Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XII/15 z XII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 24 września 2015 r.

PROTOKÓŁ Nr XII/15

z XII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 24 września 2015 r.

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 9.00 otworzył XII sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności zał. Nr 1. Nieobecni: radny Mariusz Ilnicki. 

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik p. Daniel Urbańczyk, dyrektor ZSP w Reptowie, pracownicy Urzędu Gminy podinspektor p. Katarzyna Pikulik i p. Marcin Lewicki oraz  przedstawiciel firmy Atmoterm S.A. – lista obecności  zał. nr 2.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia XI sesji Rady Gminy  z dnia 25.06.2014 r. 

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 25.06.2015 r. został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 14 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 3/.

 

Ad. 3

Ochrona środowiska, gospodarka odpadami w gminie:

- Informacja  Wójta o realizacji regulaminu utrzymania  porządku i czystości   w gminie,

Na salę posiedzeń przybył radny M.Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 15.

Pracownik UG p. K. Pikulik przedstawiła sprawozdanie  dotyczące gospodarki odpadami oraz utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka za okres 1 lipca 2014 r. do 30 sierpnia 2015 r.:

Dane na dzień 31.08.2015r.

1. Liczba deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych – 1821 szt. (w tym 132 deklaracje sezonowe)

2. Liczba zadeklarowanych osób-  4904

3. Deklaracje na odpady niesegregowane – 21 % wszystkich deklaracji.  – (poprzedni rok 20,8 %)

Liczba osób które nie segregują odpadów (łącznie z mieszkańcami sezonowymi) – 796 osób (16,2%)

4. liczba pojemników na terenie gminy znajdujących się w nieruchomościach zamieszkałych

a/ pojemniki 80 l  : 32 szt.

b/ pojemniki 120 l : 2121 szt.

c/ pojemniki 240 l :  132 szt.

d/ pojemniki 1100l :  1 szt.

5. Na terenie Gminy Kobylanka usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych oraz odpadów z Gminnego Punktu Odpadów (GPZO) w Morzyczynie świadczy wybrana w przetargu firma Remondis Szczecin Sp. z o.o.

6. Masa odebranych od mieszkańców Gminy Kobylanka odpadów komunalnych

1) Masa odebranych odpadów komunalnych zmieszanych:     

  2014 rok

od 1 lipca do  31 grudnia

2015 rok

od 1 stycznia do  30 czerwca

2015 rok

Lipiec, sierpień

Lipiec – 114,45 Mg

Sierpień – 87,22 Mg

Wrzesień – 95,82 Mg

Październik–91,76 Mg

Listopad- 78,80 Mg

Grudzień – 96,00 Mg

 

Styczeń- 82,30  Mg

Luty- 78,98  Mg

Marzec- 95,87  Mg

Kwiecień-103,78  Mg

Maj- 89,81  Mg

Czerwiec- 89,95  Mg

Lipiec- 102,88 Mg

Sierpień- 81,32 Mg

 

 łączna masa :  564,05 Mg

łączna masa :  540,69 Mg

-

 

Od 1 lipca 2014 r. do 30 czerwca 2015 r.  odebrano z nieruchomości zamieszkałych 1104,74 Mg odpadów komunalnych zmieszanych.       

 

Rok 2013/2014 -  900,18 Mg  (różnica-204,56 Mg)   

 

 

2)  Masa odebranych odpadów segregowanych :

Rok 2014 

1 lipiec- 31 grudzień

Rok 2015

1 styczeń - 30 czerwiec 

Rok 2015

1 Lipiec - 31 sierpień

 

Papier i tektura :  32,94 Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe : 21,95  Mg

Odpady szkła opakowaniowego : 40,96 Mg

Papier i tektura : 31,55  Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe : 21,11 Mg

Odpady szkła opakowaniowego : 43,06 Mg

Papier i tektura :  11,72 Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe : 8,38  Mg

Odpady szkła opakowaniowego : 16,06 Mg

 

Łączna masa odpadów selektywnych – 95,85 Mg

 

Łączna masa odpadów selektywnych  – 95,72 Mg

-

Masa odpadów selektywnych odebrana od 1 lipca 2014 r. do 30 czerwca 2015 r. :

Papier i tektura :  64,49 Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe : 43,06 Mg

Odpady szkła opakowaniowego :  84,02 Mg

 

Łączna masa odpadów selektywnych zebarana od 1 lipca 2014 r do 30 czerwca 2015 r.  – 191,57 Mg Rok 2013/2014 -  173,69  Mg  (różnica-17,88 Mg)   

 

3). Masa odpadów odebranych z GPZO Morzyczyn

Rok 2014

 1 lipca do 31 grudnia

 

Rok 2015

1 stycznia do 30 czerwca + zbiórka odpadów wielkogabarytowych w marcu 2015 r

Rok 2015

Lipiec –sierpień

Odpady wielkogabarytowe :  13,18  Mg

Odpady ulegające biodegradacji :  17,9 Mg

Elektroodpady : 1,96 Mg

Odpady opakowań zawierających subst. niebezpieczne : 1,06 Mg

Opony - 0,58 Mg

Opakowania z papieru i tektury :  1,76 Mg

Szkło opakowaniowe: 0,94 Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe: 1,36 Mg

 

Odpady wielkogabarytowe : 22,28 Mg

Odpady ulegające biodegradacji : 19,04 Mg 

Elektroodpady : 8,02  Mg

Odpady opakowań zawierających subst.  niebezpieczne :  0,7  Mg

Opakowania z papieru i tektury :  1,44  Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe: 1,74  Mg

 

Odpady wielkogabarytowe :  8,74 Mg

Odpady ulegające biodegradacji :  8,66 Mg 

Elektroodpady :  0,66 Mg

Odpady opakowań zawierających subst.  niebezpieczne : 0,46 Mg

Opakowania z papieru i tektury :  1,4  Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe:  0,84 Mg

Opakowania ze szkła : 1,8 Mg

Odpady z drobnych remontów : 2,84 Mg

Łączna masa odpadów zebranych w GPZO od  1 lipca do 31 grudnia 2014r. – 38,74  Mg

 

Łączna masa odpadów zebranych w GPZO od  1 stycznia do 30 czerwca 2015r. – 53,22 Mg (w tym zbiórka mobilna 16,64 ) w GPZO 36,58 Mg

Łączna masa odpadów zebranych w GPZO od 1  lipca do 31 sierpnia 2015 r. -  25,4  Mg

 

 Masa odpadów odebranych z GPZO Morzyczyn od 1 lipca 2014 do 30 czerwca 2015

Odpady wielkogabarytowe : 35,46  Mg

Odpady ulegające biodegradacji : 36,94  Mg 

Elektroodpady : 9,98  Mg

Odpady opakowań zawierających subst.  niebezpieczne :1,76  Mg

Opony : 0,58 Mg

Opakowania z papieru i tektury : 3,2  Mg

Szkło opakowaniowe: 0,94 Mg

Zmieszane odpady opakowaniowe : 3,1 Mg

Łączna masa odpadów zebranych w GPZO od 1 lipca 2014 r. do 30 czerwca 2015 r   : 91,96  Mg

Rok 2013/2014 -  83,42 Mg  (różnica- 8,54 Mg)   

7.  Wezwania do złożenia deklaracji wysłane do właścicieli nieruchomości na terenie gminy Kobylanka :  27 wezwań, 19 wezwań zostało zakończone złożeniem deklaracji lub wyjaśnieniami o zamieszkaniu lub niezamieszkaniu, dla  2  wezwań zostało wszczęte postępowanie i zostały wydane decyzje, 6 wezwań pozostało do wyjaśnienia i sprawdzenia czy przedmiotowa nieruchomość jest zamieszkiwana.

8. Przeprowadzone postępowania zakończone wystawieniem decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi : 2 szt.

9. Wezwania w sprawie wyjaśnień skierowane do właścicieli nieruchomości zamieszkałych dot. liczby osób zamieszkałych podanych w deklaracjach właściciela nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi : 24 szt., złożono 21 wyjaśnień lub deklaracji, dla 3 wezwań nie złożono wyjaśnień.

10. Sprawdzono i skontrolowano 41 firm działających na terenie gminy Kobylanka w zakresie posiadanych umów z przedsiębiorcami na odbieranie i zagospodarowanie odpadów- 2 firmy zakończyły działalność, 2 firmy nie przedstawiły w Urzędzie Gminy umowy ale zostały poddane kontroli i przedstawiły stosowne umowy na odbieranie odpadów, 3 firmy nie udzieliły odpowiedzi na pismo i nie  przedstawiły umowy- firmy te zostaną poddane kontroli. Pozostałe firmy przedstawiły umowy na odbiór i zagospodarowanie odpadów.

11. W marcu 2015 r. zorganizowano mobilną zbiórkę odpadów wielkogabarytowych na terenie Gminy Kobylanka w wyniku której zebrano – 16,64 Mg odpadów wielkogabarytowych oraz  odpadów elektrosprzętu.

12. Mieszkańcy gminy przy każdym odbiorze odpadów selektywnych poddawani są przez przedsiębiorcę odbierającego odpady,  kontroli w zakresie prowadzenia prawidłowej segregacji odpadów .

W przypadku rażących błędów w segregacji, przedsiębiorca zobowiązany jest do przysyłania comiesięcznych raportów, które ujawniają właścicieli nieruchomości, którzy pomimo zadeklarowanej segregacji, odpadów nie segregują, lub robią to w bardzo niewłaściwy sposób.

Wynikiem otrzymanych raportów było wysłanie  pism przypominających  właścicielom nieruchomości o obowiązku właściwej segregacji.  Wysłanych pism – 14 szt. Żaden z właścicieli do którego wysłano w/w pismo nie powtórzył się ponownie w raporcie dot. nieprawidłowej segregacji co oznacza, że pismo odniosło skutek i segregacja prowadzona jest prawidłowo.

13. Usunięto kilkadziesiąt mniejszych i większych nielegalnych wysypisk odpadów min. droga Kunowo-Lipnik. Podjęto kroki zmierzające do usunięcia dużego nielegalnego wysypiska odpadów powłok kablowych w Reptowie, brak środków finansowych na ten cel nie pozwolił aktualnie na likwidację tego składowiska.

14. Wszczęto 3 postępowania w sprawie wydania decyzji nakazującej usunięcie odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania. 1 postępowanie zostało umorzone- odpady zostały usunięte, 2 postepowania są w toku.

15. W celu uaktualnienia ewidencji zbiorników bezodpływowych a co za tym idzie skontrolowania właścicieli nieruchomości w zakresie posiadanych umów z przedsiębiorcami na opróżnianie zbiorników bezodpływowych, do wszystkich właścicieli nieruchomości wysłano do wypełnienia i złożenia w UG Kobylanka „zgłoszenia do ewidencji zbiorników bezodpływowych (szamb), przydomowych oczyszczalni ścieków” . W wyniku przeprowadzonej działania, do Urzędu wpłynęło 150  zgłoszeń właścicieli . Dalsze działania  kontrolne w celu uaktualnienia ewidencji została  zobowiązana przeprowadzić Straż Gminna, która do tej pory skontrolowała 50 posesji na terenie gminy, kontrola będzie zakończona do 31 października 2015r., z której Straż Gminna sporządzi protokół.  

16. Sposoby postępowania z odpadami problemowymi na terenie Gminy Kobylanka, których mieszkańcy nie mogą oddawać do GPZO Morzyczyn 

1) Odpady przeterminowanych leków przyjmowane są do specjalnie przeznaczonego na ten cel  pojemnika w Ośrodku Zdrowia w Kobylance , który jest opróżniany 1 raz na kwartał, przez Pogotowie Sanitarno Epidemiologiczne Novista, z którym jest zawarta stosowna umowa.

2)  Sztuki padłe zwierząt dzikich zabierane są do utylizacji przez firmę Struga S.A. z którą zawarta jest umowa na świadczenie takiej usługi.

17. Usługi odbioru, transportu oraz zagospodarowania odpadów komunalnych zmieszanych, odpadów gromadzonych w sposób selektywny oraz odpadów biodegradowalnych z budynku Urzędu Gminy Kobylanka oraz z obiektów na terenie Gminy Kobylanka świadczy wybrana     w przetargu firma Remondis Szczecin. Sp. z o.o. Na terenie Gminy Kobylanka, w różnych pkt.  min. świetlice, cmentarze, przystanki, parking, ciągi piesze itp. w celu utrzymania czystości i porządku jest usytuowanych: 6 koszy 80l, ok 38 koszy 60l,  14 koszy 120l, 10-60l koszy betonowych , 7 koszy 1100 l, oraz 3 kontenery 5m3 w tym 1 na odpady biodegradowalne. Utrzymaniem czystości i porządku na terenach komunalnych zajmują się głównie pracownicy UG oraz pracownicy działający na zlecenie gminy, którzy na bieżąco usuwają odpady, zajmują się koszeniem oraz wykonują wszelki prace związane  z utrzymaniem czystości  i porządku na terenie gminy.

18. W dniach 08 i 17 października  2014 roku odbyła się kontrola firmy Remondis Szczecin Sp. z o.o. świadczącej  usługi odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, która wykazała, że część odpadów z nieruchomości niezamieszkałych była odbierana łącznie z odpadami z nieruchomości zamieszkałych oraz, że ilości odpadów z nieruchomości niezamieszkałych  nie odliczano od wagi odpadów odbieranych z nieruchomości zamieszkałych. W wyniku wystąpienia pokontrolnego firma Remondis Szczecin Sp. z o.o. dokonała stosownych obliczeń oraz korekt faktur, w wyniku których Gmina Kobylanka odzyskała kwotę 84 387,62 zł

19. W ramach edukacji ekologicznej podczas Dnia Dziecka w Reptowie dzieci ze szkoły wykonały prace na konkurs ekologiczny pt. " Najciekawszy projekt wykonany a materiałów selektywnych" a Panie z Koła Gospodyń Wiejskich, wystąpiły w kapeluszach wykonanych z materiałów ekologicznych (papierowych).

20. W maju 2015 r. odbyła się kontrola Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska, która obejmowała zagadnienia dot.  przestrzegania wymagań w zakresie postepowania  z odpadami, w tym odpadami niebezpiecznymi oraz miała na celu sprawdzenie realizacji zadań własnych gmin w zakresie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Podczas kontroli wykryto 4 nieprawidłowości :

1) Niezapewnienie poziomu ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania -75% za 2012 r. (w roku 2012 gmina nie gospodarowała odpadami od mieszkańców i nie miała wpływu, poprzez zastosowanie odpowiednich zapisów w umowie z firmami odbierającymi odpady komunalne na osiągnięcie wymaganych poziomów)

2) Niezapewnienie poziomu ograniczenia masy odpadów ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania za- 50% za 2013 r. (w I półroczu roku 2013 gmina nie gospodarowała odpadami od mieszkańców, gdyby do obliczeń brano pod uwagę tylko II półrocze 2013 r. poziom zostałby osiągnięty, w 2014 r. w którym gmina cały rok gospodarowała odpadami od mieszkańców wymagane poziomy zostały osiągnięte.) 

3) Niesprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w zakresie o którym mowa w art. 9e ust. 1 pkt. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do przekazywania odebranych od właścicieli nieruchomości –zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych bezpośrednio do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych)

Podjęto następujące działania w w/w zakresie :

  1. a/ Umowa, na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych, która obowiązuje od 1 lipca 2015 r. zawarta z Remondis Szczecin Sp. z o.o. zawiera zapis w którym podmiot  odbierający odpady komunalne zobowiązany jest do przekazywania odebranych zmieszanych odpadów komunalnych oraz odpadów zielonych do regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, właściwej dla regionu szczecińskiego określonej w „Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2018-2023” tj. instalacji do mechaniczno- biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych (w tym pkt. wymienione są 4 możliwe regionalne instalacje.)
  2. b/ Wysłano pisma do wszystkich przedsiębiorców, którzy mogą odbierać odpady komunalne z terenu Gminy Kobylanka, w którym przypomina się o obowiązku o którym mowa art. 9e ust. 1 pkt. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, z nakazem bezwzględnego przestrzegania w/w przepisu oraz o możliwych konsekwencjach w wypadku nie stosowania się do zapisu o którym mowa w art. 9e ust. 1 pkt. 2 w/w ustawy.
  3. 4) Nieokreślenie warunków i trybu składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
  4. Obecnie jest przygotowywana uchwała, która określi w/w warunki.

- Informacja Wójta o realizacji gminnego programu ochrony środowiska,

Pracownik UG p. M. Lewicki przedstawił sprawozdanie z realizacji Programu  Ochrony Środowiska (POŚ) dla gminy Kobylanka na lata 2012-2015 z perspektywą na lata 2016-2019 za lata 2012-2015-zał. nr 4.

 

- Informacja Wójta o realizacji programu usuwania azbestu.

Pracownik UG p. K. Pikulik   przedstawiła informację o realizacji programu usuwania azbestu:

 

Informacja o realizacji programu usuwania azbestu w  2015 r.

 

1. W 2015 r . - 19 właścicieli nieruchomości złożyło w  urzędzie Gminy w Kobylance  kompletne wnioski na usunięcie azbestu i wyrobów zawierających azbest z ich nieruchomości, w tym :

- 6  wniosków na usunięcie wyrobów zawierających azbest łącznie z demontażem dachu

- 16 wniosków na usunięcie wyrobów zawierających azbest „luzem”

2. Data złożenia kompletnego wniosku o uzyskanie dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest  z WFOŚ i GW w Szczecinie :    12.05.2015 r.

- kwota dotacji uzyskanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie  - 48 247 zł

–data podpisania umowy na dotację z WFOŚ i GW  :  08  lipca 2015 r.

3. Wybrana zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych, firma świadcząca usługi usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kobylanka w 2015 r. : Eko 24 Barbara Plewko z Dębna

- data podpisania umowy z Eko 24 Barbara Plewko :  08 czerwca 2015  r.

- cena jednostokowa(zaoferowana przez Eko 24)   usunięcia 1 MG wyrobów z azbestem „luzem” :  400 zł/Mg

- cena jednostokowa (zaoferowana przez Eko 24)  usunięcia 1 MG wyrobów z azbestem łącznie z demontażem  -  500 zł/Mg

- termin wykonania zadania podany w umowie – 10.08.2015 r.

- liczba posesji z których usunięto wyroby zawierające azbest – 19

4.  Masa usuniętych wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kobylanka  w 2015 r.– 66,53 Mg

- masa wyrobów zawierających azbest zdemontowanych z dachów – 25,41 Mg

- masa wyrobów zawierających azbest usuniętych „luzem” – 41,12 Mg

 

- całkowity koszt zadania :  29 153  zł

Łącznie z terenu Gminy Kobylanka w latach 2013-2015 usunięto  314,46   Mg wyrobów zawierających azbest.

 

Radna A. Nelke –„Od 1.07.2015 r. Gmina jest zobowiązana zgodnie z nową umową.”

Pracownik K.Pikulik – poinformowała, że na następnej sesji będą przygotowane zmiany uchwał dot. stawek za nieczystości stałe, zasad i regulamin.”

Radny Z. Drohomirecki – „ Od czego stawki wzrastają, przecież jak nie było selektywnej zbiórki było taniej, teraz jest selektywna zbiórka a stawki wzrastają.”

P.K. Pikulik – „ System powinien się zamykać. Koszty wzrastają m.in. dodatkowo są ponoszone koszty za usuwanie wysypisk nielegalnych.”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos – „Projektami uchwał dotyczącymi odpadów zajmie się odpowiednio dana komisja.”

Radny Z. Drohomirecki – „Może w interesie mieszkańców poszukać innej firmy.”

P.K. Pikulik – „Firma została wyłoniona zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.”

Radna Cz. Grabowska – „Mozę ktoś nie złożył deklaracji dotyczącej wywozu nieczystości stałych.”

P. K. Pikulik – „Firma świadcząca usługi na bieżąco monitoruje o takich sytuacjach.”

Radna Cz. Grabowska – „Czy to dotyczy osób zamieszkałych czy zameldowanych?”

P. K. Pikulik – „Dotyczy osób zamieszkałych.”

Radny D. Szczęsny – „ Gmina ogłasza przetarg i formułuje kryteria. Jednym z kryterium jest cena. Czy cena była wyższa czy na poziomie lat poprzednich?”

P.K. Pikulik – „Gmina podaje ilość odpadów.”

Radny Z. Drohomirecki – „Pojawiły się problemy z gazem w miejscowości. Proszę  o sprawdzenie.”

P. M. Lewicki – „Ja takich informacji nie mam. Nie wiem  czy inwestycje borykają się  z takim problemem.”

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy  w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka, w tym:

Wójt p. M. Przysiwek przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy  w Kobylance:

Wybór nowego dyrektora ZSP w Reptowie – są doniesienia , że są nieprawidłowości. W dniu dzisiejszym mamy kontrolę z Kuratorium Oświaty.

Wójt przedstawił nowowybranego dyr. ZSP Reptowo p. Mariusza Dubojskiego.

P. M. Dubojski przedstawił:

- wykształcenie,

- miejsca pracy – pedagogiczne i niepedagogiczne,

- pełnione zadania na stanowisku kierowniczym,

- koncepcje funkcjonowania i rozwoju publicznego szkoły, w tym:

- mocne strony: znaczna ilość dobrych pedagogów, usytuowanie szkoły, ambitna, chętna do pracy młodzież, liczne sukcesy uczniów, dobre wyniki egzaminów zewnętrznych, wysoki współczynnik EWD, hala sportowa wraz z zapleczem,

- słabe strony: niska ocena szkoły w środowisku, niska ocena pracy dyrektora szkoły wraz z niektórymi nauczycielami, dojazdy uczniów do szkoły, niska temperatura w szkole podczas okresu zimowego, zmniejszająca się liczba uczniów, promocja szkoły.,

- szanse: chęć nauczycieli do wprowadzenia zmian, inicjatywy nauczycieli i ich konsekwentna realizacja, wprowadzenie innowacji pedagogicznych, podejmowanie działań marketingowych, rozwój Kolei Metropolitalnej , współpraca między innymi z OSP na terenie Gminy Kobylanka, z Parafiami rzymskokatolickimi w Reptowie i Kobylance, z Uniwersytetem szczecińskim, z Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym, teren szkoły, współpraca ze szkołami za granicą (możliwość współpracy ze szkołą na Łotwie).

- zagrożenia: zmniejszenie liczby uczniów, mniejsza ilość oddziałów, likwidacja etatów,

- plan  w zakresie zarządzania i organizacji: zapewnienie funkcjonowania szkoły zgodnie z jej statutem i prawem oświatowym, wzbogacanie oferty edukacyjnej, poprawa warunków lokalowych i wyposażenia szkoły, pozyskiwanie dodatkowych środków finansowych.

- działalność wychowawcza szkoły – budowanie pozytywnego klimatu w szkole, funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym - dążenie do aktywnego uczestnictwa rodziców w życiu szkoły, ścisła współpraca z władzami samorządowymi i kuratoryjnymi  w zakresie realizacji polityki oświatowej, promocja szkoły – polepszenie wizerunku szkoły  w środowisku.

Wójt – „Zdecydowałem się po analizie dokumentów i przeprowadzonych rozmów wybrałem kandydata na dyrektora ZSP Reptowo na okres 2 lat. Duża ilość dzieci jest w szkołach zewnętrznych. Cel jest, aby te dzieci były w naszych szkołach.  W 2009 r. – gimnazjalistów było ok. 150, przy ilości mieszkańców 3 500 , w 2014 r. gimnazjalistów było ok. 50. Powinniśmy zadbać, aby stosunek dzieci do mieszkańców wzrósł. To jest główny cel.”

Dalsza część sprawozdania stanowi zał. nr  5.

 

Sprawozdanie Wójta na stronie internetowej - http://kobylanka.pl/sprawozdanie-09-2015

 

 

- Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej.

Skarbnik p. D. Urbańczyk przedstawił sytuację finansową:

Stan środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu: 2.213.373,14 zł.

Gmina w dalszym ciągu nie wykorzystuje debetu na rachunku bieżącym.

Zobowiązania finansowe oraz publiczno-prawne (zaliczki na podatek, świadczenia ZUS regulowane są w wymaganych terminach), jak też zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług regulowane są na bieżąco.

W zakresie roszczeń, wykazanych m.in. w suplemencie do sprawozdania z wykonania budżetu, to w okresie od ostatniej informacji uregulowano zobowiązanie wobec:

  1. Iwony Tomas za bezumowne korzystanie z nieruchomości, wykup działek  – 163.934,00 zł, w tym 50.924,00 zł jako kompensata zaległości podatkowej,
  2. Marii Wowk-Kozakowskiej, Anny Manteufel – aneks do umowy w sprawie budowy sieci kanalizacyjnej, przepompowni ścieków i sieci wodociągowej w Kobylance – 80.000,00 zł,
  3. Andrzeja Kołodziejczaka – budowa sieci kanalizacyjnej w działce 336/1 – 3.865,00 zł.

Do Gminy wpłynęła nota firmy Trans-Masz, a potem pozew sądowy z roszczeniem dotyczącym odszkodowania za utracone wynagrodzenie. Gmina nie wyraziła zgody na zapłatę kwoty 92.562,66 zł wraz z odsetkami ustawowymi od dnia 29.06.2015 r. jak również kosztów procesu w kwocie 4.774,25 zł. Przyjmując, iż do zerwania umowy doszło w sposób nieścisły prawnie, Gmina skłonna była zapłacić kwotę przynależną przybliżonemu  jednomiesięcznemu wynagrodzeniu czyli kwocie 28.900,00 zł, stosując §9 pkt 1 umowy. Trans-Masz nie przystał na taką propozycję. Na roszczenie należy zabezpieczyć środki budżetowe, co będzie przedmiotem uchwały w sprawie zmiany budżetu.

 

W toku jest pozew sądowy  o zapłatę w postępowaniu upominawczym przeciw firmie Eko-Wodrol Sp. z o.o. Koszalin, wykonawcy zadania „Ochrona wód jeziora Miedwie poprzez budowę sieci kanalizacyjnych i przebudowę oczyszczalni ścieków w aglomeracji Stargard Szczeciński – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami dla wsi Kunowo  i Zieleniewo wraz z budową tłoczni ścieków – Gmina Kobylanka” na kwotę łączną 127.040,00 zł, dotyczącą kar umownych z tytułu wykonania przedmiotu robót z opóźnieniem.

Gminie naliczona została korekta finansowa za naruszenie prawa zamówień publicznych związane z realizacją projektów współfinansowanych ze środków funduszy UE, dotyczy zadania „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – Internet dla mieszkańców Gminy Kobylanka” w wysokości 10%, czyli około 160.000,00 zł. Gmina złożyła odwołanie, całkowicie nie zgadzając się ze stanowiskiem Centrum Projektów Polska Cyfrowa z Warszawy (władza wdrażająca projekt). Jednocześnie do przekazania na rachunek Gminy pozostanie ostatnia część refundacji w wysokości około 40 tys.zł.

Gmina złożyła odwołanie od odmowy umorzenia przez Ministra Infrastruktury kwoty zobowiązania 786 tys.zł wraz z odsetkami wobec GDDKiA z tytułu oświetlenia węzła drogi krajowej nr 10 w Motańcu.

W odniesieniu do bieżących opłat za oświetlenie węzła Motaniec, GDDKiA w dniu 21.07.2015 r. poinformowała, iż Gmina Kobylanka nie będzie obciążana kosztami od 1 lipca 2015 r., natomiast do czerwca przesłane zostanie rozliczenie.

W międzyczasie Wójt korzystając z ustawowych upoważnień dokonał zmian budżetu:

  1. W dniu 8 lipca – zarządzenie 85/2015 - 46,20 zł – dotacja celowa na wypłatę dodatków mieszkaniowych (852-85215-2010),
  2. W dniu 17 lipca – zarządzenie 90/2015 – 3.632,00 zł – dotacja celowa na zadania wojewody (750-75011-2010) oraz 2.300,00 zł  - dotacja celowa na ubezpieczenia zdrowotne podopiecznych w opiece społecznej (852-85213-2010),
  3. W dniu 23 lipca – zarządzenie 95/2015 – 3.200,00 zł – dotacja celowa na zadania wojewody  (750-75011-2010) oraz 3.226,00 zł – dotacja celowa na „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (852-85295-2030),
  4. W dniu 28 lipca – zarządzenie 97/2015 - 3.996,00 zł – dotacja celowa na organizację referendum ogólnokrajowego (751-75110-2010),
  5. W dniu 11 sierpnia – zarządzenie 100/2015 – 20.903,52 zł – dotacja celowa na zakup podręczników w szkołach podstawowych (801-80101-2010); 5.749,84 zł – dotacja celowa na zakup podręczników w gimnazjum (801-80110-2010); 762,47 zł – dotacja celowa na zakup podręczników w ramach edukacji włączającej (801-80150-2010); 7.557,00 zł – dotacja celowa na wypłatę zasiłków okresowych (852-85214-2030); 5.127,00 zł – dotacja celowa na wyprawkę szkolną (854-85415-2040); -1.406,00 zł – zmniejszenie dotacji na organizację wyborów prezydenckich (751-75107-2010),
  6. W dniu 24 sierpnia – zarządzenie 106/2015 – 2.745,00 zł – dotacja celowa na zadania wojewody (750-75011-2010),
  7. W dniu 1 września – zarządzenie 115/2015 – 2.560,00 zł – dotacja celowa na organizację referendum ogólnokrajowego (751-75110-2010).

Dokonano analizy uregulowań w zakresie wynagradzania administracji i obsługi  w jednostkach oświatowych, w wyniku czego wójt wydał polecenia służbowe dyrektorom, mające na celu ustalanie poziomu wynagrodzeń mieszczących się w ramach zapisanych planami finansowymi szkół.

Finansowanie jednostek podległych przebiega bez przeszkód, a do końca sierpnia przekazano do jednostek średnio 72% planowanych środków na wydatki.

 

Sekretarz p. J. Kazberuk przekazała do Biura Rady informację dotyczącą realizacji podjętych uchwał – zał. nr 6.

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewodniczący rady Gminy p. G. Kłos przedstawił informacje dotyczące bieżącej działalności:

  1. Na dyżurze w Biurze Rady odbyły się rozmowy dot. planu zagospodarowania.
  2. Do wiadomości wpłynęło pismo dotyczące Projektu „Ochrona wód jeziora Miedwie poprzez budowę sieci kanalizacyjnych i przebudowę oczyszczalni ścieków na obszarze aglomeracji Stargard szczeciński.
  3. Wpłynął wniosek dotyczący sprzedaży działki drogowej nr 22 w obr. Cisewo lub dokonania zamiany gruntów celem zajęcia stanowiska. Niniejszy wniosek zostanie skierowany do komisji.
  4. Została złożona oferta dotycząca organizacji Forum dla Przewodniczących i Wiceprzewodniczących Rady Gminy.
  5. Wpłynęło pismo w sprawie przejęcia dróg osiedlowych.
  6. Wpłynęło pismo dotyczące wyborów, które zostało skierowane do Premier RP.
  7. Wpłynęła prośba o umożliwienie wystąpienia na obradach sesji Rady Gminy.
  8. Zostało wystosowane pismo w sprawie terminu pełnienia dyżuru przez radną.
  9. Odbyły się uczestnictwa w uroczystościach gminnych, min. w Morzyczynie,  Rekowie i wielu innych.
  10. Odbyły się spotkania ze sportowcami, stowarzyszeniami, z władzami zaprzyjaźnionej  Gminy z Boizenburga, które są gotowe do współpracy ze szkołami, strażą i klubami sportowymi.
  11. Jest problem wyjazdu np. w Boże Ciało.
  12. Jest problem z parkingiem przy ośrodku zdrowia w Kobylance.
  13. Sprawa dotycząca dojazdu do szkół w Stargardzie i szczecinie.
  14. Na festynach, świętach  gminnych brak oflagowania w gminne flagi.
  15. Odbyło się spotkanie u Państwa Jaszczerskich.

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radny M. Ilnicki – „Na spotkaniu z inwestorami była informacja przekazana, czy z pomocy będą mogli korzystać przedsiębiorcy?”

Radna Cz. Grabowska – „W nawiązaniu do inf. p. przewodniczącego, czy p Żyto jest mediatorem? Dlaczego p. Żyto przyjeżdża do Cisewa?”

Przewodniczący RG p. G. Kłos – „P. Żyto nie był mediatorem. Do Cisewa przyjechaliśmy razem. Wysłuchałem Państwa. Przyjąłem wnioski. Nie zajmowałem żadnego stanowiska.”

Radna A. Nelke – „ Czy Gmina podejmuje działania w sprawie pozyskania środków  z torfownii w Reptowie?”

Radna A. Grzyb – „Osoby, które są pod opieką, czy te osoby nie będą płacić za śmieci” czy my jako mieszkańcy będziemy pokrywać koszty?”

Radny Z. Drohomirecki – „Czy nie można wykonać podjazdu do straży pożarnej i przystanku w Niedźwiedziu.”

Sprawa wody – Gajęcki Ług – czy nie można przyspieszyć prac i na jakim etapie są wykonane prace?”

Radny K. Kleinowski – „Czy został wyłoniony wykonawca piszczałek?”

Radna A. Nelke – „Jak jest ściągalność za śmieci, jaki to będzie podział na mieszkańca?”

Radny Z. Drohomirecki – „Czy już jest sieć gazowa w pełni sprawna. Problem był taki, że w sieci pojawił się gaz, który stwarzał jakiś problem.”

Sekretarz p. J. Kazberuk – poinformował, że sprawę należy zgłaszać indywidualnie do gazowni.

Radny D. Szczęsny – „Czy Gmina zamierza zrobić coś z problemem tych kotów na promenadzie?”

Radny M. Walkowiak – „Miałem zgłoszenie na ul. B. Chrobrego należałoby wykonać podjazd dla wózków inwalidzkich.”

Radna Cz. Grabowska - „Przy posesji nr 1 w Cisewie znajdują się wysypane kamienie, czy strażnik gminny był tam?”

Radny Z. Gołembowski - „Może przekonać Koło Gospodyń Wiejskich, aby Złota Dynia była w sobotę a nie w niedzielę.”

Radna J. Kisielewska -

1. „Jest problem ciśnienia wody dot. Os. Zielone, Os. Nowy Horyzont, Os. Kwiatowe.

2. Już mija 5 miesięcy, jak długo mają czekać na przejęcie dróg.

3. Zgłosiła o dodatkowy transport do Szczecina i do Stargardu.

4. Dot. ul. Jeziornej w Kobylance – czy jest możliwość naprawienia, chociaż wyrównania.

5. Dot. podwyższenia diet dla radnych.”

Radny Ł. Biernacik -

1. „Dot. drogi Reptowo-Motaniec – co Gmina może zrobić, aby ograniczyć ruch pojazdów ciężkich.

2. Kierunek Reptowo-Cisewo – czy jest możliwość dokończenia chodnika?”

Radna A. Nelke - „Dot. naprawy dróg w Jęczydole.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „Jak to się stało, że jest opinia negatywna  dot. dyrektora ZSP Reptowo na naszym forum.”

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia i wdrożenia do realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Kobylanka, opracowanego w ramach realizacji projektu pn. : Zintegrowany Plan Gospodarki Niskoemisyjnej Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego – projekt nr 87/15.

Projekt uchwały nr 87/15 w sprawie przyjęcia i wdrożenia do realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Kobylanka, opracowanego w ramach realizacji projektu pn. : Zintegrowany Plan Gospodarki Niskoemisyjnej Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego został przedstawiony przez przedstawiciela firmy Atmoterm S.A., który stanowi zał. nr 7.

Została zgłoszona poprawka na str. 86, jest 150,00 , po zmianach powinno być „15,00”

Radny Z. Drohomirecki - „Czy będzie dla indywidualnych mieszkańców wsparcie finansowe?”

Przedstawiciel firmy  Atmoterm S.A - „Są programy wspierające montaż instalacji np. źródła odnawialne. Jakie to są kwoty, w jakim terminie konkursy, te informacje można pozyskać na stronie NWOŚiGW. Często to jest dofinansowanie na poziomie ok. powyżej 80%.”

Radny Z. Drohomirecki - „Czy były robione badania dotyczące powstawania elektrowni?”

Przedstawiciel firmy  Atmoterm S.A - „Tak są robione badania pod tym względem.”

Radna A. Grzyb - „Kto będzie się zajmowała monitorowaniem tego programu?”

Pracownik M. Lewicki - „Pracownik ochrony środowiska.”

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XII/75/15 w sprawie  przyjęcia i wdrożenia do realizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Kobylanka, opracowanego w ramach realizacji projektu pn. : Zintegrowany Plan Gospodarki Niskoemisyjnej Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego – zał. nr 8 /głosowanie imienne – zał. Nr 9/. Uchwała została podjęta. 

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok – projekt nr  80/15.

Skarbnik p. D. Urbańczyk omówił projekt uchwały – zał. Nr 10:

 

Zmiany dochodów budżetu Gminy Kobylanka wynikają z wykonania poszczególnych tytułów wpływów i dotyczą:

 

 

Dział

Rozdz.

§

Dochody[zł]

Uzasadnienie

 
 

Zwiększenie

Zmniejszenie

 

700

70005

0970

45 626,00

 

Wpływy z rozliczenia z tytułu nieruchomości przejętej za zobowiązanie podatkowe Kółka Rolniczego w Bielkowie.

 

750

75023

0970

24 111,00

 

Refundacje z PUP z tytułu zawartych umów refundowanych z pracownikami.

 

750

75095

0970

 

150 000,00

Zmniejszenie planu różnych dochodów.

 

756

75614

0340

 

30 000,00

Niewykonany podatek od środków transportowych.

 

756

75615

0500

7 724,00

 

Wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych.

 

756

75618

0490

15 605,00

 

Wpływy z opłat adiacenckich  i za zajęcie pasa drogowego.

 

758

75801

2920

10 000,00

 

Dofinansowanie do wyposażenia gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej (rezerwa subwencji oświatowej przyznana na wniosek Gminy)

 

758

75801

2920

27 000,00

 

Dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne szkół prowadzących edukację włączającą (rezerwa subwencji oświatowej przyznana na wniosek Gminy)

 

758

75814

0920

5 409,00

 

Wpływy z odsetek od środków na rachunkach bankowych.

 

801

80101

0970

24 908,00

 

Refundacje i inne dochody w jednostkach oświatowych.

 

801

80195

0960

2 241,00

 

Wpływy z darowizn na oświatę.

 

801

80195

0970

2 500,00

 

Wpłata Rady Rodziców SP Kunowo z przeznaczeniem na zakup wraz z Sołectwem Kunowo dwóch stołów betonowych do gry w „piłkarzy ki” oraz do tenisa stołowego.

 

852

85214

0960

1 000,00

 

Wpływy z darowizn na rzecz opieki społecznej.

 

852

85219

0970

19 440,00

 

Zwrot z tytułu rozliczeń płatnika z ZUS z nadpłaty ubezpieczeń za podopiecznych.

 

900

90020

0400

518,00

 

Wpływy z opłaty produktowej.

 

900

90095

0970

31 724,00

 

Odszkodowania majątkowe za uszkodzenia na promenadzie.

 

900

90095

2460

 

19 094,00

Rozliczenie finansowe projektu – „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kobylanka”.

 

900

90095

3207

6 882,00

 

Wpływy z rozliczenia finansowego projektu "Ochrona Wód..".

 

Razem

224 688,00

199 094,00

 

 

 

 

 

Zmiany w zakresie wydatków budżetu Gminy Kobylanka wynikają ze zmiany sposobu realizacji zadań zaplanowanych na rok 2015 i dotyczą w szczególności:

 

 

 

 

Dział

Rozdz.

§

Wydatki [zł]

Uzasadnienie

 
 

Zwiększenie

Zmniejszenie

 

600

60004

2310

53 350,00

 

Uzupełnienie planu wydatków na lokalny transport zbiorowy w związku z aneksem do porozumienia z Miastem Stargard Szczeciński - rozliczenie przewozów z roku poprzedniego.

 

600

60016

4300

97 400,00

 

Roszczenie firmy Trans-Masz, tytułem odszkodowania za bezpodstawne odstąpienie od umowy w zakresie wykaszania poboczy, remontów dróg gruntowych oraz zimowego utrzymania dróg z 2013 r. Kwota jest przedmiotem pozwu sądowego wykonawcy.

 

600

60016

4300

15 000,00

 

Bieżące utrzymanie dróg gminnych.

 

700

70005

4300

6 000,00

 

Zlecenia na sporządzenie projektów decyzji o warunkach zabudowy i lokalizacji celu publicznego.

 

700

70005

4480

41 000,00

 

Korekta deklaracji w podatku od nieruchomości, dotyczących nieruchomości Gminy Kobylanka.

 

700

70005

6050

280 000,00

 

Budownictwo socjalne, zakup budynku na cele socjalne.

 

710

71004

6050

 

6 000,00

Przesunięcie środków do rozdziału 70005 z uwagi na niewykorzystane środki w tym zakresie.

 

750

75023

6050

 

246 718,00

Przebudowa budynku Urzędu Gminy Kobylanka – zmniejszenie środków na spłatę wierzytelności.

 

750

75095

3030

18 450,00

 

Uzupełnienie planu na wypłatę diet dla sołtysów wraz ze skutkiem podwyżek od miesiąca października.

 

757

75702

8110

102 000,00

 

Zwiększenie środków na obsługę zadłużenia.

 

801

80101

4210

10 000,00

 

Dofinansowanie do wyposażenia gabinetów profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej.

 

801

80101

4300

24 908,00

 

Zwiększenie środków z przeznaczeniem dla szkół, pochodzących z  refundacji i rozliczeń pomiędzy jednostkami.

 

801

80104

2540

122 987,00

 

Dotacje dla przedszkoli niepublicznych.

 

801

80113

4300

11 000,00

 

Uzupełnienie planu wydatków na dowozy na podstawie zapotrzebowania na okres IX-XII 2015 r.

 

801

80150

4240

10 000,00

 

Dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne szkół prowadzących edukację włączającą

 

801

80150

4240

27 000,00

 

Dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne szkół prowadzących edukację włączającą.

 

801

80195

4240

4 300,00

 

Uzupełnienie finansowania zakupu dwóch stołów betonowych do gry w „piłkarzyki” oraz do tenisa stołowego przy szkole w Kunowie.

 

852

85202

4330

1 200,00

 

Koszty pobytu podopiecznego w Domu Pomocy Społecznej.

 

852

85214

3110

7 000,00

 

Pomoc dla pogorzelców oraz koszty wymiany okien jako pomoc społeczna dla podopiecznej oraz na wypłatę zasiłków celowych.

 

852

85219

4300

19 765,00

 

Koszty bieżące GOPS, m.in. na dokształcanie pracowników GOPS zgodnie z regulaminem, modyfikację oprogramowania kadrowo-płacowego, koszty bankowe.

 

854

85401

4040

 

1 800,00

Przesunięcie środków niewykorzystanych środków na zakup w Kunowie w rozdziale 80101.

 

900

90095

4300

 

19 094,00

Rozliczenie projektu - Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kobylanka.

 

900

90095

4360

283,00

 

Koszty usług telekomunikacyjnych na obiekcie muszli koncertowej.

 

900

90095

4610

6 363,00

 

Opłata sądowa od pozwu przeciwko firmie Eko-Wodrol o zapłatę kar umownych.

 

900

90095

6050

 

543 800,00

Zmniejszenie zapotrzebowania na koszty wykonania przyłączy kanalizacyjnych i sieci kanalizacji sanitarnej.

 

921

92195

2820

 

5 000,00

Zmniejszenie środków przeznaczonych na współpracę ze stowarzyszeniami.

 

Razem

848 006,00

822 412,00

 

 

 

 

 

 

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Radny K. Kleinowski – poruszył sprawę zwiększenia w rozdziale 60004 na kwotę 53 350 zł – dotyczy lokalnego transportu zbiorowego.

Wójt - „Wcześniej było zmniejszane a teraz zwiększamy. Umowę na transport została podpisana do końca roku. Proponuję podjąć dyskusję dotyczącą zakupu bądź wypożyczenia taboru.”

Radny K. Kleinowski - „Dotyczy kwoty 280 000 zł – była informacja, że to jest zakup czegoś starego do remontu. Może lepiej rozważyć i kupić coś nowego a nie do remontu.”

Wójt - „Zaraz będzie zmiana na frez a nie na zakup budynku socjalnego.'

Radna Cz. Grabowska - „O które budynki chodzi?”

Wójt - „Dotyczy to Motańca i Cisewo.”

Salę posiedzeń opuścił radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu-14.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XII/76/15 w sprawie   zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok  – zał. nr 11 /głosowanie imienne – zał. Nr 12/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023 – projekt nr 81/15.

Skarbnik p. D. Urbańczyk omówił projekt uchwały – zał. Nr 13:

Przedkłada się zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023, które wynikają z ze zmian w zakresie wydatków budżetu i związaną z tym zmianą sposobu realizacji przedsięwzięć.

Zmianie ulegają kwoty dochodów i wydatków, zgodnie z ich dynamiką w roku bieżącym.

Nie ulega zmianie kwota planowanej nadwyżki budżetowej.

Nie ulegają zmianie kwoty przychodów i rozchodów budżetu.

Drobnemu uaktualnieniu uległy limity dotyczące poszczególnych przedsięwzięć, a wynika to ze zmiany sposobu ich realizacji albo z finansowych rozliczeń końcowych poszczególnych zadań (załącznik 3).

„Zmianie ulegają limity na przedsięwzięcia:

- 1.1.2.1 – Ochrona wód j. Miedwie poprzez budowę sieci kanalizacyjnych i przebudowę oczyszczalni ścieków na obszarze  aglomeracji Stargard Szczeciński – zmniejszenie o 80 578 zł,

-1.1.2.5 – Modernizacja placów zabaw na terenie gminy Kobylanka – zmniejszenie o 6 549 zł,

-1.3.2.5 – Partycypacja IST w budowie infrastruktury inwestorów prywatnych, w części dot. roku 2015/przesunięcie na rok 2016/ – zmniejszenie o 266 000 zł,

-1.3.2.7 – Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego – zwiększenie o 6 000 zł        w  2015 r. ,

Kolumna 1.3.2.11 – wykonania podłączeń do sieci kanalizacyjnej budynków w miejscowościach: Bielkowo, Kunowo, Kobylanka, Morzyczyn i Reptowo – zmniejszenie o 130 918 zł.”

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały. Poinformowała, że zostało zgłoszone, aby w uzasadnieniu były zawarte przedsięwzięcia ulegające zmianie.

Na salę posiedzeń przybył radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział-15.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XII/77/15 w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023  – zał. nr 14 /głosowanie imienne – zał. Nr 15/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności – projekt nr 82/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 16:

Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym obciążanie każdej nieruchomości  zasobu gminnego - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad obciążania -  wymaga zgody Rady Gminy.

Z uwagi na  brak dostępu do drogi publicznej dla działki nr 509/8 powstałej  z podziału działki nr 509/1 w obrębie Morzyczyn niezbędne jest ustanowienie  służebności   w działce nr 509/21 w obrębie Morzyczyn. Aktem notarialnym 25 sierpnia 2004r. Gmina Kobylanka zbyła działkę nr 509/1 w obrębie Morzyczyn bez ustanowienia służebności dlatego zasadne jest zagwarantowanie możliwości korzystania z tego terenu dla właściciela sąsiedniej nieruchomości.

Powyższe ma na celu zapewnienie istniejącego układu komunikacyjnego i właściwym jest podjęcie proponowanej uchwały.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XII/78/15 w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie służebności  – zał. nr 17 /głosowanie imienne – zał. Nr 18/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 83/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 19:

Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym nabycie  każdej nieruchomości  Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad zbycia -  wymaga zgody Rady Gminy.

Działka nr 467/48 w obrębie Kobylanka od wielu lat jest użytkowana jako droga i  obejmuje faktyczny przebieg drogi relacji Kobylanka – Jęczydół. W przedmiotowej działce przebiega odcinek sieci kanalizacji sanitarnej i nieczynnego wodociągu.

Wartość rynkowa działki nr 467/48 zostanie określona przez rzeczoznawcę majątkowego.

W zaistniałej sytuacji zasadnym jest uregulowanie stanu prawnego ww. nieruchomości  i podjęcie proponowanej uchwały.

 Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła w następujący sposób uchwałę: za-14, przeciw-1, wstrzymał się-0,  uchwałę nr XII/79/15 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – zał. nr 20 /głosowanie imienne – zał. Nr 21/. Uchwała została podjęta. 

 

 

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 84/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 22:

Zgodnie z art.18 ust.2 pkt 9 lit.a ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym nabycie  każdej nieruchomości na własność Gminy Kobylanka - do czasu określenia przez Radę Gminy zasad nabycia -  wymaga zgody Rady Gminy.

Do Wójta Gminy Kobylanka wpłynął wniosek Nadleśniczego Nadleśnictwa Kliniska Piotra Kmeta o przejęcie na rzecz Gminy Kobylanka lokalu mieszkalnego położonego  w Reptowie nr 98/3 stanowiącego własność Skarbu Państwa  będącego w zarządzie   Państwowego Gospodarstwa Leśnego Lasy Państwowe Nadleśnictwo Kliniska. Wnioskodawca zapewnia, że zgodnie z art. 40a ustawy z dnia 28 września 1991r. o lasach   (j.t. z 2014r. poz.1153 z późn. zm.) przeprowadzone zostały wszelkie wymagane prawem procedury niezbędne do nieodpłatnego przekazania gminie ww. lokalu.

W związku z faktem iż tworzenie warunków do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych wspólnoty należy do zadań własnych gminy uznano, że przyjęcie przedmiotowego lokalu jest celowe i uzasadnione. W związku z powyższym proponuję podjęcie przedmiotowej uchwały.         

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Radna A. Nelke- „Czy to będzie lokal socjalny czy komunalny?”

Wójt - „To jest lokal zamieszkały. Jest to lokal zadłużony. Niniejsza sprawa była załatwiana wspólnie z terenem przy  cmentarzu w Kobylance.”

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII/80/15 w sprawie  nabycia nieruchomości na mienie gminy– zał. nr 23 /głosowanie imienne – zał. Nr 24/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia umów dzierżaw – projekt nr 85/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 25:

Zgodnie z art. 18, ust. 2, pkt 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz. U. z 2013r., poz. 594 z póź.zm.) do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej. Uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość. Do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy.

Do Wójta Gminy Kobylanka wpłynęły wnioski dotychczasowych dzierżawców - wymienionych w załączniku do niniejszej uchwały - o przedłużenie dzierżawy na okres następny. Wnioskodawcy są dzierżawcami przedmiotowych nieruchomości od wielu lat. Przedstawione w załączniku działki nr 24/1 i 40 w obrębie Niedźwiedź przeznaczone są do wykorzystania rolniczego a działka oznaczona geodezyjnie nr 1485/3 w obrębie Morzyczyn wydzierżawiana jest w celu wykorzystania rekreacyjnego i upraw warzywnych. Przedłużenie umów umożliwi dzierżawcom korzystanie z terenu zgodnie z dotychczasowym zagospodarowaniem a gminie zapewni możliwość dodatkowego dochodu.

W związku z powyższym zasadnym jest podjęcie proponowanej uchwały.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII/81/15 w sprawie  przedłużenia umów dzierżaw– zał. nr 26 /głosowanie imienne – zał. Nr 27/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Kobylanka – projekt nr 86/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 28:

Zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 594 zm. poz. 645,  poz.1318, z 2014r. poz. 379, poz. 1072)   do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących zasad nabywania, zbywania  i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej. Uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość. Do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy.

Uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku odstąpienia od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy.

Do Wójta Gminy Kobylanka wpłynął wniosek dotychczasowego dzierżawcy działki nr 401       w części 121 m 2 w obrębie Kobylanka o przedłużenie dzierżawy na okres pięciu lat. Wnioskodawca jest dzierżawcą przedmiotowej nieruchomości od wielu lat. Działka nr 401      w części 121 m 2  przeznaczona jest w celu prowadzenia działalności gospodarczej. Przedłużenie umowy umożliwi dzierżawcy  korzystanie z terenu zgodnie z dotychczasowym zagospodarowaniem.

W związku z powyższym zasadnym jest podjęcie proponowanej uchwały.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII/82/15 w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Kobylanka – zał. nr 29 /głosowanie imienne – zał. Nr 30/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie wstępnej lokalizacji nowego przystanku komunikacyjnego przy drodze powiatowej nr 1703Z w Kunowie – projekt nr 88/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 31:

W oparciu o art. 20f ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 260, 843, 1446   i 1543 oraz z 2014 r. poz. 659 i 1310) Rada Gminy dla zaspokojenia potrzeb mieszkańców wskazuje w formie uchwały wstępne miejsce lokalizacji nowych przystanków komunikacyjnych. O ostatecznej lokalizacji takiego przystanku decyduje zarządca drogi, uwzględniając charakter drogi oraz warunki  bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W pobliżu miejsca proponowanego przystanku mieszka kilkanaście rodzin, w tym starsi ludzie,  a najbliższy przystanek znajduje się  w odległości około 500 metrów od planowanej lokalizacji.

Przewodnicząca Komisji ds Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII/83/15 w sprawie wstępnej lokalizacji nowego przystanku komunikacyjnego przy drodze powiatowej nr 1703Z w Kunowie – zał. nr 32 /głosowanie imienne – zał. Nr 33/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kobylanka a Gminą Miasto Szczecin w sprawie zasad prowadzenia oraz udziału w kosztach funkcjonowania pozaszkolnych (pozaprzedszkolnych) punktów katechetycznych – projekt nr 89/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały – zał. nr 34:

Gmina Miasto Szczecin w porozumieniu z właściwymi Kościołami i związkami wyznaniowymi organizuje naukę religii w pozaszkolnych / poza-przedszkolnych  punktach katechetycznych dla uczniów, dla których zorganizowanie katechezy w szkołach / przedszkolach jest niemożliwe z uwagi na małą liczbę deklarujących wolę uczestniczenia w tych zajęciach. Na naukę  religii w tych  punktach uczęszczają również uczniowie / wychowankowie Gminy Kobylanka.

Podjęcie uchwały jest konieczne z uwagi na obowiązek zawarcia pomiędzy Gminą Miastem Szczecin a Gminą Kobylanka porozumienia dotyczącego zasad organizacji i finansowania nauki religii w pozaszkolnych / poza przedszkolnych punktach katechetycznych, wynikających z §1 i § 2 ust. 2-3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej  z dnia 14 kwietnia 1992 r.  w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w publicznych przedszkolach i szkołach ( Dz. U. z 1992r. Nr 36, poz 155 z póź.zm)

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych jednogłośnie podjęła uchwałę nr XII/84/15 w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy Gminą Kobylanka a Gminą Miasto Szczecin w sprawie zasad prowadzenia oraz udziału w kosztach funkcjonowania pozaszkolnych (pozaprzedszkolnych) punktów katechetycznych– zał. nr 35 /głosowanie imienne – zał. Nr 36/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na bezczynność wójta w sprawie zajętej drogi w Cisewie – projekt nr 90/15 - zał. nr 37.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Z. Gołembowski odczytał protokół komisji rewizyjnej    z dnia 3.07.2015 r.  - poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Radna Cz. Grabowska – poinformowała, że w dniu 22.09.2015 r. odbyło się zebranie wiejskie na którym została podjęta uchwała w sprawie  o przywrócenie do użytku publicznego drogi gminnej w Cisewie zajętej bezprawnie przez p. Jaszczerskich – zgodnie z Wyrokiem Sądu Najwyższego. 

Przewodniczący RG p. G. Kłos – po odczytaniu uchwały przez radna Grabowską przewodniczący poinformował, że przyjął do wiadomości. „Czy Pani Radna stawia wniosek do tej uchwały?”

Radny D. Szczęsny – skierował pytanie do p. Grabowskiej – jaka jest podstawa prawna przedstawionej uchwały zebrania wiejskiego?”

Radna Cz. Grabowska - „Ja nie jestem prawnikiem.”

Radny Z. Drohomirecki - „Komisja analizowała prace wójta. Wójt wykonywał telefony, podejmował działania, wójt miał prawo odczekać do załatwienia tej sprawy. Uważam, że skarga jest bezzasadna.”

Radny M. Ilnicki – wnioskuje aby zakończyć rozmowy.

Radna A. Grzyb - „Brak wiedzy dotyczącej tej skargi.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „Uważam, że skarga jest zasadna, ponieważ wójt w tym czasie się nie zajmował tymi sprawami, zajmował się budżetem, oświatą i wieloma innymi sprawami. W chwili obecnej nie  dyskutujemy nad sentencją wyroku ani nad stanowiskiem  Rady Sołeckiej.  Skarga dotyczyła, czy wójt wykonał czynności, według mnie nie bo zajmował się innymi sprawami.  Uważam, że skarga jest zasadna.”

Radny D. Szczęsny – „Dlaczego zasadna – jest to nadinterpretacja.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „Czy są inne wnioski?”

Radny M. Ilnicki - „Czy istnieje termin w jakim czasie wójt powinien sprawę załatwić?”

Sekretarz p. J. Kazberuk – „Wyrok sadu nie dotyczył absolutnie kwestii sporu jaki jest między Gminą a Państwem Jaszczerskim. Panu Jaszczerskiemu wystąpili do sądu wyłącznie do sądu o zasiedzenie tej działki. O przyznanie prawa własności tej działki przez zasiedzenie. Sąd rozstrzygnął tylko kwestie czy Panu przysługuje to prawo zasiedzenia i przyznanie tej działki czy też nie. Sąd rozstrzygnął , że nie przysługuje prawo własności tej nieruchomości, poprzez zasiedzenie.  Spór powstał w chwili wybudowania bramy co ograniczy korzystanie z terenu przez mieszkańców.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos – sentencją było, że żaden pracownik nie zadziałał.

Sekretarz p. J. Kazberuk – poinformowała, że były działania ze strony Urzędu, była strażnik gminny, jest dokumentacja zdjęciowa. Uważam, że skarga P. Grabowskiej dotyczyła, że nie doszło do efektu końcowego.

Radny D. Szczęsny - „Urząd podjął działania.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos- „Czy są inne wnioski?”

Radny M. Walkowiak – Czy jest mechanizm, aby tę sprawę zakończyć?”

Radny D. Szczęsny – „Stawiam wniosek, że skarga jest niezasadna.”

Wójt - „Przed wyrokiem jeszcze poprzedni wójt podjął działania, były rozmowy dotyczące zamiany gruntu.   W m-cu marcu czy kwietniu pojawia się sprawa. Reasumując chodzi, o to, że nie podjęto żadnych kroków. Są na to dokumenty, zdjęcia. Teraz trzeba wziąć firmę aby zburzyć bramę. Proszę o pozwolenie, aby załagodzić konflikt pomiędzy Państwem Jaszczerskim a kilkoma osobami. Może być skarga zasadna, ale proszę o pozwolenie aby zrealizować działania.

Przewodniczący RG p. G. Kłos poddała pod głosowanie wniosek radnej Cz. Grabowskiej dotyczący, że skarga jest zasadna.

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za- 8, przeciw-7, wstrzymał się-o, przy 15 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Przewodniczący RG p. G. Kłos – stwierdzam, że skarga jest zasadna.

Została ogłoszona 2 min. przerwa.

Rada Gminy w obecności 15 radnych  podjęła w następujący sposób: za- 8, przeciw-7, wstrzymał się-0 - uchwałę nr XII/85/15 w sprawie rozpatrzenia skargi na bezczynność wójta w sprawie zajętej drogi w Cisewie – zał. nr 38 /głosowanie imienne – zał. Nr 39/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 18

Podjęcie uchwały w spawie powołania Zespołu ds. wyboru ławników sądowych na kadencję 2016-2019 – projekt nr 91/15.

Przewodniczący RG p. G. Kłos przedstawił uzasadnienie do projektu uchwały-zał. Nr 40:

W roku 2015 r. mija kadencja ławników sądowych. Zgodnie z art. 162 § 1 ustawy    z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U.  Nr 98, poz. 1070 z późniejszymi  zmianami) ławników wybierają rady gminy spośród kandydatów zgłoszonych tym organom do dnia 30 czerwca ostatniego roku kadencji. Kandydatów na ławników mogli zgłaszać: prezesi właściwych sądów, stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa,  z wyłączeniem partii politycznych, oraz co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stale na terenie gminy dokonującej wyboru. Zgłoszenia kandydatów analizuje powołany przez Radę Gminy Zespół, który sprawdza spełnienie warunków formalnych przez kandydatów i wydaje opinie w ich sprawie przed dokonaniem wyboru.

Przewodniczący RG p. G. Kłos poprosił o zgłaszanie kandydatur do powołania Zespołu  ds. wyboru ławników sądowych na kadencję 2016-2019.

Radny D. Dąbkowski zgłosił radnego Ł. Biernacika, który wyraziła zgodę.

Radny Z. Drohomirecki zgłosił radną J. Kisielewską, która wyraziła zgodę.

Radny K. Kleinowski zgłosił radną Cz. Grabowską, która nie wyraziła zgody.

Radny M. Walkowiak zgłosił radnego Z. Drohomireckiego, który wyraziła zgodę.

W wyniku zgłoszonych kandydatur w skład Zespołu wchodzą:

radna Jolanta Kisielewska

radny Łukasz Biernacik

radny Zbigniew Drohomirecki.

Sale obrad opuścił radny D. Szczęsny. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14.

Rada Gminy w obecności 14 radnych  podjęła jednogłośnie  uchwałę nr XII/86/15 w sprawie powołania Zespołu ds. wyboru ławników sądowych na kadencję 2016-2019 w skład którego wchodzą:  radna Jolanta Kisielewska, radny Łukasz Biernacik, radny Zbigniew Drohomirecki – zał. nr 41 /głosowanie imienne – zał. Nr 42/. Uchwała została podjęta. 

 

Ad. 19

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Przewodniczący RG p. G. Kłos poinformował :

- w sprawie transportu do szkół. „Wspólnie staramy się z dyrektorami szkół z rada rodziców, aby wypracować propozycje zmiany dowozu dzieci. Były rozmowy z firmą przewozową działającą na terenie naszej Gminy. Sprawa jest w toku załatwiania. Oczekujemy na propozycje ze szkół.”

- w sprawie przejęcia dróg – z chwilą przejęcia dróg wszystkie obowiązki spadają na wójta. Proponuję aby wspólnie podjąć działania.”

Radna A. Grzyb – poinformowała, że otrzymała pismo od p. wójta w sprawie przejęcia dróg. Sprawa jest w trakcie załatwiania.

Na złożone interpelacje i zapytania odpowiedzi udzielił wójt p. M. Przysiwek:

Radny M. Ilnicki – „Na spotkaniu z inwestorami była informacja przekazana, czy z pomocy będą mogli korzystać przedsiębiorcy?”

Odp. : „Nie, tylko stowarzyszenia, sołectwa.”

Radna Cz. Grabowska – „W nawiązaniu do inf. p. przewodniczącego, czy p Żyto jest mediatorem? Dlaczego p. Żyto przyjeżdża do Cisewa?”

Przewodniczący RG p. G. Kłos – „P. Żyto nie był mediatorem. Do Cisewa przyjechaliśmy razem. Wysłuchałem Państwa. Przyjąłem wnioski. Nie zajmowałem żadnego stanowiska.”

Radna A. Nelke – „ Czy Gmina podejmuje działania w sprawie pozyskania środków z torfownii w Reptowie?”

Odp.: „Są podjęte działania. Będę wszystko robił, aby tych pieniędzy Gmina nie dostał.”

Skarbnik p. D. Urbańczyk – „Po postępowaniu spadkowym została wydana  decyzja od której podatnik się odwołał. SKO utrzymało w mocy i podatnik zaskarżył decyzję do sądu. Sprawa jest w toku.”

Wójt - „Podatek na kopalnię będę chciał zaproponować państwu. Polityka na kopalnię będzie uregulowana.”

Radna A. Grzyb – „Osoby, które są pod opieką, czy te osoby nie będą płacić za śmieci? Czy my jako mieszkańcy będziemy pokrywać koszty?”

Odp. „ Ubogim trzeba mówić, że należy płacić. Będą umorzenia. Należy edukować. Trzeba osoby informować, że należy opłaty dokonywać. Działania będą realizowane przy pomocy GOPS.”

Skarbnik - „Osoby stale korzystające z pomocy społecznej miały zaległości. Wcześniej nie było takiej ewidencji.”

Radny Z. Drohomirecki – „Czy nie można wykonać podjazdu do straży pożarnej i przystanku w Niedźwiedziu.”

Odp. „Nie. Frez jest przeznaczony tylko dla Morzyczyna na ul. B. Chrobrego. To zadanie musi być dobrze zrobione.”

Sprawa wody – Gajęcki Ług – czy nie można przyspieszyć prac i na jakim etapie są wykonane prace?”

Odp. „ Aktualnie przygotowuję dokument, który będzie zawierał szczegółowe informacje. Taki przygotowany dokument przedstawię.”

salę obrad opuścił radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14.

Radny K. Kleinowski – „Czy został wyłoniony wykonawca piszczałek?”

Odp. : „Został ogłoszony konkurs, na który zgłosił się Proboszcz z Reptowa. Został konkurs rozstrzygnięty. Wszystko jest wykonane. Organy powinny służyć społeczności lokalnej i powinny być sfinansowane.”

Radna A. Nelke – „Jak jest ściągalność za śmieci, jaki to będzie podział na mieszkańca?”

Odp. : „Czeka nas kłopot, opłaty wzrosną. Będzie skorygowane. Zależy od segregacji, bez segregacji, od czasowego zameldowania.”

Radny Z. Drohomirecki – „Czy już jest sieć gazowa w pełni sprawna. Problem był taki, że       w sieci pojawił się gaz, który stwarzał jakiś problem.”

Odp. : „Sprawę należy zgłosić do pogotowania gazowego.”

Radny D. Szczęsny – „Czy Gmina zamierza zrobić coś z problemem tych kotów na promenadzie?”

Odp. : „Wygenerowałem część środków na uśpienie.  Część zostanie rozdana. Nie czyńmy dokarmiania kotów.”

Radny M. Walkowiak – „Miałem zgłoszenie na ul. B. Chrobrego należałoby wykonać podjazd dla wózków inwalidzkich.”

Odp. : „Zostanie wykonany podjazd dla wózków inwalidzkich.”

Radna Cz. Grabowska - „Przy posesji nr 1 w Cisewie znajdują się wysypane kamienie, czy strażnik gminny był tam?”

Odp. : „Proszę wziąć telefon do Straży Gminnej i zgłosił.”

Radny Z. Gołembowski - „Może przekonać Koło Gospodyń Wiejskich, aby Złota Dynia była w sobotę a nie w niedzielę.”

Odp. : „ Nie jest to nasz projekt, jest to inicjatywa KGW. Proszę w tej sprawie zgłosić się do KGW i ustalić dzień.”

Radna J. Kisielewska -

1. „Jest problem ciśnienia wody dot. Os. Zielone, Os. Nowy Horyzont, Os. Kwiatowe.

Odp. : „Jest problem z ciśnieniem wody wtedy kiedy brakuje prądu.”

Radny K. Kleinowski - „Była propozycja , aby przepompownia była wyposażona w agregat.”

Salę obrad opuścił radny Z. Gołembowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 13.

2. Już mija 5 miesięcy, jak długo mają czekać na przejęcie dróg.

Odp. : „Nie należy kazać czekać, bo podatnicy nie mogą czekać. Jestem za tym, aby od takiego dewelopela przejmować drogi. Składam protest, że komisja dyskutuje tak długo nad zajęciem stanowiska.

3. Zgłosiła o dodatkowy transport do Szczecina i do Stargardu.

Odp. : „Oprócz transportu lokalnego płacimy za bilety MZK za dowóz dzieci do szkół. Musimy wypracować najefektywniejszy mechanizm. Przygotuję dwa warianty, aby ratować gimnazjum.”

4. Dot. ul. Jeziornej w Kobylance – czy jest możliwość naprawienia, chociaż wyrównania.

Wójt poinformował, że odbędzie się nadzwyczajna sesja w sprawie przejęcia byłej drogi nr 10 przez Zarząd Dróg Wojewódzkich.

5. Dot. podwyższenia diet dla radnych.”

Odp. : „ Oczywiście, że tak. Każdy kto pracuje, jest to zasadne. Już podjąłem zwiększenie diet dla sołtysów do 500 zł. Zaproponuję Państwu kwotę zwiększającą diety dla radnych.”

Radny Ł. Biernacik -

1. „Dot. drogi Reptowo-Motaniec – co Gmina może zrobić, aby ograniczyć ruch pojazdów ciężkich.

Odp. : „ Jeżeli tiry mają nie jeździć to musimy rozebrać nawierzchnię do drogi gruntowej.”

2. Kierunek Reptowo-Cisewo – czy jest możliwość dokończenia chodnika?”

Odp. : „Chodniki zawsze będą robione.”

Radna A. Nelke - „Dot. naprawy dróg w Jęczydole.”

Odp. : „Dziury zaasfaltujemy.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „Jak to się stało, że jest opinia negatywna  dot. dyrektora ZSP Reptowo na naszym forum.”

Odp. : „Podjąłem działania na okres 2 lat. Jeżeli nie będzie działań ze strony nowowybranego dyrektora  po 2 latach odejdzie.”

 

 

 

Ad. 20

Wolne wnioski i informacje.

Radny K. Kleinowski – „dotyczy drogi w Cisewie, czy Wójtowi wystarczy czasu do końca roku, aby przywrócić tę drogę do użytku?”

Wójt - „Podejmuję działania występuję z pismem. Będę rozmawiał, nie wiem czy mi się uda.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos – „Jest złożony wniosek do rozpatrzenia dotyczy drogi  w Cisewie.”

Radny A. Adamczyk – złożył wniosek z dnia 22.09.2015 r. dotyczący sprostowania w sprawie świetlicy w Kunowie – zał. nr 43.

Radna A. Nelke – zgłosiła wniosek o udostępnienie  do wglądu  lokalu, który jest zajmowany przez p. Szefler.”

Wójt - „Proszę się zgłosić do GOPS. Jest tam opiekun odpowiedzialny za tę rodzinę. Prace nie są skończone.”

Radny Ł. Biernacik - „Kiedy mogę liczyć na dalsze rozmowy dot. chodników w Reptowie.”

Radny D. Dąbkowski – dot. oświetlenia na terenie PKP. Tam są słupy tylko brakuje lamp.”

Wójt - „Cały teren jest w zamyśle przebudowy w ramach SSOM. Już jest organizowane spotkanie z PKP. Dotyczy to kwoty 2 500 000 zł. Należy je dobrze zagospodarować.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos – dotyczy opracowania programu Bielkowo(zakręt) oraz placu zabaw dla m. Rekowo.

Przewodniczący p. G. Kłos poinformował,  że w materiałach na sesję zostało przekazane sprawozdanie z wykonania budżetu za I półrocze 2015 r. do którego proszę o składanie wniosków, zapytań do dnia 19.10.2015 r.

Radny Ł. Biernacik – proszę o informację dot. torfowiska na piśmie.

Przewodniczący p. G. Kłos – proszę o sprecyzowanie zapytania na piśmie.

Wójt – zapraszam Pana do siebie wytłumaczę i przedstawię sprawę.

 Wójt poinformował, że ma kosztorys na kwotę 1 800 000 zł co czeka w Bielkowie łącznie ze ścieżką rowerową.

Sekretarz p. J. Kazberuk – poinformował o pełnieniu dyżurów przez radnych w nowym miejscu, tj. w Urzędzie  Gminy /sala obrad, pok. nr 25/.

Wójt – poinformował o zaistniałej sprawie jaka miała miejsce w GOK dotycząca nie odbycia się dyżuru radnej. Poprosiłem o pisemne wyjaśnienie.

 

Ad. 21

Zamknięcie obrad.                                                                                                      

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 14.55 zamknął obrady XII sesji Rady Gminy Kobylanka.

 

Protokołowała:  Joanna Baszak

Przewodniczący Rady Gminy

Grzegorz Kłos


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Flejszman

Data wytworzenia:
06 lis 2015

Osoba dodająca informacje

Krzysztof Flejszman

Data publikacji:
06 lis 2015, godz. 10:10

Osoba aktualizująca informacje

Krzysztof Flejszman

Data aktualizacji:
06 lis 2015, godz. 10:11