Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XLI/14 z XLI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 27 marca 2014 r.


 

PROTOKÓŁ Nr XLI/14

z XLI Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 27 marca 2014 r.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 9.00 otworzyła XLI sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecni: radna Ewa Barełkowska, radna Renata Krzysztanowicz , radny Ireneusz Siwiec, radna Katarzyna Synówka - Kozdrowska i radny Tadeusz Wiśniewski.

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance p. Helena Kimon i dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga- lista obecności - zał. nr 2.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że na Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów opiniowane były dwa projekty uchwał wniesione przez Wójta:

  1. w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Stargardzkiego - projekt nr 274/14.

  2. w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - projekt nr 273/14

z wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad.

Wniosek: kto jest za przyjęciem do porządku obrad :

1) projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Stargardzkiego - projekt nr 274/14 , jako pkt. 8 porządku obrad.

Wniosek został jednogłośnie przyjęty w obecności 10 radnych.

2) projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - projekt nr 273/14, jako pkt. 9 porządku obrad.

Wniosek został jednogłośnie przyjęty w obecności 10 radnych.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że w dniu dzisiejszym do Biura Rady wpłynęło drogą elektroniczną pismo od Stowarzyszenia „Kobylanka gminą dla swoich mieszkańców” w sprawie wycofania dwóch projektów uchwał:

  1. w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2015 roku - projekt nr 264/14.

  2. w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - projekt nr 268/14,

z powodu niespełnienia wymogów społeczno-prawnych. Przewodnicząca poinformowała, że wniosek dotyczący wycofania projektów uchwał powinien być skierowany do projektodawcy.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy p. wójt chce wycofać powyższe projekty uchwał?”

Wójt - „Nie.”

Na posiedzenie przybył radny Tadeusz Wiśniewski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 11.

 

 

 

 

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XL sesji Rady Gminy z dnia 30.01.2014 r.

Protokół z XL Sesji Rady Gminy z dnia 30.01.2014 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób: za - 10, przeciw - 0, wstrzymał się - 1 w obecności 11 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/. Protokół został przyjęty.

Na salę obrad przybyła radna Ewa Barełkowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

 

Ad. 3

Działalność placówek kulturalnych na terenie gminy Kobylanka.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Zgodnie z planem pracy Rady Gminy, debata o placówkach kulturalnych powinna odbyć się w m-cu lutym, ale zostało przeniesiona na dzisiejszą sesję.”

Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance p. Helena Kimon przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej za rok 2013, które stanowi zał. nr 4.

Na salę obrad przybyła radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13.

Przewodnicząca Rady Gminy skierowała zapytanie do p. H. Kimon -„Czy Pani zdaniem wzbogacenie księgozbioru o nowości na pewno zwiększy ilość czytelników i zachęci do czytelnictwa. Mam tu na myśli także wzbogacenie księgozbioru podręcznego?

P. H. Kimon - „ Tak, każdy chce nowości. Jest duże zainteresowanie, dobrze byłoby uzupełnić księgozbiór podręczny przynajmniej o jedną pozycję z różnych dziedzin.”

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga przedstawił sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance, które stanowi załącznik nr 5.

P. M. Szeliga dodatkowo przedstawił harmonogram imprez na terenie Gminy Kobylanka na rok 2014.

Radna Marzena Kosiacka - „Pan kieruje wniosek o zwiększenie środków. Planując środki nie było tych imprez w planie?”

P. M. Szeliga - „Każdy budżet jest uchwalany w taki sposób jaki jest. Te kwoty nie starczają na realizację wszystkich zadań, które GOK dostaje do wykonania. Te środki wystarczają na bieżące utrzymanie. Środki były przydzielone na działalność do końca roku, ale doszły nowe zadania.”

Wójt - „Wydatki w GOK zwiększyły się o imprezę dotyczącą 40- lecia zespołu „Kaliny”, m.in. na stroje. Na te działania m.in. 40- lecie należy znaleźć pieniądze.

Pytanie p. wójt skierował do p. M. Szeligi - jaki jest koszt zorganizowania imprezy „Dni Europejskie”?

P. M. Szeliga - „impreza odbędzie się bez kosztów.”

Wójt - „Były zaplanowane wydatki, ale okazuje się, że będzie brakowało. Jeśli będziemy chcieli zrealizować wszystkie przedsięwzięcia, a nie uda się pozyskać z zewnątrz finansów to będzie trzeba pomóc.”

Radna Anna Liśkiewicz - „ Wpływ 17 000 zł, co na to się składa?”

P. M. Szeliga - „m.in. pozyskałem fundusze z obsługi.”

Radna A. Liśkiewicz - „które z wymienionych zajęć jakie odbywają się w GOK są odpłatne?”

P. M. Szeliga - „ nauka gry na fortepianie, Areobik, Taniec współczesny, nauka j. angielskiego.”

Radna A. Liśkiewicz - „ jeśli chodzi o sposób zatrudnienia - umowa o współpracy czy to są koszty dla budżetu GOK ?”

P. M. Szeliga - „Instruktor Areobiku - działalność gospodarcza, instruktor tańca współczesnego - działalność gospodarcza, nauka j. angielskiego - działalność gospodarcza. Udostępniam salę na organizację zajęć dla mieszkańców. Wynajmujący nie płaci za wynajem a tym samym zajęcia są dla mieszkańców tańsze.”

Radna A. Liśkiewicz - „Czy p. dyrektor osobiście prowadził zajęcia w 2013 roku.?”

P. M. Szeliga - „Nie prowadzę zajęć, pomagam przy organizowaniu imprez.”

Radny Andrzej Suchta -Analizując pozycję w wydatkach GOK „ pozostałe koszty” jakie zawiera przedstawione sprawozdanie to jest 52 509 zł.. Zużycie materiałów kwota 30 372 zł. na co zostało przeznaczone?”

P. M. Szeliga - „Trudno mi w chwili obecnej wyjaśnić.”

Radny A. Suchta - „Koszty w wysokości 60 % budżetu to wynagrodzenia. Są bardzo duże. Wychodzi, że godz. to ok. 50 zł - 60 zł.”

P. M. Szeliga - „Wynagrodzenia to nie tylko wynagrodzenia pracowników, to też są wynagrodzenia o dzieło, umowy - zlecenia, umowy jednorazowe.”

Radna A. Liśkiewicz - „ Jeśli chodzi o konserwatora, o sprzątaczkę zatrudnioną na 1 cały etat to ten pracownik powinien sprzątać w innych świetlicach, tam gdzie są prowadzone zajęcia.”

P. M. Szeliga - „Wynagrodzenie sprzątaczki jest minimalne. Uważam, że jest uzasadniony cały etat.”

Radna A. Liśkiewicz - „Uważam, że decyzja do Pana należy ale środki są ograniczone.”

Radna Marzena Kosiacka - „ W dniu 04 lutego 2014 r. obyło się posiedzenie Komisji ds. Społecznych w Gminnym Ośrodku Kultury na temat działalności GOK na terenie Gminy Kobylanka. Na posiedzeniu była przekazana informacja, że na działania dotyczące świetlic wiejskich nie wystarczyło pieniędzy. Było zapytanie czy zajęcia strażackie jakie mają miejsce w Niedźwiedziu muszą być realizowane w ramach wydatków z GOK. Może wydatek taki powinien być poniesiony przez straż w ramach młodzieżowej sekcji.

Wójt - „ My z naszego budżetu wyrzuciliśmy wszystkie imprezy. W budżecie nie ma żadnych imprez. Te środki finansowe zostały skierowane do GOKu na realizację imprez gminnych (ok. 30 000 zł) a nie na zajęcia świetlicowe.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ To nie do końca tak. Do niedawna zajęcia na świetlicach wiejskich organizowane były w ramach akcji „Stokrotka”. Kosztowało to rocznie 100 tyś. Prowadziło to ZHP ze Stargardu. Idea była taka, żeby po rezygnacji z usług ZHP, o 50 000 zł zwiększyć budżet GOK. Za te 50 tyś. GOK miał zorganizować zajęcia w świetlicach wiejskich wykorzystując do tego swoich pracowników, a drugie 50 tyś. miało być zaoszczędzone. Ponieważ budżet GOK został obciążony jeszcze organizacją imprez gminnych ( na które były osobne środki) to na świetlice zwyczajnie zabrakło i świetlice zostały pominięte.”

Wójt - „na przyszłej sesji wyjaśnię jak jest zgodnie z budżetem.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „ Budżet GOK był 250 000 zł i został zwiększony do 300 000 zł.”

Wójt - „Na ubiegłorocznej sesji, komisjach i nie tylko były rozmowy, że można zajęcia realizować w ramach działalności GOK, ale z wykorzystaniem funduszy sołeckich.”

Radna A. Liśkiewicz - „Bardzo dobra inicjatywa.”

Wniosek, aby pieniądze na działalność spróbować pozyskać ze środków innych niż GOK.

Przewodnicząca Rady Gminy - „Czy nasi artyści zarabiają jakieś środki.”

P. M. Szeliga - „W tamtym roku informowałem, że wcześniej tak było. Była to kwota ok. 2000 zł. Obecnie nie”

Przewodnicząca Rady Gminy - podsumowując skierowała dwa wnioski :

  1. Wniosek I - aby zajęcia strażackie nie odbywały się w ramach wydatków GOK;

  2. Wniosek II - aby znaleźć w budżecie na zakup nowości do biblioteki kwotę ok. 2 000 zł - 3 000 zł..

Wójt - „Jestem na bieżąco z informacjami dotyczącymi działalności GOK i biblioteki, gdyż odbywają się spotkania. Biblioteka pomimo braku środków finansowych dobrze sobie radzi. Natomiast odnośnie GOK - można by było zrobić dużo, ale na pewne rzeczy trzeba zapracować.”

Przewodnicząca Rady Gminy podziękowała za przedstawienie sprawozdań z działalności placówek kulturalnych.

 

Ad. 4

Kultura fizyczna i sport w gminie Kobylanka.

Wójt przedstawił sprawozdanie z kultury fizycznej:

Zostały udzielone dotacje w ramach konkursu w postaci umów 3 letnich : WICHER Reptowo w wysokości 32 000 zł na zadanie w zakresie upowszechniania kultury i sportu. W ramach zadań m.in. został zakupiony sprzęt sportowy. Odbyło się czynne uczestnictwo dzieci w rozgrywkach sportowych. Została poprzez dotację wykorzystana infrastruktura sportowa. Odbyły się cykle szkoleniowe. Kolejnym stowarzyszeniem było Stowarzyszenie Miedwie, które otrzymało kwotę 3 000 zł głównie wydatkowane były na organizację regat nad J. Miedwie. Na działalność związaną z żeglarstwem, wymiana doświadczeń.

Pozostałe wydatki były zrealizowane w zakresie małych grantów, które były ujęte w budżecie. Małe granty otrzymały stowarzyszenia:

- Gminny Zespół Sportowy ZNICZ Niedźwiedź w wysokości 2 446 zł na organizacje zadań sportowych dla dzieci i młodzieży.

- Klub Sportowy „Wicher” Reptowo w wysokości 3 802 zł na organizację zajęć w zakresie piłki nożnej, które odbywały się na boisku ORLIK w Reptowie, były zakupione m.in. upominki, napoje, posiłki regeneracyjne. W zajęciach udział brało 30 zawodników z terenu gminy.

- Uczniowski Klub Sportowy SPARTAKUS Kobylanka w wysokości 3 500 zł na organizację zajęć sportowych. Dzięki temu zostały powołane dwie dziecięce sekcje sportowe.

- Klub „ Kamikaze” w wysokości 1 500 zł na działalność w zakresie sztuk walki. Odbywały się zajęcia pod opieką uprawnionego instruktora. Zakupiono sprzęt sportowy.

- Klub Sportowy „Wicher” Reptowo w wysokości 5 252 zł na organizację w bardzo podobnym zakresie wcześniej już wymienionym.

- Gmina była współorganizatorem akcji „Cała Polska Biega”. Udział brały dzieci z naszego terenu Gminy oraz dzieci z Zespołu Szkół Specjalnych w Stargardzie. Uczestniczyło ok. 100 uczestników.

- Gmina była współorganizatorem Turnieju Sportowego o Puchar Premiera Donalda Tuska.

- Została ufundowana nagroda dla sportowca roku z gminy Kobylanka, którym został Cezary Wilk.

P. Marzena Kosiacka - „W trakcie posiedzenia Komisji społecznej , na którym byli obecni przedstawiciele stowarzyszeń sportowych ustaliłam, że wspólne spotkania powinny się odbywać w celu wymiany poglądów, doświadczeń. Będziemy szukać kompromisu, aby powstały inne dziedziny sportu a nie tylko piłka nożna. Padła informacja, że jest brak publicznej informacji o działaniach stowarzyszeń, w jakich godz. odbywają się zajęcia. Aby taka informacja była na stronie internetowej. Zgłoszono wniosek, aby poszukać środków finansowych, aby sale gimnastyczne były dostępne w okresie jesienno-zimowym dla młodszych i starszych.”

Wójt - „Utworzyliśmy możliwość na naszej stronie internetowej, aby wszystkie stowarzyszenia się rejestrowały. Będziemy przypominali, aby to było zrealizowane. Jak również też chodzi o przedsiębiorstwa, które znajdują się na naszym terenie. Ale to idzie w bardzo wolnym tempie. Pojawiła się tendencja , aby rozszerzyć zakres dyscyplin sportowych. Te spotkania, które będą realizowane będą pokazywać potrzeby i zaangażowania w swoich działaniach. To się wiąże ze zwiększonymi środkami finansowymi na działania sportowe. Należy myśleć o tym, aby to zafunkcjonowało w jak najlepszej formie.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Prośba, aby jak będzie takie spotkanie to poinformować radnych, aby była możliwość wzięcia udziału w takim spotkaniu.”

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Wójt p. Andrzej Kaszubski przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 31 stycznia do 27 marca 2014 roku:

  1. Informacja dotycząca stopnia realizacji Uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XL/238/14 z dnia 30.01.2014r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy przemysłowo- bazowo-składowej oraz strefy zabudowy usługowej w obrębie Bielkowoi Motaniec

    1. W dniu 03.02.2014r. zawarta została z wyłonionym usługodawcą umowa na wykonanie mapy do celów planistycznych dla obszaru zgodnego z załącznikiem do uchwały inicjującej niniejszy plan zagospodarowania przestrzennego - termin realizacji 21 marzec 2014 r.;

    2. W dniu 12.02.2014r. zawarta została z wyłonionym usługodawcą umowa z na wykonanie opracowania ekofizjograficznego na potrzeby w/w planu termin realizacji 30 kwietnia 2014 r.;

    3. W dniu 12.03.2014r. zawarta została z wyłonionym usługodawcą umowa na opracowanie projektu planu zagospodarowania przestrzennego - termin realizacji zgodnie ustaleniami w harmonogramie stanowiącym załącznik z umowy do sprawozdania;

HARMONOGRAM OPRACOWANIA MIEJSCOWEGO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO OBEJMUJĄCEGO TEREN W OBRĘBACH BIELKOWO I MOTANIEC

 

HARMONOGRAM DOSTĘPNY W ZAŁĄCZNIKU

 

 

Harmonogram nie przewiduje zmian w projekcie skutkujących ponowieniem procedury oraz zakłada uzyskanie zgody Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na zmianę przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolnicze w ciągu 3-miesięcy.

 

  1. Informacja dotycząca wprowadzenia systemu odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych od mieszkańców Gminy Kobylanka. Dane na dzień 31.12.2013r.

    1. Ilość złożonych deklaracji - 1663 (w tym 100 deklaracji sezonowych);

    2. Liczba zadeklarowanych osób- 4653;

    3. Deklaracje na odpady niesegregowane - 19,8 % wszystkich deklaracji;

    4. Ilość pojemników 120 l na terenie gminy: ok 2 000 szt.;

    5. Ilość pojemników 240 l na terenie gminy: ok. 76 szt.;

    6. Ilość odebranych odpadów komunalnych zmieszanych:

      1. Lipiec - 62,130 Mg;

      2. Sierpień - 69,100 Mg;

      3. Wrzesień - 79,340 Mg;

      4. Październik - 105,260 Mg;

      5. Listopad- 85,980 Mg;

      6. Grudzień - 90,320 Mg;

Razem : 492,13 Mg;

    1. Ilość odebranych odpadów segregowanych :

      1. Papier i tektura : 27,13 Mg;

      2. Zmieszane odpady opakowaniowe : 22,66 Mg;

      3. Odpady szkła opakowaniowego : 39,96 Mg;

Łącznie odpady selektywne : 89,75 Mg;

    1. Odpady odebrane z GPZO Morzyczyn

      1. Odpady wielkogabarytowe : 6,78 Mg;

      2. Odpady ulegające biodegradacji : 10 ,18 Mg;

      3. Elektroodpady : 1,54 Mg;

      4. Odpady opakowań zawierających subst. niebezpieczne : 0,22 Mg;

Razem : 18,72 Mg;

    1. Dane na dzień 11.02.2014 r.

      1. Ilość wysłanych wezwań do złożenia deklaracji : 101 szt.;

      2. Wystawione decyzje w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami: 2 szt.;

      3. Ilość wysłanych wezwań do wyjaśnień dot. liczby osób zamieszkałych podanych w deklaracjach : 71 szt.;

    1. skontrolowano 32 firmy na terenie gminy odnośnie posiadanych umów z przedsiębiorcami na odbieranie odpadów.

 

  1. Ogłoszony został przetarg na odbiór odpadów komunalnych na starych zasadach. Składanie ofert do 16 kwietnia br. Czekamy cały czas na zmiany w ustawie o gospodarce odpadami. Jak zostaną wprowadzone, to dopiero zajmiemy się korektą Regulaminu Utrzymania Porządku i Czystości na terenie gminy Kobylanka, dostosowując go do nowych przepisów. Zmiany w ustawie mają zostać wprowadzone w czerwcu br.

 

  1. Wykonanie podłączeń do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowości Kunowo, Jęczydół, Reptowo.

    1. zrealizowano zakres robót w Jęczydole i Reptowie (bez jednego podłączenia),

    2. wykonawca oczekuje na możliwość wejścia z robotami w Kunowie.

 

  1. Wykonanie podłączeń do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowościach: Bielkowo, Kunowo, Kobylanka, Morzyczyn i  Reptowo. Jest na etapie procedowania złożonego wniosku o dofinansowanie (otrzymaliśmy pismo od NFOŚiGW o podjęciu uchwały w sprawie dofinansowania oraz planowanym podpisaniu umowy).

 

  1. Rozszerzenie podłączenia do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowościach: Kunowo, Reptowo, Kobylanka, Morzyczyn w ramach projektów KJR (Kunowo, Jęczydół, Reptowo) i BKKMR (Bielkowo, Kobylanka, Kunowo, Morzyczyn, Reptowo)

    1. ETAP I (odrębne pozwolenie na budowę - postępowanie w toku) - 3 podłączenia w Kunowie;

    2. ETAP II: (projektowanie) - 3 podłączenia w Kunowie + (odrębne pozwolenie na budowę - postępowanie w toku: 6 podłączeń w Kunowie; 1 w Reptowie.

  1. W roku 2013 w ramach Gminnego Programu Usuwania Azbestu wywieziono i zutylizowano azbest zalegający luzem z 41 gospodarstw. Łącznie usunięto 6.785 m2 o wadze 122 ton. Koszty przedsięwzięcia wyniosły 45.180 złotych i zostały pokryte w 100% z wniosku złożonego do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w Szczecinie. Obecnie przyjmowane są deklaracje od mieszkańców do realizacji w roku 2014.

  2. W zakresie konserwacji zieleni wykonano:

    1. cięcia pielęgnacyjne 105 szt. lip i klonów rosnących wzdłuż ścieżki rowerowej w m. Zieleniewo i Morzyczyn,

    2. cięcia pielęgnacyjne buka (pas drogowy ul. Szczecińskiej w Morzyczynie) i lipy (wejście na promenadę od strony ul. Szczecińskiej),

    3. cięcia pielęgnacyjne drzew w pasie drogowym drogi gminnej w m. Cisewo i w pasie drogi gminnej Wielichówko - Sowno,

    4. cięcia pielęgnacyjne 2 szt. kasztanowców rosnących przy ul. Kard. Wyszyńskiego w Kobylance,

    5. cięcia pielęgnacyjne jesionu przy zjeździe z byłej drogi krajowej nr 10 do stacji obsługi pojazdów MAN/IVECO

    6. kontynuowano akcję usuwania drzew z wąskich dróg dojazdowych do działek rekreacyjnych w Morzyczynie (ul. Pliszki - 11 szt. drzew z frezowaniem pni),

    7. wycinka sumaka octowca i bzu z pasa drogowego Motaniec - Reptowo

    8. przegląd sanitarny drzew na cmentarzu w Kobylance,

Zaplanowano:

    1. wycięcie 3 szt. topoli i 1 szt. sosny na cmentarzu w Kobylance,

    2. wycięcie 4 szt. dębów z pasa drogowego Rekowo - Bielkowo,

    3. cięcia sanitarne interwencyjne drzew rosnących wzdłuż ścieżki rowerowej na odcinku os. Południowe w Morzyczynie - Kobylanka (należy rozważyć temat całkowitego usunięcia ww. drzew i frezowania pni oraz nasadzenia w ich miejscu drzew niskopiennych),

    4. cięcia pielęgnacyjne drzew wzdłuż drogi (były tor kolejowy) w Kobylance,

 

  1. Remonty dróg

    1. Doraźny remont cząstkowy nawierzchni asfaltowych: wykonano w lutym 2014r. Zużyto 15 ton masy bitumicznej, dotyczy następujących nawierzchni:

      1. ul. Szczecińska,

      2. ul. Jana Pawła II,

      3. ul. Wyszyńskiego w Kobylance,

      4. wjazd na os. Południowe,

      5. droga Jęczydół - Bielkowo,

      6. droga Bielkowo - Rekowo.

    1. Remonty dróg gruntowych:

      1. ul. Popiełuszki,

      2. ul. Brzozowa,

      3. ul. Wyszyńskiego w Morzyczanie,

      4. ul. Chrobrego w Morzyczanie,

      5. os. Zielone,

      6. ul. Jeziorna w Kobylance,

      7. Niedźwiedź do 10.

      8. Na ul. Chrobrego, Jeziornej i os. Zielonym wbudowano w sumie 135 ton przemiału budowlanego, na pozostałych drogach równanie z zagęszczeniem. W najbliższym czasie wyrównamy drogę do Wielichówka.

 

  1. Program przydomowych oczyszczalni ścieków przeznaczony jest dla wszystkich mieszkańców mieszkających poza granicami aglomeracji KPOŚ. Dotyczy więc tylko Rekowa, Motańca, Niedźwiedzia oraz Cisewa i Wielichówka. Będzie on realizowany przy współpracy z WFOŚiGW w Szczecinie. Zakłada dofinansowanie w wysokości 50% wartości inwestycji. Jednak konieczne będą badania geologiczne i określenie rodzaju parametrów oczyszczalni w odniesieniu do gruntu na którym ma być posadowiona. Orientacyjny koszt przydomowej oczyszczalni dla 4-5 osobowej rodziny wynosi ponad 8.000 złotych (bez dofinansowania)

 

  1. Odbyło się spotkanie w Starostwie Powiatowym w Stargardzie dotyczące Kontraktu Samorządowego dla powiatu w obecnej perspektywie finansowania przedsięwzięć i inwestycji z udziałem środków Unii Europejskiej. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego. Wszystko wskazuje na to, że kontrakt dla powiatu będzie realizowany bez udziału Miasta Stargard, gminy Stargard i gminy Kobylanka. Powodem jest uczestnictwo tych JST w Stowarzyszeniu Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego. W związku z tym wszystkie działania tych jednostek pomimo funkcjonalnego powiązania z powiatem będą realizowana w ramach środków przeznaczonych na rozwój metropolii szczecińskiej.

  1. 29 stycznia odbyła się w Sądzie w Szczecinie pierwsza rozprawa dotycząca zerwanej przez gminę umowy na utrzymanie dróg z firmą Trans Masz z powództwa firmy. Na 28 kwietnia zaplanowana jest kolejna rozprawa na której będą przesłuchiwani świadkowie. Z naszej strony kluczowe jest stanowisko inspektora drogowego i jego opinia dotycząca nienależytego wywiązywania się firmy z warunków umowy. O wynikach będą państwo informowani.

 

  1. W dniu 11 marca 2014 r. w Gminnym Ośrodku Kultury w Kobylance odbyło się Forum Turystyki, na które zaproszono przedsiębiorców działający w branży turystycznej.Podczas Forum przedstawiono zamierzenia i kierunki działań gminy w zakresie turystyki. Został zaprezentowany raport potencjalnej atrakcyjności naszej gminy na tle pozostałych gmin i miast członkowskich Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego, z którego wynika, że gmina Kobylanka jest bardzo atrakcyjna zarówno inwestycyjnie jak i turystycznie. Omówiono jakie perspektywy i możliwości finansowe w nowym okresie programowania dają nam środki unijne i jakie korzyści wynikają z członkostwa gminy w SSOM. Dalszą część spotkania prowadził Pan Marek Migdal Prezes Forum Turystyki Regionów, który uświadomił obecnym na spotkaniu, że za budowanie marki produktu i marki naszej gminy jesteśmy odpowiedzialni wszyscy. Przedsiębiorcy z punktu widzenia świadczonych usług. Samorząd z punktu widzenia rozwoju infrastruktury zmierzającej do zaspokajania potrzeb lokalnej społeczności. Podczas panelu dyskusyjnego zostały przedstawione problemy dotyczące sfery turystycznej wyrażone zarówno ze strony przedsiębiorców jak i samorządu. W kolejnej części spotkania gmina przedstawiła propozycje współpracy w działaniach z zakresu promocji. Połączenie sił i wspólnego interesu daje dużo większą szansę wykreować markę i tożsamość gminy  a przede wszystkim „produkt turystyczny” oraz pozwoli budować wizerunek gminy otwartej na turystów z dużym potencjałem o szerszej perspektywie, również dla funkcjonujących  w niej mieszkańców. Trzecią część spotkania rozpoczął Piotr Kisieliński Prezes firmy Hotblok, specjalizującej się w nowoczesnych systemach wykorzystywanych w budownictwie.  Ostatnim z prelegentów był dr Andrzej Grzana specjalista ds. techniczno-branżowych Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.  Szeroko opisał zakres pomocy jaką przedsiębiorcy mogą otrzymać w ramach funkcjonowania WFOŚiGW w Szczecinie. Podczas pokazu można było zapoznać się z projektami zrealizowanymi przy współpracy z WFOŚiGW w Szczecinie.

 

  1. Dokonano analizy dotyczącej testowania pięciu lamp solarnych na terenie gminy. Z informacji uzyskanej od mieszkańców wynika, że podczas dużego zachmurzenia i krótkich dni w okresie zimowym zdarzało się sporadycznie, że lampy nie świeciły przez całą noc. W ocenie producenta zwiększenie pojemności akumulatora nic by nie wniosło, ponieważ równocześnie należałoby zwiększyć powierzchnię baterii słonecznej, co z kolei wpłynęłoby na wzrost wartości jednej lampy. W związku z powyższym do lamp zastosowany zostanie ogranicznik mocy, który w późnych godzinach nocnych ograniczy pobór mocy z akumulatora, zapewniając pełną moc lampy w godzinach największego zapotrzebowania. Wariant ten dotyczy tylko najkrótszych dni w roku. Obecnie lampy funkcjonują bez zarzutu. Dlatego też uzupełnianie punktów świetlnych na terenie gminy w przyszłości oparte będzie tam gdzie jest to możliwe o tę technologię.

 

  1. Odbyło się spotkanie z sołtysami na którym omówiono wysokość środków przyznanych w budżecie gminy do wykorzystania przez sołectwa w roku 2014. Sołtysi zgłosili swoje uwagi i spostrzeżenia dotyczące braku przekazywania środków z budżetu na realizacje zadań podjętych przez mieszkańców podczas ubiegłorocznych zebrań wiejskich. Wypracowane zostało stanowisko dotyczące dalszej współpracy i właściwego przepływu informacji w sytuacjach kryzysowych. Monitoring budżetu oraz bieżąca analiza jego realizacji będą przekazywane do jednostek pomocniczych podczas cyklicznych spotkań. Następne zaplanowane jest w miesiącu maju.

 

  1. Jesteśmy w okresie zebrań wiejskich w poszczególnych sołectwach. Dotychczas odbyły się zebrania sołectwa Reptowo, Cisewo-Wielichówko, Niedźwiedź, Morzyczyn-Zieleniewo, Rekowo. Praktycznie na każdym spotkaniu poruszono problem z ograniczeniem do niezbędnego minimum środków przyznanych w budżecie na realizacje zadań statutowych sołectw. Powody tych decyzji zostały przedstawione i wyjaśnione mieszkańcom. Jeżeli chodzi o infrastrukturę na największym problemem są drogi gruntowe oraz oświetleni. W tych obszarach oczekiwania mieszkańców są największe.

 

  1. Trwają intensywne przygotowania do powołania na terenie gminy Spółdzielni Socjalnej. Celem partnerstwa gminy Kobylanka w tym przedsięwzięciu jest aktywizacja środowiska osób pozostających bez pracy ( zasoby osobowe ) z jednoczesnym wykorzystaniem zasobów lokalowych gminy. Gmina złożyła stosowny wniosek ze swoim partnerem dotyczący przeciwdziałania wykluczeniu i wzmocnieniu sektora ekonomii społecznej w regionie stargardzkim. Pozytywna weryfikacja będzie skutkowała koniecznością zwołania nadzwyczajnej Sesji RG. Na tej sesji przedstawione zostaną szczegóły funkcjonowania spółdzielni oraz udziału w niej gminy.

 

  1. Inne zadania realizowane przez gmine w okresie sprawozdawczym:

    1. Organizacja ruchu Motaniec (lustro i węzeł), Morzyczyczyn - Zieleniewo (przejścia dla pieszych) na etapie zapytań ofertowych.

    2. Remont nawierzchni na skrzyżowaniu Jęczydół (koło Framexu i Frambudu) - w trakcie przygotowania zakresu rzeczowego zadania.

    3. Zbiornik bezodpływowy Rekowo - jest pozwolenie na budowę, po sesji rozpoczniemy inwestycję,

    4. Przystanek w Jęczydole - inwestycja w trakcie zapytań ofertowych.

    5. Sieć wodno - kanalizacyjna Pileckiego, Fieldorfa - czekamy na zmianę ustawy PZP i przystąpimy do zapytań ofertowych.

    6. Dostępy do działek Kunowo - zmiany do budżetu

    7. Wiata przy świetlicy w Niedźwiedziu - na etapie uzgodnień w starostwie, działka SP, zarządca ZDP.

    8. Audyt energetyczny ZSP Reptowo

    9. INFORMACJA - oświetlenie Reptowo

  1. ZAPROSZENIE NA 29 KWIETNIA do ZSP REPTOWO na gminne obchody z okazji 10 lecia wejścia Polski do UE

 

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Do Biura Rady Gminy wpłynęły następujące pisma:

  1. W dniu 18.03.2014 r. wpłynęło pismo Stowarzyszenia „Kobylanka-gminą dla sowich mieszkańców” odwołanie od decyzji Wójta w sprawie wynajmu świetlicy w Morzyczynie. Zostało wysłane pismo dotyczące sprecyzowania czy należy je traktować jako skargę.

  2. W dniu 25.03.2014 r. wpłynęło pismo od Stargardzkiego Porozumienia Rowerowego w sprawie projektu uchwały dotyczące poruszania się rowerami po promenadzie. Przedstawiciele stowarzyszenia zostali zaproszeni na posiedzenie Komisji ds. Społecznych, na której był opiniowany projekt uchwały.

  3. W dniu 25.03.2014 r. wpłynęło pismo z Urzędu Wojewódzkiego do wiadomości w sprawie przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy.

  4. W dniu 25.03.2014 r. wpłynęło pismo od Pani Moniki Szustak w sprawie zmiany uchwały dotyczącej usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.

  5. W dniu 26.03.2014 r. wpłynęło pismo od P. Zofii Dąbkowskiej - sołtysa Reptowa w sprawie funduszu sołeckiego.

Wszystkie pisma są do wglądu w Biurze Rady.

- Do 30 kwietnia 2014 r. należy złożyć oświadczenie majątkowe w dwóch egzemplarzach wraz z zeznaniem podatkowym PIT za 2013 rok.

- W materiałach na sesję został przekazany wyciąg z wniosku z Wodociągów Zachodniopomorskich dotyczący opłat za wodę i ścieki. Cały dokument jest do wglądu w Biurze Rady.

- Materiały na najbliższą sesję będą przygotowane w dniu 17.04.2014 r. w związku z tym proponuję, aby 9.04.2014 r. odbyła się komisja , na którą zostaną zaproszeni przedstawiciele Wodociągów Zachodniopomorskich i będziemy negocjować stawki za wodę i ścieki oraz będzie okazja do rozpatrzenia tematu oczyszczalni przydomowych.

 

P. Wójt - odniósł się do pisma p. Żyto.

„Zgodnie z Zarządzeniem świetlice udostępnia się na prowadzenie zajęć dla mieszkańców, natomiast na zadania statutowe co tydzień należy wynajmować świetlicę. Wyraziłem zgodę na jednodniowy wynajem. Stowarzyszenie powinno mieć swoje pomieszczenie.”

 

Ad. 7

Interpelacje i zapytania.

Radny Bogdan Poliwka -

1.„ Słup, który stoi blisko przy OSiR w kształcie litery „A” - odpada z niego tynk, beton, czy coś można z tym zrobić?

2. Chciałbym mieć wiedzę dotyczącą wyciągu narciarskiego nad j. Miedwie, w jakim terminie jest planowana realizacja zadania,

3. Sprawa odnowienia przejścia dla pieszych wraz z przedłużeniem ścieżki od posesji p. Moryl, czy jest to możliwe?

4. Proszę o uczulenie policji lub straży w związku z pojawiającymi się kradzieżami w domkach jednorodzinnych w Morzyczynie.”

Radny Zygmunt Gołembowski -

1. Wykonanie zatoczki dla busów przy Os. Zielonym dla wysiadających, czy to jest możliwe do wykonania?

2. Wykonanie wycinki wiszącej gałęzi nad dachem świetlicy w Morzyczynie, która stwarza zagrożenie,

3. Róg ul. Słonecznej i ul. Długiej - drzewa wchodzą w linie energetyczne, które zagrażają bezpieczeństwu.

Radna Marzena Kosiacka - „Czy opiekun boiska ORLIK jest to jedna osoba, czy to jest kilka osób?”

Radna Anna Liśkiewicz - „Proszę wyjaśnić sprawę lamp na stacji w PKP w Reptowie, nie ma potrzeby uruchamiania wszystkich. Wystarczy uruchomić tylko 50 % lamp.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Była przeprowadzona na wniosek Wójta kontrola we wszystkich szkołach - do 15 marca miał a się zakończyć , jakie są wnioski z kontroli. Czy jest protokół, z którym można się zapoznać?”

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Stargardzkiego - projekt nr 274/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 6.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Radna Katarzyna Synówka -Kozdrowska - „Czy zjazdy będą dostosowane do nowego sprzętu?”

Wójt - „Myślę, że tak. To będą przejazdy wykonane tak, aby sprzęt rolniczy mógł przejechać.”

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/242/14 w sprawie udzielenia pomocy finansowej dla Powiatu Stargardzkiego - zał. Nr 7 /głosowanie imienne - zał. Nr 8/.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - projekt nr 273/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 9.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Brak uwag do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/243/14 w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - zał. Nr 10 /głosowanie imienne - zał. Nr 11/.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 260/14.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. Nr 12.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Radna Ewa Barełkowska - „czy jest wiedza na dzień dzisiejszy ile jest jeszcze do spłaty?”

Wójt - „ W roku ubiegłym to my wystąpiliśmy do firmy Magellan. To jest kwota w całości przedstawiona.”

Salę obrad opuścił radny Andrzej Suchta. Ilość radnych biorących udział w obradach - 11.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/244/14 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2014 rok - zał. Nr 13 /głosowanie imienne - zał. Nr 14/.

 

 

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014 - 2023 - projekt nr 261/14.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska omówiła projekt uchwały - zał. Nr 15.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Radna Marzena Kosiacka - „W związku z rozbudową oświetlenia ulicznego, była mowa o 5 lampach. Koszt jednej lampy był przedstawiony ok. 5 000 zł. W uchwale jest kwota 38 000 zł.. W związku z tym proszę powiedzieć co się mieści w tej kwocie.”

Wójt - „koszt jednej lamy 5 000 zł to jest cena netto.”

Radna Anna Liśkiewicz - „ Jak jest gwarancja tych lamp?”

Wójt - „Gwarancja jest 5 lat, lampy bezobsługowe.”

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/245/14 w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014 - 2023 - zał. Nr 16 /głosowanie imienne - zał. Nr 17/.

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego za udział członków OSP w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Kobylanka - projekt nr 262/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. Nr 18.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, że wpłynęło pismo z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie w sprawie wszczęcia postępowania nadzorczego dotyczącego uchwały wcześniej podjętej dotyczącej kwestionowanego § 5. Obecny projekt zawiera zapis o tym, że uchwała zostanie ogłoszona w Dzienniku Urzędowym Woj. Zachodniopomorskiego.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/246/14 w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego za udział członków OSP w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Kobylanka - zał. Nr 19 /głosowanie imienne - zał. Nr 20/.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Kobylanka - projekt nr 263/14.

Przewodnicząca Rady Gminy omówiła projekt uchwały- zał. Nr 21.

 

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/247/14 w sprawie zmiany Statutu Gminy Kobylanka - zał. Nr 22 /głosowanie imienne - zał. Nr 23/.

 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2015 roku - projekt nr 264/14.

Salę obrad opuściła radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 10.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski uzasadnił projekt uchwały -zał. 24.

Radna Anna Liśkiewicz - „czy zmienił się sposób rozliczania?”

Wójt odczytał pismo dotyczące wejścia nowej ustawy w sprawie funduszu sołeckiego i zmiany zasad jego dofinansowania. Tę zmianę będziemy przygotowywali i uświadamiali sołtysów.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie : kto jest za wyodrębnieniem funduszu sołeckiego wg nowych zasad ?

W wyniku głosowania w obecności 10 radnych: za - 8, przeciw-2, wstrzymało się 0. Wniosek został przyjęty.

Wójt złożył wniosek w sprawie wycofania projektu uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2015 roku - projekt nr 264/14.

Wniosek został jednogłośnie przyjęty w obecności 10 radnych.

Uchwała nie został podjęta.

 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia umów dzierżaw - projekt nr 265/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 25.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/248/14 w sprawie przedłużenia umów dzierżaw - zał. Nr 26 /głosowanie imienne - zał. Nr 27/.

 

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka w obrębach Morzyczyn i Zieleniewo - projekt nr 266/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 28.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Anna Liśkiewicz przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/249/14 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka w obrębach Morzyczyn i Zieleniewo - zał. Nr 29 /głosowanie imienne - zał. Nr 30/.

 

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu porządkowego cmentarza komunalnego zlokalizowanego na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 267/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 31.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/250/14 w sprawie ustalenia regulaminu porządkowego cmentarza komunalnego zlokalizowanego na terenie gminy Kobylanka - zał. Nr 32 /głosowanie imienne - zał. Nr 33/.

 

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - projekt nr 268/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 34.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka zgłosiła następujące zmiany:

- w załączniku nr 1 „Regulamin Infrastruktury Turystyczno -Rekreacyjnej nad jeziorem Miedwie-promenada” _ w § 3, pkt. 9 otrzymuje brzmienie: „9) poruszania się rowerami wielośladowymi (gokarty, ryksze).”

Zmiana została jednogłośnie przyjęta w obecności 10 radnych.

Przewodnicząca Komisji Społecznej poinformowała, że przy opiniowaniu tego regulaminu został zgłoszony wniosek o wykreślenie w § 3 pkt. 13 dotyczącego zakazu dokarmiania kotów na promenadzie.

Komisja ds. społecznych w obecności 4 członków komisji wniosek w sprawie wykreślenia pkt. 13 przegłosowała następująco: za-2, przeciw-2,wstrzymałsię-0.

Komisja ds. Społecznych nie zajęła stanowiska w sprawie wykreślenia w § 3, pkt. 13.

Komisja ds. Społecznych wnioskuje, aby problem kotów na promenadzie rozwiązać w ten sposób, aby przenieść je w humanitarny sposób na teren po byłej oczyszczalni ścieków. I tam w otoczyć je opieką.

Radna Ewa Bejster zgłosiła wniosek, aby zapis w § 3 pkt. 13 został wykreślony. Proponuję aby Gmina ten problem rozwiązała w inny sposób.

Wójt zgłosił wniosek, aby zapis w § 3 pkt. 13 pozostał.

Przewodnicząca Rady Gminy poddała pod głosowanie wniosek radnej E. Bejster, aby wykreślić zapis w § 3 pkt. 13.

Wniosek został przegłosowany w obecności 10 radnych w następujący sposób: za-6, przeciw-2, wstrzymał się-2.

Wniosek został przyjęty.

- w załączniku nr 10 „Regulamin Parku - pamięci w Morzyczynie, w skład którego wchodzi lapidarium sepulkralne” Komisja ds. Społecznych zgłosiła, aby § 2 po zmianach otrzymał brzmienie: „§ 2. Przebywanie na terenie Lapidarium w Parku Pamięci jest dozwolone od godziny 8.00 do godziny 21.00.”

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za- 9, przeciw - 0, wstrzymał się - 1. Wniosek został przyjęty.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do pozostałych załączników projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/251/14 w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - zał. Nr 35 /głosowanie imienne - zał. Nr 36/.

 

Ad. 19

Podjęcie uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 269/14 - zał. 37.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka złożyła wniosek o przekazanie projektu uchwały do ponownego rozpatrzenia.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 10 radnych.

Uchwała została oddalona do ponownego rozpatrzenia.

 

Ad. 20

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kobylanka w 2014 r. - projekt nr 270/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 38.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka zgłosiła wniosek, aby zapis w rozdziale 5 pkt 7 otrzymał brzmienie: „ Po wykonaniu zabiegów sterylizacji i kastracji koty będą wypuszczane w miejscu ich wcześniejszego odłowienia lub przekazywane do adopcji.”

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za- 9, przeciw - 0, wstrzymał się - 1. Wniosek został przyjęty.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do pozostałej części projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/252/14 w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kobylanka w 2014 r. - zał. Nr 39 /głosowanie imienne - zał. Nr 40/.

 

Ad. 21

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie podziału Gminy Kobylanka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu - projekt nr 271/14.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. Nr 41.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła jednogłośnie pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/253/14 w sprawie zmieniającą uchwałę w sprawie podziału Gminy Kobylanka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu - zał. Nr 42 /głosowanie imienne - zał. Nr 43/.

 

Ad. 22

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy Kobylanka środków stanowiących fundusz sołecki - projekt nr 275/14.

Wójt zgłosił wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy Kobylanka środków stanowiących fundusz sołecki - projekt nr 275/14.

Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 10 radnych.

Wójt Gminy p. Andrzej Kaszubski omówił projekt uchwały - zał. Nr 44.

Rada Gminy w obecności 10 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr XLI/254/14 w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy Kobylanka środków stanowiących fundusz sołecki - zał. Nr 45 /głosowanie imienne - zał. Nr 46/.

 

Ad. 23

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt p. Andrzej Kaszubski:

1.„ Słup, który stoi blisko przy OSiR w kształcie litery „A” - odpada z niego tynk, beton, czy coś można z tym zrobić?

Odp.: „Sprawa zostanie przekazana do załatwienia do służb komunalnych. Prośba, aby sprawy tego typu przekazywać bezpośrednio do pracownika.”

2. Chciałbym mieć wiedzę dotyczącą wyciągu narciarskiego nad j. Miedwie, w jaki terminie jest planowana realizacja zadania,

Odp. : „Informację należy pozyskać od inwestora.”

3. Sprawa odnowienia przejścia dla pieszych wraz z przedłużeniem ścieżki od posesji p. Moryl, czy jest to możliwe?

Odp. : „ Proszę zgłaszać uwagi, sugestie do kierownika inwestycji.”

4. Proszę u uczulenie policji lub straży w związku z pojawiającymi się kradzieżami w domkach jednorodzinnych w Morzyczynie.”

Odp. : „Sprawa kradzieży zostanie przekazana policji i straży gminnej.”

Radny Zygmunt Gołembowski -

1. Wykonanie zatoczki dla busów przy Os. Zielonym dla wysiadających, czy to jest możliwe do wykonania?

Odp. : „Sprawdzę na ile jest możliwe aby BUS we wskazanym miejscu mógł się zatrzymywać.”

2. Wykonanie wycinki wiszącej gałęzi na terenie świetlicy w Morzyczynie, która stwarza zagrożenie oraz róg ul. Słonecznej a ul. Długiej - drzewa wchodzą w linie energetyczne, które zagrażają bezpieczeństwu.

Odp. : „Sprawę proszę bezpośrednio zgłosić do p. Lewickiego.”

Radna Marzena Kosiacka - „Czy opiekun boiska ORLIK jest to jedna osoba, czy to jest kilka osób?”

Odp.: „Umowa jest podpisana z p. Jerzyną.”

Radna Anna Liśkiewicz - „Proszę wyjaśnić sprawę lamp na stacji w PKP w Reptowie, nie ma potrzeby uruchamiania wszystkich. Wystarczy uruchomić tylko 50 % lamp.”

Odp. : „W sprawie lamp proszę skontaktować się z p. Wróbel która przekaże szczegóły.”

Przewodnicząca Rady Gminy - „Była przeprowadzona na wniosek Wójta kontrola we wszystkich szkołach - do 15 marca miał a się zakończyć , jakie są wnioski z kontroli. Czy jest protokół, z którym można się zapoznać?”

Odp. : „Na przyszłej sesji przedstawię protokół z niniejszej kontroli.”

 

 

Ad. 24

Wolne wnioski i informacje.

Radna Anna Liskiewicz - „Wniosek w sprawie zweryfikowania jeszcze raz miejsc postawienia lamp solarnych. Proszę wziąć pod uwagę miejscowość Reptowo.”

Radna Ewa Barełkowska - „Zaproponowała postawienie lampy na odcinku drogi od wiaduktu w stronę stacji na ul. Popiełuszki.”

Radny Waldemar Michalski - „Proszę, aby na zebraniu wiejskim w Jęczydole zasygnalizować konieczność włączenia się do kanalizacji . Problem dotyczy ok. 12 budynków niepodłączonych do kanalizacji.”

Wójt - „Sprawdzę jakiego terenu ten brak podłączeń do kanalizacji dotyczy.”

 

Ad. 25

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady Gminy o godz. 14.35 zamknęła obrady XLI Sesji Rady Gminy.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

 

Przewodnicząca Rady Gminy

 

Irena Rybarczyk

 

 

 

21

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
30 04 2014 14 58 12protokol z sesji 27.03 (PDF, 232.70Kb) 2014-04-30 14:58:12 98
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
30 kwi 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
30 kwi 2014, godz. 14:55

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
30 kwi 2014, godz. 14:58