Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt Nr 43/11 w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011- 2021


Projekt Nr 43/11

UCHWAŁA Nr …..

Rady Gminy Kobylanka

z dnia ……………… 2011 r.

 

 

w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej

Gminy Kobylanka na lata 2011- 2021

 

 

Na podstawie art. 230 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz.1240 oraz Dz.U z 2010 r. Nr 28, poz.146, Nr 96, poz.620, Nr 123, poz.835, Nr 152, poz.1020, Nr 238, poz.1578 i Nr 257, poz.1726) Rada Gminy Kobylanka uchwala, co następuje:

 

§1. W uchwale Nr III/10/10 Rady Gminy Kobylanka z dnia 30 grudnia 2010 r. ustala się nową treść załączników:

  1. Załącznika Nr 1 - Wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021, według załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały,

  2. Załącznika Nr 2 - Objaśnienia wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Kobylanka na lata 2011-2021, według załącznika Nr 2 do niniejszej uchwały,

  3. Załącznika Nr 3 - Planowane i realizowane przedsięwzięcia Gminy Kobylanka w latach 2011-2021, według załącznika Nr 3 do niniejszej uchwały.

 

§2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kobylanka.

 

§3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Przewodnicząca Rady Gminy

 

Irena Rybarczyk

 

 

 

Załącznik Nr 2

do uchwały Nr ………

Rady Gminy Kobylanka

z dnia ……….. 2011 r.

 

Załącznik Nr 2

do uchwały Nr III/10/10

Rady Gminy Kobylanka

z dnia 30 grudnia 2010 r.

 

 

 

Objaśnienia wartości przyjętych w wieloletniej prognozie finansowej

Gminy Kobylanka na lata 2011 - 2021

 

Dochody (poz.1) - zostały oszacowane na podstawie wykonanych wpływów w poszczególnych grupach dochodów w latach 2006 - 2009 oraz przewidywanych wpływów w roku 2010. Analizę powyższych wpływów, stanowiącej podstawę do określenia wskaźnika wzrostu poszczególnych tytułów dochodów zastosowano w odniesieniu do:

  • udziału we wpływach do budżetu państwa z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych,

  • udziału we wpływach do budżetu państwa z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych,

  • wpływów z tzw.karty podatkowej,

  • odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat,

  • podatku od nieruchomości,

  • podatku rolnego,

  • podatku leśnego,

  • podatku od środków transportowych,

  • podatku od czynności cywilnoprawnych,

  • podatku od spadków i darowizn,

  • opłaty skarbowej,

  • wpływów z najmu i dzierżawy,

  • wpływów z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu,

  • innych opłat, pozostałych dochodów,

  • dotacji celowych na dofinansowanie zadań własnych,

  • dotacji celowych na zadania zlecone,

  • subwencji,

  • pozostałych dotacji.

Przyjęto założenie, iż z uwagi na incydentalny charakter niektórych spośród wymienionych wpływów lub też znikomą ich wartość, nie ujmuje się w planowanych dochodach w latach 2012-2021 odsetek od nieterminowych wpłat, wpływów z podatku od spadków i darowizn oraz pozostałych dotacji.

Po dokonanej analizie historycznych wpływów, dochody bieżące w latach 2012 - 2021 wzrastają łącznie odpowiednio o następujące wskaźniki: 4,34%; 3,82%; 5,46%; 5,93%; 5,17%; 0,89%; 15,35%; 0,36%; 16,59%; 10,80%.

Uzupełnieniem dochodów bieżących będą również dochody ze sprzedaży majątku, a od ich realizacji zależeć będzie poziom wydatków majątkowych. W latach 2011 - 2017 dochody te stanowić będą odpowiednio następujące wartości: 950.000 zł; 3.064.894 zł; 1.574.070 zł; 381.864 zł; 266.890 zł; 614.383 zł; 263.777 zł.

Ważnym źródłem finansowania zadań inwestycyjnych będą również przewidywane dotacje w ramach przedsięwzięć współfinansowanych z budżetu Unii Europejskiej:

  • 2011 r. - 5.519.815 zł,

  • 2012 r. - 4.634.907 zł,

  • 2013 r. - 1.044.370 zł,

  • 2014 r. - 321.433 zł.

 

  1. Wydatki (poz. 2, 7b, 10) - występujące w prognozie Gminy w trzech kategoriach, tj. jako wydatki bieżące, wydatki na obsługę długu oraz wydatki majątkowe. Jako podstawę oszacowania wydatków bieżących przyjęto wydatki osiągane przez poszczególne jednostki budżetowe Gminy oraz Urząd. Wydatki bieżące za wyjątkiem roku 2012 wykazują tendencję rosnącą i w prognozie w latach 2013 - 2021 zwiększają się o 1,83% w 2013 r., a od 2014 r. do końca okresu o 1,01% rocznie.

W części 2b prognozy wykazane zostały wydatki klasyfikowane w dziale 750 - Administracja publiczna.

Wydatki na obsługę długu stanowią prognozowane koszty obsługi kredytów, pożyczek oraz emisji obligacji komunalnych.

Wydatki majątkowe wyszczególnione zostały w załączniku 3 prognozy i wynikają z kontynuacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego Gminy, skorygowane według prognoz płatniczych w latach 2012 - 2021.

  1. Wynik budżetu (poz.21) - wyniki budżetu w większości są dodatnie za wyjątkiem lat 2011 i 2012. W tym okresie bowiem przewaga wydatków nad dochodami spowodowana jest realizacją programów inwestycyjnych. W całej prognozie finansowej zapewniona została równowaga finansowania (poz. 12).

  2. Deficyt budżetowy (poz. 21) - W przypadku dwóch lat, w których występuje deficyt, tj. 2011 - 2012 przewiduje się, iż pokryty zostanie przychodami z kredytów bankowych.

  3. Przychody (poz. 11) - Prognoza finansowa w latach 2011 - 2021 wykazała konieczność posiłkowania się przychodowymi źródłami finansowania zadań, z tego w latach 2011 - 2012 będzie to kwota łącznie 7.908.764 zł, niezbędna do sfinansowania programów inwestycyjnych.

  4. Rozchody (poz. 7a) - wynikają z obowiązujących harmonogramów spłat zobowiązań finansowych, jak tez przewidywanych kwot rozchodów z tytułu zobowiązań zaciągniętych dodatkowo i wykazanych w prognozie.

  5. Dług publiczny (poz. 13, 15, 17, 18) - w kulminacyjnym punkcie dla Gminy osiągnie wartość 19.538.918 zł (2011 r.), a potem przewiduje się sukcesywną jego redukcję. Na ogół w całym okresie Gmina spełnia obowiązujące warunki dotyczące ograniczeń poziomu zadłużenia. Na zwiększenie kwoty długu publicznego Gminy mają wpływ zobowiązania wykazane w wierszu 13c, czyli kwoty nominalne wynikające z umów objętych przepisami §3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego, w tym do długu Skarbu Państwa (Dz.U. Nr 252, poz. 1692). Rozporządzenie to z dniem 1 stycznia 2011 r. nakazuje wliczać do długu zobowiązania z tytułu umów wykupu wierzytelności, których spłaty wchodzą w skład wydatków Urzędu Gminy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
WPF 27 kwietnia 2011 (PDF, 387.81Kb) 2011-04-29 09:14:44 12
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Irena Rybarczyk

Data wytworzenia:
29 kwi 2011

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
29 kwi 2011, godz. 09:04

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
29 kwi 2011, godz. 09:14