Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XLV/14 z XLV Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 26 czerwca 2014 r.


PROTOKÓŁ Nr XLV/14

z XLV Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 26 czerwca 2014 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XLV sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 11 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecni: radna Renata Paczwa , radny Ireneusz Siwiec, radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska i radny Tadeusz Wiśniewski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski i skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XLIV Sesji Rady Gminy z dnia 29.05.2014 r.

Protokół z XLIV Sesji Rady Gminy z dnia 29.05.2014 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 11 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 2/. Protokół został przyjęty bez uwag.

Ad.3

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2013 rok - projekt nr 291/14 - zał. nr 3

    1. rozpatrzenie sprawozdania Wójta z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego

Na posiedzenie przybyli radni: radna Katarzyna Synówka -Kozdrowska i radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13.

Wójt Gminy Kobylanka p. Andrzej Kaszubski przedstawił i omówił szczegółowo sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego Gminy Kobylanka - zał. nr 4.

    1. rozpatrzenie sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2013 rok

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska przedstawiła szczegółowo sprawozdanie finansowe Gminy Kobylanka za 2013 rok - zał. nr 5, na które składa się:

- Bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

- Bilans jednostki budżetowej,

- Rachunek zysków i strat - wariant porównawczy,

- Zestawienie zmian w funduszu.

    1. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o sprawozdaniu Wójta Gminy z wykonania budżetu Gminy za 2013 rok

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska odczytała Uchwałę Nr LXV.178.2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 22 kwietnia 2014 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Kobylanka sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok wraz z uzasadnieniem - zał. nr 6.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że powyższa opinia została przekazana do wiadomości do Biura Rady Gminy jak również jest opublikowana na BIP do wglądu.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że odbyło się wspólne posiedzenie wszystkich komisji w sprawie zaopiniowania wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła pozytywną opinię do wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLV/267/14 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2013 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2013 rok - zał. Nr 7 /głosowanie imienne - zał. Nr 8/.

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka z tytułu wykonania budżetu za rok 2013 - projekt nr 292/14 - zał. nr 9

  1. wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2013 roku,

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że uchwała o udzieleniu absolutorium jest konsekwencją przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu.

Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej p. Andrzej Suchta odczytał Uchwałę Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka z dnia 02.06.2014 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za 2013 rok wraz z opinią stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszej uchwały - zał. nr 10.

  1. opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady Gminy odczytała Uchwałę Nr XC.254.2014 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w szczecinie z dnia 9 czerwca 2014 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2013 wraz z uzasadnieniem - zał. nr 11.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLV/268/14 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka z tytułu wykonania budżetu za rok 2013 - zał. Nr 12 /głosowanie imienne - zał. Nr 13/.

Przewodnicząca Rady Gminy złożyła gratulacje na ręce Wójta Gminy Kobylanka i Pani Skarbnik Gminy z tytułu udzielonego absolutorium i wykonania budżetu.

Wójt Gminy poinformował, że rok zamknięty został min. kosztem programu wsparcia dla rolników, funduszy sołeckich. Funkcjonowanie odbywało się na zasadach koniecznych.

Została ogłoszona przerwa 5 min.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Bejster -„czy podjęto działania np. szkolenia zmierzające do przygotowania sołtysów do funkcjonowania funduszy sołeckich w 2015 r. ?”

Radna Ewa Barełkowska - „czy podjęto jakieś działania np. szkolenia zmierzające do przygotowania sołtysów do funkcjonowania funduszy sołeckich w 2015 r ?

„ 1. Proszę o informacje dotyczące wstrzymanej budowy autokomisu wzdłuż ścieżki rowerowej,

  1. Dotyczy terenu OSiR - trawa została skoszona i pozostawiona, czy ten teren zostanie uprzątnięty, kto odpowiada za porządek na tym terenie ?

  2. Czy zostały sprawdzone wszystkie osoby zamieszkujące tereny rekreacyjne pod względem złożenia deklaracji dotyczącej wywozu śmieci. Jak wiadomo są tam mieszkańcy zamieszkujący cały rok. Jest bardzo dużo śmieci przy terenach rekreacyjnych, zanieczyszczany jest las ”

Przewodnicząca Rady Gminy - Irena Rybarczyk

1. „Jak postępują prace dot. planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo?”

2. „Na stronie internetowej gminy pojawiła się informacja o możliwości składania deklaracji na budowę przydomowych oczyszczalni biologicznych. Proszę o precyzyjną informację kogo to dotyczy, kto może składać wnioski a kto nie, gdyż informacja ta nie zwiera szczegółów.”

3. Jaki był koszt wydania folderu „Dawne widoki wsi”, ile sztuk wykonano, do kogo ten folder będzie trafiał?”

Radny Andrzej Suchta - „ Zawiązała się spółdzielnia mieszkaniowa „Miedwie”, na jakim etapie są prace dotyczące działań spółdzielni?”

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca rady Gminy poinformowała, że do Biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

  1. W dniu 02.06.2014 r. wpłynęło pismo od Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w sprawie propozycji zmian granic obszarów NATURA 2000, które zostało przekazane do Wójta Gminy w celu zajęcia stanowiska.

Zajęte stanowisko /znak pisma: OŚ. 6120.1.2014.ML z dnia 20.06.2014 r./zostało odczytane na sesji Rady Gminy.

  1. W dniu 11.06.2014 r. wpłynęło pismo z Prokuratury Rejonowej w Stargardzie Szczecińskim dotyczące informacji o stanie przestępczości i jej zwalczaniu na terenie powiatu stargardzkiego, które jest do wglądu w Biurze Rady Gminy.

  2. W dniu 11.06.2014 r. wpłynęło pismo z Kancelarii Adwokackiej działającej w imieniu Państwa Teresy i Józefa Jaszczerskich zam. Cisewo 1, aby komisja udała się na wizje lokalną dotyczącą zamiany gruntów przy posesji Cisewo 1.

W powyższej sprawie odbyło się wyjazdowe posiedzenie Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów przy posesji Cisewo 1.

Ad. 7

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka, w tym:

    1. organizacja roku szkolnego 2014/2015 w szkołach gminy Kobylanka,

    2. omówienie i ocena bieżącej sytuacji finansowej gminy

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 29 maja do 26 czerwca 2014 roku.

  1. Po spotkaniu z Naczelnikiem Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego i wyjaśnieniu przyczyn nadpłaty z podatku od osób prawnych CIT w wysokości ponad 3,8 miliona złotych nie mamy żadnych szans na umorzenie tych zobowiązań. Jest to drugie poważne zdestabilizowanie budżetu Gminy Kobylanka przez instytucje rządowe. Od roku 2011 walczyliśmy o stabilizację naszego budżetu po rozporządzeniu ministra finansów zmieniającego sposób liczenia długu publicznego. Było ciężko i kosztem wielu wyrzeczeń udało się w miarę opanować finanse Gminy. Obecna zmiana interpretacji przepisów podatkowych wydaje się wręcz niemożliwa do opanowania. Został złożony wniosek do Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie z prośbą o ostateczną weryfikację naliczonych kwot oraz rozłożenie tego zobowiązania na 10 lat.

  2. Informacja dotycząca stopnia realizacji Uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XL/238/14 z dnia 30.01.2014r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy przemysłowo- bazowo-składowej oraz strefy zabudowy usługowej w obrębie Bielkowo. W dniu 23 czerwca 2014 roku projekt planu był przedstawiony na posiedzeniu Gminnej Komisji Urbanistycznej i Architektonicznej. W terminie do 30 czerwca br. zostaną wprowadzone poprawki w projekcie oraz w opracowanej prognozie oddziaływania na środowisko. Następnie projekt planu zostanie przekazany do opiniowania i uzgadniania przez organy i instytucje zgodnie z art.17 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Na obszarze planu występują grunty klasy III i na zmianę ich przeznaczenia na cele nie rolne jest konieczne uzyskanie zgody od Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Po wprowadzeniu poprawek w projekcie planu skorygowany zostanie wniosek o zmianę przeznaczenia gruntów klasy III. Wystąpienie z wnioskiem do ministra nastąpi do 30 czerwca br.

  1. Planowanie przestrzenne

  1. Wydanych zostało 6 decyzji na lokalizacje inwestycji celu publicznego

  2. W toku jest 8 postępowań o ustalenie lcp

  3. Wydanych zostało 5 decyzji o ustaleniu warunków zabudowy

  4. W toku jest 13 postępowań o warunki zabudowy

  5. Wydano decyzję wstrzymującą użytkowanie terenu dz. nr 127/1 do 127/6 w Kobylance

  6. Wydano 13 zaświadczeń o przeznaczeniu w planie, 8 opinii o zgodności z planem i dwie opinie na podział nieruchomości.

  7. Wystąpienie ponowne z wnioskiem o opinie do RDLP odnośnie zmiany przeznaczenia dz. 822/3 w Niedźwiedziu na usługi sakralne

  8. Wystąpienie o uzgodnienie i zaopiniowanie projektu planu zagospodarowania dla obszaru w m. Niedźwiedź i Reptowo

  1. Wspólnie z WFOŚiGW w Szczecinie przygotowany został folder reklamowy dla terenów inwestycyjnych w Zieleniewie. Poprzez jego udostępnienie na targach turystycznych i budowlanych planujemy szukać inwestorów na turystyczno rekreacyjne zagospodarowanie terenów nad jeziorem Miedwie zgodnie z zapisami w Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy.

  2. W związku z zainteresowaniem mieszkańców Gminy Kobylanka dofinansowaniem budowy przydomowej oczyszczalni ścieków informuję, że obecnie prowadzone są starania w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Szczecinie mające na celu uzyskanie dofinansowania do tego typu przedsięwzięcia.

Nabór uczestników będzie rozpatrywany w oparciu o złożoną do tutejszego Urzędu Gminy wypełnioną deklarację uczestnictwa w przedsięwzięciu dotyczącym budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Kobylanka, realizowanego przy wsparciu ze środków finansowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej - wzór deklaracji wraz z załącznikiem dostępny na stronie internetowej www.kobylanka.pl, u miejscowego sołtysa lub w Punkcie Obsługi Interesanta w Urzędzie Gminy Kobylanka. Planowana intensywność dofinansowania budowy POŚ z funduszy WFOŚiGW wynosi 50% kosztów kwalifikowanych. Termin składania deklaracji do Urzędu Gminy w Kobylance upływa z dniem 31.07.2014 r. Przydomowe oczyszczalnie mogą być budowane zgodnie z przepisami prawa tylko poza strefą ochrony pośredniej wód Jeziora Miedwie oraz wszędzie tam gdzie nie ma wybudowanej sieci kanalizacyjnej.

  1. Bieżące prace i działania inwestycyjno - remontowe:

                1. naprawa zakrętu Morzyczyn - Jęczydół - unieważnienie postępowania, zostanie wykonany remont cząstkowy,

                2. łatanie dziur w asfaltach - zrealizowane.

              1. Dodatkowo organizacja ruchu Bielkowo zakręt, os. Zielone przystanki, lustra Kałęga, znak Kobylanka przesunięcie bliżej węzła w trakcie ustaleń z projektantem, w realizacji. Przystanek w Jęczydole - zrealizowane.

              2. Koszenie poboczy dróg - planowane po 30 czerwca 2014r.

              3. Przegląd gwarancyjny ścieżki rowerowej - wstępny termin 18 lipca 2014r.

              4. Przegląd gwarancyjny drogi Motaniec - Reptowo: Poziom osiadania przepustu w porównaniu do poprzedniego przeglądu pozostaje na tym samym poziomie, nie wykazuje większego zaniżenia, Kolejne kontrolne pomiary zaplanowano w terminie do 30.09.2014r.

              5. Zbiornik bezodpływowy Rekowo: termin zakończenia budowy - 30 .06.2014.

              6. Sieć wodno - kanalizacyjna Pileckiego, Fieldorfa: podpisana umowa, realizacja w toku, umowny termin zakończenia budowy - 31.07.2014.

  1. Ochrona wód jeziora Miedwie - Kunowo:

  2. Sieci kanalizacji sanitarnej w Kunowie i Zieleniewie wraz z tłoczniami P1- Zieleniewo oraz P2 i P3 w Kunowie zostały protokolarnie przekazane do eksploatacji Wodociągom Zachodniopomorskim Sp. z o.o. z dniem 08.05.2014 r. Wszystkie podłączenia w Kunowie, Jęczydole i Reptowie zostały wykonane w łącznej ilości 85 szt.

  3. Ochrona wód jeziora Miedwie - Bielkowo:

    1. Po uzyskaniu brakującej zgody Starostwa Powiatowego dla działek Skarbu Państwa zostało dostarczone projektantowi Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Wniosek został złożony do Starostwa Powiatowego. Po uwagach Starostwa Powiatowego dotyczących projektu, projektant uzyskał pozytywną opinię z Wodociągów Zachodniopomorskich po wprowadzeniu zmian do projektu zgodnie z wymaganiami Wodociągów i akceptacji Inżyniera Kontraktu.

    2. Urząd Wojewódzki wydał pozwolenie na budowę dla I etapu (w Drodze Wojewódzkiej nr 120 ) z dniem 2014.06.17. Po zatwierdzeniu przez Inżyniera Kontraktu projektu I etapu, projektant przesłał ten projekt do gminy celem zatwierdzenia, Gmina Kobylanka zatwierdziła projekt pod warunkiem uwzględnienia uwag Inżyniera Kontraktu.

    3. W toku projektowanie II etapu. Projektant uzupełnił wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, które zostało przesłane do RDOŚ. Na tej podstawie RDOŚ odstąpił od konieczności sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko.

  4. Wiata przy świetlicy w Niedźwiedziu: działka SP, zarządca ZDP, w toku jest uzyskiwanie zgody Starostwa na posadowienie 3 szt. wiat przy świetlicy w Niedźwiedziu, Rozpatrując wniosek Starostwo nie zgodziło się na posadowienie 3 szt. wiat. Został złożony wniosek o posadowienie 2 szt. wiat, na który nie zgłoszono sprzeciwu.

  5. Wykonanie ocieplenia zewnętrznego elewacji świetlicy wiejskiej w miejscowości Bielkowo: inwestycję zakończono i odebrano, wykonano roboty dodatkowe w zakresie montażu 4 okien oraz drzwi wewnętrznych, planuje się na etapie prowadzenia robót budowy sieci kanalizacji sanitarnej w Bielkowie wykonanie odwodnienia ściany szczytowej od strony remizy strażackiej.

  6. Kąpielisko sezon 2014: organizacja kąpieliska wykonana, uchwała podjęta, harmonogram próbek ustalony, prace przygotowawcze do sezonu w trakcie realizacji, ewidencja kąpieliska uzupełniona.

  7. Remont altan na promenadzie nad jeziorem Miedwie: Prace w trakcie realizacji.

  8. Ekspertyza muszli koncertowej: Umowa w trakcie przygotowania.

    1. Wykonano: w odpowiedzi na telefoniczne zgłoszenia wystąpiono do Starosty Stargardzkiego z wnioskami o wydanie zgody na usunięcie drzew w Morzyczynie (ul. Jeziorna i promenada)

    2. zaplanowano: wycięcie 3 szt. topoli przy ul. Jeziornej w Morzyczynie. wycięcie 7 szt. drzew rosnących na promenadzie.

  1. Akcja wyłapywania kotów rozpoczęła się 6 czerwca br. Niestety, koty ze względu na fakt, że są notorycznie dokarmianie przez osoby odwiedzające promenadę, nie są zainteresowane podjęciem ryzyka wejścia po pokarm do pułapki. Również przeprowadzona w ubiegłym roku na dużą skalę akcja wyłapywania kotów na promenadzie w celu przeprowadzenia zabiegów sterylizacji i kastracji, spowodowała, że zwierzęta te stały się bardziej czujne. Do dnia 13 bm. z terenu promenady udało się odłowić tylko trzy koty. Niemniej jednak akcja ta będzie nadal kontynuowana, aż do momentu zmniejszenia tamtejszej populacji o ok. 75 proc. Należy bowiem pamiętać, że koty są zwierzętami wolno żyjącymi, spełniającymi określone zadania na terenach zurbanizowanych i nie mogą nagle zniknąć z miejsca dotychczasowego bytowania. Jednocześnie pragnę wyjaśnić, że informacje tut. urzędu nt. przeprowadzanej akcji połączone z prośbą o niedokarmianie kotów skierowane głównie do osób dokarmiających nie mają sensu. W trakcie ubiegłorocznej akcji wyłapywania kotów informacje takowe skutkowały tym, że ilość misek z pokarmem ustawianych wzdłuż promenady zwiększyła się dwukrotnie...

Wnioskuje się o wprowadzenie zakazu dokarmiania kotów na promenadzie.

  1. OPINIA NT. ZMIANY GRANIC OBSZARÓW NATURA 2000 Po przeanalizowaniu propozycji zmian granic obszarów NATURA 2000 leżących na terenie Gminy Kobylanka oraz programów ochrony ww. terenów stwierdzono, że zmiany granic dotyczą jedynie obszaru Wzgórza Bukowe. Zgodnie z przedstawionymi propozycjami, w skład ww. obszaru naturowego mają wejść dodatkowo tereny leśne (stanowiące własność Skarbu Państwa) położone w obrębach Rekowo i Niedźwiedź, położone w dużej odległości od terenów przeznaczonych pod zabudowę w nowym studium zagospodarowania. Wobec powyższych faktów postanowiono nie przedstawiać Radzie Gminy projektu uchwały w sprawie wydania opinii o przygotowanych przez Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska zmianach w sieci NATURA 2000. Niezłożenie opinii w ciągu 30 dni od dnia otrzymania pisma w tej sprawie uważane jest za brak uwag do przedłożonych propozycji. Należy jednak zwrócić uwagę, że w przyjętych planach ochrony obszarów NATURA 2000 znajdują się wskazania, które należy uwzględnić w uchwalonym w 2013 r. przez Radę Gminy Kobylanka studium.

  2. Do dnia 15 sierpnia radni mogą składać swoje propozycje do regulaminu gospodarowania odpadami na terenie Gminy Kobylanka w kontekście zasad naliczania opłaty oraz jej wysokości. W lipcu ma wejść zmieniona ustawa dotycząca gospodarki odpadami i do końca roku trzeba będzie wprowadzić nowy regulamin uwzględniający zmiany ustawowe.

  3. Zatwierdzone zostały arkusze organizacyjne dla placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Gminy. W roku szkolnym 2014/2015 będziemy mieli po jednym oddziale klas „o” w każdej ze szkół. W gimnazjum od tego roku będą cztery oddziały, po jednym w klasach I, II oraz dwie klasy III. W Związku z tym w Zespole szkół publicznych w Reptowie nie będzie stanowiska zastępcy dyrektora. Zmniejszona liczba oddziałów nie wpłynie znacząco na redukcję zatrudnienia ponieważ mamy dużo orzeczeń z Poradni Psychologiczno-pedagogicznej na nauczanie indywidualne i rewalidację. Jest to nasz ustawowy obowiązek aby zapewnić tym dzieciom taką formę nauczania. Z analizy arkuszy wynika, że stan zatrudnienia kadry pedagogicznej w stosunku do roku ubiegłego zmniejszy się fizycznie o trzy osoby.

  4. Po otrzymaniu informacji z Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego i wyroku Sądu Najwyższego w sprawie opłaty za oświetlenie węzła Motaniec przyszedł czas na analizę możliwości zamknięcia tegorocznego budżetu. Na dzień dzisiejszy gmina posiada jeszcze płynność finansową jednak w kontekście wykonania budżetu i nieprzewidzianych dodatkowych wydatków jego zamknięcie jest niemożliwe. Analizując tegoroczne dochody wiemy już, ze nie otrzymamy przynajmniej 800 tysięcy złotych z podatku CIT w związku ze zmiana interpretacji przepisów. Na zamknięcie ubiegłego roku budżetowego wykorzystaliśmy dotację na ochronę wód w wysokości 329 tysięcy złotych, która była uwzględniona w budżecie na ten rok. Gdybyśmy mieli wprowadzić tylko te dwie zmiany to już musimy wyciąć po stronie wydatków z budżetu kwotę 1.129.000 zł. Przewidując dalej zagrożenia po stronie dochodów musimy pamiętać, ze nasz budżet uwzględnia sprzedaż majątku w wysokości 1.488.000 zł. z czego część wynikała ze sprzedaży nieruchomości a część ze sprzedaży majątku. Dotychczas wykonano 210.000 zł. Chociaż do zakończenia roku zostało nam jeszcze sześć miesięcy to na dzień dzisiejszy nie wykonaliśmy dochodu w wysokości około 1.400.000 zł. Z podsumowania wykonania dochodów łącznie z niemożliwym do przewidzenia zmniejszeniem CIT należałoby pomniejszyć dochody o około 2.500.000 zł. Mając na uwadze zmniejszone dochody należy również uwzględnić nieprzewidziane zwiększone wydatki. Pierwszy za oświetlenie węzła Motaniec po przegranej sprawie w Sądzie Najwyższym z GDDKiA w wysokości około 500.000 zł oraz zwrot podatku z CIT do Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego w wysokości około 3.800.000 zł. Takie są fakty. Czekają nas więc pracowite wakacje aby spróbować opanować zaistniałą sytuację, a nie będzie to łatwe.

Została ogłoszona przerwa 10 min.

  1. organizacja roku szkolnego 2014/2015 w szkołach gminy Kobylanka,

Wójt przedstawił informacje dotyczące organizacji roku szkolnego 2014/2015 w szkołach gminy Kobylanka. „Arkusze organizacyjne zostały zatwierdzone. Została wyrażona zgoda przez organ prowadzący na zmianę w ZSP Reptowo - nie będzie stanowiska zastępcy dyrektora. W gimnazjum będzie następująca ilość klas: 1 - klasa pierwsza, 1 - klasa druga, 2 - klasy trzecie. Na wniosek Komisji ds. Społecznych przedstawiłem liczbę dzieci w poszczególnych szkołach, zestawienie dotyczy porównania z rokiem ubiegłym, w szkołach podstawowych: Kobylanka było 109 uczniów a jest 120, Kunowo było 74  uczniów a jest 85, Reptowo było 102 uczniów a jest 104 , w gimnazjum było 78 uczniów a jest 62 uczniów.

Stan zatrudnienia :o dwóch nauczycieli będzie mniej w szkołach na terenie gminy. Na dzień dzisiejszy są trzy grupy „0”: w Kobylance, Reptowie i Kunowie. Zgodnie z nowymi przepisami dla „0” rejonem nie jest rejon szkoły tylko cała gmina Kobylanka. Subwencja do budżetu gminy przychodzi z późnienie dwuletnim. W 2016 r. otrzymamy subwencję należącą w tym roku. Z budżetu gminy na oświatę dokładamy 30 %. Subwencja stanowi 16 % dochodu a nie 30 %. Stoimy przed dużym dylematem w kontekście rejonizacji. Jeżeli przepisy się nie zmienią to będziemy mieli kłopot, bo szkoła w Kobylance będzie musiała przyjmować dzieci zgodnie z wolą rodziców. Okaże się czy w przyszłym roku nie będzie dwóch klas pierwszych. Nie będzie można kierować dzieci z Kobylanki do Reptowa. Problem będzie taki, że będzie trzeba podnieść koszty oświaty na terenie gminy Kobylanka.”

  1. omówienie i ocena bieżącej sytuacji finansowej gminy

Wójt p. A. Kaszubski przedstawił bieżącą sytuację finansową gminy.

„Z trudnościami jeżeli chodzi o finanse borykamy się od roku 2011. Gmina dopiero płynność finansową uzyskała dopiero pod koniec ubiegłego roku. Zaplanowaliśmy dochody w wysokości 22 900 000 zł, w tym ze sprzedaży majątku 1 488 000 zł, których nie zrealizowano, brakuje więc 1 488 000 zł. Kolejno dotknął nas podatek CIT, otrzymaliśmy 27 000 zł. Kwoty w wysokości 800 000 po stronie dochodów nie będzie. W dochodach mamy uwzględnioną też dotację z roku ubiegłego 329 000 zł., którą skonsumowaliśmy w roku ubiegłym. Jeśli dodamy sprzedaż majątku, której na dzień dzisiejszy nie posiadamy1 488 000, jeśli odejmiemy podatek CIT, w takiej wysokości jaką zaplanowaliśmy, jeśli odejmiemy dotację na kanalizację w wysokości 329 000 zł, to aby zamknąć budżet na dzień dzisiejszy brakuje ok. 2 700 000 zł.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Dodatkowo jeszcze debet.”

Wójt - „bez debetu. Debetu w tych kwotach o których mówię nie ma.”

Skarbnik - „ Jeżeli wykonamy zaplanowane dochody i wydatki to pokryjemy nim debet. Debet jest wyprzedzającym finansowaniem tych naszych wydatków, na które nie mamy teraz pieniędzy. Jeśli wykonamy 100% wydatków i dochodu to debet na rachunku na koniec roku - nie wystąpi.”

Wójt - „Mamy do zapłaty należność główną dla GDDKiA - kwota w wysokości 270 000 zł + odsetki - 158 000 zł, + program wsparcia dla rolnictwa - 120 000 zł. Na dzień dzisiejszy, aby zamknąć budżet brakuje kwoty w wysokości 3 290 000 zł.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Co z pożyczką dla MAGELLANA w wysokości 200 000 zł ?”

Wójt - „To wszystko co mamy w budżecie, to jest. Rozmawiamy o rzeczach , które wyszły dodatkowo po stronie wydatków i czego nie osiągamy po stronie dochodów.

Odbywały się rozmowy p. skarbnik z pracownikami w celu dokonania analizy bieżących wydatków, które zostały bardzo zmniejszone. W związku z powyższym nie zamkniemy budżetu jeżeli nie osiągniemy dochodów.

Na posiedzeniu KRGiF była dyskusja na ten temat i jest wniosek komisji aby wycofać projekt uchwały. Złożę taki wniosek i wycofam projekt uchwały, aby znaleźć kwotę 800 000 zł i pomniejszyć o kwotę 800 000 zł dochody. Wycięcie dochodów w wysokości 800 000 zł jest fizycznie niemożliwe.

Padły wnioski, aby zawiesić GOK. Jest to samodzielna instytucja kultury, która działa na określonych prawach. Prawnie to jest niemożliwe. Trzeba myśleć, aby znaleźć pieniądze dla GOK za realizację zadań, które już zostały wykonane, a których GOK nie miał w swoich planach np. „40-lecie Kalin”, stroje itd.

Jeżeli mówimy o zamknięciu GOK, to jest to niemożliwe.

My jesteśmy dla ludzi a nie dla pieniędzy. Ja sobie nie wyobrażam zerwanie umów w Urzędzie tj. kwota ok. 25 000 zł , zamknięcie urzędu to oszczędność ok. 1 000 000 zł. Możemy nie kosić traw, remontować dróg. Możemy tego nie robić. Np. na ul. Jeziornej zakopał się samochód wywożący śmieci, to jest pilna potrzeba naprawienia drogi. Nie będziemy wydawali pieniędzy, ale minimum trzeba realizować. Po analizie będę realizował cięcia wydatków. Jedynym rozwiązaniem jest kwestia zwiększenia dochodów. Myślę, że będą nas czekały pracowite wakacje.

Jak dokonam analizy o cięciu wydatków będę zmuszony wystąpić z wnioskiem o zwołanie sesji nadzwyczajnej. Proszę o szukanie wspólnych rozwiązań.

Brakująca kwota to ponad 3 000 000 zł.

Jeżeli od 1.07.2014 r. zamkniemy 3 szkoły to też nie uzyskamy takiej kwoty, która brakuje. Jedynym rozwiązaniem jest wprowadzenie dochodu do budżetu.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Wniosek nasuwa się sam, najważniejsze aby urealnić dochody. Od lat uchwalamy dochody nierealne. Dochody jest lepiej zwiększyć w ciągu roku. Najważniejsze jest, aby urealnić dochody i do nich planować wydatki a nie odwrotnie.

W związku z tym jaki jest bieżący stan finansów: ile jest debetu wykorzystanego, jakie mamy zobowiązania wymagalne - czy są i jaka jest to wielkość, czy jesteśmy w stanie to realizować?”

Skarbnik - „ Dane były przygotowane na wczorajsze posiedzenie KRGiF więc dane są na dzień przedwczorajszy.

Ok. 780 000 zł jest na rachunku do wykorzystania z debetu. Spłata rat kredytowych to jest 420 000 razem z odsetkami. Subwencja oświatowa już wpłynęła. Do końca miesiąca jeszcze będą wpływy ok. 20 000 zł wpłaty za mandaty, śmieci. Miesiąc powinien zamknąć się na „0”.

Będę robiła wszystko, aby nie było zobowiązań wymagalnych. Nawet jeżeli wpłyną do Urzędu faktury z terminem płatności 30.06. to będziemy starali się dokonać zmian terminów zapłaty w porozumieniu z dostawcą. Musimy mieś na wynagrodzenia dla nauczycieli, ZUS, to jest początek przyszłego miesiąca.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „czy kwota za oświetlenie do GDDKiA jest zobowiązaniem wymagalnym?”

Skarbnik - „Tak, ta kwota do GDDKiA jest już zobowiązaniem wymagalnym.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „jak wygląda zapłata do TRANS-MASZU? Czy jest na to plan?”

Wójt - „Należność na to jest zaplanowana. Dlatego nie była robiona zamiana w budżecie. Plan na to zadanie jest.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Na 30 czerwca 2014 r. upływa termin spłaty pożyczki w wysokości 2 300 000 zł .”

Wójt - „Wystąpiliśmy z wnioskiem do Wojewódzkiego Funduszu o przekwalifikowanie pożyczki na pożyczkę długoterminową. Odbyło się spotkanie Rady Nadzorczej poproszono nas o wyjaśnienie czy ta pożyczka była wydatkowana na ten projekt związany z ochroną wód. W związku z tym pani za-ca skarbnika przygotowała faktury, które były zapłacone w ramach pożyczki. Otrzymaliśmy zwrotu ok. 320 000 zł. Nie rozliczaliśmy wszystkich pieniędzy o zwrot, aby nie być obciążonym 5% kosztem, który dostaliśmy za te faktury. Jedna faktura była czysta przyjęta przez inżyniera kontraktu i przez instytucje wrażającą bez żadnych zastrzeżeń. Ta faktura została rozliczona i został dokonany zwrot. Pozostałe faktury stanowią nasz wkład własny.

Poszliśmy dwutorowo, aby zabezpieczyć finansowanie dalszych części z tego projektu, który mamy, one będą w formie zaliczki w związku z powyższym dokumenty zostały przekazane. Mamy taką informację, że jeżeli rzeczywiście nie wydaliśmy na konsumpcję to znaczy na jakieś inne zadania to temat jest zamknięty.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Termin jest do 30 czerwca 2014 r., kiedy otrzymamy odpowiedź?”

Wójt - „Myślę, że do końca czerwca otrzymamy odpowiedź. Jeśli nie możemy sprzedać żadnej działki to niech wezmą działkę OSiR za 2 300 000. Przecież działka ma przeznaczenie tylko jako działka turystyczna.”

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - „Przecież nie chcemy sprzedać tej działki. Wcześniej była inna decyzja.”

Wójt - „Słowa te były wypowiedziane w przenośni.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czekamy do końca czerwca na odpowiedź. Proszę, aby przy następnej uchwale, zapisy WPF były zgodne z warunkami spłaty pożyczki zawartej w umowie.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ Pożyczka MAGELLANA 200 000 zł też ma termin spłaty do końca czerwca?”

Skarbnik - „ Tak. Będzie aneks do tej umowy ze zwianą terminu płatności, ale do końca tego roku.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ Ja mam pytanie skoro mamy na rachunku bankowym ok. 700 000 zł z debetu, mamy teraz 400 000 zł do GDDKiA, 420 000 zł - kredyty wcześniej zaciągnięte, wynagrodzenia, ZUS (nauczyciele), czy my możemy powiedzieć, że mamy płynność finansową?”

Skarbnik - „To jest kwestia jeszcze dwóch dni. Nie wiem co jeszcze wpłynie na rachunek. Ale nie można się spodziewać, że wpłynie na rachunek kwota ok. 200 000 czy 300 000 zł., takich należności się nie spodziewamy.”

Wójt - „Do dzisiaj płynność finansową mamy. Teraz będzie coraz gorzej. Jeżeli nie będzie dochodów to budżetu nie zamkniemy.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Jakie mamy szanse na zwiększenie dochodu. Jakie są realne dochody aby budżet zamknąć?”

Wójt - „Na CIT nie liczymy. Trzeba stanąć na głowie, aby osiągnąć dochody. Jakie są realne możliwości pozyskania dochodu? Są możliwości. Wcześniej była taka sama sytuacja.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Nie mamy konkretnych planów jak te dochody możemy wykonać. My wiemy, że mamy jeszcze trochę działek do sprzedania, ale to jest za mało.”

Wójt - „ Działek do sprzedaży mamy na 2 600 000 zł i tyle jest wystawione pomijam te działki na 900 000 czy 1 100 000 zł. Ale nie o to chodzi bo to są pieniądze na papierze.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Zwiększamy dochody na papierze. Jest jeszcze czas, aby coś z tymi dochodami robić i z wydatkami również.”

Wójt - „Tak oczywiście, po to rozmawiamy ze sobą aby mieć pełną świadomość w jakiej sytuacji jesteśmy. Natomiast weszły wydatki dodatkowe, które trzeba będzie zrealizować, dlatego dziura zrobiła się jeszcze większa. Gdyby to była kwestia kwoty 1 400 000 zł ze sprzedaży majątku to cały czas by to debet pokrywał.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy coś wiemy odnośnie CIT-u, czy też w tym roku już będziemy musieli spłacać zaległość?”

Skarbnik - „ Zachodniopomorski Urząd Skarbowy poinformował nas, że nie mogą zrobić odstępstwa i zgodnie z ustawą o dochodach jednostek - obecnie nie jesteśmy dla nich stroną w postępowaniu. Musi minąć ustawowy termin.

W celu omówienia zasad spłaty odbędzie się dodatkowe spotkanie.”

Wójt - „Ugoda miała być zawarta przed decyzją.”

Skarbnik - „Zgodnie z przepisami nie ma takiej możliwości.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ Nie wiem, może powinniśmy się zastanowić z uwagi na stan finansowy gminy o przystąpieniu do programu naprawczego czy programu ostrożnościowego. Należałoby to sprawdzić. Wtedy można zwrócić się do budżetu państwa o pożyczkę na restrukturyzację zadłużenia, aby w miarę funkcjonować. Problem z CIT jest niezawiniony. Powstały sprawy do zapłaty np. GDDKiA, CIT. Taki wniosek Regionalna Izba Obrachunkowa musiałaby zaopiniować. Wnoszę, aby się zastanowić nad takim działaniem.”

Wójt - „ Mamy 58 % , ale ja nie chcę wchodzić w kolejne pożyczki. Jedyne rozwiązanie to nawet jeżeli Zachodniopomorski Urząd Skarbowy przyzna do zapłaty, aby NETTO podać, że tego nie dopilnowali. Ale nie o to chodzi.

Wystąpiliśmy z wnioskiem do GDDKiA, aby znaleźć wspólne rozwiązanie. Rozmowy są prowadzone.

Jeżeli chodzi o GDDKiA kwestia dotyczy roku 2009. Jeżeli GDDKiA wystąpi z roszczeniami za 2010 i 2011 to muszę mieć wyrok sądowy. W związku z powyższym jest dokument w opracowaniu do Strasburga.

Wniosek będzie pisany może zbiorowy do Strasburga. Wniosek nie kosztuje nic. Jedynie musi być przygotowany w języku angielskim. Mamy świadomość, że jak nie podejmiemy jeszcze tej ostatniej próby to będzie problem.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Ponieważ będzie najprawdopodobniej sesja nadzwyczajna proszę, aby wyjaśnić sprawę pożyczki z WFOŚ i urealnić WPF. Proszę też o konkretne rozwiązania na zwiększenie dochodów albo przystąpienia do programu naprawczego gdyż ten program musi być przyjęty uchwałą.

Na wczorajszej komisji była dyskusja o tym co nas spotkało ze strony NETTO i aby Gmina również przeanalizowała czy do Gminy wpływa podatek z firm które są na naszym terenie, należy zintensyfikować windykowanie zaległości np. z torfowni - są to poważne kilkusettysięczne kwoty a idzie to bardzo powoli. Wnosiliśmy do pana Wójta o to, aby tę sprawę powierzyć prawnikom.

Uważam, że sprzedaż działek powinna być szerzej rozpropagowana, aby informacja dotycząca sprzedaży działek gminnych nie była tylko opublikowana na BIP Gminy, ale również w prasie o nieco szerszym zasięgu niż Dziennik Stargardzki.”

Zał. 14 - informacja z realizacji uchwał Rady Gminy.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 293/14 - zał. nr 15.

Sale posiedzeń opuścili radni: radna Anna Liśkiewicz i radny Zygmunt Gołembowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 11.

Wójt Gminy złożył wniosek dotyczący wycofania projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 293/14.

Przewodnicząca Rady Gminy - „kto jest za wycofaniem projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 293/14?”

Za wycofaniem projektu uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 293/14 - 11 radnych, przeciw-0, wstrzymało się-0.

Wniosek w obecności 11 radnych został jednogłośnie przyjęty.

Uchwała w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 293/14 został wycofany z porządku obrad.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 294/14 - zał. nr 16.

Na sale posiedzeń przybył radny Zygmunt Gołembowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Wójt Gminy złożył wniosek dotyczący wycofania projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 294/14.

Przewodnicząca Rady Gminy - „kto jest za wycofaniem projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 294/14?”

Za wycofaniem projektu uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 294/14 - 12 radnych, przeciw-0, wstrzymało się-0.

Wniosek w obecności 12 radnych został jednogłośnie przyjęty.

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023 - projekt nr 294/14 został wycofany z porządku obrad.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 290/14 - zał. nr 17.

Wójt Gminy złożył wniosek dotyczący wycofania projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 290/14.

Przewodnicząca Rady Gminy - „kto jest za wycofaniem projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 290/14?”

Za wycofaniem projektu uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 290/14 - 12 radnych, przeciw-0, wstrzymało się-0.

Wniosek w obecności 12 radnych został jednogłośnie przyjęty.

Projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 290/14 został wycofany z porządku obrad.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zniesienia pomnika przyrody - projekt nr 295/14.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 18.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLV/269/14 w sprawie zniesienia pomnika przyrody - zał. Nr 19 /głosowanie imienne - zał. Nr 22/.

Ad. 12

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt p. Andrzej Kaszubski:

Radna Ewa Bejster - „czy podjęto jakieś działania np. szkolenia zmierzające do przygotowania sołtysów do funkcjonowania funduszy sołeckich w 2015 r ?”

Odp.: „Odbyło się wstępne spotkanie z sołtysami w sprawie funduszu sołeckiego. Została przekazana informacja, że do 31 lipca sołtysi otrzymają na piśmie informacje o wysokości przypadających danemu sołectwu środków. Zostało zaplanowane spotkanie z sołtysami pod koniec lipca.”

Radna Ewa Bejster - „”Wykaszanie traw, koszty utrzymania świetlicy, czy to nie powinno być zawarte w tych funduszach?”

Wójt - „ To nie jest dyskusja na sesji. Podział funduszy sołeckich to jest sprawa zebrania sołeckiego. Jest to decyzja mieszkańców a nie Rady Gminy ani nie wójta.”

Radna Ewa Barełkowska - „To powinni wiedzieć mieszkańcy, aby ukierunkować sołtysów.”

Radna Ewa Barełkowska -

„ Proszę o informacje dotyczące wstrzymanej budowy autokomisu wzdłuż ścieżki rowerowej,

Odp. : „Były to działania nielegalne. Została wystosowana decyzja dotycząca doprowadzenia wjazdu do stanu pierwotnego. Sprawa zostanie sprawdzona.”

2.Dotyczy terenu OSiR - trawa została skoszona i pozostawiona, czy ten teren zostanie uprzątnięty, kto odpowiada za porządek na tym terenie ?

Odp. : „Trawa została skoszona, teraz należy tylko to wywieść. WFOŚiGW zwrócił się do nas, aby na tym terenie skosić trawę. Na chwile obecną nie mamy jeszcze żadnej umowy.”

3.Czy zostały sprawdzone wszystkie osoby zamieszkujące tereny rekreacyjne pod względem złożenia deklaracji dotyczącej wywozu śmieci. Jak wiadomo są tam mieszkańcy zamieszkujący cały rok. Jest bardzo dużo śmieci przy terenach rekreacyjnych, zanieczyszczany jest las.”

Odp. „W chwili obecnej nie da się zapanować na terenach rekreacji. Mamy złożonych 100 deklaracji jednoosobowych. Aby zapanować nad tym musimy zmienić system naliczania opłat za wywóz śmieci.”

Przewodnicząca Rady Gminy - Irena Rybarczyk

  1. „Jak postępują prace dot. planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów inwestycyjnych w obrębie Bielkowo?”

  2. Na stronie internetowej gminy pojawiła się informacja o możliwości składania deklaracji na budowę przydomowych oczyszczalni biologicznych. Proszę o precyzyjną informację kogo to dotyczy, kto może składać wnioski a kto nie, gdyż informacja ta nie zwiera szczegółów.”

Odp. : „ Informacje zostały przedstawione w sprawozdaniu złożonym przez p. wójta w pkt. 7.

3. „Jaki był koszt wydania folderu „Dawne widoki wsi”, ile sztuk wykonano, do kogo ten folder będzie trafiał?”

Salę posiedzeń opuścili radni : radny Tadeusz Wiśniewski, radny Andrzej Suchta, radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska. Ilość radnych biorących udział w obradach - 9.

Odpowiedzi udzieliła p. Skarbnik - „Koszt wykonania folderu w nakładzie 500 szt. - 19 220 zł, w tym z dotacji 12 500 zł i środki własne ok. 6 200 zł.”

Na prośbę przewodniczącej Rady wszyscy radni otrzymali po jednym egzemplarzu folderu”Dawne widoki wsi”.

Radny Andrzej Suchta - „ Zawiązała się spółdzielnia mieszkaniowa „Miedwie”, na jakim etapie są prace dotyczące działań spółdzielni?”

Odp. : „Członkowie założyciele spotkali się z Zarządem, gdzie zostały omówione kwestie dot. funkcjonowania spółdzielni. Wszystkie kwestie i założenia zostały ustalone i wyartykułowane. Była informacja gdzie wnioski mają wpłynąć. Do końca czerwca spółdzielnia socjalna ma otrzymać środki, które są związane z wyposażeniem. Ze względu na to, że spółdzielnia działa na zasadach jak stowarzyszenia i organizacja pożytku publicznego konkurs jest bezwzględny. Trzeba pieniądze z budżetu przeznaczyć na dotację. Na dotację należy ogłosić konkurs. Do takiego konkursu może przystąpić każda inna spółdzielnia. Jest to lepsza sytuacja, bo w takich konkursach nie mogą brać udział firmy i przedsiębiorstwa. Prosiłem, aby opłatę wnieść na podstawie wniosku od zarządu w wysokości 100 zł. Dokumenty muszą być wszystkie w komplecie. Z ramienia Gminy bardzo zaangażowana została p. Dygas. Do jutra tj. do 24.06.2014 r. trwa umowa z osobą , która wynajmowała kuchnię prze ZSP Reptowo. Od 1.07.2014 r. użyczam pomieszczeń do prowadzenia działalności. Nie chcę za to żadnych opłat. Wszystkie uzgodnienia muszą być w formie pisemnej.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „wspólnie z przewodniczącą KRGiF p. Anią Liśkiewicz byłyśmy u p. wójta w sprawie przekazania Spółdzielni pomieszczeń kuchennych. Okazuje się, że najemcy gmina chce zwrócić ok. 37 000 zł tytułem nakładów jakie poniósł rozpoczynając swoją działalność np. za pomalowanie pomieszczeń. Jeżeli ten pan wynajął pomieszczenia brudne, pomalował je i po okresie użytkowania oddaje brudne, to chyba nie powinniśmy mu za to zwracać. Odbiór tych pomieszczeń powinien odbyć się komisyjnie i wszystko powinno być dokładnie sprawdzone.”

Ad. 13

Wolne wnioski i informacje.

Wójt przekazał na sesji informację dotyczącą danych do obliczenia stawek za gospodarowanie odpadami komunalnymi z obszaru Gminy Kobylanka - zał. nr 21.

Ad. 14

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 13.00 zamknęła obrady XLV Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

16


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
06 paź 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
06 paź 2014, godz. 11:35

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
06 paź 2014, godz. 11:35