Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XLIII/14 z XLIII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 24 kwietnia 2014 r.


PROTOKÓŁ Nr XLIII/14

z XLIII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 24 kwietnia 2014 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XLIII sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecni: radna Renata Krzysztanowicz i radny Ireneusz Siwiec.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk oraz p. Irena Staniszewska pracownik Gminnego Centrum Informacji.- lista obecności - zał. nr 2.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołów:

- z posiedzenia XLI Sesji Rady Gminy z dnia 27.03.2014 r.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że p. radna Marzena Kosiacka zgłosiła uwagę do projektu protokołu dotyczącą zapisu na str. 3 w sprawie finansowania zajęć strażackich w świetlicy w Niedźwiedziu.

W projekcie protokołu jest: „ Może wydatek taki poniesie OSP w Niedźwiedziu w ramach swojej dotacji” Po odsłuchaniu zapisu dźwiękowego uwzględniono uwagę p. radnej Kosiackiej i otrzymuje on brzmienie: „Może wydatek taki powinien być poniesiony przez straż w ramach młodzieżowej sekcji.”

Protokół z XLI Sesji Rady Gminy z dnia 27.03.2014 r. został przyjęty jednogłośnie z uwzględnieniem powyższej uwagi w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/. Protokół został przyjęty.

- z posiedzenia Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy z dnia 09.04.2014 r.

Protokół z Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy z dnia 09.04.2014 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób: za - 11, przeciw - 0, wstrzymał się - 2 w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 4/. Protokół został przyjęty.

Ad. 3

Ochrona zdrowia, pomoc społeczna i stan bezrobocia w gminie Kobylanka za rok 2013.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że w materiałach na sesję zostały przekazane sprawozdania:

  1. z działalności w podstawowej opiece zdrowotnej NOZ Kobylanka za 2013 rok - zał. nr 5,

  2. z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny za rok 2013 oraz potrzeby związane z realizacją w/w zadań w roku 2014 - zał. nr 6.

Do wyżej przedstawionych sprawozdań brak pytań.

Sprawozdania zostały przyjęte bez uwag.

P. Irena Staniszewska - pracownik Gminnego Centrum Informacji przedstawiła sprawozdanie Gminnego Centrum Informacji w Kobylance za rok 2013 dotyczące stanu bezrobocia w gminie - zał. nr 7.

Przewodnicząca Rady Gminy - „czy zwiększa się oferta pracy zakładów z terenu gminy Kobylanka?”

Radna Ewa Barełkowska - „czy młodzież zaraz po szkole ma prawo do zasiłku?”

P. I. Staniszewska - „osobie zaraz po ukończeniu szkoły nie przysługuje zasiłek dla bezrobotnych. Oferty pracy są, najwięcej dla osób z wykształceniem zasadniczym i gimnazjalnym, nie zawsze te osoby chcą podjąć pracę. Najmniej jest ofert dla ludzi z wyższym wykształceniem.”

Wójt - „Wskaźnik bezrobocia na poziomie 7,6 % wcale nie satysfakcjonuje. Wcześniej były niższe wskaźniki. Myślę, że potwierdza się to, że jeżeli ktoś chce pracować to podejmuje pracę, a w tym samym czasie poszukuje pracy na lepszych warunkach. Jest problem w tym, że za dużo jest osób z wykształceniem wyższym. Takie osoby chcą czegoś więcej. Myślę, że działalność GCI jest na dobrym poziomie i jak najbardziej potrzebna dla mieszkańców.”

Radna Ewa Barełkowska - „dotyczy pracowników interwencyjnych, czy jest dużo takich osób, kto takie osoby kieruje?”

P. I. Staniszewska - „aktualnie jest 8 osób, osoby takie zgłasza urząd gminy.”

Radna Ewa Barełkowska - „czy pracownikami interwencyjnymi nie można posprzątać ścieżkę rowerową?”

Sprawozdanie z działalności GCI zostało przyjęte bez uwag.

Radna Anna Liśkiewicz - „ ponieważ dzisiejsza debata dotyczy również ochrony zdrowia mam pytanie dotyczące sprzedaży żywności w sklepikach szkolnych, kto jest za nie odpowiedzialny, z kim można na ten temat porozmawiać, aby sprzedawana tam żywność była zdrową.”

Wójt - „w szkołach decyduje o tym dyrektor, na pewno wpływ może mieć na to Rada Rodziców

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Wójt p. Andrzej Kaszubski przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 27 marca 2014 roku do 24 kwietnia 2014 r.

Zostało odczytane sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za 2013 rok - zał. 8.

  1. Otrzymaliśmy niepokojącą informację w postaci sprawozdania na druku RB 27 dotyczącą dochodów z budżetu państwa z podatku od osób prawnych CIT. Ze sprawozdania wynika, że gmina posiada nadpłatę w podatku w wysokości 3,8 mln złotych. Na początek maja umówione jest spotkanie z prezesem Izby Skarbowej w Szczecinie celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

  2. Informacja dotycząca stopnia realizacji Uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XL/238/14 z dnia 30.01.2014r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy przemysłowo- bazowo-składowej oraz strefy zabudowy usługowej w obrębie Bielkowoi Motaniec.

    1. W dniu 20.03.2014r.

      1. Zawiadomienie w prasie, na BIP, na tablicy ogłoszeń w sołectwach o przystąpieniu do sporządzenia planu .

      2. Zawiadomienie organów i podmiotów uzgadniających i opiniujących o przystąpieniu do sporządzenia planu

      3. Wystąpienie o zakres prognozy oddziaływania na środowisko do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczeciniei Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Stargardzie Szczecińskim

    1. W dniu 11.04.2014r. przekazanie urbaniście wniosków do planu, które wpłynęły do dnia 11.04.2014 r.

    2. W dniu 15.04.2014r. przekazanie urbaniście wniosków do planu, które wpłynęły do dnia 14.04.2014 r.

    3. W dniu 16.04.2014r. przekazanie urbaniście wniosku do planu, który wpłynął w dniu 15.04.2014r.(Sztab Wojskowy)

    4. W dniu 22.04.2014r. przekazanie urbaniście wniosku do planu, który wpłynął w dniu 18.04.2014r.(Konserwator Zabytków)

    5. Odpowiedź o zakres prognozy od PPIS wpłynęło w dniu 02.04.2014r. od RDOŚ w dniu 16.04.2014r. - przekazane na bieżąco urbaniście.

  1. Analiza wyników przetargu na „Świadczenie usług odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych powstających na terenie nieruchomości zamieszkałych na obszarze gminy Kobylanka”

    1. Kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia przeznaczona przez Gminę Kobylanka na 3 lata - 1 800 000 zł brutto

    2. Złożone oferty : 2

      1. Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Szczecin

        1. Oferowana cena : 2 239 650 zł (brutto)

        2. 648 zł/Mg brutto - odpady komunalne zmieszane

        3. 486 zł/Mg brutto - odpady segregowane

        4. 540 zł/Mg brutto - odpady z GPZO Morzyczyn

      1. Remondis Szczecin Sp. z o.o.

        1. Oferowana cena : 2 010 096 zł (brutto)

        2. 626/40 zł/Mg brutto - odpady komunalne zmieszane (cena obecna 525 zł/Mg)

        3. 324 zł/Mg brutto - odpady segregowane (cena obecna 225 zł/Mg)

        4. 324 zł/Mg brutto - odpady z GPZO Morzyczyn (cena obecna 225 zł/Mg)

    1. Analiza opłat :

      1. Rocznie Gmina Kobylanka ma do zagospodarowania odpadów w ilości ok: 900 Mg odpadów zmieszanych, 255 Mg odpadów zebranych selektywnie, 73 Mg odpadów z GPZO Morzyczyn.

      2. Dane :

        1. Liczba ludności w Gminie Kobylanka ok 4705 osób

        2. Gmina Kobylanka przeznacza na Gospodarkę Odpadami obecnie 600 000 zł brutto rocznie (z wpłat od mieszkańców) - za pierwszy rok taka kwota (czyli 600 000zł) zostanie osiągnięta z samych faktur za odebrane odpady, do końca marca 2014 r jest to kwota - 424 809,04 zł brutto (pozostają faktury za 3 miesiące średnio po 50 000 zł+ zbiórka mobilna odpadów wielkogabarytowych )

        3. Opłaty odebrane od mieszkańców powinny oprócz odebrania i zagospodarowania odpadów komunalnych od mieszkańców pokrywać koszty związane z obsługą systemu tj : obsługa i koszty związane z GPZO, stanowiska ds. gospodarki odpadami oraz ew. stanowisko ds. windykacji.

    1. Propozycja: Remondis (firma oferująca niższą cenę ) proponuje za odebranie i zagospodarowanie w/w ilości odpadów za kwotę: 670 032 zł/ rok. Brakuje nam 70 032 zł / na rok. Może to skutkować wzrostem ceny za odbiór odpadów dlatego podjęto decyzję o unieważnieniu w/w przetargu i rozpisaniu nowego tyle, że z ponowną umową na rok (nie na 3 lata ), co w świetle przewidywanych zmian w Ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ma uzasadnienie oraz daje nam czas na wprowadzenie zmian do regulaminu wynikających także z obecnych przepisów.

  1. Remonty dróg

    1. Remont cząstkowy nawierzchni asfaltowych - II etap:

      1. naprawa zakrętu Morzyczyn - Jęczydół oraz łatanie dziur. Przygotowujemy zapytania ofertowe,

      2. łatanie dziur w drogach asfaltowych (Bielkowo-Rekowo, Bielkowo - Jęczydół, stara 10 i pozostałe po oględzinach planowanych po świętach), Planowany czas realizacji zadania druga połowa maja.

    1. Remonty dróg gruntowych:

      1. oględziny po świętach, roboty w drugiej połowie maja. W razie zaistniałej konieczności interwencja wcześniej.

  1. Organizacja ruchu Motaniec (lustro i węzeł), Morzyczyn - Zieleniewo (przejścia dla pieszych) podpisana umowa na realizację projektów organizacji ruchu, termin na wykonanie projektów 14 lipca 2014r.

Dodatkowo organizacja ruchu Bielkowo zakręt, os. Zielone przystanki, lustra Kałęga, znak Kobylanka przesunięcie bliżej węzła w trakcie ustaleń z projektantem, umowy jeszcze nie ma.

  1. Przystanek autobusowy (wiata) w Jęczydole - podpisana umowa na wykonanie wiaty.

  2. Dostępy do działek dla rolników wzdłuż zmodernizowanej drogi z Zieleniewa do Kunowa - umowa o pomocy finansowej ze Starostwem podpisana, zadanie w trakcie realizacji.

  3. Zbiornik bezodpływowy przy świetlicy w Rekowie - jest pozwolenie na budowę, przygotowujemy zapytania ofertowe.

  4. Sieć wodno - kanalizacyjna Pileckiego, Fieldorfa - po 16 kwietnia przystąpimy do zapytań ofertowych (zmiana ustawy PZP).

  5. Ochrona wód jeziora Miedwie - Kunowo

    1. ostateczny termin na usunięcie usterek minął 15.04.2014r.

    2. po świętach dokonamy przeglądu i zostanie podjęta decyzja o zatwierdzeniu prac, bądź uruchomieniu gwarancji.

  1. Ochrona wód jeziora Miedwie - Bielkowo - projekt I etap- zatwierdzony na ZUD, projektant złożył wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o pozwolenie na budowę sieci I etapu w DW 120, jeszcze nie złożył wniosku do Starostwa Powiatowego o pozwolenie na budowę pozostałych sieci z I etapu (brak uzgodnień związanych z prawem do dysponowania gruntem). W toku projektowanie II etapu.

  2. Wykonanie podłączeń do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowości Kunowo, Jęczydół, Reptowo.

    1. zrealizowano zakres robót w Jęczydole i Reptowie,

    2. Kunowo w trakcie realizacji (P3 podłączamy, a P1 i P2 wykonujemy podłączenia ale nie wpuszczamy ścieków, do czasu usunięcia usterek w sieci),

  1. Wykonanie podłączeń do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowościach: Bielkowo, Kunowo, Kobylanka, Morzyczyn i  Reptowo. Umowa na dofinansowanie podpisana, trwa projektowanie, wniosek o pozwolenie na budowę jeszcze nie złożony,

  2. Rozszerzenie podłączenia do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowościach: Kunowo, Reptowo, Kobylanka, Morzyczyn w ramach projektów KJR (Kunowo, Jęczydół, Reptowo) i BKKMR (Bielkowo, Kobylanka, Kunowo, Morzyczyn, Reptowo):

  • Nie ma zgody na dofinansowanie odcinków przyłączy w drodze, całkowity koszt wykonania przyłączy po naszej stronie (około 200.000,00 zł),

  • Rozszerzamy projekt KJR o 2 budynki w Reptowie.

  1. Wykonanie ocieplenia zewnętrznego elewacji świetlicy wiejskiej w miejscowości Bielkowo Gmina Kobylanka.

    1. Przetarg rozstrzygnięty, wyłoniony wykonawca Zakład Ogólnobudowlany POL-DACH Koszalin 64 821,00 zł brutto

    2. postępowanie przedłuża się, firma Starmit (najtańsza oferta) złożyła odwołanie do KIO

    3. będzie konieczność przesunięcia terminu zakończenia robót.

  1. Modernizacja i doposażenie placu zabaw w miejscowości Reptowo Kobylanka. Zadanie wykonane, prace odebrane.

  2. Renowacja kąpieliska śródlądowego w Zieleniewie nad jeziorem Miedwie

    1. Jest na etapie przygotowania zapytania ofertowego o cenę,

    2. planowane wykonanie robót do 01.06.2014 r.

  1. Modernizacja i doposażenie placu zabaw w miejscowości Kobylanka. Złożony wniosek o dofinansowanie, czekamy na decyzję o przyznaniu środków pieniężnych, nie ma zaplanowanych pieniędzy w budżecie.

  2. Wykonano:

    1. cięcia sanitarne interwencyjne drzew rosnących wzdłuż ścieżki rowerowej na odcinku os. Południowe w Morzyczynie - Kobylanka w zakresie minimum (należy rozważyć temat całkowitego usunięcia ww. drzew i frezowania pni oraz nasadzenia w ich miejscu drzew niskopiennych),

    2. usunięto 3 szt. topoli na plaży w Zieleniewie,

  1. Zaplanowano:

    1. wycięcie 3 szt. topoli i 1 szt. sosny na cmentarzu w Kobylance,

    2. wycięcie 4 szt. dębów z pasa drogowego Rekowo - Bielkowo,

    3. cięcia pielęgnacyjne drzew wzdłuż drogi (były tor kolejowy) w Kobylance,

  1. ZAPROSZENIA:

    1. NA 29 KWIETNIA do ZSP REPTOWO na gminne obchody z okazji 10 lecia wejścia Polski do UE

    2. Gminne obchody Dnia Strażaka - 3 maja od godziny 14.oo Niedźwiedź

    3. Ekologiczna mama 24 maja Motaniec

Na posiedzenie przybył radny Ireneusz Siwiec. Ilość radnych biorących udział - 14.

Zał. 9 - informacja z realizacji uchwał Rady Gminy.

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do Biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

  1. W dniu 2 kwietnia 2014 r. wpłynęła skarga od Stowarzyszenia „Kobylanka-gminą dla swoich mieszkańców” Morzyczyn dotycząca wynajęcia świetlicy wiejskiej w Morzyczynie. W dzisiejszym porządku obrad ta skarga będzie rozpatrzona.

  2. W dniu 31.03.2014 r. wpłynął wniosek od Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych przy RIO w Szczecinie w sprawie udostepnienia danych osobowych ze zbioru danych osobowych.

  3. W dniu 14.04.2014 r. wpłynęło pismo dotyczące zaopiniowania utworzenia w wyborach do Rady Powiatu Stargardzkiego okręgu wyborczego obejmującego gminy: gmina Stargard Szczeciński, Kobylanka, Stara Dabrowa.

  4. Do 30 kwietnia 2015 r. należy złożyć oświadczenia majątkowe w dwóch egzemplarzach wraz z zeznaniem podatkowym PIT za rok 2013.

  5. Do 30 kwietnia 2014 r. proszę składać pytania do sprawozdania z wykonania budżetu gminy Kobylanka za rok 2013.

  6. Na najbliższą sesję zaplanowana jest debata nt. stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie. W związku z tym proszę o składanie zapytań w terminie wcześniejszym.

Wszystkie pisma są do wglądu w Biurze Rady.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Barełkowska -

  1. Porządek wzdłuż drogi gminnej (byłej drogi nr 10), kto będzie kosił pobocze i w jakim terminie?

  2. Powstają nowe komisy samochodowe wzdłuż drogi nr 10, zasypują rów, nie ma tam parkingów. Czy zostały dopełnione przez właściciela formalności, aby wjazd był dostosowany do przepisów? Czy właściciel ma pozwolenie na myjnię, stację diagnostyczną?

  3. Czy stowarzyszenie „Kobylanka gminą dla swoich mieszkańców” zostało powiadomione o tym, że na dzisiejszej sesji będzie rozpatrywana ich skarga?

Radna Ewa Bejster - „Kto ma się opiekować ścieżką rowerową, czy sołtys, czy gmina? Pytanie dotyczy np. posadzenia kwiatów wzdłuż byłej drogi nr 10.”

Radna Marzena Kosiacka - „Na jakim etapie jesteśmy w kwestii mieszkania komunalnego na ul. Chrobrego w Kobylance?”

Radna Anna Liśkiewicz - „Kto przeprowadził kontrolę w szkołach?”

Radny Andrzej Suchta - „Dotyczy naprawy drogi w Reptowie w kierunku firmy Eneterprise. Szczególnie po opadach deszczu droga jest zalana i nieprzejezdna.”

Została ogłoszona przerwa 10 min.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta złożonej przez Stowarzyszenie „Kobylanka gminą dla swoich mieszkańców” dotyczącej wynajęcia świetlicy wiejskiej w Morzyczynie - projekt nr 277/14 - zał. nr 10.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że skarga została przekazana do rozpatrzenia przez Komisję Rewizyjną. Ponieważ Komisja uznała, że na podstawie posiadanych dokumentów jest w stanie skargę rozpatrzyć, w posiedzeniu Komisji nie uczestniczyli przedstawiciele stowarzyszenia ani Wójt gminy. Komisja skargę uznała za bezzasadną i taką decyzję przekazała do rozpatrzenia Radzie Gminy. Oczywiście Rada może uznać, że przed podjęciem uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi chce wysłuchać którejś ze stron i taki wniosek może zgłosić każdy radny. Dodam tylko, że informacje o terminie posiedzenia Komisji Rewizyjnej oraz o sesji wraz z porządkiem obrad były podane do publicznej wiadomości.

P. Andrzej Suchta wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił stanowisko komisji do powyższej skargi.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że stanowisko komisji jest przedstawione jako załącznik do projektu uchwały.

Radna Ewa Barełkowska - „Uważam, że świetlica powinna być ogólnodostępna. Powinna być udostępniana nie tylko jeden dzień w tygodniu ale również w pozostałe sześć dni.”

Radny Andrzej Suchta - „ Świetlice powinny być dla mieszkańców gminy, a stowarzyszenie to nie tylko mieszkańcy z terenu gminy.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Świetlica może być wynajęta na jednorazowe spotkanie, przewiduje to zarządzenie Wójta, ale nie z taką częstotliwością jak chce stowarzyszenie. Sprawa większej dostępności świetlic wiejskich dla mieszkańców to zupełnie inny problem.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący sposób: za- 13, przeciw- - 0, wstrzymał się - 1 uchwałę Nr XLIII/256/14 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Wójta złożonej przez Stowarzyszenie „Kobylanka gminą dla swoich mieszkańców” dotyczącej wynajęcia świetlicy wiejskiej w Morzyczynie - zał. Nr 11 /głosowanie imienne - zał. Nr 12/.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 269/14 - zał. 13.

Wójt - zgłosił wniosek w sprawie wycofania projektu uchwały do dalszej analizy i dopracowania.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych.

Projekt uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 269/14 został wycofany do dalszej analizy.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków - projekt nr 272/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. Nr 14.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie negatywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie negatywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych jednogłośnie nie podjęła uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków -/głosowanie imienne - zał. Nr 15/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 278/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 16.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła stanowisko komisji, aby odbyły się rozmowy z właścicielem gruntu. Komisja nie zgadza się na przedstawioną formę zamiany.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów wnioskuje o ponowne rozpatrzenie projektu uchwały.

Przewodnicząca Rady Gminy: „W uchwale i w uzasadnieniu do uchwały jest brak zapisu o kwotach dotyczących wartości gruntu i wysokości zadłużenia . Można to zrozumieć tak, że zaległość dotyczy całej działki. Jest to nieprecyzyjne.”

Wójt - „Ustawa mówi o zasadach regulacji dotyczących rozliczeń za grunty. Uchwała upoważnia do postepowania zgodnie z ustawą dotyczącą zamiany lub rozliczeń. Zakup gruntu nie jest możliwy, gdyż brak środków w budżecie. Była propozycja ze strony gminy na zamianę tego gruntu. Właściciel gruntu na to nie wyraził zgody. Jeśli nie zostanie podjęta uchwała to negocjacje nie maja sensu. Aby odbyły się rozmowy należy podjąć uchwałę.”

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - „czy to nie stwarza sytuacji, że inni też nie będą płacić podatku i w zamian za zaległości będą chcieli oddać gminie swoje grunty ?”

Wójt - po wysłuchaniu wypowiedzi radnej Katarzyny Synówka - Kozdrowska stwierdził, że są mylone pojęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów dotyczący oddalenia projektu uchwały.

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za- 13, przeciw- 1, wstrzymał się - 0 w obecności 14 radnych.

Wniosek został przyjęty. Uchwała została odłożona do ponownego rozpatrzenia.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie wydania opinii o utworzeniu okręgu wyborczego w wyborach do Rady Powiatu Stargardzkiego - projekt nr 279/14.

Sekretarz gminy omówiła projekt uchwały - zał. nr 17.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLIII/257/14 w sprawie wydania opinii o utworzeniu okręgu wyborczego w wyborach do Rady Powiatu Stargardzkiego - zał. Nr 18 /głosowanie imienne - zał. Nr 19/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 280/14.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 20.

Przewodnicząca Komisji Ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLIII/258/14 w sprawie wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka na 2014 rok - zał. Nr 21 /głosowanie imienne - zał. Nr 22/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - projekt nr 281/14.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 23.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLIII/259/14 zmieniającą uchwałę w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - zał. Nr 24 /głosowanie imienne - zał. Nr 25/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu porządkowego cmentarza komunalnego zlokalizowanego na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 282/14.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 26.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLIII/260/14 zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia regulaminu porządkowego cmentarza komunalnego zlokalizowanego na terenie gminy Kobylanka - zał. Nr 27 /głosowanie imienne - zał. Nr 28/.

Ad.15

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicom osiedla w miejscowości Bielkowo - projekt nr 283/14.

Wójt omówił projekt uchwały - zał. nr 29.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła stanowisko komisji, że zaproponowana nazwa „Zalesie Drugie” będzie bardzo myląca. Osiedle Zalesie będzie w Kobylance, a Zalesie Drugie już w Bielkowie. Dlatego komisja proponuje zmianę nazwy na „Parkowa Dolina”.

Radna Anna Liśkiewicz proponuje : „ Przylesie”.

Przewodnicząca Rady Gminy - zgłosiła, aby nazwy były funkcjonalne i zrozumiałe dla wszystkich., aby można łatwo odróżnić te dwa osiedla.

Radna Ewa Bejster - proponuje: „Leśne”.

Radny Ireneusz Siwiec proponuje: „Zabielany”

Radny Krzysztof Kleinowski proponuje: „Księżycowe”

Komisja ds. Społecznych wnioskuje o oddalenie projektu uchwały do ponownego rozpatrzenia i zaopiniowania.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych.

Projekt uchwały został oddalony do ponownego rozpatrzenia.

Ad. 16

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt p. Andrzej Kaszubski:

Radna Ewa Barełkowska -

  1. Porządek wzdłuż drogi byłej nr 10, kto będzie kosił pobocze i w jakim terminie?

Odp. : „Aktualnie jest rozpatrywanie ofert złożonych przez firmy.”

  1. Powstają nowe komisy samochodowe wzdłuż drogi nr 10, zasypują rów, nie ma tam parkingów. Czy zostały dopełnione przez właściciela formalności, aby wjazd był dostosowany do przepisów? Czy właściciel ma pozwolenie na myjnię, stację diagnostyczną?

Odp. : „Toczy się postepowanie, najprawdopodobniej inwestycja jest realizowana bez pozwoleń. Po wyjaśnieniu będzie wstrzymanie inwestycji i przywrócenie do pierwotnego stanu.”

  1. Czy stowarzyszenie „Kobylanka gminą dla swoich mieszkańców” zostało powiadomione o tym, że na dzisiejszej sesji będzie rozpatrywana ich skarga?

Odpowiedź została udzielona w p. 7 porządku obrad.

Radna Ewa Bejster

  1. „Kto ma się opiekować ścieżką rowerową, czy sołtys, czy gmina? Pytanie dotyczy np. posadzenia kwiatów wzdłuż byłej drogi nr 10.”

Odp. „Kwiaty na tereny komunalne można zakupić w ramach środków finansowych przydzielonych sołectwom. Pas drogowy - za porządek odpowiada firma. Może p. Wróbel wygospodaruje czas, aby raz w tygodniu pracownicy komunalni wykonali czynności porządkowe.”

Radna Ewa Barełkowska - „Jestem za tym, aby straż gminna upominała i mobilizowała właścicieli nieruchomości do dbania o swoje tereny i utrzymywania porządku np. przy ośrodku ALBATROS.”

Radna Marzena Kosiacka - „Na jakim etapie jesteśmy w kwestii mieszkania komunalnego na ul. Chrobrego w Kobylance?”

Odp. : „ Mamy wyrok sądowy na eksmisję ale jest warunek, że musimy dać mieszkanie socjalne.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „co dalej gmina planuje z tym mieszkaniem?”

Wójt - „ Aby przeznaczyć lokal do sprzedaży gmina musi zapewnić lokal socjalny, który na dzień dzisiejszy nie mamy.”

Radna Anna Liśkiewicz - „Kto przeprowadził kontrolę w szkołach?”

Odp. „Kontrola została przeprowadzona przez osoby w składzie: przewodnicząca - Jolanta Kazberuk - Sekretarz Gminy, Dorota Frąckiewicz i Irena Staniszewska.”

Radny Andrzej Suchta - „Dotyczy naprawy drogi w Reptowie w kierunku firmy Eneterprise. Szczególnie po opadach deszczu droga jest zalana i nieprzejezdna.”

Odp. :” Będzie doraźna naprawa i łatanie dziur.”

Ad. 24

Wolne wnioski i informacje.

Radna Ewa Barełkowska - „Wnioskuję, aby pracownicy komunalni z promenady utrzymywali porządek i sprzątali teren po drugiej stronie tj. wzdłuż dawnej dziesiątki.”

Radna Ewa Bejster - „Aby straż gminna dyscyplinowała właścicieli w utrzymaniu porządku na posesjach.”

Ad. 25

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 12.10 zamknęła obrady XLIII Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

12


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
02 cze 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
02 cze 2014, godz. 14:47

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
02 cze 2014, godz. 14:47