Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ nr IV/2011 z sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej 27 stycznia 2011 r. w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Kobylance


PROTOKÓŁ nr IV/2011

z sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej 27 stycznia 2011 r.

w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Kobylance

 

Przewodnicząca Rady Gminy Kobylanka Irena Rybarczyk o godz. 10.00 otworzyła sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczyła, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 15 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji - lista obecności radnych oraz gości stanowi załącznik nr 1 i 2 do nin. protokołu.

W posiedzeniu udział wzięli przedstawiciele Urzędu Gminy : Wójt Gminy Andrzej Kaszubski, zastępca wójta Tadeusz Lubert , sekretarz gminy Jolanta Kazberuk , skarbnik Daniel Urbańczyk oraz pełnomocnik wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii Robert Bartosik.

 

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z III sesji Rady Gminy z dnia 30.12.2010 r.

Radna Katarzyna Kozdrowska-Synówka zgłosiła niezgodność w w/w projekcie, która dotyczy pkt. 6 podp. c), a mianowicie numer projektu uchwały nie jest spójny z numerem podjętej uchwały.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk udzieliła wyjaśnienia, że może się zdarzyć sytuacja, że numer projektu uchwały nie jest taki sam jak numer podjętej uchwały, gdyż projekty są rejestrowane z chwilą złożenia w Biurze Rady, natomiast wprowadzenie danego projektu uchwały do porządku obrad może być w innej kolejności.

Radna Katarzyna Kozdrowska-Synówka przyjęła powyższe wyjaśnienie.

Protokół z III sesji Rady Gminy z dnia 30.12.2010 r. został przyjęty w następujący sposób:za-14, przeciw-0, wstrzymał się - 1, przy 15 obecnych podczas głosowania /głosowanie imienne zał. nr 3 do nin. protokołu./

 

Ad. 3

Sprawozdanie z realizacji Gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w roku 2010.

Pełnomocnik wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii Robert Bartosik przedłożył Radzie sprawozdanie z przebiegu działania Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz pełnomocnika wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii na terenie gminy Kobylanka za rok 2010, które zostało przekazane radnym w materiałach na sesję /załącznik nr 4 do nin. protokołu/.

Radna Katarzyna Kozdrowska-Synówka zgłosiła uwagę: - po podsumowaniu wszystkich kwot wydatkowanych w roku 2010 brakuje kwoty w wysokości 1 900,00 zł.

Pełnomocnik wójta R. Bartosik - udzielił odpowiedzi: tak, w sprawozdaniu niechcący pominięto jeden wydatek. Została udzielona pomoc rzeczowa - dofinansowanie do zakupu wózka inwalidzkiego dla dziecka niepełnosprawnego.

Radna Anna Liśkiwicz: - dofinansowanie kawiarenek internetowych prowadzonych przez OSP- jak się przedstawia koszt 1 godz.?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik -zgodnie z umową koszt 1 godz. to od 25,00 zł do 30,00 zł

Radna A. Liśkiwicz: -czy jest zatrudniony instruktor, czy jest możliwość korzystania z drukarki? Z kim są podpisane umowy na prowadzenie kawiarenki internetowej?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: -jest dostępność drukarki, natomiast w każdej kawiarence jest osoba odpowiedzialna, umiejąca pracować z internetem. Kawiarenkę internetową w Reptowie przyjęliśmy od OSP . Z instruktorami są zawarte umowy cywilno-prawne. Rzeczywisty całkowity koszt za dwa punkty ( w Reptowie i Kobylance) to 6 279,00 zł. Rozliczenia są dokonywane miesięcznie.

Radna Renata Krzyształowicz: - jakie są zasady kwalifikacji dzieci na wyjazdy na kolonie finansowane przez komisję?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: -bazujemy na informacjach pedagogów, dzieci pochodzą z rodzin alkoholowych. Informacja wychodzi ze szkoły.

Radny Andrzej Suchta - koszt zatrudnienia specjalisty wzrósł prawie o 100 %, wcześniej było 6 000,00 zł a teraz 12 000,00 zł.

Pełnomocnik R. Bartosik -wzrosło wynagrodzenie dwóch osób, pedagoga i terapeuty o 5,00 zł / godz. W roku 2010 Punkt konsultacyjny pracował trzy kwartały, w roku 2011 ujęto koszt całego roku.

Radny Ireneusz Siwiec: - proszę aby radnemu, chociażby mi nie kupować takich książek, nie chciałbym, aby zakup książki dla radnego był dokonany z funduszy profilaktyki.

Pełnomocnik wójta R. Bartosik - książkę, którą przekazałem dla radnych jest to nowość, jest to interpretacja osób bardzo kompetentnych.

Przewodnicząca Rady Gminy Irena Rybarczyk -na jakich zasadach prowadzona jest działalność punktu konsultacyjnego?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: - w punkcie konsultacyjnym działa : prawnik, psycholog, terapeuta, doradca zawodowy. Z punktu konsultacyjnego korzystają osoby zainteresowane sprawami rozwodowymi, separacyjnymi, osoby dorosłe, młodzież mająca problemy społeczne. Zostało udzielonych ok. 100 porad. Punkt konsultacyjny mieści się w budynku GOK w Kobylance w pomieszczeniu gdzie znajduje się kawiarenka internetowa.

Radna R. Krzyształowicz: - jak mieszkańcy się dowiadują o działalności punktu konsultacyjnego?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: -informacja o działalności jest wymieszona w samym punkcie konsultacyjnym (GOK w Kobylance), w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Kobylance i na stronie internetowej Gminy Kobylanka.

Radna A. Liśkiewicz: - czy wzrosła sprzedaż alkoholu, czy posiadamy informację dotyczącą ilości punktów sprzedaży alkoholu?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: -brak informacji, gdyż do 31.01 osoby zainteresowane składają oświadczenia. Informacja o ilości punktów sprzedaży zostanie przygotowana w terminie późniejszym.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła pozytywną opinię komisji do przedstawionego sprawozdania z przebiegu działania Gminnej Komisji Rozwiązywania problemów alkoholowych oraz pełnomocnika wójta ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii na terenie gminy Kobylanka za rok 2010.

 

Ad. 4

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2011 /projekt nr 23/11/.

Pełnomocnik wójta R. Bartosik omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 5/.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych Marzena Kosiacka przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Radna Ewa Bajster: - proszę o szczegóły dotyczy harmonogramu działań na rok 2011, pkt. II p. 3”Tworzenie i finansowanie bieżącej działalności świetlic socjoterapeutycznych da dzieci i rodzin z problemami alkoholowymi”

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: - planujemy otworzyć w Reptowie taką świetlicę, dodatkowo zatrudnić tam psychologa i 2 lub 3 terapeutów. Wstępne ustalenia to działalność 2 razy w tygodniu po 4 godz. Ustalamy grupy wiekowe np. grupy 12 osobowe, w przedziale wiekowym: 5-7 lat, 8-9 lat, 1-,12 lat, 13-15 lat. Głównie dotyczyć to będzie dzieci ze szkół podstawowych. Po informacji jaką uzyskaliśmy od pedagoga szkolnego prawdopodobnie będzie to grupa dzieci w przedziale wiekowym 10-13 lat. Działalność takiej świetlicy będzie na zasadzie dobrowolności. Każdy zainteresowany będzie musiał we własnym zakresie dziecko dowieść na zajęcia.

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk: - dzieci, które mają właściwą opiekę rodziców to w zasadzie nie potrzebują, aby taka świetlica działała. Jak zapewnimy dowóz na zajęcia do tej świetlicy dzieciom z rodzin patologicznych, które nie bardzo mogą liczyć na pomoc rodziców?

Wójt Gminy Andrzej Kaszubski: - problem terapii jest problemem bardzo złożonym. Mówimy tu o szkole, o dzieciach, o rodzinie. Bardzo dużo zależy od wychowawcy, pedagoga, od zespołu interdyscyplinarnego. Praca tylko z dziećmi niczego nie załatwi, praca powinna odbywać się z dziećmi wraz z rodzicami. Świetlica socjoterapeutyczna powinna działać wspólnie z dziećmi i ich rodzicami. Działania powinny być realizowane wspólnie z rodzinami, tymi których problem dotyczy. Takie działania chcemy aby były rozpoczęte za rok, może dwa.

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: - problem świetlicy socjoterapeutycznej to od początku praca dziecka z rodziną, rodzicami.

Radna M. Kosiacka: - sprawa dostępności narkotyków na terenie gminy Kobylanka, czy były obserwowane takie punkty, czy było coś robione w tym temacie?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik: - wiemy o miejscowościach takich jak Morzyczyn, Reptowo i Niedźwiedź. Nie mamy dostępu informacji o działaniach, gdyż brak ścisłej współpracy z pionem operacyjnym policji.

Wójt Gminy A. Kaszubski: -jeżeli ktoś ma wiedzę na ten temat , to proszę powiedzieć, wskazać miejsce i temat.

Pełnomocnik wójta R. Bartosik - jeśli ktoś wie o nielegalnej sprzedaży alkoholu to proszę przesłać nam informacje, nawet anonimowo. Jeśli działamy bez pisma, skargi to może ktoś osądzić, że jest „pomówienie”. Więc w tym wypadku proszę o wskazanie pisemne o problemach jakie znajdują się wokół nas.

Radna R. Krzyształowicz: -czy anonimy są rozpatrywane?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik - anonimy są rozpatrywane. Np. w Reptowie wiemy gdzie sprzedają nieoficjalnie alkohol. Oficjalnie nikt nie zgłasza więc nic nie możemy zrobić.

Radny Zygmunt Gołembowski - były zgłaszane różne sprawy np. znęcanie się nad rodziną i tak nikt nic w tym temacie nie robi.

Pełnomocnik wójta R. Bartosik -dlaczego ja o tym nic nie wiem?

Radny Ireneusz Siwiec - czy na terenie gminy jest uprawa narkotyków?

Pełnomocnik wójta R. Bartosik - jedna uprawa była w Jęczydole.

Radna R. Krzysztanowicz - jak się odbywa dofinansowanie do wyjazdów na kolonie. Czy obowiązują jakieś zasady, kwalifikacje. Z doświadczenia wiemy, że odbywa się tzw. łapanka, jadą dzieci z rodzin zamożnych.

Pełnomocnik wójta R. Bartosik -środowisko dzieci ze szkoły w Kunowie jest najbardziej patologiczne. Kwalifikacje były bardzo dokładnie robione. Wśród dzieci powstało coś takiego, że jak jedziesz na kolonie „ jesteś gorszy”. Dlatego zostały ustalone inne kryteria - dobry wyniki w nauce. Pierwszeństwo wyjazdu mają dzieci z rodzin patologicznych. Decyduje też kryterium dochodu. Niektórzy po prostu dopłacają do wyjazdu dziecka.

W tym momencie salę obrad opuściła radna Anna Liśkiewicz. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 14.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr IV/23/11

/głosowanie imienne zał. Nr 6/ w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie na rok 2011 /zał. Nr 7/.

Została ogłoszona przerwa 10 min.

Ad. 5

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informacja dotycząca realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

Na początku Wójt odniósł się do artykułów prasowych na temat zadłużenia gmin w Polsce, w tym gminy Kobylanka. Na posiedzeniu Komisji ds. społecznych Radna Ewa Barełkowska wyraziła swoje zaniepokojenie zawartą w nich wypowiedzią skarbnika gminy na temat wskaźnika zadłużenia gminy - 71 %, i potencjalnych trudności kredytowych na inwestycje.

Skarbnik gminy Daniel Urbańczyk wyjaśnił, że artykuł w Rzeczpospolitej był publikowany w kontekście rozporządzenia Ministra Finansów dotyczących tytułów długu publicznego.

Poinformował, że Gmina Kobylanka ma podpisane cztery umowy na kwotę 4 400 000 zł. Po wliczeniu ich do zadłużenia wskaźnik zadłużenia w tym roku wzrośnie do ok. 71 %.

Skarbnik gminy D. Urbańczyk - do Regionalnej Izby Obrachunkowej wystąpiliśmy o opinie w sprawie nowych zobowiązań dotyczących sfinansowania budżetu w 2011 roku, wiemy, że są pozytywne.

Radna E. Barełkowska - były obligacje zaciągnięte wcześniej, czy wystarczy nam środków na zaplanowane na ten rok inwestycje?

Skarbnik D. Urbańczyk - 1 240 000 zł jest nasze, jeżeli dostaniemy kredyty zgodnie z planem to zaplanowane inwestycje będą realizowane. Jeśli jednak banki nie udzielą nam kredytów ze względu na przekroczenie wskaźników, będziemy musieli odstąpić od inwestycji.

 

Wójt Gminy A. Kaszubski przedłożył Radzie Gminy informację o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance oraz informację dotyczącą realizacji uchwał podjętych przez Radę Gminy Kobylanka.

  1. W ostatnich dniach gminę obiegła wiadomość dotycząca zmiany ustawy o finansach publicznych i rozporządzenia Ministra Finansów dotyczących obliczania wskaźników zadłużenia Jednostek Samorządu Terytorialnego. Zgodnie z ta zmianą do zadłużenia wlicza się nie tylko kredyty, pożyczki, obligacje, ale także zobowiązania wynikające z wierzytelności, umów o partnerstwie publiczno - prywatnym, leasingu, itd. Gmina realizując swoje zamierzenia inwestycyjne korzystała ze wszystkich instrumentów finansowych zgodnie z obowiązującym prawem. Część z nich nie wchodziła we wskaźnik zadłużenia, a tak naprawdę zależała tylko od możliwości rocznej spłaty, którą gmina w dalszym ciągu posiada. Faktyczna sytuacja finansowa gminy, zdolność do spłaty zobowiązań wcale się nie zmieniła. Wprowadzenie nowego rozporządzenia ministerstwa spowodowało tylko to, że z dnia na dzień jedna z najlepiej ocenianych pod względem rozwoju gmin w Polsce stała się jedną z gorszych tylko ze względu na zmianę sposobu liczenia wskaźników. Tak naprawdę wiele samorządów zostało zaskoczonych decyzja ministerstwa, zabrakło w tym wszystkim odpowiedniego vacatio legis, tak by samorządy mogły przygotować się do zmian. Planowanie inwestycji i sposób ich finansowania odbywa się w cyklu wieloletnim i z dużym wyprzedzeniem, dlatego każda zmiana w trakcie takiej realizacji jest niedopuszczalna ponieważ powoduje pewne nieprzewidziane komplikacje. Chciałbym w tym miejscu jednak wszystkich uspokoić. Gmina ma przyjęty budżet na 2011 rok, w który zapisanych jest kilka inwestycji z wykorzystaniem środków unijnych na kwotę przekraczającą 12 mln złotych stanowiącą blisko 50 % wszystkich wydatków. Budżet posiada pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej i na dzień dzisiejszy jest realizowany. Przez cały czas z uwagą analizowane są różne warianty polepszenia wskaźników. Jedyną konsekwencją tej kuriozalnej sytuacji może być to, że tylko w przyszłym roku zwolnimy trochę tempo inwestycyjne i tym samym absorbcję środków unijnych, ponieważ cały czas posiadamy nadwyżkę operacyjna i na bieżące funkcjonowanie środków finansowych nam nie zabraknie. W 2013 roku zgodnie z ustawa o finansach publicznych zmieni się kolejny raz sposób wyliczania wskaźników dla gmin i wtedy ponownie będziemy jedna z lepszych gmin w Polsce. Jednak ze względu na dynamikę zmian prowadzoną przez ministerstwo w tak fundamentalnej sprawie jaką są finanse publiczne nie jestem w stanie jednoznacznie określić perspektyw na przyszłość. Dlatego w miarę rozwoju sytuacji będę Państwa Radnych na bieżąco informował.

 

  1. Zebrania wyborcze sołtysów i rad sołeckich:

  1. Bielkowo - na zebraniu w dniu 10 stycznia br. nie wybrano sołtysa i tym samym rady sołeckiej. Zebranie zostanie powtórzone 3 lutego br.

  2. Cisewo/Wielichówko - 17 stycznia - Czesława Grabowska

  3. Jęczydół -18 stycznia - Aneta Nelke

  4. Kobylanka - 19 stycznia - Stanisław Karpiński

  5. Kunowo - 20 stycznia - Ireneusz Siwiec

  6. Motaniec - 21 stycznia - Danuta Głodała

  7. Niedźwiedź - 24 stycznia - Zbigniew Drohomirecki

  8. Morzyczyn/Zieleniewo - 25 stycznia - Zygmunt Gołembowski

  9. Reptowo - 26 stycznia - Zofia Dąbkowska

 

  1. Zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu zmiany Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kobylanka. Zmiana Studium obejmuje obszar w granicach administracyjnych gminy, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko, w dniach od 03.01.2011r. do 15.02.2011r. w siedzibie Urzędu Gminy w Kobylance, w sali nr 25 w godzinach od 9.00 do 15.00 w środę do 16.30 .

  1. Dyskusja publiczna nad przyjętymi rozwiązaniami w projekcie zmiany studium odbędzie się dnia 11.02.2011 r. o godz. 12.00 w sali nr 25 Urzędu Gminy.

  2. Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym każdy, kto kwestionuje ustalenia przyjęte w projekcie zmiany studium, może wnieść uwagi. Uwagi należy składać w formie pisemnej, ustnie do protokołu, za pomocą środków komunikacji elektronicznej - e-mail: ugk@kobylanka.pl, do Wójta Gminy Kobylanka, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 09.03.2011r.

 

  1. Promenada jest zagrożona przez stały wzrost poziomu wody w Jeziorze Miedwie. Codziennie przybywa około 1 cm wody, a śluzy na Płoni są maksymalnie otwarte. Na 3 lutego br. zaplanowano spotkanie sztabu kryzysowego z udziałem wszystkich instytucji mających wpływ na stosunki wodne w naszym rejonie.

 

  1. Wysoki poziom wód gruntowych jest podstawową przyczyną oblodzenia drogi powiatowej w Kunowie. W ostatnim czasie dokonano szczegółowych oględzin miejsc z których wydobywa się woda. Na dzień dzisiejszy robione są ekspertyzy w tej sprawie, aby poznać przyczyny i w przyszłości skutecznie zapobiec temu zjawisku. Obecnie tylko doraźnie również z udziałem gminy zatory lodowe powstające na drodze są usuwane. Sytuacja ta stanowi bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa zarówno dla ruchu samochodowego jak również pieszego. Współpracując z sołtysem Kunowa jesteśmy w ciągłym kontakcie z Zarządem Dróg Powiatowych w Stargardzie w dbałości o bezpieczeństwo mieszkańców.

 

  1. Przekazano plac pod budowę ścieżki rowerowej Motaniec - Zieleniewo w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Zgodnie z projektem umowy zawartym w specyfikacji przetargowej zakończenie inwestycji planowane jest na 30 kwietna 2011 roku. Podczas realizacji tej inwestycji wykonane zostaną zjazdy z ulicy Szczecińskiej na osiedle Zielone w Kobylance i ulicę Łabędzią w Morzyczynie. Wartość inwestycji to około 2 100 000 zł. Dofinansowanie środkami unijnymi zaplanowanie jest na poziomie 1 050 000 zł.

 

  1. Realizacja inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - Internet dla mieszkańców Gminy Kobylanka. Jest na etapie uzgadniania SIWZ i ogłoszenia przetargu na realizacje inwestycji. Wartość inwestycji przekracza 2 000 000 zł i dofinansowana jest na poziomie 85% tj. w kwocie ponad 1 700 000 zł.

 

  1. Na 8 marca br. zaplanowana jest kolejna rozprawa sądowa pomiędzy Gminą Kobylanka a GDDKiA w Szczecinie w sprawie kosztów oświetlenia węzła Motaniec.

 

Udział wójta, przedstawicieli urzędu w pracach stowarzyszeń i oficjalnych spotkaniach.

  1. Uczestnictwo wójta w spotkaniu świąteczno noworocznym prezydentów, burmistrzów i wójtów powiatu stargardzkiego.

 

Sprawy różne

  1. Dziękuje wszystkim za udział we Mszy Świętej w intencji gminy i jej mieszkańców.

 

Wójt Gminy A. Kaszubski przekazał informacje dotyczące realizacji podjętych uchwał przez Radę Gminy Kobylanka na ostatniej sesji Rady Gminy /załącznik nr 8 do nin. protokołu/.

 

Ad. 6

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącej Rady Gminy.

Przewodnicząca Rady Gminy I. Rybarczyk poinformowała, że

  1. do Biura Rady wpłynęły dwie uchwały:

  1. Uchwała Nr V/29/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu jednostki samorządu terytorialnego zał. Nr 9 do nin. protokołu/.

  2. Uchwała Nr V/30/2011 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii możliwości sfinansowania deficytu budżetu Gminy Kobylanka w 2011 r. /zał. Nr 10 do nin. protokołu/.

  1. wpłynęło pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w sprawie udzielania dotacji na realizowanie programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii, które zostało odczytane w obecności wszystkich obecnych na posiedzeniu. Pismo stanowi załącznik nr 11 do protokołu.

  2. od Wójta gminy wpłynęło sprawozdanie o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez Gminę Kobylanka za rok 2010 - załącznik nr 12 do protokołu.

  3. wpłynęło zaproszenie Ludowego Klubu Sportowego w Różankach na turniej piłki nożnej.

  4. na prośbę Radnego Powiatu Stargardzkiego Dariusza Zagrodzkiego informuje o pełnionym przez niego dyżurze w Urzędzie Gminy w dniu 9.02.2011 r. /środa/ w godz. 15.00 - 17.00.

  5. Istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia w ustalonym terminie, dla całej Rady Gminy. Koszt całego szkolenia 2 800 zł. Termin szkolenia 25.02.2011 r. /piątek/ ok. 5 godz. zegarowych. Za udział w szkoleniu nie przysługuje dieta.

  6. wszyscy radni złożyli w terminie oświadczenia majątkowe.

  7. w 2005 roku został w ramach akcji „Przejrzysta Polska” został przyjęty „Kodeks Etyczny”, który zawiera standardy zachowania radnego. Przyjęcie kodeksu przez radnych odbywa się na zasadzie dobrowolności poprzez złożenie podpisu w biurze Rady.

Przewodnicząca Rady przekazała radnym tekst „Kodeksu etycznego”

 

Ad. 7

Interpelacje i zapytania.

Radna Ewa Bejster - w związku z realizacją inwestycji ”przeciw wykluczeniu cyfrowemu”. Czy Gmina będzie właścicielem sieci internetowej? Czy przeciętny mieszkaniec będzie miał dostęp do internetu?

Radny Ireneusz Siwiec - jest problem z mieszkańcem Kunowa, który jest bezdomny, mieszka przygarnięty przez rodzinę z Kunowa . Proszę o zajęcie się tym problemem, dotyczy to pana Witolda N.

Radny Zygmunt Gołembowski - w związku z sytuacją powodziowa na promenadzie proszę o udrożnienie przejazdu ul. Łabędzia. Poinformował, że sytuację, którą mamy to jest wina rowów w Morzyczynie, które nie są czyszczone.

Radny Józef Tarnawski -w jaki sposób zabezpieczyć urządzenia na oczyszczalni przed zalaniem?

Radny I. Siwiec - dotyczy stanu drogi w Kunowie, wcześniej były problemy z zamarzającą wodą na drodze , a teraz dziury na drodze zostawione przez wykonawców gazu.

 

Ad 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 rok /projekt nr 24/11/.

Skarbnik gminy D. Urbańczyk omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 13 do nin. protokołu/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji.

Do projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr IV/24/11

/głosowanie imienne zał. Nr 14 do nin. protokołu/ w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2011 rok /zał. Nr 15 do nin. protokołu/.

Została ogłoszona przerwa 10 min.

 

 

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Niedźwiedź gmina Kobylanka /projekt nr 25/11/.

Zastępca wójta Tadeusz Lubert omówił powyższy projekt uchwały /zał. Nr 16 do nin. protokołu/.

Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Anna Liśkiewicz przedstawiła do powyższego projektu uchwały pozytywną opinię komisji. Do projektu uchwały brak pytań.

Rada Gminy w obecności 15 radnych podjęła jednogłośnie uchwałę Nr IV/25/11

/głosowanie imienne zał. Nr 17 do nin. protokołu/ w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obrębu Niedźwiedź gmina Kobylanka /zał. Nr 18 do nin. protokołu/.

 

Ad.10

Przyjęcie planów pracy na 2011 rok:

    1. Plan Pracy Komisji Rewizyjnej

Plan pracy został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych, który stanowi załącznik nr 19 do nin. protokołu.

    1. Plan Pracy Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów

Plan pracy został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych, który stanowi załącznik nr 20 do nin. protokołu

    1. Plan Pracy Komisji Ds. Społecznych

Plan pracy został przyjęty jednogłośnie w obecności 15 radnych, który stanowi załącznik nr 21 do nin. protokołu

 

Ad. 11

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania udzielił wójt gminy A. Kaszubski.

Radna Ewa Bejster - w związku z programem internetowym. Czy Gmina będzie właścicielem sieci? Czy przeciętny mieszkaniec będzie miał dostęp?

Realizacja jest w ramach programu „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu - Internet dla mieszkańców Gminy Kobylanka”. W związku z tym, że Gminy muszą się stać dystrybutorem to znaczy, że to będzie dostępne dla wszystkich mieszkańców. Najpierw musimy wybudować i uruchomić program. Przedsięwzięcie trwa do końca roku. O udostępnienie dla ogółu możemy zacząć rozmawiać od połowy drugiego półrocza 2012 roku. Przesył będzie miał moc 10 MB. To będzie wystarczające dla przeciętnego użytkownika.

Radny Ireneusz Siwiec - jest problem z mieszkańcem Kunowa. Proszę problem wyjaśnić dotyczy to pana Witolda N.

Temat jest znany, zajmuje się nim GOPS, ale nie może być upubliczniony ze względu na ochronę danych osobowych.

Radny Zygmunt Gołembowski - w związku z sytuacją na promenadzie proszę o udrożnienie przejazdu ul. Łabędzia. Poinformował, że sytuację którą mamy to jest wina rowów w Morzyczynie, które nie są czyszczone.

Już są podjęte działania. Po to się zbiera sztab kryzysowy aby uruchomić drogi komunikacyjne. Decyzja będzie w sytuacji doraźnych działań w ramach działań sztabu kryzysowego. Wszystko jest rozważane. Decyzja zapadnie po spotkaniu sztabu kryzysowego.

Rowy melioracyjne należą do Starosty Powiatowego. Monitoring jest robiony kto czerpie korzyści z rowu. Starosta powinien wskazać kto jest odpowiedzialny za czyszczenie rowów melioracyjnych.

Radny Józef Tarnawski -w jaki sposób zabezpieczyć urządzenia na oczyszczalni od wody?

W spotkaniu sztabu kryzysowego będzie uczestniczyć również przedstawiciel Wodociągów, które podejmą działania w sprawie zabezpieczenia urządzeń na oczyszczalni i studzienek kanalizacyjnych.

Radny I. Siwiec - dotyczy stanu drogi w Kunowie

Problem zostanie zgłoszony firmie aby doraźnie podjąć działania w uporządkowaniu terenu.

Ad. 12

Wolne wnioski i informacje.

Radna Katarzyna Synówka-Kozdrowska - bardzo zły stan drogi od zjadu w kierunku CPN w Motańcu. Wniosek dotyczy załatania i oznakowania drogi na wysokości magazynów NETTO.

Wójt A. Kaszubski - poinformował, że droga gminna jest od przystanku /przy zjeździe na obwodnicę/ w kierunku Kobylanki. Odcinek od przystanku w kierunku CPN Motaniec do obwodnicy jest to droga GDDKiA. Problem powstałych dziur na drodze został już zgłoszony do GDDKiA.

Radna E. Bejster - rok 2011 jest rokiem wolontariatu. Chcemy wystąpić o pozyskanie środków finansowych. Wnioskuję, aby radni jedną dietę oddali na zakup roślin, aby je posadzić np. na promenadzie.

Radna Renata Krzysztanowicz - chciałabym, aby Rada rozpatrzyła propozycję mojej osoby do pracy w Komisji ds. społecznych.

 

Ad. 13

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodnicząca Rady o godzinie 13.15 zamknęła IV sesję Rady Gminy.

Protokołowała: Przewodniczyła:

 

Joanna Baszak Przewodnicząca Rady Gminy

Inspektor UG

Irena Rybarczyk

 

 

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zalacznik 9 (PDF, 1.29Mb) 2011-03-04 18:11:30 74
zalacznik 10 (PDF, 891.66Kb) 2011-03-04 18:11:30 85
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
04 mar 2011

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
04 mar 2011, godz. 18:08

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
04 mar 2011, godz. 18:11