Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr X/15 z X Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 28 maja 2015 r.

 

PROTOKÓŁ Nr X/15

z  X Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 28 maja 2015 r.

 

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 9.00 otworzył  X sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos  oświadczył, że zgodnie     z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12  radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał – lista obecności  zał. Nr 1. Nieobecni: radny Mariusz Ilnicki, radna Czesława Grabowska i radny Łukasz Biernacik.

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik p. Daniel Urbańczyk  oraz zaproszeni goście Komendant Powiatowy Policji w Stargardzie Szczecińskim insp. Leszek Ciarkowski, Kierownik Rewiru dzielnicowych III Wydziału Prewencji KPP w Stargardzie Szczecińskim asp. szt. Jarosław Kowalczuk, Komendant Powiatowy PSP st. bryg. Wojciech Siergiej, Komendant Straży Gminnej p. Robert Sawicki – zał. nr 2.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował, że do porządku obrad została zgłoszona autopoprawka.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołów:

a)  z Sesji Rady Gminy z dnia  30 kwietnia 2015 r.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 30.04.2015 r. został przyjęty bez uwag w następujący sposób: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się – 1 w obecności 12 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3/.

b) z Nadzwyczajnej Sesji rady Gminy z dnia 06.05.2015 r.

Protokół z Nadzwyczajnej Sesji rady Gminy z dnia 06.05.2015 r. został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 12 radnych /głosowanie imienne zał. nr 4/.

Kierownik Rewiru dzielnicowych III Wydziału Prewencji KPP w Stargardzie Szczecińskim asp. szt. Jarosław Kowalczuk przedstawił sprawozdanie  z działalności Rewiru Dzielnicowych III za rok 2014 oraz informację o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego na terenie Gminy Kobylanka – zał. nr 5.

Komendant Powiatowy Policji p. L. Ciarkowski  poinformował, że specyfika Gminy jest mu znana. Poinformował o ilości etatów jak jest w komendzie policji, że warunki do stwarzania bezpieczeństwa Gminy Kobylanka istnieją. Poinformował o analizie kradzieży, wypadków, przemocy w rodzinie, które były dokonane na terenie Gminy Kobylanka. Komendant poruszył problem ruchu drogowego (obwodnicy) – w skali kraju jest poprawa. Nadmienił      o zmianie przepisów ruchu drogowego. Poinformował, że środki będą przeznaczone dla policji, która pojawi się w okresie letnim. Komendant podziękował za współpracę i wsparcie finansowe.

Komendant Powiatowy PSP st. bryg. Wojciech Siergiej przedstawił informację z działań ratowniczo-gaśniczych i czynności kontrolno-rozpoznawczych na terenie Gminy Kobylanka  za 2014 r. – zał. nr 6.

Komendant Straży Gminnej  Robert Sawicki przedstawił sprawozdanie z działalności Straży Gminnej w Kobylance za rok 2014  - zał. nr 7.

Komendant Gminny druh Zbigniew Drohomirecki przedstawił raport o bezpieczeństwie  p.poż. na terenie Gminy Kobylanka – zał. nr 8.

Radna A. Grzyb – „W sprawie przeprowadzonej kontroli prędkości w gm. Kobylanka, jaki jest plan, punkty – jakie to są liczby?”

Komendant policji – „Nie jestem za tym, aby były to te same miejsca. Chcę, aby to były różne miejsca. Proszę powiedzieć o jakie miejsca chodzi.”

Radna A. Grzyb- „Dotyczy to odcinka za Ośrodkiem Zdrowia w Kobylance w kierunku Bielkowa na całym odcinku.”

Komendant Straży Gminnej R. Sawicki poinformował, że były zgłoszenia, aby odbywała się kontrola na ul. Szkolnej przy szkole.”

Radny Z. Drohomirecki – zgłosił, aby był telefon komendanta straży gminnej udostępniony    w gablotach na terenie sołectw. Podziękował za szybkie podjęcie działań w sprawie porzuconych psów.

Komendant Straży Gminnej R. Sawickie – poinformował, że pojawiają się psy                         z przejeżdżających pociągów, które są wyrzucane. Sprawa została przekazana do pracownika, który się tym zajmuje.

Komendant policji – „Policja się tymi sprawami zajmuje. Współpraca i problem też jest po naszej stronie.”

Radna A. Grzyb – „czy jest obowiązek, aby pies był na smyczy i w kagańcu?”

Komendant policji – „Osoba, która ma przy sobie psa musi mieć środki bezpieczeństwa, czy to musi być smycz, czy kaganiec, to nie jest to określone.”

Komendant straży gminnej – „Takie sprawy proszę zgłaszać do straży gminnej.”

Radna A. Grzyb – „Sprawa „dopalaczy” przy szkole.”

Komendant straży gminnej – „Sprawa „dopalaczy” jest wpisana jako sprawa do stałej kontroli.”

Radna Jolanta Kisielewska – poruszyła problem biegających psów, wyścigi kładów, wyścigi samochodów. W związku z tym proszę o kontrole przy lesie.”

Komendant straży gminnej – potwierdził, że tam będą się odbywały kontrole.

Radny A. Adamczyk – „Czy wolno wypalać trawy przy posesjach?”

Komendant straży gminnej – „Jest to wykroczenie dotyczące zanieczyszczenia środowiska.”

Wójt p. M. Przysiwek – podzielił się uwagami. Poinformował, że udało się wygenerować środki na samochód. Poprosił, aby samochód pozostał u naszych policjantów. Nadmienił, że nie ma już radaru na terenie gminy od 1.01.2015 r. w związku z tym poprosił o podtrzymanie tego co zostało wypracowane poprzez radary. Proszę o pojawiania się patroli. Ze statystyki wynika, że skala problemów na terenie gminy jest bardzo mała.

W odniesieniu do straży pożarnej, nie jest tak dobrze. Prawdą jest, że jest dużo sprzętu, dużo było środków - ale nie młodych ludzi.  Informuję o moim niepokoju, uczulam, że tam problem może się pojawić. Należy zaszczepić w młodych misję pracy w OSP. Będę chciał wypracować, żeby było dobrze.

Jeśli chodzi o straż gminną – to jest ocena negatywna. Kierunki jakie gmina wypracowała to były działania negatywne.

Na posiedzenie obrad przybył radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 13.

Wójt p. M. Przysiwek – posiadam aktualne sprawozdanie z działań straży gminnej, które zawiera działania inne, takie jak powinna podejmować straż gminna.

Sprawa dotycząca Miedwiańskiego Centrum Wodnego – chcę, aby wspólnie umieścić to ciało do działań na rzecz bezpieczeństwa. Aby centrum wodne było w strukturach bezpieczeństwa. Nad działaniami centrum wodnego należy się zastanowić, gdyż było 63 wyjazdów , w tym       3 wyjazdy na wodzie.

Ad 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka:

Sprawozdanie z dnia  28.05.2015 r.  z pracy wójta w okresie pomiędzy sesjami Rady Gminy – zał. nr 8a.

 

Dyrektor GOK p. M. Szeliga przedstawił szczegółowo plan imprez na 2015 rok.

Zał. nr 9 – informacja o realizacji uchwał.

-  Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej.

Skarbnik p. D. Urbańczyk przedstawił sytuacje finansową:

„Stan środków pieniężnych na rachunkach bankowych: 2.727.474 zł

Zmniejszony  został limit kredytu odnawialnego na rachunku bieżącym do 400.000 zł              z 1.500.000 zł, z tego tytułu prowizja za gotowość zmniejszyła się z 4.500 zł do 1.200 zł miesięcznie.

Zawarto aneks do umowy obsługi bankowej w zakresie oprocentowania środków w ramach produktu ON, a odsetki z tego tytułu wynoszą około 60 zł dziennie (przez noc).

Zawarto umowę na lokaty terminowe - wstępnie założyliśmy700.000 zł. Otwarty został rachunek bankowy ze zdalnym dostępem i możliwością dostępu do środków w każdym momencie, przewidywane dochody: 3.490 zł za 3 miesiące.

Zobowiązania finansowe regulowane są na bieżąco, a stan zobowiązań z tytułu kredytów pożyczek, emisji obligacji wynoszą 14.311 000 zł.

Zobowiązania publiczno-prawne (zaliczki na podatek, świadczenia ZUS regulowane są           w wymaganych terminach).

Zobowiązania z tytułu dostaw towarów i usług regulowane są na bieżąco.

W zakresie roszczeń, wykazanych m.in. w suplemencie do sprawozdania z wykonania budżetu, to uregulowano zobowiązanie wobec Państwa Haliny i Eugeniusza Świstów na kwotę 68.920 zł bez odsetek, które szacuje się na kwotę 1998 zł.

W dalszym ciągu oczekuje na rozpatrzenie wniosek o umorzenie kwoty zobowiązania 786 000 zł wobec GDDKiA z tytułu oświetlenia węzła drogi krajowej nr 10 w Motańcu.”

 

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos przekazał informację:

  1. Sprawa Miedwiańskiego Centrum Wodnego – należy podjąć stosowne działania.
  2. Pismo w sprawie postawienia słupa zostanie przekazane do właściwego organu.
  3. Sprawa dojazdu rannego  do Szczecina.
  4. Sprawa udzielenia odpowiedzi  dot. uchwały w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicy w miejscowości Jęczydół  i uchwały w sprawie ustanowienia użytków ekologicznych.
  5. Sprawa dotycząca pełnienia dyżurów przez radną Jolantę Kisielewską i radna Agnieszkę Grzyb.
  6. Pismo Marszałka Senatu Rzeczypospolitej  Polskiej  Bogdana Borusewicza dotyczące 25 lecia samorządu.
  7. W dniu 30.04.2015 r. została do Biura Rady złożona „Ocena Zasobów Pomocy Społecznej”.
  8. W dniu 07.05.2015 r. zostało do Biura Rady złożone do wiadomości pismo skierowane do MPGK Stargard Szczeciński /pismo nr. IK.7030.1.2015.ZS z 5.05.2015 r.  dotyczące przedmiotu ustalenia ceny za hurtowy odbiór ścieków z terenu gminy Kobylanka.
  9. Zaproszenie na wizytę studyjną w ramach projektu „GPS dla rodziny”.
  10. W dniu 05.05.2015 r. wpłynęła  z RIO w Szczecinie  uchwała w sprawie wydania  opinii o przedłożonym przez Wójta sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Kobylanka za 2014 r. wraz z informacja o stanie mienia.

 

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radny D. Szczęsny – poruszył sprawę dotyczącą terminów imprez zaplanowanych przez GOK oraz czy sołectwo Morzyczyn-Zieleniewo może liczyć na wsparcie rzeczowe nie koniecznie finansowe ze strony GOK – dotyczy imprezy organizowanej w dniu 6.06.2015 r.

Czy ze Złotej Dyni w 2014 r. są zyski?

Radny A. Adamczyk – „Czy będzie podpisana umowa na licznik w świetlicy w Kunowie?’

Radny Z. Drohomirecki –

  1. „W remizie  w Kobylance zaniża się podłoga – czy to będzie można naprawić?
  2. W remizie w Kunowie jest problem z drzwiami, które się zacinają – dot. to problemu ogrzewania.
  3. Czy będzie możliwość sfinansowania wjazdu do remizy w Niedźwiedziu.

Radny M. Ilnicki – „dot. Jarmarku „ZŁOTA DYNIA” – jest przeznaczona kwota 25 000 zł na organizacje imprezy, jaki jest przewidziany zysk :z koncesji, ze stanowisk handlowych. Czy te środki wracają do Urzędu Gminy czy do GOK?”

Radna A. Grzyb – 1. „Proszę o przedstawienie reorganizacji w Urzędzie,

2. Sprawa monitoringu przy SP w Kobylance (boisko, plac zabaw – kiedy jest zaplanowane wykonanie?

4. W którym banku są umieszczone lokaty?’

Radna A. Nelke – „Czy są podwyżki dla pracowników załatwione?”

Radny K. Kleinowski złożył trzy pisemne interpelacje:

1. z dnia 25.05.2015 r. dot. odpowiedzi udzielonej w dniu 18.02.2015 r.,

2. z dnia 25.05.2015 r. dot. suplementów do wykonania budżetu,

3. z dnia 21.05.2015 r. dot. stanu należności wymagalnych na koniec roku 2014.

Radny Z. Drohomirecki – „Czy są zaplanowane miejsca parkingowe dla imprez organizowanych na promenadzie, czy organizator przewidział kierunki wjazdu, miejsca parkingowe?”

Radny M. Ilnicki – „Sprawa dotyczy przejść dla pieszych – pilnie potrzebne jest przejście dla pieszych na wysokości os. Kryształowego w Morzyczynie. Czy jest możliwość i  kiedy?”

Radna J. Kisielewska – „Dotyczy wykaszania traw – dotyczy terenów przy wyjazdach              z osiedli, wyjazdów polnych  na ul. Szczecińską (słaba widoczność ścieżki rowerowej) – aby wykaszanie tych terenów odbywało się w pierwszej kolejności.”

Radny M. Ilnicki – „Czy jest możliwość, jeśli tak to w jakim terminie ustawienia ograniczników prędkości na ul. 3-go Maja w Morzyczynie?”

Radny B. Poliwka –

„- Dotyczy ustawienia znaków zakazujących parkowania na poboczach przy byłej drodze       nr 10 od strony Stargardu Szczecińskiego i Szczecina. Stawiane samochody powodują ograniczenie widoczności.

- Czy będą malowane przejścia dla pieszych(dotyczy znaków poziomych).

- Dodatkowe oznakowanie przejść dla pieszych.”

Radna A. Nelke – zgłosiła, aby w m. Jęczydół ograniczyć prędkość.

Radny Z. Gołembowski – zgłosił wyrównanie drogi na ul. Długiej.

Radna A. Nelke – zgłosiła sprawę dotyczącą wykonania parkingu przy ośrodku zdrowia          w Kobylance.

Radna Z. Drohomirecki – zgłosił, aby na przejściach dla pieszych postawić sygnalizację czasową.

Przewodniczący RG p. G. Kłos – zgłosił, aby systemowo załatwić ograniczenie prędkości na wszystkich drogach oraz, aby policja przeprowadziła kontrolę radarową ok. godz. 5.30         dot. Kobylanki.

Radny M. Walkowiak – zgłosił sprawę dotyczącą szalejących motorów, kładów w okolicy lasów.

 

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka w obrębach Bielkowo i Motaniec – projekt nr 64/15.

Wójt p. M. Przysiwek udzielił głosu p. Małgorzacie Cymbik – architekt w celu szczegółowego omówienia projektu uchwały – zał. nr 10.

P. M. Cymbik – architekt poinformowała, że powyższy miejscowy pana zagospodarowania przestrzennego dot. obr. Bielkowo i Motaniec jest zgody z ustaleniami studium. Poinformowała, że na do powyższego projekt  planu wpłynęły uwagi. Jak również poinformowała, że wójt dołożył wszelkich starań, aby zawalczyć o właścicieli klasy trzeciej gruntów w ministerstwie. Sprawa dotyczy dwóch właścicieli (Kołbacz i właściciela prywatnego).

Wójt p. M. Przysiwek poinformowała, że właścicielka zgłosiła akces, później się wycofała        z tego akcesu.

Wójt p. M. Przysiwek – „Jest wynikiem, efektem, że zdecydowałem się zablokowania pewnej wersji planu.”

P. M. Cymbik – architekt poinformowała, o zmianie tytułu uchwały na : „ w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka, ale strefy przemysłowo-bazowo-składowej oraz strefy usługowej w obrębach Bielkowo i Motaniec” oraz mylnie zapisane numeracje ustępu i punktów.

Przewodnicząca KRGiF p. A. Grzyb  przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Radna A. Grzyb – „dot. § 13 – przeznaczenie nierolnicze 1,233 – czy to dotyczy drogi?”

P. M. Cymbik – „Tak, to dotyczy drogi.”

Radna A. Grzyb – „Rozdział 2, § 5, pkt. 3 – czego to dotyczy – jakie to są budowy?”

P. M. Cymbik – „Dot. to np. budowy technologiczne do 20 m. zapis jest zgodny ze studium.”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos przystąpił do głosowania nieuwzględnionych uwag, które zostały ujęte w załączniku do załącznika nr 3:

 

1.Uwaga  - 1/I Uwaga wniesiona przez 11 osób,   o takiej samej treści. Dotyczy zmiany charakteru stref usługowych oznaczonych symbolami: 11 U, 12 U, 13 U, 14 U na funkcję mieszkaniową z dopuszczalną funkcją usługową

-       obręb Bielkowo dz. nr: 182,179, 178/2 187, 188, 191, 192, 93/1,195/1 /11 U, 12 U,13 U, 14 U

Uwzględnienie uwagi byłoby niezgodne z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka, przyjętym Uchwałą Nr XXXV/216/13 Rady Gminy Kobylanka z dnia 11 lipca 2013 r.

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie może naruszać ustaleń studium, które dla przedmiotowego terenu ustala funkcję usługową (Bi-U). Uwaga nie została przez Wójta uwzględniona.

Uwaga została jednogłośnie odrzucona w obecności 13 radnych.

 

2. Uwaga - 1/I Uwaga wniesiona przez 11 osób, o takiej samej treści.  Dotyczy uwzględnienia w planie terenów przyległych, oznaczone w studium symbolem Bi M2.

- obręb Bielkowo dz. nr: 177,176, 175, 174,173/1, 173/2, 173/3, 173/4, 173/5, 173/6 - poza obszarem opracowania

Uwzględnienie uwagi byłoby niezgodne z uchwałą w sprawie przystąpienia do sporządzania planu. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego sporządzany w granicach ustalonych Uchwałą Nr XL/238/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 stycznia 2014 r.           w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu. Tereny oznaczone w studium symbolem Bi-M2 położone są poza granicą sporządzanego planu. Uwaga nie została przez Wójta uwzględniona.

Uwaga została jednogłośnie odrzucona w obecności 13 radnych.

 

3. Uwaga - 1/I Uwagi wniesione przez 11 osób,  o takiej samej treści. Dotyczą włączenia do przedmiotowego planu dz. nr 183, 184, 185, 186, 189, 190 i 195/1 z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową z dopuszczalną funkcją usługową.

 

- obręb Bielkowo dz. nr: 183,184, 185  /17 R

Uwzględnienie uwagi byłoby niezgodne z ustaleniami studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka, uchwalonym przez Radę Gminy Kobylanka.

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego nie może naruszać ustaleń studium, które dla przedmiotowego terenu ustala funkcje przemysłowo-bazowo-składową  (Bi-P).

W związku z uwagą wprowadzono funkcję przemysłowo-bazowo-składową, która była ustalona w projekcie przekazanym do opiniowania i uzgodnień. Uwaga nie została przez Wójta uwzględniona.

Uwaga została jednogłośnie odrzucona w obecności 13 radnych.

 

- obręb Bielkowo dz. nr: 186, 189, 190, 195/1 poza obszarem opracowania

Uwzględnienie uwagi byłoby niezgodne z uchwałą w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego sporządzany w  granicach ustalonych  Uchwałą Nr XL/238/14 w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu. Przedmiotowy teren, oznaczony w studium symbolem Bi-M2, położony jest poza granicą sporządzanego planu. Uwaga nie została przez Wójta uwzględniona.

Uwaga została jednogłośnie odrzucona w obecności 13 radnych.

 

4. Uwaga - 2/I Uwaga wniesiona przez 1 osobę.  Dotyczy podwyższenie minimalnego wskaźnika powierzchni biologicznie czynnej z 30% do 50% na terenach 11U, 12U, 13U, 14U,

- obręb Bielkowo dz. nr 182, 179, 178/2, 187,188, 191, 192,193/1, 195/1 /11 U, 12 U, 13 U, 14 U

Ustalony wskaźnik powierzchni zabudowy wystarczająco ogranicza możliwość zabudowy działki; pozostała powierzchnia umożliwia lokalizacje placów składowych, placów manewrowych i innego niezbędnego zagospodarowania związanego z konkretna funkcją. Uwaga nie została przez Wójta uwzględniona.

Uwaga została jednogłośnie odrzucona w obecności 13 radnych.

 

5. Uwaga - 1/II Uwaga wniesiona przez 1 osobę.  Dotyczy usunięcie obszaru zalesienia           z przedmiotowej działki powodującego znaczne obniżenie wartości gruntu.

- obręb Motaniec dz. nr 1 /1P,B,S

Wschodnia część działki nr 1 objęta planem, zgodnie z ustaleniami studium uwarunkowań        i kierunków zagospodarowania gminy, przeznaczona jest na cele przemysłowo-bazowo-składowe. Zalesienie, o którym mowa w uwadze, jest oznaczone w studium i dotyczy części działki poza granicami opracowywanego przedmiotowego planu. Oznaczony w planie pas zieleni izolacyjnej dotyczy obowiązku jego wprowadzenia w przypadku realizacji docelowej funkcji P,B,S. Do czasu realizacji ustaleń planu, o czym decyduje właściciel, teren może być użytkowany w dotychczasowy, rolniczy sposób (§ 15). Ponadto, ustalony w ogłoszeniu zakres II wyłożenia nie obejmował działki nr 1. Uwaga nie została przez Wójta uwzględniona.

Uwaga została jednogłośnie odrzucona w obecności 13 radnych.

 

6. Uwaga 2/II Uwaga wniesiona przez 1 osobę. Dotyczy zmiany ustaleń § 5 ust.4, poprzez usunięcie zapisów ograniczających możliwości budowy na obszarze objętym planem ferm hodowlanych inwentarza oraz biogazowni.

- obręb Motaniec dz. nr 3/2 / 1P,B,S

Zgodnie z obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy na terenach stref przemysłowo-bazowo-składowych, oznaczonych symbolem P oraz stref usług produkcyjnych, oznaczonych symbolem UP, wyklucza się lokalizacje inwestycji mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko oraz innych powodujących hałas o wartości powyżej 30 dB odczuwalny na terenach zabudowy mieszkaniowej, emisje do atmosfery zanieczyszczeń uciążliwych, w tym odorowych, wykorzystujących i przetwarzających wszelkie odpady i innych teoretycznie nieszkodliwych, inwestycji powodujących uciążliwy dla funkcji mieszkaniowych ruch pojazdów ciężkich.

Ustalony w ogłoszeniu Ponadto, ustalony w ogłoszeniu zakres II wyłożenia nie obejmował działki nr 3/2. Uwaga nie została przez Wójta uwzględniona.

Uwaga została jednogłośnie odrzucona w obecności 13 radnych.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/61/15 w sprawie  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka, dla strefy przemysłowo-bazowo-składowej oraz strefy usługowej w obrębach Bielkowo i Motaniec – zał. nr 11 /głosowanie imienne  – zał.  nr 12/. Uchwała została podjęta wraz                              z uwzględnionymi poprawkami.

 

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej  w obrębie Bielkowo – projekt nr 65/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały – zał. nr 13.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/62/15 w sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej  w obrębie Bielkowo – zał. nr 14 /głosowanie imienne  – zał.  nr 15/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej  w obrębie Kobylanka -  projekt nr 66/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk  omówiła projekt uchwały – zał. nr 16.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/63/15 w sprawie  przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej  w obrębie Kobylanka – zał. nr 17 /głosowanie imienne  – zał.  nr 18/. Uchwała została podjęta.

P. Hanna Olszewska pracownik Urzędu Gminy poinformowała o  planach objętych                w terminie późniejszym, dot.  m.in. terenów  Jęczydołu, terenu  od ul. Jeziornej w Kobylance do Jęczydołu - do  granicy osiedla Południowego, wzdłuż byłej drogi nr 10 . Po uzgodnieniu będzie wyłożenie planu. Termin zakończenia realizacji – koniec 2015 roku.

Drugi plan zaplanowany jest do koniec sierpnia 2015 r. – dot. terenów Niedźwiedzia – terenów rozwojowych pod budownictwo mieszkaniowe i ośrodek rehabilitacyjny wraz             z ogrodem dendrologicznym.

Radny Z. Drohomirecki – „Jak się przedstawia przy tej inwestycji w Niedźwiedziu sprawa drogi?”

P. H. Olszewska – „Wyłożenie planu dot. tego obszaru odbędzie się w 2.06.2015 r. – będzie dyskusja publiczna, na które będzie można dokonać wgląd w dokumenty.”

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności                   – projekt nr 67/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk  omówiła projekt uchwały – zał. nr 19.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Salę posiedzeń opuścił radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 12.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/64/15 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne ustanowienie służebności  – zał. nr 20 /głosowanie imienne  – zał.  nr 21/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności          – projekt nr 68/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk  omówiła projekt uchwały – zał. nr 22.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Na salę posiedzeń  przybył  radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu        - 13.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/65/15 w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności – zał. nr 23 /głosowanie imienne           – zał.  nr 24/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy – projekt nr 69/15 – zał. nr 25.

Wójt p. M. Przysiwek – „Wnoszę o wycofanie z obrad i pozwolenie na pracę w Komisjach.”

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe – projekt nr 70/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk  omówiła projekt uchwały – zał. nr 26.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos – poinformował, że uczestniczył w spotkaniu dotyczącym nin. sprawy, że załatwienie sprawy jest bardzo korzystne dla mieszkańców Bielkowa.

Wójt p. M. Przysiwek – poinformował, że środki w dużej części wrócą do mieszkańców Bielkowa.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/66/15 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe – zał. nr 27 /głosowanie imienne  – zał.  nr 28/. Uchwała została podjęta.

 

 

 

 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa – projekt                     nr 71/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk  omówiła projekt uchwały – zał. nr 29.

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/67/15 w sprawie zbycia nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa – zał. nr 30 /głosowanie imienne  – zał.            nr 31/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz  zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kobylanka w 2015 r.              – projekt nr 72/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk  omówiła projekt uchwały – zał. nr 32.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych p. A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/68/15 w sprawie  przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz  zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Kobylanka w 2015 r. – zał. nr 33 /głosowanie imienne  – zał.         nr 34/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Kobylanka                w lokalnej grupie rybackiej Stowarzyszeniu „Sieja” w Marianowie – projekt nr 73/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk  omówiła projekt uchwały – zał. nr 35.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr  X/69/15 w sprawie  wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Kobylanka w lokalnej grupie rybackiej Stowarzyszeniu „Sieja” w Marianowie – zał. nr 36 /głosowanie imienne  – zał.  nr 37/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 16

Informacja Wójta dot. organizacji roku szkolnego 2015/2016 w szkołach gminy Kobylanka.

Wójt p. M. Pzrysiwek poinformowała, że 1/3 budżetu gminy Kobylanka to jest oświata           w gminie Kobylanka. Poinformował, że przeprowadza konsultacje z rodzicami. Jest to do przebudowy. Aktualnie jest dokonana analiza arkuszy organizacyjnych szkół działających na naszym terenie.

Zastępca Wójta p. Lilianna Janeczek przedstawiła informację dotyczącą szkól na terenie gminy Kobylanka – zał. nr 38.:

1. Kierunki polityki oświatowej państwa: wspieranie rozwoju dziecka, podniesienie jakości kształcenia, profilaktyka agresji i przemocy w szkołach, edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych.

2. Z nadzoru pedagogicznego w Gminie Kobylanka w roku szkolnym 2014/2015 – ewaluacje zewnętrzne przeprowadzone przez Kuratorium Oświaty w Szczecinie:

- ewaluacje problemowe w szkole Podstawowej – 3,

- ewaluacje problemowe w Gimnazjum – 1 .

3. Wymagania państwowe podlegające ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej, wymagania wobec szkół, poziom wymagań wobec szkół.

Szczegółowo zostały omówione kolejno szkoły działające na terenie Gminy Kobylanka:

1. Szkoła Podstawowa w Kunowie

2. Szkoła Podstawowa w Kobylance

3. Zespół Szkół Publicznych w Reptowie.

Został przedstawiony obraz szkół, przydatność wyników badań zewnętrznych, wyniki ewaluacji zewnętrznej.

Wójt p. M. Przysiwek – „Oferta wychowawcza , to co chcemy zaproponować naszym dzieciom.  Dzieci chcą o godz. 15.00 uciekać do domu. Nie jesteśmy przygotowani do tego. W sierpniu będą podjęte działania. W szkole podstawowej w Kobylance – mało miejsca.        W szkole w Reptowie – zimno, w szkole w Kunowie – dach cieknie. Czy jesteśmy przygotowani? Nie.  Jest decyzja , aby projekt w Kunowie uaktualnić. Czekamy na działania.

Skład personalny – w Reptowie kończy się kontrakt na stanowisko dyrektora. Do 3.06.2015 r. będzie ogłoszony konkurs na dyrektora.”

Z-ca wójta p. L. Janeczek – „Jest ilość nauczycieli, która ma więcej godzin i są  nauczyciele      z małą ilością godzin.”

Wójt p. M. Przysiwek – „Oferta – dbałość o dziecko, aby był nauczyciel na które nie ma skarg. Ostatnim aspektem jest przeorganizowanie naszego transportu.

Będziemy diagnozować dzieci, chcemy stworzyć  kółka zainteresowań zgodnie                         z zainteresowaniem dzieci.”

 

Ad. 18

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt p. M. Przysiwek:

Radny D. Szczęsny – poruszył sprawę dotyczącą terminów imprez zaplanowanych przez GOK oraz czy sołectwo Morzyczyn-Zieleniewo może liczyć na wsparcie rzeczowe nie koniecznie finansowe ze strony GOK – dotyczy imprezy organizowanej w dniu 6.06.2015 r.

Odpowiedzi udzielił dyrektor GOK p. M. Szeliga, który podziękował za udzielenie dotacji na działalność GOK. Poinformował, że opóźniona informacja o dotacji spowodowała, że nie ma pełnych danych o imprezach. Poinformował również o wsparciu jakie może otrzymać sołectwo Morzyczyn- Zieleniewo, w formie obsługi sprzętu, zespołów naszych gminnych, na zgłoszenie dokonane w GOK-u.

Czy ze Złotej Dyni w 2014 r. są zyski?

Odp. p. M. Szeliga : „ Złota Dynia była realizowana na podstawie wniosku pozyskanej dotacji. W tym roku te projekty nie zostały jeszcze uruchomione. Co do pobierania opłat za wynajem terenu na promenadzie, to jest dokonywane zgodnie z Uchwała Rady Gminy            w sprawie opłaty targowej. P. Szeliga poinformował, że szuka sponsorów strategicznych. Środki z tego tyt. wpływają do Urzędu Gminy a nie do GOK-u.”

Radny A. Adamczyk – „Czy będzie podpisana umowa na licznik w świetlicy w Kunowie?”

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „Aktualnie czekam na informację od starosty.”

Salę posiedzeniu opuścił radny A. Adamczyk. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 12.

Radny Z. Drohomirecki –

  1. „W remizie  w Kobylance zaniża się podłoga – czy to będzie można naprawić?

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „Dziura miała być załatana. Nie, strażacy chcieli zrobić całą podłogę. Na wyraziłem na to zgody. Odmówiono mi załatanie dziury.”

  1. W remizie w Kunowie jest problem z drzwiami, które się zacinają – dot. to problemu ogrzewania.

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „ Nikt mi  nie mówił o tej sprawie.”

  1. Czy będzie możliwość sfinansowania wjazdu do remizy w Niedźwiedziu.

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „Sprawa podjazdu jest rozpatrywana.”

Radny M. Ilnicki – „dot. Jarmarku „ZŁOTA DYNIA” – jest przeznaczona kwota 25 000 zł na organizacje imprezy, jaki jest przewidziany zysk :z koncesji, ze stanowisk handlowych. Czy te środki wracają do Urzędu Gminy czy do GOK?”

Radna A. Grzyb – 1. „Proszę o przedstawienie reorganizacji w Urzędzie,

Odp. udzieliła sekretarz p. J. Kazberuk –„Reorganizacja urzędu na dzień dzisiejszy. BIP funkcjonuje – brak zachowanych terminów spowodowane jest tym, że jest osoba na zastępstwie 2 dni w tygodniu. Na  stanowisko informatyka został ogłoszony konkurs.  Zostało zlikwidowane stanowisko strażnika. Stanowisko promocji zostało dopełnione. Stanowisko      w GCI została zlikwidowane, a tym samym pracownik przejął zadania dotyczące oświaty.      W inwestycjach jest jeden wakat, na który zostanie przeniesiony pracownik z planowania przestrzennego. Wynagrodzenia zostały podwyższone średnio od 75 zł – 400 zł netto. Pracownicy niektórzy zostali zmienieni z podinspektorów na inspektorów.”

Wójt p. M. Przysiwek – „ Będzie robiona ocena pracowników. Zostały udzielone niektórym pracownikom upoważnienia.”

Radna A. Grzyb – „”Czy jest pełnomocnik do ds. organizacji pozarządowych?”

Wójt p. M. Przysiwek – „P. Gruca dodatkowo otrzymała zadania związane z organizacjami pozarządowymi i stowarzyszenia.”

Radna A. Grzyb – „Było organizowane spotkanie z Urzędu Marszałkowskiego.”

Wójt p. M. Przysiwek – „ Poinformowałem stowarzyszenia, aby ktoś uczestniczył w tym spotkaniu.”

2. Sprawa monitoringu przy SP w Kobylance (boisko, plac zabaw – kiedy jest zaplanowane wykonanie?

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „Robimy działania, prelekcje, rozmowy. Jak będą środki to może decyzję podejmę.”

4. W którym banku są umieszczone lokaty?”

Skarbnik p. D. Urbańczyk- „Jest to bank Getin Noble Bank SA, jest to oprocentowanie 1,75.”

Radna A. Nelke – „Czy są podwyżki dla pracowników załatwione?”

Radny K. Kleinowski złożył trzy pisemne interpelacje:

1. z dnia 25.05.2015 r. dot. odpowiedzi udzielonej w dniu 18.02.2015 r.,

2. z dnia 25.05.2015 r. dot. suplementów do wykonania budżetu,

3. z dnia 21.05.2015 r. dot. stanu należności wymagalnych na koniec roku 2014.

Radny Z. Drohomirecki – „Czy są zaplanowane miejsca parkingowe dla imprez organizowanych na promenadzie, czy organizator przewidział kierunki wjazdu, miejsca parkingowe?”

Odp. udzielił p. M. Szeliga – „Plac, którym dysponujemy już nie  mieści uczestników.          Nie potrzebujemy tak dużej liczby handlujących. My potrzebujemy wystawców np. rzemieślników, pszczelarzy itp., tych zgodnie z ideą. To należałoby ograniczyć do wystawców strategicznych. Nie zależy nam na handlarzach. Nad Złotą Dynią należałoby popracować. Należałoby ograniczyć ze względu na możliwości terenowe. Plac, miejsce nie pozwala na tak dużą imprezę.”

Radny M. Ilnicki – „Sprawa dotyczy przejść dla pieszych – pilnie potrzebne jest przejście dla pieszych na wysokości os. Kryształowego w Morzyczynie. Czy jest możliwość i  kiedy?”

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „Zlecony został projekt organizacji  ruchu dla całej Gminy dotyczy to wszystkich miejscowości.”

Radna J. Kisielewska – „Dotyczy wykaszania traw – dotyczy terenów przy wyjazdach             z osiedli, wyjazdów polnych  na ul. Szczecińską (słaba widoczność ścieżki rowerowej) – aby wykaszanie tych terenów odbywało się w pierwszej kolejności.”

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „Uczulę sołtysa i pracownika UG - dot. koszenia traw.”

Radny M. Ilnicki – „Czy jest możliwość, jeśli tak to w jakim terminie ustawienia ograniczników prędkości na ul. 3-go Maja w Morzyczynie?”

Radny B. Poliwka –

„- Dotyczy ustawienia znaków zakazujących parkowania na poboczach przy byłej drodze nr 10 od strony Stargardu Szczecińskiego i Szczecina. Stawiane samochody powodują ograniczenie widoczności.

- Czy będą malowane przejścia dla pieszych(dotyczy znaków poziomych).

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek – „Może nam się uda i pasy pomalujemy. Każdy pas, znak jest przewidziany w organizacji ruchu /dot. znaków poziomych i pionowych/..

- Dodatkowe oznakowanie przejść dla pieszych.”

Radna A. Nelke – zgłosiła, aby w m. Jęczydół ograniczyć prędkość.

Radny Z. Gołembowski – zgłosił wyrównanie drogi na ul. Długiej.

Radna A. Nelke – zgłosiła sprawę dotyczącą wykonania parkingu przy ośrodku zdrowia          w Kobylance.

Radna Z. Drohomirecki – zgłosił, aby na przejściach dla pieszych postawić sygnalizację czasową.

Przewodniczący RG p. G. Kłos – zgłosił, aby systemowo załatwić ograniczenie prędkości na wszystkich drogach oraz, aby policja przeprowadziła kontrolę radarową ok. godz. 5.30 dot. Kobylanki.

Radny M. Walkowiak – zgłosił sprawę dotyczącą szalejących motorów, kładów w okolicy lasów.

 

 

 

Ad. 19

Wolne wnioski i informacje.

Przewodniczący RG p. G. Kłos – proponuje, aby za tydzień spotkać się w sprawie organizacji imprez na terenie naszych miejscowości.

Radna J. Kisielewska – „Czy takie spotkanie można zorganizować po południu?”

Radny M. Ilnicki – proponuje, aby były wspólne komisje, dot. rozważenia stawek dot. opłaty targowej.

Radny D. Szczęsny – poinformował w kwestii uzupełnienia, uważam, że dobrze się spotkać dot. imprez organizowanych przez GOK. Sprawa dotyczyła zarysu imprez organizowanych     a nie cennika.

Radny Z. Gołembowski – poinformował, że organizacja Złotej Dyni dlaczego jest w niedzielę a nie w sobotę.

Radny D. Szczęsny poinformował odnośnie monitoringu , można pozyskać środki z funduszy „bezpieczna szkoła”. Zobowiązuję się aby pomóc w pozyskaniu środków na monitoring.

Radna A. Nelke – „czy ten bałagan na forum to wina, że nie ma informatyka?”

Wójt p. M. Przysiwek – „Ja podejrzewam, że przez nas samych jest inwazja.  Będzie to rozstrzygane.”

Wójt p. M. Przysiwek – „ Chciałbym złożyć wniosek, aby podjąć inicjatywę udzielania głosu  osobom nie będącym radnym. Jeżeli regulamin będzie zawierał określony czas wystąpienia. Proszę o umożliwienie wystąpienia osób z zewnątrz. Moją intencją jest zmiana  statutu.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos – sprawa będzie rozpatrywana.

Wójt p. M. Przysiwek – poinformował o świadczeniu, które będzie sprostowane – dotyczy forum.

 

Ad. 20

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 15.10 zamknął obrady X sesji Rady Gminy Kobylanka.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodniczący  Rady Gminy  

Grzegorz Kłos

 

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
30 07 2015 08 17 33protokA A sesja X 28.05.15 r.-zaA . 8a (DOCX, 15.87Kb) 2015-07-30 08:17:33 49
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Grzegorz Kłos

Data wytworzenia:
30 lip 2015

Osoba dodająca informacje

Krzysztof Flejszman

Data publikacji:
30 lip 2015, godz. 08:17

Osoba aktualizująca informacje

Krzysztof Flejszman

Data aktualizacji:
30 lip 2015, godz. 08:17