Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Projekt nr 157/12 w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka


 

 

 

 

PROJEKT nr 157/12

Uchwała nr ............

 

Rady Gminy Kobylanka

z dnia ......................

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka

 

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. - o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. 2012 r. poz. 391), po uzyskaniu pozytywnej opinii powiatowego inspektora sanitarnego,

 

Rada Gminy Kobylanka

uchwala:

 

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

 

§ 1. Regulamin, zgodnie z wymogami ustawy powołanej w podstawie prawnej niniejszej uchwały zawartymi w art. 4, określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kobylanka dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości, obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych oraz zużytych opon, a także odpadów zielonych,

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego,

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym, przy uwzględnieniu liczby osób korzystających z tych pojemników oraz średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w gospodarstwach domowych bądź w innych źródłach;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania.

 

 

 

Definicje

 

 

§ 2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z (tekst jednolity: Dz. U. 2012 r. poz. 391);

2) harmonogramie - należy przez to rozumieć harmonogram odbioru odpadów komunalnych na terenie Gminy Kobylanka, sporządzany i ogłaszany przez gminę;

3) GPZO - należy przez to rozumieć Gminny Punkt Zbiórki Odpadów, w tym też niebezpiecznych;

4) mieszkańcach - dotyczy mieszkańców Gminy Kobylanka.

 

Rozdział II

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

 

§ 3. Ustala się następujące zasady w zakresie prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów:

1. Każda nieruchomość, na której wytwarzane są odpady komunalne, jest miejscem prowadzenia selektywnego zbierania odpadów w zakresie określonym w niniejszym regulaminie. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do selektywnego odbierania odpadów.

2. Urządzenia - pojemniki i worki odpowiednio oznakowane do prowadzenia selektywnej zbiórki, zostaną dostarczone właścicielom nieruchomości przez przedsiębiorcę odbierającego odpady.

3. Prowadzenie selektywnego zbierania następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru i tektury, tworzywa sztucznego i metalu, odpadów opakowaniowych ze szkła oraz odpadów ulegających biodegradacji jest obowiązkowe na całym obszarze Gminy Kobylanka.

4. Obowiązkowe jest odrębne zbieranie i odbieranie odpadów wymienionych w ust. 3 oraz odpadów niepodlegających selekcji (zmieszanych) w urządzeniach wskazanych w ust. 2 niniejszego Regulaminu.

5. Realizacja selektywnego zbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji polega na obowiązku umieszczania ich w oznakowanych urządzeniach, o których mowa w § 3 ust. 2 lub alternatywnie na gromadzeniu ich w przydomowych kompostownikach.

6. Odpady zielone (trawa, liście) z ogrodów i parków jeśli nie będą gromadzone w przydomowych kompostownikach, mogą być dostarczane przez mieszkańców nieodpłatnie do GPZO, gdzie zostanie wyznaczony w tym celu specjalny pojemnik.

7. Odpady ulegające biodegradacji, pochodzące z przyciętych lub ściętych krzewów i drzew można przekazać przedsiębiorcy na zasadzie wcześniejszego jego powiadomienia i zamówienia stosownego pojemnika na własny koszt.

8. Przeznaczone do selektywnego zbierania opakowania, jeśli rodzaj materiału na to pozwala, należy zgnieść przed złożeniem ich w stosownych urządzeniach w celu zmniejszenia objętości opakowania.

9. Na całym obszarze zabudowy odpady zebrane selektywnie przez właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców, odbierane są przez przedsiębiorcę świadczącego usługi w tym zakresie. Właściciel nieruchomości ma obowiązek w terminie określonym harmonogramem, wystawić je przed wejściem na teren nieruchomości lub udostępnić przy wejściu od strony ulicy.

10. Prowadzenie selektywnego zbierania powstających w gospodarstwach domowych: chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itp.), zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, zużytych opon, oraz opakowań po środkach ochrony roślin obowiązkowe jest we wszystkich rodzajach zabudowy.

11. Wymienione w ust. 10 odpady, należy składać nieodpłatnie na terenie GPZO, ponadto zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz baterie - w dodatkowo wyznaczonych punktach (adresy punktów podane są na stronie BIP Gminy Kobylanka). W określonych terminach odpady wielkogabarytowe (meble, duże AGD) będą odbierane sprzed posesji, można je również dostarczyć do GPZO nieodpłatnie.

12. Odpady w postaci przeterminowanych lub zbędnych leków należy składać w punkcie na terenie Ośrodka Zdrowia w Kobylance.

13. Odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe które powstają w wyniku prowadzenia drobnych robót niewymagających pozwolenia na budowę, ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do administracji budowlano - architektonicznej mogą być dostarczone do GPZO, do specjalnego pojemnika odpłatnie. Odpady, które nie spełniają tej definicji (np. z budów) muszą być odbierane na koszt właściciela nieruchomości za pośrednictwem przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie Wójta Gminy Kobylanka na prowadzenie tego typu działalności, po uprzednim zgłoszeniu przedsiębiorcy w celu podstawienia stosownego pojemnika.

14. Działanie GPZO - odbywa się w wyznaczonym miejscu na terenie gminy. Jest to punkt odpowiednio zabezpieczony, wyposażony w specjalistyczne pojemniki na odpady, monitorowany, obsługiwany przez pracowników w określonych terminach i godzinach (informacje dotyczące funkcjonowania punktu podane są do wiadomości na stronie internetowej Urzędu Gminy).

15. Właściciel nieruchomości, przy przekazaniu odpadów celem ich odbioru przez przedsiębiorcę, jest zobowiązany do ich wystawiania w terminach określonych w §7 ust.1 niniejszego Regulaminu;

16. Właściciel nieruchomości może w razie potrzeby wystawić w terminie odbioru dodatkowy worek selektywnych odpadów, który odbierze w wyznaczonym punkcie Urzędu Gminy, może również dostarczyć nadmierną ilość odpadów zebranych selektywnie jak i zmieszanych do GPZO nieodpłatnie.

 

§ 4.1. Właściciele nieruchomości położonych wzdłuż chodników, mają ustawowo określony obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego.

2. Usuwanie błota, śniegu i lodu oraz innych zanieczyszczeń należy realizować niezwłocznie mechanicznie lub ręcznie, w sposób niezakłócający ruchu pieszego i pojazdów, umożliwiając ich zebranie przez gminę.

3. Nieusunięty lód należy posypać piaskiem lub innym stosownym środkiem w celu zlikwidowania jego śliskości.

 

§ 5.1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i odprowadzania powstających ścieków do kanalizacji sanitarnej lub zbiornika bezodpływowego;

2) dokonywania tych czynności na wydzielonych, utwardzonych częściach nieruchomości oraz przy użyciu środków ulegających biodegradacji;

3) mycia dotyczącego nadwozia samochodu.

2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie pod warunkiem:

1) niezanieczyszczania środowiska i gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych;

2) naprawy pojazdów samochodowych dotyczących drobnych napraw;

3) naprawy pojazdów samochodowych niestwarzających uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości.

 

§ 6. 1. Ustala się następujące zasady i częstotliwość opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz doboru ich objętości:

2. Właściciel nieruchomości nie mający możliwości włączenia się do systemu kanalizacji sanitarnej, zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez zbudowanie i dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie, przyjmując zużycie wody w gospodarstwach domowych według wskazań zalegalizowanego wodomierza lub, w przypadku jego braku jako równe 3m3/osobę/miesiąc. W innych przypadkach należy przyjąć normy zużycia wody zapisane w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 14 stycznia 2002 r. w sprawie określenia przeciętnych norm zużycia wody (Dz. U. Nr 8 poz. 70).

3. Opróżnianie zbiorników bezodpływowych i oczyszczalni przydomowych odbywa się na podstawie zamówienia właściciela nieruchomości, złożonego do przedsiębiorcy uprawnionego, z którym podpisał umowę. Zamówienie musi być zrealizowane w okresie 2 dni roboczych od złożenia zamówienia.

4. Opróżnianie nieczystości ciekłych musi odbywać się w sposób systematyczny, niedopuszczający do przepełniania się urządzeń, z częstotliwością wynikającą z ilości zużytej wody i pojemności zbiornika bezodpływowego, jednak nie częściej niż raz na dwa tygodnie oraz w sposób gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości. W przypadku osadów ściekowych z przydomowych oczyszczalni, częstotliwość opróżniania wynika z ich instrukcji eksploatacji.

 

§7.1. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych przez mieszkańców (podając do ich wiadomości harmonogram):

1) z obszarów zabudowy zagrodowej, jednorodzinnej, wielorodzinnej oraz terenów i posesji będących pod zarządem gminnym:

a) odpady zmieszane - co dwa tygodnie,

b) odpady zbierane selektywnie w workach - co 4 tygodnie,

c) pozostałe odpady zbierane selektywnie - w wyznaczonych terminach w/g harmonogramu i w razie potrzeby z punktu GPZO;

2) z nieruchomości zamieszkałych sezonowo - odpady będą zbierane w okresie od 01 kwietnia do 30 września:

a) odpady zmieszane - co dwa tygodnie,

b) odpady selektywne w workach - co 4 tygodnie.

2. Zarządzający obszarem przeznaczonym do użytku publicznego ma obowiązek nie dopuścić do przepełnienia koszy ulicznych i wysypywania się odpadów na ziemię, niezależnie od częstotliwości opróżniania koszy.

 

Rozdział III

Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości, tryb i zasady odpłatności za odbiór odpadów komunalnych, warunki rozmieszczenia pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

 

§ 8.1. W celu realizacji obowiązku utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości zlokalizowanych na terenie Gminy stosować należy pojemniki wykonane z tworzywa sztucznego, o pojemności co najmniej 80 litrów.

2. Pojemniki, o których mowa w ust. 1, powinny posiadać konstrukcję umożliwiającą ich opróżnianie grzebieniowym, widłowym lub hakowym mechanizmem załadowczym pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów.

3. Właściciele nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy mają obowiązek umieścić pojemniki na zmieszane odpady komunalne o łącznej pojemności 80 litrów - dla nieruchomości zamieszkałych przez jedną lub dwie osoby; w przypadku nieruchomości zamieszkałych przez więcej niż dwie osoby, na każdą kolejną zamieszkałą osobę powyżej dwóch, pojemność pojemników jest powiększana o 40 litrów.

4. Właściciele nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, są zobowiązani ponosić na rzecz gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Opłata stanowi iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki opłaty ustalonej przez Radę Gminy w drodze uchwały, zgodnie z art. 6k ust. 1 ustawy.

5. W uzasadnionych przypadkach, na pisemny wniosek właściciela pojemność pojemników może być podwyższona.

6. Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, lecz odpady komunalne są wytwarzane, w tym prowadzący działalność gospodarczą, szkoleniową, rekreacyjno - wypoczynkową lub też kierujący instytucjami, związkami, stowarzyszeniami itp. zobowiązani są do:

1) indywidualnego zawarcia umowy z przedsiębiorcą świadczącym usługi w tym zakresie,

2) dostosowania pojemności pojemników na odpady do swoich indywidualnych potrzeb oraz wymogów prawidłowego utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości.

 

§ 9.1. Określa się, że pojemność worków do selektywnej zbiórki odpadów winna wynosić 120 litrów.

2. Określa się rodzaje worków oraz pojemników przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości:

1) opakowania szklane kolorowe i bezbarwne należy zbierać do worka koloru zielonego;

2) papier i tekturę (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.) należy zbierać do worka koloru niebieskiego;

3) tworzywo sztuczne i metal należy zbierać do worka koloru żółtego;

3. Worki oraz pojemniki do selektywnej zbiórki oprócz kolorów winny być oznaczone opisowo ze znakiem graficznym.

4. Worki i pojemniki muszą spełniać zawarte w powszechnie obowiązujących przepisach prawa wymagania techniczne.

5. Na terenach gminnych ogólnodostępnych, takich jak: cmentarze, kąpieliska i plaże udostępnione zostaną gminne pojemniki typu IGLOO przeznaczone do selektywnej zbiórki odpadów typu opakowania ze szkła oraz tworzyw sztucznych typu PET.

 

§ 10.1. Określa się rodzaje pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów zmieszanych na terenach gminnych przeznaczonych do użytku publicznego:

1) przy drogach publicznych, na chodnikach, przystankach komunikacji, parkach, itp. kosze uliczne o pojemności do 50 litrów;

2) przy pozostałych obiektach przeznaczonych do użytku publicznego , pojemniki o pojemności do 8000 litrów;

2. Organizatorzy imprezy masowej są zobowiązani do wyposażenia miejsca, na którym się ona odbywa w pojemniki o łącznej pojemności 120 litrów na każde rozpoczęte 50 osób uczestniczących w imprezie, oraz w szalety publiczne przenośne, w ilości 1 szalet na 200 osób uczestniczących, jeżeli czas jej trwania nie przekracza 4 godzin. Jeżeli jest on dłuższy ilości te należy zwiększyć o 50% w stosunku do podanych wyżej na każde następne 4 godziny trwania imprezy. Organizatorzy imprez masowych mają również obowiązek zawrzeć umowy z przedsiębiorcami na dostarczenie stosownych pojemników oraz szaletów.

 

§ 11. Ustala się warunki rozmieszczania oraz standardy utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów i gromadzenia nieczystości płynnych:

1) podczas lokalizowania miejsc gromadzenia odpadów komunalnych należy uwzględniać przepisy § 22 i § 23 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690 ze zm.);

2) na terenie nieruchomości pojemniki na odpady należy przetrzymywać w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników przedsiębiorcy bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości lub, gdy takiej możliwości nie ma, należy je wystawić w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem odbioru;

3) szczelny zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub oczyszczalnia przydomowa muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego przedsiębiorcy w celu opróżnienia.

4) właściciele nieruchomości mają obowiązek utrzymywać pojemniki i miejsca gromadzenia odpadów w stanie czystości;

5) pojemnik po jego opróżnieniu nie powinien wydzielać nieprzyjemnych zapachów, nie powinien być uszkodzony lub pozbawiony pokrywy;

6) właściciel nieruchomości ma obowiązek okresowego dezynfekowania pojemników na odpady.

 

§ 12.1. Pojemniki i worki do gromadzenia odpadów komunalnych oraz zbiorniki bezodpływowe muszą być eksploatowane zgodnie z ich przeznaczeniem, z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Nieprzestrzeganie tych wymogów może spowodować odmowę przedsiębiorcy w zakresie odbioru tych odpadów i zgłoszenia tego faktu gminie.

2. W związku z powyższym:

1) zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, żużla, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów innych niż komunalne, pochodzące z działalności gospodarczej;

2) zabrania się spalania w pojemnikach i koszach na odpady jakichkolwiek odpadów.

3. Do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki papieru i tektury nie wolno wrzucać:

1) opakowań z zawartością (np. żywności, wapna, cementu),

2) kalki technicznej,

3) prospektów, foliowanych i lakierowanych katalogów,

4) papieru i tektury pokrywanych folią metalową lub z tworzyw sztucznych ( kartonów po napojach).

4. Do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki szkła opakowaniowego i nieopakowaniowego nie wolno wrzucać:

1) ceramiki (porcelana, naczynia typu: arco, talerze, doniczki),

2) luster,

3) szklanych opakowań farmaceutycznych i chemicznych z pozostałościami zawartości,

4) szyb samochodowych,

5) szkła okiennego, stłuczki szklanej.

5. Do pojemników i worków przeznaczonych do selektywnej zbiórki tworzyw sztucznych i metali nie wolno wrzucać:

1) tworzyw sztucznych pochodzenia medycznego oraz mokrych folii,

2) opakowań po olejach silnikowych i smarach,

3) opakowań po środkach chwasto i owadobójczych,

4) puszek po farbach i lakierach,

5) metali łączonych z innymi materiałami, np. z gumą, drewnem czy szkłem.

6. Do przydomowych kompostowników oraz pojemników przeznaczonych do selektywnej zbiórki odpadów ulegających biodegradacji nie wolno wrzucać odpadów innych aniżeli bioodpady i odpady zielone.

7. Zabrania się odprowadzania płynnych odchodów zwierzęcych oraz odsiąków z obornika do zbiorników bezodpływowych, w których gromadzone są nieczystości płynne pochodzenia bytowego.

 

Rozdział IV

Wymagania wynikające z krajowego i wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

 

 

§13.1. Według KPGO 2014 oraz Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjęto następujące cele w gospodarce odpadami komunalnymi:

1) zmniejszenie ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji kierowanych na składowiska odpadów, aby nie było składowanych:

a) w 2013 r. więcej niż 50%,

b) w 2020 r. więcej niż 35% ,

masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.,

c) zmniejszenie masy składowanych odpadów komunalnych do max 60% wytworzonych odpadów do końca 2014 r.,

d) przygotowanie do ponownego wykorzystania i recyklingu materiałów odpadowych (papier, metal, tworzywa sztuczne i szkło) z gospodarstw domowych oraz odpadów innego pochodzenia podobnych do odpadów powstających w gospodarstwach domowych na poziomie minimum 50% ich masy do 2020 r.

2) usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest zgodnie z Krajowym Programem Oczyszczania Kraju z Azbestu na lata 2009- 2032.

2. Inne wymagania wynikające z nowelizacji Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami to:

1) objęcie wszystkich mieszkańców zorganizowanym systemem odbierania odpadów komunalnych oraz systemem selektywnego zbierania odpadów najpóźniej do lipca 2013 roku;

2) prowadzenie selektywnego zbierania odpadów u „źródła”;

3) prowadzenie właściwego sposobu monitorowania postępowania z odpadami komunalnymi;

4) uszczelnienie systemu gospodarowania odpadami.

 

 

Rozdział V

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

 

§ 14.1. Utrzymywanie zwierząt domowych nie może stanowić zagrożenia lub uciążliwości dla ludzi.

2. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe, w szczególności psy, zobowiązane są trzymać je na terenie swojej nieruchomości.

3. Każdy właściciel psa ma obowiązek zarejestrowania go w Gminnym Rejestrze Psów oraz przypięcia do obroży numeru identyfikacyjnego, wydawanego przy rejestracji psa w Urzędzie Gminy w Kobylance.

4. Wyprowadzanie psa w miejsca publiczne jest możliwe po spełnieniu następujących warunków:

1) właściciel lub opiekun psa zobowiązany jest do wyprowadzania psa na smyczy, a psa rasy uznanej za agresywną - na smyczy i w kagańcu wyłącznie przez osoby dorosłe;

2) właściciel psa korzystający z pojazdów komunikacji zbiorowej zobowiązany jest do trzymania psa na smyczy i w kagańcu, bez względu na rasę i wielkość psa;

3) zwolnienie psa ze smyczy dozwolone jest tylko wtedy, gdy pies jest w kagańcu, w miejscach do tego przeznaczonych, odpowiednio oznakowanych przez zarządcę terenu i tylko wtedy, gdy opiekun psa ma możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad jego zachowaniem;

4) zabronione jest pozostawianie psa bez dozoru, jeżeli nie jest on należycie uwiązany lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym albo na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający wydostanie się psa na zewnątrz.

5. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe zobowiązane są do usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez te zwierzęta w miejscach publicznych oraz w innych miejscach przeznaczonych do wspólnego użytku (z wyjątkiem osób niewidomych posiadających psa przewodnika). Nieczystości te mogą być deponowane w woreczkach foliowych lub papierowych, w komunalnych urządzeniach do zbiórki odpadów.

 

§ 15. Na właścicielach zwierząt domowych leży obowiązek przekazania ich zwłok do odbioru podmiotom uprawnionym; w zakresie zwierząt bezdomnych obowiązek ten spoczywa na Urzędzie Gminy w Kobylance.

 

§ 16. Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy, reguluje odrębna uchwała nr XXVIII/190/05 Rady Gminy Kobylanka z dnia 10 lutego 2005 roku w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt ( Dz. Urz. Województwa Zachodniopomorskiego z 2005 r. Nr 27 poz.561)

 

 

Rozdział VI

Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

 

§ 17.1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, oznaczonych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego lub w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy.

2. Odstępstwo od zakazu wymienionego w ustępie 1 dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest podstawowym źródłem utrzymania rodziny, a na chów wyrażą zgodę właściciele sąsiednich nieruchomości w odległości do 50 m od granicy działki na której prowadzony jest chów zwierząt gospodarskich.

3. Prowadzący chów zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolnej zobowiązani są przestrzegać powyższych zapisów niniejszego Regulaminu, a ponadto:

1) przestrzegać przepisów sanitarno - epidemiologicznych;

2) składować obornik w odległości co najmniej 10 m od linii rozgraniczającej nieruchomości, na terenie płaskim, tak by odcieki nie mogły przedostawać się na teren sąsiednich nieruchomości;

3) przeprowadzać deratyzację pomieszczeń, w których prowadzona jest hodowla zwierząt, dwa razy do roku wiosną i jesienią, realizowaną przed podmiot uprawniony;

4) pszczoły trzymać w ulach, ustawionych w odległości co najmniej 10 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.

 

 

Rozdział VII

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

 

 

§ 18. Właściciele nieruchomości obowiązani są do stałego tępienia szkodliwych gryzoni w obrębie swojej nieruchomości.

 

§ 19. Obszarami podlegającymi deratyzacji są obszary zabudowane, dla których wyznacza się termin jej przeprowadzenia na 90 dni od ustalenia istnienia populacji gryzoni stwarzających zagrożenie sanitarne.

 

Rozdział VIII

Postanowienia końcowe

 

 

§ 20. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc obowiązująca uchwała nr XLIII/279/06 Rady Gminy Kobylanka z dnia 8 czerwca 2006r. w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w Gminie (Dz. Urz. Woj. Zach. z 2006 r. Nr 87 poz. 1580).

 

§ 21. Uchwała wchodzi w życie dnia 1 lipca 2013 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
19 paź 2012

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
19 paź 2012, godz. 07:51

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
19 paź 2012, godz. 08:00