Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr VI/14 z VI Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 26 lutego 2015 r.

 

 

 

PROTOKÓŁ Nr VI/14

z VI Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 26 lutego 2015 r.

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 9.00 otworzył VI sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. Nr 1. Nieobecni: radny Mariusz Walkowiak i radny Mariusz Ilnicki.

Lista obecności przybyłych gości - zał. nr 2.

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk, skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz zaproszeni goście kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance p. Helena Kimon i dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z Sesji Rady Gminy z dnia 29 stycznia 2015 r.

Radna A. Grzyb zgłosiła uzupełnienie wypowiedzi p. wójta dot. zdania: Proponuję aby umowy były zapisywane od wartości środka trwałego.

Radna Cz. Grabowska zgłosiła uzupełnienie wniosku dot. terenów w Cisewie i Wielichówku-budowy biogazowni.

Radny D. Szczęsny zgłosił dokonanie poprawy błędnie zapisanego wniosku dot. zgłoszenia do składu osobowego Komisji Ds. Społecznych. Po zmianach - wniosek został zgłoszony przez Przewodniczącego Rady Gminy.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 29.01.2015 r. został przyjęty z powyższymi uwagami jednogłośnie w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3/.

 

Wójt p. M. Przysiwek zgłosił wniosek wprowadzenia do porządku obrad projektów uchwał:

- w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych oddziałów przedszkolnych dla których Gmina Kobylanka jest organem prowadzącym - projekt nr 32/15 i wycofanie projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych oddziałów przedszkolnych, publicznych szkół podstawowych i publicznego gimnazjum dla których Gmina Kobylanka jest organem prowadzącym - projekt nr 23/15;

- w sprawie powołania delegata do reprezentowania Gminy Kobylanka w Stowarzyszeniu Gmin Polskich Euroregionu Pomerania - projekt nr 31/15;

- autopoprawka do projektu uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVII/280/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 października 2014 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania - projekt nr 16/15;

- przewodnicząca KRGiF p. A. Grzyb zgłosiła wniosek o zmianę porządku obrad dotyczący przesunięcia uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok - projekt nr 13/15. Projekt ten zawiera zmiany, które są uzależnione od uchwalenia uchwał zawartych w punktach 20 i 21 /dotyczy projektów uchwał :w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Stargardzka Organizacja Turystyczna” - projekt nr 24/15, w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Konwent Gmin i Powiatów Rzeczypospolitej Polskiej współpracujących z samorządem Republiki Ukrainy - projekt nr 25/15.

Wniosek dotyczący wprowadzenia do porządku obrad projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych oddziałów przedszkolnych dla których Gmina Kobylanka jest organem prowadzącym - projekt nr 32/15 i wycofanie projektu uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych oddziałów przedszkolnych, publicznych szkół podstawowych i publicznego gimnazjum dla których Gmina Kobylanka jest organem prowadzącym - projekt nr 23/15;

Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 13 radnych obecnych udział w głosowaniu.

Na salę obrad przybył radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu-14.

Wniosek dotyczący przyjęcia autopoprawki do projektu uchwały do projektu uchwały w sprawie w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVII/280/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 października 2014 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania - projekt nr 16/15 został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych biorących udział w głosowaniu.

Wniosek dotyczący wprowadzenia projektu uchwały w sprawie w sprawie powołania delegata do reprezentowania Gminy Kobylanka w Stowarzyszeniu Gmin Polskich Euroregionu Pomerania - projekt nr 31/15 został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych biorących udział w głosowaniu.

Wniosek dotyczący zmiany w porządku obrad, aby: projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Stargardzka Organizacja Turystyczna” - projekt nr 24/15 był jako pkt. 9 porządku obrad, projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Konwent Gmin i Powiatów Rzeczypospolitej Polskiej współpracujących z samorządem Republiki Ukrainy - projekt nr 25/15 był jako pkt. 10. Wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych biorących udział w głosowaniu.

 

Ad. 3

Działalność placówek kulturalnych na terenie gminy Kobylanka.

Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance p. Helena Kimon przedstawiła sprawozdanie z działalności biblioteki w roku 2014 r., które stanowi zał. nr 4.

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance p. Maciej Szeliga przedstawił sprawozdanie z działalności GOK w Kobylance, które stanowi zał. nr 5.

Radny M. Ilnicki- „Czy jest sporządzony szkielet harmonogramu MIEDWIAŃSKIE LATO, gdzie można się z tym zapoznać?”

P. M. Szeliga-„Zapraszam Państwa do GOK w celu dokonania ustaleń.”

Radna A. Grzyb - „W jakich godzinach odbywają się zajęcia w GOK-u?”

P. M. Szeliga - „Zajęcia w GOK-u odbywają się w godzinach 15.00 - 21.00.”

Radna A. Grzyb - „Czy Pan przewiduje zajęcia dla tych dzieci najmłodszych i osób starszych?”

P. M. Szeliga-„Odbywają się m.in. zajęcia j. angielskiego, realizujemy zadania wspólnie z Kołem Gospodyń Wiejskich w Morzyczynie i Motańcu. Aby działalność była prowadzona w godzinach rannych to się wiąże z zatrudnieniem instruktorów na etat, co wiąże się ze stworzeniem warunków pracy, płacy. Na dzień dzisiejszy nie ma takiej potrzeby.”

Została ogłoszona przerwa 5 min.

 

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka:

- Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej.

Wójt p. M. Przysiwek przestawił poniższe sprawozdanie:

Sprawozdanie z dnia 26.II.2015 z pracy wójta w okresie pomiędzy sesjami Rady Gminy.

  1. Przeprowadzono drugą i trzecią część negocjacji w kontekście żądań Stron pozostających w konflikcie prawnym z Gminą Kobylanka. Rozmowy zmierzają w kierunku polubownego załatwienia sporu. Wszystkie związane są z bezpodstawnym użytkowaniem nieruchomości przez Gminę. Nieruchomości zajęto pod inwestycje gminne nie zapewniając sobie uregulowania stosunków własnościowych. W wyniku rozmów ustalono że:

  1. Zaproponowane zostanie P.Tomas - (etap: przedsądowe wezwanie do zapłaty, roszczenie 2.160.000 zł) do rozważenie inne niż zaproponowane wcześniej nieruchomości które będą przedmiotem dalszych rozmów i analiz.

  2. Pan Piekarski (spór sądowy od roku 2012, sąd powołał biegłego do oceny długości i wartości majątku wod-kan, przedmiot sporu 180 tyś zł) otrzyma sporządzoną przez Gminę na podstawie map geodezyjnych powykonawczych analizę długości sieci w rozbiciu na przyłącza, sieci oraz dymensje. Na tej podstawie Gmina zaproponuje wartość majątku do której odniesie się strona przeciwna. Konsultacje mają zakończyć się do połowy marca 2015 roku.

  3. Ustalono że żądanie Pani Krystyny Mordas jest bezdyskusyjne (protokół uzgodnień, zajęcie nieruchomości, dz.221/1, pow.180m2). Gmina zajęła nieruchomości, które zbadano i oceniono wartościowo przez biegłych. Oszacowano wartość do zwrotu na kwotę 30.111 zł. W m-cu marcu br., (pierwsza dekada) zostanie podpisany akt notarialny kończący spór.

  4. Pan Eugeniusz Świst (spisane porozumienie na bezpodstawne zajęcie nieruchomości przy ul. Jeziornej przez Gminę, dz.467/48, pow.319m2). Szacowana wartość sporu wnosząc z powyższej analogii (p.Mordas) wynosi: 180m2=30.111zł => 319m2=X; zatem X=53.363zł. Z uwagi na fakt, że Gmina partycypowała z P. Świstem w budowie kanalizacji, pozostaje zatem do rozliczenia dodatkowa jeszcze kwota (porozumienie z 2012 roku z płatnością na 2014) w wysokości 68.920 zł. Ustalono że do maja 2015 Gmina dokona wyceny zajętej nieruchomości i po powziętej wiedzy co do ogólnego zadłużenia przystąpi do negocjacji w kontekście zwrotu nakładów pieniężnych poniesionych na kanalizację oraz ustali termin nabycia zajętej nieruchomości.

  1. Gmina wystąpiła do Ministra Finansów z prośbą o pomoc finansową w trybie pozaustawowym a proponowanym ustawą o finansach publicznych. Pomoc taka nie jest do przyjęcia przez Gminę Kobylanka z przyczyn motywowanych Radnym podczas obrad RG w dniu 10.XII.2014 roku. Istotą prośby jest pomoc Państwa w procesie który umożliwia kodeks cywilny a istotą którego jest zamiana kredytu Magellana na wierzytelność w stosunku do Państwa. Proces taki zdefiniowany jest jako subrogacja ustawowa a przywołuje go art. 518 k.c. Subrogacja ma także inny dodatkowy pozytywny wymiar dla Kobylanki. Otóż zamiana wierzyciela w trybie tego art., nie wpływa na wskaźniki definiowane art.243 ustawy o finansach publicznych.

  2. Równolegle Gmina prowadziła rozmowy z kilkoma bankami oraz opracowała na podstawie rozeznania rynku projekt specyfikacji przetargowej, aby korzystając z zapisów art. 518 k.c. dokonać -jako alternatywy opisanej w punkcie 2- subrogacji ustawowej.

  3. Dokonano przeglądu i wizytacji najbardziej zubożałych lub będących w chwilowych kłopotach rodzin zamieszkujących Gminę Kobylanka. Wnioski z tak przeprowadzonej kontroli złożono na ręce Pani Kierownika GOPS i polecono zajęcie się tymi rodzinami w sposób szczególny. Polecono: przeprowadzić remont lokalu komunalnego w którym zamieszkuje matka z czwórką małych dzieci, pomóc w uzyskaniu renty chorobowej dla podopiecznego, pomóc w zgromadzeniu świadectw pracy dla podopiecznego, wynajęcie lokalu dla bezdomnego.

  4. Przeprowadzono spotkanie z dyrektorami szkół podstawowych oraz gimnazjum. Zapoznano się z kłopotami materiałowymi jakie dotykają szkół. Są to: cieknące dachy, pęknięcia ścian, wystąpienia nadzoru budowlanego o wstrzymaniu użytkowania budynku szkoły. Otrzymano informację od dyrektorów, że spośród wszystkich 46 uczniów klas VI, w gimnazjum w Reptowie zadeklarowało chęć nauki 12 uczniów z których 10 jest z samego Reptowa. Z Kobylanki deklaruje chęć nauki 2 osoby z Kunowa 0.

  5. Dokonano ustaleń co do ostatecznych rozstrzygnięć dotyczących planów przestrzennych dla terenu Kobylanki (teren z planowaną przez inwestorów biogazownią) oraz Niedźwiedzia (osiedla mieszkaniowe, część płn. - wsch. miejscowości). Plany te powinny pojawić się pod obrady sesji najdalej za dwa miesiące.

  6. W oparciu o sprawozdawczość wysłaną do Ministerstwa Finansów dokonano całościowej analizy końca roku budżetowego 2014. Informuję Radnych, że rok budżetowy zakończyliśmy z zobowiązaniami na kwoty uwidocznione w zestawieniu. Łącznie=2.58 mln zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tabela nr-1.

0x01 graphic

Informuję radnych że budżet roku 2015 nie zakładał pokrycia takiej wielkości zobowiązań. Konstruując budżet 2015 założyłem w jego sumarycznej wielkości która po stronie wydatkowej wynosi 17,43 mln zł, udział tylko 260 tyś zł kosztów jako płatności roku 2014 (ZUS, US, inne). Realizujemy swój budżet na mając pokrycia w kwocie jak w tabeli nr-1.

Po zamknięciu sprawozdawczości przesłanej do Ministerstwa finansów za rok 2014 informuję jednocześnie, że utrata płynności czyli brak środków pieniężnych na zrealizowane wcześniej wydatki wyniósł w okresie końca 2014 roku 2,08 mln zł. Dlatego konieczne było wstrzymanie płatności faktur, zobowiązań do banków i instytucji finansowych a także wstrzymanie wypłat pracowniczych. Poniższe zestawienie (tabela nr-2) obrazuje w oparciu o wysłaną sprawozdawczość sumy bilansowe zobowiązań, budżetu oraz przepływów pieniężnych na 31.XII.2014 rok.

 

Tabela nr-2.

0x01 graphic

Przedkładam jednocześnie zestawienie zobowiązań wynikających z tytułu zgłoszonych formalnie i prawnie roszczeń skierowanych do Gminy Kobylanka wynikających z umów, pism i niedotrzymanych porozumień.

7.1.1. Iwona Tomas (przesądowe wezwanie do zapłaty)

Kwota 2.160.000 + Vat za korzystanie przez gminę od roku 1999 z dz. 219/1 oraz 220/1 i 220/4 w Morzyczynie pow. 900m? tj. (wg. Gminy 776mkw) zajęte pod ścieżkę rowerową, promenadę, przystanek autobusowy bez tytułu prawnego.

7.1.2. Krystyna Mordas (protokół uzgodnień - po wycenach, akt notarialny w marcu)

Kwota 30.111 zł za zajęcie dz. 221/1 o pow. 180 m? w Morzyczynie pod ścieżkę rowerową

7.1.3. Świst Eugeniusz (spisane porozumienie) zajęcie działki Nr 467/48 pow. 319m?, obręb Kobylanka ul. Jeziorna pod drogę. Brak wyceny rzeczoznawcy. Wartość szacunkowa działki ok. 25.000 zł.

7.1.4. Jerzy Gryboś (proces sadowy. Wyrok ogłoszono tydzień temu. Druga dekada lutego 2015.). Ogółem - 20.169 zł. Koszty poniesione na zmianę planu zagospodarowania. (Kwota 10.200zł , odsetki od 27 maja 2009r - 7.425 zł, koszty procesu - 2.544 zł.) Sprawa przegrana.

7.1.5. Oliwier Poterucha (żądanie zapłaty poniesionych kosztów za wybudowaną kawiarnię) Kwota żądania - 132.900 zł, wypowiedzenie umowy dzierżawy przez OSIR. Wniosek skierowany do stron Urząd Miasta Stargard Szczec., Urząd Gminy, OSIR . Dz. Nr 232/104 kawiarnia Nautilus.

7.1.6. Marek Zacharz żądanie zapłaty jednorazowego wynagrodzenia za ustanowienie przesyłu kolektor ściekowy dz. Nr 45/3 ob. Kobylanka. Kwota 29.000 zł.

7.1.7. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Kwota z zasądzonego z wyroku sądowego za oświetlenie dróg krajowych - węzeł Motaniec. Kwota 175.000 zł.

7.1.8. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Przesądowy nakaz zapłaty za oświetlenie dróg krajowych - węzeł Motaniec. Wpłynął do urzędu 20 lutego 2015, kwota podstawowa za lata 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 rok 766.965,35 zł. Szacowany koszt odsetek 300 000 zł.

7.1.9. Piekarski (wykup sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, jednostronnie, bezumowne użytkowanej sieci przez Gminę bez posiadania tytułu własności). Wezwanie przesądowe. Wartość sieci 160.000 zł.

OGÓŁEM: 3.799.145,35 zł

Informuję dodatkowo i przedkładam w załączeniu zobowiązania wynikające z zawartych przez gminę umów, pism i porozumień których terminy płatności zapadły a które nie są jeszcze na etapie przedsądowym.

7.2.1. Świst Eugeniusz (porozumienie, budowa sieci wod-kan). Wartość zobowiązania gminy 68.920,00 zł. Umowa z 2013 roku. Termin płatność - 2014.

7.2.2. InLand (porozumienie, budowa sieci wod-kan). Wartość zobowiązania gminy 686.640,10 zł. Umowa z 2009 roku. Termin płatność - 2013.

7.2.3. Domy Nad Miedwiem (porozumienie, budowa sieci wod-kan). Wartość zobowiązania gminy 700.447,90 zł. Umowa z 2013 roku. Termin płatność - 2014.

7.2.4. Maria Kozakowska & Anna Manteufel (porozumienie, budowa sieci wod-kan). Wartość zobowiązania gminy 80.000,00 zł. Umowa z 2011 roku. Termin płatność - 2013 (aneksowano na 2015).

7.2.5. Violet-Arch (dokumentacja projektowa drogowa). Wartość zobowiązania gminy 9.779,52 zł. Umowa z 2010 roku. Termin płatność - 2014. (aneksowano na maj 2015)

7.2.5. Violet-Arch (dokumentacja projektowa ścieżki rowerowej). Wartość zobowiązania gminy 7.356,00 zł. Umowa z 2010 roku. Termin płatność 15% po oddaniu do użytkowania w 2011.

7.2.5. Violet-Arch (dokumentacja projektowa rozbudowy szkoły). Wartość zobowiązania gminy 39.528,00 zł. Umowa z 2008 roku. Termin płatność - 2014.

7.2.6. Rolnicy gminy Kobylanka (zobowiązanie z tytułu niewypłacenia refundacji w ramach programu PWR) Wartość zobowiązania 120.000 zł. Termin płatności - 2013 rok.

7.2.7. Zakład Wodociągów i Kanalizacji Szczecin. (porozumienie o wykonaniu dokumentacji projektowej na zasilanie Kobylanki wodą z jeziora Miedwie). Wartość zobowiązania 90.000 zł. Umowa z 2009 roku. Termin płatności - 2012 rok.

7.2.8. Bałdyga (zamiana gruntów, dodatkowe zobowiązanie na wykonanie sieci wodociągowej). Wartość zobowiązania 38.000 zł. Termin płatności 2014.

7.2.9. Jaromir (wykonanie wjazdu na posesję, pominiętego w wykonaniu podczas budowy ścieżki rowerowej, 2xpismo z 2012 i 2013 roku). Wartość zobowiązania 12.000 tyś.

OGÓŁEM: 1.724.671,94 zł

Zobowiązania w stosunku do banków i instytucji finansowych wg stanu na dzień 31.XII.2014 roku po pomniejszeniu kwot zaległych przeterminowanych wykazanych w tabeli nr-1, spłaconych w styczniu i lutym 2015 roku, nie uwzględnionych w planie budżetu 2015 roku, punktu nr 7.

Tabela nr-3.

0x01 graphic

OGÓŁEM kredyty, pożyczki, obligacje = 15.106.620,63 zł.

Rachunek bieżący Gminy (-) 1.500.000 zł.

RAZEM WSZYSTKICH ZOBOWIĄZAŃ NA KONIEC ROKU 2014 :

  1. 2 580 961,02 zł - wykonane bez pokrycia w roku 2014 - wymagalne

  2. 3.799.145,35 zł - roszczenia z tytułu wyroków sądowych i wezwań przedsądowych - wymagalne

  3. 1.724.671,94 zł - z tytułu zawartych umów i porozumień z deklaracją zapłaty 2009-2014 - wymagalne

  4. 1.500.000,00 zł - debet w rachunku bieżącym - niewymagalne

  5. 15.106.620,63 zł - pożyczki i kredyty oraz obligacje - niewymagalne

Razem zadłużenie: 24.711.398,94 zł

W tym wymagalne nie uwzględnione w budżecie 2015 roku: 8.104.778,31 zł (-260.000zł) = 7.844.778,31

Ad. 5

Informacja nt. postępu prac nad planem zagospodarowania przestrzennego obręb Bielkowo.

Wójt p. M. Przysiwek - „Będzie wyłożony kolejny plan po korektach.”

Radna A. Grzyb - „Jaki były propozycje przedstawione p. Tomas? O jakie roszczenia chodzi?”

Wójt p. M. Przysiwek -„Odnoście p. Tomas proszę o poczekanie na załatwienie sprawy. Roszczenia dotyczą kanalizacji, ścieżki na gruntach prywatnych, jak są porozumienia-pisma to wiadomo, że sprawa zostanie przegrana.”

Radny K. Kleinowski - „Jakiego okresu to dotyczy?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Dotyczy 2010-2013 r. Postaram się odpowiedzieć na następnej sesji.”

Radna A. Nelke - „Jak Pan rozwiąże problem z gimnazjum, wiąże się z transportem, zwolnieniem grona pedagogicznego.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Wszelkie problemy rozwiązujemy wspólnie z państwa pomocą. Najważniejsze jest dziecko-rodzic czy będzie gimnazjum, a dopiero później grono pedagogiczne. Chcę umożliwić aby odjazd ze szkoły był nie dłuższy niż 15 min. Jeśli wiemy, że zakup biletu przez okres dwóch lat to koszt zakupu własnego transportu. Ten manewr jest droższy, jeżeli chodzi o dowozy. Ale jak spojrzymy ogólnie, pozyskanie dzieci, dotacji itp. To się okaże , że jest to tańsze.”

Radna A. Nelke - „Może lepiej zastanowić się jak dzieci pozyskać do gimnazjum.”

Radna Cz. Grabowska -„Transport jest przyczyną, że dzieci dojeżdżają do szkół w Stargardzie.”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - zaproponował, aby wnioski dot. oświaty były przygotowane na sesję dotyczącą oświaty, która jest zaplanowana w terminie późniejszym.”

Radny K. Kleinowski - „Chodzi o kwotę 9 000 000 zł dlaczego pan nie podziela stanowiska p. skarbnik?”

Skarbnik p. B. Opasińska - „ Co do kwoty 9 000 000 zł nie mam wiedzy. Ze sprawozdań wynika zobowiązanie wymagalne, niewymagalne. Nie było dokumentu za obciążenie dot. oświetlenia oprócz wyroku sądowego.”

Wójt p. M. Przysiwek -„Przyczyna płacenia przez Gminie Kobylanka za oświetlenie tkwi w rozporządzeniu. Kwota 9 000 000 zł za 2013,2014,2015.

Było zlecenie dla wodociągów z 2008 r. - 90 000 zł następnie rezygnacja ze zlecenia.”

Radny K. Kleinowski - „Czy na to zlecenie była wystawiona faktura?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Wodociągi faktury nie wystawiły tylko proszą o zapłatę.”

Radny D. Dąbkowski - „Dlaczego nic do tej pory nie zrobili w tej sprawie?”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - „Proszę o inwentaryzację, zestawienie stanu rzeczy do wglądu z zachowaniem tajemnicy /danych osobowych/, proszę o opinie prawną dotyczy spornych sytuacji, dotyczy wyroku sądowego dot. oświetlenia.”

Wójt p. M. Przysiwek - „ Proszę, aby Państwo mnie nie wysyłali do pinii prawnej. To są umowy publiczne, porozumienia, jest nazwisko i imię dane są spisane z dokumentów źródłowych.”

Radna A. Nelke - „ Jaki jest debet na dzień dzisiejszy?”

Skarbnik p. B. Opasińska - „ Na dzień dzisiejszy 4 223 000 zł - środki dostępne razem z debetem, 2 723 000 zł - nowych środków.

Radna A. Nelke - „Nic się Pan nie chwali, że jest zastrzyk gotówki. Dowiadujemy się o tym z mediów.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Na dzień dzisiejszy wykonanie budżetu jest 6,8 %. Wydałem polecenie pracownikom dokonanie przeglądu KRS, opłat cywilno-prawnej. Pojawiają się jakieś środki ok. 3 000 000 zł.”

Radny K. Kleinowski - „Za jaki okres?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Jak dostaniemy dokumenty.”

Radna Cz. Grabowska poprosiła o informację dotyczącą długu na koniec roku 2014 r.”

Skarbnik p. B. Opasińska - „Zadłużenie Gminy na koniec roku 2014 - 16 124 000 zł.”

 

Ad. 6

Ocena stanu dróg na terenie gminy Kobylanka. Szacunkowe potrzeby w zakresie naprawy i utrzymania dróg. Współpraca z Zarządami dróg.

Wójt p. M. Przysiwek przedstawił informację dotyczącą dróg na terenie gminy Kobylanka. Dróg jest 35,5 km, 136 m/2 , dróg bitumicznych -18 km, gruntowych 119 km. Odbyła się ocena dróg z pracownikiem urzędu. 4 km dróg zostało poddane pod remont za ok. 30 000 zł. Jest problem na drogach gruntowych. W planach jest nawierzchnia lepsza za ok. 100 000 zł a nie za 10 000 zł. Skarg póki co nie widzę. Są prośby.”

Radna Cz. Grabowska - „Droga z Cisewa do Wielichówka - kiedy ta droga będzie poprawiona? Tam mieszkańcy zamieszkują 50 lat. Uważam, że to się Im należy, chyba wcześniej niż tym nowym osiedlom.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Byłem na każdym odcinku drogi z pracownikiem urzędu. Uznałem, że droga do Wielichówka nie będzie robiona teraz. Będą robione drogi do osiedli, tam gdzie jest problem dojazdu.”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poprosił o zwrócenie się w formie pisemnej z interpelacją , zapytaniem, na które będzie udzielona pisemna odpowiedź, co będzie można przedstawić dla swoich wyborców.”

Ad. 7

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował o następujących sprawach:

1. 30.04.2015 r. upływa termin złożenia oświadczenia majątkowego wraz z kopią swojego zeznania o wysokości osiągniętego dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedni i jego korektą w dwóch egzemplarzach, według stanu na dzień 31 grudnia 2014 r.

2. Został złożony wniosek przez radnych o udostępnienie pomieszczenia do pełnienia dyżuru radnego.

3.Zostało ustalone szkolenie z radcą prawnym dla radnych, które ma się odbyć w poniedziałek /szczegółowe inf. zostaną przekazane telefonicznie/.

4. W dniu 30.01.2015 r. wpłynęło pismo od skarbnik p. B. Opasińskiej dotyczące rozwiązania stosunku pracy wraz z uzasadnieniem.

5. W dniu 29.01.2015 r. wpłynęło sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Gminę Kobylanka za rok 2014.

6. W dniu 12.02.2015 r. wpłynęła informacja o przeprowadzeniu kontroli dotyczącej sposobu przyjmowania i załatwiania skarg oraz wniosków w okresie od 18.102012 r. do dnia 16.02.2015 r., która ma się odbyć w dniach 17 i 19.02.2015 r.

7. W dniu 06.02.2015 r. wpłynęła Uchwała Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie Nr XXXII.65.2015 z dnia 4.02.2015 r. w sprawie wydania opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu publicznego Gminy Kobylanka, która została umieszczona na BIP Kobylanka.

8. W dniu 09.02.2015 r. wpłynęła informacja dotycząca zbadania uchwał: Nr IV/7/14 w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na rok 2015 oraz Nr IV/8/14 w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2015-2023.

9.W dniu 12.02.2015 r. wpłynęło pismo od p. Julity Pileckiej dotyczące wycofania skargi.

10. W dniu 16.02.2015 r. wpłynęło pismo Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dotyczące złożenia skargi przez Panią Julitę Pilecką dotyczącej działalności Wójta Gminy Kobylanka w zakresie regulowania zobowiązań oraz wydatkowania środków publicznych.

11. W dniu 18.02.2015 r. wpłynęło pismo dotyczące zaopiniowania zweryfikowanego planu aglomeracji Szczecin Prawobrzeże.

Radny K.Kleinowski - „Chciałbym poznać uzasadnienie dotyczące rozwiązania stosunku pracy przez p. skarbnik. Proszę o odczytanie.”

Skarbnik p. B. Opasińska wyraziła zgodę na odczytanie uzasadnienie.

Przewodniczący rady Gminy p. G. Kłos odczytał uzasadnienie dotyczące rozwiązania stosunku pracy: „ Uzasadnienie: Uchwała Nr VIII/44/11 Rady Gminy Kobylanka z dnia 5 maja 2011 r. , Rada Gminy powołała mnie na stanowisko skarbnika Gminy Kobylanka.

Wójt Gminy Kobylanka - na podstawie art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości - pismem Nr FN.2122.5.2012.DF, powierzył mi obowiązki i odpowiedzialność z zakresu rachunkowości, a także na podstawie art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - powierzył mi obowiązki i odpowiedzialność głównemu księgowemu jednostki.

Jednym z podstawowych obowiązków - na podstawie art. 54 ust. 1 pkt. 2, jest wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.

Począwszy od dnia 08 stycznia 2015 r., kiedy to gmina uzyskała wpływ środków z przyznanego przez Bank PKO SA kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego, Wójt Gminy zdecydował o własnej dyspozycji środkami na tym rachunku, czym pozbawił mnie prawa i obowiązku wynikającymi z art. 54 ust. 1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych.

W dniu 29 stycznia 2015 r., Wójt Gminy Kobylanka przedłożył projekt uchwały o odwołaniu mnie z funkcji skarbnika gminy.

W związku z powyższym oraz w związku z wycofaniem z porządku obrad projektu uchwały j.w. - zdecydowałam o rozwiązaniu stosunku pracy i rezygnacji z funkcji skarbnika gminy.

Na ręce Pana Przewodniczącego - wszystkim Państwu Radnym składam podziękowania za krótką ale miłą współpracę, życzę owocnych obrad oraz dobrych i skutecznych decyzji dla poprawy życia mieszkańców Gminy Kobylanka.” z poważaniem -Bernadeta Opasińska-.”

 

Ad. 8

Interpelacje i zapytania.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował o pisemnie udzielonych odpowiedziach dla Przewodniczącego Klubu Radnych Twoja Gmina Kobylanka p. Krzysztofa Kleinowskiego na interpelację z dnia 20.01.2015 r. z dnia 29.01.2015 r. i 29.01.2015 r.

Radny D. Szczęsny - „Dotyczy zasadności naliczania podatku dotyczącego budynków. Są naliczane dwie różne stawki tj. ok.7,80 zł i ok.0,74 zł . Proszę o zbadanie sytuacji i zbadanie zasadności naliczania podatku.”

Radny K. Kleinowski - „Czy coś w sprawie torfowiska uzyskamy?”

Radny M. Ilnicki - „Wspomniał Pan o trudnej sytuacji w szkołach dotyczy dachu w szkole w Kunowie, kiedy można liczyć na rozpoczęcie naprawy dachu?

Dotyczy zakupu kamery na potrzeby Rady Gminy.”

Przewodniczący rady Gminy p. G. Kłos - „Czy jest możliwość zakupu kamery na potrzeby Straży Gminnej?”

Radna J. Kisielewska - „Czy jest możliwość zainstalowania bankomatu na terenie Gminy Kobylanka?

Przewodniczący rady Gminy p. G. Kłos - poinformował, że z informacji jaką posiada to Bank PKO BP nie jest zainteresowany postawieniem bankomatu z powodu dużego kosztu utrzymania.

Radna J. Kisielewska zgłosiła aby dokonywane nagranie obrad było objęte w całości dotyczy całej Sali.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował, że prawnie obrady sesji można nagrywać ale nie może być formy manipulacji.

Radna J. Kisielewska „Czy Pan może się wypowiedzieć na temat zawłaszczenia drzewa.”

Radna A. Grzyb - „Jaki jest termin przeglądu muszli koncertowej, jakie są to koszty?”

Radny Ł. Biernacik - „Co możemy zrobić z przejeżdżającymi ciężarówkami po drodze Motaniec - Reptowo?

Dotyczy wycinki drzew w Reptowie /posesja nr 17 i nr 18/ - czy wycinka związana jest z postawieniem lampy oświetleniowej?”

Radny D. Dąbkowski - „ Dotyczy dofinansowania do oczyszczalni przydomowych, była informacja na wcześniejszej sesji, że koszt mieszkańca ok. 4 000- 5000 zł, koszt gminy - 9 000 zł. Prośba aby zorganizować spotkanie w tej sprawie.”

Został ogłoszona przerwa 10 min.

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Stargardzka Organizacja Turystyczna” - projekt nr 24/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały - zał. nr 6.

Przewodnicząca Komisji Ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/21/15 w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Stargardzka Organizacja Turystyczna” - zał. nr 7 /głosowanie imienne - zał. nr 8/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Konwent Gmin i Powiatów Rzeczypospolitej Polskiej współpracujących z samorządem Republiki Ukrainy” - projekt nr 25/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały - zał. nr 9.

Przewodnicząca Komisji Ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/22/15 w sprawie wyrażenia zgody na rezygnację z członkostwa Gminy Kobylanka w stowarzyszeniu pod nazwą „Konwent Gmin i Powiatów Rzeczypospolitej Polskiej współpracujących z samorządem Republiki Ukrainy” - zał. nr 10 /głosowanie imienne - zał. nr 11/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok - projekt nr 13/15.

Skarbnik p. B. Opasińska omówiła projekt uchwały - zał.12.

„Zmniejsza się plan dochodów o kwotę 1.146.089 zł ;

- w dziale 756 rozdział 75618 o kwotę 1.144.689 zł - z powodu nowelizacji klasyfikacji budżetowej od dnia 1 stycznia 2015r. - pozycja dotyczy opłaty za śmieci ;

- w dziale 900 rozdział 90020 o kwotę 1.400 zł - z powodu utraty mocy przepisu ustawy o obowiązkach przedsiębiorców zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej, na podstawie którego przekazywano gminom środki z tego tytułu;

 

Zwiększa się plan dochodów o kwotę 1.186.849 zł;

- w dziale 900 rozdział 90002 o kwotę 1.144.689 - z powodu nowelizacji klasyfikacji budżetowej;

- w dziale 921 rozdział 92109 o kwotę 42.160 zł - powodu wpływu dotacji wynikającej z rozliczenia inwestycji wykonywanej w 2014r. pn. „Wykonanie ocieplenia zewnętrznego elewacji świetlicy w Bielkowie”.

 

Zmniejsza się plan wydatków o kwotę 103.588,21 zł;

- w dziale 750 rozdział 75075 o kwotę 3.500 zł z powodu wystąpienia ze SOT w zakresie współpracy polsko-ukraińskiej i zaprzestania wpłat składek z tego tytułu:

- w dziale 750 rozdział 75095 - o kwotę 2.677,21 z tyt. zachowania zgodności danych co to prawidłowości wysokości funduszu sołeckiego;

- w dziale 900 rozdział 90095 - o kwotę 97.411 zł z tyt. zwrotu VAT z częściowego rozliczenia prowadzonej inwestycji gminnej pn. „Ochrona wód j. Miedwie -…. Bielkowo”.

 

Zwiększa się plan wydatków o kwotę 144.348,21 zł;

- w dziale 700 rozdział 70005 o kwotę 25.000 zł z przeznaczeniem na remont lokalu komunalnego przy ul. Chrobrego 6 w Kobylance;

- w dziale 750 rozdział 75095 - o kwotę 23.614,21 z przeznaczeniem na wypłatę diet dla sołtysów;

- w dziale 754 rozdział 75412 - o kwotę 5.343 zł na wykonanie badań lekarskich dla członków OSP;

- w dziale 900 rozdział 90095 - o kwotę 86.891 zł tyt. poniesionych kosztów w 2015r. za wykonanie w 2014r. sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Zieleniewie;

- w dziale 921 rozdział 92195 - o kwotę 3.500 zł tytułem zwiększenia limitu wydatków na przekazywane dotacje w zakresie Integracji środowisk i ochrony kultury dziedzictwa narodowego w Gminnie Kobylanka.”

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji wraz z wnioskiem dotyczącym rozpoczęcia procedury sprzedaży lokalu mieszkalnego w Kobylance przy ul. B. Chrobrego.

Radna Cz. Grabowska - „Dotyczy rozdziału 75095 - czy kwota 23 000 zł wystarczy do końca roku na diety?”

Skarbnik p. B. Opasińska - „Ta kwota starczy do półrocza. W terminie późniejszym należy zwiększyć.”

Radny D. Szczęsny - „proszę o uzasadnienie wniosku zgłoszonego prze KRGiF.”

Przewodnicząca KRGiF p. A. Grzyb - „KRGiF wypracowała wniosek na podstawie informacji uzyskanej od pracownika.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Proszę zbadać sytuację tej rodziny. Komu sprzedaż dokonać?”

Przewodniczący rady Gminy p. G. Kłos - „Przecież ta sprzedaż może być za przysłowiową złotówkę. Wniosek jest do rozpoczęcia jakieś procedury.”

Radny Z. Drohomirecki - „Czy ktoś zbadał, że ta rodzina będzie w stanie opłacać lokal, który zakupi. Mozę komisja ds. społecznych niech zbada sytuację.”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - „KRGiF wypracowała wniosek do rozpatrzenia przez p. wójta.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Przecież są inne komunalne mieszkania, które powinniśmy sprzedać zgodnie z określonymi zasadami.”

Radna A. Grzyb - „Nie mamy wiedzy o innych komunalnych mieszkaniach.”

Wójt p. M. Przysiwek poinformował, że udzieli pisemnej odpowiedzi na powyższy wniosek.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/23/15 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2015 rok - zał. nr 13 wraz z wnioskiem KRGiF/głosowanie imienne - zał. nr 14/. Uchwała została podjęta.

 

 

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - projekt nr 14/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 15.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/24/15 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Kobylanka - zał. nr 16 /głosowanie imienne - zał. nr 17/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 15/15.

Wójt p. M. Przysiwek uzasadnił projekt uchwały, który stanowi zał. nr 18.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych A. Nelke - „Komisja wnioskuje o zmianę projektu uchwały. Zmiana dotyczy zmiany odległości usytuowania sprzedaży i podawania napojów alkoholowych od obiektu chronionego. Przewodnicząca skierowała pytanie: czy tej projekt uchwały był konsultowany z dyrektorem szkoły, księdzem.

Komisja negatywnie opiniuje powyższy projekt uchwały.

Wójt p. M. Przysiwek - „Odległość powinna być od punktu sprzedaży do granicy geodezyjnej. Intencja była, aby sprzedaż detaliczna dotyczyła odległości 10 m, natomiast podawanie i spożywanie nawet zwiększyć odległość.”

Radny M. Ilnicki - „Spożywanie i podawania to są dwie inne koncesje. Należy rozgraniczyć kupno i spożywanie.”

Radna A. Grzyb - „Projekt powinien ponownie być rozpatrzony i powinno być doprecyzowane uzasadnienie.”

Wójt p. M. Przysiwek zgłosił wniosek dotyczący wycofania projektu uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Kobylanka - projekt nr 15/15. Projekt uchwały został wycofany.

 

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVII/280/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 października 2014 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania - projekt nr 16/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały wraz z autopoprawką, który stanowi zał. nr 19.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/25/15 w sprawie zmiany Uchwały Nr XLVII/280/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 października 2014 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania - zał. nr 20 /głosowanie imienne - zał. nr 21/. Uchwała została podjęta.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka na 2015 rok - projekt nr 17/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 22.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/26/15 w sprawie wykazu kąpielisk na terenie gminy Kobylanka na 2015 rok - zał. nr 23 /głosowanie imienne - zał. nr 24/. Uchwała została podjęta.

Ad.16

Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - projekt nr 18/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 25.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Radna A. Grzyb - „Jak chcemy realizować ustawowy przepis?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Zgodnie z przepisami muszę przekazywać środki na utrzymanie psów i kotów. P. wójt poinformował, że będzie informacja o znalezionych zwierzętach poprzez takie działanie chronimy się przed opłatami jakie musi gmina ponieść za 1 psa, tj. 1 800 zł.

Radny Z. Gołembowski - zgłosił aby uczulić Straż Gminną dot. załatwiania potrzeb przez psy.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/27/15 zmieniającą uchwałę w sprawie zasad korzystania z obiektów i urządzeń użyteczności publicznej - zał. nr 26/głosowanie imienne - zał. nr 27/. Uchwała została podjęta.

 

Ad.17

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Bielkowo - projekt nr 19/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały, który stanowi zał. nr 28.

Poinformował, że projekt uchwały został przygotowany na podstawie wniosków dwóch osób.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego A. Grzyb przedstawiła negatywną opinię komisji.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - przedstawił propozycję, aby najpierw była podjęta uchwała dot. terenu Bielkowo-Motaniec.

Wójt p. M. Przysiwek zgłosił wniosek dotyczący wycofania z porządku obrad projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Bielkowo - projekt nr 19/15. Projekt uchwały został wycofany.

 

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Kobylanka - projekt nr 20/15 - zał. nr 29.

Wójt p. M. Przysiwek zgłosił wniosek dotyczący wycofania z porządku obrad projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Kobylanka - projekt nr 20/15. Projekt uchwały został wycofany.

Ad. 19

Podjęcie uchwały w sprawie opłaty targowej - projekt nr 21/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały z wykreślonym § 3 ust. 3, który stanowi zał. nr 30.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji wraz z wnioskiem dotyczącym wykreślenia w § 3 ust. 3.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/28/15 w sprawie opłaty targowej - zał. nr 31 /głosowanie imienne - zał. nr 32/. Uchwała została podjęta.

Ad. 20

Podjęcie uchwały w sprawie określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kobylanka - projekt nr 22/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 33.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/29/15 w sprawie określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Kobylanka - zał. nr 34/głosowanie imienne - zał. nr 35/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 21

Podjęcie uchwały w sprawie określenia kryteriów rekrutacji do publicznych oddziałów przedszkolnych, publicznych szkół podstawowych i publicznego gimnazjum dla których Gmina Kobylanka jest organem prowadzącym - projekt nr 23/15 - zał. nr 36 .

Projekt został wycofany z porządku obrad.

 

Ad. 22

Podjęcie uchwały w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych oddziałów przedszkolnych dla których Gmina Kobylanka jest organem prowadzącym - projekt nr 32/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 37.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/30/15 w sprawie określenia kryteriów wraz z liczbą punktów na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego do publicznych oddziałów przedszkolnych dla których Gmina Kobylanka jest organem prowadzącym - zał. nr 38/głosowanie imienne - zał. nr 39/. Uchwała została podjęta.

 

Ad. 23

Podjęcie uchwały w sprawie Programu współpracy Gminy Kobylanka z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015 - projekt nr 26/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 40.

Radna A. Nelke prosiła o wyjaśnienie w § 6 pkt.3 dot. ratownictwa wodnego.

Wójt p. M. Przysiwek - „Tak to jest np. dla płetwonurków dot. straży pożarnej i obsługi ratownictwa wodnego.”

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/31/15 w sprawie Programu współpracy Gminy Kobylanka z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2015 - zał. nr 41/głosowanie imienne - zał. nr 42/. Uchwała została podjęta.

Ad. 24

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/4/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 08 grudnia 2014 r. w sprawie powołania składu osobowego Komisji ds. Społecznych rady Gminy Kobylanka -projekt nr 27/15 - zał. nr 43.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/32/15 w sprawie zmiany uchwały Nr II/4/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 08 grudnia 2014 r. w sprawie powołania składu osobowego Komisji ds. Społecznych rady Gminy Kobylanka - zał. nr 44/głosowanie imienne - zał. nr 45/. Uchwała została podjęta.

Ad. 25

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/3/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 08 grudnia 2014 r. w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka - projekt nr 28/15 - zał. nr 46.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/33/15 w sprawie zmiany uchwały Nr II/3/14 Rady Gminy Kobylanka z dnia 08 grudnia 2014 r. w sprawie powołania składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka - zał. nr 47/głosowanie imienne - zał. nr 48/. Uchwała została podjęta.

Została ogłoszona przerwa 15 min.

Ad. 26

Podjęcie uchwały w sprawie odwołania skarbnika gminy - projekt nr 29/15.

Na sale posiedzeń przybył radny Mariusz Walkowiak. Ilość radnych obecnych podczas głosowania - 15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił projekt uchwały, który stanowi zał. nr 49.

Rada Gminy w obecności 15 radnych przegłosowała projekt uchwały w sprawie odwołania skarbnika gminy w następujący sposób: za-6, przeciw-8,wstrzymał się - 1 /głosowanie imienne - zał. nr 50/. Uchwała nie została podjęta.

 

Ad. 27

Podjęcie uchwały w sprawie powołania skarbnika gminy - projekt nr 30/15 - zał. 51.

Wójt p. M. Przysiwek zgłosił wniosek dotyczący wycofania z porządku obrad projektu uchwały w sprawie powołania skarbnika gminy - projekt nr 30/15. Projekt uchwały został wycofany.

Salę posiedzeń opuścił radny M. Walkowiak. Ilość radnych obecnych podczas głosowania - 14.

 

Ad. 28

Podjęcie uchwały w sprawie powołania delegata do reprezentowania Gminy Kobylanka w Stowarzyszeniu Gmin Polskich Euroregionu Pomerania - projekt nr 31/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 52.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr VI/34/15 w sprawie powołania delegata do reprezentowania Gminy Kobylanka w Stowarzyszeniu Gmin Polskich Euroregionu Pomerania - zał. nr 53/głosowanie imienne - zał. nr 54/. Uchwała została podjęta.

Ad. 29

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Wójt p. M. Przysiwek poinformował, że przekazał w formie pisemnej odpowiedzi na dwie interpelacje z dnia 20.01.2015 r. i 29.01.2015 r. i jeden wniosek z dnia 29.01.2015 r. skierowane przez Przewodniczącego Klubu Radnych Twoja Gmina Kobylanka p. Krzysztofa Kleinowskiego.

Radny D. Szczęsny - „Dotyczy zasadności naliczania podatku dotyczącego budynków. Są naliczane dwie różne stawki tj. ok.7,80 zł i ok.0,74 zł . Proszę o zbadanie sytuacji i zbadanie zasadności naliczania podatku.”

Odp. wójt p. M. Przysiwek - „Zasadność naliczania stawek będę wnioskował, aby były stawki jednorodne dla działek rekreacyjnych i budowlanych.”

Radny K. Kleinowski - „Czy coś w sprawie torfowiska uzyskamy?”

Odp. „Jutro już wyjdzie upomnienie.”

Radny M. Ilnicki - „Wspomniał Pan o trudnej sytuacji w szkołach dotyczy dachu w szkole w Kunowie, kiedy można liczyć na rozpoczęcie naprawy dachu?

Odp. „Tak, dach wymaga naprawy.”

Dotyczy zakupu kamery na potrzeby Rady Gminy.”

Odp. „Temat jest już w realizacji.”

Przewodniczący rady Gminy p. G. Kłos - „Czy jest możliwość zakupu kamery na potrzeby Straży Gminnej?”

Radna J. Kisielewska - „Czy jest możliwość zainstalowania bankomatu na terenie Gminy Kobylanka?

Odp. „Na temat bankomatu podejmę rozmowy.”

Radna J. Kisielewska „Czy Pan może się wypowiedzieć na temat zawłaszczenia drzewa.”

Odp. „Wójt p. M. Przysiwek - „ Wydaje mi się, że kradzież drewna miało miejsce przy świetlicy w Morzyczynie. Tym sprawcą jest radny, który zawłaszczył sobie drzewo. Przekazał to drzewo biednym ludziom. Ja …. „

Radny p. Z. Gołembowski - „ Przepraszam bardzo, p. Wójcie, niech pani to zaprotokołuje kradzież drzewa, kradzież drzewa.”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - „Wszystko będzie zaprotokołowane.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Było wezwanie, nie wiem skąd. Przyjechała policja do Morzyczyna, przyjechała policja do urzędu. Pytała się, co jest w tym zakresie robione, czy mamy asygnaty. Powiedziałem, że to jest świetlicy. Okazało się z doniesień policyjnych, że radny wywoził to drewno tuż po odwołaniu ze stanowiska sołtysa. Przekazał podobno ubogiej osobie. Pojechałem, sprawdziłem tą sytuację kto to jest tą ubogą osobą. Tą ubogą osobą jest pani, która pracuje, jest zasobna, ma własne mieszkanie. Szkoda mi tej osoby. Uważam, że drewno, które było zgromadzone przy świetlicy, pochodzące z mojego bezpośredniego nadzoru nad sprawą, telefonowałem do radnego i pytałem się, czy ma asygnaty na to drzewo. Powiedział, że asygnat nie ma. Powiedział, że drewno pochodzi z wywrotów z promenady, lasów. Powiedziałem, że to jest sprawa dosyć skandaliczna. Będziemy się zastanawiali jak tę sprawę rozstrzygnąć. Pojawia się jako interpelacja publiczna. Będziemy zmuszeni podać tę sprawę oddać do prokuratury, bo nie mam innego wyjścia. Drzewo przy świetlicy gm. Kobylanka jego zawłaszczenie jest kradzieżą, to proszę zaprotokołować, dwukrotnie.”

Radna A. Grzyb - „Jaki jest termin przeglądu muszli koncertowej, jakie są to koszty?”

Radna A. Grzyb poprosiła o informacje na następnej sesji.

Radny Ł. Biernacik - „Co możemy zrobić z przejeżdżającymi ciężarówkami po drodze Motaniec - Reptowo?

Odp. „Jest już sporządzana organizacja ruchu na wniosek mieszkańca Motaniec.”

Dotyczy wycinki drzew w Reptowie /posesja nr 17 i nr 18/ - czy wycinka związana jest z postawieniem lampy oświetleniowej?”

Odp. „Sprawę wyjaśnię.”

Radny D. Dąbkowski - „ Dotyczy dofinansowania do oczyszczalni przydomowych, była informacja na wcześniejszej sesji, że koszt mieszkańca ok. 4 000- 5000 zł, koszt gminy - 9 000 zł. Prośba aby zorganizować spotkanie w tej sprawie.”

Odp. „Oczyszczalnia ścieków - 50% przez mieszkańców. Nie będę się pytał. Mam wycenę na projekt ok. 110 000 zł na przepompownię za torami.”

Ad. 30

Wolne wnioski i informacje.

 

Ad. 31

Zamknięcie obrad

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 14.25 zamknął obrady VI sesji Rady Gminy Kobylanka.

 

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodniczący Rady Gminy

Grzegorz Kłos

 

 

 W tabeli nr 1 widniejąca kwota na zaległe raty kapitałowe 509.156,22 jest prawidłową. Pochodzi z danych sprawozdań wysłanych do ministerstwa finansów. Nie koresponduje z wskazaną w tabeli nr-3 podaną przez p.skarbnik. (pomyłka)

 

 

 

 

 

19

 

19

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
24 04 2015 09 34 47protokol VI sesja 26.02.2015 (PDF, 481.15Kb) 2015-04-24 09:34:47 75
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Jarosław Syrek

Data wytworzenia:
23 kwi 2015

Osoba dodająca informacje

Jarosław Syrek

Data publikacji:
23 kwi 2015, godz. 15:15

Osoba aktualizująca informacje

Jarosław Syrek

Data aktualizacji:
24 kwi 2015, godz. 09:34