Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie Nr 19/2014 w sprawie zasad i wysokości stawek za umieszczanie reklam i oznaczeń przedsiębiorców na terenach będących własnością Gminy Kobylanka


 

Zarządzenie Nr 19/2014

Wójta Gminy Kobylanka

z dnia 24 lutego 2014 r.

w sprawie zasad i wysokości stawek za umieszczanie reklam i oznaczeń przedsiębiorców
na terenach będących własnością Gminy Kobylanka

 

Na podstawie art. 30 ust. 2, pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594, zm. poz. 645, poz. 1318) art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r.
o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236 j.t.) oraz uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XXXV/231/09 z dnia 28 maja 2009 r. w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Kobylanka
do ustalenia wysokości cen i opłat za usługi komunalne oraz za korzystanie z gminnych obiektów użyteczności publicznej.

zarządzam co następuje:

§1.Ustala się wytyczne dla pracowników Urzędu Gminy w zakresie zasad oraz wysokości opłat
z tytułu umieszczenia reklam i oznaczeń przedsiębiorcy w i na terenach stanowiących własność lub współwłasność Gminy Kobylanka.

 

§ 2.Zarządzenie nie dotyczy pasa drogowego w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 260)

 

§ 3.Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

  1. tereny - należy przez to rozumieć grunty lub ich części, które stanowią przedmiot własności Gminy Kobylanka lub będące przedmiotem użytkowania wieczystego Gminy Kobylanka.

  2. reklamie- należy przez to rozumieć:
    a) reklamę wolno stojącą - samodzielny obiekt przeznaczony wyłącznie do ekspozycji napisów, znaków graficznych i innych elementów dekoracyjnych o charakterze informacyjnym lub marketingowym,
    b) reklamę wbudowaną - miejsce lub urządzenie wykorzystywane do ekspozycji napisów
    i znaków graficznych o charakterze informacyjnym lub marketingowym. Reklama wbudowana stanowi wtórny element wyposażenia elewacji, umieszczony na zakończonym inwestycyjnie obiekcie budowlanym. Reklamą wbudowaną nie jest miejsce lub urządzenie, o którym mowa powyżej, stanowiące element pierwotnego wystroju lub projektu budynku, a także szyld o powierzchni do 0,3 m2 ,
    c) nośnik informacji wizualnej w jakiejkolwiek materialnej formie, bez względu na rodzaj zamocowania, umieszczony w polu widzenia potencjalnego odbiorcy.

  3. oznaczeniu przedsiębiorcy (szyld) - należy przez to rozumieć oznaczenie przedsiębiorców, którzy na podstawie przepisów szczególnych mają obowiązek oznaczenia siedziby i miejsca wykonywanej działalności,

  4. Gminie - należy przez to rozumieć samorządową jednostkę organizacyjną Gminę Kobylanka

  5. przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.

 

 

§ 4.Tryb postępowania przy udostępnianiu terenów w celu umieszczenia reklam określa
Załącznik nr 1.

§ 5.1.Stawki opłat za umieszczanie reklam ustala się w wysokości określonej w Załączniku nr 2,
z wyłączeniem przypadku ustalenia wysokości opłat w trybie przetargowym

2.W przypadku trybu przetargowego stawki opłat wg Załącznika nr 2 stanowią stawki wywoławcze do przetargu

3.Podmiot, który zajmował teren na podstawie zawartej umowy, która wygasła na skutek upływu terminu na jaki została zawarta, zaniechał złożenia wniosku o zawarcie kolejnej umowy i nadal korzysta z obiektu w dotychczasowym zakresie, bądź złożył wniosek po wygaśnięciu umowy zostanie obciążony za bezumowne korzystanie z obiektu w wysokości odpowiadającej trzykrotności wartości miesięcznej opłaty za każdy rozpoczęty miesiąc korzystania z obiektu, od dnia wygaśnięcia umowy.

4.Podmiot zajmujący obiekt, który nigdy nie posiadał tytułu prawnego uprawniającego go do korzystania z obiektu i nie występował z wnioskiem w zakresie zalegalizowania tego stanu, powinien zostać obciążony naliczeniem wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z obiektu, wyliczonej na podstawie obowiązujących stawek opłat określonych w Załączniku nr 2, za cały okres korzystania z obiektu.

 

§ 6.1.Stawki opłat, które są podstawą do ustalenia wysokości opłaty, mogą podlegać podwyższeniu, jednak nie więcej niż 10% wzrostu obowiązujących opłat.

2.W przypadku zmiany stawek i wysokości opłat o zmianie opłat przedsiębiorcy zawiadamiani są przez Gminę Kobylanka nie później niż 14 dni przed dniem obowiązywania nowych stawek

 

§ 7.Umowy mogą być zawierane na czas określony jednak nie dłuższy niż trzy lata. Zasady określone w niniejszym zarządzeniu powinny być uwzględnione przez pracowników Urzędu
w treści zawieranych umów.

 

§ 8.Z dniem wejścia w życie niniejszego Zarządzenia, traci moc Zarządzenie Nr 86/2009 Wójta Gminy Kobylanka z dnia 12 sierpnia 2009 r w sprawie stawek za umieszczanie reklam na obiektach lub terenach będących własnością Gminy Kobylanka.

 

§ 9.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Wójt Gminy

Andrzej Kaszubski

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
26 02 2014 12 56 29umowa reklamy do Nr 19 (PDF, 111.27Kb) 2014-02-26 12:56:29 96
26 02 2014 12 56 29ZALACZNIK 1 do Nr 19 (PDF, 94.19Kb) 2014-02-26 12:56:29 88
26 02 2014 12 56 29ZALACZNIK NR 2 do Nr 19 (PDF, 84.15Kb) 2014-02-26 12:56:29 11
26 02 2014 12 56 29ZALACZNIK NR 3 do Nr 19 (PDF, 107.26Kb) 2014-02-26 12:56:29 65
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Andrzej Kaszubski

Data wytworzenia:
26 lut 2014

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
26 lut 2014, godz. 12:56

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
28 lut 2014, godz. 10:20