Protokół Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka z kontroli wykorzystania dotacji udzielonej przez Gminę dla Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance w 2011 r. przeprowadzonej w dniu 14.03.2011 r.
Protokół
Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Kobylanka z kontroli
wykorzystania dotacji udzielonej przez Gminę dla
Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej
w Kobylance w 2011 r. przeprowadzonej w dniu 14.03.2011 r.
Kontrolę przeprowadził zespół w składzie:
Ireneusz Siwiec - Przewodniczący Komisji
Andrzej Suchta - członek Komisji
Krzysztof Kleinowski - członek Komisji
Józef Tarnawski- członek Komisji
W posiedzeniu Komisji celem wyjaśnień uczestniczyli również: Dyrektor GOK Pan Maciej Szeliga oraz Pani Krystyna Więsek Główna księgowa GOK.
Celem pracy Komisji było sprawdzenie sposobu wykorzystania dotacji udzielonej przez Gminę.
Komisja dokonała kontroli GOK z działalności za 2011 rok.
Przyjęte i realizowane przez GOK zadania w 2011 r pokrywają się z zadaniami z roku poprzedniego. W dalszym ciągu są to:
Edukacja kulturalna i wychowanie przez sztukę.
Rozpoznawanie, rozbudzanie i zaspokajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych.
Tworzenie warunków dla rozwoju ruchu artystycznego oraz zainteresowania wiedzą i sztuką.
Organizowanie imprez kulturalnych i rozrywkowych.
Propagowanie amatorskiego ruchu artystycznego i kulturalnego oraz zachęcanie do aktywnego współtworzenia i kultywowania wartości kultury.
Kształtowanie wzorca aktywnego uczestnictwa w kulturze, turystyce i sporcie.
Kadra GOK:
W Gminnym Ośrodku Kultury zatrudnione są 4 osoby na umowę o pracę. Pozostali pracownicy: księgowa, instruktorzy oraz kierowca zatrudnieni są na umowę zlecenie.
Komisja kontrolowała wyciągi bankowe, raporty kasowe i faktury, przychody i plan finansowy GOK za 2011 r.
Rozliczenie budżetu GOK za 2011 r.
Przychody razem - 401 145, 55 zł
Dotacja z Urzędu Gminy - 325 000,00 zł
Dotacja Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - 39 857,14 zł
Własny przychód - 35 994,88 zł
Odsetki - 293,53 zł
Koszty razem - 405 658,13 zł 7
Zużycie materiałów i energii - 54.731,67 zł
Usługi obce - 7.941,33 zł
Wynagrodzenia - 189.688,53 zł
Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia - 26.699,27 zł
Pozostałe koszty rodzajowe - 66.089,18 zł
Odsetki - 4.036,15 zł
Zakup sprzętu do nagłaśniania - 56.472,00 zł
Wynik finansowy - -4 512,58
Zobowiązania krótkoterminowe - 32.953,19 zł
(z tytułu: zobowiązań wobec jednostek powiązanych 1.777,85 zł;
z tytułu dostaw usług o okresie wymagalności do 12 miesięcy - 7.828,31 zł;
z tytułu podatków, ceł, ubezpieczeń i innych świadczeń - 10.910,58 zł;
z tytułu wynagrodzeń - 8.706,83;
inne zobowiązania - 3.729,62 zł)
Kontrola wykazała również, zaległości w płatnościach z lat 2004 - 2008 tytułem opłat ZUS, w kwocie 4 015 zł + odsetki. Zaległości te zostały pokryte przez GOK z dotacji za 2011 r.
Wnioski:
Podsumowując, komisja stwierdza poprawne wykorzystanie dotacji.
Komisja nie dokonała kontroli Gminnej Biblioteki Publicznej z powodu rozwiązania umowy z kierownikiem tej jednostki z dniem 1 marca br. Kontrola Biblioteki będzie przeprowadzona w innym terminie.
Podpisy komisji:
Ireneusz Siwiec - ..............................................
Andrzej Suchta - ..............................................
Krzysztof Klejnowski - ..............................................
Jozef Tarnawski - ...............................................
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Joanna Baszak Data wytworzenia:
20 lip 2012
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
20 lip 2012, godz. 09:54
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
20 lip 2012, godz. 09:54