Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr V/14 z V Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 29 stycznia 2015 r.


PROTOKÓŁ Nr V/14

z V Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 29 stycznia 2015 r.

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 9.00 otworzył V sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 13 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności zał. Nr 1. Nieobecni: radny Mariusz Walkowiak i radny Mariusz Ilnicki.

Lista obecności przybyłych gości - zał. nr 2.

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk i skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z Sesji Rady Gminy z dnia 30.12.2014 r.

Radny Dariusz Dąbkowski zgłosił uwagę do protokołu, aby w pkt. 6 str. 5 wypowiedź w części brzmiała: „Ja jestem radnym i w Gminnym Zarządzie OSP. ….”.

Protokół z Sesji Rady Gminy z dnia 30.12.2014 r. został przyjęty z uwagą w następujący sposób: za- 12, przeciw-0, wstrzymał się - 1, w obecności 13 radnych /głosowanie imienne zał. nr 3/.

Na posiedzenie przybył radny Mariusz Walkowiak. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 14.

Ad. 3

Ocena merytoryczna i finansowa realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2014.

Ocena merytoryczna i finansowa realizacji powyższego programu zostanie przedstawiona na najbliższej sesji.

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2015 - projekt nr 9/15.

Wójt p. Mirosław Przysiwek poinformował, że brał udział w posiedzeniu Gminnej Komisji oraz poprosił o omówienie projektu uchwały przez pełnomocnika wójta p. Roberta Bartosika, który stanowi zał. nr 4 do protokołu.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna Aneta Nelke przedstawiła pozytywna opinie do projektu uchwały.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/11/15 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2015 - zał. nr 5 /głosowanie imienne - zał. nr 6/. Uchwała została podjęta.

Ad. 5

Sprawozdanie Wójta z realizacji podjętych uchwał i zgłoszonych wniosków za rok 2014.

Sprawozdanie z realizacji uchwał Rady Gminy Kobylanka podjętych w 2014 r. przedstawiła sekretarz p. J.Kazberuk oraz sprawozdanie ze zgłoszonych wniosków.

Ad. 6

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

- Informacja nt. bieżącej sytuacji finansowej,

- Informacja nt. postępu prac nad planem zagospodarowania przestrzennego obręb Bielkowo.

Zobowiązanie na rzecz biura projektowego

Biuro projektowe [Violet-Arch]: Analiza projektów wykonanych na zamówienie Gminy. Spośród nierozliczonych projektów pozostaje pięć pozycji projektowych które zostały wykonane a w nie rozliczone w całości bądź częściowo. Na dwa zadania biuro nie posiada podpisanych umów. Zadanie 1. Parkingi przy ulicy Jeziornej w Morzyczynie. Umowy brak. Etap zamknięty koncepcją sporządzona na mapach do celów projektowych. Zadanie 2. Przebudowa ciągu pieszego na odcinku koniec Promenady (u zbiegu ulicy Jeziornej) do mostku na rzece Pęzince. Umowy brak. Etap zamknięty koncepcją sporządzona na mapach do celów projektowych. Na pozostałe trzy zadania umowy są podpisane. Łączna, umowna zalegająca do zapłaty wartość wynosi: 56.663,52. Są to: Zadanie 3. Dokumentacja projektowa budowy drogi Kobylanka - Jęczydół. Umowa zawarta w roku 26.IV.2010. Wartość do zapłaty 9.779,52 zł. Zadanie 4. Dokumentacja projektowa budowy ścieżki rowerowej wzdłuż ulicy Szczecińskiej Kobylanka - Morzyczyn. Umowa zawarta w roku 20.IV.2010. Wartość do zapłaty 7.356 zł. Zadanie 5. Projekt przebudowy Szkoły Podstawowej w Kunowie. Umowa zawarta w roku 25.II.2008. Pozwolenie na budowę. Kwota zaległa do wypłaty =39.528,00 zł.

Zobowiązanie na rzecz rolników z tytułu PWR

Dokonano oceny zobowiązań Gminy w stosunku do umowy społecznej zawartej z rolnikami Gminy Kobylanka a wynikającej z przyjętego przez Radę Gminy Programu Wsparcia Rolnictwa. Program realizowany był w ramach uchwały Rady Gminy nr XIX/119/04 i XIV/81/07. Obowiązywał od roku 2004 do 2013. Za ostatni rok 2013 nie wykonano realizacji uchwały i nie dokonano zwrotu rolnikom należnych środków finansowych. Zgromadzone przez urząd dokumenty złożone przez rolników potwierdzają zobowiązanie Gminy na kwotę 120 tyś zł.

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu.

W dniu 28 sierpnia 2010 roku podpisano umowę na realizację inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - Internet dla mieszkańców Gminy Kobylanka. Wartość inwestycji przekracza 2 009 420 zł i finansowana była z środków unijnych. Beneficjentami programu o wspomnianej wyżej wartości nominalnej inwestycji jest 51 użytkowników i jednostki organizacyjne urzędu które posiadają od lat sygnał internetowy od ogólnie-dostępnych na rynku dostawców internetu. Program obejmuje czasokres 8 lat utrzymania ciągłości tego systemu w sprawności eksploatacyjnej, który polega na dostarczeniu sygnału internetowego do siedzib tych użytkowników. W lutym 2012 roku oddano sieć do użytkowania. Zbudowany system przekazany został umową operatorowi telekomunikacyjnemu. Umowa zobowiązuje operatora do dostarczenia sygnału internetowego do centrum dystrybucyjnego (serwer SP Kobylanka), dystrybucja tego sygnału w ramach wewnętrznej sieci masztowo-przekaźnikowej w ilości 15 masztów oraz konserwacji i naprawach jednostek komputerowych w miejscu docelowym - mieszkaniu użytkownika. W lutym 2015 roku kończy się okres na zarządzanie siecią internetową przez pierwotnie wybranego w przetargu operatora. Z uwagi, że koniec okresu ciągłości programu do którego zobowiązała się Gmina upływa w lutym 2020 roku, z powodu by nie cofnięto Gminie dofinansowania, konieczne jest przeprowadzenie postępowania przetargowego na nowego operatora na dalszy okres eksploatacji, to jest do roku 2020. W tym to bowiem okresie konieczne jest utrzymanie ciągłość sygnału dla tych użytkowników. Dokonano oceny pod kontem zwiększenia efektu zaangażowanych 2 mln zł. Zbadano czy można wykorzystać zbudowaną sieć do wpinania dodatkowych użytkowników lub oddania sieci dystrybucyjnej w dzierżawę samodzielnemu operatorowi. Wniosek jaki nasuwa się z analizy całości przedsięwzięcia jest zaskakujący. Nie jest to możliwe. Zatem przez najbliższe 5 lat czeka Gminę koszt utrzymywania wybudowanego systemy przekaźnikowego dla sygnału radiowego i zapewnienia jego sprawności eksploatacyjnej i użytkowej dla jedynie wspomnianych 51 użytkowników. Na dzień dzisiejszy roczny koszt ryczałtowy dostarczenia i utrzymania sygnału internetowego opisanego powyżej wynosi 65 tyś zł.

Wniosek: 2.009.420 zł + (8 lat*65.000zł) = ? 2.520.000 / 51 użytkowników.

Koszt dostarczenia sygnału internetowego drogą radiową w systemie WiMAX wybudowanego przez Gminę na 1 użytkownika wynosi 50.000 zł.

Zobowiązania z tytułu podpisanych porozumień z inwestorami.

Z uwagi, że ku zaskoczeniu dla budżetu gminy w roku 2015 pojawiła się bardzo duża kwota zwrotu pieniędzy inwestorom prywatnym którzy budowali sieci wod-kan w ramach porozumień z Gminą, dokonano przeglądu i poddano analizie podpisane przez Gminę porozumienia. Z analizy wynika, że Gmina podpisała porozumień wg poniższego zestawienia:

1

2005 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

5

2006 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

16

2007 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

21

2008 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

1

2009 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

7

2010 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

8

2011 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

10

2012 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

14

2013 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

4

2014 rok, brak wiedzy o stanie realizacji

bez ustalenia zakresu rzeczowego, finansowego i czasowego

87

Podpisanych porozumień na dofinansowanie.

1

Przejęcie nieodpłatne 50% sieci (sprawa w sądzie)

1 387 088,00zł

2

Sieć przejęta częściowo w 2013

68 920,00 zł

1

Sieć przejęta termin płatności 2014

80 000,00 zł

1

Sieć przejęta termin płatności 2015

148 141,00 zł

1

Sieć przejęta termin płatności 2016

1 684 149,00zł

OGÓŁEM

Chcąc uporządkować zagadnienie podejmujemy trudu dokonania oceny kiedy i jakiej wysokości może być spodziewane zobowiązanie Gminy z tytułu podpisanych porozumień. Nie posiadamy wiedzy jaki zakres rzeczowy przewidziany jest do wykonania. Na jakim etapie realizacji i czy w ogóle wykonywana jest dokumentacja projektowa. Wysłano do potencjalnych beneficjentów wezwanie o podanie informacji stopniu realizacji porozumienia.

Grunty cmentarza komunalnego oraz Kościoła w Niedzwiedziu.

Z uwagi, że do dnia dzisiejszego nie uregulowano sprawy przejęcia terenu przeznaczonego pod cmentarz komunalny oraz kościół w Niedźwiedziu, spotkano się z Nadleśniczym N-ctwa Kliniska do którego należą tereny przewidziane pod cmentarz. Uzgodniono, że sprawę terenu cmentarza należy zakończyć w możliwie najszybszym terminie oferując grunty komunalne do zamiany. Sprawa z punktu widzenia Gminy jest bardzo ważną z powodu dodatkowego, że grunty leśne wraz z lasem z uwagi na fakt że przyrosty miąższości drewna na pniu powodują znaczący wzrost działki w czasie. Złożono ponownie wniosek o zamianę gruntów, uwzględniający zmiany formalne jakie zaszły w czasie. Uzgodniono, że na szczeblu wydziałów wyszukane zostaną i zaproponowane tereny do zamiany. Uzgodniono że terenami tymi będą działki przyległe do istniejących już kompleksów leśnych. Z wstępnej oceny terenów uznano, że gruntów takich należy poszukiwać w trenie administracyjnym sołectwa Cisewo. Uznano za celowe przejęcie mniejszego areału terenów leśnych w obrębie Niedźwiedź z przeznaczeniem pod kościół. Działka 805/10. Należy dokonać podziału działki w zakresie niezbędnym i określonym w wytycznych jakie N-ctwo otrzymało z RDLP Szczecin. Nadleśnictwo dokona wyceny działek tak swoich jak też przejmowanych - komunalnych. W trakcie rozmów N-ctwo poruszyło problem drogi asfaltowej na odcinku Reptowo-Niedźwiedź, która jak się okazuje w znacznym zakresie długości jest drogą leśną. UG zobowiązał się przystąpić do uregulowania tego zaszłego, niepożądanego stanu właścicielskiego.

Spotkanie z Zarządem Gminnym OSP Kobylanka.

Spotkano się z Zarządem Gminnym OSP. Zapoznano się z podstawowymi problemami jaki dotykają gminne jednostki OSP. Oceniono, że OSP w Gminie jest bardzo dobrze zaopatrzona w sprzęt służący ochronie bezpieczeństwa ludzi i mienia. Okazuje się jednak, że w okresie ostatnich lat doszło do sytuacji w której pojawiły się trudności ze skompletowaniem w niektórych jednostkach pełnego składu (obsady) który przepisami wymagany jest do podjęcia akcji. Obserwowany jest brak młodych kadr strażaków, które stanowiłyby uzupełnienie jednostek. Po kilku latach łączenia funkcji Prezesa i Komendanta dokonano rozdzielenia tych funkcji. Nowym Komendantem Gminnym został Pan Zbigniew Drohomirecki. Omówiono aktualny system funkcjonowania Centrum Ratownictwa Wodnego działającego przy Ochotniczych Strażach Pożarnych w Kobylance zadaniem którego jest ochrona bezpieczeństwa ludzi i mienia na wodach jeziora Miedwie. Obecnie całość utrzymanie systemu Gmina pokrywa z własnych środków budżetowych. Z uwagi, że do zadań własnych Gminy nie należy taki rodzaj prowadzenia zabezpieczenia ochronno-obronnego, a uznając jednak duże znaczenie społeczne takiego systemu ratowniczego, zwrócimy się do powiatu stargardzkiego o przejęcie roli organu wiodącego w zakresie kosztów utrzymania tej jednostki ratowniczej. W zakresie małych -jak stwierdzono podczas obrad Zarządu Gminny OSP- środków budżetowych, które Gmina przeznaczyła na funkcjonowanie OSP w roku 2015 należy nadmienić, że wójt nie godzi się z taką argumentacją. W wyniku dyskusji ujawniły się sytuacje, że w zasobach majątkowych niektórych jednostek OSP (np.Bielkowo) są włączone tereny sportowe, boiska, które obciążają kosztowo te jednostki (podatki, opłaty, utrzymanie bieżące, itp). Okazało się ponad to, że odczuwalną częścią kosztów utrzymania jednostek jest obłożenie remiz a tym samym poszczególnych OSP podatkami od nieruchomości. Stan taki jest bardzo sztuczny, gdyż Gmina realizując zadanie własne ochrony p-poż, budując budowle służące temu celowi, opodatkowuje swój majątek służący realizacji zadań ustawowych. Podatki takie wynoszą w poszczególnych OSP od 800 do 1600 zł. Uwzględniając, że posiadamy 5 jednostek terenowych są to znaczące sztucznie generowane koszty. Po przedstawieniu zapotrzebowań na środki finansowe okazało się, że kwota dotacji przewidzianej w budżecie na rok 2015 w wysokości 85 tyś zł jest bardzo zbliżona realnemu zapotrzebowaniu rocznemu. Ze złożonych zapotrzebowań w wysokości:

Bielkowo 51(-13) = 38 tyś; Kobylanka 38,5 tyś; Reptowo 14 tyś; Kunowo 7,5 tyś; Niedźwiedź 10 tyś; zaproponowano rozdział 85 tysięcy wg przyjętej zasady proporcjonalności. I tak:

Jednostka

OSP

Zapotrzebowanie 2014 roku

Zapotrzebowanie [%]

Kobylanka

38 500 zł

35,65%

Bielkowo

38 000 zł

35,19%

Reptowo

14 000 zł

12,96%

Niedźwiedź

10 000 zł

9,26%

Kunowo

7 500 zł

6,94%

Razem 2014

108 000 zł

100%

OBLICZENIE WYSOKOŚCI DOTACJI NA ROK 2015.

Jednostka

OSP

Dotacja roku 2015

Kobylanka

30 301 zł

Bielkowo

29 907 zł

Reptowo

11 019 zł

Niedźwiedź

7 870 zł

Kunowo

5 903 zł

Razem 2015

85 000 zł

Wstępne działania restrukturyzacyjne pracy urzędu.

W ramach działań podnoszenia efektywność pracy struktury urzędu Gminy jak też poszukiwania oszczędności w systemie, do końca stycznia 2015 roku dokonano kilku działań, których efektami są redukcje i przesunięcia zatrudnionych osób w ramach obowiązującej struktury urzędu. Redukcji dokonano w zakresie świadczenia pracy przez jednego z prawników, pracownika asystenta wójta oraz osoby od realizacji zamówień publicznych. W ramach etatów funkcjonariuszy straży gminnej zlikwidowano etat jednego funkcjonariusza a osobę zagospodarowano w urzędzie, powierzając mu zadania z obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego oraz nadzoru nad Ochotniczymi Strażami Pożarnymi. Oszczędność w ramach wykonanych działań wynosi: Prawnik brutto = 1845, asystent wójta brutto = 1512; zamówienia publiczne = 2460; funkcjonariusz = 2290. Razem oszczędność: = 8503. Zatrudnienie z przesunięcia etatu = 1622. Oszczedność ogółem: = 6881 zł.

Postępowanie sądowe o zapłatę z tytułu podziałów geodezyjnych.

Zapoznano się gruntownie ze sprawą oraz uczestniczono w rozprawie, którą Gminie Kobylanka wytoczyła osoba fizyczna - inwestor prywatny. Sprawa dotyczy roszczenia inwestora w zakresie uprawnienia do zwrotu kosztów za podział geodezyjny działek będących jego własnością. Sprawa którą zanalizowałem nie podlega wg mojej oceny najmniejszej wątpliwości prawnej. Roszczenie inwestora jest roszczeniem niezasadnym. Oparte jest o czynność, która ponad wszelką wątpliwość w zakresie kosztów leży po stronie inwestora. Rok po wykonaniu planu zagospodarowania przestrzennego swoich gruntów, który to plan inwestor wykonał z własnych środków finansowych i które to koszty gmina Kobylanka zwróciła inwestorowi w całości na skutek wyroku sądowego, inwestor uznał dodatkowo, że należy się jemu także zwrot pieniędzy za dokonany podział geodezyjny swoich nieruchomości. Podział nieruchomości dokonany został w ramach regulacji prawnej, którą determinuje ustawa o gospodarce nieruchomościami. W myśl artykułu 97.1 tej ustawy koszty takiej czynności ponosi właściciel. Cyt: „Podziału nieruchomości dokonuje się na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny„[…]. Już po sporządzeniu planu zagospodarowania przestrzennego w dniu 25.06.2004 roku Inwestor wystąpił do gminy z wnioskiem podziału nieruchomości na działki. Decyzję podziałową otrzymał dosyć szybko bo już w dniu 7.VII.2004 roku decyzją GKR.6011/15/04. Tak się składa, że moja osoba była autorem tej decyzji wydanej w myśl regulacji art. 96 ustawy. Z uwagi, że na rozprawie, będąc przesłuchiwanym w charakterze świadka podniosłem zasadniczy dla sprawy argument, że z artykułu 97 ustawy o gospodarce gruntami wynika jasno i ponad wszelką wątpliwość, że ta właśnie czynność wykonywana jest na wniosek i koszt osoby posiadającej w tym interes prawny - pozostaję w nadziei, że sąd odżuci pozew.

ZSP Reptowo. Umowa użyczenia pomieszczeń i zwrotu kosztów adaptacyjnych.

W wyniku podpisanej przez ZSP Reptowo z GAMA Artur Modlibowski umowy użyczenia z dnia 1.IX.2011 roku z podmiotem świadczącym usługi żywieniowe w budynku szkoły i przekazania mu do eksploatacji pomieszczeń szkolnych zlecono ekspertyzę budowlaną zwróconych gminie pomieszczeń szkolnych. Pomieszczenia na okres trzech lat oddane były do darmowej eksploatacji i użytkowania najemcy. Warunkiem użytkowania ich i eksploatacji było wykonanie remontu wnętrza tych pomieszczeń. Remont został wykonany przez najemcę. Wyniósł wg najemcy 35 tyś zł. Po trzech latach świadczonych usług zarobkowych z wykorzystaniem szkolnego majątku, najemca zwrócił Gminie pomieszczenia a Gmina przejmując pomieszczenia zdecydowała się zwrócić wszystkie koszty remontu jakie poniósł najemca trzy lata wcześniej. Z uwagi, że brak jest protokołów odbiorowych z wykonania robót budowlanych i są trudności z oszacowaniem co rzeczywiście zostało wykonane, konieczna jest taka ekspertyza. Roboty budowlano remontowe - kubaturowe są w dużej części robotami zanikowymi zatem nie jest wiadomym po czasie co rzeczywiście zostało wykonane, a jeżeli nawet roboty wykonano, to czy zgodnie ze sztuką budowlaną sensu stricte, a nawet jeżeli zgodnie ze sztuką budowlaną to czy nie wykonano robót, które można kwalifikować jako samowolę budowlaną. (np.: przeróbki instalacji) . Jednak podstawowe uzasadnienie wykonania takiej kontroli wynika z faktu, że sprawą zajmują się organy ścigania które wystąpiły do Gminy o udostępnienie wszystkich dokumentów związanych z podpisaną przez Gminę umową.

Planowanie przestrzenne w obszarze inwestycji biogazowi.

Przeprowadzono konsultacje z dwoma podmiotami w zakresie włączenia powierzchni z gruntami III kl bonitacji w opracowanie planistyczne poszerzające teren podlegający zmianie zagospodarowania przestrzennego w obszarze wnioskowanej inwestycji biogazowi. Zgody otrzymano. Planowany obszar terenu wynosi ok. 109 h do którego zostają włączone tereny III kl. Gmina wystąpi stosownymi pismami do uprawnionych organów o włączenie tych gruntów rolnych w zakres zmiany ich funkcji przeznaczenia na składowe, przemysłowe i usługowe.

Remonty dróg.

Rozstrzygnięto postępowanie na zamówienie robót na remont dróg gruntowych w zakresie ulic Popiełuszki w Morzyczynie oraz Jeziornej w Kobylance. Wartość zamówienia wyniosła blisko 16 tyś. zł. Umowa na stronie BIP Kobylanka. Informuje dodatkowo, że w grudniu 2014 roku podjąłem czynności zmierzające do stworzenia systemu upubliczniania wszystkich podpisywanych przez Gminę umów. Od początku miesiąca stycznia każda podpisywana przez Gminę umowa jest rejestrowana i udostępniona publicznie poprzez stronę BIP.

Zobowiązanie za bezpodstawne użytkowanie gruntu. Ścieżka rowerowa.

Spotkano się z pełnomocnikiem prawno - procesowym Inwestora, który wezwał przedsądownie gminę do przekazania mu wyliczonej na ponad 2 mln zł kwoty tytułem odszkodowań za bezumowne korzystanie z gruntów inwestora, którego dopuściła się Gmina. Inwestor ma spisane porozumienie z Gminą, w którym Gmina zobowiązuje się przekazać mu 6 leżących w sąsiedztwie inwestora działek w zamian za tereny po których biegnie ścieżka rowerowa. Gmina nie dopełniła swojego pisemnego zobowiązania. Inwestor zatem podjął działania prawne. Zaproponowano Pełnomocnikowi spotkanie w którym Strony podejmą próbę ugodowego załatwienia sprawy, tym bardziej że wcześniej dochodziło do zbliżenia wspólnych stanowisk.

Ad. 7

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował o bieżących sprawach:

  1. Dot. pozytywnej opinii radcy prawnego w sprawie oświadczeń majątkowych.

  2. Zostały wysłane odpowiedzi na zadane interpelacje z dnia 19.12.2014 r. , która stanowi zał. nr 7 i z dnia 29.12.2014 r., która stanowi zał. nr 8.

  3. Dot. udostępnienia świetlicy do pełnienia dyżurów przez radnych gminy Kobylanka.

  4. Opracowany został ramowy plan pracy Rady Gminy na 2015 r.

  5. Dot. uczestnictwa w posiedzeniu Ochotniczych Straży Pożarnych.

  6. Dot. opublikowania bez uzyskania zgody dokumentu, który jest w posiadaniu Rady Gminy.

  7. Dot. udostępnienia telefonów komórkowych dla osób z zewnątrz.

  8. Dot. spotkania z osobą która prowadzi audyt (świetlic, oświaty).

  9. Dot. uczestnictwa w spotkaniu zorganizowanym w dniu 23.01.2015 r. w Urzędzie Gminy.

  10. Dot. wycofania projektów uchwał : w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Bielkowo - projekt nr 312/14 i w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka dla strefy zabudowy mieszkaniowej w obrębie Kobylanka - projekt nr 313/14.

  11. Jest możliwość przeprowadzenia szkolenia dla radnych przez radcę prawnego, które może się odbyć w poniedziałki. Szczegółowa informacja zostanie przekazana w terminie późniejszym.

Na posiedzenie przybył radny Mariusz Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 15.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Ad. 8

Interpelacje i zapytania.

Radny Krzysztof Kleinowski złożył pisemne interpelacje, które stanowią zał. nr 9 i zał. 10.

Radny K. Kleinowski - „Dotyczy torfowiska - jakie są szanse uzyskania podatku za okres 5 lat?”

Radny Łukasz Biernacik - „Jaką funkcję pełni p. Józef Wojtczak?”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował radnego, że p. Wojtczak osobiście zwrócił się jako osoba skierowana przez p. wójta.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie uchylenia uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka w obrębach Morzyczyn i Zieleniewo - projekt nr 2/15.

Sekretarz Gminy p. J. Kazberuk omówiła powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 11 wraz z uzasadnieniem.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/12/15 w sprawie uchylenia uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kobylanka w obrębach Morzyczyn i Zieleniewo - zał. nr 12 /głosowanie imienne - zał. nr 13/. Uchwała została podjęta.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka w obrębach Morzyczyn i Zieleniewo - projekt nr 3/15.

Wójt p. M. Przysiwek omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 14 wraz z uzasadnieniem.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/13/15 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka w obrębach Morzyczyn i Zieleniewo - zał. nr 15 /głosowanie imienne - zał. nr 16/. Uchwała została podjęta.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy - projekt nr 4/15.

Sekretarz Gminy p. J. Kazberuk omówiła powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 17 wraz z uzasadnieniem.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Brak pytań do powyższego projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/14/15 w sprawie przedłużenia umowy dzierżawy - zał. nr 18 /głosowanie imienne - zał. nr 19/. Uchwała została podjęta.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - projekt nr 5/15.

Sekretarz Gminy p. J. Kazberuk omówiła powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 20 wraz z uzasadnieniem.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Radna A. Grzyb poinformowała, że na podstawie uzyskanych informacji od pracownika urzędu na posiedzeniu komisji, wszelkie koszty ponosi wnioskodawca, natomiast dochód dla gminy oszacowany jest na podstawie wyceny rzeczoznawcy majątkowego.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/15/15 w sprawie wyrażenia zgody na odpłatne ustanowienie służebności - zał. nr 21 /głosowanie imienne - zał. nr 22/. Uchwała została podjęta.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w zakresie przyjmowania do schroniska dla zwierząt w Stargardzie Szczecińskim bezdomnych psów z terenu Gminy Kobylanka - projekt nr 6/15.

Sekretarz Gminy p. J. Kazberuk omówiła powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 23 wraz z uzasadnieniem.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię komisji w obecności 5 członków komisji.

Radny Ł. Biernacik - „ Kto jest odpowiedzialny za łapanie psów?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Nie ma urząd wytypowanej osoby. Zgłoszenie przyjmuje pracownik urzędu p. Lewicki. Następnie pracownik zgłasza stosownemu organowi, który dostarcza psa do schroniska.”

Radny Z. Drohomirecki - „W związku z kosztownym utrzymaniem psa, czy jest przewidziana adopcja?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Na adopcję nie mamy wpływu. Koszt gminy za 1 psa jest w wysokości 1 800 zł rocznie.”

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/16/15 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w zakresie przyjmowania do schroniska dla zwierząt w Stargardzie Szczecińskim bezdomnych psów z terenu Gminy Kobylanka - zał. nr 24 /głosowanie imienne - zał. nr 25/. Uchwała została podjęta.

Ad.14

Podjęcie uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Kobylanka pn. „Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na lata 2015 - 2020 - projekt nr 7/15.

Sekretarz Gminy p. J. Kazberuk omówiła powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 26 wraz z uzasadnieniem.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię komisji w obecności 5 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/17/15 w sprawie ustanowienia wieloletniego programu osłonowego w zakresie dożywiania dzieci zamieszkałych na terenie Gminy Kobylanka pn. „Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na lata 2015 - 2020 - zał. nr 27 /głosowanie imienne - zał. nr 28/. Uchwała została podjęta.

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania” Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2015-2020 - projekt nr 8/15.

Sekretarz Gminy p. J. Kazberuk omówiła powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 29 wraz z uzasadnieniem.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię komisji w obecności 5 członków komisji.

Brak pytań do projektu uchwały.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/18/15 w sprawie określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania” Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2015-2020 - zał. nr 30 /głosowanie imienne - zał. nr 31/. Uchwała została podjęta.

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance odnośnie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej - projekt nr 10/15.

Przewodniczący Komisji rewizyjnej p. Zygmunt Gołembowski omówił powyższy projekt uchwały, który stanowi zał. nr 32 wraz z uzasadnieniem.

Posiedzenie opuścił radny Mariusz Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 14.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/19/15 w sprawie rozpatrzenia skargi na Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance odnośnie prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej - zał. nr 33 /głosowanie imienne - zał. nr 34/. Uchwała została podjęta.

Na posiedzenie przybył radny M. Ilnicki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 15.

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie odwołania skarbnika gminy - projekt nr 11/15.

Wójt p. M. Przysiwek wycofał projekt uchwały, który stanowi zał. nr 35.

Ad. 18

Podjęcie uchwały w sprawie powołania skarbnika gminy - projekt nr 12/15.

Wójt p. M. Przysiwek wycofał projekt uchwały, który stanowi załącznik nr 36.

Ad. 19

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia kierunków działania Wójta gminy Kobylanka dotyczących zwiększenia przejrzystości wydatkowania środków pieniężnych poprzez wprowadzenia elektronicznego rejestru zawieranych umów - projekt nr 1/15.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos poinformował, że autorem projektu uchwały wraz z autopoprawką jest grupa 4 radnych: radna A. Grzyb, radna A. Nelke, radny Z. Gołembowski, radny G. Kłos.

Radna A. Grzyb przedstawiła projekt uchwały wraz z uzasadnieniem, który stanowi zał. nr 37.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna A.Grzyb przedstawiła pozytywną opinię komisji w obecności 4 członków komisji.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna A. Nelke przedstawiła pozytywna opinię komisji w obecności 5 członków komisji.

Wójt p. M.Przysiwek - „Uważam, że to jest pozytywne, aby umowy były w Biuletynie Informacji Publicznej. Decyzja o tym już została podjęta w grudniu. Przedstawiona wersja - projekt uchwały wraz z autopoprawką jest rozszerzoną wersją. Propozycja ujęcia wszystkich zleceń nie jest możliwa, gdyż wiąże się z dodatkowym zadaniem. Proponuję aby umowy były zapisywane od wartości środka trwałego.”

Radny K. Kleinowski - „Jaka wartość jest środka trwałego?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Zgodnie z ustawą wartość środka trwałego jest to kwota 3 500 zł.”

Radna A. Grzyb zgłosiła wniosek, aby w rejestrze były zawierane zlecenia od kwoty 200 zł.

Radna A. Nelke zgłosiła wniosek, aby w rejestrze były zawarte zlecenia od kwoty 500 zł.

Wniosek radnej A. Nelke został przegłosowany w następujący sposób: za- 13, przeciw- 2, wstrzymał się - 0, przy obecnych 15 radnych podczas głosowania.

W wyniku głosowania wniosek radnej A. Nelke został przyjęty.

Po przyjęciu wniosku § 1 ust. 3 pkt. 1) projekt uchwały otrzymuje brzmienie: „zawiera informacje publiczne dotyczące wszystkich umów, a w przypadku zawieranych zleceń przez gminę Kobylanka od kwoty 500 zł, z wyjątkiem umów wynikających ze stosunku pracy zawartego na podstawie Kodeksu Pracy, od dnia 8.12.2014 r. w postaci:…”

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę nr V/20/15 w sprawie ustalenia kierunków działania Wójta gminy Kobylanka dotyczących zwiększenia przejrzystości wydatkowania środków pieniężnych poprzez wprowadzenia elektronicznego rejestru zawieranych umów - zał. nr 38 /głosowanie imienne - zał. nr 39/. Uchwała została podjęta wraz z autopoprawką i zgłoszonym wnioskiem.

Ad. 20

Przyjęcie planów pracy na 2015 rok:

  1. Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka

Plan pracy Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 15 radnych - zał. nr 40.

  1. Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka

Plan Pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Rady Gminy Kobylanka został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 15 radnych - zał. nr 41.

  1. Komisji ds. Społecznych Rady Gminy Kobylanka

Plan Pracy Komisji ds. Społecznych Rady Gminy Kobylanka został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 15 radnych - zał. nr 42.

  1. Rady Gminy Kobylanka.

Plan Pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego i finansów Rady Gminy Kobylanka został przyjęty bez uwag jednogłośnie w obecności 15 radnych - zał. nr 43.

Ad. 21

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Radny K. Kleinowski - „Dotyczy torfowiska - jakie są szanse uzyskania podatku za okres 5 lat?”

Odp. udzieliła skarbnik p. B. Opasińska - „Sprawa torfowiska monitorowana jest przez kilka lat. Jest już dokonane skuteczne dostarczenie decyzji podatkowych.”

Radny Łukasz Biernacik - „Jaką funkcję pełni p. Józef Wojtczak?”

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek - „Jest to pełnomocnik do przygotowania diagnozy dotyczącej działalności istniejącej infrastruktury komunalnej, świetlicowej, szkolnej, kultury fizycznej.”

Ad. 22

Wolne wnioski i informacje.

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - zgłosił wniosek o zwiększenie składu osobowego Komisji ds. Społecznych do 6 osób.

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób:za-14, przeciw-1, wstrzymał się - 0, przy 15 radnych obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Radny M. Walkowiak złożył rezygnację z członka Komisji Rewizyjnej.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos zgłosił wniosek, aby do składu osobowego Komisji ds. Społecznych wszedł radny D. Szczęsny.

Radny D. Szczęsny nie wyraził zgody.

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos zgłosił wniosek, aby do składu osobowego Komisji ds. Społecznych wszedł radny D. Szczęsny.

Radny D. Szczęsny nie wyraził zgody.

Radny M. Walkowiak wnioskuje o wejście do składu osobowego Komisji ds. Społecznych.

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za- 14, przeciw-0, wstrzymał się - 1, przy 15 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Radny M. Ilnicki zgłosił wniosek, aby do składu osobowego Komisji Rewizyjnej wszedł radny D. Szczęsny.

Radny D. Szczęsny wyraził zgodę.

Wniosek został przegłosowany w następujący sposób: za- 13, przeciw-0, wstrzymał się - 2, przy 15 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Radny Ł. Biernacik - poprosił o informacje dotyczące przydomowych oczyszczalni, jak to funkcjonuje?

Odp. udzielił wójt p. M. Przysiwek - „To jest program zły. Pana będzie kosztowało ok. 4 000 zł - 5 000 zł a gminę ok. 9 000 zł. Obowiązkiem gminy jest odbiór ścieków, więc będę rozszerzał zadanie kanalizacyjne. Ten program nie jest efektywny, to jest program drogi.”

Radny D. Dąbkowski - „Co z terenami przy stacji?”

Wójt p. M. Przysiwek -„Wykonanie przyłączy jest tańsze niż wykonanie przydomowych oczyszczalni.”

Radna Cz. Grabowska - „Co z Cisewem?”

Wójt p. M. Przysiwek - „Proszę mi dać czas. Może w Cisewie i Wielichówku wykonanie przydomowych oczyszczalni będzie zasadne. Dokonam analizy kosztowej czy przydomowe oczyszczalnie są tańsze niż podłączenia kanalizacyjne.”

Radna Cz. Grabowska - „ Dotyczy terenów w Cisewie i Wielichówku-budowy biogazowni, żeby komuś się nie spodobały tereny tych dwóch miejscowości.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Nie było tematu Cisewa i Wielichówka.”

Przewodniczący Rady Gminy p. G. Kłos - „Na początku miejscowości Bielkowo brak jest kanalizacji.”

Radny Ł. Biernacik - „Dotyczy sprzedaży gruntu ze zbiornikiem na ścieki - dotyczy terenu przy stacji.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Sprawa musi być załatwiona. Proszę o kontakt w tej sprawie.”

Radna A. Grzyb - wnioskuje o przedstawienie na następnej sesji harmonogramu planu zagospodarowania przestrzennego obr. Motaniec - Bielkowo.

Radna A. Nelke - „Czy była by możliwość, aby na spotkania organizowane przez wójta, takie jak miało miejsce 23 stycznia byli zapraszani przedstawiciele komisji?”

Wójt p. M. Przysiwek - „ Bezwzględnie tak, ale na początku tej praktyki nie będę stosował. Stowarzyszenia mają wyrazić zgodę na chęć działania”

Radna A. Nelke - „Nie jest to zasadne.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Na początku nie, myślę, że kiedy stowarzyszenia wyrażą zgodę na działania to wtedy będę zapraszał do rozmów radnych, sołtysów.”

Radny M. Ilnicki - „Uważam za istotne, aby sesje Rady Gminy były rejestrowane przez kamerę i zamieszczane na stronie gminy. Czy to jest technicznie problem.”

Wójt p. M. Przysiwek - „Nie ma problemu.”

Radny D. Szczęsny - „Sprawa dotyczy sporządzania protokołów, aby protokoły były formułowane jako scenogram.”

Radna A. Grzyb - „protokół powinien zawierać główne tezy.”

Przewodniczący rady Gminy p. G. Kłos - „Jeśli chodzi o scenogram, to musi być wszystko, każde słowo. Poprosiłem aby był cytat. Odnośnie kamery każda osoba może nagrywać i opublikować. Obrady sesji są jawne.”

Radny K. Kleinowski - złożył pisemny wniosek dotyczący powołania skarbnika gminy z dnia 29.01.2015 r., który stanowi zał. nr 44.

Ad. 23

Zamknięcie obrad

Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 13.05 zamknął obrady V sesji Rady Gminy Kobylanka.

Protokołowała:

Joanna Baszak

Przewodniczący Rady Gminy

Grzegorz Kłos

15


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
09 mar 2015

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
09 mar 2015, godz. 13:21

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
09 mar 2015, godz. 13:21