Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr III/14 z Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Kobylanka odbytej w dniu 10 grudnia 2014 r.

 

PROTOKÓŁ Nr III/14

 

z Nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy Kobylanka

odbytej w dniu 10 grudnia 2014 r.

 

Ad. 1

Otwarcie i stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos o godz. 10.00 otworzył nadzwyczajną sesję Rady Gminy Kobylanka. Przewodniczący Rady Gminy oświadczył, że zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 14 radnych, co wobec ustawowego składu Rady Gminy wynoszącego 15 radnych stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał - lista obecności - zał. Nr 1.

Nieobecny radny Daniel Szczęsny.

W posiedzeniu udział wzięły następujące osoby: wójt gminy p. Mirosław Przysiwek, sekretarz gminy p. Jolanta Kazberuk i skarbnik gminy p. Bernadeta Opasińska oraz zaproszeni goście; p. Aleksandra Sośnicka - doradca CURULIS i p. Hubert Goska - doradca CURULIS - lista obecności zał. nr 2.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował, że nadzwyczajna sesja została zwołana na wniosek Wójta Gminy, który stanowi zał. Nr 3.

W dniu 5.12.2014 r. zostało złożone pismo dotyczące ujęcia w obradach nadzwyczajnej sesji projektu uchwały w sprawie emisji obligacji Gminy Kobylanka oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu - zał. nr 3.

W wyniku głosowania projekt uchwały w sprawie emisji obligacji Gminy Kobylanka oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu - projekt nr 12/14 , w obecności 14 radnych został jednogłośnie przyjęty do porządku obrad jak pkt 5.

 

Ad. 2

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Kobylanka - projekt nr 8/14 - zał. nr 4.

Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował, że zgodnie z § 40 statutu Gminy Kobylanka projektodawca przedstawi projekt uchwały.

Wójt p. Mirosław Przysiwek poprosił o omówienie zgodnie z § 44 statutu Gminy Kobylanka projektu uchwały.

Skarbnik Gminy p. Bernadeta Opasińska - przedstawiła uzasadnienie do projektu uchwały:

„W dniu 22 października 2014r., uchwałą Nr XXV.163.S.2014, Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie stwierdziło nieważność uchwały Nr XLVI/271/14, Rady Gminy Kobylanka z dnia 25 września 2014r. w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014-2023.

Powodem stwierdzenia nieważności uchwały Nr XLVI/271/14, było niezachowanie relacji, której mowa w art.243ustawy o finansach publicznych. W przedmiotowej uchwale Rady Gminy przyjęto, iż relacja łącznej kwoty spłat rat kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami od kredytów i pożyczek, wykupów papierów wartościowych wraz z należnymi odsetkami i dyskontem od papierów wartościowych oraz potencjalnych kwot wynikających z udzielonych poręczeń i gwarancji, do planowanych dochodów ogółem wyniesie 13,17%, a tym samym przekroczy średnią arytmetyczną z obliczonych dla ostatnich trzech lat relacji jej dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu, wynoszącą 12,98%. Tym samym organ stanowiący nie będzie mógł uchwalić budżetu na 2015r.

W wyniku niewykonania zaplanowanych dochodów ze sprzedaży majątku oraz z powodu konieczności wykonywania zadań publicznych na podstawie zawartych umów i zleceń i dokonywania zapłaty zobowiązań z nich wynikających - Gmina nie jest w stanie spłacić debetu w rachunku bieżącym w wysokości 1.500.000 zł na koniec roku budżetowego.

Zawarta w programie naprawczym restrukturyzacja długu, pozwoli na spłatę kredytu i pożyczki, wcześniej zaciągniętych na realizowane inwestycje gminne takie jak budowa ścieżki rowerowej, drogi Reptowo-Motaniec, Internet dla mieszkańców czy ostatnio realizowanej sieci kanalizacyjnej pn. „Ochrona wód jeziora Miedwie….” a także na spłatę debetu w rachunku bieżącym, co pozwoli na ponowne jego uruchomienie w m-cu styczniu 2015. Początek roku budżetowego w gminie jest najtrudniejszym okresem rozliczeniowym z powodu konieczności zachowania ciągłości zadań a także braku w I kwartale dochodów z tyt. podatków i opłat lokalnych.

Reasumując - na podstawie przewidywanego wykonania dochodów oraz wydatków roku 2014 oraz przyjętych w projekcie budżetu na 2015r., realnych dochodów i wydatków wynikających z konieczności kontynuacji zadań publicznych oraz zgodnie z zasadami określonymi w art.242-244 ustawy o finansach publicznych, wnioskuję o przyjęcie Programu postępowania naprawczego na lata 2015-2016.”

Pani Aleksandra Sośnicka - doradca CURULIS Sp. z o.o. Poznań omówiła projekt Programu Naprawczego dla Gminy Kobylanka:

Przyczyny PPN:

  1. Niekorzystna sytuacja finansowa JST:

    • zbyt niskie, w stosunku do potrzeb, wykonanie dochodów;

    • wzrastający poziom wydatków, w tym przede wszystkim wydatków bieżących;

    • kredyty, pożyczki i wyemitowane obligacje niedostosowane do struktury dochodów
      i wydatków;

  • Zaostrzone przepisy dotyczące obliczania maksymalnego możliwego wskaźnika obsługi zadłużenia JST.

Cele PPN:

Cel ustawowy - zachowanie relacji z art. 242-244 UoFP

A przy tym:

  • racjonalizacja wydatków i zadłużenia jednostki;

  • poprawa dyscypliny finansów publicznych;

  • identyfikacja ryzyka finansowego grożącego jednostce;

  • stabilizacja polityki finansowej jednostki.

Podstawa prawna PPN:

Art. 240a ustawy o finansach publicznych wprowadzony na mocy ustawy z dnia 8 listopada 2013 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw

określa:

  • kto opracowuje PPN;

  • okres obowiązywania;

  • strukturę dokumentu;

  • obligatoryjne ograniczenia;

  • zasady uchwalania.

PPN opracowuje:

  1. JST bez możliwości uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej lub budżetu (art. 242-244 UoFP), gdy:

    • planowane wydatki bieżące są wyższe niż planowane dochody bieżące powiększone o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych i wolne środki:

    • koszty obsługi zadłużenia (raty + odsetki) do planowanych dochodów ogółem przekroczą średnią arytmetyczną z obliczonych dla ostatnich trzech lat relacji jej dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu:

  • JST, w których występuje zagrożenie realizacji zadań publicznych.

Termin opracowania PPN:

  1. Na początku roku:

    • przekroczenie wskaźników w oparciu o planowane wykonanie po III kwartałach;

    • negatywna opinia RIO do projektu budżetu lub WPF.

  • W trakcie roku:

  • PPN opracowuje się na okres nieprzekraczający 3 kolejnych lat budżetowych.

    Struktura dokumentu - PPN:

    • wprowadzenie do WPF słabego wykonania;

    • brak możliwości uchwalenia zmiany budżetu lub unieważnienie zmiany WPF.

      1. Analiza finansów Gminy wraz z określeniem przyczyn zagrożenia realizacji zadań publicznych:

        • dochody;

        • wydatki;

        • zadłużenie.

    • Plan przedsięwzięć naprawczych:

      • możliwe do uzyskania oszczędności;

      • harmonogramem wprowadzania poszczególnych przedsięwzięć.

      • Przewidywane efekty finansowe zalecanych przedsięwzięć wraz z przedstawieniem sposobu ich obliczania:

        Obligatoryjne ograniczenia:

        - kredyty, pożyczki i obligacje na nowe inwestycje

        - pomoc finansowa innym JST

        - nowe poręczenia i gwarancje

        - ponoszenie wydatków na promocję

        - tworzenie funduszu sołeckiego

        - wzrost wynagrodzeń dla zarządu i radnych

        - realizacja zadań nieobligatoryjnych.

        Zasady uchwalania PPN:

        - wystąpienie przesłanek do opracowania PPN

        - przystąpienie do opracowania PPN

        - uchwała organu stanowiącego w sprawie PPN

        - opinia RIO w sprawie przedłożonego PPN

        - realizacja przyjętych w programie założeń.

         

        Podstawy wdrożenia PPN w Gminie Kobylanka.

        Analiza dochodów, wydatków i zadłużenia gminy.

         

        Dochody - stan na dzień 6.XI.2014 r.

         

        2009

        2010

        2011

        2012

        2013

        2014*

        DOCHODY OGÓŁEM

        14 340 747

        14 913 520

        18 734 730

        20 245 144

        20 184 872

        22 116 820

        Dochody bieżące

        12 835 524

        13 039 816

        14 547 879

        17 323 122

        17 672 295

        19 267 910

        Podatki i opłaty lokalne

        5 127 348

        5 354 690

        5 550 101

        6 197 880

        6 659 310

        7 132 698

        Udział w podatkach centralnych

        3 096 222

        2 875 870

        3 818 431

        4 311 714

        3 654 079

        4 190 694

        Subwencje

        2 368 861

        2 452 881

        2 794 755

        3 052 760

        3 284 589

        3 309 648

        Dotacje

        1 908 943

        1 828 244

        1 848 277

        2 310 122

        2 542 943

        2 483 350

        Dofinansowanie

        0

        80 000

        80 000

        3 623

        0

        63 184

        Pozostałe

        334 149

        448 131

        456 314

        1 447 023

        1 531 373

        2 088 335

        Dochody majątkowe

        1 505 223

        1 873 704

        4 186 851

        2 922 021

        2 512 577

        2 848 910

        Dochody z majątku

        839 223

        977 751

        1 653 562

        576 173

        1 160 997

        1 718 398

        Dotacje na inwestycje

        666 000

        895 953

        2 533 289

        2 345 848

        1 351 580

        1 130 512

         

        *wartości planowane po III kwartale uzupełniono o uchwały Rady Gminy oraz zarządzenia zmieniające budżet Wójta Gminy Kobylanka podjęte w październiku 2014 roku

         

         

        Dochody

        Par.

        Nazwa

        2009

        2010

        2011

        2012

        2013

        2014*

        Średnia

        Udział

        Udział skumulowany

        3

        Podatek od nieruchomości

        3 937 982

        4 382 371

        4 636 359

        5 123 483

        5 509 971

        6 020 320

        4 935 081

        26,79%

        26,79%

        1

        Podatek dochodowy od osób fizycznych

        2 414 430

        2 344 356

        2 954 836

        3 151 779

        3 229 309

        3 290 694

        2 897 567

        15,73%

        42,52%

        292

        Subwencje ogólne z budżetu państwa

        2 368 861

        2 452 881

        2 794 755

        3 014 597

        3 261 107

        3 309 648

        2 866 975

        15,56%

        58,08%

        201

        Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizacje zadań bieżących zakresu administracji rządowej (..)

        1 149 330

        1 192 496

        1 262 099

        1 271 855

        1 206 705

        956 682

        1 173 194

        6,37%

        64,45%

        620

        Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich (…)

        -

        -

        2 533 289

        2 256 848

        1 341 580

        834 288

        1 161 001

        6,30%

        70,75%

        77

        Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości

        832 237

        891 529

        805 557

        252 913

        881 587

        1 708 398

        895 370

        4,86%

        75,61%

        2

        Podatek dochodowy od osób prawnych

        681 792

        531 514

        863 595

        1 159 935

        424 770

        900 000

        760 268

        4,13%

        79,74%

        203

        Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin (związków gmin)

        356 929

        528 580

        473 949

        520 230

        612 847

        621 186

        518 953

        2,82%

        82,55%

        200

        Dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich (…)

        402 684

        107 168

        112 228

        518 037

        667 766

        897 082

        450 828

        2,45%

        85,00%

        50

        Podatek od czynności cywilno-prawnych

        602 546

        403 248

        360 796

        310 846

        298 011

        252 000

        371 241

        2,02%

        87,02%

         

         

        Wydatki - stan na dzień 6.XI.2014r.

         

        2009

        2010

        2011

        2012

        2013

        2014*

        WYDATKI OGÓŁEM

        17 268 652

        17 563 761

        18 802 683

        24 474 004

        19 823 837

        20 209 176

        Wydatki bieżące

        11 905 342

        13 217 748

        13 267 075

        15 684 142

        16 022 654

        17 477 451

        Wynagrodzenia

        4 045 138

        4 423 821

        4 931 080

        5 489 885

        5 605 770

        5 806 909

        Pochodne od wynagrodzeń

        706 391

        761 675

        784 889

        1 024 102

        1 016 471

        1 131 550

        Pozostałe bieżące

        6 839 102

        7 513 289

        6 844 382

        8 051 795

        8 492 783

        9 809 149

        Obsługa długu

        314 711

        518 962

        706 724

        1 118 361

        907 630

        729 843

        Poręczenia i gwarancje

        0

        0

        0

        0

        0

        0

        Wydatki majątkowe

        5 363 310

        4 346 013

        5 535 608

        8 789 862

        3 801 183

        2 731 725

        WYNIK BUDŻETU

        -2 927 905

        -2 650 241

        -67 954

        -4 228 861

        361 035

        1 907 644

        WYNIK BUDŻETU BIEŻĄCEGO

        930 182

        -177 932

        1 280 804

        1 638 980

        1 649 640

        1 790 458

        WYNIK BUDŻETU BIEŻĄCEGO ZE SPRZEDAŻĄ MIENIA

        1 769 405

        799 819

        2 934 365

        2 215 153

        2 810 637

        3 508 856

         

        *wartości planowane po III kwartale uzupełniono o uchwały Rady Gminy oraz zarządzenia zmieniające budżet Wójta Gminy Kobylanka podjęte w październiku 2014 roku

         

        Wydatki

        Dz.

        Nazwa

        2009

        2010

        2011

        2012

        2013

        2014*

        Średnia

        Udział

        Udział
        skumulowany

        801

        Oświata i wychowanie

        3 724 107

        3 934 564

        4 393 157

        5 102 025

        5 233 639

        5 353 957

        4 623 575

        23,47%

        23,47%

        900

        Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

        2 956 459

        2 204 657

        2 726 284

        6 788 533

        3 405 593

        4 034 509

        3 686 006

        18,71%

        42,19%

        750

        Administracja publiczna

        2 727 847

        2 823 882

        2 873 943

        2 988 510

        3 060 644

        3 313 715

        2 964 757

        15,05%

        57,24%

        600

        Transport i łączność

        1 627 178

        2 134 245

        3 536 251

        2 707 774

        996 772

        751 700

        1 958 987

        9,95%

        67,18%

        852

        Pomoc społeczna

        1 557 340

        1 733 318

        1 842 493

        1 930 523

        1 962 195

        1 828 811

        1 809 113

        9,18%

        76,37%

        700

        Gospodarka mieszkaniowa

        622 370

        731 277

        468 453

        707 765

        1 502 853

        736 559

        794 879

        4,04%

        80,40%

        921

        Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

        864 914

        888 702

        655 415

        718 318

        653 437

        754 877

        755 944

        3,84%

        84,24%

        757

        Obsługa długu publicznego

        314 711

        518 962

        706 724

        1 118 361

        907 630

        774 500

        723 481

        3,67%

        87,91%

        854

        Edukacyjna opieka wychowawcza

        433 801

        470 227

        521 391

        569 046

        485 698

        400 314

        480 080

        2,44%

        90,35%

        754

        Bezpieczeństwo publiczne i ochrona narodowa

        263 164

        409 991

        302 467

        610 431

        515 434

        718 731

        470 036

        2,39%

        92,74%

        926

        Kultura fizyczna

        1 137 938

        810 659

        53 019

        61 548

        78 067

        95 300

        372 755

        1,89%

        94,63%

        853

        Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

        247 257

        171 703

        176 547

        580 934

        507 770

        510 695

        365 818

        1,86%

        96,49%

        758

        Różne rozliczenia

        323 505

        134 947

        219 105

        253 729

        276 525

        370 728

        263 090

        1,34%

        97,82%

         

         

         

        Dział 801 - Oświata i wychowanie

         

        0x01 graphic

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

         

        0x01 graphic

         

         

        Dział 900 - gospodarka komunalna

         

        2009

        2010

        2011

        2012

        2013

        2014*

        WYDATKI OGÓŁEM

        2 956 459

        2 204 657

        2 726 284

        6 788 533

        3 405 593

        4 034 509

        Wydatki bieżące, w tym:

        931 714

        1 079 559

        1 062 568

        1 223 700

        1 294 923

        2 652 443

        - wynagrodzenia

        99 435

        112 603

        115 053

        112 942

        100 878

        224 189

        - pochodne od wynagrodzeń

        14 501

        15 028

        17 064

        19 586

        16 245

        33 344

        - pozostałe bieżące

        817 778

        951 927

        930 452

        1 091 172

        1 177 800

        2 394 910

        Wydatki majątkowe

        2 024 745

        1 125 098

        1 663 715

        5 564 833

        2 110 669

        1 382 066

         

         

         

        Dział 750 - administracja publiczna

         

        2009

        2010

        2011

        2012

        2013

        2014*

        WYDATKI OGÓŁEM

        2 727 847

        2 823 882

        2 873 943

        2 988 510

        3 060 644

        3 313 715

        Wydatki bieżące, w tym:

        2 100 132

        2 356 329

        2 397 383

        2 518 521

        2 640 111

        2 897 355

        - związane z funkcjonowaniem organów JST

        2 367 452

        2 485 235

        2 597 671

        2 731 726

        2 810 054

        3 043 020

        - wynagrodzenia

        1 123 526

        1 285 498

        1 425 720

        1 478 807

        1 584 242

        1 577 330

        - pochodne od wynagrodzeń

        182 884

        208 197

        130 446

        221 240

        228 832

        320 018

        - pozostałe bieżące

        793 723

        862 634

        841 217

        818 474

        827 036

        1 000 007

        Wydatki majątkowe

        627 715

        467 553

        476 561

        469 989

        420 533

        416 360

         

         

        Zadłużenie - na dzień 6.XI.2014 r.

         

         

         

        0x01 graphic

         

         

        Przewidywane wykonanie budżetu Gminy na koniec 2014 r.:

        Plan po III kwartale 2014 r.

        + zarządzenie Wójta Gminy zmieniające budżet z dnia 3 X 2014

        + uchwała Rady Gminy zmianująca budżet z dnia 30 X 2014

        + uchwała zmieniająca budżet na dzień 13 XI 2014

        + przewidywane wykonanie budżetu na koniec 2014 roku: na podstawie szacunków własnych i wiedzy pracowników Wydziałów Urzędu Gminy nt. kształtowania się określonych pozycji budżetowych.

         

        Przewidywane wykonanie budżetu:

         

        Dochody

        Rozdział

        Par.

        Plan po III kwartale

        Wykonanie po III kwartale

        Przewidywane wykonanie

        Zmiana

        70005

        77

        260 000 zł

        83 132 zł

        85 000 zł

        - 175 000 zł

        90095

        77

        1 448 398 zł

        0 zł

        415 000 zł

        - 1 033 398 zł

        Suma

        - 1 208 398 zł

         

        Wydatki

        Rozdział

        Par.

        Plan po III kwartale

        Wykonanie po III kwartale

        Przewidywane wykonanie

        Zmiana

        85212

        311

        846 500 zł

        742 307 zł

        1 000 000 zł

        153 500 zł

        85214

        311

        180 895 zł

        178 562 zł

        220 000 zł

        39 105 zł

        80103

        404

        15 410 zł

        15 405 zł

        20 000 zł

        4 590 zł

        80110

        404

        41 100 zł

        41 058 zł

        50 000 zł

        8 900 zł

        85219

        404

        16 780 zł

        16 690 zł

        20 000 zł

        3 220 zł

        85295

        311

        114 805 zł

        100 353 zł

        125 000 zł

        10 195 zł

        85212

        411

        41 500 zł

        41 500 zł

        45 000 zł

        3 500 zł

        75023

        404

        103 551 zł

        103 551 zł

        120 000 zł

        16 449 zł

        80101

        404

        179 197 zł

        179 183 zł

        210 000 zł

        30 803 zł

        80101

        421

        55 446 zł

        48 516 zł

        65 000 zł

        9 554 zł

        75075

        430

        17 559 zł

        17 323 zł

        25 000 zł

        7 441 zł

        60016

        430

        110 341 zł

        104 687 zł

        135 000 zł

        24 659 zł

        85395

        430

        27 777 zł

        25 349 zł

        32 000 zł

        4 223 zł

        Suma

        316 139 zł

         

        Projekcja finansowa na koniec 2014 roku

        (I) Dochody ogółem

        20 116 789 zł

        (II) Wydatki ogółem

        19 952 379 zł

        (III) Wynik finansowy [I-II]

        164 410 zł

        (IV) Obsługa zadłużenia (bez odsetek, razem z planami)

        1 864 516 zł

        (V) Środki budżetowe na inwestycje [III-IV bez inwest]

        456 261 zł

        (VI) Inwestycje

        2 156 367 zł

        (VII) Wolne środki po inwestycjach

        - 1 700 106 zł

        (VIII) Otrzymane kredyty, pożyczki, obligacje(razem z planami)

        0 zł

        (IX) Nadwyżka z lat ubiegłych, w tym:

        0 zł

        (X) Inne przychody, w tym:

        0 zł

        (XI) Rozchody (inne)

        0 zł

        (XI) PRZEPŁYWY FINANSOWE

        -1 700 106 zł

         

        Z szacunków poczynionych przez pracowników Urzędu wynika, że przewidywany wynik finansowy Gminy będzie kształtował się na poziomie -281 465 zł (deficyt, niezachowanie wskaźnika z art. 242 UoFP), a co za tym idzie niedoborem środków w kwocie prawie 2 mln zł.

         

        Uzasadnienie wdrożenia PPN:

         

        Usprawnienie gospodarki finansowej Gminy Kobylanka.

        Plan działań naprawczych

         

        - Działania naprawcze po stronie wydatków:

         

        - Diety dla radnych

        Funkcja

        Aktualna stawka

        Stawka po wdrożeniu PPN

        Wydatki roczne
        po wdrożeniu PPN

        Przewodniczący Rady Gminy

        1 000 zł

        800 zł

        9 600 zł

        Wiceprzewodniczący Rady Gminy

        600 zł

        480 zł

        5 760 zł

        Przewodniczący Komisji

        700 zł

        560 zł

        20 160 zł

        Radny

        500 zł

        400 zł

        48 000 zł

        Łącznie wydatki roczne

        83 520 zł

         

         

        2014

        2015

        2016

        Planowana wysokość wydatków na wypłatę diet przed wdrożeniem działań naprawczych

        104 400 zł

        106 000 zł

        108 000 zł

        Planowana wysokość wydatków na wypłatę diet po wdrożeniu działań naprawczych

        104 400 zł

        83 520 zł

        83 520 zł

        Oszczędność

        0 zł

        22 480 zł

        24 480 zł

        NPV (3%)

        43 592 zł

         

         

         

        -reorganizacja struktury Urzędu Gminy

         

        2014

        2015

        2016

        Prognozowane wynagrodzenie pracowników Urzędu Gminy

        1 810 700 zł

        1 833 000 zł

        1 862 000 zł

        Wynagrodzenie kadry kierowniczej

        327 000 zł

        336 000 zł

        343 000 zł

        Średnie roczne wynagrodzenie pracownika Urzędu Gminy (bez wynagrodzenia kadry kierowniczej)

        58 161 zł

        56 852 zł

        59 000 zł

        Średnie łączne wynagrodzenie pracowników na 3 stanowiskach urzędniczych

        174 483 zł

        170 556 zł

        177 000 zł

        Prognozowane wynagrodzenie pracowników Urzędu Gminy po wdrożeniu działań naprawczych

        1 570 348 zł

        1 364 444 zł

        1 416 000 zł

        Oszczędność

        0 zł

        170 556 zł

        177 000 zł

        NPV (3%)

        322 745 zł

         

         

        - wydatki na promocję

         

        2014

        2015

        2016

        Planowane wydatki na promocję Gminy

        67 908 zł

        68 000 zł

        69 000 zł

        Prognozowane wydatki po wdrożeniu programu naprawczego

        67 908 zł

        18 000 zł

        18 000 zł

        Oszczędność

        0 zł

        50 000 zł

        51 000 zł

        NPV (3%)

        93 802 zł

         

         

        - wydatki jednostek pomocniczych

         

        2014

        2015

        2016

        Planowane łączne wydatki jednostek pomocniczych

        126 250 zł

        128 304 zł

        130 615 zł

        Prognozowane wydatki po wdrożeniu programu naprawczego

        126 250 zł

        62 100 zł

        62 100 zł

        Oszczędność

        0 zł

        66 204 zł

        68 515 zł

        NPV (3%)

        125 105 zł

         

         

         

         

         

         

         

        - zaostrzenie polityki kadrowej

         

        Łączna liczba oddziałów

        Całkowe tygodniowe obciążenie godzinowe

        Suma etatów nauczycielskich

        Obciążenie godzinowe nauczycieli

        Przed wdrożeniem działań naprawczych

        26

        660

        55,29

        11,94

        Po wdrożeniu działań naprawczych

        26

        660

        51

        12,94

        Różnica

        4,29

        1,0

         

         

        2014

        2015

        2016

        Przeciętne roczne wydatki przeznaczone na wypłatę wynagrodzeń dla nauczycieli

        2 885 247 zł

        2 900 000 zł

        3 000 000 zł

        Średnie roczne wydatki na wypłatę wynagrodzenia dla jednego nauczyciela

        52 184 zł

        52 451 zł

        54 259 zł

        Średnie miesięczne wydatki na wypłatę wynagrodzenia dla jednego nauczyciela

        4 349 zł

        4 371 zł

        4 522 zł

        Prognozowane wydatki na wypłatę wynagrodzeń po wdrożeniu działań naprawczych

        2 885 247 zł

        2 824 995 zł

        2 776 131 zł

        Oszczędność

        0 zł

        75 005 zł

        223 869 zł

        NPV (3%)

        275 571 zł

         

        - ograniczenie wydatków bieżących

         DZIAŁ 900

        2014

        2015

        2016

        Planowane wydatki w dziale 900

        4 090 842 zł

        4 100 000 zł

        4 200 000 zł

        Prognozowane wydatki w dziale 900 po wdrożeniu działań naprawczych

        4 090 842 zł

        3 690 000 zł

        3 780 000 zł

        Oszczędność

        0 zł

        410 000 zł

        420 000 zł

        NPV (3%)

        770 824 zł

         

         DZIAŁ 754

        2014

        2015

        2016

        Planowane wydatki w dziale 754

        402 425 zł

        289 000 zł

        311 000 zł

        Prognozowane wydatki w dziale 754 po wdrożeniu działań naprawczych

        402 425 zł

        144 500 zł

        155 500 zł

        Oszczędność

        0 zł

        144 500 zł

        155 500 zł

        NPV (3%)

        278 510 zł

         

         

         

         

         

         

         DZIAŁ 926

        2014

        2015

        2016

        Planowane wydatki w dziale 926

        14 800 zł

        11 000 zł

        12 000 zł

        Prognozowane wydatki w dziale 926 po wdrożeniu działań naprawczych

        14 800 zł

        5 500 zł

        6 000 zł

        Oszczędność

        0 zł

        5 500 zł

        6 000 zł

        NPV (3%)

        10 675 zł

         

        - połączenie GOK i Biblioteki

         

        2014

        2015

        2016

        Planowane łączne wydatki związane z wypłatą dotacji dla GOK i GBP

        360 000 zł

        360 000 zł

        360 000 zł

        Planowane łączne wydatki na wypłatę dotacji po wdrożeniu PPN

        360 000 zł

        300 000 zł

        300 000 zł

        Oszczędność

        0 zł

        60 000 zł

        60 000 zł

        NPV (3%)

        111 464 zł

         

        - Oszczędność po stronie wydatków

         

        Restrukturyzacja zadłużenia

        Cele restrukturyzacji:

        • oddziaływanie na kształt WPF.

          1. Niewykonanie, w szczególności, zaplanowanego poziomu dochodów majątkowych w 2014 roku.

          2. Rosnąca wartość wydatków bieżących w latach 2010-2013.

          3. Istniejące zadłużenie, szczególnie kredyty i pożyczki zawarte na niekorzystanych warunkach.

          4. Przekroczenie wskaźnika z art. 243 UoFP w 2015 r.

          5. Niedobór środków finansowych na koniec 2014 roku.

          6. Ryzyko wystąpienia deficytu na koniec 2014 roku.

          7. Zmiana przepisów UoFP.

          • Dział 750

            • Zmniejszenie wysokości wydatków ponoszonych na wypłatę diet dla radnych o 20%

            • Reorganizacja struktury Urzędu Gminy

            • Zawieszenie wydatków na promocję Gminy na okres obowiązywania PPN

            • Ograniczenie wydatków jednostek pomocniczych Gminy w okresie obowiązywania PPN

          • Dział 801

            • Zaostrzenie polityki kadrowej w placówkach oświatowych

          • Dział 900

            • Ograniczenie wydatków bieżących o 10%

          • Dział 921

            • Połączenie Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej

          • Dział 754

          • Dział 926

            • Ograniczenie wydatków w wybranych działach klasyfikacji budżetowej w okresie obowiązywania programu postępowania naprawczego

          • 2014 - Oszczędność 0 zł

          • 2015 - Oszczędność 1 004 245 zł

          • 2016 - Oszczędność 1 186 364  zł

          Wyszczególnienie

          Kwota pozostała do spłaty na dzień 01.01.2014

          Oprocentowanie

          2014

          2015

          2016

          2017

          2018

          2019

          2020

          2021

          2022

          2023

          Kredyty i pożyczki

          BGK Toruń

          316 164 zł

          WIBOR 3M + 0,4 pp.

          42 624 zł

          42 624 zł

          42 624 zł

          42 624 zł

          42 624 zł

          42 624 zł

          42 624 zł

          17 796 zł

           

           

          BGK Toruń

          300 592 zł

          WIBOR 3M + 0,15 pp.

          40 079 zł

          40 079 zł

          40 079 zł

          40 079 zł

          40 079 zł

          40 079 zł

          40 079 zł

          20 040 zł

           

           

          SGB Koszalin

          2 316 249 zł

          WIBOR 1M + 2,0 pp.

          289 531 zł

          289 531 zł

          289 531 zł

          289 531 zł

          289 531 zł

          289 531 zł

          289 531 zł

          289 531 zł

           

           

          BGK Toruń (EBI)

          1 534 289 zł

          Zmienna stawka
          bazowa EBI

          204 096 zł

          204 096 zł

          204 096 zł

          204 096 zł

          204 096 zł

          204 096 zł

          204 096 zł

          105 617 zł

           

           

          Magellan S.A.

          1 745 490 zł

          WIBOR 3M + 9,65 pp.

          218 186 zł

          218 186 zł

          218 186 zł

          218 186 zł

          218 186 zł

          218 186 zł

          218 186 zł

          218 186 zł

           

           

          WOFŚIGW 1

          1 200 000 zł

          3,7%

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          120 000 zł

          WOFŚIGW 2

          2 300 000 zł

          3,7%

          150 000 zł

          250 000 zł

          250 000 zł

          250 000 zł

          250 000 zł

          250 000 zł

          250 000 zł

          250 000 zł

          250 000 zł

          150 000 zł

          Obligacje

          DnB NORD Polska S.A.

          5 560 000 zł

          WIBOR 3M + 1,5 pp.

          800 000 zł

          800 000 zł

          800 000 zł

          800 000 zł

          800 000 zł

          800 000 zł

          760 000 zł

           

           

           

          Spłata długu ogółem

          1 864 516 zł

          1 964 516 zł

          1 964 516 zł

          1 964 516 zł

          1 964 516 zł

          1 964 516 zł

          1 924 516 zł

          1 021 170 zł

          370 000 zł

          270 000 zł

           

          Restrukturyzacja zadłużenia

          Cele restrukturyzacji:

          1. Pokrycie niedoboru środków pieniężnych w budżecie Gminy;

          2. Spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań:

            Wyszczególnienie

            Kwota pozostała do spłaty na dzień 01.01.2015 roku

            Oprocentowanie

            Odsetki
            należne

            Łączna
            należność

            SGB Koszalin

            2 026 718 zł

            WIBOR 1M + 2,0 pp.

            80 461 zł

            2 107 179 zł

            Magellan S.A.

            1 527 303 zł

            WIBOR 3M + 9,65 pp.

            177 167 zł

            1 704 470 zł

            Płatność ogółem

            3 811 649 zł

             

            Cele restrukturyzacji

            Wartość

            Spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań

            3 811 649 zł

            Pokrycie niedoboru środków pieniężnych

            1 700 106 zł

            Prowizje, koszty renegocjacji umów

            188 245 zł

            Razem

            5 700 000 zł

             

             

            - Harmonogram spłaty historycznych i planowanych zobowiązań

            Wyszczególnienie

            2014

            2015

            2016

            2017

            2018

            2019

            2020

            2021

            2022

            2023

            2024

            2025

            Zobowiązania historyczne

            Transze

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

            Raty kapitałowe

            5 418 535 zł

            1 456 799 zł

            1 456 799 zł

            1 456 799 zł

            1 456 799 zł

            1 456 799 zł

            1 416 799 zł

            513 453 zł

            370 000 zł

            270 000 zł

             

             

            - wyłączenie (art.243/169)

            564 826 zł

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

            Odsetki

            987 471 zł

            417 881 zł

            358 871 zł

            297 689 zł

            225 852 zł

            263 362 zł

            146 299 zł

            24 468 zł

            9 990 zł

            2 997 zł

             

             

            Umorzenia

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

            Stan na koniec roku

            9 854 247 zł

            8 397 448 zł

            6 940 649 zł

            5 483 850 zł

            4 027 051 zł

            2 570 252 zł

            1 153 453 zł

            640 000 zł

            270 000 zł

            0 zł

             

             

            Zobowiązania planowane

            Transze

            5 700 000 zł

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

            Raty kapitałowe

             

             

             

             

            300 000 zł

            300 000 zł

            300 000 zł

            800 000 zł

            900 000 zł

            1 000 000 zł

            1 000 000 zł

            1 100 000 zł

            Odsetki*

             

            228 000 zł

            228 000 zł

            228 000 zł

            222 000 zł

            210 000 zł

            198 000 zł

            176 000 zł

            142 000 zł

            104 000 zł

            64 000 zł

            22 000 zł

            Umorzenia

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

             

            Stan na koniec roku

            5 700 000 zł

            5 700 000 zł

            5 700 000 zł

            5 700 000 zł

            5 400 000 zł

            5 100 000 zł

            4 800 000 zł

            4 000 000 zł

            3 100 000 zł

            2 100 000 zł

            1 100 000 zł

            0 zł

             

            Restrukturyzacja - wpływ na wskaźnik (art. 243 UoFP)

             

            0x01 graphic

             

            Harmonogram wdrażania działań naprawczych

             

            Nr

            Nazwa przedsięwzięcia

            Początek

            Koniec

            1

            Zmniejszenie wysokości wydatków ponoszonych na wypłatę diet dla radnych o 20%

            2015-01-01

            2016-12-31

            2

            Reorganizacja struktury urzędu gminy

            2015-01-01

            2015-01-31

            3

            Zawieszenie wydatków na promocję gminy na okres obowiązywania programu postępowania naprawczego

            2015-01-01

            2016-12-31

            4

            Ograniczenie wydatków jednostek pomocniczych gminy w okresie obowią-zywania PPN

            2015-01-01

            2016-12-31

            5

            Zaostrzenie polityki kadrowej w pla-cówkach oświatowych

            2015-03-01

            2015-08-31

            6

            Ograniczenie wydatków bieżących o 10%

            2015-01-01

            2016-12-31

            7

            Połączenie Gminnego Ośrodka Kultury
            i Gminnej Biblioteki Publicznej

            2015-01-01

            2015-01-31

            8

            Ograniczenie wydatków w wybranych działach klasyfikacji budżetowej
            w okresie obowiązywania PPN

            2015-01-01

            2016-12-31

            9

            Restrukturyzacja zadłużenia

            2014-11-15

            2014-12-31

             

            Efekty wdrożenia programu naprawczego w Gminie:

            - Efekty finansowe działań naprawczych

             

            Efekt finansowy wszystkich działań naprawczych

             

            0x01 graphic

             

            Zgodnie z art. 240a ust. 4 UoFP:

            „Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może uchwalić wieloletnią prognozę finansową oraz budżet jednostki, które nie zachowują relacji określonej w art. 242-244 w okresie realizacji programu postępowania naprawczego, który uzyskał pozytywną opinię regionalnej izby obrachunkowej, przy czym niezachowanie relacji może dotyczyć jedynie spłat zobowiązań istniejących na dzień uchwalenia programu postępowania naprawczego”

             

            Efekt finansowy wszystkich działań naprawczych

             

            Wyszczególnienie

            2014

            2015

            2016

            2017

            2018

            2019

            2020

            2021

            2022

            2023

            2024

            2025

            Dochody ogółem

            19 900 385

            19 466 743

            18 879 000

            19 413 000

            19 242 000

            19 553 000

            19 934 000

            20 308 000

            20 703 000

            21 139 000

            21 285 000

            21 587 000

            Dochody bieżące

            18 217 023

            18 933 717

            18 590 000

            18 987 000

            19 242 000

            19 553 000

            19 934 000

            20 308 000

            20 703 000

            21 139 000

            21 285 000

            21 587 000

            dochody z tytułu udziału we wpływach z PIT

            3 290 694

            3 911 000

            3 408 000*

            3 468 000

            3 532 000

            3 594 000

            3 663 000

            3 731 000

            3 804 000

            3 884 000

            3 911 000

            3 966 000

            dochody z tytułu udziału we wpływach z CIT

            65 000

            100 000

            100 000

            100 000

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            podatki i opłaty

            7 709 323

            8 439 407

            7 241 000

            7 413 000

            7 564 000

            7 688 000

            7 830 000

            7 980 000

            8 135 000

            8 306 000

            8 363 000

            8 482 000

            z podatku od nieruchomości

            5 812 606

            6 163 227

            6 070 000

            6 223 000

            6 352 000

            6 455 000

            6 575 000

            6 700 000

            6 832 000

            6 975 000

            7 024 000

            7 123 000

            z subwencji ogólnej

            3 309 648

            3 578 705

            3 404 000

            3 467 000

            3 526 000

            3 588 000

            3 658 000

            3 725 000

            3 798 000

            3 878 000

            3 905 000

            3 960 000

            Dochody majątkowe

            1 683 362

            533 026

            289 000

            426 000

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            ze sprzedaży majątku

            498 250

            460 000

            200 000

            350 000

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            Wydatki ogółem

            20 181 850

            18 009 944

            17 422 201

            17 956 201

            17 485 201

            17 796 201

            18 217 201

            18 994 547

            19 433 000

            19 869 000

            20 285 000

            20 487 000

            Wydatki bieżące

            18 025 483

            15 419 052

            15 962 872

            16 498 689

            16 604 852

            16 851 362

            17 076 299

            17 252 467

            17 536 990

            17 869 997

            17 813 000

            17 973 000

            obsługa długu

            987 471

            645 880

            586 872

            525 689

            447 852

            473 362

            344 299

            200 467

            151 990

            106 997

            64 000

            22 000

            Wynagrodzenia i składki

            6 687 483

            6 492 897

            6 847 000

            7 151 000

            7 192 000

            7 369 000

            7 522 000

            7 676 000

            7 837 000

            8 022 000

            7 955 000

            8 028 000

            Związane z funkcjonowaniem JST

            3 042 937

            2 669 393

            3 100 000

            3 198 000

            3 228 000

            3 314 000

            3 380 000

            3 449 000

            3 523 000

            3 606 000

            3 573 000

            3 606 000

            Wydatki majątkowe

            2 156 367

            2 590 892

            1 459 329

            1 457 512

            880 349

            944 839

            1 140 902

            1 742 080

            1 896 010

            1 999 003

            2 472 000

            2 514 000

            Wynik budżetu

            -281 465

            1 456 799

            1 456 799

            1 456 799

            1 756 799

            1 756 799

            1 716 799

            1 313 453

            1 270 000

            1 270 000

            1 000 000

            1 100 000

            Przychody budżetu

            5 700 000

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            0

            Rozchody budżetu

            5 418 535

            1 456 799

            1 456 799

            1 456 799

            1 756 799

            1 756 799

            1 716 799

            1 313 453

            1 270 000

            1 270 000

            1 000 000

            1 100 000

            Kwota długu

            17 252 607

            15 116 353

            12 980 100

            11 194 836

            9 427 051

            7 670 252

            5 953 453

            4 640 000

            3 370 000

            2 100 000

            1 100 000

            0

            Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań w art. 243 UoFP

            27,46%

            10,80%

            10,83%

            10,21%

            11,46%

            11,41%

            10,34%

            7,45%

            6,87%

            6,51%

            5,00%

            5,20%

            Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 UoFP

            15,00%

            8,86%

            12,55%

            13,12%

            16,67%

            14,43%

            14,05%

            13,95%

            14,40%

            14,89%

            15,27%

            15,69%

            Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 UoFP

            Nie

            Nie

            Tak

            Tak

            Tak

            Tak

            Tak

            Tak

            Tak

            Tak

            Tak

            Tak

             

             

            Podsumowanie

            Korzyści z wdrożenia PPN dla Gminy Kobylanka

             

             

             

            2014

            2015

            2016

            Wskaźnik inflacji

            PKB

            Wskaźnik wynagrodzeń

            2,40%

            2,50%

            1,00%

            2,50%

            3,80%

            2,10%

            2,50%

            4,30%

            2,70%

            WYDATKI

            Zmniejszenie wysokości wydatków ponoszonych na wypłatę diet dla radnych o 20%

            0 zł

            22 480 zł

            24 480 zł

            Reorganizacja struktury Urzędu Gminy

            0 zł

            170 556 zł

            177 000 zł

            Zawieszenie wydatków na promocję Gminy na okres obowiązywania programu postępowania naprawczego

            0 zł

            50 000 zł

            51 000 zł

            Ograniczenie wydatków jednostek pomocniczych Gminy w okresie obowiązywania programu postępowania naprawczego

            0 zł

            66 204 zł

            68 515 zł

            Zaostrzenie polityki kadrowej w placówkach oświatowych

            0 zł

            75 005 zł

            223 869 zł

            Ograniczenie wydatków bieżących o 10% w dziale 900

            0 zł

            410 000 zł

            420 000 zł

            Połączenie Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej

            0 zł

            60 000 zł

            60 000 zł

            Ograniczenie wydatków w wybranych działach klasyfikacji budżetowej w okresie obowiązywania programu postępowania naprawczego

            0 zł

            150 000 zł

            161 500 zł

            Łączna oszczędność

            0 zł

            1 004 245 zł

            1 186 364 zł

             

             

             

            Wyszczególnienie

            2014

            2015

            2016

            2017

            2018

            2019

            2020

            2021

            2022

            2023

            2024

            2025

            Dochody bieżące

            18 217 023

            18 933 717

            18 590 000

            18 987 000

            19 242 000

            19 553 000

            19 934 000

            20 308 000

            20 703 000

            21 139 000

            21 285 000

            21 587 000

            Wydatki bieżące

            18 025 483

            15 419 052

            15 962 872

            16 498 689

            16 604 852

            16 851 362

            17 076 299

            17 252 467

            17 536 990

            17 869 997

            17 813 000

            17 973 000

            Wynik operacyjny

            191 540

            3 514 665

            2 627 128

            2 488 311

            2 637 148

            2 701 638

            2 857 701

            3 055 533

            3 166 010

            3 269 003

            3 472 000

            • 605 000

             

             

             

            Skutki niewdrożenia opracowanego PPN

            0x01 graphic

             

             

             

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos otworzył dyskusję.

            Radny Mariusz Ilnicki zwrócił się z pytaniem do przedstawicieli firmy CURULIS „kiedy do Państwa się zwrócono w sprawie przygotowania dokumentu?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Aleksandra Sośnicka - „Gmina zwróciła się do nas pod koniec sierpnia 2014 r. Ostateczna wersja trafiła do p. skarbnik w listopadzie 2014 r.”

            Radny Krzysztof Kleinowski -„ Jeśli Gmina pozyska środki ze sprzedaży w 2015 r., czy będzie mogła przeznaczyć te środki na naprawę dróg, oświetlenie, dotyczy funkcjonowania gminy?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „ To musi być wydatek inwestycyjny.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek -pytanie zostało skierowane do przedstawicieli firmy CURULIS „Jeśli nie będzie wpływu ok. 400 000 zł, czy Państwo przewidzieliście, co należałoby zrobić jak nie zostanie wykonany dochód?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS - p. Aleksandra Sawicka - „ To, że program będzie przyjęty, on określa pewne kierunki. Jeśli nie zostaną wykonane dochody majątkowe, może trzeba się zastanowić nad realnymi wydatkami.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Co będzie jeżeli tych dochodów nie będzie? Analiza musi zakładać pewna tolerancję. Jeżeli w 2015, 2016, 2017 jest zero, z jakiej przesłanki wynika, że będzie ta kwota 400 000 zł?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - poinformował, że oświata została delikatnie potraktowana.

            Wójt p. Mirosław Przesiwek - „ Z czego wynika analiza, Pana stwierdzenie, że oświata została delikatnie potraktowana? Czy to nie było zasugerowane?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „Przez nikogo nie zostało zasugerowane. To wynika z analizy danych.”

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos - „ Czy Państwo w zakresie przygotowania programu postepowania naprawczego odbyło spotkania konsultacyjne z dyrektorami szkół?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „Konsultacje odbyły się z p. skarbnik.”

            Radny Mariusz Ilnicki - „ Mamy przyrost naturalny. Z obserwacji wiem, że dzieci jest coraz więcej. Sam mam dwójkę dzieci. Skąd taka analiza? Czy były brane pod uwagę zajęcia pozalekcyjne?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „Analiza dotyczy ilości nauczycieli w odniesieniu do ilości uczniów.”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - `Program wyznacza pewne ramy działania. To zależy od Gminy jakie działania podejmie.”

            Przewodniczący rady Gminy p. Grzegorz Kłos - „ Proszę o wyjaśnienie, gdzie szukać oszczędności? Czy państwo się spotkaliście z sołtysami, przecież tam zostało duże zmniejszenie dokonane.”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „To Państwo musicie sami zadziałać, gdzie te oszczędności szukać.”

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos - „Ten program jest mało przejrzyście przygotowany, jest zbyt ogólnie przygotowany.”

            Radny Zbigniew Drohomirecki - „Zmniejszenie w przedstawionej wersji wydatków dotyczących sołectw, jest bardzo drastycznie dokonane. Przecież w sołectwach mamy zaplanowane wydatki, zmniejszenie w wysokości 50 % to jest mało do przyjęcia.”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Aleksandra Sośnicka - „Dlaczego mamy zasugerować coś innego a nie np. grupę sołtysów? Analiza przedstawia konkretny dział w danym zakresie co należałoby zmniejszyć.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Pani stwierdza, że nie zadaniem Państwa jest opracowanie szczegółowej analizy. To dlaczego 4, a nie 8 czy inna ilość pracowników jest wykazana?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „Program był przygotowany na podstawie sprawozdań finansowych, można podać w innym zakresie. Ten program jest przedstawiony do zaopiniowania przez Regionalną Izbę Obrachunkową. W takiej małej społeczności trudno zrobić restrukturyzację.”

            Radny Mariusz Ilnicki - skierował pytanie do przedstawicieli firmy CURULIS. Dotyczy tabeli 22 str. 45 - „zostały wykazane oszczędności, na jakiej podstawie była dokonane analiza?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „Analiza była zrobiona na podstawie dokumentów z Urzędu Gminy.”

            Radny Mariusz Ilnicki - „ Czy Państwo przeprowadziliście analizę na miejscu” Uważam, że dostępność materiałów była nie prawdziwa. Ja do Państwa nie mam uwag.”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „To wszystko było przygotowane na podstawie sprawozdań.”

            Skarbnik p. Bernadeta Opasińska - „ Kwota 126 250 zł to jest plan na 2014 r. Natomiast wykonanie planu będzie ok. 70 000 zł. Kwota dot. 2013 r. to też był plan. Wydatki były nie wykonane w całości. Wydatki na sołectwa były wykonane w miarę potrzeb, np. dot. sołectwa Morzyczyn-Zieleniewo - wykonanie okna, drzwi do świetlicy w Morzyczynie.”

            Przewodniczący rady Gminy p. Grzegorz Kłos - „Kultura fizyczna - nie powinno być tam zmniejszenia dot. kwoty 11 000 zł.”

            Radny Zbigniew Drohomirecki - „Zmniejszenie wydatków z działu gospodarki komunalnej, ochrony środowiska nie powinno być dokonane. Na przełomie miesiąca lipca już brakowało środków finansowych.”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „Mieliśmy informację, że Gmina przechodzi do związku, co zmniejszy wydatki z funkcjonowaniem tego działu.”

            Radny Mariusz Ilnicki - „Na jakim poziomie są planowane środki ze sprzedaży majątku?”

            Skarbnik p. Bernadeta Opasińska - „ Na poziomie poprzednich lat i wniosków składanych przez stanowiska pracy.”

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos z uwagi na brak pytań dotyczących projektu uchwały zakończył dyskusję.

            Skarbnik p. Bernadeta Opasińska skierowała pytanie do przedstawicieli firmy CURULIS dotyczące emisji obligacji. Co się z tym dzieje?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska przedstawił procedurę dotyczącą emisji obligacji:

            Kredyt a obligacje:

            Wyłączenie emisji obligacji z obowiązku stosowania PZP

            art. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych

            Czas pozyskania kapitału

            Spłata kapitału:

            Forma zabezpieczenia:

            Wójt p. Mirosław Przesiwek - „Czy ja rozumię, że Państwo jesteście związani z przygotowaniem projektu uchwały dotyczącej emisji obligacji?”

            Przedstawiciel firmy CURULIS p. Hubert Goska - „Tego zadania nie ma w umowie, ale służymy pomocą.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „To pytanie p. skarbnik było nie taktowne. Proszę o takie informacje od p. skarbnik dotyczy przygotowania projektu uchwały w sprawie emisji obligacji.”

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos z uwagi na brak pytań dotyczących projektu uchwały zakończył dyskusję.

            Została ogłoszona 10 min. przerwa.

            Po przerwie przystąpiono do kontynuacji obrad.

            Wójt p. Mirosław Przsiwek - „Obowiązek zrobienia budżetu, aby mogli realizować zamierzenia przed wyborcami. Aby realizować te wszystkie umowy i zamierzenia jakie podjęła Gmina. Moja refleksja jest merytorycznie dobrze napisana. Wnioski, są następujące: analiza wykonana na podstawie dostarczonych sprawozdań, nie było żadnych rozmów. Do tego włączone zostały lata ubiegłe. Przedstawiony program naprawczy nie służy restrukturyzacji urzędu, służy pogłębieniu sołectw, to jest skandal zmniejszanie wydatków na kulturę fizyczną czy kulturę. Te działania zrobiono po to aby zmusić do pobrania kredytu w wysokości 5 700 000 zł.

            Projekt uchwały złożony do programu naprawczego zawiera podstawę prawną zawierającą art. 224. Czy komisja sprawdziła, co to determinuje?

            To determinuje do pobrania kredytu. Jest jeszcze coś gorszego, że firma z Poznania podała całkiem inną podstawę prawną. Ktoś zmienił podstawę prawną. Projekt uchwały przygotowany przez firmę z Poznania zawierała podstawę prawną dotyczącą art. 240a.”

            Wójt p. Mirosław Przsiwek zgodnie z art. 43 Statutu Gminy Kobylanka poprosił o wycofanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia Programu Postępowania Naprawczego dla Gminy Kobylanka - projekt nr 8/14.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek poinformował, że w przedstawionym dokumencie dot. str. 14,16, 20, 25 i 46 znajdują się błędy. „Moja logika jest taka, mam przygotowany konspekt, że będą oszczędności poprzez reorganizację urzędu, dotyczy to 6 stanowisk, m.in. promocja. Moja analiza oświaty wskazuje zmniejszenie min. 8 etatów. Gospodarka komunalna - 20 % zakładam rezerwy. Sport i kultura nie zostaną zmniejszone. Jestem po dokonaniu analizy dotyczącej mieszkańców niezameldowanych.

            Przedstawioną wersją PPN nie mogę przyjąć. Zmusił nas do wzięcia kredytu w wysokości 5 700 000 zł.”

            Radna Aneta Nelke - „Na dzisiejszej sesji mamy inny dokument, jak Pan nam przedstawił. Mało mamy czasu, aby to porównać i ocenić.”

            Radny Zbigniew Drohomirecki - „Program został zrobiony zanim p. wójt objął obowiązki wójta. Nie zaczyna się pracy od pobierania kredytów i tak wielkich kredytów. Ja będę przeciwny.”

            Radny Mariusz Ilnicki - skierował pytanie do p. Wójta „Do kiedy będzie przygotowany PPN, aby nie był tylko konspektem? W jakim terminie PPN musi być wdrożony?”

            Radny Krzysztof Kleinowski - „Przecież spłacamy trzy kredyty /Magellan, Koszalin, debet/. W jaki sposób pozyskamy środki?”

            Radna Agnieszka Grzyb - „Jak Pan chce rozpocząć rok 2015 bez zobowiązania?”

            Radna Czesława Grabowska - „W jaki sposób będą pozyskane środki finansowe z dokonanych meldunków. Czy Pan będzie mieszkańców zmuszał do zameldowania?”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek udzielił odpowiedzi: „Przez 4 dni musiałem szukać argumentów, czy wzięcie kredytu to jest uzasadnione. Piszę swój PPN, który przygotuję do 31.12.2014 r. wraz z uchwałą. Skonstruuję go do następnego tygodnia w postaci pisma. Krótki, czytelny, skondensowany. Musi być dużo treści, wskaźników, ale mało części opisowej.

            P. wójt poinformował, że logika, która stanowiła PPN nie będzie realizowana. Kredyty , wysokie płace w szkołach, w urzędzie nie stanowią istotę działania.

            Spłacane kredyty, tak to były oprocentowany 1 % a nie w wysokości 10 %.

            Będę rozmawiał z firmą, która pomogła nam pobranie kredytu na Promenadę.

            P. Wójt poinformował, że są całe osiedla, których nie widać w bazie danych. Sprawa dotyczy zameldowania co za tym idą podatki od nieruchomości. Oznacza to, że Urząd Skarbowy część z podatku tych ludzi daje tam gdzie jest meldunek.

            Radna Agnieszka Grzyb - „Na jakiej podstawie?”

            Wójt - „Zameldowanie z przebywaniem to nic nie ma wspólnego z podatkiem.”

            P. Wójt poinformował, że chce dokonać działań takich jak NETTO dokonało, dotyczy to działalności gospodarczej na terenie Gminy prowadzonych przez firmy. Jest to kolejny pieniądz dużego wymiaru.

            Radna Jolanta Kisielewska poinformowała o tym, że za pośrednictwem radnych, urzędu, p. wójta dotrzemy do mieszkańców, którzy nie maja czasu spotkać się w sprawach dotyczących życia społecznego. Tak aby został znaleziony kompromis pomiędzy mieszkańcem a Gminą.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Jeśli nie znajdziemy poprawy to będzie komornik.”

            Radny Krzysztof Kleinowski - „ Czy w przeciągu dwóch, trzech lat były podwyżki w Urzędzie Gminy?”

            Skarbnik p. Bernadeta Opasińska - „Nie, mam wiedzę co do czterech lat nie było podwyżki. Tylko jedna osoba otrzymała nagrodę.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „To jest logika, taka nie ma podwyżek, ale zatrudnienie się zwiększyło. Urząd wróci do podwyżek. To będzie ilość pracowników godziwa z godziwymi płacami, tylko zgodnie z prawem.”

            Radna Agnieszka Grzyb - „Dotyczy reorganizacji w szkołach, dotyczy zmniejszenia o 8 etatów, czy wiemy jakie szkoły to zmniejszenie dotyczy?”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Działania będą zgodnie ze wskaźnikami. Nie wiem jeszcze o jakie szkoły to chodzi. Może się okazać, że jak namówię rodziców i dzieci pójdą do Reptowa, to może zmiany nie będą dotyczyły zatrudnienia. Przecież za dzieckiem idzie subwencja.”

            Radny Dariusz Dąbkowski - „Czym te dzieci dojadą?”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Mówimy o myśli strategicznej. Czy dać możliwość, aby dzieci były w naszej szkole? W takim przypadku będą pieniądze, bo subwencja idzie za dzieckiem.”

            Radna Agnieszka Grzyb - „Czy projekt budżetu na 2015 będzie bez programu postępowania naprawczego?”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Regionalna Izba Obrachunkowa nas nie wezwała. Ja skompletuję budżet. PPN jest po to, aby wziąć kredyt.”

            Radny Mariusz Ilnicki - „To na siłę musimy bo ludzie nie dostaną wypłaty, to jest szantaż. Ja nie jestem ekonomistą. Nie rozumię tego działania.”

            Radny Krzysztof Kleinowski skierował pytanie czy p. wójt ma wiedzę, że dokument będzie sprawdzony i zaopiniowany w przeciągu 48, 72 godzin?”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Wszelkie urzędy mają swoją procedurę. Sfałszowana podstawa prawna. Ja tylko mogę powiedzieć Panu, że nie będę prosił o wcześniejszą opinię, będę czekał zgodnie z terminami. Nie będę wchodził w żadne kontakty, aby szybko opinię pozyskać.”

            Radny Zbigniew Drohomirecki - Uważa, że nie powinniśmy tego projektu uchwały podejmować.

            Przewodniczący rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował, że zgodnie z art. 43 ust. 1 głosowanie nad przyjęciem projektu uchwały jest bezzasadne.

             

            Ad. 3

            Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 9/14.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Wzorem wcześniejszej praktyki proszę Panią Skarbnik, aby zreferowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Kobylanka na 2014 rok - projekt nr 9/14.”

            Skarbnik p. Bernadeta Opasińska omówiła powyższy projekt uchwały - zał. Nr 5.

            Skarbnik p. Bernadeta Opasińska - „Uchwałą zmniejsza się plan dochodów o kwotę 1.670.398 zł, z tego: dochody bieżące o kwotę 460.000 zł, dochody majątkowe o kwotę 1.210.398 zł,

            Zwiększa się plan dochodów o kwotę 50.000 zł, z tego: dochody bieżące o kwotę 50.000 zł,

            Zmniejsza się plan wydatków o kwotę 20.000 zł, z tego: wydatki bieżące o kwotę 20.000 zł,

            Zwiększa się plan wydatków o kwotę 545.588 zł, z tego: wydatki bieżące o kwotę 545.588 zł.

            Załącznik nr 3 przedstawia przychody i rozchody budżetu Gminy Kobylanka w 2014 r.: przychody - papiery wartościowe (obligacje) kwota 5 700 000 zł, rozchody - spłaty kredytów - 4 130 349 zł, spłata pożyczek otrzymanych na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE - 488 186 zł, wykup papierów wartościowych (obligacji) - 800 000 zł.

            Załącznik nr 4 przedstawia dotacje podmiotowe udzielone w 2014 r. na zadania realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych - wychowanie przedszkolne - 263 000 zł.

            Uzasadnienie:

            Dochody: zmniejszenie na kwotę 1 670 398 zł, w tym grzywny, mandaty - Straż Gminna - 245 000 zł, podatek dochodowy od osób prawnych - 215 000 zł, sprzedaż majątku - 1 210 398 zł oraz zwiększenie na kwotę 50 000 zł, w tym subwencja oświatowa.

            Wydatki: zmniejszenie na kwotę 20 000 zł, w tym gospodarka komunalna - wynagrodzenia - 20 000 zł oraz zwiększenia na kwotę 545 588 zł, w tym Urząd Gminy/wynagrodzenia/ - 20 000 zł, Urząd Gminy /usługi pozostałe/ - 24 216 zł, obsługa długu - odsetki od kredytów - 223 522 zł, SP Kunowo - oddziały przedszkolne - 16 500 zł, SP Kobylanka - oddziały przedszkolne - 17 000 zł, ZSP Reptowo - 16 500 zł, dotacja do przedszkoli niepublicznych - 55 000 zł, oświetlenie ulic - odsetki GDDKiA - 172 850 zł.

            Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów radna Agnieszka Grzyb przedstawiła pozytywna opinię komisji.

            Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych radna Aneta Nelke poinformowała, że komisja nie opiniowała projektu uchwały.

            Radna Agnieszka Grzyb - „Jeśli został wycofany projekt uchwały dotyczący Programu Postępowania Naprawczego czy sens podejmowania dalszych uchwał?”

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował, że sesja się odbywa zgodnie z wnioskiem zgłoszonym przez projektodawcę, tj. p. Wójta.

            Radny Mariusz Ilnicki zgłosił, aby zgodnie z § 32 ust. 2 Statutu Gminy Kobylanka zrobić przerwę w obradach sesji.

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował wszystkich radnych, że i tak po przerwie muszę wrócić do porządku obrad jaki został przedstawiony zgodnie z wnioskiem zgłoszonym przez p. Wójta.

            Została ogłoszona 10 min. przerwa.

            Po przerwie przystąpiono do kontynuacji obrad.

            Salę posiedzeń opuściła radna Aneta Nelke. Ilość radnych obecnych na sali posiedzeń - 13 radnych.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Ok. 600 000 zł gmina powinna zaplanować. Nie ma korekty dotyczącej radaru. Aby wdrożyć radary to musi być kwota 800 000 zł publicznych pieniędzy - na zrefundowanie radaru. W tych 800 000 zł nie ma naszego dochodu.

            Już mamy oszczędności 600 000 zł, bo nie zrealizujemy. Przecież umowa jest nie zakontrasygnatowana, to jest skandaliczne. Dlaczego nie ma na umowie kontrasygnaty dot. fotoradarów, na kwotę 803 000 zł. To jest do zgłoszenia do organów ścigania. Umowa zawiera tylko jakąś pieczątkę zastępcy skarbnika.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Z uwagi , że mam wątpliwości, wnoszę do przewodniczącego Rady Gminy o wycofanie tego projektu uchwały.”

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował, że zgodnie z § 43 ust. 1 Statutu Gminy Kobylanka projektodawca może wycofać projekt uchwały.

            Ad. 4

            Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kobylanka na lata 2014 - 2025 - projekt nr 10/14 - zał. Nr 6.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek -„Uważam, że to co jest zaprezentowane jest dobrze. Chcę powiedzieć, że uchwała jest fundamentalna, jaki jest WPF, który będzie zmieniony.”

            Radny Zygmunt Gołembowski poinformował, że jeżeli coś się powiedziało, to nie publicznie, jeśli już to tylko w kuluarach.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek poprosił radnych o podejście z sugestiami dotyczącymi realizacji danych zadań inwestycyjnych w poszczególnych miejscowościach. Tak aby nie zostawiać określonych zadań inwestycyjnych na dalekie terminy. W związku z tym p. wójt zaprosił do rozmowy.”

            Radna Czesława Grabowska - „ Wcześniej był p. Wójtem.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek - „Mówię, że nie godzę się, że np. Wielichówek, czy świetlica w Morzyczynie, uważam, że powinny być te zadania robione w następnym roku.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek złożył wniosek w sprawie wycofania powyższego projektu uchwały.

            Radny Zygmunt Gołembowski - „ Bardzo życzę owocnych prac.”

            Wójt p. Mirosław Przysiwek skierował pytanie do radnego Zygmunta Gołembowskiego „pomożesz”?

            Radny Zygmunt Gołembowski - „pomożemy”.

             

            Ad. 5

            Podjęcie uchwały w sprawie emisji obligacji Gminy Kobylanka oraz określenia zasad ich zbywania, nabywania i wykupu - projekt nr 12/14 - zał. Nr 7.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek złożył wniosek w sprawie wycofania powyższego projektu uchwały.

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poinformował, że zgodnie z § 43 ust. 1 Statutu Gminy Kobylanka projektodawca może wycofać projekt uchwały.

             

            Ad. 6

            Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Kobylanka - projekt nr 11/14 - zał. nr 8.

            Sekretarz p. Jolanta Kazberuk przedstawiła uzasadnienie do projektu uchwały: „Zgodnie z art.8 ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych Rada Gminy w drodze uchwały ustala wynagrodzenie Wójta na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.

            Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. ( Dz.U. z 2013 r. poz.1050 ze zm.) załącznik Nr 3, I tabela A. wynagrodzenie Wójta w gminie do 15 tys. mieszkańców kształtuje się następująco:

            - wynagrodzenie zasadnicze 4.200 - 5.900 złotych

            - dodatek funkcyjny maksymalny poziom 1.900 złotych

            - dodatek specjalny 20 % - 40 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego ( art. 36 ust.3 ustawy o pracownikach samorządowych - t.j Dz.U z 2014 r. poz.1202 mówi „ Wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) , staroście oraz marszałkowi województwa przysługuje dodatek specjalny” oraz § 6 rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 2009 r. mówi o procentowej wysokości tego dodatku specjalnym)

            - dodatek za wieloletnią pracę przysługuje, w wysokości wynoszącej po pięciu latach 5% miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1 % za każdy dalszy rok pracy aż do osiągnięcia 20 % miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego.

            Na podstawie posiadanych dokumentów w aktach osobowych ustalono, że Pan Mirosław Przysiwek - Wójt Gminy Kobylanka posiada 20 letni staż pracy.

            Zgodnie z art.37 ust.3 wyżej cytowanej ustawy o pracownikach samorządowychMaksymalne wynagrodzenie osób, o których mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1, nie może przekroczyć w okresie miesiąca siedmiokrotności kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 grudnia 1999 r. o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 79, poz. 431, z późn. zm.).” Zgodnie z ustawą budżetową na rok 2014 z dnia 24 stycznia 2014 roku ( Dz.U z 2014 r. poz.162) kwota bazowa dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe wynosi 1.766,46 złotych, maksymalne miesięczne wynagrodzenie wójta w roku 2014 wynosi 12.365,22 złotych. ( 1.766,46 x 7 ).”

            Sekretarz p. Jolanta Kazberuk poinformowała, że art. 36 ustawy o pracownikach samorządowych mówi, że wójtowi dodatek specjalny przysługuje.”

            Przewodnicząca Komisji Rozwoju Gospodarczego radna Agnieszka Grzyb przedstawiła wniosek komisji, który został jednogłośnie przyjęty:

            „ wynagrodzenie miesięczne w następującej wysokości:

            - wynagrodzenie zasadnicze w kwocie - 5 000 zł,

            - dodatek funkcyjny w kwocie - 1 000 zł,

            - dodatek specjalny w wysokości 20 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego

            - dodatek za wieloletnią pracę (20 % wynagrodzenia zasadniczego),

            co daje kwotę 8 200 zł.”

            Wiceprzewodniczący Komisji ds. Społecznych radny Mariusz Ilnicki poinformował, że komisja nie opiniowała projektu uchwały.

            Wójt p. Mirosław Przysiwek skierował swoje niezadowolenie do radnego Krzysztofa Kleinowskiego.

            Salę posiedzeń opuścił radny Andrzej Adamczyk. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 12 radnych.

            Radny Mariusz Ilnicki poinformował radnych w jakim celu jesteśmy radnymi.

            Radna Agnieszka Grzyb poinformowała, że wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów w sprawie wysokości wynagrodzenia został wypracowany na posiedzeniu KRGiF.

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos zgłosił wniosek:

            „ wynagrodzenie miesięczne w następującej wysokości:

            - wynagrodzenie zasadnicze w kwocie - 5 000 zł,

            - dodatek funkcyjny w kwocie - 1 700 zł,

            - dodatek specjalny w wysokości 40 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego, co daje 2 680 zł

            - dodatek za wieloletnią pracę (20 % wynagrodzenia zasadniczego),

            co daje kwotę 10 380 zł.”

            Przewodniczący Rady Gminy p. Grzegorz Kłos poddał pod głosowanie:

            - wniosek Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów, który został przegłosowany w następujący sposób: za- 6, przeciw-6, wstrzymał się - 0, przy 12 obecnych podczas głosowania. Wniosek nie został przyjęty.

            - wniosek Przewodniczącego Rady Gminy, który został przegłosowany w następujący sposób: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się - 1, przy 12 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

            Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła w następujący sposób uchwałę: za- 11, przeciw-0, wstrzymał się - 1, uchwałę nr III/6/14 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Kobylanka - zał. nr 9 /głosowanie imienne zał. nr 10/.

             

            Ad. 7

            Zamknięcie obrad.

            Wobec zrealizowania porządku obrad przewodniczący Rady Gminy o godz. 14.20 zamknął obrady nadzwyczajnej sesji Rady Gminy Kobylanka.

             

            Protokołowała:

            Joanna Baszak

            Przewodniczący Rady Gminy

             

            Grzegorz Kłos

             

             

             

             

            27

             

             

             

             

             

             

            1. Pokrycie niedoboru środków pieniężnych w budżecie Gminy;

            2. Spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań:

              1. Wygenerowanie oszczędności w kwocie ponad 1 mln zł w 2015 roku

              1. Wypracowanie nadwyżki w budżecie operacyjnym Gminy już w 2015 roku

              1. Zapewnienie odpowiednich środków pieniężnych na spłatę zobowiązań

              2. Możliwość spłaty istniejących - niekorzystanych dla Gminy - zobowiązań
                z zachowaniem marginesu bezpieczeństwa pozwalającego spełnić wymagania ustawy o finansach publicznych już w trakcie realizacji PPN

              3. Możliwość uchwalenia projektu budżetu na 2015 rok i projektu wieloletniej prognozy finansowej

              4. Przeprowadzenie niezbędnych przekształceń i restrukturyzacji w jednostkach organizacyjnych Gminy

              5. Wzmocnienie planowania strategicznego i odpowiedzialności za stan finansów Gminy

              1. Zamknięcie budżetu Gminy deficytem i niedoborem środków pieniężnych
                w kwocie prawie 2 mln zł i pogłębienie się problemów finansowych w kolejnych latach.

              1. Brak możliwości uchwalenia zmiany budżetu i WPF w 2014 roku.

              2. Uchwalenie projektu budżetu i WPF z przekroczeniem ustawowych wskaźników.

              3. Negatywna opinia RIO do projektu budżetu i WPF na 2015 rok.

              4. Wezwanie do opracowania PPN przez RIO w ciągu 45 dni (przyjęcie styczeń 2015 r.).

              5. Negatywna opinia RIO do wykonania budżetu za rok 2014.

              6. Ryzyko wypowiedzenia umów kredytowych spowodowanych niewypłacalnością Gminy.

              7. Powstanie zobowiązań wymagalnych.

              8. Przesunięcie perspektywy czasowej w zakresie uzyskania przewidywanych efektów finansowych zaplanowanych działań.

              1. Ocena stanu finansów JST pod kątem możliwości emisji obligacji;

              2. Podjęcie uchwały w sprawie emisji obligacji komunalnych (wraz ze zmianą budżetu i WPF);

              3. Uzyskanie pozytywnej opinii RIO;

              4. Złożenie oferty na emisję obligacji do banków;

              5. Uzyskanie ofert ze strony banków i wybór najkorzystniejszej;

              6. Podpisanie umowy (określa: agenta emisji, warunki emisji obligacji itp.)

              7. Sporządzenie propozycji nabycia przez Wójta;

              8. Przelew środków na odrębny rachunek bankowy.

                • kredyt - od kilku do kilkunastu miesięcy;

                • obligacje - 3-4 tygodnie;

                • kredyt - zwykle jeden rok karencji w spłacie kapitału;

                • obligacje - możliwość dostosowania wykupu obligacji do sytuacji finansowej jednostki.

                • kredyt - bank decyduje o rodzaju zabezpieczenia i jego wielkości;

                • obligacje - emitent ustala sposób zabezpieczenia obligacji.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
11 01 2015 19 25 15protokol III sesja 10.12.14 (PDF, 426.56Kb) 2015-01-11 19:25:15 92
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
11 sty 2015

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
11 sty 2015, godz. 19:23

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
12 sty 2015, godz. 10:41