Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XI/15 z XI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 25 czerwca 2015 r.

PROTOKÓŁ Nr XI/15

z XI Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 25 czerwca 2015 r.

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 9.00 otworzył XI sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności zał. Nr 1. Nieobecni: radny Mariusz Ilnicki, radny Mariusz Walkowiak.

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik p. Daniel Urbańczyk.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z posiedzenia X sesji Rady Gminy z dnia 28.05.2014 r.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 28.05.2015 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób: za- 12, przeciw-0, wstrzymał się – 1 w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. Nr 2/.

Ad. 3

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2014 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2014 rok - projekt nr 74/15 – zał. Nr 3.

a/ rozpatrzenie sprawozdania Wójta z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2014 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego ,

Skarbnik p. Daniel Urbańczyk przedstawił sprawozdanie Wójta z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2014 rok – zał. Nr 4.

Wójt Gminy Kobylanka złożył sprawozdania z wykonania budżetu w ustawowych terminach do Rady w terminie do 31.03.2015 r. oraz sprawozdanie finansowe w terminie do 31.05.2015 r.

Sprawozdanie z wykonania budżetu i finansowe sporządzone zostały na podstawie danych ewidencji księgowej budżetu i zawierają wykonanie dochodów i wydatków wg szczegółowości nie mniejszej niż zawarta w uchwale budżetowej, opis zmian budżetu oraz stopień zaawansowania programów wieloletnich. Załącznikami są również: informacja o stanie mienia, sprawozdania z wykonania planów finansowych GOK i GBP, część opisowa sprawozdania z suplementem Wójta.

Budżet ogółem w 2014 r. wykonano:

Dochody – 19.717.290,16 zł, co stanowiło 89% planu,

Wydatki – 17.803.623,72 zł, co stanowiło 88% planu,

Przychodów nie zanotowano.

Rozchody – 1.411.162,51 zł, co stanowiło 76% planu,

Nadwyżka – 1.913.666,44 zł.

Wskaźnik spłaty do relacji wynikającej z art.243 ustawy o finansach publicznych wyniósł 10,65% - osiągnięty został wskutek niższych kosztów obsługi zadłużenia. Dopuszczalny wskaźnik wyniósł 12,47%.

Dochody:

Dochody własne – 12.463.620,35 zł, stanowiące 63% ogółu dochodów,

Subwencja oświatowa – 3.381.154,56 zł, stanowiąca 17% dochodów ogółem,

Dotacje rozwojowe i inne – 1.910.154,10 zł, stanowiące 10% dochodów,

Dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej – 1.259.527,06 zł, stanowiące 6% dochodów,

Dotacje na zadania własne – 702.851,65 zł, stanowiące 4% dochodów ogółem.

Dochody własne – to 63% ogółu dochodów,

Subwencja oświatowa – stanowiła 17% dochodów ogółem,

Dotacje rozwojowe i inne –10% dochodów,

Dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej 6% dochodów,

Dotacje na zadania własne –4% dochodów ogółem.

Wśród dochodów własnych główne źródła to:

Wpływy z PIT – 3.327.217,00 zł, jako 17% dochodów ogółem,

Podatek od nieruchomości – 6.016.385,02 zł, stanowiący 31% dochodów ogółem,

Opłata śmieciowa – 569.510,89 zł, stanowiąca 3% dochodów ogółem,

Wpływy z grzywien i mandatów – 430.603,48 zł, stanowiące 2% dochodów ogółem,

Sprzedaż majątku i inne dochody z majątku – 496.824,43 zł, stanowiące 2,5% dochodów ogółem.

Największe wykonanie dochodów odnotowano w działach:

dz.756 – 10.832.042,60 zł,

dz.758 – 3.381.154,56 zł,

Wydatki wykonane zostały w 2014 r. w wysokości 17.803.623,72 zł, z tego:

Wynagrodzenia i pochodne - 6.302.495,97 zł,

Dotacje na zadania bieżące – 1.188.688,38 zł,

Świadczenia na rzecz osób fizycznych – 1.999.158,76 zł,

Obsługa długu – 688.397,74 zł,

Wydatki bieżące projektowe unijne – 930.731,50 zł,

Wydatki bieżące – 5.061.906,55 zł,

Inwestycje – 1.632.244,82 zł.

W strukturze wydatkowej największe grupy to:

Wydatki bieżące - 44% i Świadczenia - 18% wydatków.

Największe wykonanie wydatków odnotowano w działach:

dz.801 – 5.200.185,49 zł (29% wydatków ogółem),

dz.750 – 2.949.155,78 zł.

Na salę posiedzeń przybył radny Mariusz Walkowiak. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14 radnych.

W zakresie efektywności finansowania:

W zakresie gospodarki odpadami wpływy wyniosły 569.510,89 zł, zaś wydatki 693.412,70 zł (strata 123.901,81 zł),

W zakresie obsługi radarów na drogach gminnych – wpływy wyniosły 430.603,48 zł, a wydatki 216.018,48 zł (zysk 214.585,00 zł).

Niewspółmierność finansowania zadań zleconych Gminie, z tego:

W rozdziale 75011 – Urzędy wojewódzkie dotacja wyniosła 45.700,00 zł, a wydatki 54.804,38 zł (83,4% pokrycia kosztów);

W rozdziale 85212 – Świadczenia rodzinne…, dotacja wyniosła 1.018.814,48 zł, a wydatki 1.066.337,67 zł (95,5% pokrycia kosztów);

Oświata – subwencja 3.381.154,56 zł, a wydatki 5.200.185,49 zł (65% pokrycia kosztów).

W 2014 r. wydatkowano na odsetki i opłaty karne kwotę 286.000,00 zł.

W ogólnym rozrachunku do sfinansowania budżetu zabrakło kwoty 2,089 mln zł

(19.717.290,16 – 17.803.623,72 – 2.592.267,43 – 1.411.162,51 = -2.089.763,50 zł).

 

W 2014 r. wykonano rozchody na łączna kwotę 1.411.162,51 zł i nie wykonane zostały w pełni, ponieważ nie zapłacono 453.353,49 zł rat kredytów i pożyczek z uwagi na utratę płynności finansowej.

Wynik budżetu, jako różnica między dochodami a wydatkami, w 2014 r. był dodatni 1.913.666,44 zł.

Zakończony został jednak zobowiązaniami, które wynoszą:

Wykazane w sprawozdaniu rocznym Rb-Z - 16.044.386,18 zł;

Jako roszczenia wg stanu na dzień 31.12.2014 - wykazane w suplemencie 5.213.111,61 zł;

Zobowiązania niewymagalne – 2.138.913,94 zł.

Niewykonane rozchody – 453.353,49 zł zwiększają zapotrzebowanie na środki w roku 2015  i także mają wydatny wpływ na wykonanie tego roku.

b/ rozpatrzenie sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2014 rok,

Skarbnik p. Daniel Urbańczyk przedstawił sprawozdanie finansowe – zał. Nr 5.

Sprawozdania finansowe sporządzone zostało na podstawie na podstawie ustawy o rachunkowości oraz rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami RP.

Sprawozdanie finansowe składa się z bilansu budżetu, bilansu jednostek budżetowych, rachunku zysków i strat oraz zestawienia zmian w funduszu jednostki.

Bilans z wykonania budżetu zamyka się sumą bilansową 1.058.339,15 zł.

W aktywach zapisano 957.521,11 zł środków na rachunkach bieżących oraz 100.818,04 zł jako należności od budżetów (rozliczenia z urzędami skarbowymi z tytułu pobieranych na rzecz Gminy dochodów).

Po stronie pasywnej 13.861.619,91 to zobowiązania finansowe z tytułu kredytów, pożyczek i emisji obligacji, 450.687,16 zł to zobowiązania wobec budżetów (nadpłata CIT do zwrotu i rozliczenia niewykorzystanych kwot dotacji celowych za 2014 r.). Wynik wykonania budżetu to 1.913.666,44 zł, który w sumie ze skumulowanym wynikiem (-15.445.792,94 zł) daje ujemna wartość aktywów netto w wysokości -13.532.112,52 zł. Pozostała kwotę pasywów 275.285,00 zł stanowi subwencja oświatowa przekazana w grudniu 2014 r. na styczeń 2015 r.

Bilans jednostki budżetowej i samorządowego zakładu budżetowego na dzień 31.12.2014 r. stanowi bilans zbiorczy Urzędu Gminy i jednostek budżetowych Gminy Kobylanka. Bilans zamyka się sumą bilansową w wysokości 92.616.317,37 zł.

Po stronie aktywów bilansu wyróżniamy: aktywa trwałe, czyli wartość niezamortyzowanego majątku trwałego, który wynosi 86.762.537,32 zł. Aktywa obrotowe w kwocie 5.583.780,05 zł stanowią: zapasy (niezużyte paliwo) 1.179,50 zł; rozliczenia VAT 96.306,88 zł; należności od budżetów (z rozliczeń z ZUS) 10.643,21 zł; należności podatkowe 5.024.194,72 zł; środki pieniężne 98.055,34 zł; rozliczenia międzyokresowe (wieloletnie zobowiązania z tytułu zajęcia pasa drogowego i wykupów wierzytelności) 623.400,40 zł.

Pasywa bilansu tworzą: fundusz jednostki 92.264.489,31 zł; strata netto za 2014 r. -6.614.819,74 zł; zobowiązania 4.706.067,11 zł (w tym: długoterminowe z tytułu wykupów wierzytelności i partycypacji w budowie infrastruktury 2.544.299,21 zł; z tytułu dostaw i usług 1.122.273,91 zł; wobec budżetów (zaliczki na podatek PIT) 79.866,00 zł; wobec ZUS 221.870,63 zł; z tytułu wynagrodzeń 546.662,78 zł; pozostałe 171.426,25 zł; depozyty 19.668,33 zł). Pasywa bilansu uzupełniają środki funduszu socjalnego 164.791,16 zł i rozliczenia międzyokresowe z tytułu zajęć pasa drogowego i opłat za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym, a także z tytułu opłat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego  w prawo własności – 2.095.789,53 zł.

Na salę posiedzeń przybył radny Mariusz Ilnicki. Ilość radnych biorących udział  w posiedzeniu – 15 radnych.

Rachunek zysków i strat za rok 2014 sporządzony w wariancie porównawczym, stanowiący zbiorczy rachunek Urzędu i jednostek budżetowych Gminy, w którym wykazano przychody  w kwocie 11.910.809,35 zł (nie ujmujące transferów) oraz koszty działalności operacyjnej   w kwocie 17.735.595,38, na które się składają: amortyzacja 3.156.267,02 zł, zużycie materiałów i energii 1.541.049,99 zł, usługi obce 2.982.319,84 zł, podatki i opłaty 331.214,79 zł, wynagrodzenia 5.624.908,38 zł, ubezpieczenia społeczne i świadczenia 1.433.068,59 zł, pozostałe 697.943,23 zł oraz inne świadczenia 1.635.885,68 zł i pozostałe obciążenia 332.937,86 zł.

Pozostałe przychody operacyjne 162.140,72 stanowi wartość majątku wytworzona w ramach oddziałów przedszkolnych (po stronie jednostki budżetowej). Pozostałe koszty operacyjne 75.672,38 stanowią umorzenia. W ten sposób wypracowano stratę na działalności operacyjnej -5.738.317,99 zł. Przychody finansowe 76.444,67 zł jako przychody z odsetek oraz koszty finansowe 952.946,42 zł jako koszty obsługi zadłużenia i koszty karne odsetek za zwłokę. Strata na działalności wyniosła w 2014 r. -6.614.819,74 zł.

Zestawienie zmian w funduszu jednostki jako zestawienie zbiorcze Urzędu i jednostek budżetowych Gminy, przedstawia w jaki sposób poszczególne elementy działań Gminy wpływają na fundusz.

Fundusz na początku 2014 r. wyniósł 95.338.607,04 zł.

Zwiększenia w trakcie roku: wydatki 17.802.230,04 zł, środki przekazane na inwestycje 1.465.987,70 zł, środki trwałe nieodpłatnie otrzymane 71.123,00 zł, inne 313.696,29 zł.

Zmniejszenia w trakcie roku: strata za rok 2013- 10.178.042,85 zł, dochody 9.024.252,00 zł (bez transferów), dotacje 2.632.529,39 zł, wartość sprzedanych i nieodpłatnie przekazanych środków trwałych 229.038,00 zł, inne 664.292,52 zł.

Stan funduszu jednostki na koniec 2014 r. 92.264.489,31 zł.

c/ opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o sprawozdaniu Wójta Gminy z wykonania budżetu Gminy za 2014 rok.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos przedstawił uchwałę Nr CVII.208.2015 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 28 kwietnia 2015 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o przedłożonym przez Wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2014 r. wraz z informacją o stanie mienia – zał. Nr 6.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów p. Agnieszka Grzyb przedstawiła pozytywna opinię komisji do powyższego sprawozdania z wykonania budżetu.

Przewodnicząca Komisji Ds. Społecznych p. Aneta Nelke przedstawiła pozytywna opinię komisji do powyższego sprawozdania z wykonania budżetu.

Wójt p. Mirosław Przysiwek – przedstawił informację do powyższego sprawozdania:

-nadwyżka spowodowana została brakiem gotówki i nie wykonaniem wydatków,

- pozostały zobowiązania,

- nie zapłacone zostały elementarne faktury min. śmieci, płace, dotacje do przedszkoli, kredyty, odsetki,

- suplement do sprawozdania zawiera wykaz nie ujętych zobowiązań,

- kwotę 466 tys. przeniesiono w straty wskutek przedawnienia projektów budowlanych,

- sytuacja w 2014 r. była dramatyczna – zapłacono ok. 255 tys. odsetek karnych,

- 6 tys. nienależnie zapłacono za szkolenie wojskowe. Zwróciłem się o zwrot tych środków.

 Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XI/70/15 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2014 rok oraz sprawozdania finansowego Gminy Kobylanka za 2014 rok – zał. nr 7 /głosowanie imienne – zał. nr 8/. Uchwała została podjęta.

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka z tytułu wykonania budżetu za rok 2014 - projekt nr 75/15 – zał. Nr 9.

a/wniosek Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z wykonania budżetu Gminy za 2014 roku,

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Zygmunt Gołembowski odczytał uchwałę Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka z dnia 28.05.2015 r. w sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka za 2014 r. wraz z opinią do uchwały - zał. Nr 10.

b/opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos przedstawił uchwałę Nr CLIII.298.2015 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 12 czerwca 2015 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Kobylanka absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2014 – zał. Nr 11.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XI/71/15 w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Kobylanka z tytułu wykonania budżetu za rok 2014 – zał. nr 12 /głosowanie imienne – zał. nr 13/. Uchwała została podjęta.

Ad. 5

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka, w tym:

- Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej.

Wójt p. M. Przysiwek przedstawił informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance – zał. Nr 14.

Informacja dotycząca realizacji podjętych uchwał przez Radę Gminy Kobylanka – zał. Nr 15.

Skarbnik p. D. Urbańczyk przedstawił informację nt. bieżącej sytuacji finansowej -

Gmina w dalszym ciągu nie wykorzystuje debetu na rachunku bieżącym.

Stan środków pieniężnych na rachunkach bankowych: 2.506.490,10 zł.

Zobowiązania finansowe oraz publiczno-prawne (zaliczki na podatek, świadczenia ZUS regulowane są w wymaganych terminach), jak też zobowiązania z tytułu dostaw towarów  i usług regulowane są na bieżąco.

W zakresie roszczeń, wykazanych m.in. w suplemencie do sprawozdania z wykonania budżetu, to w okresie od ostatniej informacji uregulowano zobowiązanie wobec:

  1. Violet-Arch na kwotę 7.356,00 zł za projekt ścieżki rowerowej Motaniec – Zieleniewo;
  2. Violet-Arch na kwotę 9.779,52 zł za projekt drogi Kobylanka – Jęczydół;
  3. p.Zbigniewa Bałdygi na kwotę 47.153,67 zł za zobowiązania wynikające z zamiany gruntów (Akt notarialny 1646/2013 z dnia 11.03.2013 r. oraz porozumienia z dnia 09.11.2012 r. na budowę sieci wodociągowej);
  4. P.Niny Winiarek na kwotę 42.500,00 zł za budowę sieci wodociągowej  i kanalizacyjnej na Osiedlu Zielonym w Kobylance (I rata ugody sądowej, II rata do października 2015 r.).

W wyniku negocjacji uregulowano zobowiązanie wobec firmy Avis, ostatecznie na kwotę 31.660,20 zł (pierwotnie firma rościła prawo do kwoty 57.718,98 zł.

Odzyskano kwotę 5.939,20 zł tytułem nienależnie wypłaconej rekompensaty za przeszkolenie rezerwisty. Postępowanie w Urzędzie przeprowadzono z rażącym naruszeniem prawa. Nienależne świadczenie zostało wypłacone w dniu 26 listopada 2014 r. Wojewódzka WKU      w Szczecinie również odmówiła zwrotu rekompensaty na rachunek budżetu Gminy. Po wezwaniu, kwotę dobrowolnie zwróciła osoba pobierająca.

Zawarto umowę z firmą Deloitte Legal, Pasternak, Korba i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza sp.k., Al. Jana Pawła II 19, 00-854 Warszawa w sprawie świadczenie usług doradztwa prawnego, polegających na zastępstwie procesowym i doradztwie w zakresie zastępstwa procesowego w postępowaniu o zwrot nadpłaty w podatku od towarów i usług (VAT), poprzedzonego kompleksową analizą zasadności roszczeń będących przedmiotem postępowania przed organami orzekającymi i sądami.

W dalszym ciągu Gmina oczekuje na rozpatrzenie wniosku o umorzenie kwoty zobowiązania 786 tys.zł wraz z odsetkami wobec GDDKiA z tytułu oświetlenia węzła drogi krajowej nr 10     w Motańcu.

W międzyczasie Wójt korzystając z ustawowych upoważnień dokonał zwiększeń budżetu:

  1. Gmina otrzyma dotację z WFOŚiGW w wysokości 48.247,00 zł na likwidację źródeł azbestu w ramach zadania „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kobylanka”,
  2. Gmina otrzyma zwiększenie dotacji w klasyfikacji 852-85213-2010 w wysokości 2.900,00 zł z przeznaczeniem na ubezpieczenie zdrowotne pobierających świadczenia z opieki społecznej.

Finansowanie jednostek podległych przebiega bez przeszkód, a do tej pory przekazano do jednostek średnio 57% planowanych środków na wydatki.

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.

  1. Do biura rady wpłynęło pismo od p. Z. Wawrynowicz dotyczące radnych.
  2. Do biura rady płynęło pismo ze Stowarzyszenia Krajowej Rady Sędziów Społecznych – Suwałki oraz z Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego - Szczecin dot. Naboru kandydatów na ławników.
  3. W dniu 3.06.2015 r. został rozpatrzony wniosek p. M. Szostak.
  4. W dniu 29.05.2015 r. do biura rady wpłynęło do wiadomości pismo znak IK.7030.1.2015.ZS dotyczące wysokości stawek za hurtowy odbiór ścieków.
  5. W dniu 2.06.2015 r. wpłynęło do biura rady zawiadomienie o wszczęciu postępowania nadzorczego dotyczące uchwały nr VIII/49/15 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30.04.2015 r. W sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kobylanka nalata 2015-2020.
  6. Do biura rady wpłynęła oferta dotycząca szkolenia w zakresie funkcjonowania i organizacji rady gminy, jej kompetencje kontrolne oraz zasady gospodarki finansowej JST.
  7. Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował, że odbył spotkanie z firmą transportową osób.

Ad. 7

Interpelacje i zapytania.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował, że Radni Klubu "Twoja Gmina Kobylanka" otrzymali odpowiedzi na złożone interpelacje w dniu 28.05.2015 r.: interpelacja     z dnia 25.05.2015 r. wraz z odpowiedzią – zał. Nr 16, interpelacja z dnia 25.05.2014 r. wraz     z odpowiedzią – zał. Nr 17 i interpelacja z dnia 21.05.2015 r. wraz z odpowiedzią - zał. Nr 18.

Radna A. Nelke – "Czy potencjalni wystawcy np. na "Złotej Dyni" czy jest sprawdzana wnoszona opłata przez strażników gminnych? Czy można to wdrożyć?"

Radny I. Ilnicki – również poruszył problem dotyczący uiszczania opłaty na promenadzie.

Radny Z. Drohomirecki –

  • zgłosił wniosek mieszkańców – "czy nie można by było dać możliwość wyboru, czy wysokość będzie uzależniona od zużycia wody, ilości mieszkańców?"
  • zgłosił sprawę przeprowadzenia kabel pod ziemią przez boisko w Niedźwiedziu. "Czy nie można inwestycji przeprowadzić w inny sposób, aby nie zniszczyć płyty boiska?"
  • zgłosił wniosek mieszkańców dotyczący drogi do Wielgowa, która będzie łączyć miejscowości Niedźwiedź, Sowno, Wielgowo. Ta sprawa również dotyczy mieszkańców miejscowości Motaniec."

Radna A. Grzyb – "Kiedy będzie działać forum?"

Radna Cz. Grabowska – "Kiedy będzie poprawiona droga do Wielichówka, dotyczy naprawy dziur?"

Sale posiedzeń opuścił radny Ł. Biernacik i radny A. Adamczyk. Udział w posiedzeniu bierze 13 radnych.

Radny Z. Gołembowski – "Dlaczego "Złota Dynia" jest organizowana w niedzielę, może zrobić w sobotę?"

Ad.8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok – projekt nr 76/15.

Skarbnik p. D. Urbańczyk omówiła projekt uchwały – zał. nr 19.

Zmiany w planie dochodów budżetu Gminy Kobylanka wynikają z przebiegu wykonania poszczególnych tytułów wpływów, w tym:

Rozdział - §

Uzasadnienie

Zwiększenie

Zmniejszenie

70005

0770

 Zwiększenie planu dochodów z majątku z tytułu sprzedaży nieruchomości

    179 000,00 zł

 

70005

0970

 Wpływy z różnych dochodów (odszkodowanie, zwrot kosztów rozgraniczenia)

        1 130,00 zł

 

75412

0970

 Zmniejszenie planu dochodów w wyniku rozliczeń z jednostkami OSP

 

        3 500,00 zł

75416

0570

 Wpływy z egzekucji mandatów wystawionych w 2014 r.

      17 000,00 zł

 

75618

0570

 Wykonane dochody z tytułu grzywien i kar od osób fizycznych (bezpodstawne zajęcie pasa drogowego)

        5 040,00 zł

 

75814

0920

 Odsetki

           707,00 zł

 

80113

0970

 Wykonane wpływy z różnych dochodów (odszkodowanie majątkowe)

        2 800,00 zł

 

80195

2008

 Refundacje z tytułu projektów: „Zimowy koncert” – 6.073,00 zł oraz „Poznaj Ojczyznę mojego partnera” – 2.750,00 zł

        8 823,00 zł

 

90002

0690

 Wpływy z opłat za koszty upomnienia

        2 400,00 zł

 

90002

0910

 Odsetki za zwłokę w opłacie za wywóz odpadów

           100,00 zł

 

90095

0570

 Wykonane dochody z tytułu grzywien i kar od osób fizycznych (wycinka drzew)

        1 500,00 zł

 

Razem

    218 500,00 zł

       3 500,00 zł

 

 

Zmiany po stronie wydatkowej budżetu przedstawia poniższa tabela:

Rozdział - §

Uzasadnienie

Zwiększenie

Zmniejszenie

01095

2830

 Zmniejszenie planu o niewykorzystane środki na wypłatę PWR

 

      50 000,00 zł

60016

4300

 Wykonanie projektów organizacji ruchu – ulica Szczecińska, droga Bielkowo – Jęczydół – do „starej 10”, węzeł w Motańcu, Cisewo – przepust, ulica Jeziorna w Morzyczynie

      25 000,00 zł

 

60016

6050

 Remont (modernizacja) drogi gminnej na odcinku od ul. Długiej do przejazdu kolejowego w Miedwiecku

    340 000,00 zł

 

70005

4390

 Zmniejszenie planu wydatków, związanego z operatami szacunkowymi nieruchomości

 

      10 000,00 zł

75814

4430

 Zmniejszenie planu wydatków, związanego z potrąceniem nadpłaty CIT za rok 2014

 

      25 000,00 zł

90095

6059

 Zmniejszenie planu wydatków, w związku ze zwrotem podatku VAT za budowę sieci kanalizacji sanitarnej

 

      65 000,00 zł

Razem

    365 000,00 zł

    150 000,00 zł

 

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XI/72/15 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok – zał. nr 20 /głosowanie imienne – zał. nr 21/. Uchwała została podjęta.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie przedłożenia umów dzierżaw – projekt nr 77/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały – zał. Nr 22.

Zgodnie z art. 18, ust. 2, pkt 9a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.Dz. U. z 2013r., poz. 594 z póź.zm.) do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych gminy, przekraczających zakres zwykłego zarządu, dotyczących zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej. Uchwała rady gminy jest wymagana również w przypadku, gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość. Do czasu określenia zasad wójt może dokonywać tych czynności wyłącznie za zgodą rady gminy.

Do Wójta Gminy Kobylanka wpłynęły wnioski dotychczasowych dzierżawców -wymienionych w załączniku do niniejszej uchwały - o przedłużenie dzierżawy na okres następny. Wnioskodawcy są dzierżawcami przedmiotowych nieruchomości od wielu lat. Działki przedstawione w załączniku w większości przeznaczone są do wykorzystania rolniczego, jedynie działka oznaczona geodezyjnie nr 1355 w obrębie Morzyczyn wydzierżawiana jest       w celu wykorzystania rekreacyjnego i turystycznego. Przedłużenie umów umożliwi dzierżawcom korzystanie z terenu zgodnie z dotychczasowym zagospodarowaniem a gminie zapewni możliwość dodatkowego dochodu. W związku z powyższym zasadnym jest podjęcie proponowanej uchwały.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XI/73/15 w sprawie przedłużenia umów dzierżaw – zał. nr 23 /głosowanie imienne – zał. Nr 24 /w wyniku głosowania: za- 12, przeciw-0, wstrzymał się-0- radny K. Kleinowski nie brał udziału  w głosowaniu/. Uchwała została podjęta. 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kobylanka na lata 2015 – 2020 –projekt nr 78/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały – zał. Nr 25.

Rada Gminy Kobylanka podjęła  w dniu 30.04.2015 r. uchwałę  Nr VIII/49/15 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy na lata 2015-2020.

 Wojewoda Zachodniopomorski  w  zawiadomieniu  z dnia 22 maja 2015r. o wszczęciu postepowania nadzorczego wskazał na wątpliwości prawne zawarte w niniejszej strategii.   

W związku z powyższym przedkłada się nowy projekt uchwały z uwzględnieniem wskazań Wojewody i uchylającym poprzednią uchwałę. W załączeniu przedkłada się pismo Wydziału Nadzoru Wojewody Zachodniopomorskiego.

Przewodnicząca Komisji ds Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr XI/74/15 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kobylanka na lata 2015 – 2020 – zał. nr 26 /głosowanie imienne – zał. Nr 27. Uchwała została podjęta. 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na bezczynność wójta w sprawie zajętej drogi w Cisewie – projekt nr 79/15 – zał. Nr 28 wraz z autopoprawką.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p. Z.Gołembowski przedstawił stanowisko komisji, informując, że skarga jest zasadna.

Radny D. Szczęsny – pierwotna wersja jest bezzasadna. Są wnioski zawarte w protokole, które mówią o działaniach do podjęcia przez wójta. Nie ma żadnej informacji o bezczynności.

Radna A. Grzyb – czy komisja sprawdziła bezczynność wójta? ?

Radny M.Ilnicki – wnoszę, aby komisja zbadała zasadność skargi.

Radny D. Szczęsny – zgłosił wniosek dot. zdjęcia z porządku obrad podjęcie powyższej uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos – czy są inne wnioski dot. tego projektu?

Wniosek radnego D. Szczęsnego został przegłosowany jednogłośnie w obecności 13 radnych. Projekt uchwały nr 79/15 został wycofany z porządku obrad.

 

Ad. 12

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt p. M. Przysiwek:

Radna A. Nelke – "Czy potencjalni wystawcy np. na "Złotej Dyni" czy jest sprawdzana wnoszona opłata przez strażników gminnych? Czy można to wdrożyć?"

Radny I. Ilnicki – również poruszył problem dotyczący uiszczania opłaty na promenadzie.

Odp.: Opłata wnoszona jest to ok. 2 000 zł, nie było mechanizmu wypracowanego do ściągalności, nikt tego nie egzekwował. Teraz straż gminna będzie prowadziła kontrole.

Radny Z. Drohomirecki –

  • zgłosił wniosek mieszkańców – "czy nie można by było dać możliwość wyboru, czy wysokość będzie uzależniona od zużycia wody, ilości mieszkańców?"

Odp.: W pełni Gmina bierze odpowiedzialność za odbiór nieczystości.

  • zgłosił sprawę przeprowadzenia kabel pod ziemią przez boisko w Niedźwiedziu. "Czy nie można inwestycji przeprowadzić w inny sposób, aby nie zniszczyć płyty boiska?"

Odp. : Nie wiem nic o tym problemie Najprawdopodobniej musi być pozwolenie na budowę. Wyjaśnię tę sprawę. Jeśli jest pozwolenie na budowę to mamy kłopot. Wydaje mi się, że tego nie będzie można skorygować.

  • zgłosił wniosek mieszkańców dotyczący drogi do Wielgowa, która będzie łączyć miejscowości Niedźwiedź, Sowno, Wielgowo. Ta sprawa również dotyczy mieszkańców miejscowości Motaniec."

Odp.: Geodeci się już pojawiają. To zadanie już zostało rozpoczęte. Wystąpię do GDDKiA – kiedy to będzie robione.

Radna A. Grzyb – "Kiedy będzie działać forum?"

Odp.: Forum nie będzie czynne do zatrudnienie informatyka.

Radna Cz. Grabowska – "Kiedy będzie poprawiona droga do Wielichówka, dotyczy naprawy dziur?"

Odp.: Do jesieni nie będzie robiona droga do Wielichówka.

Radny Z. Gołembowski – "Dlaczego "Złota Dynia" jest organizowana w niedzielę, może zrobić w sobotę?"

Odp.: To jest produkt nasz, naszych pań.

Ad. 13

Wolne wnioski i informacje.

Radny I. Ilnicki prosi o zwrócenie uwagi dotyczy zachowania niektórych radnych.

Salę posiedzeń opuścił radny D. Dąbkowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 12 radnych.

Radny I. Ilnicki – dotyczy terenów przy komisach, dotyczy pasa drogowego – budowy parkingów, czy o tej inwestycji gmina jest powiadomiona?

Wójt p. M. Przysiwek – nie znam tego problemu. Straż Gminna i inwestycje muszą pilnować tego co jest wykonywane w pasie drogowym.

Wójt poinformowała, że miało miejsce wydarzenie promujące gminę Kobylanka. Pani Sołtys zaprosiła Gminę Kobylanka z Gorlic na wspólne świętowanie na imprezie św. Antoniego       w Kobylance. Jak również podziękował za podjęte działania, które były zrealizowane wspólnie z Radą Sołecką i KGW.

 

Ad. 14

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 11.30 zamknął obrady XI sesji Rady Gminy Kobylanka.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodniczący Rady Gminy

Grzegorz Kłos

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
08 10 2015 13 40 07Skan-20151005135638000765 (PDF, 4.11Mb) 2015-10-08 13:40:07 34
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Krzysztof Flejszman

Data wytworzenia:
08 paź 2015

Osoba dodająca informacje

Krzysztof Flejszman

Data publikacji:
08 paź 2015, godz. 13:40

Osoba aktualizująca informacje

Krzysztof Flejszman

Data aktualizacji:
08 paź 2015, godz. 13:40