Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XIX/12 z XIX Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 29 marca 2012 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka


PROTOKÓŁ Nr XIX/12

z XIX Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 29 marca 2012 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy Kobylanka

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk o godz. 900 otworzyła XIX Sesję Rady Gminy Kobylanka.

Przewodnicząca Rady oświadczyła, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, /nieobecna radna Anna Liśkiewicz/, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. nr 1 .

W posiedzeniu udział wzięli: wójt gminy p. Andrzej Kaszubski oraz dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga-lista obecności zaproszonych gości zał. nr 2.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia sesji z dnia 01 marca 2012 r.

Protokół z XVIII Sesji Rady Gminy z dnia 01.03.2012 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3/ z uwzględnieniem poprawy imienia radnego: str. 10, pkt.8 powinno być „Zygmunt Gołembowski” i str. 13, pkt. 13 powinno być „Zygmunt Gołembowski”.

Ad. 3

Debata: Działalność placówek kulturalnych na terenie gminy Kobylanka.

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga przedstawił sprawozdanie z działalności GOK za 2011 rok /zał. nr 4/.

P. M. Szeliga nawiązał do zorganizowanego w marcu br. koncertu ARTCAFE, na który były bilety w cenie 15 zł. Były przygotowane miejsca dla 120 osób. Uczestników wszystkich było około 50 osób. Była to pierwsza impreza biletowana i to był chyba powód małej frekwencji”

Radna Renata Krzysztanowicz - „Impreza była biletowana po 15 zł, chętnych było 50 osób. Uważam, że bardzo słabo informujemy mieszkańców. Plakaty są bardzo słabo widoczne. Należy wprowadzić sposób informowania poprzez banery, aby wyjść do mieszkańców na zewnątrz. Aby dotrzeć do mieszkańców z osiedli. Nie tylko tablica ogłoszeń w sołectwach, przy kościele.”

P. M. Szeliga - „Banery, to kolejny koszt. Mieszkańcy są informowani poprzez rozsyłane plakaty do instytucji państwowych: szkoły, urząd i sołectwa /tablice ogłoszeń/. Moim zdaniem jest to wystarczające”

Radny Andrzej Suchta - „moje pytanie dotyczy załączonego do sprawozdania bilansu, poz. 11- pozostałe koszty w wysokości 63 744,63 zł, czego one dotyczą?”

P. M. Szeliga - „ Panie radny, brał Pan udział w kontroli GOK. Należało zapytać na komisji gdy do Państwa dyspozycji była księgowa. Na chwilę obecną nie jestem w stanie odpowiedzieć czego to dotyczy.”

Radny A. Suchta - „ następne moje pytanie dotyczy poz. 7 - wynagrodzenia w wysokości 189 688,53 zł., są spore , stanowią dużą część budżetu GOK”.

P. M. Szeliga - „Koszty dotyczą zatrudnienia na cały etat dyrektora, pracownika biurowego, sprzątaczki i ? etatu konserwatora, oraz pracowników zatrudnionych na umowę-zlecenie. Poprzez zatrudnienie pracowników na umowę-zlecenie pomniejszam koszty GOK. Na wynagrodzenie składają się również koszty przy organizacji imprez.”

Radny A. Suchta - „na 100% dotacji, aż 70% idzie na wynagrodzenia. Imprezy pochłaniają dużo pieniędzy. Sugestia moja jest taka, aby może poszukać innych rozwiązań, może tańszych. Uważam, że można zejść z kosztów.”

Radna R. Krzysztanowicz - „dotyczy poz. nr 12 - zapłacone odsetki w wysokości 4 036,15 zł. Kto to przeoczył, dlaczego teraz i dlaczego taka kwota?”

P. M. Szeliga - poprzedni dyrektor to przeoczył i nie uregulował składek ZUS, a ja musiałem to zrealizować. Wystąpiłem na piśmie do ZUS -u i dlatego dopiero teraz dowiedziałem się o zadłużeniu.”

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka - przedstawiła wniosek dotyczący udostępnienia GOK w Kobylance dla mieszkańców, raz w tygodniu, przynajmniej w okresie jesiennym do godz. 21.00.

Wójt A. Kaszubski - poinformował, że od 1.03.2012 r. nie pracuje osoba zajmująca się biblioteką, pełni inną funkcję na terenie Stargardu. Na dzień dzisiejszy jest robione skontrum zbiorów bibliotecznych przy udziale byłej kierownik biblioteki. Zespół pracujący przy skontrum przez dwa tygodnie nie zdążył zakończyć spisu. Został przedłużony termin - do świąt. Wskazuje wszystko, że biblioteka będzie funkcjonowała po świętach. Sprawozdanie zostało przygotowane przez Panią byłą kierownik biblioteki.”

Wójt p. A. Kaszubski przedstawił sprawozdanie z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance w 2011 r. /zał. nr 5/.

Radna R. Krzysztanowicz - „dotyczy osoby, która będzie tam pracować.”

Wójt -„Podjąłem rozmowy dotyczące funkcjonowania biblioteki, na pewno nie będzie czynna 8 godz., tylko krócej, może 4 godz. Może będzie wolny poniedziałek, a w zamian biblioteka będzie otwarta w soboty od godz. 13.00 - 17.00.

Osoba zatrudniona w bibliotece musi posiadać uprawnienia zgodnie z ustawą, staż, wykształcenie. Na razie nie będę organizował konkursu dotyczącego zatrudnienia pracownika do biblioteki. Od października wchodzi nowa ustawa o placówkach kultury, która mówi o tym, że będzie można połączyć GOK z biblioteką. Będzie może jeden dyrektor, aby tym zawiadywał. Być może trzeba będzie spełnić jeszcze inne wymogi. Przy reorganizacji mogę rozwiązać zawarte umowy.”

Radna M. Kosiacka - „Jako mieszkaniec, czytelnik jestem pełna podziwu dla pozyskiwania takiej ilości książek, tylko dlaczego to wszystko było za zamkniętymi drzwiami, bo biblioteka była często nieczynna”

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance w okresie od 1 marca 2012 roku do 29 marca 2012 r. przedstawił wójt gminy p. Andrzej Kaszubski:

  1. Sprawa dotycząca biogazowni została już wyjaśniona na spotkaniu w sprawie planu zagospodarowania przestrzennego i nie ma potrzeby aby jeszcze raz do tego powracać. Wszystko zostało już powiedziane.

  2. Na terenie Urzędu prowadzona jest kompleksowa kontrola działalności finansowej Gminy przez Regionalną Izbę Obrachunkowa ze Szczecina. Kontrola potrwa do 1 czerwca br.

  3. Odbyło się posiedzenie Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie podczas którego wójt składał wyjaśnienia dotyczące prawnych aspektów funkcjonowania Programu Wsparcia Rolnictwa na terenie Gminy Kobylanka. Ostatnia uchwała Rady Gminy zmieniająca wysokość zwrotu nakładów poniesionych przez rolników w ramach ochrony wód Jeziora Miedwie została utrzymana w mocy i będzie obowiązywała.

  4. W tym roku decyzje podatkowe zostały wysłane z dwutygodniowym opóźnieniem. Powodem takiej sytuacji jest wprowadzenie nowego programu komputerowego do obsługi podatków. Obecnie każdy z podatników ma nadany swój indywidualny numer konta, który będzie potrzebny przy organizacji przez gminę programu gospodarki odpadami. Wprowadzenie tego programu w przyszłości w znacznym stopniu usprawni obsługę podatników.

  5. Po drugim wyłożeniu Studium Zagospodarowania Przestrzennego Gminy wpłynęło osiem wniosków z uwagami. Jeżeli będziemy skłonni uznać te uwagi to w dwóch przypadkach koniecznym będzie uzupełnienie Raportu Oddziaływania na Środowisko i kolejne uzgodnienia z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Szczecinie. Powtórzenie tych procedur spowoduje wydłużenie prac nad Studium o kolejne trzy - cztery miesiące.

  6. Drogi gruntowe na terenie Gminy są w fatalnym stanie i wymagają natychmiastowej naprawy. Niestety zmieniające się warunki pogodowe nie pozwoliły na rozpoczęcie tych prac we wcześniejszym terminie. Obecnie Firma Trans Masz, która wygrała przetarg na utrzymanie dróg gruntowych rozpoczęła ich kompleksową naprawę. Zakończenie pierwszego etapu prac zaplanowane jest w połowie kwietnia. Do tego czasu wszystkie strategiczne drogi gruntowe powinny być doprowadzone do właściwego stanu po okresie zimowym.

  7. W przyszłym miesiącu na wniosek mieszkańców (pojawiający się na zebraniach wiejskich) w celu poprawy bezpieczeństwa mieszkańców Gminy rozpoczynamy radarowy pomiar prędkości na terenie Gminy. W pierwszej kolejności pomiarem objęte będą miejscowości Morzyczyn, Zieleniewo, Motaniec. Następnie obszar pomiaru poszerzony będzie o Kobylankę i Reptowo. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami harmonogram pomiarów zamieszczony jest na stronie internetowej Gminy.

  8. Od ostatniej Sesji nie udało się rozstrzygnąć przetargu na prefinansowanie zadania „Ochrona wód jeziora Miedwie” i cały czas mamy kłopot z końcową zapłatą za wykonane prace kanalizacyjne. Przeciągają się negocjacje z Bankiem Ochrony Środowiska w Szczecinie i niestety maja zostać zamknięte dopiero do 30 marca. Cały czas ponosimy konsekwencje zmiany Rozporządzenia Ministra Finansów zmieniającego sposób liczenia długu publicznego i nawet taka prosta rzecz jak kredyt na rachunku obrotowym stanowi problem w rozmowach z bankami ze względu na przekroczony wskaźnik, który za ubiegły rok według nowego sposobu liczenia wynosi 62,9%.

  9. Funkcjonowanie Ośrodka Zdrowie - w dalszym ciągu trwają negocjacje i rozmowy mające na celu ustalanie warunków umowy na wieloletnią dzierżawę dla dotychczasowego najemcy. Najistotniejszym elementem umowy będzie modernizacja wnętrza Ośrodka i dostosowanie pomieszczeń do wymogów ustawowych oraz zwiększenie dostępności dla mieszkańców Gminy do lekarzy specjalistów.

Zał. nr 6 - Informacje o realizacji podjętych uchwał.

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

1. Komisja rewizyjna przeprowadziła kontrole dotyczące wykorzystania dotacji na zadanie upowszechnianie kultury fizycznej i sportu wśród dzieci i młodzieży przeznaczonej dla klubów sportowych w 2011 roku oraz dotacji dla Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance. Komisja nie wydała żadnych zaleceń. Z treścią protokołów można zapoznać się w biurze Rady bądź na BIP.

2. 30.04.2012 r. upływa termin składania oświadczeń majątkowych w 2 egz. /podpisy w oryginale/ wraz z zeznaniem podatkowym PIT.

3. Kolejna sesja zaplanowana jest na koniec kwietnia, na której odbędzie się debata: „Pomoc społeczna w gminie, stan bezrobocia oraz ochrona zdrowia”. Proszę Pan Wójta o przygotowanie sprawozdania, również w formie pisemnej, jeżeli to możliwe odpowiednio wcześniej, w celu przekazania radnym w materiałach przed sesją.

4. Do Biura Rady wpłynęły następujące pisma:

a) w dniu 16.03.2012 r. wpłynęło pismo z RIO w Szczecinie dotyczące wstępnego badania uchwały Nr XVIII/110/12 Rady Gminy Kobylanka z dnia 1 marca 2012 r. w sprawie zmiany treści Programu Wsparcia Rolnictwa w Gminie Kobylanka w Zakresie Ochrony Środowiska,

b) w dniu 27.03.2012 r. wpłynęło pismo Klubu Radnych „Nowa Jakość” dotyczące wprowadzenia do porządku obrad XIX sesji Rady Gminy Kobylanka punktu: Stanowisko Rady Gminy Kobylanka w sprawie planowanej budowy biogazowni w Motańcu.

c) w dniu 28.03.2012 r. wpłynęło pismo od Pani Zofii Dąbkowskiej - Sołtys Reptowa do Rady Gminy i p. Wójta dotyczące rozbudowy firmy „Enterprise” w Reptowie, które zostało odczytane.

5. Przewodnicząca Rady poinformowała, że w związku z tym, że na forum gminy Kobylanka toczy się dyskusja dotycząca planowanej budowy biogazowni w Motańcu padają tam pomówienia dotyczące Rady Gminy. Jako radni musimy być przygotowani na szerszą krytykę naszej pracy i to jest naturalne. Jednakże niektóre wypowiedzi forumowiczów skierowane pod adresem Rady Gminy są zbyt obraźliwe. W związku z tym zdecydowałam o zasięgnięciu , na razie nieformalnie, opinii na temat czy te wypowiedzi nie naruszają art. 212 kodeksu karnego.

Treść art.212 została odczytana przez przewodniczącą Rady Gminy.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - „refundacja za zeszły rok dotycząca Programu wsparcia rolnictwa. Do końca stycznia należało złożyć dokumenty , a jeszcze nie zostało to rozpatrzone, dlaczego jest takie opóźnienie?”

Radna Renata Krzysztanowicz - „czy to jest prawda, że wniosek dotyczący biogazowni wpłynął w październiku do Urzędu Gminy? Co myśli p. Wójt, jakie korzyści mogą być z tego tytułu, jakie jest stanowisko Wójta na temat powstania biogazowni?

Wydaje mi się, że informacja na temat bieżących spraw jest niewystarczająca, skoro nic nie wiedzieliśmy o tej sprawie”

Została ogłoszona przerwa 15 min.

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk poddała pod głosowanie wniosek Klubu Radnych „Nowa Jakość” dotyczący wprowadzenia do porządku obrad XIX sesji Rady Gminy Kobylanka punktu: Stanowisko Rady Gminy Kobylanka w sprawie planowanej budowy biogazowni w Motańcu.

„Kto jest za przyjęciem w/w wniosku?”

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za-13, przeciw-0, wstrzymał się - 1, przy 14 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty jako pkt. 7 porządku obrad.

Wójt A. Kaszubski zgłosił wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką.

„Kto jest za przyjęciem w/w wniosku?”

Wniosek został przyjęty w następujący sposób:za-11, przeciw-3, wstrzymał się-0, przy 14 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty jako pkt. 12 porządku obrad.

Ad. 7

Stanowisko Klubu Radnych „Nowa Jakość” w sprawie planowanej „Budowy biogazowni o mocy do 6 MW na działce nr 3/2 w Motańcu”.

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk odczytała stanowisko Rady Gminy w sprawie „Budowy biogazowni o mocy do 6 MW na działce nr 3/2 w Motańcu”, które stanowi zał. nr 7.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła stanowisko w następujący sposób: za- 13, przeciw-0, wstrzymał się 1 - stanowisko nr 1/12 Rady Gminy z dnia 29 marca 2012 r. w sprawie planowanej „Budowy biogazowni o mocy do 6 MW na działce na 3/2 w Motańcu” /zał. nr 8/.

Ad. 8

Sprawozdanie z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2011.

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk poinformowała, że sprawozdanie zostało przekazane wszystkim radnym w materiałach na poprzednią sesję /sprawozdanie zał. nr 9/.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka poinformowała, że na posiedzeniu Komisji Społecznej p. Robert Bartosik - pełnomocnik Wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych wyczerpująco omówił sprawozdanie, które zostało przyjęte bez uwag.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie najmu lokalu Ośrodka Zdrowia położonego w budynku przy ul. Szkolnej 20 w Kobylance /projekt nr 109/12 wraz z autopoprawką.

Wójt omówił projekt uchwały wraz z autopoprawką i autopoprawką „WERSJA 2”/zał. nr 10/. Poinformował, że wyrażając zgodę na najem na okres nie dłuższy niż 20 lat Gmina ma możliwość negocjacji na temat ewentualnego wkładu finansowego Gminy w planowaną modernizację budynku ośrodka zdrowia.

Do powyższego projektu uchwały brak pytań.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Przewodnicząca Rady Gminy poinformowała, aby w § 2 zmienić słowa „ na okres 20 lat ” na brzmienie „ na okres do 20 lat”.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XIX/113/12 /głosowanie imienne zał. nr 11/ w sprawie najmu lokalu Ośrodka Zdrowia położonego w budynku przy ul. Szkolnej 20 w Kobylance /zał. nr 12/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę gruntu stanowiącego własność Gminy Kobylanka na grunt stanowiący własność osoby prawnej /projekt nr 110/12/.

Wójt uzasadnił omówił projekt uchwały /zał. nr 13/. Poinformował, że projekt uchwały powstał na wniosek właścicielki firmy Enterprise. Warunkiem zamiany jest, że firma Enterprise wykona drogę dojazdu z pominięciem miejscowości Reptowo. Droga miałaby prowadzić przez teren polny i być utwardzona.

Przewodnicząca Rady Gminy - czy są pytania do projektu uchwały?

Do powyższego projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 14 radnych w wyniku głosowania /za-0, przeciw-14, wstrzymał się-0/ nie podjęła uchwały /głosowanie imienne zał. nr 14/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2013 r. /projekt nr 116/12/.

Wójt omówił projekt uchwały /zał. nr 15/.

Wójt przedstawił Fundusz sołecki wg ustawy dla poszczególnych sołectw. Wydatki zgodnie z ustawą należy wydawać, rozliczać, co wiąże się z dużymi obowiązkami. Wnioskuję, aby funkcjonowało to tak jak dotychczas. Chyba, że będą zalecenia pokontrolne w stosunku do wydatków sołeckich.

Do powyższego projektu uchwały brak pytań.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę - uchwałę Nr XIX/114/12 /głosowanie imienne zał. nr 16/ w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2013 r./zał. nr 17/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką /projekt nr 119/12/.

Wójt omówił projekt uchwały /zał. nr 18/.

Projekt uchwały dotyczy zabezpieczenia hipotecznego kredytu obrotowego w bieżącym rachunku bankowym gminy. Taki kredyt mamy zaciągany co roku, gdyż jest on niezbędny do bieżącej obsługi finansowej. Ponieważ mamy przekroczone wskaźniki (62,9%), to bank żąda zabezpieczenia hipotecznego, które obowiązuje tylko przez jeden rok.

Radna Ewa Barełkowska - działka o nr 232/98- czy to jest kolejna działka na terenie OSiRu.?

Wójt - tak to jest na terenie OSiR . Jest nam to potrzebne na tzw. bieżącą działalność gminy. Aktualnie rozpoczął się dopiero okres podatkowy, pieniądze dopiero zaczynają wpływać na konto.

Radna E. Barełkowska - czy wójt gwarantuje, że bank tego nie sprzeda, bo będzie kolejny komis samochodowy.

Wójt - w budżecie mamy to zapisane, ale to nie oznacza, że jest zachowana przez cały czas płynność finansowa. Do tej pory mieliśmy zawsze kredyt w rachunku bieżącym w wysokości 1 000 000 zł. Dzisiaj bank wskazał , że musimy kredyt mieć na pół roku. Teren ten na pewno nie będzie przez bank sprzedany.

Radna E. Barełkowska - dlaczego zawsze hipoteką objęty jest teren w Morzyczynie, a nie w Kobylance lub innych miejscowościach.

Wójt - tamte tereny przeznaczamy do sprzedaży w tym roku, dlatego nie obciążamy ich hipoteką.

W 2011 roku był wskaźnik przekroczony. Banki rozmawiają z nami, nie spóźniliśmy się dotąd z żadną spłatą, wszystkie raty kredytów spłacamy na bieżąco..

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - mam pytanie, czy Pan nas poinformuje, jeśli hipoteka wygaśnie na koniec roku, że dana działka nie jest obciążona?

Wójt - informacja będziecie Państwo mieli na koniec września i na koniec roku.

Wiceprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Bogdan Poliwka przedstawił pozytywną opinię komisji do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 13, przeciw-0, wstrzymał się - 1, uchwałę Nr XIX/115/12 /głosowanie imienne zał. nr 19/ w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości hipoteką zał. nr 20/.

Ad. 13

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi udzielił wójt p. A. Kaszubski:

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska -

„refundacja za zeszły rok dotycząca Programu wsparcia rolnictwa. Do końca stycznia należało złożyć dokumenty , a jeszcze nie zostało to rozpatrzone, dlaczego jest takie opóźnienie?”

Odp. : W przyszłym tygodniu będzie odpowiedź na złożone wnioski. Przeanalizuję co jest powodem opóźnienia rozpatrzenia wniosków.

Radna Renata Krzysztanowicz -

„czy to jest prawda, że wniosek dotyczący biogazowni wpłynął w październiku do Urzędu Gminy?. Co myśli p. Wójt, jakie korzyści mogą być z tego tytułu, jakie jest stanowisko Wójta na temat powstania biogazowni?

Wydaje mi się, że informacja na temat bieżących spraw jest niewystarczająca, skoro nic nie wiedzieliśmy o tej sprawie”?”

Odp. : Nie wiem, nie analizowałem jakie korzyści może przynieść inwestycja dla gminy. Nie jestem specjalistą od biogazowni. Czytam opinie, protesty, rozumiem wszystkie uwagi protestujących. Muszę poczekać na opinię z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska i Sanepidu, dopiero wówczas mogę zabrać głos. Inwestor może pisać we wniosku co chce. Jak otrzymam opinię od specjalistów dopiero będę mógł zająć stanowisko. Każda decyzja wydana przeze mnie może być zaskarżona przez Inwestora. Nie mogę wydawać na tym etapie opinii. Ja muszę dokonać bardzo należytej staranności. Bo jak Inwestor będzie chciał się odwołać to aby nie było argumentów. To co się wydarzyło na sesji to zamyka sprawę.

Data wpłynięcia wniosku do Urzędu Gminy , to koniec października. Urząd dopiero występuje do RDOŚ o przygotowanie następujących dokumentów do wniosku. Może nie będzie tematu, może będzie negatywna opinia. Procedura musi się odbyć od początku do końca.

Każdy z mieszkańców ma prawo złożyć wniosek. Ja nie mogę odmówić. Dzisiaj są protesty mieszkańców i podejmę decyzję dotyczącą wydania decyzji.

Ad. 14

Wolne wnioski i informacje.

Radny Waldemar Michalski - wniosek, aby Stanowisko Rady Gminy umieścić na stronie internetowej gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy przekazała wszystkim radnym ksero uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie stwierdzenia nieważności w części uchwały nr XIV/88/11 Rady Gminy Kobylanka z dnia 24 listopada 2011 r. w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości w celu udzielenia wyjaśnienia dla mieszkańców dotyczącego zwiększenia stawki za podatek dla emerytów i rencistów. Przewodnicząca Rady Gminy zaproponowała Wójtowi, aby zastanowić się nad umorzeniami.

Wójt - sprawa nie jest prosta. To trzeba zgodnie z ustawą postępować i zgodnie z prawem. Decyzja o umorzeniu ma wpływ na nasze funkcjonowanie. Trzeba podatników namawiać, aby nieruchomości przekazać w dzierżawę lub rozebrać nieruchomość jak nie jest potrzebna.

Ad. 15

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodnicząca Rady Gminy o godz. 12.00 zamknęła obrady XIX Sesji Rady Gminy.

Protokołowała:

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Irena Rybarczyk

1


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
16 maj 2012

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
16 maj 2012, godz. 09:46

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
16 maj 2012, godz. 09:46