminie

    1. Informacja Wójta o realizacji regulaminu utrzymania porządku i czystości w gminie;

Pani Katarzyna Pikulik podinspektor UG przedstawiła sprawozdanie dotyczące gospodarki odpadami oraz utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka za okres lipiec 2013 r. - sierpień 2014 r./zał. nr 3/ :

„Na dzień 31.08.2014 r.:

- zostały złożone deklaracje w ilości 1738 w tym 131 deklaracji sezonowych,

- liczba zadeklarowanych osób - 4769,

- deklaracje na odpady niesegregowane - 20,8 % wszystkich deklaracji,

- ilość pojemników 120 l na terenie gminy - ok. 2 000 szt.,

- ilość odebranych odpadów komunalnych zmieszanych: 2013 r.- łącznie 492,13 Mg, 2014 r. /styczeń-czerwiec/- łącznie 528,5 Mg.

Radna Anna Liskiewicz - proszę o porównanie np. m-c VII.2013 r. i m-c lipiec 2014 r.

P. K. Pikulik - „odebrano odpady komunalne w następującej ilości:

- miesiąc lipiec 2013 r. - 62,130 Mg,

- miesiąc lipiec 2014 r. - 126,60 Mg.”

Radna Ewa Bejster - „dlaczego tak jest, że tak wzrosło, jak się przedstawia sierpień w roku 2013 i 2014?

P. K. Pikulik - „odebrano odpady komunalne w następującej ilości:

- miesiąc sierpień 2013 r. - 69,100 Mg,

- miesiąc sierpień 2014 r. - 97,420 Mg.”

Radny Andrzej Suchta - „Bazujemy na tonach, wiemy ile jest pojemników na terenie gminy. Czy wiemy w jaki sposób firma przelicza śmieci segregowane?”

P. K. Pikulik - „Remondis musi przekazać kartę przekazania odpadu. Będę prowadziła kontrolę w Remondisie i przedstawię wnioski.”

Wójt - „najlepiej aby samochód miał wagę i przy odbiorze powinno być ważone.”

Radna E. Bejster - „czy za wywóz trawy jest inna kwota ?”

P. K. Pikulik - „Stawka jest za wywóz odpadów selektywnych, w tym trawa - 324 zł/tonę i odpadów nieselektywnych - 626,40 zł/tonę.”

Radna A. Liśkiewicz - „czy jest informacja o ilości odpadów ulegających biodegradacji ?”

P. K. Pikulik - „ilość odpadów ulegająca biodegradacji :

- w 2013 r. /lipiec-grudzień/-10,18 Mg,

- w 2014 r./styczeń-sierpień/-21,06 Mg.”

Radny Waldemar Michalski - „Jak powinien odbywać się odbiór odpadów z gospodarstw oraz z firm?”

Wójt - „ W umowie był zapis, że odbiór z gospodarstw powinien odbywać się w innym terminie niż ze sklepów/firm.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „pojawiają się wysypiska w lasach, co jest robione w tym temacie. Czy wszyscy prowadzący działalność zostali skontrolowani ?. Jakie są warunki umowy, czy pojemniki są dostosowane do rodzaju prowadzonej działalności?”

P. K. Pikulik - „ Nie wszyscy zostali skontrolowani, kontrola odbywa się sukcesywnie.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Jakie w związku z tym ma pani propozycje aby to ulepszyć? Jak mieszkańcy się wywiązują z opłat?”

P. K. Pikulik - „To księgowość powinna się odnieść do tego.”

Radna E. Bejster - „Może warto zastanowić się nad postawieniem zbiorowego kompostownika.”

Wójt - „Nasz regulamin dopuszcza posiadanie przydomowego kompostownika. Wydaje mi się , że organizacja zbiorowego kompostownika to dodatkowe koszty związane m.in. z obsługą. Organizacja gminnego kompostownika nie była rozpatrywana.”

Radna A. Liśkiewicz - „Na oczyszczali jest plac, na którym można to zrealizować, warto o tym pomyśleć.”

P. K. Pikulik - „Teren na oczyszczali jest przygotowany pod kontenery.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Wnioskuję, aby zastanowić się nad zasadami naliczania. W tej sprawie proponuję zorganizować posiedzenie komisji w celu wypracowania propozycji zasad naliczania za wywóz odpadów.”

Wójt - „Przeliczenie od metrów to możemy przeliczyć. Na komisji padła propozycja, aby przeliczyć bilans wody z wykluczeniem miesięcy letnich dla całej gminy.”

Przewodniczący Rady Gminy - „Czy my mamy wiedzę ile osób zalega z opłatami, czy prowadzona jest egzekucja?”

Wójt - „Egzekucji nie ma, bo nie ma egzekutora. Idą upomnienia i wezwania do zapłaty. Na koniec czerwca 2014 r. 30% zadeklarowanych uchyla się od płacenia. Ustawa nam nakazuje zatrudnić egzekutora.”

Radna Marzena Kosiacka - „Była mowa, że wspólnie z innymi gminami zostanie zatrudniony egzekutor.”

Wójt - „Inne gminy nie zatrudniły egzekutora i nie podjęły działań w tej sprawie.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „czy to musi być zatrudniony egzekutor, czy nie można wystawić decyzji o nakazie zapłaty? Czy funkcję egzekutora może pełnić wójt w sprawie wystawienia nakazu zapłaty?”

Radna E. Bejster - „ czy pracownik z urzędu nie może być egzekutorem? Nie ma takiego pracownika w urzędzie? Jakie muszą być uprawnienia? Czy to nie może być strażnik, może przeszkolić urzędnika?”

Radna A. Liśkiewicz - „ Może należałoby się dowiedzieć jaka jest możliwość wysłania pracownika na szkolenie dotyczące egzekutora.”

    1. Informacja Wójta o realizacji gminnego programu ochrony środowiska;

P. Marcin Lewicki - Inspektor UG przedstawił sprawozdanie z realizacji Programu Ochrony Środowiska (POŚ) dla gminy Kobylanka na lata 2012 - 2015 z perspektywą na lata 2016 - 2019 za lata 2012 - 2014 - zał. nr 4, m.in. przedstawił trzy cele programu:

1. Dalsza poprawa jakości środowiska i bezpieczeństwa ekologicznego dla ochrony zdrowia mieszkańców gminy.

2. Ochrona dziedzictwa przyrodniczego i racjonalne wykorzystanie zasobów przyrodniczych.

3. Wznowienie systemu zarządzania ochrona środowiska.”

Radna A. Liśkiewicz - „Odnośnie przyciętych lip w tym roku. Czy Pan Lewicki ma możliwość przyciąć te lipy przy wykorzystaniu pracownika?

P. M. Lewicki - „zgodnie z umową jeszcze w tym roku wykonawca bez żadnych dodatkowych nakładów finansowych to wykona.”

Radna M. Kosiacka - „odnoście przeglądu lip w Kobylance na ul. B. Chrobrego, czy był robiony przegląd wszystkich drzew? Brak takiego przeglądu wiąże się z częstym brakiem prądu.”

P. M. Lewicki - „był dokonany przegląd wszystkich drzew.”

Radna Ewa Barełkowska - „Proszę o stanowisko dotyczące zanieczyszczeń przez komisy samochodowe, czy mamy wpływ aby to było robione zgodnie?”

P. M. Lewicki - „Rozporządzenie nie zabrania powstawania komisów, zabrania tylko mycia pojazdów. Najlepiej należałoby skontrolować czy zostało to zgodnie z prawem wykonane. To starostwo powinno nałożyć warunki jak to powinno być wykonane.”

Radna E. Bejster - „ Jak pan to ocenia?”

P. M. Lewicki - Nikt nie powinien myć samochodu w strefie ochronnej. Ciężko to skontrolować, nawet nie jesteśmy organem władnym.”

    1. Informacja Wójta o realizacji programu usuwania azbestu.

P. K. Pikulik przedstawiła informację o realizacji programu usuwania azbestu w 2014 r. - zał. nr 5.

Radna M. Kosiacka - „Co się dzieje z budynkami na których jest azbest. Co trzeba robić?”

P. K. Pikulik - „Czas jest do 2032 r., każdy zainteresowany zgłasza w miarę możliwości finansowej.”

Wójt - „Obowiązkiem każdego mieszkańca jest usunięcie azbestu ze swoich budynków.”

Została ogłoszona przerwa 5 min.

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 26 czerwca do 26 września 2014 roku

  1. Otrzymaliśmy informację od Naczelnika Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie o anulowaniu zawiadomienia dotyczącego nad[łaty z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych i obowiązku jej zwrotu, określonym przepisem ustawy o dochodach JST. Dane szczegółowe z tytułu bieżących rozliczeń zostaną przekazane w sprawozdaniu RB-27 z wykonania dochodów budżetowych na zakończenie trzeciego kwartału w miesiącu wrześniu 2014

  1. INFORMACJA dotycząca stopnia realizacji Uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XL/238/14 z dnia 30.01.2014r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy przemysłowo- bazowo-składowej oraz strefy zabudowy usługowej w obrębie Bielkowo i Motaniec

    1. W dniu 17.07.2014r. wystąpiono do właściwych organów i instytucji o uzgodnienie lub zaopiniowanie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego .

    2. W dniu 25.07. 2014r. wpłynęło pismo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego z prośbą o przedłużenie do 20 sierpnia 2014r. terminu uzgodnienia projektu planu związany z koniecznością uzyskania opinii od Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Wójt Gminy Kobylanka wyraził zgodę na przedłużenie terminu. Uzgodnienie wpłynęło dnia 18.08.2014r.

    3. Projekt planu nie uzyskał uzgodnienia od Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie i w dniu 25 sierpnia 2014r. po uwzględnieniu uwag przekazano ponownie projekt planu do uzgodnienia. Uzgodnienie wpłynęło dnia 12.09.2014r.

    4. W dniu 11 sierpnia 2014r. złożony został wniosek do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi za pośrednictwem Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III na cele nie rolne.

    5. W dniu 26.08.2014r. Urząd Marszałkowski pismem z dnia 22 .08.2014r. zwrócił się z prośbą o rozważenie zmniejszenia powierzchni gruntów objętych zmianą przeznaczenia. Na posiedzeniu GKUiA w dniu 28.08.2014r. określono zakres możliwej korekty planu w celu ograniczenia powierzchni gruntów Kl. III objętych zmianą przeznaczenia. Określony zakres zmiany w projekcie planu

    6. w dniu 09.09.2014r. autor projektu skonsultował w urzędzie wojewódzkim wydz. planowania przestrzennego. Poprawiony wniosek o zmianę przeznaczenia gruntów kl. III zostanie przekazany niezwłocznie do Urzędu Marszałkowskiego .

  1. Monitoring ilości ścieków nie wypadł korzystnie. W dalszym ciągu odnotowujemy ponad 30 % różnicę pomiędzy odczytami z liczników mieszkańców a odczytem na oczyszczalni. Praktycznie po ostatnim spadku poprawa sytuacji się zatrzymała. Ze względu na nieregularne odczyty prowadzone przez Wodociągi Zachodniopomorskie (raz na dwa miesiące) właściwa weryfikajca będzie możliwa w dłuższej perspektywie czasowej tj. w skali jednego roku. W styczniu porównamy różnicę pomiędzy rokiem 2013 i 2014. Natomiast nowo oddana kanalizacja w Kunowie po pierwszych dwóch miesiącach wykazuje różnicę poniżej 10%.

  1. Zgodnie z ustawą Fundusz Sołecki do 31 lipca sołtysi zostali poinformowani o wysokości kwoty, którą sołectwa maja do wykorzystania w 2015 roku. Obecnie odbywają się zebrania wiejskie na których mieszkańcy podejmują uchwały o zadaniach do realizacji w przyszłym roku na terenie ich sołectw. Zadania te zostaną umieszczone w budżecie.

  1. Gospodarka odpadami się nie bilansuje po ostatnim przetargu. Zgodnie z dyskusją przeprowadzoną na komisji RGiF dokonamy analizy kosztów na podstawie zużycia wody. Według naszej obserwacji największy problem jest na rekreacji ponieważ w deklaracjach sezonowych właściciele posesji deklarują pobyt tylko jednej osoby. W związku z powyższym przeprowadzono symulację zmiany sposobu liczenia stawki na śmieci dla odbiorców sezonowych od powierzchni domku letniskowego. Mając te wszystkie dane potrzebna będzie dyskusja i podjęcie decyzji o zmianie regulaminu i sposobie opłat za śmieci.

  2. Realizacja zadań w referacie inwestycyjno - komunalnym na dzień 23.09.2014r.

    1. Remonty dróg gruntowych:

      1. Przewidziany termin wykonania remontu dróg gruntowych - do końca października,

      2. Wykonano malowanie przejść dla pieszych Morzyczyn - Zieleniewo.

  1. Koszenie poboczy dróg - ostatnie koszenie planowane po 30 września 2014r.

  2. Przegląd ścieżki rowerowej - termin 26 września 2014r., wykonawca w trakcie usuwania usterek gwarancyjnych

  3. Przegląd drogi Motaniec - Reptowo:

    1. Poziom osiadania przepustu w porównaniu do poprzedniego przeglądu pozostaje na tym samym poziomie, nie wykazuje większego zaniżenia,

    2. Kolejne kontrolne pomiary zaplanowano w terminie 26.09.2014r.

  1. Sieć wodno - kanalizacyjna Pileckiego, Fieldorfa: Zrealizowane. Zawiadomiono Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego o zakończeniu inwestycji.

  2. Wiaty przy świetlicy w Niedźwiedziu: 2 szt. wiat zostały wykonane i odebrane.

  3. „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - Internet dla mieszkańców Gminy Kobylanka”. W dniu 09.09.2014 r. odbyło się spotkanie koordynacyjne, którego celem było omówienie bieżących spraw w realizowanym Projekcie, w tym spotkanie obejmowało następujące zagadnienia:

    1. awarie sieci,

    2. funkcjonowanie Biura Obsługi Klienta (w celu usprawnienia funkcjonowania BOK Wykonawca uruchomił dwa dodatkowe numery telefonów, pod którymi Beneficjenci ostateczni mogą zgłaszać awarie związane z funkcjonowaniem sieci internetowej. Dodatkowe numery to: numer stacjonarny (22) 203 57 47 oraz numer komórkowy 725 85 25 85),

    3. modernizację sprzętu komputerowego (Wykonawca potwierdził, iż wykonał pełną modernizację komputerów, zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie,

    4. przygotowanie (przegląd techniczny) infrastruktury w celu przekazania jej Zamawiającemu po wygaśnięciu umowy z Wykonawcą (Wykonawca oraz Zamawiający ustalili, że do końca października 2014 r. Wykonawca dokona przeglądu technicznego infrastruktury sieciowej w celu przekazania jej z dniem 20 lutego 2015 r. Zamawiającemu. Po wykonaniu przeglądu przez Wykonawcę, Zamawiający dokona pisemnego odbioru infrastruktury. Termin odbioru infrastruktury zostanie ustalony w późniejszym terminie.),

    5. występowanie pomocy publicznej w przypadku udostępnienia - w okresie trwałości projektu - infrastruktury innym operatorom telekomunikacyjnym (Na spotkaniu poruszono kwestię udostępnienia infrastruktury sieciowej - w okresie trwałości projektu - innym operatorom telekomunikacyjnym. W związku z możliwością wystąpienia w takiej sytuacji „pomocy publicznej” w projekcie, który otrzymał dofinansowanie ze środków UE, Kierownik Projektu zobowiązał się dostarczyć informację, w jaki sposób uniknięto takiej pomocy w jednym z projektów o podobnym charakterze).

  1. Po ostatnich nawałnicach wykonano:

    1. usunięcie 7 szt. drzew z promenady nad j. Miedwie,

    2. usunięcie złomów i wywrotów drzew po wichurze w dniu 8 lipca 2014 r.:

      1. wierzby i olch (2 szt.) z terenu promenady nad j. Miedwie,

      2. sosny z ul. Jeziornej w Morzyczynie,

      3. jesionów klonolistnych (4 szt.) i topoli z terenu ścieżki rowerowej na odcinku Morzyczyn - Kobylanka,

      4. klonu z terenu cmentarza przykościelnego w Kunowie.

    1. usunięcie złomów i wywrotów drzew oraz niezbędnych cięć pielęgnacyjnych po wichurze w dniu 3 sierpnia 2014 r.:

      1. drzew gatunków: klon zwyczajny, olcha, wierzba płacząca i dąb, w ilości 10 szt. na promenadzie nad j. Miedwie,

      2. drzew gatunków klon jesionolistny i jesion klonolistny, w ilości 11 szt. ze ścieżki rowerowej na odcinku Morzyczyn - Motaniec,

      3. osen zwyczajnych, w ilości 4 szt., z pasa drogi Kobylanka - Motaniec,

      4. świerków pospolitych, w ilości 2 szt., na ul. Nad Miedwinką w Morzyczynie,

      5. sosny zwyczajnej na ul. Sosnowej w Morzyczynie,

      6. sosny zwyczajnej na ul. Iglastej w Morzyczynie,

      7. brzóz brodawkowatych, w ilości 2 szt., na ul. Brzozowej w Morzyczynie,

      8. lipy szerokolistnej na ul. Chrobrego w Kobylance

  1. Przygotowywana jest ekspertyza techniczna dachu amfiteatru /promenada/ w Morzyczynie, głównie dotyczy lin stalowych mocujących dach.

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała:

  1. Do biura rady wpłynęło zaproszenie na spotkanie z organizacjami pozarządowymi.

  2. Do biura rady wpłynęły oświadczenia majątkowe radnych oprócz radnej Renaty Paczwa, do której będzie wysłane pismo wzywające złożenie oświadczenia majątkowego.

  3. Na kolejnej sesji odbędzie się debata dotycząca oświaty w Gminie Kobylanka. Informacje złożone prze dyrektorów szkół o bieżącej pracy szkół proszę złożyć do biura rady w terminie umożliwiającym przekazanie radnym w materiałach na sesję.

  4. Proszę przewodniczących komisji o przygotowanie sprawozdań podsumowujących rok 2014.

  5. Proszę p. wójta o przygotowanie sprawozdania z działalności z całego roku i całej kadencji.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna E. Bejster - „czy usuwanie usterek na ścieżce rowerowej jest zgodne z technologią?”

Radna M. Kosiacka -

  1. „Odnośnie placu zabaw w Kobylance, na jakim jest to etapie, z kim były ustalenia dotyczące wyposażenia placu zabaw, czy o tym decydował urzędnik czy nauczyciel ze szkoły?”

  2. Jak zrealizowane są zalecenia pokontrolne Wojewody z realizacji zadań zleconych.

  3. Mieszkanie komunalne na ul. B. Chrobrego w Kobylance - co zrobiono w tym temacie?”

Radna E. Barełkowska -

  1. „co się dzieje na terenie przed mostkiem (koniec Morzyczyna)?

  2. Przejście dla pieszych: przy CPN, krzyżówka Jęczydół,- Morzyczyn.”

Przewodnicząca Rady Gminy -

  1. „proszę o przypomnienie ile kosztował płot przy SP Kobylanka i plac zgody w Kobylance.”

  2. Do 31.07.2014 r. był termin składania deklaracji na przydomowe oczyszczalnie - co jest zrobione w tym temacie, ile zostało złożonych deklaracji?”

Została ogłoszona przerwa 5 min.

Ad. 7

Informacja z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2014 r.

  1. Omówienie informacji

Wójt Gminy A. Kaszubski omówił informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2014 r. - zał. nr 6.

Poinformował, że odpowiedzi na zadane pytania zostały przekazane na dzisiejszej sesji - zał. nr 7.

  1. Informacja Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk odczytała Uchwałę Nr CLXXI.393.2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 23 września 2014 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Kobylanka informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2014 roku - zał. nr 8.

  1. Stanowiska poszczególnych komisji

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz - komisja po dokonaniu analizy informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2014 roku niniejszą informację opiniuje pozytywnie.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Ireneusz Siwiec - komisja nie wypracowała stanowiska z powodu braku quorum na posiedzeniu komisji.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka - komisja po dokonaniu analizy informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2014 roku niniejsza informacje opiniuje pozytywnie.

  1. Dyskusja.

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk - niniejsza informacja o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2014 roku została przyjęta bez uwag.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 298/14

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. nr 9.

Przewodnicząca Komisji rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz - komisja nie opiniowała autopoprawki, ale wszystkie wnioski komisji zostały zawarte w niniejszej autopoprawce.

Przewodnicząca KRGiF A. Liśkiewicz - „Jakie oszczędności przedsięwzięła Pani dyrektor ZSP w Reptowie, aby zmieścić się w przyznanym jej budżecie? Czy te kwoty, o które dziś zwiększamy budżet szkoły w Reptowie zabezpieczą funkcjonowanie szkoły do końca roku szkolnego?

Skarbnik Gminy p. B. Opasińska - „ Odnośnie ilości etatów a tym samym środków począwszy od września br. szkoły są w trakcie sporządzania takiej informacji. Jeśli zabraknie w szkole w Reptowie zostaną dokonane przesunięcia ze szkoły w Kobylance i Kunowie. Natomiast prawdopodobnie zabraknie planu na energię, wodę i gaz.”

Radna A. Liśkiewicz - „Zarządzeniem Wójta Pani Dyrektor zdjęła ze swego stanu - z ze środków na energię 13 000 zł a teraz zwiększa. Proszę o informację od Pani dyrektor szkoły w jakim celu są takie działania.”

Wójt - „Ja prosiłem, aby się rozliczyć z firmą , która wynajmowała stołówkę i kuchnię przy ZSP Reptowo zgodnie z umową.”

Radna A. Liśkiewicz - „ Były uwagi co do kwot za rozliczenie umowy najmu kuchni. My jako gmina poszliśmy na rękę i wyraziliśmy zgodę, aby przechować sprzęt. Nic osoba wynajmując kuchnię i stołówkę nie zrobiła z pomieszczeniami. Komisja prosiła o protokoły odbioru. Za stan tych pomieszczeń odpowiada Pani Dyrektor szkoły.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czym się różnią koszty sądowe od kosztów zastępstwa procesowego dot. to GDDKiA?”

Skarbnik - „Koszty sądowe są to koszty należne sądowi za czynności jakie przeprowadza, natomiast koszty zastępstwa procesowego są kosztami przysługującymi radcy prawnemu bądź adwokatowi. W przypadku sprawy z GDDKiA sąd nakazał zwrot tych kosztów.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Program do GOPS - zakup i usługa, czy usługi nie może wykonać nasz informatyk?”

Skarbnik - „ Nie, ponieważ umowa zakupu oprogramowania określa zakup wraz z usługą wdrażania oprogramowania.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Wcześniej była inf., że na TRANS-MASZ mamy całą kwotę. Okazuje się, że brakuje środków.

Wnioskuję, aby nie zmniejszać tego co jest przeznaczone na TRANS MASZ, żeby na nic więcej nie przeznaczać.”

Radny Andrzej Suchta - „ Kwota 279 000 zł dla GDDKiA - czy to jest wartość z odsetkami?”

Skarbnik - „Nie, ok. 180 000 zł to kwota samych odsetek. Kwota 279 000 zł stanowi należność główną.”

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVI/270/14 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - zał. Nr 10 /głosowanie imienne - zał. Nr 11/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 299/14

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasiańska omówiła projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. nr 12.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Wprowadzone zmiany w budżecie sprawiają, że w 2015 roku nie spełniamy wskaźnika zadłużenia, który został przedstawiony w pkt. 9.7. Czym to skutkuje?”

Skarbnik -„Wskaźnik zadłużenia informuje nas o tym, że gmina przy obecnym planie dochodów i wydatków a także przy planowanych wartościach roku 2015 przedstawionych w WPF-ie, nie jest wydolna do spłaty w 2015 r. swojego zadłużenia. Informacją wiążącą będzie opinia RIO do uchwały o zmianie WPF-u.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy RIO nam niczego nie zarzuci?”

Skarbnik - „W opinii RIO będzie wskazanie co do dalszych działań w zakresie budżetu tego roku bądź roku 2015.”

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVI/271/14 w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - zał. Nr 13 /głosowanie imienne - zał. Nr 14/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - projekt nr 300/14.

Sekretarz Gminy p. Jolanta Kazberuk omówiła projekt uchwały - zał. nr 15.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVI/272/14 w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - zał. Nr 16 /głosowanie imienne - zał. Nr 17/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej - projekt nr 301/14.

Sekretarz Gminy p. Jolanta Kazberuk omówiła projekt uchwały - zał. nr 18.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Salę posiedzeń opuścił radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVI/273/14 w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby fizycznej - zał. Nr 19 /głosowanie imienne - zał. Nr 20/.

Ad.12

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - projekt nr 297/14.

Sekretarz Gminy p. Jolanta Kazberuk omówiła projekt uchwały - zał. nr 21.

Na salę posiedzeń przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Sekretarz Gminy - „Padło pytanie na KRGiF czy jest jakiś dokument dotyczący użytkowania terenu?”

Radna A. Liśkiewicz - „ Na ten grunt powinna być jakaś spisana umowa.”

Wójt - „ Był jakiś kłopot. Uzgodnienie było, że osoba użytkująca zrobi piłkołapy. Była deklaracja, że osoba zainteresowana miała to kupić.”

Radna A. Liśkiewicz - „Sprawa powinna być uregulowana za dzierżawę. Sprawa powinna być załatwiona do końca.”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVI/274/14 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - zał. Nr 22 /głosowanie imienne - zał. Nr 23/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - projekt nr 296/14.

Sekretarz Gminy p. Jolanta Kazberuk omówiła projekt uchwały - zał. nr 24.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVI/275/14 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - zał. Nr 25 /głosowanie imienne - zał. Nr 26/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego komisów samochodowych na terenie miejscowości Morzyczyn i Zieleniewo w gminie Kobylanka - projekt nr 302/14.

Przewodnicząca Rady Gminy omówiła projekt uchwały - zał. nr 27.

Salę posiedzeń opuścił radny Andrzej Suchta. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Radny Krzysztof Kleinowski - wnioskuję, aby projekt uchwały zdjąć z porządku obrad.

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za - 5, przeciw - 6. Wniosek nie został przyjęty.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła w następujący sposób: za - 6, przeciw- 5, wstrzymał się - 0 uchwałę Nr XLVI/276/14 w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego komisów samochodowych na terenie miejscowości Morzyczyn i Zieleniewo w gminie Kobylanka - zał. Nr 28 /głosowanie imienne - zał. Nr 29/.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie poparcia stanowiska Rady Miejskiej w Stargardzie Szczecińskim dotyczącego realizacji drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi krajowej nr 10 w województwie zachodniopomorskim - projekt nr 303/14.

Przewodnicząca Rady Gminy omówiła projekt uchwały - zał. nr 30.

Radny Krzysztof Kleinowski zaproponował, aby Rada Gminy wypracowała swoje stanowisko a nie popieramy stanowisko Rady Miejskiej Stargard Szczeciński.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Jeśli chcemy podjąć swoje stanowisko to proszę o treść stanowiska.”

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLVI/277/14 w sprawie poparcia stanowiska Rady Miejskiej w Stargardzie Szczecińskim dotyczącego realizacji drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu drogi krajowej nr 10 w województwie zachodniopomorskim - zał. Nr 31 /głosowanie imienne - zał. Nr 32/.

Ad. 16

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt p. Andrzej Kaszubski:

Radna E. Bejster - „czy usuwanie usterek na ścieżce rowerowej jest zgodne z technologią?”

Odp.: „ Jutro ma się odbyć przegląd. Pytanie zostanie przekazane po przeglądzie.”

Radna M. Kosiacka -

  1. „Odnośnie placu zabaw w Kobylance, na jakim etapie, z kim były ustalenia, czy o tym decydował urzędnik czy nauczyciel ze szkoły?”

Odp. : „Zostały złożone poprawki. Termin złożenia poprawek został wznowiony. Na pewno decyzje podjęła nauczycielka z „O” jakie zabawki postawić - dot. projektu 200 000 zł.

Sale posiedzeń opuścili radni: radna Ewa Barełkowska, radny Ireneusz Siwiec i radny Józef Tarnawski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 8.

  1. Jak zrealizowane są zalecenia pokontrolne Wojewody z realizacji zadań zleconych.

Odpowiedzi udzieliła sekretarz p. Jolanta Kazberuk : „ Kontrola dotyczyła czasochłonności czasu pracy stanowiska opłacanego ze środków Wojewody Zachodniopomorskiego. Dotyczy to stanowiska do spraw obywatelskich i społecznych, ewidencji działalności gospodarczej. Uwaga dotyczyła dostosowania stanowiska do rzeczywistych zadań.”

Przewodnicząca Rady I. Rybarczyk - „ Uważam, że zarządzanie kryzysowe powinno być przekazane do pracownika niedoszacowanego czasowo.”

Salę posiedzeń opuścił radny Waldemar Michalski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 7.

  1. Mieszkanie na ul. B. Chrobrego w Kobylance - co zrobiono w tym temacie?”

Odp. „W sprawie mieszkania wyrok sądowy mamy. Gmina musi zapewnić mieszkanie. Pani Szefler zaczęła dokonywać wpłaty do urzędu.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „czy jest możliwość aby dokonać sprzedaż za 1 zł? Może Pani Szefler to kupi.”

Wójt - „Pani Szefler musi być uznana za najemcę.”

Radna E. Barełkowska -

  1. „co się dzieje na terenie przed mostkiem (koniec Morzyczyna)?

Odp. „To jest teren prywatny.”

  1. Przejście dla pieszych: przy CPN, krzyżówka Jęczydół,- Morzyczyn.”

Odp. : „Przejścia nie zostały zatwierdzone w organizacji ruchu drogowego.”

Przewodnicząca Rady Gminy -

  1. „proszę o przypomnienie ile kosztował płot przy SP Kobylanka i plac zgody w Kobylance.”

Skarbnik p. B. Opasińska udzieliła odpowiedzi: „Wartość Placu Zgody w ewidencji wynosi 360 000 zł, natomiast przeprowadzano kompensaty dotyczące tej inwestycji, które wartości tej inwestycji nie zwiększyły, min. na 25 000 zł, 24 000 zł. Trudno mi się odnieść co do prawidłowości a także wysokości ich przeprowadzenia, ponieważ nie dotyczyły one okresu mojej pracy.

Wartość ogrodzenia przy SP Kobylanka w ewidencji środków trwałych wynosi 112 064 zł .”

  1. Do 31.07.2014 r. był termin składania deklaracji na przydomowe oczyszczalnie - co jest zrobione w tym temacie, ile zostało złożonych deklaracji?”

Odp. „Odpowiedź zostanie udzielona na następnej sesji.”

Ad. 17

Wolne wnioski i informacje.

Brak wniosków i informacji.

Ad. 18

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.30 zamknęła obrady XLVI Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

12


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 lis 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 lis 2014, godz. 09:41

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 lis 2014, godz. 09:41