Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr VIII/15 z VIII Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 30 kwietnia 2015 r.


PROTOKÓŁ Nr VIII/15

z VIII Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 30 kwietnia 2015 r.

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 9.00 otworzył VIII sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 12 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. Nr 1. Nieobecni: radny Mariusz Walkowiak, radny Mariusz Ilnicki i radny Zbigniew Drohomirecki.

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik p. Daniel Urbańczyk oraz zaproszeni goście Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance p. Romana Karpińska i lekarz Zbigniew Grelecki - NOZ Kobylanka - zał. nr 2.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z Sesji Rady Gminy z dnia 26 marca 2015 r.

Na salę obrad przybył radny Mariusz Walkowiak. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 26.03.2015 r. został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3/.

Ad. 3

Ochrona zdrowia w Gminie Kobylanka.

- sprawozdanie kierownika GOPS

- informacja o pracy Niepublicznego Ośrodka Zdrowia i pielęgniarki środowiskowej.

P. Zbigniew Grelecki - lekarz NOZ Kobylanka przedstawił sprawozdanie z działalności w podstawowej opiece zdrowotnej NOZ Kobylanka za 2014 rok - zał. nr 4.

Poinformował o dostosowaniu lokalu ośrodka zdrowia dot. toalet, gabinetu szczepień, poczekalni dla dzieci zdrowych. Poinformował, że zamierza uruchomić wejście „stare”. Poruszył problem jaki jest z parkingiem przed ośrodkiem.

Przewodniczący Rady Gminy p. Kłos - „ Ilu ma podopiecznych ośrodek zdrowia?”

P. Z. Grelecki - „ Ośrodek zapewnia warunki dla ok. 3000 pacjentów, ok. 2800 jest zapisanych.”

Radny A. Adamczyk - „Ilu jest lekarzy?”

P. Z. Grelecki - „ Jest 4 lekarzy.”

P. Z. Grelecki przedstawił problem chorób nowotworowych. Ok. 300 pacjentów ujawnionych zostało osobiście. Statystycznie 3 pacjentów umiera z powodu tytoniu ( na raka płuc).

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance p. R. Karpińska przedstawiła sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance za rok 2014 - zał. nr 5.

Kierownik GOPS p. R. Karpińska poinformowała : „W jednostce zatrudnionych było 7 osób : kierownik, główny księgowy, inspektor ds. świadczeń rodzinnych i stypendiów szkolnych, 3 pracowników socjalnych (w tym jedno współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego), asystent rodziny - finansowany ze środków rządowego programu.”

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka:

Sprawozdanie z dnia 30.IV.2015 z pracy wójta w okresie pomiędzy sesjami Rady Gminy.

1. Przeprowadzono kilka spotkań związanych z ustaleniem możliwości spłaty zobowiązań podatkowych p. Ihnatowicz. Wystawione decyzje podatkowe odnoszą się do okresu 2009-2015 roku. Wszystkie decyzje są oprotestowane i złożone odwołania do SKO. Jedna z stron która jest spadkobiercą majątku oraz zobowiązań złożyła pozew do sądu.

Kwoty decyzji podatkowych:

Średnioroczna: ok. 550 tyś. zł Ogółem za wszystkie lata: 4.047.590 zł

Wpłacono: 346.320 zł przez dzierżawcę.

2. Przetarg na sprzedaż wierzytelności: Gmina dokonała sprzedaży zobowiązania zaciągniętego w roku 2011 w instytucji finansowej typu parabankowego - Magelllan. Przeprowadzono to w trybie zamówienia publicznego - przetargu. Do przetargu stanął jeden bank - GET IN Bank.

Umowna marża instytucji para bankowej wysokości 9,65% po przetargu osiągnęła wskaźnik ? 2,45%; Oprocentowanie WIBOR 3M po przetargu osiągnęła wskaźnik ? WIBOR 1M. Oszczędność symulowana na podstawie wskaźników WIBOR na dzień rozstrzygnięcia przetargu wynosi 365 tyś.

Przedłożono radzie gminy uchwałę o możliwościach zakładania lokat. Gmina będzie lokowała wolne środki w bankach. W miesiącach następnych będziemy składać lokaty do sumarycznej wielkości 700 tys, na 3,5%. Spodziewane dochody uzależnione są od terminu. I tak: ? 1M -1.628 zł, 3M=4.897 zł 6M=9.837. Występujemy jednocześnie o podpisanie z bankami także umowy na lokowanie wolnych środków znajdujących się na rachunku bankowym w systemie Overnight: Oznacza to że od godziny 16:00 do godz. 8:00. dnia następnego Gmina Kobylanka przekazuje do obrotu rynkowego gminnego kapitał pieniężny z rachunku bieżącego.

3. Dokonano analizy i rozpoczęto dyskusję publiczną przy udziale przedstawicieli MPGK Stargrad oraz osobną dyskusję przy udziale przedstawicieli ZW Goleniów na temat zaproponowanych mieszkańcom Gminy Kobylanka stawek za ścieki socjalno - bytowe. Składową sumaryczną w wysokości 11,76 zł/m3 wyznaczają a.) stawka MPGK =5,18 zł/m3 oraz b.) stawka ZWGoleniów=6,58 zł/m3. Kwestia jest niepokojąca z powodów że:

-średnia stawka za m3 ścieków dla gmin powiatu stargardzkiego wynosi: = 6,53 zł.

-średnia dla gmin sąsiednich: =6,34 zł;

-Miasto Stargard ogłosiło dla mieszkańców Stargardu stawkę = 6,27 zł.

Stawka jaką powinni być objęci mieszkańcy Gminy wynikająca z badań i obliczeń Studium Wykonalności sporządzanego na etapie podejmowania decyzji o przekierowanie ścieków wynosi dla roku 2015: 8,94 zł/m3.

Stawka obecna zaproponowana mieszkańcom w wysokości 11,76 to granica zaprognozowana dla roku 2019. Z uwagi że nastąpiło zachwianie optymalności społeczno-gospodarczego rozwoju Gminy oraz utrata atrakcyjności osadniczej a nadto dokonało się to na drodze spenalizowania mieszkańców z którymi - można uznać - zerwano umowę informując o innych stawkach w programach funkcjonalno użytkowych na początku zamierzenia inwestycyjnego Wystąpiłem do MPGK Stargard z pismem informującym że polityka ceny m3 ścieku przed którą postawiono mieszkańców gminy może spowodować brak osiągnięcia celu projektu mianowicie efektu ekologicznego gdyż mieszkańcy nie będą się włączali do sieci komunalnej. Treść wystąpienia w załączeniu do sprawozdania.

4. Wyłożenie Planu Przestrzennego - Obręb Motaniec-Bielkowo. W wyniku dyskusji nad planem nie wniesiono uwag które wpłynęłyby na opóźnienie przedłożenia dokumentu pod obrady Rady Gminy.

- uwzględniono uwagi wnioskodawców z pierwszego wyłożenia,

- doprecyzowano pojęcie strefy usługowo- bazowej,

- skorygowano linię zabudowy zagospodarowania usługowego w stosunku do zabudowy mieszkaniowej.

5. Fundusz Poręczeń Kredytowych. Jako udziałowiec i przedstawiciel Gminy Kobylanka uczestniczyłem w walnym zebraniu FPK. Fundusz z którego instrumentu pomocowego mogą korzystać przedsiębiorcy Gminy udzielił w roku 2014, 16 poręczeń kredytów i pożyczek na kwotę 1,3 mln zł, udzielił 10 pożyczek w wysokości do 250 tyś na 1% na łączną kwotę 1 mln zł. W 12 przypadkach wsparł przedsiębiorców. Łączna kwota wsparcia wyniosła 314 tś. Były to wsparcia dla wnioskodawców wspomaganych także programem PUP.

5. Program PROW. W kwietniu br., otrzymaliśmy informację że w ramach funduszy PROW z lat 2007 - 2013 pozostało nie wykorzystanych 17 mln euro o które można się ubiegać na dofinansowanie zadań związanych z produkcją energii odnawialnej. Zaproponowano udział w programie budowy urządzeń fotowoltaicznych w którym to programie udział dofinansowania wynosić będzie jak 90 / 10. Gmina nie jest przygotowana do takiej inwestycji jako podmiot publiczny. Może jednak być beneficjentem programu dla swoich mieszkańców. Podjęto inicjatywę spotkania obywatelskiego na którym zapadnie decyzja czy Gmina będzie realizowała taki program dla swoich mieszkańców.

6. Zakończono negocjacje z Panem Piekarskim, właścicielem sieci wodociągowo kanalizacyjnej na osiedlu Zielonym. Sprawa jest od kilku miesięcy w sądzie. Roszczeniem skierowanym w stosunku do Gminy Pan Piekarski domaga się zapłaty odszkodowania za bezumowne korzystanie przez Gminę z sieci w której posiada on tytuł do połowy własności. Uzgodniono że Gmina na drodze ugody sądowej wykupi tytuł do władania siecią w całości za cenę 85 tyś. W wyniku rozmów wyniknęła sprawa dodatkowej współwłasności Stron sporu w części znajdującej się w pasie zajętym obecnie przez ścieżkę rowerową. Rozszerzono negocjacje o ten odcinek włączający os. Zielone do sieci gminnej. Uzgodniono że zawarta ugoda zweryfikuje (skasuje) naliczone przez Gminę podatki od urządzeń sanitarnych o których mowa. Podatki mogą być naliczone jedynie operatorowi czerpiącemu pożytki z działalności gospodarczej nie zaś osobie fizycznej będącej jedynie współwłaścicielem sieci gminnej. Przewidywany termin podpisania ugody sądowej: pierwsza połowa czerwca 2015.

7. Program kultury. Na bazie opracowania zleconego w I kwartale br., mającego wskazać kierunki rozwoju działalności kulturalnej oraz wskazać zasoby którymi można będzie posługiwać się w tworzeniu jednolitego systemu kulturalnego dokonano przemodelowania obecnie funkcjonującego systemu. Założeniem jest przekazanie jednej globalnej dotacji kierunkowej na Gminny Ośrodek Kultury w Kobylance na sfinansowanie cyklu imprez związanych z Miedwiańskim Latem. Organizacje tego cyklu zlecono dyrekcji GOK. Przekazano 108 tyś zł dotacji na działalność kulturalną i organizacji imprez.

8. Uczestnictwo w pracach SOM. Prace nad Szczecińskim obszarem Metropolitalnym rozstrzygają obecnie zagadnienia komunikacyjne planowane do budowy w ramach obszaru oraz wytypowania regionach atrakcji przyrodniczych. Z uwagi że nie mamy osoby zajmującej się globalnie tematyką obszaru metropolitalnego a tematów które są do rozstrzygnięcia w obrębie obszaru ciągle przybywa zmuszony jestem wydzielić część etatu na prowadzenie tych spraw. Do końca roku problematyka SOM rozstrzygana będzie w ramach rezerwy kadrowej powstałej w ramach reorganizacji pracy urzędu natomiast w dłuższej perspektywie należy liczyć się z wydzieleniem etatu związanego z prowadzeniem zagadnień SOM.

9. Przetarg na przyłącza Bielkowo. Przystąpiono do ogłoszenia przetargu na budowę przyłączy kanalizacyjnych w zakresie: 1033mb w Reptowie oraz ok. 288mb w Kunowie.

10. Projekt organizacji Ruchu dla całej Gminy. Przystąpiono do wyłonienia w trybie zapytania ofertowego podmiotu projektowego na opracowanie kompleksowej dokumentacji organizacji ruchu.

Zał. nr 6 - informacja o realizacji uchwał.

- Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej.

Skarbnik D. Urbańczyk przedstawił bieżącą sytuację finansową. Poinformował, że sytuacja finansowa jest stabilna. Dodatnie saldo na rachunku bieżącym. Ok. 1 500 000 zł saldo na rachunku bankowym. Z debetu aktualnie nie korzystamy. Jest przygotowany aneks do umowy dotyczący obniżenia debetu.”

Radny A. Adamczyk - „Kredyty nie były spłacone. Jaka to była kwota?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Kwota w wysokości 453 000 zł jest w projekcie budżetu.”

Ad.5

Informacja nt. postępu prac nad planem zagospodarowania przestrzennego obręb Bielkowo.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował, że w m-u maju będą uchwały dotyczące planów zagospodarowania przestrzennego.

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.

O działalności Przewodniczącego RG poinformował p. G. Kłos:

- w odpowiedzi na wniosek radnej J.Kisielewskiej - zostaną udostępnione pomieszczenia w UG od godz. 17.00 - 19.00 w celu pełnienia dyżurów,

- została przedstawiona informacja dot. oferty dot. aplikacji dla Biura Rady,,

- została przedstawiona informacja dot. terminu składania oświadczeń majątkowych wraz z zeznaniem PIT za 2014 r.,

- została przeprowadzona dyskusja dot. stawek wody i ścieków na terenie gminy Kobylanka,

- został wycofany wniosek dot. niebezpiecznych miejsc na terenie Gminy. W uzgodnieniu z sekretarz gminy zostało ustalone, że będzie przeprowadzony monitoring wpływania wniosków do urzędu gminy,

- poruszył problem dotyczący powstania świateł zbliżeniowych w Kobylance,

- poruszył problem połączenia Kobylanki ze Szczecinem (powstaje szybki tramwaj do prawobrzeża).

Na salę posiedzeń przybył radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 14.

- do biura rady wpływają szkolenia z którymi można się zapoznać szczegółowo,

- do biura rady wpłynęło pismo od P. Edwarda Kormańskiego : „Kto pobudzi polski Parlament?”.

- do biura rady zostało złożone sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2014, które zostało przekazane do radnych w materiałach na sesję - zał. 6a.

Wójt p. M. Przysiwek - „W kontekście świateł i przejść jest to organizacja ruchu drogowego. W takim dokumencie będzie wykazane, gdzie powinno coś być.”

Jeśli chodzi o dyżury w GOK-u - proszę przyjąć, aby to było w Urzędzie. Jeśli w GOK-u to trzeba ustalić z dyrektorem GOK, może znajdzie miejsce. Proszę ustalić z nim.”

Ad.6

Interpelacje i zapytania.

Radna Cz. Grabowska

- „Dlaczego państwo Jaszczerscy nic do tej pory nie zrobili dotyczy drogi gminnej przy posesji Cisewo nr 1. Ta sprawa była zgłaszana do p. Sawki. Czy jeździł tam strażnik gminny?

- proszę o analizę jaki jest pomysł na Cisewo i Wielichówek,

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „To była udzielana zgoda dla p. Wojtczak w sprawie zgłaszania się do radnych.”

Radna A. Grzyb - „Poproszę o analizę, która została przygotowana przez p. Wojtczaka.”

Radny A. Adamczyk -

-„Czy byłaby możliwość podłączenia energii do świetlicy w Kunowie”

- Czy odbędą się dożynki w Kunowie,

- sprawa przystanku na początku miejscowości w Kunowie.”

Radna Cz. Grabowska -

-„ Przepust w Cisewie,

- proszę o informacje dotyczące produkcji nawozów dotyczy całej gminy.”

Radny M. Ilnicki - „Trwa budowa, czy by była możliwość, aby inwestor zostawił drogę taką jak była przed rozpoczęciem budowy?”

Radny Ł. Biernacik - „Sprawa uszkodzonego płotu - przy drodze w Reptowie.”

Radny D. Szczęsny - „Czy zbadał Pan zasadność płacenia podatków zróżnicowanych. Te kwestie muszą być podjęte uchwałą Rady Gminy. Czy zostało coś podjęte?”

Radna Cz. Grabowska - „Dlaczego p. sołtys z Morzyczyna nie nosiła podatków?”

Radny Z. Gołembowski - „ Ul. Popiełuszki w Zieleniewie - czy coś jest robione w tym, temacie? Jest kruszywo, czy nie można tego użyć na naprawę drogi.”

Został ogłoszona przerwa 10 min.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023 - projekt nr 49/15.

Skarbnik D. Urbańczyk przedstawił projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. nr 7.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Grzyb poinformowała, że komisja z powodu braku quorum /obecnych 2 radnych/ nie opiniowała projektu uchwały.

Radna A. Nelke - „ Wolne środki w wysokości 329 000 zł - czy dotychczasowe wolne środki zostały wykorzystane?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „ One wynikają - na koniec grudnia zminusowane o środki subwencje, minus dochód za grudzień a przekazane w styczniu, minus dochód z podatku - co daje kwotę 329 000 zł.

Rada Gminy w obecności 14 radnych przegłosowała projekt uchwały wraz z autopoprawką w następujący sposób: za-6, przeciw-6, wstrzymał się - 2 /głosowanie imienne - zał. nr 8/. Uchwała została niepodjęta.

Wójt p. M. Przysiwek - poinformował, że następny projekt uchwały nie ma sensu. Poinformował, że będzie zmuszony rozpocząć procedurę z Wojewodą i RIO w Szczecinie.

Przewodniczący RG p. G. Kłos - skierował pytanie do przewodniczącej KRGiF - „ czy była autopoprawką?”

Przewodnicząca KRGiF A. Grzyb - „Zmiany budżetu były omawiane na komisji n natomiast później dopiero WPF. To były omawiane kwoty. Zmiany były przedstawiane w obecności 4 członków komisji.”

Została ogłoszona przerwa 15 min.

Przewodniczący RG p. G. Kłos - poinformował, że Rada Gminy pracuje zgodnie z planem pracy. Poinformował, aby WPF był głosowany nie później niż zmiany budżetu.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok - projekt nr 50/15.

Skarbnik D. Urbańczyk omówił projekt uchwały wraz z autopoprawką - zał. nr 9.

- Zwiększa się plan dochodów budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok o kwotę 3.649.295,00 zł, z tego: dochody bieżące o kwotę 3.649.295,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

- Zmniejsza się plan dochodów budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok o kwotę 174.243,00 zł, z tego: dochody bieżące o kwotę 174.243,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

- Zwiększa się plan wydatków budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok o kwotę 3.385.589,90 zł, z tego:

  1. wydatki bieżące o kwotę 2.439.406,80 zł,

  2. wydatki majątkowe o kwotę 946.183,10 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

- Zmniejsza się plan wydatków budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok o kwotę 34.384,00 zł, z tego: wydatki bieżące o kwotę 34.384,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

- Zwiększa się przychody budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok z tytułu wolnych środków o kwotę 329.507,39 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.

- Zwiększa się rozchody budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok o kwotę 453.353,49 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.

- Zmienia się treść §12 uchwały Nr IV/7/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2015 poprzez dopisanie pkt 5) według następującego brzmienia:

„5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.”.”,

  1. zmienia się treść załączników nr 1 i 2 do uchwały wg załączników nr 1 i 2 do niniejszej autopoprawki,

  2. nadaje się nową treść uzasadnienia zmian w wydatkach, wg następującego brzmienia:

Rozdział klasyfikacji

Uzasadnienie

Zwiększenie

Zmniejszenie

01095

Pozostała działalność (w Rolnictwie i łowiectwie)

Realizacja Programu Wsparcia Rolnictwa w Zakresie Ochrony Środowiska za rok 2014

120 000,00 zł

60016

Drogi publiczne gminne

Naprawy i remonty dróg gminnych.

35 227,00

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

Uzupełnienie planu wydatków z przeznaczeniem na usługi geodezyjne w związku z podziałami nieruchomości (25.000,00 zł), operaty szacunkowe celem naliczenia opłaty adiacenckiej (15.000,00 zł) oraz spłaty zobowiązań z roku 2014 z tytułu wykupu wierzytelności (7.054,00 zł).

72 054,00 zł

75011

Urzędy wojewódzkie

Uzupełnienie planu wydatków w związku ze spłata zobowiązań z roku 2014 (16.699,00 zł) oraz regulacja płacz pochodnymi od miesiąca maja 2015 r. (6.690,00 zł).

23 389,00 zł

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

Zwiększenia spowodowane koniecznością uzupełnia planu w tym: obsługa Urzędu 23.800,00 zł, spłata wierzytelności (budynek Urzędu) 29.824,00 zł, zobowiązania płacowe za rok 2014 oraz uzupełnienie planu na rok 2015 -236.630,00 zł, regulacja wynagrodzeń wraz z pochodnymi od maja 2015 r. - 123.713,00 zł.

413 967,00 zł

75412

Ochotnicze straże pożarne

Wydatki na profilaktyczne obowiązkowe badania lekarskie członków OSP 3.000,00 zł oraz szkolenie Komendanta OSP 200,00 zł.

3 200,00 zł

75416

Straż gminna (miejska)

Utrzymanie strażnicy 1.200,00 zł oraz zapewnienie planu wydatków na zobowiązania wobec firmy Avis 51.000,00 zł, regulacja wynagrodzeń wraz z pochodnymi od maja 2015 r. - 11.485,00 zł.

63 685,00 zł

80101

Szkoły podstawowe

Uzupełnienie środków na utrzymanie trzech jednostek oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

344 062,00 zł

80103

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

Uzupełnienie środków na utrzymanie trzech jednostek oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

23 834,00 zł

80104

Przedszkola

Uzupełnienie planu wydatków na dotacje dla przedszkoli niepublicznych.

100 000,00 zł

80110

Gimnazja

Uzupełnienie środków na utrzymanie Gimnazjum w wysokości zobowiązań z roku 2014.

98 351,00 zł

80113

Dowożenie uczniów do szkół

Regulacja wynagrodzeń obsługi dowozów od miesiąca maja 2015 r. w wraz z pochodnymi.

4 781,00 zł

85219

Ośrodki pomocy społecznej

Uzupełnienie planu wydatków w związku ze spłata zobowiązań z roku 2014 - 54.999,00 zł, regulacja wynagrodzeń od maja 2015 r. wraz z pochodnymi - 30.016,00 zł.

85 015,00 zł

85401

Świetlice szkolne

Uzupełnienie środków na świetlice w trzech jednostkach oświatowych w wysokości zobowiązań z roku 2014.

24 270,00 zł

90002

Gospodarka odpadami

Zmniejszenie kosztów obsługi gospodarki odpadami w związku ze zmiana organizacji egzekucji (rezygnacja z zatrudnienia egzekutora i przekazanie egzekucji do Urzędu Skarbowego). Kwotę zwiększeń stanowi uzupełnienie planu wydatków na pochodnych od wynagrodzeń w związku z regulacją płac od miesiąca maja 2015 r.

1 104,00 zł

34 384,00 zł

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

Zapewnienie planu wydatków na spłatę not obciążeniowych GDDKiA Oddział w Szczecinie, tytułem kosztów oświetlenia węzła Motaniec 766.965,36 zł + część odsetek 64.089,44 zł),

831 054,80 zł

90095

Pozostała działalność (w Gospodarce komunalnej i ochronie środowiska)

Uzupełnienie planu w związku ze spłatą wierzytelności (kanalizacja) - 8.759,00 zł, na pokrycie dotacji dla schroniska dla zwierząt w Kiczarowie, wydatki związane z działaniami ze zwierzętami bezdomnymi, wycinka i pielęgnacja drzew - 20.400,00 zł, regulacja wynagrodzeń robotników komunalnych od maja 2015 wraz z pochodnymi 6.891,00 zł, pokrycie zobowiązań z lat poprzednich w związku z roszczeniami osób fizycznych i prawnych wobec Gminy Kobylanka (946.560,10 zł*).

982 610,10 zł

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

Dotacja dla Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance - 108.000,00 zł, uzupełnienie planu wydatków na spłatę wierzytelności (świetlica w Reptowie) -10.986,00 zł

118 986,00 zł

92120

Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

Udział w projekcie udział finansowy Gminy Kobylanka w projekcie dotyczącym zachowania i promowania historycznego dziedzictwa w postaci zabytkowych organów piszczałkowych w kościele parafialnym w Reptowie. Projekt ten zakładał naprawienie instrumentu i przywrócenie ich użyteczności. Organy mają wzbogacić wyposażenie kościoła i nadać mu nową funkcję kulturalną tj. możliwość odbywania kameralnych koncertów organowych. Parafia uzyskała dofinansowanie w ramach Lokalnej Grupy Działania Stowarzyszenia „WIR”- Wiejska Inicjatywa Rozwoju w ramach działania ”Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju” objętego PROW na lata 2007-2013 w kwocie 50.000,00 zł. Wkład Gminy Kobylanka ma dopełnić jego finansowanie.

20 000,00 zł

92695

Pozostała działalność(w Kulturze fizycznej)

Zwiększenie dotacji dla klubów sportowych 15.000,00 zł, a także organizacja imprez pn."Europejski tydzień sportu" i "Cała Polska biega"(łącznie 5.000,00 zł)

20 000,00 zł

Razem

3 385 589,90 zł

34 384,00 zł

*Dział 900, rozdział 90095

Wierzyciel

Tytuł

Kwota

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt drogi Kobylanka - Jęczydół, łączna wartość 65.196,80 zł, zapłacono 55.417,28 zł.

10 116,00 zł

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt ścieżki rowerowej Motaniec - Zieleniewo, łączna wartość 49.040,00 zł, zapłacono 41.684,00 zł.

7 356,00 zł

Pracownia Projektowa Violet-Arch, ul. Szczecińska 59, 73-110 Stargard Szczeciński

Projekt rozbudowy szkoły w Kunowie, łączna wartość 65.880,00 zł, zapłacono 26.352,00 zł.

39 528,00 zł

Maria Wowk-Kozakowska, Anna Manteufel, ul. Szymanowskiego 46, 73-110 Stargard Szczeciński

Aneks do umowy IK.7021.53.2011.ZS z dnia 19.07.2011 r. w sprawie budowy sieci kanalizacyjnej, kanalizacyjnej tłocznej, przepompowni ścieków i sieci wodociągowej w Kobylance na kwotę 80.000,00 zł.

80 000,00 zł

Halina i Eugeniusz Świstowie, ul. Somosierry 39, 71-206 Szczecin

Umowa 43/2013/IK z dnia 04.04.2013 r. w sprawie budowy sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i sieci wodociągowej w Kobylance o wartości 111.920,00 zł (zapłacono 43.000,00 zł).

68 920,00 zł

Halina i Eugeniusz Świstowie, ul. Somosierry 39, 71-206 Szczecin

Zajęcie działki 467/48 przy ul. Jeziornej w Kobylance na cele drogowe, wartość szacunkowa.

35 000,00 zł

Zygmunt Piekarski, ul. Księdza Prymasa Hlonda 6/13, 41-933 Bytom; Nina Anna Winiarek, ul. Prusa 8, 44-335 Jastrzębie Zdrój

Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej na Osiedlu Zielonym w Kobylance.

85 000,00 zł

Zbigniew Bałdyga, Morzyczyn ul. Długa 60, 73-108 Kobylanka

Zobowiązania wynikające z zamiany gruntów (Akt notarialny 1646/2013 z dnia 11.03.2013 r. oraz porozumienia z dnia 09.11.2012 r. na budowę sieci wodociągowej.

50 000,00 zł

Inland Sporniak-Czerkas Sp.j., ul. Gorlicka 2, 71-042 Szczecin; Domy nad Miedwiem Sp. z o.o. ul. Lotników 51, 73-110 Stargard Szczeciński

Umowa o współfinansowaniu budowy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych z dnia 21.07.2009 r., łączna wartość odebranych sieci 686.640,10 zł.

316 302,60 zł

Inland Sporniak-Czerkas Sp.j., ul. Gorlicka 2, 71-042 Szczecin; Domy nad Miedwiem Sp. z o.o. ul. Lotników 51, 73-110 Stargard Szczeciński

Umowa o współfinansowaniu budowy urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych z dnia 21.07.2009 r.- następny odebrany zakres sieci.

150 000,00 zł

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., ul. Golisza 10, 71-682 Szczecin

Umowa z dnia 29.12.2008 r. w zakresie zlecenia dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej urządzeń wodociągowych umożliwiających dostawę wody pitnej dla odbiorców z terenu Gminy Kobylanka.

75 337,50 zł

Jerzy Gryboś

Odszkodowanie z tytułu kosztów inwestora poniesionych na na podziały geodezyjne.

25 000,00 zł

Andrzej Kołodziejczak, Morzyczyn ul. Mickiewicza 3, 73-108 Kobylanka

Budowa sieci kanalizacyjnej w działce 336/1.

4 000,00 zł

Łącznie

946 560,10 zł

Powodem zmian w projekcie 50/15 są:

  1. korekta oczywistych omyłek pisarskich w numeracji paragrafów,

  2. zmiany kwot w załącznikach, spowodowanych dodatkowymi przesunięciami pomiędzy działami budżetu i przeznaczeniem, na wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka, środków rezerwy Wójta na cele napraw i remontów dróg gminnych,

  3. zmiany kwot w załącznikach 1 i 2 w ramach Planu przed zmianą” wskutek zmian budżetu w okresie pomiędzy sporządzeniem projektu uchwały a dniem rozpatrywania projektu (zarządzenia Wójta wprowadzające dotacje celowe na realizację zadań zleconych).

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i finansów A. Grzyb przedstawiła opinie pozytywną do projektu uchwały wraz z autopoprawką.

Radny K. Kleinowski - „Jaki jest okres dla GDDKiA?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „ Kwota został wykazana łącznie za okres 2010-2014.”

Radny K. Kleinowski - „Uważam, że Gmina nie powinna zapłacić za 2010 rok, jest to umorzenie. Może zatrzymać środki do chwili wyjaśnienia tej sprawy.”

Wójt p. M. Przysiwek - „ Pisma poszły do Ministerstwa. GDDKiA działa zgodnie z prawem.”

Radny D. D abkowski - poruszył sprawę przydziału środków dla Klubu Sportowego ZNICZ Niedźwiedź.

Wójt p. M. Przysiwek - poinformował, że Klub Sportowy WICHER ma umowę 3 letnią, natomiast ZNICZ musiał wykonywać zlecane roboty.

Radny Ł. Biernacik - poinformował, że WICHER dba o boisko natomiast w Niedźwiedziu boisko było zryte przez dziki.

Radny D. Dąbkowksi - „Jakie granty zostały ustalone?”

Sekretarz p. J. Kazberuk - „ Proszę się zwrócić o informacje, jak również te informacje są umieszczone na BIP.”

Radny K. Kleinowski - „dotyczy rozdziału 75416 - czy to nie jest za dużo dla straży gminnej w odniesieniu do pracowników urzędu Gminy.”

Wójt p. M. Przysiwek - „dane zostały określone na podstawie wskaźników. To jest do analizy. Budżet to nie jest kasa. To jest plan.”

Radny Ł. Biernacik - „Chciałbym poznać plan na co zostały przeznaczone środki w wysokości 108 000 zł dla GOK. Czy dofinansowanie na wóz konny, czy to nie jest kultura?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Kwota 108 000 zł przeznaczona na Dzień Dziecka, Matki Seniorki, Dożynki, doposażenie itp.”

Skarbnik D. Urbańczyk - „W zamian na przeznaczenie środków na remont wozy konnego wójt zobowiązał się dofinansować OSP Reptowo na organizację imprezy na kwotę w wysokości 4 000 zł.”

Radny K. Kleinowski poprosił o harmonogram działań GOK.

Została ogłoszona przerwa 5 min.

Wójt p. M. Przysiwek - odczytał harmonogram imprez zaplanowanych przez GOK w 2015 r. - zał. 10. Poinformował, że GOK otrzymał określona kwotę oraz otrzymał wytyczne, że musi pozyskać środków w wysokości 50 %.”

Radna A. Nelke - „Czy w dziale 900 rozdziale 90095 , czy to są umowy i zaległości?”

Skarbnik D. Urbańczyk - „Na to są dokumenty, podpisane umowy.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Ok. 3 000 000 zł mamy zaległości.”

Wójt poinformował, że praca tego pana, jest do wglądu dla komisji a nie do opublicznienia. Do analizy - tak.

Radna A. Nelke - „Regulacja płac - jakby zostało czy będzie można przeznaczyć na coś.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Ja wczoraj oddałem prawie całą rezerwę, gdzie KRGiF przeznaczyła na drogi.”

Radny Ł. Biernacik - „ Zaproponował, może kwotę 5 000 zł przeznaczyć na Państwową Straż Pożarną w Stargardzie?”

Wójt p. M. Przysiwek - „ Jeżeli przewodnicząca KRGiF wyraża zgodę.”

Radny Ł. Biernacik zgłosił wniosek dotyczący przeznaczenia kwoty 5 000 zł na Państwową Straż Pożarną w Stargardzie.

Radny M. Ilnicki - „Proszę o opinię KRGiF.”

Radna A. Grzyb - „Wniosek KRGiF był, aby przenieść na drogi. Teraz został zmieniony wniosek.

Wniosek radnego Ł. Biernacika dotyczący przeznaczenia kwoty w wysokości 5 000 zł na Państwową Straż Pożarną w Stargardzie Szczecińskim został przegłosowany w następujący sposób: za- 12, przeciw-1, wstrzymał się - 1. Wniosek został przyjęty.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się - 3 - uchwałę nr VIII/48/15 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok - zał. nr 11 /głosowanie imienne - zał. nr 12/. Uchwała została podjęta.

Ad.10

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kobylanka na lata 2015-2020 - projekt nr 51/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały - zał. 13.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VIII/49/15 w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Kobylanka na lata 2015-2020 - zał. nr 14 /głosowanie imienne - zał. nr 15/. Uchwała została podjęta.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gminie Kobylanka na lata 2015-2020 - projekt nr 52/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały - zał. 16.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VIII/50/15 w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gminie Kobylanka na lata 2015-2020 - zał. nr 17 /głosowanie imienne - zał. nr 18/. Uchwała została podjęta.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 53/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały - 19.

Poinformowała o wątpliwościach organu nadzorczego w uchwale nr VII/40/15 z 26 marca 2015 r. dot. § 2 i § 4. W związku z tym zostało wystosowane pismo, że projekt ponownie trafi pod obrady.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła negatywna opinię dotyczącą § 4 ust. 2 dot. odległości 10 m. Komisja wnioskuje o zmianę odległości zawartej w § 4 ust. 2 z 10 m na 30 m.

Wójt p. M. Przysiwek - „Wojewoda zwraca się z zarzutami w § 2 i § 4, a nie co do odległości.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „Czy są inne wnioski?”

Wniosek dotyczący zmiany w § 4 ust. 2 odległości z 10 m na 30 m został przegłosowany w następujący sposób: za- 8, wstrzymał się - 0, przeciw - 6, w obecności 14 radnych.

Wniosek został przyjęty.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący sposób uchwałą: za-8, przeciw-6, wstrzymał się-0 - uchwałę nr VIII/51/15 w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Kobylanka - zał. nr 20 /głosowanie imienne - zał. nr 21/. Uchwała została podjęta.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia zasad nabywania nieruchomości stanowiących drogi osiedlowe na mienie gminy oraz uchylenie Uchwały Nr XXVI/170/08 z dnia 20 listopada 2008 r. - projekt nr 54/15 - zał. 22.

Sekretarz p. J. Kazberuk poinformowała, że zgodnie z wnioskiem zgłoszonym przed sesją na podstawie § 29 pkt. 3 Statutu Gminy Kobylanka projekt został wycofany z porządku obrad.

Wniosek w zał. nr 23.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - projekt nr 55/15.

Wójt p. M.Przysiwek omówił projekt uchwały - zał. nr 24.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Grzyb przedstawiła pozytywną opinie komisji.

Radny K. Kleinowski - „Przecież wcześniej była zgoda na wykonanie chodnika. Uważam, że z promenady p. Tomas korzysta.”

Wójt p. M. Przysiwek - „ Nie skorzystam z tej rady pana, sprawa jest już u prawników.”

Radny K. Kleinowski - „Czy jest dokument, że Pani wyraziła zgodę? Ta pani ma porozumienie, że gmina przekazuje konkretne działki. Później to zostało zablokowane”

Wójt p. M. Pzrysiwek - „Jak uchwał nie będzie to dialogu nie podejmuję.”

Radny M. Ilonicki - „To Pani negocjowała trzy lata. Doszli do porozumienia, te działki koło kościoła, które są dobrymi działkami. Chwała, że odstąpiła od tych działek. Gmina może iść do sądu, kolejne odsetki, to nie o to chodzi.”

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący sposób uchwałą: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-2 - uchwałę nr VIII/52/15 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy w zamian za zaległości podatkowe - zał. nr 25 /głosowanie imienne - zał. nr 26/. Uchwała została podjęta.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - projekt nr 56/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały - 27.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów A. Grzyb przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła w następujący sposób uchwałą: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-2 - uchwałę nr VIII/53/15 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy - zał. nr 28 /głosowanie imienne - zał. nr 29/. Uchwała została podjęta.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicy w miejscowości Jęczydół - projekt nr 57/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały - 30.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VIII/54/15 w sprawie nadania nazwy urzędowej ulicy w miejscowości Jęczydół - zał. nr 31 /głosowanie imienne - zał. nr 32/. Uchwała została podjęta.

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/146/12 Rady Gminy Kobylanka w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobylanka na lata 2011-2032 - projekt nr 58/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały - 33.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Salę obrad opuścił radny Ł. Biernacik i radny D. Dąbkowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VIII/55/15 w sprawie zmiany uchwały Nr XXV/146/12 Rady Gminy Kobylanka w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Kobylanka na lata 2011-2032 - zał. nr 34 /głosowanie imienne - zał. nr 35/. Uchwała została podjęta.

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia użytków ekologicznych - projekt nr 59/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały - 36.

Brak pytań do projektu uchwały.

Na salę obrad przybył radny Ł. Biernacik i radny D. Dąbkowski. Ilość radnych biorących udział - 14.

Salę obrad opuścił radny M. Ilnicki i radny M. Walkowiak . Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 10, przeciw -0, wstrzymał się - 2 - uchwałę nr VIII/56/15 w sprawie ustanowienia użytków ekologicznych - zał. nr 37 /głosowanie imienne - zał. nr 38/. Uchwała została podjęta.

Ad. 19

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Kobylanka w lokalnej grupie działania Stowarzyszenia „WIR” - Wiejska Inicjatywa Rozwoju - projekt nr 60/15.

Sekretarz p. J. Kazberuk omówiła projekt uchwały - 39.

Brak pytań do projektu uchwały.

Na salę obrad przybył radny M. Walkowiak. Ilość radnych biorących udział - 13.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VIII/57/15 w sprawie wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Kobylanka w lokalnej grupie działania Stowarzyszenia „WIR” - Wiejska Inicjatywa Rozwoju - zał. nr 40 /głosowanie imienne - zał. nr 41/. Uchwała została podjęta.

Salę obrad opuścił radny K. Kleinowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12.

Ad. 20

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt p. M. Przysiwek:

Radna Cz. Grabowska

- „Dlaczego państwo Jaszczerscy nic do tej pory nie zrobili dotyczy drogi gminnej przy posesji Cisewo nr 1. Ta sprawa była zgłaszana do p. Sawki. Czy jeździł tam strażnik gminny?

Odp. : „ Będę stał na stanowisku Państwa. To nie była droga tylko pas drogowy. Była propozycja zamiany na inny teren. Brama będzie zamykana.”

Radna Cz. Grabowska - „To jest droga gminna całej miejscowości. Ci ludzie dawno kupili a teraz tam się osiedlili. Nie „fer” Pan robi dla całej gminy.”

- proszę o analizę jaki jest pomysł na Cisewo i Wielichówek.

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „To była udzielana zgoda dla p. Wojtczak w sprawie zgłaszania się do radnych.”

Odp. : „P. Wojtczak jeździł do państwa na moją zgodę.”

Radna A. Grzyb - „Poproszę o analizę, która została przygotowana przez p. Wojtczaka.”

Radny A. Adamczyk -

-„Czy byłaby możliwość podłączenia energii do świetlicy w Kunowie”

Odp. : Świetlicę w Kunowie należy zabezpieczyć. Tam grozi niebezpieczeństwu.

Radny A. Adamczyk - „Sprawa dotyczy tylko dachu, blacharki, gzymsów. Tam jest problem z energią, to nie jest duży koszt. Czy to zagraża bezpieczeństwu?”

Wójt - „Decyzja nadzoru budowlanego starostwa jest negatywna w sprawie użytkowania świetlicy. Chyba należy zrobić kapitalny remont. Nie ma środków, aby odbudować w takim zakresie jak jest w zaleceniach. Ta świetlica musi być zamknięta. Ekspertyza elektryczna jest negatywna. Budynek jest wyłączony z użytkowania.”

- Czy odbędą się dożynki w Kunowie,

Odp. : „Może inne miejsce, może w szkole.”

- sprawa przystanku na początku miejscowości w Kunowie.”

Odp. : „Sprawa do uzgodnienia jak będzie zrobiona organizacja ruchu. To będzie wystąpienie i tak do starostwa.”

Radna Cz. Grabowska -

-„ Przepust w Cisewie,

Odp. : „To zostało już wykonane.”

- proszę o informacje dotyczące produkcji nawozów dotyczy całej gminy.”

Odp. : „ Proszę aby Pani nie siała fermentu w Cisewie, aby coś tam powstawało.”

Radny M. Ilnicki - „Trwa budowa, czy by była możliwość, aby inwestor zostawił drogę taką jak była przed rozpoczęciem budowy?”

Odp. : „Zwrócę się, aby po zakończeniu budowy droga była przywrócona do stanu pierwotnego.”

Radny Ł. Biernacik - „Sprawa uszkodzonego płotu - przy drodze w Reptowie.”

Odp.: „ Były usuwane krzaki z drogi. Nie wiem kto ten płot uszkodził. To zostało zrobione przy wycince.”

Radny D. Szczęsny - „Czy zbadał Pan zasadność płacenia podatków zróżnicowanych. Te kwestie muszą być podjęte uchwałą Rady Gminy. Czy zostało coś podjęte?”

Odp.: „Nie mogę uchylić decyzji podatkowych. Pracujemy nad tym. Proszę przypomnieć o tej sprawie.”

Radna Cz. Grabowska - „Dlaczego p. sołtys z Morzyczyna nie nosiła podatków?”

Odp.: „ Proszę się zajmować swoimi sprawami a nie sprawami sołectwa Morzyczyn-Zieleniewo. Proszę, aby zająć się swoim sołectwem.”

Radny A. Adamczyk - „Czy wszyscy mogą umowy zawrzeć na roznoszenie decyzji podatkowych?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Takie sprawy (decyzje administracyjne) to musi roznosić osoba odpowiedzialna.”

Radny Z. Gołembowski - „Sytuacja jest bulwersująca. Zawsze przez 8 lat było na czas roznoszone. Ja musiałem sam roznosić osobiście.”

Radny Z. Gołembowski - „ Ul. Popiełuszki w Zieleniewie - czy coś jest robione w tym, temacie? Jest kruszywo, czy nie można tego użyć na naprawę drogi.”

Odp. „ Gruz z remontu zostanie przeznaczony na drogi w Morzyczynie. Sprawa drogi Zieleniewo-Miedwiecko - w ramach zaprojektuj i wykonaj. Planowana jest inwestycja droga Popiełuszki i Jeziorna.”

Ad. 21

Wolne wnioski i informacje.

Radna Cz. Grabowska - „zapytałam się o mieszkańców Gminy Kobylanka, a nie tylko o Cisewo.”

Przewodniczący RG p. G. Kłos - „Są dwa wnioski Motaniec-Bielkowo i Niedźwiedź. Nie ma wniosków dot. fabryk, zakładów i itp.”

Radna Cz. Grabowska - poruszyła sprawy dotyczącej opinii wydanej przez proboszcza. Jeśli jest potrzebna opinia, to proboszcz poinformował, że musi skierować pismo do Kurii.”

Radny Z. Gołembowski - „zaistniała sytuacja w Morzyczynie na dwóch działkach, że został zajęty teren gminy na którym została dokonana wycinka 19 drzew. Czy ci Państwo te tereny dzierżawią?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Tak, państwo się ogrodzili od strony lasu. Pismo poszło o wycofaniu ogrodzenia z terminem do końca maja do granicy swoich działek. Druga sprawa, że zginęło kilka drzew. Był pracownik ze starostwa i nasz urzędnik w tej sprawie. Jest w tej sprawie dochodzenie prowadzone. ”

Radny A. Adamczyk -„Ile czasu zajmuje rozniesienie tych kopert, chcę wiedzieć informacyjnie.”

Radny Z. Gołembowski -„Ja jestem emerytem, dla mnie wystarczy tydzień czasu.”

Ad. 22

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 14.05 zamknął obrady VIII sesji Rady Gminy Kobylanka.

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodniczący Rady Gminy

Grzegorz Kłos

19


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Grzegorz Kłos

Data wytworzenia:
07 cze 2015

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
07 cze 2015, godz. 17:37

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
07 cze 2015, godz. 17:37